אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפתרון הטכנולוגי שיכול לחסל את מכת הפקקים בתל אביב

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

37.
יש פתרון.
כדי שהאוטובוסים לא יעמדו הרבה זמן בתחנות בזמן שהנהג מבזבז זמן על מכירת כרטיסים, ואז כתוצאה, הנסיעה מתארכת ונוצרים מצבים ששני אוטובוסים מגיעים ביחד. צריך לעשות כמו בגרמניה או בעוד מקומות באירופה שהנוסעים ייצאו וייכנסו מכל הדלתות של האוטובוס. הנוסע יקנה כרטיס מראש, ו"ינקב" את הכרטיס לפני נסיעה ויהיה תקף למשך חצי שעה או שעה. נכון שאצלנו העם פחות מחונך, ויהיו הרבה נסיעות חינם. בשביל זה צריך להביא כרטיסנים שייתנו קנסות לנוסעי החינם. קנס שלישי - רישום במשטרה. זה יצור מערכת הרתעה. כך ירוויחו כולם, מצד אחד חברות האוטובוסים יוכלו לחסוך בכמות גדולה של אוטובוסים, כשהנסיעה שלהם תהיה יותר מהירה ואפקטיבית. מצד שני הנוסעים ייהנו מנסיעה יותר מהירה. יווצרו יותר מקומות עבודה (כרטיסנים, על כל אוטובוס שייחסך ניתן להביא שני כרטיסנים ). וכמובן אקולוגית, פחות אוטובוסים פחות זיהום אויר, וכמובן פחות פקקים.
לאוניד | 14.07.13
32.
בתל אביב ניתן לפתור די בקלות את בעיות התעבורה
ע"י סגירת צירים לתחבורה ציבורית בלבד, ומעבר למוניות שירות ומיניבוסים, שעוצרים בכל מקום, לא רק בתחנות. כשיש מונית שירות בכל מקום, לא צריך רכב. זה פשוט. אבל זו פשטות שמעבר להבנת אנשי התחבורה. בצירי התנועה אפשר להסב נתיב אחד לרכבת קלה. חבל לחפור. בירושלים השלימו תוך 6 שנים ציר של 10 קילומטר. בתל אביב אפשר תוך 3 שנים, עם הידע שנצבר. תחתית לא נראה שם גם בעוד 10 שנים (וגם כשתהיה, לא תתאים לדרישות, כי תוכננה באיחור, כמו התחנה המרכזית החדשה). בנוסף צריך לאמץ מודל של רכב פרטי מושכר בעיר, שניתן להחנות במקום מיועד.
כג | 11.07.13
30.
ליוסקה מ-29: זה לא מספיק
המידע של waze לגבי מצב התנועה הוא נחמד מאד, אבל לא מספיק בשביל לנהל את הרמזורים בעיר. וזה מכיוון שבתוך העיר, המידע של waze הרבה פחות מדויק מאשר מחוץ לעיר. גם בגלל מגבלות GPS, וגם בגלל שהמידע חייב להיות אמין מאד: אם התנועה דלילה, ושתי מכוניות עצרו לקנות פלאפל, waze יכול לפרש זאת כעומס תנועה...
חיימקה | 10.07.13
26.
תאמינו או לא
במרכז בקרת הרמזורים של תל אביב פועלת כבר מספר שנים מערכת חכמה שעושה דברים מאד דומים למה שמתואר בכתבה. הבעיה העיקרית של מערכת זו היא שאין מספיק חיישנים פרוסים ברחבי העיר, כדי שאפשר יהיה לנתח בזמן אמת את מצב התנועה בעיר ולתת תשובה מיידית לבעיות. אבל הנושא בטיפול, ונעשה מאמץ גדול מאד בתל אביב על מנת לשפר זאת. תאמינו או לא...
עודד | 09.07.13
22.
הפתרון היחיד הינו רכבת קלה באזור תל-אביב והערים המחוברות.
בכל אירופה יש. בארה"ב, בסין ואפילו במדינה מתפתחת כמו דרום אפריקה - שם בנו את הרכבת התחתית תוך שנתיים בלבד לקראת המונדיאל...אם הם יכולים, למה אצלנו אי-אפשר? בושה... אולי באמת כדי להביא חברה סינית שתעשה את העבודה תוך שנתיים וזהו.
דביר | 09.07.13
17.
הפתרון הטכנולוגי שיחסל את הפקקים בגוש דן הוא - רכבת תחתית
רכבת כזו שתרשת את המטרופולין כמו בכל מטרופולין גדול אחר בעולם. לא תראו יותר פקק באיילון במשך עשרות שנים. להביא חברה סינית שתבנה במקום כל המושחתים המקומיים שרק מושכים משכורות ויוצאים בהכרזות אחת לשנה ולא עושים כלום.
 | 09.07.13
7.
יש פיתרון זול בהרבה
תחבורה ציבורית טובה! רכבת תחתית כמו בערים הגדולות בעולם מאוד משמעותית. אמנם זה לא נשמע סקסי כמו אוטובוס ללא נהג מה שIBM רוצה למכור אבל זה יעיל הרבה יותר. אפשר גם לדוגמא לדאוג לשיתוף פעולה עם נהגי מוניות ליום בלי כלי רכב פרטיים תמורת 50% הוזלה בתעריף מונית , אנשים מאוד ישמחו.
יובי אבובי | 09.07.13
3.
ביפן - טוקיו בעיקר - ביצעו אופטימיזציה של מערכת התחבורה כבר לפני 20 שנה
הם הגיעו לקצה גבול היכולת כיום ואין להם ברירה אלא להגביל תנועה. הם טוענים שכבר לפני 10 שנים אם מערכת הבקרה החכמה שלהם לא הייתה קיימת התנועה בעיר הייתה בלתי אפשרית - כפשוטו - אף אחד לא היה זז. הגל הירוק שהנהיגו בזמנו בת"א ואח"כ גם בערים אחרות הינו ניצן ראשון של מערכת כזו - אצלנו יגיע בטח באיחור...
אאא | 09.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת