אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מפלצת הפנסיה התקציבית תבלע אותנו

65 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

63.
כנראה שיש חתולים גדולים שיושבים למעלה עדיין ושומרים על השמנת
אבל עוד מעט יהיה מאוד קשה לחלק את מעט השמנת שנותרה ואז יקצצו מכולם מאלה שעבדו עד גיל 67 בשכר מינימום כמעט ומאילה שעבדו עד גיל 45 וקבלו שכר גבוהה, מאילה שמקבלים מספר פנסיות ומאלה שלא יכולים להתקיים מהפנסיה השחוקה שלהם. אז אולי יקום משהו עכשיו ויעיר את השד כדי שיעשו סדר ומעט צדק בכל הנושא הזה
guss | 07.07.13
61.
מה אתם רוצים?
אנשים זקנים זקוקים להרבה יותר כסף, לרופאים לטיפולים לסיעוד לפעמים, למוניות. למה לחפש דווקא איפה לקחת מזקנים? יכול להיות שלפני כן הם קיבלו יותר ממה שהם צריכים, אז הייתם צריכים להיזכר להתלונן על המשכורת שלהם כשהם צעירים וחזקים ויכולים לנסוע בעצמם ולטפל בעצמם. אבל גם ככה בפנסיה הם יצטרכו להסתדר עם הרבה פחות, אז זה הזמן גם לתת להם להתרגל להרבה פחות ממה שהם רגילים? הרי מתי שהם זקנים אחוז יותר גבוה מהכסף נחוץ להישרדות.
רונה | 06.07.13
60.
יש שמקבלים יותר מ2 -2 פנסיות מהמדינה ובמבטחים הותיקה חתכו מעל 800,000 שח
הבכירים תאורטית יכולים לקבל בגיל מאוד צעיר פנסיה בזמן שהם צוברים פנסיות נוספות הקטע הוא שברור שמישהו מבשל משהו ומנסה לקנות לגיטימציה על ידי העלאת הנושא הזה באופן תכוף בתקשורת ליצור "עליהום" ובסוף יורידו בצורה רוחבית כמה אחוזים לכל אחד מבלי לבחון את הקבוצות השונות ואז בעצם שוב החלשים משלמים יותר, בפנסית מבטחים הותיקה עשו צעדים שעלו לכל אחד800,000 שח( שמקבל פנסיה 6000 שח), איך ? אז ככה: דחו את גיל הפרישה ב-2 שנים 6000*24= 150,000 שח , גיל הזכאות לביטוח לאומי התאחר ב-2 שנים2* 24=50,000שח, שינו את שיטת החישוב בצורה כזו שבסופו של דבר הפנסיה המתקבלת נמוכה ב-30%, העלו את ההפרשות החודשיות לקופה 30% לאורך 25 שנים הפסד הכנסות (600,000=2000X 12 )X 25, ועל כל זה הפנסיונרים משלמים 1.47% חודשי דמי ניהול למבטחים הותיקה, אז קרעו אותנו או לא ? קרעו קרעו (נזק מוערך של 800,000לפחות שח ליחיד) וזה לא הכל תחשבו על זוג שנקלע לגרזן הזה ואז תראו שההפסד כפול ונוראי.
פנסיונר | 06.07.13
59.
השוטר שחי בסרט על חשבוני
....אנחנו משלמים על חלק מהפנסיה ואין כיום עובד שלא משלם. אני אדוני השוטר לא מגיע למצב שאני מסוגל לשלם ולו שקל אחד למטרת פנסיה ולא לחלק ממנו, ולא אפילו לנייר שעליו יודפס הפרשה לפנסיה.. דבר נוסף להזכירכם שבניגוד למגזר הפרטי או מגזרים אחרים , אנחנו לא מקבלים שעות נוספות ואין מושג כזה , כלומר אני יכול לעבוד גם 24 שעות רצוף ולא אקבל שקל על כך . אני אדוני השוטר גם לא מקבל שעות נוספות. בוא ואגלה לך: אני כבר כמה חודשים לא מצליח להוציא את המשכורת הבסיסית שלי ולא משנה כמה אני עובד ולא ישן בלילה וחושב מה לעשות, איך לשפר, ואיך לעבוד יותר מ 14 שעות ביום. .....וניתן לבטל לי חופשות ושוב ללא תגמול כספי נוסף. אני אדוני השוטר, כבר מזמן לא חושב על חופשות, זה פשוט כבר מחוץ לתחום. וזה בלי להזכיר את כל עלובי הנפש והמסוכנים שאני נאלץ להתמודד יום יום. אני אדוני השוטר מתעסק בדיוק עם אותם האנשים שאתה מתעסק איתם, ואז לשאלתך הבאה: אז אני שואל , בבוא היום בגיל 55 לא מגיע לי שהמדינה תחזיר לי ???? אני עונה לך אדוני השוטר, גם אם מגיע, זה לא על חשבוני, כי בעצם אני מממן לך את הפנסיה הזו, ואני, לא גומר את החודש, ולא, אין פראייר אחר שיממן לי פנסיה כמו שיש לך אותי שיממן לך את הפנסיה, והכל, לא בגלל שאני רוצה או מוכן לזה, אלא בגלל שהמדינה אונסת אותי לעשות לך את זה. עוד מעט ישלחו אותי גם לעשות לך מאסג' כל שבוע, הרי עבדת כל כך קשה בשביל הפנסיה הזו שאני אצטרך גם להרגיע אותך. ומי בכלל יוצא לפנסיה בגיל 55 ??? אני בגיל הזה, לא מסוגל לחשוב על המילה "פנסיה". הקיצר, רד לי מהגב אדוני השוטר ! ועוד.. עכשיו אולי אפשר להבין למה השוטרים רושמים סתם דוחות כפי שעולה מעת לעת בחדשות ערוצי הטלוויזיה.. צריך כספים לפנסיה של הוותקים. בקצב הזה, עוד 10שנים, לפני שנכנס לרכב, לפני שנניע, כבר נקבל קנס על איזו עבירה. נכתב בכאב על ידי אחד שכואב לו ומפרנס כל יום כל שעה כל דקה את נהנתני השלטון.
דני | 06.07.13
58.
מה ציפיתם מסוציאליזם חזירי ?
זה מה שקורה כשנותנים למדינה ולהסתדרות לעשות מה שהם רוצים במסווה של "הגנה" על העובדים ו"צדק חברתי" . המגזר הציבורי לעולם יהיה מושחת ובלתי יעיל בגלל שאין לו מנגנון רווח והפסד , והכסף לא יוצא מהכיס שלו אלא מהמגזר הפרטי היצרני . אין זה מפתיע כיון שהמגזר הציבורי עצמו אחראי לשמור על השמנת . מה שכן מפתיע הוא שמר אמסטרדמסקי הביע לא אחת דעות סוציאליסטיות . אולי כעת הוא יתחיל להבין מדוע חייבים להקטין את המגזר הציבורי שאגב רק גדל מיום ליום בחסות הסוציאליזם החזירי . אגב הפנסיות אולי כבר לא תקציביות , אבל הפקידים והמשרדים רק מתרבים .
אני רק שאלה | 06.07.13
57.
כאשר קונים מכונית גנובה והענין מתגלה הרכב צריך לחזור לבעליו!
כאשר קונים מכונית גנובה והענין מתגלה הרכב צריך לחזור לבעליו! מספיק עם התירוץ כי צריך לפצות את מי שקיבל דברים מהחלטות לא חוקיות של פקידים מושחתים או אפילו הכנסת כמו הולילנד , אתר נופש בפלמחים , או שכר פנסיה וכדומה . כספי המדינה שייכים לכלל תושביה . ואת הפקידים שעשו החלטות לא נכונות ושלא מטעויות אנוש לדרוש גם את המשכורת שקיבלו מאיתנו הציבור ואלה האחרונים בגדו בנו .
שכיר כל החיים | 06.07.13
56.
תתבישו לכם . לעבוד עם אוכלסיה של אסירים מגעלים וסקנות שבהן אתם לא יודעים
סוהר שעובד בבית סוהר . זה לא כמו לעבוד בנמל או חברת חשמל ולא בכנסת ולא ירקן ואפילו עובד ערייה . אנחנו לילות לא ישנים בכדי לשמור על עולם התחתון שלא יגע אלכם ויסחט אותכם . סוהר מעל 15 שנה עבודה במקום סגור בכלא ולעבוד עם עבריינים ולסקן את חיינו יוצא דפוק לגמרי אני מאחל לכול אלה שחושבים שלאנו לא מגיע אני מאחל לכם שתעבדו בשבס ואז נראה אותכם . תפסיקו להתבכיין אני לא צריך את התענוג הזה עובד מדינה . אלק זה לא מציאה גדולה . אני לא רואה ביית אני לא רואה חגים אני לא ישן כמו בן אדם . ואני בסוף יוצא מפגר מהעבודה הזו . אל תקנו בנו בבקשה.
סוהר | 06.07.13
55.
לא שילמו,אז שיתחילו לשלם אלה שעדיין במערכת,ומס הכנסה גבוה לאלה שעובדים אחרי יציאה לפנסיה
גם לי הבטיחו לצאת לפנסיה בגיל 65,אבל מה לעשות אני צריך לעבוד עד 67,אם מישהו בכלל יעסיק אותי. העלו את סכומי ההפרשה שלנו,אז גם כל אלה שנמצאים בפנסיה התקציבית יכולים להתחיל להפריש,לצמצם את הגירעון. בל נשכח,מי שמייצר את הגירעון במדינה אלה עובדי המגזר הציבורי!!!!!!!!!!!
אורי | 06.07.13
54.
הפנסיה התקציבית נולדה עם קום המדינה ובהשראת חוקי הממלכה הבריטית
עובד מדינה = Civil Servant, כלומר בשרות המדינה. משכורת לא משהו אבל פרנסה מובטחת וכך הפנסיה. לכן גם הפנסיה לא משהו. בשנים האחרונות לא נקלט כמעט שום עובד מדינה בפנסיה תקציבית (חברי כנסת ושרים דווקא כן) אלא בפנסיה צוברת. אי אפשר לשבור את כללי המשחק לאחור, גם אם עין העיתונאים והציבור המתלהם צרה.
איציק | 06.07.13
52.
זו לא "מפלצת תקציבית"
אלו אנשים, פנסיונרים, רובם בגיל השלישי, שכמו רוב בני דורם לא חונכו על כללי הקלקלה המערבית בת ימינו (אין צורך לתקן אותי. אני יודע שכתבתי קלקלה ולא כלכלה) וכמו רוב המעסיקים באותה עת כגון מפעלים, בנקים וכו', גם המדינה הבטיחה להם פנסיה. אגב, באותה תקופה תוחלת החיים היתה קצרה בהרבה מתוחלת החיים כיום. הם בוודאי לא אשמים בזה. ההבדל היחידי הוא שעלות הפנסיה שלהם שקופה בתקציבי המדינה ולכן קל להתרעם עליה - ועליהם. מה אתם רוצים? לזרוק אותם לכלבים? מדינה אוכלת מייסדיה. תתביישו.
רם | 06.07.13
51.
החלקתם על המוח
אין שום דרך להסביר אחרת איך מעמד הביניים אוכל את עצמו לדעת. פגיעה בוועדים, פגיעה בפנסיה. שום ביטחון תעסוקתי. להיות עבד בידי הטייקונים. אולי צריך לעשות חישובים אחרים של הפנסיות. אבל הפנסיות התקציביות האלה, זו שארית החמצן האחרונה שנשארה כאן. זו הסיבה שהמשק עדיין לא התמוטט (לא נתניהו ולא הנגיד, ולא פקידי האוצר בני 25 שבאמת ובתמים מאמינים שמבינים משהו. הם כולה חבורת ילדים שעדיין לא הבינו מה זה חיים. קריאת מאמרים בפכ"ם הרגה להם את הנשמה) זה ההורים שעדיין ממנים את הבנים שלהם שהם כבר בשנות השלושים לחייהם. מאיפה הם עושים את זה? מהפנסיה התקציבית. וכשהעובדים של היום יהיו בפנסיה הם יהיו עניים על סף פת לחם כי כבר לא תהיה להם פנסיה - הם הפקידו באיזו קרן או קופת גמל ואם נשאר מזה משהו זה בטח לא מספיק בשביל לחיות בכבוד לעת זקנה ולא משנה כמה עבדת וכמה חסכת. פנסיה תקציבית זה הדבר הכי חשוב בחברת רווחה שדואגת לכל אזרחיה (ולא רק לעשירונה העליון) וזה הולך לפח ביחד עם כל פירוק והפירור של המדינה הזאת. לקח לו בערך 10 שנים לנתניהו לפרק כל מה שהיה כאן טוב. מספיק. שילך כבר הביתה. לשקם את כל מה שהוא פירק יקח עשרות שנים.
 | 06.07.13
50.
ת ס פ ו ר ת!!!
יש לעשות תספורת לבעלי הפנסיה התקציבית ולהתאים אותה למה שהיו מקבלים אם היו נמצאים בפנסיה צוברת. עובדי מדינה שזכאים לקביעות צריכים לקבל שכר שישקלל את הבטחון שיש להם בעבודה. לא יתכן שרס"ר בצבא יקבל פנסיה בגיל 40, איך הוא סיכן את חייו? הריח יותר מדי סיד? אם עובדי המדינה לא מסכימים לתספורת - מה שצריך לעשות הוא להגר מכאן ואז לא יהיו אנשים שישלמו להם.
לא מוכן לשלם | 06.07.13
49.
הסכמים צריך לכבד
כשהצטרפתי למשטרת ישראל לפני 31 שנים זה מה שהיה, אז למה להפר הסכמים עכשו כשלא בא לכם? אני בטוח שלו היתה לי פנסיה תקציבית כבר אז הייתי מקבל היום יותר! אל תשכחו שגם המדינה כמעביד לא הפקידה את חלק המעביד שלה (12.6%) כל השנים האלה , תחשבו איך היא חסכה כסף עד היום!
שוטר | 06.07.13
46.
מי שיתחייב שישלם
אני לא התחייבתי, לא הבטחתי ומעולם לא ראיתי או חתמתי על ה"חוזה החברתי" שכולם מדברים אליו. כספי המיסים שלי לא צריכים לממן התחייבויות ושוחד בחירות של כל מיני פוליטיקאים. לפני שדורשים ממני כל מיני דרישות, מי שהבטיח בשמי שישלח יד לכיסו או ימצא פתרון אחר לעמוד (או לא לעמוד) בהבטחותיו. כל הטוענים אחרת סתם מנסים לשדוד אותי
 | 06.07.13
45.
הפרשות לפנסיה
עובדי המדינה קיבלו משכורות נמוכות ביחס לשוק הפרטי ,באותם תפקידים ובהתאם לכישוריהם .בתקופות שלפני המשברים הפיננסים הפנסיוניים, לא רבים היו מוכנים לעבוד במשכורות אלו ולשמש לעג לעג לחבריהם. רצונכם לפגוע בהם פעם נוספת? היכן הייתם לפני עשרות שנים בשוק הפרטי ומדוע לא חסכתם כראוי?!
אריה | 06.07.13
44.
שוטר מודיעין
שוטר יקר לא מגיע לך שהמדינה ״תחזיר״ לך. בחרת להיות שוטר וידעת את התנאים. מה שמגיע לך זו משכורת הוגנת, תנאים הוגנים שבעבורם אתה עובד ותמשיך לעבוד. לא מגיעה לך שום ״טובות״ מהמדינה. ואם התנאים במשטרה לא מוצאים חן בעיניך אל תהיה שם אבל אל תצטרף לאלה ש״מגיע לי״.
אזרח | 06.07.13
43.
איפה הייתם אז?
אולי שכחתם שאותם עובדי מדינה ובעיקר אנשי הקבע, קיבלו שכר נמוך לעומת שאר המשק, ואותם אנשי קבע שנשארו בבסיסים בלילות , בשבתות ובחגים ללא שקיבלו שקל(או לירה) עבור תורנויות ושעות נוספות, לכו תתעלקו על הנמלים וחברת החשמל ושאר הסקטורים שעושקים את המדינה
ראובן ליאור | 06.07.13
42.
מה עדיף צוברת או תקציבית
1 בפנסיה צוברת תשלם המדינה 15% מי השכר כל חודש לחברות הביטוח, אשר הפסידו כ30% מי כספי החוסכים ב10השנים האחרנות 2 התשלום יעשה בכל חודש מי תקציב המדינה בנוסף לתשלום פנסיה תקציבית. 3 כתוצה מכך תקציב המדינה יגדל בכ10% 4 מי יהנה הטיקונים ינפיקו אגח ויבצעו תספורת 5 הפיתרון המדינה תיקנה אגח יעודי לפנסיה 15%מי השכר המדינה 5.5% העובד
אחד העם | 06.07.13
41.
ומה רוצים מהפנסיונרים?
זה לא שניתנה להם הבחירה, הם התחילו לעבוד בשירות המדינה, וזה היה החוק...למה צריך לפגוע בהם עכשיו? מה הם אשמים שככה היו תנאי השכר..בלי הפרשה לפנסיה. העניין תוקן לפני כמה שנים, וכבר חוסכים לפנסיה גם עובדי המדינה...וגם לא בטוח שהקרנות שבהם הם חוסכים יהיו קיימות לכשיזדקקו.
 | 06.07.13
38.
תגובה ל-20
שאול לא יכול להציג את המספרים בצורה יחסית כי אין שום אפשרות לחזות את גודל התקציב או הצמיחה החזויה עד 2032. סטטיסטית הוכח שהאצר וב"י טעו ברוב תחזיותיהם לצמיחה שנה אחת קדימה, אז איך אפשר לחזות את התמג בעוד 20 שנה? והתקציב נגזר מהתמ"ג, שיעור המס והיכולת לגבות אותו. הדבר היחיד שניתן לראות זה את המספרים הנומינליים שהם גדולים לכשעצמם. האוצר תמיד מהוון את המספרים כך שאני מניח שהכוונה ל24 מיליארד בשווים לשנת 2013 . המסקנה צריכה להיות שאנו ניצבים בפני אתגר תקציבי, להדביק את הפער בגידול ההוצאת כתוצאה מ"הטייס האטומטי של הפנסיה". אם לא נכנס לגירעון מבני, וכדאי כבר לחשוב על פתרונות כמו מס מיוחד על פנסיה תקציבית מעל סכום מסויים (ככה השוטר מתגובה 1 לא יסבול מחרפת רעב בפרישה)
שאול המלך | 06.07.13
36.
מספר 1 צודק
אני שוטר וכל מה שמספר 1 אמר אמת. אני עוד מוסיף וכותב, ששוטרים שהתגייסו למשטרה עובדים עם פנסיה צוברת, עשינו חישוב שלפי המשכורת שלהם, הם בחיים לא יוכלו לצאת לפנסיה ולחיות בכבוד. אבל למי אכפת העיקר התקציב שצריך להוריד .אולי מי שמגיע לפנסיה צריך לחסל אותו. הרי "שאול" !!! אתה צודק באמת למי אכפת מהזקנים האלה רק צרות עושים .לא צריך אותם רק מפריעים לך. שאול מה אתה אומר אז הבעיה במדינה שלנו זה הפנסיה שנקבל בכבוד או אולי החברים שלך שאוכלים על חשבון המדינה צהריים במסעדת הבוקרים!!!!!!
שוטר | 06.07.13
34.
לא ממש ברורה לי ההתממות של פנסיה תקציבית
פנסיה תקציבית היא פנסיה שע"פ ההסכם שלה המעביד (קרי המדינה) אמורה להפריש סכום לפנסיה. הפנסיה הזו מוגבלת בגובהה עד 70% מהשכר הקובע (שהוא משמעותית נמוך יותר מהשכר החודשי. מה שקרה בפועל שהמדינה הזניחה את ההפקדות של הכסף בכל שנה כפי שהיתה מחוייבת על חשבון החוב של העובדים. כאשר הגיע זמן הפרעון פתאום גילו שיש גירעון. דבר נוסף שעשו הוא שהוציאו לפנסיה מוקדמת הרבה עובדים (כמו בתעש, רפאל, משטרה וכו') ללא חישוב מוקדם את המשמעויות של המהלך וגיסו עובדים אחרים במקומם מה שיצר עומס על התקציב כי המשמעות היתה כמו להגדיל את מספר העובדים. אבל תחשבו על זה, ברעיון פנסיה תקציבית היא מצויינת מאחר והיא מגבילה את גובה הפנסיה מצד אחד ומצד שני מבטיחה אותו לעובד. כיום הפנסיות שלנו מקבלים תספורות מכל טייקון קורס ולצערי למרות שאנו משלמים עליהן די הרבה כסף (הרבה יותר מ 23 מיליארד ש"ח) כנראה שלא נקבל הרבה מזה. אז לא הבנתי למה צרות העין. ההסתה המתמשכת כלפי אנשים עובדים שיש להם תנאים טובים יותר או עבודה טובה יותר לא ממש ברורה לי מטרתה. ד"א לי יש פנסיה צוברת רגילה שאני לא בונה עליה יותר מידי, בגלל מהלכי ביבי מ 2003 בו הוא הפקיר אותה בידי הטייקונים.
דרור | 06.07.13
32.
דווקא הפנסיה התקציבית יורדת עם השנים
אם הנתונים שהוצגו בכתבה נכונים, ובהנחה שהאינפלציה בישראל תשמר ברמה של 2%-3% בשנה, הרי ש-19 מיליארד שקל היום (התשלומים הנוכחים בפנסיה) במונחים של 2032 הם 28 מיליארד שקל. כלומר, במונחים ריאלים היום התשלום עבור הפנסיה יותר נמוך ממה שיהיה ב"שיא" של 2032
דן | 06.07.13
28.
אני הייתי 40 שנה עצמאי וצעקתי שאני עבד של הממסד עכשיו תמשיכו להיות עבד של הממסד
חמור מי שעובד עצמאי היום רק להיות עובד מדינה יש ימי חופש ימי הבראה ימי מחלה חופשת לידה הלואה עומדת הלואה שוכבת קרן השתלמות וקביעות לנצח אי אפשר לפטר פועל אפילו אם הוא גנב כי יש ועד וחוץ מזה צריך לעשות לו שימוע
אבו חליל אל עטרש | 06.07.13
26.
זו חצי מהאמת ולהלן מדוע:
כאשר אני, עובד מדינה מהשורה, הלכתי לעבוד בשירות המדינה בזמן שהיו אופציות אחרות וקיבלתי עסקת חבילה: שכר עלוב, תנאים נחותים, עבודה לא משהו, יוקרה מעטה, ותמורת כל זה קיבלתי יציבות תעסוקתית ופנסיה תקציבית. רוצים לבטל לי פנסיה תקציבית? בסדר אבל תכפילו לי את המשכורת כדי שתגיע לגובה השכר של מי שבוכה שאין לו תקציבית.
עובד | 06.07.13
25.
ממש לא מדוייק
עובדי המדינה נהנו שנים מכך שהיו פטורים מתשלום חלקם אבל מזה שנים שהם משלמים 40 אחוז מחלקם בהשוואה לשאר העובדים במשק עם זאת יש לקחת בחשבון שהשכר כעובד מדינה הוא נמוך ההתקדמות בשכר נבלמת בשלב כלשהו לחלוטין ביבי ניסה במשך שנים להציג את עובדי המדינה כנטל על הציבור ומי אלה עובדי המדינה שניסה להציגם כנטל המורים הרופאים האחיות בולשיט אחד גדול אלה עובדים נהדרים שמחזיקים את המדינה על הגב שלהם את מי שצריך להחליף ולתקוף אלה הפוליטיקאים בדמות צחי הנגבי ישראל כץ שהרבו במינויים פוליטיים שיטת המכרזים בשרות המדינה נגועה בשחיתות לא נבחרים הנכונים אלא המקושרים הבעיה של עדי המדינה היא ניהול כושל שגורם לחוסר מוטיבציה
עבד המדינה | 06.07.13
24.
ל-16 "תפסיקו לבכות, עשינו טעות ותיקנו אותה"
כשקיבלו את ההחלטה על הטעות הזו, אני לא הייתי בחיים. למה אני והילדים שלי צריכים לשלם? לא מוכנים לשלם - אז מר אדון גנרל וגברת שופטת ילמדו לחיות מפנסיה מקוצצת. לא מוכן לשלם שקל יותר מ-6,000. בעסה? אז בעסה. עוד מעט אלו שנולדו אחרי שנות ה-80 יתחילו לקבל פה החלטות.
רן | 06.07.13
21.
לשוטר מ-1
כן מגיע לך. השאלה כמה, ועל חשבון מי. לרופאים גם מגיע לא? ולמורים גם, לא? ולכולם בעצם מגיע. האם מגיעות לך 30 שנה של משכורת גבוהה על חשבון הציבור, בלי לעבוד, רק בגלל שעשית כמה שעות נוספות ועבדת בלילה? דעתי היא שלא, מה שמגיע לך זה תשלום על שעות נוספות ועבודה בלילה. ובלי קשר, איכות השרות שמספקת משטרת ישראל היא לא בדיוק משהו שמגיע עליו כ"כ הרבה.
סנופקין | 06.07.13
20.
סטטיסטיקה חסרה/מטעה
שאול, פעם הבאה שאתה מציג סטטיסטיקה תקציבית (ואתה עושה את זה הרבה לאחרונה) תפרסם גם את האחוז היחסי הצפוי של ההוצאה מתוך העוגה התקציבית או מתוך התוצר. אני לא מצדיק את ההוצאות העצומות על פנסיה תקציבית ואין ספק שההוצאות גדלות ומדובר בבעיה חמורה, אבל העניין הוא יחסי ולא אבסולוטי. אולי קצב הגידול בהוצאות הפנסיה התקציבית נמוך מקצב הגידול החזוי בתוצר ואז הבעיה קשה יותר היום מאשר בשנת 2023? ואמירות בסגנון של "לשם השוואה, תקציב משרד הבריאות לשנה הבאה מסתכם ב־24 מיליארד שקל" איזו השוואה יש כאן בדיוק? בין הוצאות ב 2014 לבין הוצאות ב 2023? זה פופוליסטי לחלוטין....
ניצן | 06.07.13
18.
ומה איתי?
אני אזרח שמשלם את כל חובותי למדינה , עובד כעצמאי וצריך לדאוג לפנסיה שלי לבדי, אני שואל למה עלי לדאוג גם לפנסיה שלך, כשוטר או איש קבע או כל אזרח שמקבל פנסיה תקציבית הוא בחר את מקום עבודתו.לא יתכן כי חלק מהאזרחים במדינה ימשיכו להנות מגן עדן וחלק אחר יסבול בזקנתו בגלל הסכמים מעוותים שבכירי המדינה ובעלי עמדות כח דאגו להם.יש לקצץ הפנסיות התקציביות לקצץ ב50 אחוז מיד.
אזרח  | 06.07.13
16.
תפסיקו לבכות, עשינו טעות ותיקנו אותה
כאמור כבר 12 שנה שאף אחד לא מצטרף להסדר בעייתי זה. אבל התחייבויות של המדינה צריך לקיים. כל הדיון הזה סביב פנסיה תקציבית הוא דיון עקר, שכן הנזק נעשה ואנו נתמודד. את התיקון הנדרש ביצענו מזמן ואילו יקחו עוד כמה שנים טובות לפני שנפסיק להתמודד עם מחיר הטעות. על טעויות משלמים זה מה יש.
מאיר | 06.07.13
10.
מספר 1 צודק
אני שוטר וכל מה שמספר 1 אמר אמת. אני עוד מוסיף וכותב, ששוטרים שהתגייסו למשטרה עובדים עם פנסיה צוברת, עשינו חישוב שלפי המשכורת שלהם, הם בחיים לא יוכלו לצאת לפנסיה ולחיות בכבוד. אבל למי אכפת העיקר התקציב שצריך להוריד .אולי מי שמגיע לפנסיה צריך לחסל אותו. הרי "שאול" !!! אתה צודק באמת למי אכפת מהזקנים האלה רק צרות עושים .לא צריך אותם רק מפריעים לך. שאול מה אתה אומר אז הבעיה במדינה שלנו זה הפנסיה שנקבל בכבוד או אולי החברים שלך שאוכלים על חשבון המדינה צהריים במסעדת הבוקרים!!!!!!
שוטר | 06.07.13
9.
פנסיה תקציבית היא עוד פיתוי של המערכת לפתות כלבי שמירה שיתחזקו וישמרו עליה
המערכת איננה חברה שלכם. למערכת יש רק מטרה אחת והיא לשמר את המערכת. המערכת רוכבת על גב העם. ע"י מניפולציה תקשורתית/תרבותית העם מאמין בצורה שגויה כי המערכת הינה הכרחית לקיומו. המערכת נעשית כל כך שמנה שבעתיד הלא רחוק היא תשבור את גב העם עליו היא רוכבת. כאשר זה יקרה תבוא האנרכיה, האפוקליפסה והגאולה.
 | 06.07.13
8.
תצרפו גם אתם
למה שלא תאמצו גם אתם את אותה השיטה - אגב חוכמולוגים שיטתכם לפרישה היא פרסה עובדה שבכל שנה אתם מפרישים בין שניים לשלושה מיליארדי שקלים מחסכונות הפנסיה שלכם לתספורות לחובות המליינים העושקים המדינה - ולא חישבנו עלויות לכסף האומלל הנצבר בקופתכם לעתיד ולכל עדת הזאבים שמכרסמת ממנו - אצו ולמדו כמה גימלאים הייתם מאכלים בכל הגזלה מעלה .. ולסיום תעיפו מבט על הדבשת שלכם קודם . אזרח מהשורה נקיה יותר .
מאיר | 06.07.13
7.
האשמה האמתית היא בכך שבדרך כלל לא שמו כסף בצד בזמן שאלו עבדו
הבעיה איננה שאנשיך הללו לא הפרישו בעבר, היום לוקחים להם 3%. הסיבה שהפנסיה הצוברת של עובדי המדינה היא פחות בעיה היא משום שהמדינה נושאת בבד בד עם השכר לעובד היא משלמת לקרן פנסיה עצמאית את העלות של הפנסיה. זו משקיעה את הכסף בארץ ובחו"ל ובבוא היום היא תשלם את הפנסיה. המדינה לא השכילה בשעתו לשים כסף בצד בד בבד עם העובדה של האנשים הללו. היא רשמה להם זכויות בעלות אפס ואת מלוא העלות צריך לשאת מתקציבי המדינה הנוכחיים. מי שאשם הם ראשי האוצר לדורותיהם שלא דאגו לראות קדימה ולא יצרו קרן שישמש עתודה פנסיונית. זה אחד הבעיות של פנסיה. כאשר הבעיה מתפוצצת מי שאשם או שעבר לעולם האמת או מזמן פנסיונר שאף לא זוכר אותו ואין טעם בכלל לחפש אותו.
אזרח | 06.07.13
4.
לפני 30 שנה שאבי הלך לעבוד בשירות המדינה אתם חגגתם ולעגתם לו
הוא הלך לעבוד בשירות המדינה בתנאי שכר נמוכים בתדמית גרועה והדבר היחיד שנתן לו בטחון זו הפנסיה התקציבית. עובדה היא שכולכם בחרתם לא להיות עובדי מדינה. מדוע? אז כעת תשבו בשקט ותמשיכו לבזבז כסף בקניונים ובנסיעות לחו"ל.
בן של עובד מדינה | 06.07.13
3.
לכל הבכיינים בעלי התקציבית לכו למדו חשבון וחוקי מס
אם תצטרכו לשלם את השווי המהוון של הפנסיה שלכם לפי כללים הוגנים תצטרכו לעבוד כ-20 שנה ללא משכורת בכלל רק כדי לממן את המס על שווי ההפקדות שלכם לפנסיה של 40 שנה נוספות בל אני לא מצפה משוטר או נגד להבין את זה ודרך אגב תורת המשחקים + השוק הקטן והקרטלי + קבוצות לחץ ידאגו לזה שהכל יהיה פה יקר כדי שבעלי פנסיה תקציבית לא יוכלו "לסדר" את ילדיהם מעבר לכלל הציבור מי שידפק כמו תמיד בישראל זה זה שמנסה להיות הוגן ולפי כללי המשחק
גזי מהשוק הפרטי | 06.07.13
2.
צריך להביט על המספרים ולא לבחון סיפור אישי. זו לא כתבת צבע במוסף שישי. מעשית הפנסיות הורגות אותנו
מעשית, יש עשרות אלפים שמקבלים הרבה יותר ממה שמגיע להם - קצינים בכירים שהפעם האחרונה שהחזיקו נשק היתה במטווח שנתי, שופטים, פקידים לענייני מחט בשחת. צריך להטיל מס נוסף, מתקן, וגבוה, על מקבלי פנסיות גבוהות. אף אחד לא מחפש את השוטר או הנגד המבוגרים שמקבלים 6000 ש"ח לחודש.
אף אחד לא רוצה לגזול את כבשת הרש | 06.07.13
1.
התמונה שמוצגת מעוותת ופוגעת.
אני שוטר שמבוטח בפנסיה תקציבית. רציתי לתת כמה נקודות למחשבה , להזכירכם שמאז שנת 2003 אנחנו משלמים על חלק מהפנסיה ואין כיום עובד שלא משלם. דבר נוסף להזכירכם שבניגוד למגזר הפרטי או מגזרים אחרים , אנחנו לא מקבלים שעות נוספות ואין מושג כזה , כלומר אני יכול לעבוד גם 24 שעות רצוף ולא אקבל שקל על כך . אני עובד שבתות ולילות וחגים ללא תגמול וללא תוספת של שקל . המשכורת היא קבועה , לא ניתן לשפר את השכר ( אלא בעלייה בדרגה וכדומה )ולא ניתן להתמקח, ניתן להקפיץ אותי לעבודה ללא שום התרעה , ביום חול ובשבת וניתן לבטל לי חופשות ושוב ללא תגמול כספי נוסף. וזה בלי להזכיר את כל עלובי הנפש והמסוכנים שאני נאלץ להתמודד יום יום. אז אני שואל , בבוא היום בגיל 55 לא מגיע לי שהמדינה תחזיר לי ????
שוטר | 05.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת