אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרויקט המטרונית בחיפה יוצא לדרך: בחינת מערכות ראשונית של מערכת הסעת ההמונים

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
למגיב 4, תמשיך להתבכיין ולקשקש אבל בסופו של דבר הפרוייקט הזה הכרחי וטוב.
ממש לא מדובר "באוטובוסים יפים שייסעו על נתיבים קיימים 'שהופקע' מכבישים וחניות שחסרים כעת". המערכת הזאת, להבדיל מסתם אוטובוס שנוסע בכביש, מאפשרת יעילות ותדירות גבוהה הרבה יותר והופכת את האוטובוס לסוג של רכבת קלה, רק בהשקעה נמוכה מאוד שכן גם עם החריגה מדובר על 1.5 מיליארד שקל ל 3 קווים באורך של 60 ק"מ כשקו הרכבת הקלה הראשון בירושלים עלה כמעט 4 מיליארד שקל כשאורכו 13.8 ק"מ בלבד והעלות המשוערת של הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן (שחלק ממנו יהיה תת קרקעי) היא 10 מיליארד ש"ח לקו באורך של 22 ק"מ. המסלול היעודי מאפשר לאוטובוסים לנסוע ללא הפרעה כמעט ובמסלול קבוע ובלעדי לקווי המערכת (להבדיל ממסלול רגיל לתחבורה ציבורית המשותף לעשרות קווי אוטובוס שונים, מוניות, רכבים עם עצה נוסעים, רכבים פונים וסתם כאלה שנוסעים בו בניגוד לחוק). התחנות בנויות גם כן כתחנות של רכבת קלה עם עמודת כרטוס ואפשרות כניסה ויציאה מכל הדלתות, מדרכה מוגבהת לכניסה קלה (והאוטובוס עוצר כאן צמוד למדרכה) וכן מספיק מרחב לעצירה בו זמנית של יותר מאוטובוס אחד. הנסיעה של כל האוטובוסים מבוקרת ומנוטרת ע"י מערכת ממוחשבת המאפשרת למקסם את יעילות המערך ולשמור על תדירות קבועה וגבוהה (שוב, כמו במערכות של רכבת קלה או רכבות תחתיות). העובדה שהמערכת 'הפקיעה' מסלולים של רכבים ומקומות חניה אינה רלוונטית שכן זו המטרה של מערכת שכזו שכן היא תאפשר לחלק מהנהגים להשאיר את הרכב בבית ולהשתמש בתחבורה הציבורית, כפי שקורה בכל עיר נורמלית בעולם. גם העסקים ירוויחו מכך שכן קל הרבה יותר להגיע לעסק עם גישה לתחבורה ציבורית טובה מאשר לעסק שבדי להגיע אליו צריךך לצלוח פקקים ולחפש מקום חניה (ואל תנסה אפילו לטעון שלפני שבנו את המטרונית לא היו בעיות תנועה וחניה קשות בחיפה). בנוסף לכל זה, ולהבדיל מפרוייקטים אחרים בארץ, הקו הראשי (האדום) יפעל 24 שעות ביממה ו 7 ימים בשבוע (גם הקו השני אמור לפעול 7 ימים בשבוע 20 שעות ביממה אבל לזה אין עדיין אישור סופי)
אמיר | 22.07.13
4.
ומה קיבלנו תמורת מיליארד וחצי שקל ?
בסה"כ מדובר באוטובוסים יפים שייסעו על נתיבים קיימים "שהופקעו" מכבישים וחניות שחסרים כעת . כל זאת תמורת הסכום הפעוט של מיליארד וחצי שקלים לא כולל עיכובים , חריגות בהיקף של מאות מיליונים ופקקים . במחיר הזה יכלו פשוט לחלק כרטיסים חינם לאוטובוסים ולהקל על הפקקים , אבל כשמדובר בכסף של אחרים שום דבר לא יקר . אגב ייתכן שמי שרוצה לנסוע לחיפה יהנה מהמטרונית אבל כל השאר כולל תושבי חיפה עצמה ייסבלו . התנועה בתוך חיפה עצמה רק יותר גרועה וגם לא ברור מי ירצה להגיע שכן רחובות שהיו שוקקי עסקים הפכו לבית קברות בעקבות הפרוייקט . מעניין כמה יעלה לפרום את השיקוץ הזה בחזרה למצב הקודם אחרי שהעסק יכשל מעשית ו/או כלכלית כמו כל פרוייקט ציבורי ?
אני רק שאלה | 21.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת