אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"חוק רישוי שירותי רכב יסדיר את הרגולציה וגם יבטיח תחרות הוגנת בענף הרכב"

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
רק שכחת שאנשים במדינה הזו הגיעו למצב של נזקקים כי
הממשלה שלכם הפכה אותם לכאלה! וגם מהפכה בשוק הרכב לא תעזור להם להרשות לעצמם לקנות רכב. אולי אולי אולי זה יעזור להם לעשות מנוי לכבלים. אני היום חד הורי ומתקשה לעמוד בכל הגזירות, רכב הצלחתי להשיג רק בגלל שהשתתפתי במכירה פומבית של אלבר, דירה אני עדיין שוכר כי אין לי הון עצמי מספיק למשכנתא, ומזונות אני משלם הרבה יותר ממה שאני יכול להרשות לעצמי! לכו הביתה מוצצי דם!!!
לירן | 24.07.13
13.
חרטה, המלחמה היא על מי תהיה ההוזלה, על המדינה או על יבואני הרכב. את השר כץ הציבור לא מעניין באמת!
מלחמה טיפשית משום שהורדת מיסוי על רכבים לא תגרום לזה שהמדינה תפסיד. נהפוך הוא. היא תגרום לזה שיותר אנשים יקנו רכבים. תאמינו לי, אם שוק הרכב היום מגלגל 30 מיליארד שקל, הוא כנראה יגלגל הרבה יותר. וגם אם לא, לאן הכסף שהצרכנים יחסכו ילך? לחסכונות, לצריכה למשכנתאות. בקיצור בסוף המדינה לא תפסיד כלום , להיפך. יותר רכבים חדשים יעלו על הכבישים, יותר אנשים ייסעו בבטחה. השר כץ צריך לנהל את המלחמה שלו בפנים, ולהוריד את המיסוי, ואז הוא יכול לבוא לייבואני הרכב ולדרוש הורדות. זו דמגוגיה זולה.
יואב | 23.07.13
12.
בעיה ופתרון די פשוט
ראשית, יש כשל בסיסי בטענה כי בניכוי רכיב המס מחירי הרכב בישראל זהים או קרובים לאלו מעבר לים. הכשל נובע מכך שלא לוקחים בחשבון כי יבואני הרכב נוהגים להצהיר (בעידוד יצרן הרכב ובתמיכתו) על מחירים נמוכים משמעותית מאלו ששולמו בפועל על כל רכב. אז משלמים 83% ומעלה מס קניה ומכס, אבל על סכום שכל קשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט. את ההפרש משלשל היבואן לכיסו. אגב, כץ טוען שהוא מנהל מלחמה מול האוצר והמכס, אבל בפועל משום מה לא בוחר בפתרון אלגנטי שלגמרי שוכב לפתחו: פשוט לאשר יבוא אישי של רכבים בני עד 4 שנים ארצה (במקום שנתיים כיום). מקסימום אפשר להגביל יבוא של רכבים עתירי ק"מ אם לא רוצים שיכנסו לכאן עגלות אמיתיות. שוק המשומשות יגדל פלאים ולצרכנים תהיה אופציה אמיתית לחסוך ולשלם מס מופחת (בשקלים, לא באחוזים).
כלוב של ינשוף | 23.07.13
10.
למה לא מורידים את המס השערורייתי על רכב חדש?
אנחנו משלמים הון עתק על מכוניות כאן בניגוד למה שמשלמים אזרחים באירופה ובארה"ב והכל בגלל מיסוי מטורף. למה כץ לא מוריד את המיסים האלה, ובמקום זה הוא מתמקד במה שלא באמת יכול לעזור להוריד מחידים? הממשלה צריכה להסתכל במראה ולהבין שמילים מו יבואני רכב או תחרותיות לא יעשו באמת את ההבדל. האשמה במחירים המטורפים נובעת מתאוות הבצע של הממשלה שלא מוכנה לוותר על שקל מס שהוא למעשה קנס קשה וכבד עלינו.
מירית | 23.07.13
9.
הצעת החוק הזו הולכת להרוס ענף שמתפקד טוב מאוד. יש בו תחרות אבל הכי חשוב, נדמה לי
שהשירות של אחרי המכירה הוא מהטובים שיש בענפי המשק בישראל. נכון שזה גם בגלל המחיר הגבוה (שני הכי גבוה אחרי דירה) שמשלם הצרכן, אבל בלי קשר ליבואני הרכב יש תודעת שירות גבוהה מעל הממוצע. כצרכן שירות רכב (2) לא רוצה שיעשו לי שינויים במצב. אז כבוד השר כץ, טפל קודם בתאונות דרכים (מציל חיים), בתפקוד רכבת ישראל (מציל חיים וחוסך זמן וכסף), בהגברת התחרות והיעילות בנמלים (חוסך הון למשק), בפתיחת השמיים בענף התעופה ובעוד נושאים בוערים, לפני שאתה מבקש מהח"כים שיתנו לך סמכויות על בנושא יבוא רכב.
גרשוני | 23.07.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת