אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שי אגסי: "בעלי המניות לא צריכים לשאת בתוצאות התנהלות החברה לישראל"

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
בואו נראה מי באמת אשם, ומי טעה בהערכות שלו:
ב 2007 כשהכל התחיל, לא היו כמעט רכבים חשמליים בעולם. אגסי הניח שהוא יכול לעשות מהפיכה, כי: מחירי הדלק יעלו, ואנשים יברחו מבנזין. אלא שאז הם היו 140 דולר לחבית נפט, והיום ירדו ל 90 דולר. מחירי המצברים ירדו מסכום מטורף לסכום זול וזה יאפשר לעשות רכב חשמלי בזול. בפועל היתה ירידה אמנם, אך רק 30% בערך. עלויות הייצור יהיו זולות מרכב בנזין כי אין גיר והמנוע פשוט יותר ואמין. בפועל יש ממירי מתח יקרים ברכב, וכמויות הייצור קטנות מאוד מה שמייקר בטירוף את הרכב כבר ביציאה מהמפעל. ממשלת ישראל תיתן לו הטבות מס אדירות שיאפשרו לו למכור הרבה יותר בזול מרכב רגיל, והממשלה תיתן הטבות מס אדירות על השימוש ברכב מה שיאפשר לאנשים לנסוע בזול מאוד. בפועל נתנו הטבות מס אבל אגסי לקח את חלקם לכיס, (ניסאן ליף עולה 140,000 כולל סוללה, לעומת 198,000 שבטר פלייס ביקשו עבור פלואנס + סוללה פרטית) והשאר פשוט לא הספיקו לאור מחירי המצברים והייצור של הרכב. בנוסף הוא חשב שהרכב יהיה אטרקטיבי וחזק. בפועל יש רק 95 כ"ס, הסוללה לא שטוחה אלא תופסת מקום בבגז', והטווח יורד לכיוון 100 ק"מ קצרצרים דווקא בכביש פתוח ומהיר. אז מי אשם? אגסי כנראה הבין שהסיכון אדיר. הוא הימר על התקיימות של 3 תנאים מהותיים. מצד שני, בעיה של המשקיעים שנתנו לו מיליארדים בשביל הימור.
תומר.ב | 03.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת