אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ראש תחום נדל"ן בארנסט אנד יאנג: "אתם לא בבועה, שהממשלה לא תתערב"

150 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

149.
"אנשים עם משכורות של 30 אלף דולר בשנה
קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי". 30,000$ בשנה זה 9,250ש"ח לחודש. בית שעולה מעל 100,000$ זה למשל בית במחיר 400,000ש"ח. אז אם היום ישראלי שמרוויח 9,250ש"ח לחודש מקבל הלוואה לדירה שעולה 400,000ש"ח, זה לא מציאותי? אוי ווי...
הייטקיסט | 17.07.13
147.
126 טועה. הוא שוכח שהכסף שהוא מדבר עליו לא משולם בשנה אלא ב20 + ואין משכנתא על כל הדירה
הכל עניין של היצע וביקוש. אין מספיק דירות, המחיר עולה. אל תשכחו שזו התוכנית הכלכלית של הליכוד, מינימום התערבות ממשלתית. גם ריכוז המגורים באמצע הארץ קיים משום שרק בשנים האחרונות התחילו לפתח אמצעי תחבורה יעילים יותר לכיוון צפון ודרום. זה המפתח העיקרי. אני מוכנה לגור בבאר שבע ולעבוד במרכז אם תהיה רכבת מהירה ויעילה כמו שצריך. אנילא לבד ואפילו יכולה לנדוד לירוחם ומצפה רמון אם יהיו תשתיות מתאימות כמו בתי חולים נוספים בנגב, אוניברסיטאות וכו. מי יכול לעשות את זה אנשים פרטיים? לא רואה מי יעשה את זה. לשם כך יש ממשלות ומיסים ! ונחזור כרגע לגישה של הליכוד ודומיו על מינימום התערבות ממשלתית=מינימום השקעה= מינימום בניה ופיתוח ... זו הבועה.
לא בועה ולא נעליים | 17.07.13
144.
אין בועה בתל אביב
אחד הדברים שמראים שאין בועה בתל אביב זה כמות ההשקעות של חברות זרות בתל אביב חברה קנדית שבשליטת מוטי מקסימוב רכשה דירות יוקרה בתל אביב בשנתיים האחרונות ביותר מ 250 מליון שקלים לדעתי זו הבעת אמון בשוק הנדלן הישראלי עוד חברה אמריקאית רכשה דירות יוקרה ביפו ב100 מליון שקלים עובדה זו עובדה
נורית רפאל | 17.07.13
141.
הבועה הנדל"נית הגדולה בעולם קרתה ביפן שבה נדרשו לשלם
140 משכורות ממוצעות לרכישת דירה. בארץ זה משהו כמו 135 משכורות ממוצעות או 180 משכורות חציוניות. כשהאיש אומר לך - "אנשים עם משכורות של 30 אלף דולר בשנה קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי" אתה מתחיל לצחוק......
ערן | 16.07.13
139.
בועה שתתפוצץ בפנים
שיא חסר תקדים של 51,542 כמות הדירות להשכרה בלוח המוביל במדינה.ו- 85,000 למכירה! הסיבה לעלייה חריגה בכמות הדירות להשכרה נעוצה בשתי עובדות: 1. עלייה עונתית 2. שיא של גמר בנייה בשנת .משקיעים שקנו את דירתם בשנים 2010 -2011 (שנים של שיא בהתחלות הבנייה ) מתחילים לקבל את דירתם. הסיבה שהדירות המשקיעים אינן נכנסות לשוק המכירה נעוצה בהעדר אלטרנטיבת השקעה לאור הריבית הנמוכה במשק.אי לכך והתאם לזאת הדירות מופנות לשוק השכירות. לאור הנתונים הללו סביר להניח ששוק השכירות יסבול בשנים הקרובות מעודף היצע וכתוצאה מכך התשואה תמשיך להישחק.
רועי | 16.07.13
137.
כל הבעיה בארץ זו התפיסה, מעט אדמות מופשרות יש המון ביקוש ופחות היצע.. בקיצור המדינה היא הבעיה
האדמות בבעלות המדינה שלא מפשירה מספיק, מעט קבלנים שמרימים מחירים. מסים מטורפים על דירות בקיצור מי שדואג בתאכלס שהמחירים יהיו כאלו זו רק המדינה. תאמינו או לא הבעיה בישראל אילו לא הקבלנים, זו המדינה. לכו למשל תקנו שטח בצפון במחירים זולים מאוד, אתם יכולים לבנות בית פרטי יפה במיליון שקל כולל האדמה. זה מחיר שפוי לבית פרטי. המחיר של האדמות והמסים המטורפים שהמדינה לוקחת מהקבלנים הופכים את הדירות במרכז למאוד יקרות. המדינה בגלל התפיסה המעוותת שלה שצריך להכניס X כסף ממסים, לא תעשה שינויים מהותיים בשום דבר מתוך פחד שיהיה הפסד של מסים. בתאכלס התפיסה הכלכלית הזו היא שחונקת את אותנו, התפיסה היא שאם חסר צריך לקחת עוד מהאזרחים. בואו נסתכל רגע על תסריט אחר, נאמר ומחר המדינה תוריד מסים על דירות, הקבלנים בתמורה יורידו מחירים ומחירי הדירות יהיו שפויים. נכון בהתחלה תהיה ירידה בהכנסות המדינה, אבל מהר מאוד יותר אנשים יקנו דירות. אנשים שהיום לא יכולים לקנות דירות יקנו דירות, זה כמובן יחזיר חלק מההכנסות שמדינה לכאורה מפסידה. בנוסף מחירי השכירות ירדו, לאנשים יהיה יותר כסף פנוי. מה הם יעשו בכסף הזה? ברור שהם יקנו יותר ,יחסכו יותר, בקיצור יזינו את קרנות החיסכון את העסקים שישלמו מסים בסופו של דבר המדינה לא מפסידה באמת היא פשוט משחררת לאזרחים כסף לעשות בו שימוש בדברים אחרים. זו תפיסה כלכלית אחרת. אותו הדבר עם רכבים, נאמר ומחר המדינה מקצצת במיסי הרכב למשהו שפוי, נכון היא תפסיד בטווח הקצר. אבל בהמשך, יותר אנשים יקנו הרבה יותר רכבים חדשים משום שהם יהיו זולים משמעותית. יהיו פחות מכוניות מזהמות וזולות ולא בטיחותיות על הכביש. יצרני הרכבים יוכלו בתמורה להביא הרבה יותר רכבים לישראל וכך להוזיל עלויות עוד יותר. בקיצור כולם מרוויחים מזה בסוף. כפי שאמרתי הבעיה בישראל זו התפיסה הכלכלית, המעוותת שאומרת חסר לנו מיליארד שקל אז צריך לקחת מיליארד שקל במסים. זו תפיסה טפשית שחונקת את האזרחים ותביא עלינו בסוף התפרעויות של אזרחים שיציתו את המדינה אזרחים שלא יוכלו לקיים את עצמם (זה כנראה יתחיל מהמעמד הנמוך שכבר היום בקושי מצליח לחיות).
יואב | 16.07.13
134.
מה זו בועה??
בועה? מה זו בועה? לא צריך להיות מומחה לנדלן, או כלכלן שיחליט. המחירים הם תוצאה של היצע וביקוש. מזה זמן רב הביקוש עולה בהרבה על ההיצע מכיוון שיש יותר בעלי יכולת ורצון לקנות, ביחס להיצע (בעיקר בחו"ל ולאו דווקא בארץ) . עד היום לא נעשה הרבה לשינוי המצב, לכן המחירים ימשיכו לעלות, או לפחות לא יירדו, אלא אם יגדל ההיצע משמעותית...מה שכרגע לא נראה שהולך לקרות. אם זה יקרה המחירים יירדו ואז יסתבר שמי שקבע שזו לא בועה טעה...אשרי המאמין...
זוכמיר | 16.07.13
133.
הבעיה לא במחירים ... כנסו תבינו !
הבעיה שכולם רוצים לגור במרכז ולכן המחירים גבוהים מאוד. בב"ש לדוגמא, ניתן לקנות דירת 4 חדרים חדשה ב- 900,000 שקל בלבד בשכונה טובה. הבעיה שאף אחד לא רוצה לבוא לדרום ולמה ? בעיות תעסוקה !!! פה תכנס תפקיד הממשלה . ליצור מקומות עבודה בדרום !!!! וכך להריד את העומס במרכז ויגרור הורדה של המחירים !!!!
בעל דעה | 16.07.13
131.
אבל אין כאן שום שוק חופשי! יש קרטל של קבלנים. מי שלא יודע שלא ידבר...
עם כל הכבוד, בישראל אין "שוק חופשי". בניגוד לארה"ב, כאן מעל 90% מהאדמות הן אדמות מדינה. מי שמשפיע ישירות על מחיר הקרקעות היא הממשלה דרך מנהל מקרקעי ישראל. צעד שני להשפעה הוא תנאי המכרזים לקבלנים, שמאפשרים לחמישה שישה עיקריים לזכות בכל המכרזים ולמעשה להרים מחירים כרצונם. אין מספיק דירות, לכן המחיר גבוה מאד. כמו שהמרואיין אומר, כל הדירות שנבנות נמכרות - כי אין מספיק התחלות בנייה. אם הממשלה לא תתערב, לא יהיו שום התחלות בנייה כי כל האדמות של המדינה בכל מקרה. צריך לעודד קבלנים לבנות ובכמויות, ואז גם מחיר הקרקע יירד (כי הממשלה תמכור יותר אדמות יותר בזול) וגם מחיר הדירה יירד (יותר קבלנים יותר תחרות).
משה | 16.07.13
128.
מה אתם רוצים מרואה החשבון
הוא קיבל כסף להרצות, אמרו לו מה רוח הדברים שמצפים ממנו והוא אמר אותם. עם יד על הלב כמה מכם היו עושים אותו דבר לפני משבר הסאב-פריים אם הייתה להם אפשרות... ידידי האמריקאי כמה רואה חשבון בכירים יותר או פחות נמצאים בבית-סוהר אחרי התפוצצות הבועה האמריקאית? לפני 2008 היה סיכוי שאקשיב לרואה חשבון אמריקאי, אפילו אם הוא מדבר על השוק הישראלי... אבל, אחרי מה שעוללו הקלקלנים האמריקאים ורואה או רועה החשבון האמריקאים לבני עמם, אין סיכוי שמישהו עם אינטליגנציה מינימלית יקשיב להם...
יואל | 16.07.13
127.
תמיד מפליא אותי איך אנשים כאלה מגעים לדרגה גבוהה כ"כ...
הנה ציטוט: "אנשים עם משכורות של 30 אלף דולר בשנה קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי". בישראל, אנשים עם משכורת של 30 אלף דולר בשנה (9000 שקל לחודש - שכר ממוצע במשק), מקבלים הלוואה על בית שעולה מעל 400 אלף דולר (1.2 מליון שקל - מחיר ממוצע של דירה). זה הרבה יותר מציאותי! אין בועה בישראל!
א | 16.07.13
126.
ציטוט מתוך דבריו מוכיח שישנה בועה...
"אנשים עם משכורות של 30 אלף דולר בשנה קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי". בואו נעשה חישוב, K30$ לשנה כלומר 2,500$ בחודש, בית נניח עולה K100$, כלומר 40 משכורות חודשיות. וזה הוא מודה מצב לא מציאותי או במילים אחרות... בועה!!! ואצלנו... רק 131 משכורות בממוצע, כלומר הבועה בישראל היא 3 פעמים הבועה בארה"ב... אצלנו זה האמ אמא של הבועות. מי הביא את האידיוט התורן הזה לארץ, מי מימן את הנסיעה... הכל אינטרסים...
אלי | 16.07.13
124.
למה מחירי הנדל"ן לא יירדו (לפחות לא בצורה דרסטית). הבעיה
אם מחירי הנדל"ן יירדו -> הרבה אנשים שקנו דירה להשקעה אולי ירצו למכור אותן. אבל הם לא יקבלו תמורה מלאה למשכנתא -> אנשים לא מצליחים להחזיר משכנתא -> הבנק מעקל את הנכס -> השוק מוצף בדירות זולות שרק מגבירות את הסחף של ירידת ערך הדירות באופן פתאומי -> עשרות אלפי משקיעי נדל"ן בבעיה אדירה. (וכנראה שגם מקבלי ההחלטות הם משקיעים בעצמם או משפחה שלהם) צריך להבין שהבנק בישראל ממש נשען על המשכנתאות וקראתי פעם שרבע מהכלכלה של הבנק מבוססת על משכנתאות ולכן יש אינטרס וצורך לשמור על השוק יציב.
יאיר | 16.07.13
121.
יש המון עשירים שמרוויחים 20000 ומעלה תראו כמה ג'יפים יש בארץ
המון המון המון עשירים שמרוויחים מעל 20000 לחודש תוסיפו את האישה זה מעל 30000 שקל לפחות אלו עשירים ואפשר מהם לקחת יותר מיסים לעזרה למסכנים להם זה לא יורגש בכלל הם לוקחים משכנתא ומסיימים אותה אחרי 5 שנים בלי בעיות
מבין | 16.07.13
119.
זו לא בועה - אתם פשוט לא מבינים חלק מהמשקיעים.
אנו תא משפחתי שמשתכר היטב. שני שכירים במגזר הפרטי. השקענו בדירה. למה ? כי אנו חוששים שקרנות הפנסיה בהן אנו חוסכים יאבדו חלק גדול משווין בשל הניהול הכושל של המוסדיים. בועת נדל"ן מתבטאת בכך שערך הנכס אינו הגיוני ביחס לשכר הדירה הנובע ממנו. חברים יקרים, לא אכפת לנו להפסיד כמה מאות רבות של אלפי שקלים לאורך העשרים שנה הבאות, ובלבד כי כשנצא לפנסיה דירה או שתיים יניבו לנו כמה אלפי שקלים בודדים שלנו ללא תלות באנשים אחרים (מנהיגי תאגידי הפנסיה הכושלים או חלילה המושחתים). חלק ניכר מהמשקיעים בדירות מעוניינים בבטחון יחסי לכספם. אנו לא ממוקדים בתשואה ואיננו מעוניינים לקיים את המודל הכלכלי המניח השאת התשואה על כל השקעה. אנו מהמעמד הבינוני, שמרנים וממוקדים בהבטחת קיומנו בכבוד. אנו מוכנים לשלם סכומים גבוהים על מנת לשים את ידינו על נכס מניב ולא מעניין אותנו שערכו על הנייר ייחתך למשך כמה שנים גם ב 20%. ב 30% יכאב לנו - אך לא נשנה את האסטרטגיה לטווח ארוך. נכון שלא חשבתם על זה ? כמונו יש אלפי זוגות. לא טייקונים. לא עשירים. רק פחדנים. מפחדים ממערכות פיננסיות אדירות שנוהלו בהפקרות מטורפת (הלוואות ללא בטחונות לטייקונים). אנחנו הדבילים של היום שמושכים את השוק מעלה ומוכנים לשלם כל מחיר. אבל כאשר ניפגש כשנצא לפנסיה בעוד 20-30 שנה אתם תשאלו אותנו - איך היה לכם השכל לדאוג לעצמכם ? איך לא פחדתם מהבועה ? נניח שתהיה בועה. רכושנו שערכו היום 1.2 מש"ח יהיה שווה רק 0.8 מש"ח. אבל את ה 3,000/4,000 ש"ח לחודש הוא יביא עוד 20 שנה - דיינו. ואם התארגנו על 2-3 דירות וגו'. שכל זה דבר יקר. גם אין להשיג.
זמארין | 16.07.13
117.
נשאלה בכתבה שאלה אחת מהותית שלא קיבלה תשובה:
בישראל דרושות 131 משכורות על מנת לרכוש דירה, באר"הב - 59. פער היסטרי. פער של כשש שנות עבודה. פשוט בושה לנו . בארה"ב הם לא עבדים כמו פה. למרות שבסוף הממשל שלהם גם מכר אותם לבנקים והעביר את כל הפיצויים אליהם ולא לאזרחים. אני בטוח שרות' היה בעד המהלך הזה, ויהיה גם בעד מהלך כזה בארץ. תהיו עבדים, בלי דירות או שבויים במשכנתאות לכל החיים ובלי בועה, כי רות' אמר שאין כזו.
אחיה | 16.07.13
115.
89 אתה צודק בגלל זה אין מחאה אמתית
קניתי מכונית בסכום של 50000 השכן שלי שאל אותי למה קניתי מכונית כזו ולא יותר יקרה התנצלתי ואמרתי שזו מכונית לילדה שלי שהוציאה רישיון אני ובעלי זוג מאוד מחושב אבל בושה להיות בארץ זוג מחושב כולם מבזבזים ללא סוף אנחנו מדינה מאוד עשירה לידיעתכם.
מיכל | 16.07.13
112.
ברור שיש פה בועה, איך אפשר לדמיין שאין.
כמה סיבות צריך ? אין פה תחרות , כי הממשלה לא מתערבת, אין שכר גבוה, כי הממשלה לא מתערבת, אין תחבורה זולה, כי הממשלה לא מתערבת, אין לימודים השכלה גבוהה, כי הממשלה לא מתערב. צר לי לומר, הבועה שלנו מכילה את כל כדור הארץ...
חושב בהיגיון 2013 | 16.07.13
111.
התעשרות על חשבון מי?
נכון שהרבה אנשים מתעשרים אלה הקבלנים שבונים דירות ומה שמסביב להם בנקים הגובים ריבית רצחנית.אבל המחיר של זה הוא עבדות חדשה של הזוג המתחתן שמוריד ראש לכל עבודה בכל מחיר ובכל מקום העיקר לא לפגר במשכנתא בגלל זה אין הפגנות על כל העוולות שהממשלה עולה עושה. בקיצור הון שלטון.השיטה טובה לכם העשירם לא לעמל.
הרוש חנניה | 16.07.13
108.
הוא אמר משהו אחד נכון שעוד ראיתי מיד אחרי המשבר ב-2008
מלא יהודים מחו"ל קונים כאן בתים, בעיקר נכסים יקרים, מה שגורר למעלה את המחירים של שאר הנכסים בשוק. הבעיה הטכנית היא שרוב היהודים האלו הם מבוגרים והרכש שלהם והשפעותיו באים על חשבון צעירים ישראלים. מדינה לא יכולה לשרוד אם הדור הצעיר אינו יכול להקים בה את ביתו.
.......... | 16.07.13
104.
ל89
אתה טועה. אתה מדבר על אנשים שאח"כ יכנסו למינוס וחובות...אנחנו מדברים על אנשים שחיים כמו בני אדם, וחוטאים בכך שהם חיים במרחק סביר ממקומות עבודה (ואל תבלבל את המוח שרק בתל אביב יקר..זה כל מה שנמצא במרחק חצי שעה לפחות..היום דירה בנתניה אפילו, עולה כמעט כמו בפרפרבי תל אביב), ואולי בכך שהביאו ילדים. כנראה שאין לך ילדים, אתה מרוויח הרבה מעל הממוצע, אתה לא משלם מסים או פשוט לא יצא לך להתנסות בהוצאות של היום בגיל צעיר..שכ"ד/משכנתא, תחבורה, חשבונות, אוכל, מוסדות לימוד וביגוד בסיסי למשפחה של 3-4 עוברים בהרבה את השכר הממוצע ולעתים גם כפליים אלא אם אתה מוכן לנסוע כל יום 2-3 שעות לעבודה וגם אז יש עלויות נוספות כך שזה לא כזה משתלם..נכון שאפשר לחסוך, אבל זה לא משנה בהרבה. אפשר לחיות (קצת) יותר טוב אם - יש עזרה ראשונית מההורים או ששני בני הזוג עובדים בעבודות מכניסות מאוד (גם אז המצב לא מזהיר אבל אפשר לעמוד על הרגליים..וזה עדיין לא בהכרח מצדיק שעבוד של כל החיים למשכנתא). אתה נראה לי מסוג האנשים שברגע שהבוצע תתפוצץ, יגידו - תפסיקו לבכות, הייתם צריכים למכור קודם..חוכמה גדולה.
סטודנט | 16.07.13
100.
ל-89
הקשר בין מה שכתבת למצב מחירי הנדל"ן הוא קלוש. גם אם הטענות צודקות אין קשר לחוסר היכולת לקנות דירה. גם אם חוסכים הכל זה לא מספיק. המחירים כמעט והכפילו את עצמם בעשור האחרון. רוב העלייה בשנים האחרונות. מספר המשכורות הדרוש לדירה לא השתנה כי אנשים "מבזבזים" כסף על נסיעות לחו"ל וחתונות. הצורך שלך בתוכחה של כל מי שלא "חסך" כמוך משבש את הבנתך. המצב בעייתי ורע, ועלול לגרום לחדלות פירעון של אנשים רבים או לאלימות ותסיסה פנימית. תתעורר ותשמור את התוכחה הצודקת ליום אחר.
