אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חברה איסלנדית במגעים להצלת בטר פלייס

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
תנו לה לקרוס ותשחררו אותנו לקנות רכבים חשמליים כמו בעולם
החוק שמגביל את הרכבים החשמליים להיות לפי תקן בטר פלייס בלבד חוסם את הייבוא של כל שאר הרכבים. הוא גם מבטיח להם מונופול על החשמל שלנו, כדי להטעין, חייבים עמדה של בטר פלייס שגובה מחירים מופקעים על החשמל! זאת גם הסיבה שהם קרסו - העם לא פרייאר
שחר | 25.06.13
17.
קנו רכב חשמלי למרות שלכולם היה ברור שזה יכשל ועכשיו רוצים שהמדינה תציל אותם ?
קניתם רכב חשמלי מאגסי למרות שלכולם היה ברור שזה כישלון ? אז עכשיו תדאגו לעצמכם, אני לא משלם מיסים כדי להציל חברה פרטית של אגסי ומשפחת עופר. בעיה שלכם שקניתם רכב כזה למרות שהכתובת הייתה על הקיר.
 | 25.06.13
16.
הלוואי וזה יצליח, יחזיר להרבה אנשים עבודה, יוריד את הזהום בערים ויפסיק את הטלות באוייב
רעיון גאוני שלא היה לו סיכויי כמעט להתממש, כי נשפך מלא כסף גם עלל כלום. הכי מתאים למדינה כזו להיות על חשמל ולא דלק, במיוחד בגלל הגודל הקטן שלה. 90% מהאוכלוסיה נוסעת פחות מ 160 ק"מ בחצי יום (חיבור טעינה בבית ובעבודה). אישית לא הייתי קונה בגלל הקרינה :)
הבן של הגאון | 25.06.13
15.
מדוע לא מייבאים את השברולט וולט?
המודל הנכון ביותר לרכב חשמלי. מאפשר נסיעה חשמלית נטו לטווח של 60 ק"מ, לרוב האנשים זה מספיק מהבית לעבודה וחזרה. הסוללה התרוקנה ולא הגעת הביתה/לעמדת טעינה? הגנרטור נכנס לעבודה. כפי שציין אחד המגיבים הקודמים - המדינה תכשיל כל ניסיון "לגזול" ממנה את כספי המסים שלנו.
דרור | 25.06.13
12.
מצטער, אבל לכל אדם בעל חשיבה ביקורתית היה ברור שתוכנית הצלת העולם של אגסי אינה אפשרית. ואפרט:
-אגסי מרצה בטכניון ב 2008, ומסביר שמחירי המצברים יירדו בקצב של חצי מחיר מדי שנתיים, אלא שזה ממש לא קרה, והוצאות הקניה היו גדולות מאוד (ואגב תוך כמה שנים יהיה כבר צורך להחליף למצבר חדש). -אומר שמצבר מחזיק חצי מליון ק"מ אלא שההערכות היום מדברות על 150,000 -אומר שעד 2012 רבע מהחניות בארץ יהיו עם חיבור לחשמל..... -אומר שתהיה תחנת החלפת סוללה בכל תחנת דלק בארץ... -אומר שהרכב החשמלי זול לייצור כי הוא פשוט מכנית, ובשילוב הטבות מס של המדינה הוא יעניק אותו בחינם וירוויח רק מהמנוי החודשי - רחוק מאוד מהמציאות, ומסתבר שייצור בכמויות קטנות (יחסית) דווקא יקר מאוד -אומר שהוא יכבוש את השוק וב 2012 ערך רכבי הבנזין יהיה אפס כי רכב חשמלי יעלה אפס חדש מהניילון. -אומר וחוזר שטווח הנסיעה הוא 160 ק"מ. אלא שבניסאן הקפידו להסביר לצרכני החשמלית שלהם שהמרחק משתנה מאוד לפי תרחישי נסיעה שונים. לכן בפועל הטווח הוא 100 עד 140 ק"מ, שלא להזכיר שזה עם מצברים חדשים בלבד. עם הזמן בתחנות ההחלפה יהיו אוסף מצברים משומשים וישנים יותר והטווח יירד. -אומר שעלות פריסת הרשת כעלות רכישת דלק לשבוע אחד במדינה, בפועל הם כבר שרפו פי כמה יותר כסף ולא עמדו בשום יעד של עצמם. -אומר בתוכנית ראיונות של צ'רלי רוז שעוד כחודשיים יהיו 50 תחנות החלפה, בלי למצמץ. בפועל מאז הראיון בטלביזיה לקח 24 חודשים לבנות 30 תחנות בלבד. -אומר שלא יהיה זיהום, בפועל יש זיהום מחוץ לעיר בתחנות כוח. אז מה ההבדל מרכבי דיזל שמזהמים גם הם מחוץ לעיר, נוסעים לפחות 20 ק"מ לליטר מחוץ לעיר ולכן זולים יותר פר קילומטר, וכבונוס לא צריכים לעצור בתחנות החלפה? -מבסס את כל המיזם על הטבות מס: 20,000 הנחה במס קניה ועוד 5000 שקל הנחה במס בלו כל שנה. ספק אם המנוי החודשי של בטר פלייס שהמעסיק רוכש לעובד שלו נחשבת בספרים כשוות-משכורת ומחויבת במס. -במדינות בהם שוק הרכב אינו מעוות וממוסה בפראות כמו אצלינו, לא ניתן ליצור כדאיות כלכלית לרכב חשמלי. ולכן אין סיכוי לגמול את העולם מנפט. -זלזל בטויוטה וסיפר שהם הציעו לו לרדת מהמיזם ולהתרכז בהייבריד. -התעלם מנשיא רנו שאמר לפני שנתיים שטעינה מהירה היא העתיד והחלפת סוללות טובה רק למדינות קטנות. -התעלם מיתרונות הטעינה המהירה שעשויה להפוך את החלפת הסוללות למיותרת: יש היום בניסויים סוללות שנטענות בדקות ספורות ללא חימום וללא נזק. המשמעות שרכבים שונים עם סוללות בצורות שונות מתחברות עם אותו כבל הטעינה כמו צינור דלק שמתאים לכולם. לא צריך להחליף את כל המנגנונים בתחנות ההחלפה ולא צריך לכפות על היצרנים צורה מיוחדת של סוללה. חוצמזה הקמת עמדת טעינה עולה פי 50 פחות מתחנת החלפה. איש לא שאל איך יגמול את המדינה מנפט אם חצי מהנפט הולך לתעשיה, וממה שהולך לתחבורה חצי הולך לאוטובוסים ומשאיות. איש לא שאל האם בכספי הטבות המס אפשר להקטין זיהום יותר- גריטת רכבים ישנים שמזהמים בטירוף, הכנסת מוניות חשמליות/היברידיות/גז וכנ"ל אוטובוסים נקיים לפחות ברחובות הצפופים בקיצור- שי אגסי הגדיר את עצמו כ imagineer , וצדק. הכל התקיים רק בדמיון ורק שם יכול היה להצליח. היזם שמעון אקהויז אמר: "הלהבתי את הבורד ותוך כדי כך הלהבתי את עצמי. זאת מין פסיכולוגיה כזאת. כשאתה משכנע את עצמך קשה לך לצאת מזה."
תומר | 25.06.13
11.
זה לא יעבוד, מסיבה אחת פשוטה
הנסיונות האלה להכניס את הרכבים החשמליים למדינת ישראל לא יצליחו מסיבה אחת פשוטה. רכבים בישראל הם הוצאה כספית גדולה מכדי שאנשים יקחו בה סיכון. המצב היום הוא שאדם שרוצה לקנות רכב חשמלי לוקח על עצמו גם מגבלות (כמו מגבלת מרחק הנסיעה וגודל תא המטען) וגם סיכונים רבים. לדוגמא, אף אחד לא יודע איך הרכבים האלה יחזיקו לאורך השנים, ואף אחד לא יודע איזה שוק יד שניה יהיה להם. היות ומדובר בהוצאה כספית משמעותית למשק בית, מרבית האנשים אינם מעוניינים לקחת את הסיכון שהכסף שמושקע ברכב חדש ילך לאבדון. הפתרון הפשוט לבעיה זו הוא הורדה של מחירי הרכבים בחשמליים ע"י הורדה משמעותית של המיסוי על הרכבים האלה. אבל המדינה לא באמת רוצה שזה יצליח. אם למדינה היה אכפת מאיכות האויר שלנו ומקיומה של חברה כחול לבן כמו בטר פלייס, היא היתה מפחיתה משמעותית את המיסוי על הרכבים האלה ואפשרת למכור אותם במחיר אטרקטיבי.
יוני | 25.06.13
4.
אברמוביץ טועה טעות חמורה ומוליך את הלקוחות המסכנים שולל
ראשית - אני לא נגד רכב חשמלי - נהפוכו - אבל חוץ מבאזז תקשורתי אברמוביץ לא משיג שום דבר - ומוליך 1000 בעלי רכב חשמלי שולל. זה חוסר אחריות. .EVEN בנתים מכרה באיסלנד בקושי 300 רכבים - וכל חיפוש אינטרנטי יחשוף שהחברה נאבקת על קיומה. החברה מציעה באתר שלה מכוניות קודה. ובכן, קודה פשטה רגל. החברה הבטיחה ללקוחות באיסלנד טסלות אך לא מכרה אפילו אחת באיסלנד כי טסלה לא נתנה לה זיכיון. מעבר לזה-כמו שתומר הדר כתב- יהיה מעניין לראות איך הם מוכרים כאן ניסאן ליף כשהזיכיון של הליף כבר בידיים של קרסו, איך הם מוכרים כאן מיצובישי IMIEV כשהזיכיון בידיים של כלמוביל. לא נעים לומר- אבל מעבר לסמסאות ריקות, אברמוביץ פשוט מנותק מהמציאות ועומד להפסיד הון. לפחות שישקיע במגעים עם גופים רציניים - ולא עם חברות איסלנדיות בגסיסה. מטריד שהוא לוקח כאן את בעלי המכוניות המסכנים להרפתקאה - ומעניק להם תקווה - בעוד שהוא יודע היטב על איזו משענת קנה רצוץ הוא נשען.
בסוד העיניינים | 25.06.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת