אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

האפליקציה שהציתה מלחמת מעמדות בסן פרנסיסקו

28 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
מכיר את המושג "עלות הזדמנות"?
היום בחודש שבו אתה מציע שאעבוד בחינם, יעלה לי למעשה הרבה כסף. נניח שאני סטודנט צעיר שעובד במלצרות או בבדיקות תוכנה. יום שבו אתן הסעות "בחינם" שווה לי עדיין כמה מאות שקלים. בשאר הזמן אני צריך להשקיע בלימודים (או, לא פחות חשוב, גם לנוח קצת). זה ממש לא ענין של פינוק, זה הגיון כלכלי. ומי שעובד בשכר עוד יותר נמוך, אני מניח שבכלל אין לו רכב ולא לוקח מוניות אלא כשיש הכרח. אין לי ענין להגן על נהגי מוניות, אבל העליהום לא לגמרי מוצדק. המחיר לאזרח הקטן נראה פסיכי. אבל אם לוקחים בחשבון עלויות של רכב - פחת, רשיון, וכיו"ב - וכן שהמונית לא באמת מכניסה כסף 24/7 אלא הרבה פחות מכך, פתאום לא נראה שנהגי המונית מתעשרים מהמקצוע. ראיתי מוניות שחונות בבתים יפים יחסית, אבל פגשתי גם נהגי מוניות שעובדים שישה ימים בשבוע ולא חוסכים מספיק כסף לנופש בחו"ל.
לאזרח מתל אביב | 14.07.13
25.
שטויות - פותרים צורך אמיתי
גורביץ', אני מציע שתעשה שיעורים לפני שאתה רץ לכל מיני מסקנות לא מבוססות (ומנסח אותן בצורה לא כל כך נעימה או מתאימה). נכון שהיו קצת עניינים עם נהגי מוניות, אבל זה שולי ולא משקף. ליפט, אוברX, וכו' פותרים צורך אמיתי, שכן מספר המוניות לנפש הוא בין הנמוכים בסאן פרנסיסקו, עיר שלא קל להתנייד בה (תחבורה ציבורית גרועה, והררית מאוד). טובת הנוסעים חשובה לא פחות מטובת הנהגים. עכשיו, לגבי הנהגים (תקרא, מגיב 11) - בדיוק שלשום נסעתי עם מישהו שהיה נהג 5 שנים ועבר לנהוג בליפט, כי בגלל שמחירי המדליון (רישיון למונית) כ"כ גבוהים, אף אחד מ'קשיי היום' שהזכרתם לא מסוגל לרכוש כזה... לכן הנהגים המסכנים עובדים אצל קבלנים שהם בעלי מדליונים, הגובים מהם תשלום גבוה (גם כשאין הרבה נסיעות) ודורשים מהם לעבוד 7 ימים בשבוע. הרבה נהגי מוניות עברו לנהוג בליפט או אובר, פשוט בגלל שהם יותר עצמאיים ככה, ונשארים עם יותר כסף בכיס... ותאמינו לי שיותר נהגים זה כאלה שמתפרנסים מעבודות כפיים וזוהי העבודה השנייה או השלישית שלהם, מאשר כאלה שמרוויחים 100 אלף דולר בשנה בתור מתכנתים והם פשוט משועממים... לגבי הטענות על הביטוח - החברות האלה בודקות את הביטוח שלך, את היסטוריית הנהיגה שלך, ואפילו את הידע שלך על העיר... לדעתי הן גם מבטחות אקסטרה בעצמן. אחלה שירות, אחלה ביצוע, לכל הצדדים המעורבים (פרט לבעלי המדליונים אולי...).
נ. | 14.07.13
24.
דיווח מקומם על המוניות
הדיווח על המוניות מאוד מקומם. במקום לכתוב מילים קשות נגד הוונדליזם והבריונות הברוטלית של נהגי המוניות (שלחו נהג לבית חולים!), יוסי כותב על זה במילים יבשות אבל מרבה מילים נגד "יזמים" שצוחקים על כולם. יוסי, יזמות אינה מילה גסה! בפרט כאן אין מדובר בטייקונים שגובים מחיר מופרך בחוסר תחרותיות, ואפילו לא בתאגיד ענק שדוחף פרסומות - מדובר פתרון שמוסיף תחרות בצורה מקורית, מוריד מחירים לכלל האוכלוסיה ורוב הכסף עובר לעובדים הפשוטים (הנהגים) ולא לטייקונים/תאגידים. ובכלל, למה לקרוא לזה "מלחמת מעמדות" ? בטח לא מיליונרים מסיעים נוסעים. ולמה אתה חושב שמדובר בעובדי הייטק? רוב עובדי ההייטק עובדים שעות ארוכות במשרד ולא חצי משרה, ואם הם משועממים הם ישחקו במחשב או יתכנתו משהו ולא יסיעו אנשים בעד כסף קטן. אם כבר אז אני חושב שהאנשים שמסיעים נוסעים הם מהמעמד הסציואקונומי הנמוך שצריכים תוספת כסף כדי לסגור את החודש, הייתי אומר במעמד דומה לזה של נהגי המוניות עצמם ולכן אין כאן בכלל עניין של מלחמת *מעמדות*, רק תחרות ברוטלית בין נהגי מוניות חוקיים לנהגים חוקיים חלקית. הביקורת שלך (אולי) רלוונטית נגד מכוניות ללא נהג שיחליפו נהגי מוניות בעתיד, אז הכסף יזרום לתאגיד גוגל במקום למיליוני נהגים ויש באמת מקום לחשוב פעמיים אם זה יעשה טוב לציבור הרחב, אבל הפתרון של lyft סה"כ מוסיף תחרות של נהגים (אנושיים ולא עשירים).
חי | 14.07.13
23.
מדינה מול חברה
אף אחד מהעונים לא התייחס לשאלה מה עושות החברות הגדולות עם המידע שבידן מלבד פילוח לפרסום? האם הן מגינות על המידע כל כך טוב שגורמים עוינים לא יכולים לחדור לשרתים שלהן ולשאוב מידע כרצונן? מה יקרה עם כל המידע שמאוחסן בשרתים פרטיים בעת תקיפה טרוריסטית? האם על האיש הפשוט להגן על שרתי חברה פרטית בחייו? טלו קורה מבין עיניכם וחישבו קצת אחרת, מחוץ לקופסא.
חוסיין אובמה | 14.07.13
22.
למגיב 11, שיחקת אותה!
באתי להגיד שנהגי המוניות חצופים וברברים, אבל תוך רבע פיסקה שינית את דעתי. שאפו! אכן בגלל התהליך שהם עוברים והסיכון המסויים של להסיע אחרים (לעצמך ולהם - תלוי מי הנהג) זו פגיעה, ועבירה שרירותית על החוק. למקים האפליקציה/אתר/שירות, הייתי מציע לשנות את השירות כך שניתן לחפש "טרמפ" בין שני מקומות, ומי שבמקרה נוסע בין שני המקומות האלה (ורשום לשירות) יכול להציע טרמפ בתשלום מופחת שיגבה דרך האתר.
עידן | 14.07.13
19.
די לסוציאליזם החזירי
ניסיון מרשים לפרוץ את המונופול החונק של בעלי המוניות מתואר פה כאילו הוא מעשה נבלה של בעלי הון. כל הכבוד ליזמים שממלאים את תפקידים לקדם תחרות ולהשתמש בטכנולוגיה לשם כך, ובוז לאויבי הקדמה ולידידי המונופולים החונקים והמאובנים. אני רק מנחש באיזו קריאות הלל היו מלווים את הרס ספינות הקיטור בידי משיטי הספינות במאה ה-19, אם רק כלכליסט היה קיים אז. די לסוציאליזם החזירי.
תמריץ בלוג כלכלי | 14.07.13
16.
האמת - כן ניתן להתגונן בבג'צ, אבל אז קוראים לנו סמולנים
תפקיד הבג'צ להגן על האזרח כנגד עוולות החוק. כלומר אם המדינה תיזום חוק פוגע באזרח או רשויות ינצלו חוק כזה כדי לרמוס זכות הוא יכול להגן על עצמו. הבעיה שיש כאלה שרואים את זכות המדינה לשלוט מעל זכות האדם הפרטי לחיות, לפרטיות, לכבוד, לחופש הדיבור והעיסוק. היו כאלה גם בגרמניה בשנות ה 30....
סמולאן? | 14.07.13
14.
לפלספן (מגיב מספר 6)
חשבת שאנחנו נהגי המוניות פריאארים שנסיע אותך בערב שישי בגרושים כדי שתוכל לשלם את ה-50 שח על השוט בפאב שלך ? אז חשבת. תחסוך על הגב של מישהו אחר. ורק שתדע , שאם לא היה פיקוח היינו גובים 50 שח רק על העובדה שכשאתה יוצא מהמועדון ממתינה לך מונית. עכשיו נפעיל מונה על כל שאר הנסיעה.
ראובן | 14.07.13
11.
לכל המגיבים על עניין המוניות
לא מדובר כאן כל התפתחות טכנולוגית בתחום ההסעות אלא בנסיון לעבור על החוק, שקיים בד"כ בכל עיר בעולם, שקובע שרק אם מורשה, עם רשיון מתאים, יכול להסיע נוסעים בתשלום. בעל מונית מחוייב, ע"פ החוקים הללו, לשלם על הרשיון, לעמוד בבחינות (בחלק מהמקומות), לעמוד תחת פיקוח על התנהגותו והכנסותיו, להחזיק בביטוח מיוחד שמכסה תרונות בשעת הסעת נוסעים בתשלום (מה שביטוח רגיל לא מכסה) וכו'. אפליקציות מהסוג הזה מנסות לעקוף את החוקים הללו ולאפשר לאנשים לא מיומנים, שלא נמצאים תחת פיקוח כלשהו (של מחיר, בטיחות, אמינות וכו) וללא ביטוח מתאים להסיע נוסעים בתשלום. ההתנגדות של בעלי המוניות מובנת ומוצדקת (אם כי אסור להם בתחליט האיסור להשתמש באמצעי הפחדה ובתקיפות - על זה יש להעמיד את המעורבים לדין) ועל הרויות לפעול בכדי לגדוע את התופעה הזאת ולדרוש מכל מי שרוצה לבצע הסעות בתשלום לעבוד ע"פ החוק במקום ולעמוד באותן הדרישות שכל נהג מומית צריך לעמוד בהן.
אמיר | 14.07.13
6.
3 ק"מ במונית בתל אביב = 50 שקל בשעות הערב. הגיע הזמן שהצעירים יתארגנו, יום בחודש להסיע אחרים חינם.
בשאר החודש צעירים אחרים יאספו אותי בחינם. במקום להוציא 300 שקל על מוניות בחודש, יום אחד בחודש תיקח את הרכב הפרטי, תנסע כמה שעות בסיבובים, תאסוף אנשים, תצבור 20 ק"מ בתוך העיר, זה יעלה לך 24 שקל בדלק, ועוד קצת על בלאי. שווה. כמובן שאסור לקחת כסף כי אז אין לך ביטוח, אבל אפשר בחינם. אפשרות אחרת היא לפתוח את ענף המוניות לתחרות, ואז יעלה מספר המוניות ונהגים שרעבים לנוסעים יהיו מוכנים לתת 30% הנחה על המונה, או 50% הנחה, ואז כולנו נרוויח. אין סיבה לשלם 50 שקל לנסיעה של 6 דקות שצורכת 0.3 ליטר סולר.
אזרח | 14.07.13
4.
ל-1 ממשלות כפופות לחוקים....
כמו למשל ממשלת ניו זילנד שריגלה (בניגוד לחוק) אחרי אותו קים דוט קום מלמעלה כמו ניקסון שצוטט למתחרים שלו. כמו אובמה ששלח את מס הכנסה להפחיד מתנגדים כמו תע"ש (חברה ממשלתית) שזיעמה קרקעות ובארות מים בכל אזור רמת השרון. וזה רק מה שעלה לי לראש בשלושים שניות.
יובל | 14.07.13
2.
תגובה ל-1 - התבלבלת. החברות כפופות לחוקים, אתה יכול לתבוע חברה
והמדינה, באמצעות בתי משפט, תברור ביניכם. המדינה לעומת זאת, לא כפופה לשום חוק, ויכולה לעשות מה שהיא רוצה. להלין שכר, לכלוא אנשים בלי משפט, לעבור על תריסר חוקים במקביל (ע"ע גיוס חובה - לא משלם שכר מינימום, פגיעה בחופש התנועה, פגיעה בחופש העיסוק וכו'), וכו'. עכשיו נראה אותך תובע את המדינה ונותן למדינה לשפוט... בדיחה.
הייטקיסט | 14.07.13
1.
חברות מול ממשלות
מדברים כל כך הרבה על ממשלות שיונקות מידע ולא יודעים מה עושים איתו. אך במקביל חברות יונקות מידע שלאף אחד אין שליטה עליו. מה הן עושות עם המידע מלבד למכור לנו לוקשים שהן עושות פילוחים לטובת פרסום ממוקד? למי להאמין יותר? חשוב לזכור. ממשלות כפופות לחוקים. חברות כפופות לחוק אחד. כסף.
חוסיין אובמה | 14.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת