21. זה לא משנה אפילו אם יפנו את שדה דב (יום אחרי ביאת המשיח) הדבר לא ישפיע על המחירים. קרטל הנדל"ן הישראלי - ממשלה, מנהל, יזמים וקבלנים ידאגו לווסת את ההיצע באופן כזה שהמחסור ימשך. אם ישוחררו דירות באיזור ההוא, אז יעקבו במקביל הפשרות קרקע ופיתוח בהרצליה ואם יפתחו בהרצליה, אז יקפיאו בדרום תל-אביב וכד'. בכל מקרה, שיגיע מועד התחלת הבניה, הכוונה של הקרטל היא לבנות באיזור ההוא רק דירות יוקרה במחירים החל מ-25 אלף ש"ח למ"ר לדירות "הפשוטות" ועד יותר מ-50 אלף למ"ר לדירות הנחשקות. אם תהיה ירידת/קריסת מחירים, היא תגיע לא בגלל היצע, אלא בשל גורמי חוץ שהם לא בשליטת הקרטל - כגון עלית ריבית (שתגיע בשל לחצים מבחוץ), המשך הגירה של בני מעמד ביניים והתמוטטות של הביקושים סביב זה, מלחמה או מהומות חברתיות-כלכליות (לא "מחאה" שהוכחה כחסרת כל משמעות, אלא בלאגן של ממש) . אזרח | 21.07.13 (ל"ת)
20. צריך להיות משוגע כדי לקנות שם דירה 16 אלף יחידות דיור = 16 אלף משפחות = 16 אלף מכוניות לפחות. באזור יהיו פקקי ענק, רעש וזיהום אוויר. אני אפילו לא מדבר על שאר המפגעים באיזור. | 21.07.13 (ל"ת)
19. בעוד 15 שנה יבנו במקום דירות שיעלו החל מ- 5,000,000 שקל ירידות מחירים בחלומות בלבד | 20.07.13 (ל"ת)
18. אלפי דירות יוזילו את המחיר בודאות אין מה להתלהב מהמקום. השדה לא יועבר אולי גם יבנה בתוך הים ויש כבר תוכנית ויהיה להם רעש וריח דלק מטוסים. המריבות בין כולם ימשכו 20 שנה המחירים של היום הם בועה עוד 10 שנים זה יהיה שווה חצי זירה רותחת? | 19.07.13 (ל"ת)
16. אני רק שאלה אין חוק שאוסר בנייה 300 מטר מהים? הרי המסלולים שם זה ממש על קו החוף, כשרק גדר תיל וכלבים על חוט מפרידים בין המסלול לחול החם.. זולטן | 19.07.13 (ל"ת)
15. יש את חוף התכלת הרצליה ליד עם תכנית מוכנה ולא בונים אז שם יבנו ? חהה שלוש שנים מאז שעיריית הרצליה אישרה את תוכנית המתאר ומאז היא חולמת בעמידה. 11 אלף יחידות דיור ,שטחי מסחר ,מבני ציבור וחינוך,שטחים ירוקים וכל זה צמוד למרינה של הרצליה. כלום,נאדה,גורנישט מיט גורנישט ישנים וחולמים שם בעירייה ובצנטרום של המרכז. 10 שנים ? בחלומות של מדינת חלם | 19.07.13 (ל"ת)
14. השדה לא יסגר פשוט כי אין אלטרנטיבה וכל היתר על הקרח בן גוריון אינו יכול לשמש שדה במקום שדה דב , פשוט כי הוא כבר כעט מעל הקיבולת ועוד הולכים להגדיל אותה שם. מטוסים קלים בינכה לא יכולים להגיע לנתב"ג כי לא ניתן לשלב בינם לבין התעופה ארוכת הטווח מבלי לייצר בעיית בטיחות חמורה. ומעבר לכל זה הן ארקיע והן ישראייר יסגרו את הבאסטה אם יסגרו להן את שדה דב. תכלס- אין סיכוי שייסגר למרות ההחלטה ההזויה של הממשלה שהובלה כצאן לטבח ע"י שר התחבורה שהמציאות לא מעניינת אותו העיקר להיות כחלון. זה יגמר בועדת חקירה לר נדלן ולא נעלים- שדה תעופה | 18.07.13 (ל"ת)
13. שדה דב הוא השדה מס 1 לטיסות פנים בישראל, בן גוריון לא יחליף אותו מדובר בפגיעה אסטרטגית קשה מאד באחד מנתיבי התחבורה החשובים של מדינת ישראל, אין טענה לגבי הרצונות של בעלי ההון\שטח הם רוצים למקסם את הרווח הפוטנציאלי, הבעיה היא המדינה שאין לה ראיה כוללת, קודם מחסלים ואחר כך נראה מה נעשה, שדה התעופה בן גוריון הוא שדה תעופה בין לאומי מטבעו הוא מסורבל, רק הנסיעה והמתנה על המסלול יכולה להיות כמעט חצי מהזמן הטיסה (זה לא טיסה בין לאומית של שעות) כמעט בכל פרמטר רשחשוב לטיסות פנים שדה תעופה בן גוריון נחות משדה דב, עיר לדוגמא שחוסל לה השדה תעופה לטיסות פנים זה ירושלים זה עוד אבן בהפיכתה לפרובינציה צדדית, אם לא היה בה את כל המערכת הפוליטית היא היתה מתרסקת, כמובן שזה לא רק זה אבל זה עוד תרומה לנתק תחבורתי, כל זה מתחבר להעברת שדה התעופה של אילת צפונה (הכוונה טובה לקבל טיסות מאירופה לא כל כך בטוח שזה יקרה) כך שיש התיקרות וזמן עד ההגעה שם וגם התיקרות וזמן גם על הגעה מבן גוריון לתל אביב , צריך לזכור שגם שיש עוד המתנות בטיסות כך שכל ההצטברות הזאת של זמנים ומחירים יפגעו קשה מאד בתחבורה בישראל כולל באילת (זאת עיר ישראלית אם משהוא שכח). מדינה | 18.07.13 (ל"ת)
11. בעוד 10 שנים שוק הנדל"ן בקושי יצא מהשפל המחזורי הבא שלו (בלי מלחמות או קטסטרופות) וכשכל הדירות האלה ייזרקו לשוק הם יימכרו במחירי 2007 (בתוספת הצמדה, אם תהיה אינפלציה משמעותית נניח) במקרה הטוב. צריך להיות אידיוט בשביל להאמין שהמצב הנוכחי יישאר אותו דבר להרבה זמן; הזכרון של כולם קצר (אפילו של קבלנים/יזמים, מתברר), אבל גם הגאות של 1986 נשברה מהר מאד ב-1988/9, וגם זו של 1996-9 (שהכי דומה להיום) נשברה קשות ב-2000/1, בשפל שהעמיק עד 2003, ונשאר TO STAY עד 2008.... במקרה הטוב בעוד 10 שנים נהיה אחרי השפל ובדרך לגאות חדשה. אולי יהיה להם מזל... | 18.07.13 (ל"ת)
7. שדה פו הדב דבש לא ילקקו שם זה לבטח... בעוד עשור? אפשר לתת שם לפרוייקט? "שדה דב 3000" בהצלחה לתל אבביות באירופה פו הדב | 18.07.13 (ל"ת)
6. רגע רגע שאני אבין- מפנים את שדה דב לשם בניית דירות יוקרה!??! למה?!? למה?!? למה?!? 16 אלף דירות בסטנדרט בנייה ממוצע יספקו המון מגורים למעמד הביינים! מדוע לבנות דירות יוקרה ?! מדוע מאפשרים זאת בכלל מלכתחילה?! די עם דירות היוקרה! מי צריך כל כך הרבה דירות יוקרה שבמילא בקושי נמכרות!? די די די די די די די ד די די! הפתרון לבעיית הנדלן הוא להפסיק לבנות דירות יוקרה!!! חוצפנים נמאסתם! | 18.07.13 (ל"ת)
4. כשהייתי ילד צ'יץ' אמר שאוטוטו מפנים את שזה דב והוא ישכב על המסלולים אם יצטרך. אני בן 45 היום. כל מי שמקווה שיחכה לפנסיה | 18.07.13 (ל"ת)
3. חחח שיהיו 16 אלף דירות, תהייה מלחמה בין הקבלנים על מכירות וביקוש מוגבל יש 16 אלף לסכומים האלה? | 18.07.13 (ל"ת)
2. שדה דב יעבור ועדת חקירה ברור לכל אנשי המקצוע שלא ניתן לסגור אותו כי אין חלופה לחלק הזה של התעופה. אפשר להחליט מה שרוצים אבל הסוף יתברר בועדת חקירה ממלכתית משפטן | 18.07.13 (ל"ת)
1. מה זה משנה אם אלו יהיו דירות יקרות? עוד 16,000 דירות -> יותר היצע -> ירידת מחירים. רק חבל שכל דבר שבמדינות נורמליות נבנה בשנתיים, כאן בארץ לוקח עשור ויותר. הייטקיסט | 18.07.13 (ל"ת)
"בעוד עשור יהפוך שדה דב לזירה רותחת"
22 תגובות לכתיבת תגובה