יא | 16.07.13
98.
בגדול הוא צודק
אין בארץ בועת נדל"ן. יש בארץ מחסור קשה מאוד ביחידות דיור באזורי ביקוש. אף אחד לא מונע מהטוקבקים היקרים לקנות דירה בלוד בגרושים,. אבל הוא גם טועה כי המדינה אשמה במחירי הנדל"ן בכך שלא גיבשה תוכנית מקיפה ואורכת טווח בעדיפות לאומית לעידוד פינוי-בינוי, תמ"א 38, פינוי בסיסי צה"ל מהמרכז, הפשרת קרקעות, חלוקה מחדש של קרקעות ועוד.
לב | 16.07.13
96.
אני משוכנע שהוא צודק,ואני טוען שזאת המציאות.
בישראל , שלא כמו בארה"ב לא יתנו משכנתא אם לא יראו שיש יכולת החזר. אחת היתרונות {והבעיות-הערה שלי},כפי שהתבטא המומחה, היא העובדה שלישראל כלכלה חזקה ביחס לגודל המדינה.למצב כזה יש לפעמים קצת חסרונות: זה כמו לקחת מכונית מיני ולשים בה מנוע של רויס רויס....במקרה כזה המכונית תיסע בספיד לא נורמאלי,ויהיה לה כוח אדיר ,אבל דווקא בגלל הנסיעה הפרועה יש סיכוי שתשאיר הרס מאחור,אולי אפילו תתהפך מחוסר שליטה ולא תתחשב במכוניות החלשות, ותגרום נזקים לכל הדברים מסביב.....הכוונה היא שכלכלה חזקה בה הצעירים מתקשים ביותר להתקיים במקום הזה תגרום לעזיבת נוער העתיד, המדינה תזדקן {דמוגרפית},השרות ירד ואיתו תרד גם כל הכלכלה. כמו בכל דבר חשוב שיהיה השיווי משקל שבין מצב כלכלי למצב חברתי ,כי אחד קשור בשני ואחד לא מסוגל להתקיים ללא השני. בקטע הזה אני חלוק לגבי דיעת המומחה שאומר לממשלה לא להתערב,כי כאן רק התערבות ממשלתית תוריד את הלחץ שמבעבע מתחת, הנוצר והעלול לגרום להתפרצות הר געש חברתי. אך לגבי בועה אינני סביר שישראל נמצאית במצב הזה כלל וכלל.
חיים | 16.07.13
95.
יש בועה אבל אין כרגע סיכון לפיצוץ.
יש בועה כי: 1. יחס מחיר דירה למחיר שכירות לא נורמאלי 2. מספר משכורות להחזר משכנתה לא נורמאלי 3. השוק קפוא וישנם מספר עסקאות קטן שקובע את רף המחירים הגבוהה 4. אין מי שינפץ את הבועה כי: 1. הבנקים לא יפשטו רגל כי יש להם ערבויות מהמדינה 2. הקבלנים לא יפשטו רגל כי הם הקטינו את התחלות הבניה. (אולי יאלצו לצאת במבצעים) 3. זוגות צעירים יעמדו בהחזרים כל עוד הם עובדים ולפחות בזמן הקרוב אין מיתון 4. רבית נמוכה וכנראה שזה יהיה המצב. מסקנה: ירידת מחירים זה לא משהוא שהיתי מהמר עליו אך מינגד לא ברור כמה ואם המחירים ימשיכו לטפס.
ציון | 16.07.13
94.
אסור לעשות עסקים לפי חוות דעת. במיוחד לא מבחוץ.
הנתון הבסיסי, שבארה"ב דירה עולה החל מ-36 משכורות בעוד בישראל דירה עולה החל מ-131 משכורות, מספק אותי כדי לקבוע שיש בועת נדל"ן עצבנית. לא צריך מומחה בשביל להבין דבר כל כך פשוט. איך הבועה לא מתפוצצת? פשוט, הבנקים נותנים משכנתאות ל-30 שנה תוך הסתמכות על "הון עצמי". אז מתי הבועה תתפוצץ? שהרי ההסתמכות על "הון עצמי" מונעת פיצוץ עצמי, כי לבנות את הדירה עולה רק כמה מאות אלפי שקלים ו"ההון העצמי" למעשה כבר מספיק כדי לכסות את העלות האמיתית? כשיהיה לחץ חיצוני קל.. למשל שבמצרים יעלה שלטון מוסלמי קיצוני עוד יותר מזה שהיה או שהמלחמה בסוריה תסתיים בניצחון של אל קאעידה או שלאיראן תהיה פצצה - דברים כאלה. ברגע שיפסיקו להגיע משקיעים, אפילו לתקופה קצרה, תתחיל המפולת. וזה יקרה מהר.
עסקים עושים רק | 16.07.13
92.
בנק סיני הציע לממן פה הקמת עיר עם 100 אלף יחידות דיור
ולשווק את הדירות ב 400 אלף שקל. אני רוצה הסבר מפורט למה המדינה דחתה את ההצעה הסינית !!! המערכת שלנו רקובה !!!! אנשי ההון לא רוצים שערך הדירות שלכם ירדו וגם מר פישר דואג בעיקר לנכסים שלוושל חבריו המסודרים ולא לנכסים של "העם"
מגיב | 16.07.13
91.
מה שהכי עצוב פה
שהצעירים לא מצליחים לרכוש דירה או משועבדים בצורה קשה למשכנתא ומקווים בסתר ליבם שההורים ילכו לעולמם כדי שיוכלו הם להתחיל את החיים ולנשום קצת אויר. אני בעלת בית פרטי ולא רוצה לחשוב על היום בו הילדים "ישמחו" שנפטרתי. אני רוצה שילדיי יוכלו להתקיים פה במדינה בכוחות עצמם ללא ירושות.
אמא | 16.07.13
89.
איזה מצחיקים כל המגיבים כאן
כל המגיבים כאן נסעו לדרום אמריקה ב-40 אלף ש"ח אחרי השחרור, יושבים 3 פעמים בשבוע במסעדות ובתי קפה עם 200 ש"ח חשבון כל פעם, מרימים חתונה מגוכחת ב-150 אלף ש"ח, נוסעים פעמיים בשנה לחו"ל ב- 3500 דולר לכל נסיעה, קונים בגדים בלי סוף, הקניונים מפוצצים, שדה התעופה מלא עד אפס מקום, המסעדות מלאות לגמרי, והאנשים עוד בוכים על מחירי הדירות? אם הייתם חוסכים בתבונה ולא מוציאים את הסכומים העצומים האלה על שטויות אז גם אתם הייתם יכולים לקנות דירה. אז תפסיקו להתבכיין ותחזרו לדירה השכורה המעופשת שלכם ברמת גן. לוזרים. וד"א, כל מי שיתן" 1-" לתגובה שלי בעצם מודה שהוא כזה ופשוט קשה לו להתמודד עם זה. יום טוב ל-כ-ו-ל-ם.
אחד | 16.07.13
85.
זאת בועה כי היא לא יכולה להתנפח עוד !
כבר משכננו את עתידנו ואת פנסיית הורינו ! אין יותר מאיפה לקחת ! אם המחירים יעלו , מי ישלם ? כולם בחגיגת עליית מחירי נדל"ן עד שזה יעצר ואז הכל בהכרח יקרוס - כמו כל פונזי ! מה שמגביל את הבועה זה המאגר הסופי של המשאבים - היא לא יכולה לעלות בלי סוף . עוד סיבה שזאת בועה - מחיר הייצור ומחיר המכירה ללקוח בפערים אדירים ! עוד סיבה - כמו כל טור מערכי -תמטי לקראת הקצה העליה הופכת להיות דרמטית מאוד בפערי זמן קטנים ( 9 אחוז בשנתיים אומר למישהו משהו ? ) אין טעם להתווכח - זה כבר כאן !
שגיא | 16.07.13
83.
מדהים איך אנשים מקבלים במה לדבר בלי להבין מה קורה בישראל
מדהים איך אנשים מקבלים במה לדבר בלי להבין מה קורה בישראל. הבעיה לא בבנקים או באזורים נוספים שניתן לבנות בהם. הבעיה היא שיש הרבה היצע אבל בעלי הבנייה והקבלנים מחזיקים עשרות אלפי דירות ריקות בכוונה שההצע יקטן והמחיר יעלה. אם היה חוקר יותר לעומק היה מבין שיש פה קרטל והממשלה לא עושה כלום לתקן את זה.
איתי | 16.07.13
78.
רואים שהוא מנותק מהמציאות עם הדוגמא של ה30K לבית של 100K
אבל ההבדל הגדול הוא שבארץ הבנקים יותר מוגנים. כל הזוגות שלא יצליחו לשלם משכנתא יאבדו את ההון העצמי שלהם ולא את הכסף של הבנק כי גם ירידה של 30- 40 אחוז זה הפסד של ההון הראשוני. אני לא מאחל לאף אחד להישאר בלי כלום אבל זה כנראה הלקח של אנשים שלקחו משכנתה שגדולה עליהם יצטרכו ללמוד.
אלון | 16.07.13
76.
אתם חיים בסרט ישן
ב"ה..אני קורא תגובות ולא מאמין..כמיליון ילדים נזקקים במדינה...!!!!!..מעמד הביניים ??? זאת בדיחה...רוב השכירים במדינה..בעל +אישה..מרוויחים כ...12000 ש"ח בלבד.ופחות. אתם שם פיקחו עינייכם...השכירים.ב...ק8 מעלות שלומי עכו הישובים מיני חיפה טירה חדרה מיני נתניה קמלאכי ק גת אשקלון נתיבות שדרות אופקים ב"-שבע דימונה ירוחם מצפה רמון מיני אילת....להמשיך...????.....ספרו להם על.........20000 ש"ח בחודש ושלא לדבר על תעסוקה נוכחית ועתידית באותם ישובים..וכל הישובים הערבים במדינתינו..!!!!!---סלקו את כל הנתינים הזרים ויתפנו בין 20000---ל..50000..דירות וזה ברור שהן מושכרות..ויפלו מחירי השוק ומי שרוצה לגור במרכז שישלם------תנו לסינים לבנות כאן--ותוך 5 שנים--כ---500000 דירות יהיו כאן באחריות---ומי בעל הקרקעות-????!!!!----הבנתם נכון--!!!!!!! (מבאר שבע עד אילת--יש מקום++++רכבות מהירות ואשרינו)-אני אורז מחכה לסינים..!!!!!(--ולממשלה---!!!)--"אמן כן יהי רצון"--ומי שיקרא תגידו את זה לנבחרי העם---!!!!!
rooby | 16.07.13
75.
תקשיבו, הסיבה היחידה שמחירי הנדל"ן בשמיים, היא שהממשלה לא רוצה להוריד אותם!
לדוגמא ההצעה של החברה הסינית שיכלה בכוחות עצמה להוריד את מחירי הדיור בעשרות אחוזים בטווח המיידי בלי כל מיני קבינטי דיור וכל החרטא הזה. משהו מכם מאמין שביבי או לפיד יקבלו את ההצעה הזאת?!
אמיל ווסקובויניק | 16.07.13
74.
תכלס צודק , אין שטחים כבר! המחירים רק יעלו אין מצב שלא! חיכיתי שנים לקנות משהו..
עכשיו זה הזמן ! חלאס עם המתנות !!! ואני לא משקיע או משהו .. פשוט רוצה ומחפש קורת גג משנת 2007... הדירה שהייתי גר בה בנאות אפקה ב' נמכרה ב 1.3 מיליון ב2005, בשנת 2011 נמכרה דירה בבניין ב 3.3 מיליון !!!! יכלתי להיות מליונר!!!
אורי | 16.07.13
68.
ל53- מה אתה מעשן שם? אתה מבין איזה קשקוש כתבת?
אין שום פורפורציות בין מה שהוא הגדיר כבועה בארהב למה שקורה כאן.תסביר לי בבקשה במשפט אחד מדוע מי שקונה דירה במחיר של 3 שנות עבודה (בשכר נמוך מאוד) נמצא בבועה בעוד זוג שמרוויח 240 לשנה וקונה דירה ב1.5 מיליון שח לא נמצא בבועה???? הם שילמו על הדירה כמעט כפול!!! ותוסיף לזה את העובדה המצערת שלחסוך 100אלף דולר זאת משימה אפשרית לגמרי בארהב. לחסוך 1-1.5 מיליון שח בארץ זאת הזיה
 | 16.07.13
63.
הגדלת היצע הקרקעות הזמינות לבנייה כצעד חירום לאומי ע"י הממשלה
הכל מסתכם במודל הפשוט של ביקוש והיצע וכמו בכל שוק כאשר ההיצע נמוך מהביקוש קיימים לחצים לעליית מחירים, להוסיף לכך את סביבת הריבית הנמוכה והקלות היחסית בה הלקוחות הפטנציאליים לרכישת דירה זוכים להלוואת משכנתא במינוף גבוה מהבנק, והרי לנו מתכון בטוח ומוצלח ליצירת בועת מחירים בשוק הנדלן, בהקשר זה חשוב לציין את הטריגר המשמעותי ביותר להמשך עליית המחירים והוא הגורם הפסיכולוגי אשר יוצר אצל הצרכן את התחושה כי אם לא יממש רכישה הוא עשוי להפסיד סכום של כסף לא מבוטל בפער הזמן של דחיית הרכישה ובהמתנה לכך שהשוק יתמתן ואף ירד במחירים, דבר זה מחמיר ומקצין את המצב עוד יותר בכיוון של ביקושים גדלים והולכים והתוצאה ידועה, לכן ההכרח מצד הממשלה הוא במיידי לייצר מנגנוני פעולה של מצב חירום בשוק הנדלן בדיוק כמו במצבי משבר בטחוניים ולפעול מתוך אחריות לאומית וצו השעה בכדי לא לאבד את הצעירים ובכלל. ממש כמו שנהג אריאל שרון בתקופת העליה ההמונים מברית המועצות לשעבר, רק כך בטווח זמן סביר תהיה אפשרות למתן את העלייה בשוק הנדלן ולהביא לתהליך של ירידת מחירים בו. אסי, יועץ כלכלי ואסטרטגי
אסי | 16.07.13
60.
ניתוח תמוה של המצב
יש לי דירה בתל אביב. נולדו לי ילדים ואני רוצה לעבור לדירה גדולה יותר אבל אני לא יכול להרשות לעצמי בגלל מחירי הדיור המטורפים. האם אני יותר עשיר? לא. אמנם הדירה שלי "שווה" יותר, אבל גם הדירה הבאה שלי עולה יותר, ולכן לא הרווחתי דבר. יכול להיות שמשקיעי הנדלן הרוויחו (בתנאי שהם נביאים וישכילו לצאת בזמן), מה שבטוח שמי שאכל אותה ובגדול הם דור העתיד של המדינה- הזוגות הצעירים שאין להם דירה.
בעל דירה | 16.07.13
59.
"30 אלף דולר בשנה קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי".
לא מציאותי? הלוואי עלינו! 30 אלף דולר בשנה - כלומר בתוך שלוש שנים ושליש, מי שחוסך את כל משכורתו היה קונה את הבית בלי משכנתא. תחשבו על זוגות צעירים, שהיו גרים אצל ההורים בזמן הזה - ופוף! הנה בית בלי משכנתא! אבל לא. אצלנו אנשים שמרוויחים משכורת של 17,000 מקבלים משכנתא על בית שעולה מליון ושלוש מאות אלף. אצל מי יש יותר בועה?
-- | 16.07.13
56.
כמו להגיד לחולה סוכרת, בסך הכך אתה רק יותר מתוק.
אוי לאותו אחד שכביכול "מתעשר" מהדירה שברשותו, כשילדיו ואף נכדיו לא יזכו לדירה, ואם כן יזכו, הם יהיו משובדים לדירה. אני לא יודע בועה או לא בועה, מה שאני יודע הוא שדירה "לא" בתל אביב ורעננה, אלא בערים כמו אשדוד נתניה חולון ראשון לא צריכים לעלות 300000$.
אלי | 16.07.13
53.
למי שלא הבין - הוא צודק
למי שלא שם לב , 30K$ בשנה , זה אומר 2500$ לחודש , כלומר אם אותו אדם לקח משכנתא של ( 100% משווי הבית ) 100K $ אז הוא צריך לקחת בחשבון שרוב המשכורת שלו תלך לטובת המשכנתא . במונחים של ישראל זה כמו שזוג שמרוויח 20K יקח משכנתא של 1.5 מיליון , ההחזר החודשי שלהם יהיה , נכון להיום , בין 9K עד 10K לתקופה מקסימלית של 32 שנה . במידה ויהיו שינויים בעתיד בגובבה הריבית או המדד הזוג יגיע לסכום של 15K בחודש . כך בדיוק מאבדים בית . בשורה האחרונה זה טוב שיש הגבלה של סכום התחלתי כי אז אנשים יאבדו את ביתם כיוון שלא יוכלו להחזיר את המשכנתא עצמה .
רן | 16.07.13
49.
אם מה שהוא אומר באמת נכון אז יש פתרון
להפסיק לשרת בצה"ל . מה אני דפוק?? אני אשמור על גבולות המדינה בשביל שיהיה פה מקום מצויין ליהודים מרחבי העולם לקנות פה נדל"ן לילדים המפונקים שלהם ????? הבנתם את זה? אנחנו נקיז דם בשביל שיהיה להם מקום בחגים לשים תראש. אינעל העולם - שימו מס של 90% על תושבי חוץ בקניית נדל"ן !!! זו המדינה שלנו ואנחנו צריכים מקום לשים תראש
אמיר | 16.07.13
48.
עוד דביל, שלא מבין יותר מידי מה קורה בשכונה שלנו
אין בועה, כי בועה לא יכולה להתפתח בואקום תסיר את הואקום והאין בועה הזאת מתפתחת לבועה ענקית ובאותה שניה מתפוצצת מתי הואקום יוסר? או כשיהיו אפיקים עולמיים טובים יותר להשקעה בעולם - סביר או שיטפלו בהיצע - לא סביר או שלמדינה יהיה אכפת מאזרחיה - לא סביר או שיטפלו בבירוקרטיה, יורידו מיסים יעבדו יעיל - לא סביר לכן הבועה תתנפץ רק כאשר העולם יתאושש ויהיו אפיקי השקעה טובים יותר מ"פקקטה דירה בתל אביב"
זבוב | 16.07.13
47.
זה מה שקורה שמישהו מבחוץ מביע דעה
לאיש אין מושג מה זו מדינת ישראל, מה התרבות בה וכיצד אנשים בה חושבים. הניתוח הוא על סמך נתונים יבשים ולא רלוונטיים בכלכלת המון. בכל אופן, להבדיל מארה"ב או מכל מדינה "בטוחה" אחרת, מלחמה בישראל זה עניין שבשיגרה. גיוס מילואים גם. שתי בעיות : 1) אם תפרוץ מלחמה, כמובן שכל השוק ירעד נקבל תזכרות איפה אנחנו חיים(רמז: לא בקריביים) 2) כשתפרוץ מלחמה - כמה מילואמניקים לדעתכם ישושו להקריב חייהם בהגנה על בתים של אחרים? - וזאת הבעיה האמיתית (גם אם אף אחד לא מדבר עליה, שושש..)
גו'ני קאש | 16.07.13
46.
איזה טמטום... גם אותם אלה ש"התעשרו" כי הדירה להשקעה שלהם עלתה ב- 60%
אז יופי, להורים שלי יש דירת מגורים, ואפילו יש להם דירת השקעה, לימי הפנסיה. אבל מה? יש להם גם 3 ילדים שמתקשים מאוד לקנות דירה. מה זה מאוד? מתקשים ב- 60% יותר מאז שנתניהו עלה. יכול להיות שלמומחה הזה הגיוני לקנות דירה ב- 130 משכורות. בעיני זה לא הגיוני, אבל אני לא מומחית.
לא יכולים לעזור | 16.07.13
44.
"הצפי ששיעור הריבית יעלה בזמן הקרוב, כך שיכול להיות סיכון שצריך להביא בחשבון בנושא הריבית"
שימו לב לדבר החשוב ביותר שנאמר בסוף: "הצפי ששיעור הריבית יעלה בזמן הקרוב, כך שיכול להיות סיכון שצריך להביא בחשבון בנושא הריבית". אם הריבית בארה"ב תעלה אז הריבית כאן תעלה. מי שצופה עליית ריבית צופה פיצוץ של בועת הנדל"ן וכל היתר זה דברים בעלמא.
אנליסט | 16.07.13
41.
יש פיתרון למצוקת הנדל"ן
קרקעות בחינם למשוחררי צה"ל בשיטחי יהודה ושומרון+הבטחה לפיתוח ואישורי בניה. שיטחי יהודה ושומרון הם 5 דקות מכפר סבא ומרחק של 20 דקות נסיעה ממוקדי התעסוקה בגוש דן. למדינה אין כסף לתגמל את חייילי צה"ל ומצד שני אי אפשר לזרוק צעירים לשוק הפרוע של הנדל"ן ללא הון התחלתי,לכן חצי דונם בשטחים יהיה פיצוי נאות לזוגות הצעירים.
 | 16.07.13
37.
הוא לא מבין כלום מהחיים שלו והדוגמא שלו ממחישה את זה...
הוא אומר שאמריקאי שמרוויח 30 אלף דולר בשנה קנה בית של 100 אלף דולר וזאת בועה - פי 3.33. בישראל מה? ישראלי שמרוויח 120 אלף שקל בשנה קונה בית של מיליון שקל - פי 8.33. אפילו אם נלך על ההייטקיסט שמרוויח 300 אלף שקל - הרבה מעל לממוצע - בשנה עדיין היחס יהיה אותו הדבר כמו האמריקאי הגלמוד שהוא הזכיר. וזה בלי להזכיר את מס ההכנסה השוחק במדינה (כמה נשאר לאמריקאי מתוך 30 אלף דולר לעומת כמה נשאר לישראלי מתוך 120 אלף שקל?), המיסים העקיפים ויוקר המחייה המטורף. אם זאת לא בועה אז מה כן?
גיל | 16.07.13
36.
הוא צודק בקשר לבעיית החזרים
אבל המצב הרבה יותר חמור ממה שחושבים אם אנשים שאין להם את ההן הראשוני מחפשים פיתרנות מאוד מסוכנים. לקחת הלוואה מחברות כרטסי אשראי או מחברות הביטוח או שוק אפור. ההלוואה הזו לא נרשמת בבנק ולפקיד המסכן שצריך לאשר את המשכנתה אין מוסג לגבי ההחזרים של הזוג להלווה להון הראשוני שהם בנוסף להחזרי המשכנתה. וכפי שנאמר שהרבית תעלה או שהמשק יכנס לגלי פיטורים האז כולם ידעו שאנו כרגע בבועה! בועת מינוף
תותחן | 16.07.13
35.
אנשים שחיים בבועה של עושר חושבים שכולם עשירים
מה שכבודו האנטלגנט הנדיב לא מזכיר זה שהפערים גדלו. זה לא שיש יותר עשירים. פעם אדם/משפחה/זוג צעיר מהמעמד הבינוני יכלו לרכוש דירה. היום הדיור בבעלות של פחות ידיים. משקיעים, עשירים ותושבי חוץ. אנשים שעובדים ומרוויחים לא רע. לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה. המדינה לא מאפשרת - הקשיחה את התנאים. ומהצד השני המחירים עולים ועולים. עשירים קונים דירות ומשכירים במחיר מופקע לאלה. שאינם יכולים. והופכים אותם ליותר עניים. זה מה שמעוות. במקום מדינה שקיימת עבור כל האזרחים. זאת מדינה שכיום נותנת לעשירים מקצינה את הקצוות. זה הדבר הכי מייאש להמשיך ולשכור דירות. לעבור מדירה לדירה. מוזנחת יותר מהשנייה. כשאת הכסף הזה היה אפשר לשלם לדירה. זוהי זכות אנושית בסיסית.
 | 16.07.13
33.
רק תקראו מה שהוא אומר
הוא אומר שבארה"ב אנשים שמשכורתם (בהמרה לארץ) היה 9,000 ש"ח בחודש קיבלו הלוואה על סך 400,000 ש"ח וזה ממש לא מציאותי. זה מילה במילה מה שהוא אומר. אז אולי הוא לא מודע למצב בישראל? כי פה אנשים עם משכורת של 7,000 מקבלים משכנתא של 1,000,000 ש"ח. יש פה איזושהי בעיה לא ברורה או שהוא באמת לא מבין על מה הוא מדבר...
משה | 16.07.13
31.
אומר דבר היפוכו
אם בארה"ב לא סביר שאדם בעל משכורת K$ 30 ירכוש בית ב- K$ 100 אז איך יתכן שבישראל אדם עם אותה משכורת ירכוש בית בחצי מיליון? וזאת עוד כאשר הרשת הסוציאלית כגון דמי אבטלה בארה"ב בד"כ נדיבה יותר? הבועות התנפחו והתפוצצו בגוון רחב של תנאים – החל ממרחבים האינסופיים של ארה"ב ועד לצפיפות האטומית של יפן. והאים ההון העצמי של 10% או 30% יעשו כאן הבדל משמעותי, כל שכן בלא מעט מקרים כאן מדובר בסוג של ישראבלוף (ההלוואות ממקורות האחרים)? השורה התחתונה היא שעליית הריבית תגרום לבעיה ענקית. וככול שבור חובות הנדל"ן יועמק, כך תתקשה המערכת לעלות את הריבית, עם כל מה שמשתמע מכך. ואם כבר – הייתי חושש לא רק לנדל"ן אלה גם לפיקדונות בבנקים. כי הרי יש לזכור שהפיקדונות בארץ אינם מבוטחים ואיש איננו יכול לערב שלא יקרה כאן אסון נוסח קפריסין.
FFFFFF | 16.07.13
30.
אחד המשפטים המרכזיים שלו סותרים את כל התאוריה שלו
הדובר אומר: "מה שיצר את הבועה בארה"ב זה שאנשים לא שמו כסף התחלתי, אנשים עם משכורות של 30 אלף דולר בשנה קיבלו הלוואה לבית שעולה מעל מאה אלף דולר, זה היה כל כך לא מציאותי". אנחנו מדברים על אנשים שקנו בית בערך השווה לפי 3.5~ מהמשכורת שלהם. בוא נראה מה קורה בישראל. משפחה שמרוויחה 20,000 בחודש כלומר 240,000 בשנה, נניח קונה בית ממוצע ברחובות במחיר של 1,200,000 כלומר ערך הבית הוא פי 5 מהמשכורת של המשפחה. הנתון הזה הרבה יותר גרוע מבארה"ב. ואני משוכנע שיש משפחות במצב יותר גרוע ממה שתיארתי. עדיין בטוח שאין בועה? מישהו מתישהו חייב להתרסק, זה אולי יקרה עוד 10 שנים, אבל מישהו יתרסק. כשהמישהו הזה יתרסק, הבנקים יתרסקו, מומלץ מאוד להחזיק אולי הון בחו"ל, שלא ילאימו אותו לנו ביום הגזרה.
ילדה קטנה ותמה | 16.07.13
26.
ישראל לא הייתה ולא תהייה בבועת נדל"ן לעולם
1 . ישראל היא מדינה מוגבלת מאוד בשטח יחסית למדינות עם אותו מס' תושבים ( אנו מדינה צפופה יותר. 2 . רוב השטחים שישראל מעל 95% מהם הם בשליטת המדינה קיבוצים ומושבים ...( מעט מאוד מהשטח הוא של פרטיים - רשום בטאבו על שמם) ומוקצה לפי ראות עניהם לבניה ..מאחר והשטחים שייכים להם היסטורית ( ולא כאן המקום להכנס מדוע) לשטחים אלו אין עלויות הם שוכבים ולא עולים כסף ומשוחרירים למרבה במחיר מתי השם רוצים...כך השכוונים את השוק...ותמיד בידם יש את הברז לכוון את המחיר ( בקיצור קרטל- מונופול וכו') כך שלא יכולה להיות כאן מפולת במחיר. אלו שתי הסיבות העיקריות מדוע לא תהיה שיראל בועת נדל"ן....ומחירי הדיור רק יאמירו לא צריך להיות גאון גדול בכלכלה או בכל תחום אחר להבין זאת.... יש אפשרות לפתרונות להורדת מחירי דיור ...אבל לא יכול להרחיב היום ...
קובי הרואה למרחוק | 16.07.13
25.
לבטל הלוואות משכנתא לדיור. מספיק עם המינוף. אם יש כזה ביקוש, אנשים יחסכו לדירה כמו לכל מוצר
לאחר שחסכו מספיק יבואו ויקנו בתשלום אחד. ככה נבדיל בין ניפוח מחירים על ידי בנקים שנותנים כסף זול לאנשים, לבין שוק שבאמת המוצר שהוא מציע (דירה) הוא מבוקש מאוד גם במחירים גבוהים מאוד.
בנקאי מודרני | 16.07.13
24.
הווארד רות'
עוד אמריקאי שמוכר את הסחורה הפגומה של הקפיטליזם החזירי. הם לא יודעים ולא מבינים שום דבר אחר , פרט מאשר להעשיר את העשירים. שיבדוק את המצב באמריקה ויטפל בו, עד היום איש לא שילם על ההתנהלות המופקרת. "שוק חופשי " פירושו לפי המשבר האחרון , לגנוב לעשוק ולחוקק חקיקה המסדירה את ההתנהלות המפוקפקת, אז איפה כאן השוק החופשי?
גיל | 16.07.13
22.
שלום, כמה עולה תעודת ביטוח של ארנסט & יאנג ? אני רוצה לרכוש ביטוח נגד ירידת מחיר הדירה שלי
אני מניח שאתם מוכרים ביטוח כזה בזול מאוד כי אתה אומר שאין סכנה בכלל שהמחירים ירדו. קדימה, זה הסיכוי שלכם להתעשר. תציעו פוליסה שמחזירה לרוכשי דירות את כל ההפרש בין המחיר שבו הם קנו למחיר שאליו ירדה הדירה, ותהיו עשירים כי הרי רק תגבו פרמייה אבל אין סיכוי שתצטרכו לשלם לאף אחד. נו, אתה עוד מחכה?
בעל הון | 16.07.13
21.
נראה שרואה החשבון הבכיר אינו מכיר את נפלאות ממשלת ישראל
הוא מגיע לארץ, רואה שטחים פתוחים, ומסיק שיש היצע פוטנציאלי רב, ולכן כניראה שהמחירים "אמיתיים"- משקפים את עלות הבניה ורמת הגימור שהלקוחות רוצים. שמישהו יספר לו כמה קשה לבנות על מגרש בבעלותך בארץ; כמה שנים תעביר בועדות התכנון, תחכה לפיתוח וכו'.
בארשבעי | 16.07.13
19.
הוא צודק!! התערבות הממשלה הביא פה לעליית מחירים מטורפת!
הורידו פה ריבית לאפס! נתנו פטורים טוטאלים ממס למשקיעי נדל"ן ! הטילו מס על פקדונות בבנק ועל בורסה! מוכרים דירות מסובסדות ב 600,000 שקל לחרדים! מאשרים חריגות בנייה ושינוי ייעוד ליזמים שקבעו עובדות בשטח בניגוד לתוכנית! המינהל מבטל מכרזי קרקעות אם היזמים לא מציעים "מחיר מינימום" ! אז כן, הוא צודק.
אזרח | 16.07.13
8.
החתול מסביר למה כדאי לכם להפקיד אצלו את השמנת
מה המסר? לקנות עכשיו ביוקר? מי מרוויח, בנקים, חברות ביטוח, משקיעים זרים... אנחנו לא פעם גנבים היו מתפרצים לבית בלילה, והיה בהם בושה. לאן נלך, אירפה, ארה"ב, אסיה... מה שעצוב שגם כאשר המדינות הללו במצב הכי גרוע שלהם עדיין טוב יותר שם, תסיקו לבד לאן זה הולך
לירן | 16.07.13
4.
ההון הראשוני ברובו נלקח מההורים - והמשכנתאות מנופחות מאד- זה לא הופך את הרוכשים לעשירים
ההון הראשוני הגדול ברוב המקרים מגיע מההורים המסכנים אשר נותנים את שכר עמלם, המיועד לעת זקנה, לילדיהם. בנוס לסכום ראשוני זה, לוקחים הרוכשים גם משכנתאות גדולות מאד - זה לא כסף שלהם אלא הלוואה בריבית מטורפת מהבנק (מטורפת משום שעד שיסיימו להחזיר.. אם יסיימו להחזיר, הסכום יהיה שווה ערך לפי 2 ועד 3 מסכום ההלוואה....). העובדה הזו לא הופכת את הרוכשים לעשירים- אלא רק את בעלי המניות הגדולים בבנקים, את מנהלי הבנקים, את הקבלנים וכו לעשירים, וגם מעשירים את קופת המדינה בסכום גדול שנגזל מהציבור. דירה לא צריכה לעלות 220 או 300 משכורות ממוצעות! מי שחי בבועה זה הדובר - שהוא כאחד מבעלי ההון בעל אינטרס מאד שטחי, להרוויח כסף על חשבון האחרים (אנחנו הציבור). אלא שההיסטוריה מלמדת אותנו שהציבור לא ישאר שותק
 | 16.07.13
1.
רק חבל שאף אחד לא קורא לילד בשמו: "בועת מינוף"
אין סטטיסטיקה על מספר הממונפים וגובה המינוף למשקי הבית בישראל. ממה שאני רואה כל יום במחלקה הפרטית זה עשרות משפחות שממונפות מעל הפופיק (דירה, רכב, ריהוט, שמחות) ואין להן שום דרך אלא לגלגל את החוב לנצח, פשוטו כמשמעו, כי אין ולא תהיה להם דרך להחזיר את החוב שצובר ריבית. אם אחד מהם מפסיק להכניס משכורת שאלוהים יעזור להם. הבנק לא רוצה לפנות אותם מהדירה בשלב זה ולכן ממחזר להם את החוב, וממחזר וממחזר... אם זה לא בועה אז אני לא ידע מה כן בועה.
פקיד בבנק, לא משנה | 16.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת