אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אג'יו: הפצצה הדמוגרפית השקטה שמאיימת על אירופה

99 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

95.
סתירה פנימית
אם יש אבטלה עצומה כבר עכשיו אז מה יקרה אם תהיה עליה בילודה?צריך לפתור את בעיית האבטלה ואז הצעירים ישארו וגם ילו יותר. הסיבה שיש עליה בגילאי הנשואים וירידה בילודה היא בגלל המצב הכלכלי הקשה. הסיבה שאין עבודה לצעירים היא דווקא בגלל ההתפתחות הטכנולוגיה (דבר שגורם לכך שצריך פחות ידים עובדות) בנוסף לכך הצפה של זרים שלמעשה מישתלטים על כל העבודות הפשוטות . הפיתרונות הם לא נעימים-חזרה למדינת הלאום ובטול האחוד הארופי.סגירת שערים בפני מהגרים
נח | 06.08.13
93.
בוא נגיד את האמת
מה שמטריד אותו זה לא הילודה הנמוכה של הספרדים אלא הילודה המוגברת של המוסלמים. וכן המצב בארץ. המוסלמים הם אוסף של עמים שבהגדרתם לא מוכנים להשלים עם קיומם של עמים אחרים לצידם . יש להם מינפסט ברור לאסלם את העולם כולו. הם לא מסתירים את זה. אי אפשר לפעול בצורה הומאנית ודמוקרטית מול יישות שרוצה לחסל את התרבות שלך
אירופה מוסלמית | 05.08.13
91.
גר בגרמניה
לכל אלה שקופצים מרוקאים עם אזרחות ספרדית - מקבלים את זה אחרי 5 שנים. ואפריקאים עם אזרחות איטלקית - מקבלים בתור פליט אחרי מספר שנים, מציפים את גרמניה כבר עשר שנים לפחות ויותר כי הם בעלי זכויות של האיחוד האירופי- גם אם הם גרו בסאוטה או מלילה. גם הם עוזבים את ספרד ואיטליה כי הם מבינים שהכלכלה הגרמנית נותנת להם עבודות הרבה יותר משתלמות בקלות ובלי תחרות- בעיקר ספרות ונהגי מוניות. מה שכן יש הצפה של צעירים ספרדים כאן שזה באמת תופעה שלא ראיתי בשום מדינה אירופאית בכמויות כאלה. גם הנתון של כמה נכנסו לספרד וכמה יצאו לא יכול להתבסס על מספרים כשעשרות אלפי כניסות הם של פנסיונרים סקנדינבים בריטים גרמנים ורוסים עשירים או בעלי נכס שמכירתו הפכה אותם לעשירים במונחים של קוסטה דל סול. לכל אלה שמשווים את ישראל לספרד יוון או פורטוגל או אפילו איטליה אתם חיים בסרט בישראל מהנדס שמסיים לימודים יכול למצוא עבודה בקלות ובמשכורת סבירה במדינות האלה מסתובבים אלפי מהנדסים ועובדי הייטק מובטלים וגם המשכורות שמשולמות לאלה שהצליחו למצוא עבודה הם ממש לא טובות. המצב הכלכלי בישראל יותר טוב מחלק גדול מהמדינות האירופאיות הבעיה המרכזית בישראל היא היחסים שבין אדם לחברו והמנטליות הנוראית של הנשים שגם ככה לא נראות משהו משהו.
פרנקפורטר | 04.08.13
89.
הוא צריך להסתכל על ההיסטוריה של אירופה. המון מהגרים
ברחו מאנגליה ואירלנד ומדינות רבות במהלך המאות ה-18-19, חפשו פרנסה בארה"ב וקנדה ומצאו כי טוב כי פשוט יכלו להקים חוות בשטחים פתוחים וחופשיים וחלקם עבדו כשכירים שם. הבסיס לכל כלכלה הוא היכולת להתקיים מתנובת האדמה והטבע. אילו היו יוצרים בכל חדר של משפחה מכונה לגידול צמחים בבית שיגדלו מהר ובקלות ירקות ופירות, יווצר בסיס בטחון קיומי שעליו יקומו כלכלות חדשות, יתכן שכלכלות מבוססות על מתן שירות הדדי, יצירתיות ומוצרים עתידניים. הבסיס: בטחון קיומי. היכן שיש בטחון קיומי, תוכניות עסקיות יצליחו והכלכלות יצמחו . אז, הילודה תהיה של 4-5 ילדים לכל אשה, כי המזון יהיה מובטח, הדיור יהיה מובטח, החינוך והבריאות יהיו נחלת הכלל. אזיי, יקומו רבים, וינסו להקים עסקים שונים ורבים ללא חשש וללא מורא.
א.ק. | 04.08.13
88.
התיקון למצב יכול להגיע בשתי דרכים: אסון טבע גדול או מלחמה יזומה
קיטון פתאומי באוכלוסיה, מביא לשינוי פוליטי/חברתי ומגלם בתוכו פוטנציאל צמיחה. כך קרה לאחר מגפת הדבר השחור באירופה. אירופה סבלה מצימצום דמוגרפי משמעותי בפרק זמן מאוד קצר (מה שנראה לבני התקופה כסוף העולם): השפעת הכנסיה הרומאית קטנה (שליטה על הידע הופקעה מידה), רפורמציות מקיפות נעשו בתחומי החברה, הכלכלה והתרבות, מעמד האיכרים והסוחרים התחזק (מעמד הביניים נוצר). כל אלה הביאו להתאוששות דמוגרפית מהירה והשגשוג לא אחר להגיע (אף שאפשר לזקוף חלק נכבד מהשגשוג, לשוד השיטתי של הקולוניות שהחזיקו בכוח מדינות אירופה). מגיפת הדבר הגדול היתה לא צפויה ובלתי נשלטת, זאת לעומת שתי מלחמות עולם שהתחילו דווקא באירופה ולא במקרה.
אבי | 04.08.13
85.
כתבה ארוכה מדי לקריאה. וזה לא משנה, כי המוסלמים ישתלטו על כל אירופה
פעם חששו שלמדינות ערב תהיה פצצת אטום. איזה טיפשות. למה להם לבנות מדינה אם הם יכולים להשתלט על אחת מבפנים (עם צבאה ווחוזקה המדיני) ? צרפת ובריטניה נאכלות מבפנים על-ידי מהגרים מוסלמים ואפריקאיים שמנצלים את המדינות הקולטות הגירה, נבחרים לתפקידי מפתח (כמו למשל ראשי קנטונים ועיריות - בגלל שהבוחרים שלהם הם האוכלוסיה המוסלמית) ולאט לאט משתלטים על כל מה שיצרו האירופאים הילידים. אירופה שהתנכלה ליהודים שהיו האוכלוסיה הנוחה והיצרנית ביותר ישלמו בחייהם ובקיומם על השואה כי עכשיו הם לא יכולים להתנגד להשתלטות האיסלאמית מבפנים עקב "נאורותם" החדשה.
י.ש | 03.08.13
82.
נראה לכאורה סתירה למאמר, כמות מובטלים עצומה ומצד שני חוסר בכח אדם בספרד,
בהרבה נושאים אצל בני אדם יש מורכבות גדולה זה לא רק תנאי אחד שגורם לתוצאה, יתכן וגם כלכלה זה ענין של יחסיות סוג של איזון אחד מול השני, כמו סוג תחרות על משאבי היצור שבתוכם גלומים נושאים שונים, כמו יכולת יצור זולה יותר, שנובעת מיעילות גבוהה יותר או כח אדם זול יותר וכו... כך שאמצעי היצור נודדים ממקום למקום לפי המקום שנותן להם את התנאים הטובים ביותר כדי ליצור מוצר תחרותי, כיום אמצעי היצור נדדו למזרח הרחוק ובמיוחד סין על חשבון אירופה וארה"ב, זה הנושא המרכזי בסיפור הזה וזה מה שיותר מוצר תחרותי,
בוגר | 02.08.13
81.
כאשר השמרנים בארה"ב עצרו את ההגירה לארצם הם פגעו בצמיחה שלהם...
אמריקה הגדולה הפכה לכזאת במשך 100 השנים עד למשבר בזכות הצמיחה השנתית הקבועה לארצם מה קרה ? השמרנים (הרפובליקנים) נבהלו מההגירה המסיבית והחליטו לעצור את זה ע"י חוקים נוקשים .בהמשך זה פגע בצמיחה ובצריכה כמובן שהאשראי הבלתי מוגבל למשקי הבית בלי קשר לרמות ההכנסה תרם גם הוא למשבר תסתכלו על ישראל ותבינו שהצמיחה הגדולה הייתה בשנות השמונים אם ההגירה הגדולה מברית המועצות ומזרח אירופה.מה קורה כיום ?מדינת ישראל יצרה צמיחה מזויפת ע"י עליית מחירי הנדל"ן שמושכים יהודים מכל העולם שרכשו נדל"ן בלי חשבון אבל זאת לא באמת צמיחה כי הפערים בין עליית מחירי הנדל"ן וההשתכרות הכללית לא מתאימים לכן הסיכוי למפולת גדולה מאוד% 70 מהציבור העובד משתכר קרוב לשכר המינימום וצובר חובות על צריכה רגילה בלי מותרות בסופו של דבר יותר עניים יגיעו ללשכת הרווחה.
רפובליק בננס | 02.08.13
80.
ל-75 אתה גם טועה וגם מטעה
חובות לפנסיה? מעלים את גיל הפרישה, ואת אחוזי ההפרשה. ודואגים שכל אחד יפריש לעצמו, ויקבל לאחר הפרישה את מה שהוא הפריש (מה שקורה בישראל כבר 10 שנים או יותר - כל הפנסיות החדשות הן צוברות) חובות של אנשים פרטיים? חוב פרטי מתייחס למשק בית ספציפי, ואם התוצר לנפש גדל, קל יותר לכל משק בית לשלם את החוב. ואם בכל זאת רוצים להקטין את החובות הפרטיים, מגבילים את האוברדרפט בחוק ודואגים שמשכנתא תהיה רק על 60% מערך הדירה. חובות של המדינה? לדעתי בכלל מדינה צריכה להתנהל ללא גירעון, ופשוט להתאים את רמת ההוצאות להכנסות. את חובות העבר ישלמו ע"י ויתור על שירותי ממשלה מסוימים. בדיוק כמו בן אדם פרטי שנקלע לחוב, ומוותר על הוצאות מסוימות.
 | 02.08.13
76.
לכל מי ששאל למה כלכלה חייבת לצמוח
התשובה טמונה בשיטה בה מיוצר כסף הכסף מיוצר כחוב נושא ריבית, הקרן מיוצרת עי בנקים אבל לא הריבית. כדי להשיג את הריבית ולמנוע פשיטות רגל כמות הכסף חייבת לגדול וזה מושג עי צמיחה!!! למידע נוסף על הבעיה הזו והפתרונות שהכלכלן המפורסם בכתבה לא חשב עליהם כנסו לבלוג הכלכלה האמיתית. לא צריך מלחמת עולם שלישית כדי לפתור את בעיות הכלכלה
צב | 01.08.13
75.
מגיב 12 אתה טועה חד משמעית
ההתחייבויות כלומר חובות ישארו גבוהים. חובות של המדינה חובות לפנסיה חובות של אנשים פרטיים את כל החובות הללו יהיה הרבה יותר קשה להחזיר עם אוכלוסייה קטנה ב 50%. תאורטית אם שיטת ייצור הכסף הייתה שונה כלומר הכסף לא היה מיוצר כחוב נושא ריבית אלא היה אמיתי ולא רק התחייבות עתידית אז היית צודק אבל בשיטה הנכחית זה יהיה רע לכולם
 | 01.08.13
73.
אז בעצם מה שצריך לקרות הוא הגירה של אירופאים לארצות אפריקה ואסיה.
הרי כל דבר שאפשר לקנות באירופה מיוצר באפריקה ואסיה,ולכן כנראה זמין גם שם במחיר זול יותר בהרבה.כלומר הכסף של האירופאים יקנה יותר שם ויאפשר רמת חיים טובה יותר,עם אולי תשלום נוסף על תנאים בסיסיים,אבל עדיין יותר זול מבאירופה.העניים מאפריקה ירוויחו פחות מאירופאים רגילים,אבל יותר מבאפריקה.
 | 01.08.13
72.
התגבות כאן מדגימות היטב את הבעיה הכלכלית - וגם את הדמוגרפית
כלכלה אינה אלא מחשבה מולידה מציאות. הדיון בה עתיר פניה לסמכות (appeal to auhtority בסגנון "פרידמן אמר") ושיטות מדעיות רשלניות (טבלאות אקסל שגויות הן רק קצה הקרחון). בדיקת תאוריה מול מציאות היא נדירה, וחזרה על ניסויים - אינה אפשרית. לו בנו כך גשרים, היתה כל יום מכביה... כשאנשים משתוקקים לאמונה שתאחד אותם, נביאי-שקר ("התגברנו על המחזוריות בכלכלה") זוכים להשפעה גדולה משל אפיפיור. חכמי יוון - וגם ירמיהו "שלנו" - הציעו פתרונות מעשיים לבעיה כזו. כאז כן עתה, אנשים מקפידים להתעלם מאזהרותיהם גם כשהאסון ברור ובלתי-נמנע.
תודה למיכל | 01.08.13
71.
תגובה ל-54
במטריקס השוו את המין האנושי לוירוס, לא לסרטן. וירוס מתרבה בתוך הנשא (גוף חי כלשהוא), עד שהמשאבים מתכלים והנשא מת. בדומה למה שבני האדם עושים לעולם ב-2,000 השנים האחרונות. ולנושא: אין צורך בגידול אוכלוסיה מעל לרמה מסוימת המספיקה בכדי לקיים חברה עשירה, מתקדמת טכנולוגית ויציבה. כל עוד יש מספיק אוכלוסיה לקיום של ערים גדולות, ומספיק אנשים כדי "לייצר" מדענים, מהנדסים, רופאים, מורים, מתכנתים וכו', החברה המודרנית יכולה להתקיים ביציבות. חלק ניכר מהמדינות העשירות בעולם הן בעלות אוכלוסיה בינונית/קטנה, וברובן הילודה נמוכה מאוד: שווייץ אוסטריה נורבגיה פינלנד דנמרק שבדיה הולנד סינגפור אירלנד ניו זילנד אוסטרליה
 | 01.08.13
67.
למה אף אחד לא מבין את הכשל הלוגי?
למה כלכלה צריכה תמיד לצמוח? למה אוכלוסיית העולם צריכה כל הזמן לגדול? האם כדור הארץ גם כן מתנפח, כך שיהיו מספיק אמצעים (מים, קרקע לגידול מזון, חומרי גלם לתעשייה, מקום מגורים וכו') לכל אוכלוסיית הענק המתפוצצת? נכון שיש בעיה כאשר האוכלוסייה מזדקנת והילודה יורדת (כי נולדים פחות תינוקות חדשים שרק בעוד כ- 20 שנה יהיו פרודוקטיביים, בעוד שהרפואה המודרנית מאריכה את תוחלת החיים ומגדילה את אחוז הזקנים הלא פרודוקטיביים). אז אולי הפתרון הוא (כמו שכבר קרה אצלנו כשהעלו את גיל הפנסיה מ- 65 ל- 67) יציאה לפנסיה בגיל מבוגר יותר כך שהאוכלוסייה היצרנית לא תתכווץ מהר כל כך, עד ששוב יושג שיווי משקל חדש? בטבע יש מנגנונים שמווסתים את גודל האוכלוסייה בהתאם למשאבים שעומדים לרשותה. האדם עקף את המנגנונים האלה, אבל לא עצרנו לחשוב מה יקרה כתוצאה מכך. כבר כיום חלקים גדולים מאד מאוכלוסיית העולם חיים בתת-תנאים, וזה רק יחמיר וילך.
יצחק | 01.08.13
64.
ל - 58, סרגיי
קודם כל לא קבעתי שום עובדה או טענה, אני שאלתי, לכן אני לא מבין איך אתה קובע בכזאת התרגשות שאני טועה. שנית כל, כמו שציינתי בכותרת התגובה - השאלה הייתה פילוסופית, אף אחד לא דיבר על רעיון ליישום בשטח ומייד, לא בעולם וגם לא בישראל, מדובר על תפיסה, לא שיטה. שלישית, אתה טוען שאני אולי קומוניסט כי אני מעלה את ההשערה שכלכלה לא חייבת לצמוח, מה שגם שגוי כי אני רחוק מלהיות קומוניסט, ונראה לי שגם הרחקת קצת לכת, אפשר לפתח כלכלה מודרנית ותחרותית עם טכנולוגיה מתקדמת מבלי לגדול, וזאת כל הפואנטה, אתה לא חייב להגדיל את האוכלוסייה שלך כדי לשרת את הכלכלה שלך, הכלכלה שלך צריכה לשרת את האוכלוסיה, בהתאם לגודלה. בשוויץ שהיא מדינה עם אוכלוסיה קטנה חיים הרבה יותר טוב מבהודו, ברזיל, סין ורוסיה.
יאצ'ק | 01.08.13
63.
לא מבין מה הבעיה בכלל
הפתרון הוא פשוט: 1. יותר לחץ על ישראל וחרמות ופרגון לארגוני טרור 2. הכנסת עוד מאה מליון מההגרים מוסלמים אם אפשר ממדינות עניות יותר מה שכיום. 3. הנהגת כלכלה לפי עקרונותיה של שלי יחימוביץ' לדעתי כל הבעיות שלהם יפתרו. דרך אגב, שמעתם פעם על עסוק נמרץ בכלכלה במדינות ערב ? זה לא מעניין. כך הבעיה תיפתר.
מיצפטל | 01.08.13
60.
לכאורה הוא צודק , אבל הוא בסהכ טועה ובגדול
נכון שזה בעיה שהאוכלוסיה מזדקנת והרבה אנשים מגיעים כבר לגיל 90 וזה עוד ימשיך לעלות . אבל אין צורך בצעירים כמו פעם מהסיבה של שיפורים טכנולוגים . הסיבה שיש הרבה מובטלים היום במערב היא שבכלל המכונות האוטומציה והרובוטיקה צריך הרבה פחות כח אדם . מפעלים ל 1000 איש לפני 50 שנה היום צריכים רק 20 עובדים . רבותי בגלל הרובוטים והמחשבים למרות הירידה בילודה עדיין לצעירים יהיה קשה למצוא מקום עבודה .
רוני, רואה חשבון | 01.08.13
59.
גם לישראל צפוי גורל דומה-אם המגמות הנוכחיות בארץ תמשכנה
כבר בשנים הקרובות, חצי מילדי כתה א' יהיו חרדים וערבים. ז"א שבעוד 15-20 שנה כשהם יצאו לשוק העבודה, נקבל תלמידי ישיבות, בלנים, משגיחי כשרות. מאוכלוסיה זו לא יצמחו מהנדסים, רופאים, טכנאים, מדענים, מרצים, אקדמאים. אז נכון, יחסית אחוז הצעירים כאן יהיה גבוה לעומת אירופה, אבל אלה יהיו צעירים שלא תורמים למשק, אלא להיפך, נטל על העובדים שמספרם ילך ויקטן. תעשיית ההיטק, הביטחונית, הרפואית, הכימית תצא מכאן, חקלאות ודאי, ונחזור לימים הטובים של חיים על תרומות וחלוקה. מדינת ישראל תיקרוס אם הפוליטיקאים הקטנים שלנו לא ישנו כבר כעת את המגמה. אנחנו בדקה ה99
חומוס | 01.08.13
58.
54 - אתה טועה
קודם כל צמיחה כלכלית לרוב מביאה גם צמיחה אחרת - רמת חיים, טכנולוגיה (יש כסף להשקיע), פרויקטי נדל"ן וכולי. אבל מה שהכי חשוב זה שאנחנו חיים בעולם מסוכן ותחרותי. ככל שהמדינה חזקה יותר כלכלית כך יש לה יותר השפעה בזירה הבינלאומית ויותר השפעה וכוח להשפיע על העולם כולו. אבל הכי חשוב זה הצבא. ככל שהכלכלה גדלה, כך גם תקציב הביטחון יכול לגדול. ועבור ישראל זה קריטי. אתה אולי אידאליסט או אוטופיסט קומוניסטי שמאמין שכל בני האדם הם בדיוק אותו דבר וכולם טובים וכולם שווים וכולם יתרמו את המקסימום שהם יכולים גם אם לא יצא להם מזה שום רווח. הטבע האנושי לא מסכים איתך.
סרגי | 01.08.13
57.
גם כאן ההיגיון לא עובד
כותב המאמר מתיחס לעולם הפרי משברי כאל נקודת האפס:אירופה וכן גם שאר העולם לא נלקחים אצלו בחשבון רק כמה מדינות שמיצגות את הרעיון שהוא מנסה למכור לנו. אבל ישנן כלכלות שפועלות לא רע בעולמנו זה עםפחות משאבים ופחות קידמה וכן בעיקר פחות צריכה. כבר שנים ידוע שאדם שמגיע לגיל 64 צריך להקדיש את ארבעת השנים הבאות בשיכנוע וקידום של ארבע צעירים להכנס למעגל העבודה,כי אחרת לא יהיה לא ממה לחיות בגיל 75.
שי | 01.08.13
54.
שאלה פילוסופית
למה הכלכלה חייבת לצמוח? הרי ברור שהכלכלה תצמח או כתוצאה מחדשנות \ יעילות או גידול באוכלוסיה, לפי המאמר רוב ההשפעה היא מהגידול באוכלוסיה, אם כך, למה חייבים שהכלכלה תצמח? למה לא להגיע פשוט למצב יציב שבו הכלכלה יציבה ומשרתת את כולם? האם זה חלק מתחרות בינ"ל שכל מדינה רוצה להוכיח שלה יש את ההכי גדול? בסרט מטריקס הסוכן הרע מספר לניאו שבני-אדם הם כמו סרטן - מתפשטים ומתפשטים, מכלים את כל המשאבים ומחרבים את כדור הארץ. יכול להיות שהוא צדק?
יאצ'ק | 01.08.13
51.
יש לבנות כלכלה הוגנת
אז אם יש בעיות להתמודד אתם. בעיות הכלכלה נובעות מחוסר הוגנות שלא לומר שחיתות לשמה בזבוז משאבים ושעבוד המונים, ראו איך כסף מיוצר ע"י בנקים פרטיים יש מאין, כדוגמה טובה. בשביל מה לנסות לתקן מערכת שכל מטרתה היא להעביר הון מרבים למעטים בצורה שיטתית ע"י שיעבודם.
איתי | 01.08.13
50.
למה אף אחד לא מבין את הכשל הלוגי?
למה כלכלה צריכה תמיד לצמוח? למה אוכלוסיית העולם צריכה כל הזמן לגדול? האם כדור הארץ גם כן מתנפח, כך שיהיו מספיק אמצעים (מים, קרקע לגידול מזון, חומרי גלם לתעשייה, מקום מגורים וכו') לכל אוכלוסיית הענק המתפוצצת? נכון שיש בעיה כאשר האוכלוסייה מזדקנת והילודה יורדת (כי נולדים פחות תינוקות חדשים שרק בעוד כ- 20 שנה יהיו פרודוקטיביים, בעוד שהרפואה המודרנית מאריכה את תוחלת החיים ומגדילה את אחוז הזקנים הלא פרודוקטיביים). אז אולי הפתרון הוא (כמו שכבר קרה אצלנו כשהעלו את גיל הפנסיה מ- 65 ל- 67) יציאה לפנסיה בגיל מבוגר יותר כך שהאוכלוסייה היצרנית לא תתכווץ מהר כל כך, עד ששוב יושג שיווי משקל חדש? בטבע יש מנגנונים שמווסתים את גודל האוכלוסייה בהתאם למשאבים שעומדים לרשותה. האדם עקף את המנגנונים האלה, אבל לא עצרנו לחשוב מה יקרה כתוצאה מכך. כבר כיום חלקים גדולים מאד מאוכלוסיית העולם חיים בתת-תנאים, וזה רק יחמיר וילך.
יצחק | 01.08.13
48.
בעיה של כל העולם המערבי הקורא לצמצום ילודה בעוד העולם השלישי מתרבה ללא הרף
הברירה הטבעית כבר לא טבעית כל כך. הגנטיקה המשוכללת מתמעטת והולכת לטובת עולם של גנטיקה פרימיטיבית. גזענות הם יצעקו כולם, אבל ימצאו עצמם במערה. אלה שישארו, או ילדיהם בני התערובת. יהודים שכללו עצמם כשכסף בחר תלמיד חכם לבתו. עכשו כסף הולך עם כסף, וחכם עם חכם. אבל בצבע אחר ומאותו המין. בהצלחה.
ג'יימס ווטסון מוחרם לטובת אהבלים. | 01.08.13
47.
החל מהבוקר כשהגדילו את הקנס על הטרדה מינית עברה עצלנו הנחיה לצמצם קבלת נשים
עובדים בכירים המתקבלים אצלנו לעבודה דורשים כתנאי לבטרף לחברה ביטוח מנהלים הכולל סעיף הגנה מפני תביעות הטרדה מינית. זהו ביטוח המבטיח מימון הוצאות משפטיות ואחרות במקרה שמנהל נתבע בגין הטרדה מינית והתביעה נדחית על ידי בית משפט, או לחלופין נסגר הסכם מחוץ לכותלי ביהמ"ש ללא הרשעה וכן במקרה של משיכת תביעה לאחר שנוצרו הוצאות לנתבע. בעקבות הגדלת הקנס בחוק ללא הוכחת נזק בגין הטרדה מינית ל 120 אלף ש"ח ומתוך חשש בחברה שיהיה צורך לממן לטווח ארוך סעיפי הגנה מפני תלונות שוא, החליטה הבוקר הנהלת החברה לצמצם קבלת נשים לעבודה על ידי המנעות ממענה למשלוח קורות חיים של נשים. החישוב פשוט: פחות נשים בעבודה, פחות סיכון לתלונות ומכאן פרמיה נמוכה יותר.
מנהל משאבי אנוש | 01.08.13
45.
זו לא כלכלה - זהו סופו של הגזע הלבן
ההתמקדות בדרום אירופה מחמיצה את העיקר ולא צריך להיות כלכלן בשביל להבין: 1. בארה"ב אובמה ניצח ברוב ההיספאנים והשחורים. זהו סימן ברור להתכווצות החלק הלבן ביבשת. 2. במדינות סקנדינביה, הולנד ואחרות אין ילודה כלל. במיקרה הטוב יולדים ילד בודד. בגרמניה גיל 40 נחשב עובד צעיר. השתלטות טורקים ואסיאתיים אחרים על שוק העבודה בכל אירופה "מסתירה" את העובדות האמיתיות.
צחי | 01.08.13
42.
שטויות במיץ
ההנחה שאם רק כמות הילודה תמשיך לגדול באופן בלתי מבוקר (או אפילו תהיה יציבה על 2.1) וזה יפתור את הבעיה היא הנחה מוטעית ופופוליסטית. 1. צריך להקטין את הילודה בעולם, לא להגדיל אותה. 2. הבעיה האמיתית היא חלוקת המשאבים הבלתי הגיונית והפער הגדל והולך בחוסר איזון זה. אם בעבר 20% החזיקו ב-80% מההון, הרי שבקרוב 1% יחזיקו ב-99%. כבר לא צריך כל-כך הרבה בני-אדם לספק את כל הצרכים של דרי העולם; למעשה, מיוצרים כל-כך הרבה מוצרים שנזרקים ואף אחד לא נהנה מהם, שזה פשוט פשע - אבל למה שנשנה את המודלים הכלכליים כשאלה שנהנים מהם הם אלה שבידם הכוח לשנות? 3. למערכת הקפיטליסטית ישנה בעיית סטגנציה אינהרנטית שכבר הראו חוקרים רציניים בעבר. לפיכך, לארגונים אין תמריץ להשקיע ב"כלכלה האמיתית" ויוצרים בגלל זה בועות השקעה שמתפוצצות לאותם 99% בפרצוף. 4. אין לי מושג למה מחשיבים את האיש הזה למומחה כלכלי - הוא לא אמר כאן שום דבר מעמיק שלא אמרו רבות בעבר על הבייבי-בומרז, ומה שהוא כן אומר הוא מאוד קונסרבטיבי ומשרת את ההגמוניה הכלכלית אליה הוא שייך.
לודביג | 01.08.13
38.
אז השיטה עצמה עקומה!
משהו כאן לא מסתדר לי. על מנת שמדינה לא תקרוס חייבים יותר ילדים? אז אם תהיה ילודה שלילית הכלכלה תיפול? אז למעשה מדינה קטנה חייבת להיות ענייה ומדינה גדולה תהיה עשירה לא? כמו הודו וישראל? המודל עצמו עקום. אולי הגיע הזמן, לכבוד המשברים הפיננסיים הנאים שפוקדים את כולם חדשות לבקרים למצוא איך יוצאים מהמעגל העקום הזה? יאללה מר אנליסט, בוא נראה את ההמלצות שלך.
Bonzo | 01.08.13
28.
יש טעות בסיסית בתיאוריה המוצגת!
אין אנשים בספרד בגיל העבודה? 30% מהאנשים בגיל העבודה מובטלים! אנשים יש, עבודה אין! אם כל המובטלים יצאו לעבודה וכל הבטלנים יפסיקו לישון סייסטה בזמן העבודה, תהיה צמיחה כלכלית אדירה! ובישראל, 40% מכוח העבודה מובטל (ערבים וחרדים). זה פוטנציאל אדיר לצמיחה כלכלית....לסיכום: הבעיה היא לא מחסור בעובדים אלא בחוסר יציאת העובדים המובטלים לעבודה!!!
פרופ. לוי | 01.08.13
27.
הכלכלה כפי שהכרנו הפסיקה לעבוד - ואנחנו צופים בזה בלייב!
גם הצמיחה שקיימת אינה מועילה לרוב מוחלט של האנושות (לאומת צמיחה שהייתה החל מתחילת המאה ה-19 ועד שנות ה-80). למעשה חלק גדול מהצמיחה נגרם עקב פיצוץ אוכלוסיה (פי 8 בקצת יותר ממאה שנים) וניצול לא מבוקר של משאבי טבע. כיום גידול אוכלוסין כזה לא יכול להתקיים וגם ניצול לא מבוקר והפקה של משאבי טבע אינם ברי קיימה. סיבות אלה אוצרות את הצמיחה המספרית (בתמ''ג לשנה) שהכרנו והייתה עד עכשיו. מעמד הביניים כבר ירד ברמת החיים (אבסולוטית) ברוב המדינות המפותחות. האולטרה עשירים מתעשרים בעיקר בזכות פיתוח וניצול מדינות מתפתחות ואין להם קשר מעשי למדינות המקור. הדגמה קטנה לדברי הבלוגר ראינו בפשיטת רגל של דטרויט שקרה לה מה שקרה לספרד. צמצום באוכלוסיה, חוסר יכולת לפתח מנועי צמיחה, היתקעות עם אוכלוסיה חלשה = הליך שמזין את עצמו ונגמר בפשיטת רגל. באופן יותר רלוונטי, התקציב שעבר עם המסים הגבוהים מעודד גם הוא הגירה של אוכלוסיה יצרנית מהארץ כיוון שהוא ממסה את מי שאמור לסחוב (אינני מתייחס למדינות אחרות בצורה מפורשת עקב אי הכרת הנתונים). בקצב הנוכחי, אין שום סיכוי שהפנסיות התקציביות של עובדי מדינה וצה''ל ישולמו כיוון שהן היו בנויות על פירמידה (הדור הצעיר יותר משלם את חובות הוריו וכך הלאה). הפירמידה הייתה מתפוצצת קודם לכן לולא העליה הגדולה של שנות ה-90 שדחתה את הבעיה ב-20 שנה להיום. האופציות לפתרון הבעיה הטובה ביותר בעיני היא העלאת מס ע להאולטרה עשירים ומשאבי טבע וכן צמצום ההתחייבויות הממשלתיות כנגד צמצום במסים לשכבת האוכלוסיה העובדת (צמצום מס הכנסה, העלאת מס חברות, צמצום בירוקרטיה לטובת הקלה על עשיית עסקים). חלק מההתחייבויות הממשליות הינן אותן הפנסיות, מאחר והפירמידה לא עובדת יותר יש לצמצם אותן דרסטית אחרת המדינה כולה תגיע להליך פשיטת רגל. לגבי האוכלוסיה המתקיימת מקצבאות כנראה שצריך להשקיע בה על מנת שתתחיל להיות יצרנית אם לא בטוב אז ע''י תמריצים שליליים לאי עבודה (צפוי לפתור הרבה בעיות חברתיות גם כן). המסר העיקרי של הכתבה הוא שעלינו להתפקח כחברה ולהבין שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. זה לא בהכרח אומר שלא יכול להיות טוב. סליחה על החפירה ובהצלחה לכולנו.
סמיילי | 01.08.13
25.
מחזוריות
בסופו של יום ,בני האדם אינם שונים כל כך מאותו מעגל מזון לפיו כשיש הרבה עכברים יתרבו החמוסים (או כל מה שאוכל עכברים) או אז יווצר מחסור בעכברים ,יקטנו אוכלי העכברים יתרבו העכברים וחוזר חלילה. השוני המשמעותי הוא איזו תרבות תופיע במחזור הבא במקום ספציפי וכאן טמון החשש שלכם והלא נודע כי בשונה מחמוסים שעדיין יאכלו עכברים ,אצל בני אדם יש משתנים נוספים שישפיעו על איכות חיים ועל הישרדות. עוד נושא שקשור: תוחלת חיים. מומלץ לבדוק מחקרים לגבי שינוי בתוחלת חיים. לדעתי חייב לבוא שינוי לרעה בתוחלת החיים בעולם המערבי למרות הרפואה המתקדמת.
שני | 01.08.13
21.
מאמר שלם שבו עושים שמניות ולא מדברים על ההגירה המוסלמית
לא ברור לי כיצד ניתן לכתוב מאמר על שינויים דמוגרפיים ביאופה מבלי להתייחס להגירה המוסלמית לאירופה והשפעתה על היבשת ושירותע הרווחה שלה. לאורך כל המאמר הכותב הולך על קצות האצבעות ועושה מאמצים רק שלא לכתוב על ההגירה המוסלמית, אבל שום דיון על עתיד אירופה, בטח שלא על השינויים הדמוגרפים שבה לא שלם ולא רציני ללא דיון בהגירה המוסלמית. האיסלם ישנה את אירופה ויחרב אותה מבחינה תרבותית וגם כלכלית.
ריאליסט | 01.08.13
18.
הגורם העיקרי הינה העדפת זכויות , מתן לפרט עח על חשבון הציבור ללא תלות בתרומה
חברה יכולה להתקיים , לפרוח אך ורק באם זכויות הפרט בעיתות משבר יוקרבו לטובת הכלל. חברה חייבת לצמוח באופן סינרגטי, באיזון, עם שנויים מהירים בהתאם לשינויים שמכתיב השוק העולמי ועם תהליך קבלת החלטות מהיר החלטי . דוגמאות: 1. לא יתכן ,כלכלית חברתית, שמדינת ישראל תהא עם המספר היחסי הגבוה שיותר בעולם עם גורומים לא יצרנים, פרזיטים כלכליים חברתים, כמו עורכי דין, יועצי מס, רואי חשבון, רבנים, משגיחי כשרות+++ אבל מי יכול לבלום תופעה חולנית זו. 2.מתן היתר לפעילות נפשעת כנגד טובת אזרחי המדינה של ארגונים אנרכיסטים במסווה הפועלים כאילו לטובת האזרח . בפועל הם הורסים ופוגעים ומרוששים את החברה ואת המדינה. כי הם מתנדבים ליצג פושעים מבריחי גבול אשר העבירו לארץ למשל את נגיף הפוליו ומגוון מחלות מדבקות . כמה כסף עולה לחסן מחדש? הם ל א משלמים מיסים,מקבלים משירותים רפואים בחינם,, חייבים לגנוב , מפיצים מחלות פשיעה מסכנים קיומינו הכלכלי ולא ניתן לגרש אותם חזרה למצרים . אנו מתרושיים ונהרסים בגלל ארגוני זכויות אזרח. 3.הרפואה המודרנית מאריכה את חייהם של חולים סופניים. ראו אריאל שרון המת החי. מי יעז למנוע מהחולים הסופניים מלהיכנס לבתי חולים? הרי הם מנצלים משאבים שניתן היה להעבירם לילדים, מפרנסים לדור העמל והנושא בעול. אך לא ! אין מי שישנה את רוע הגזירה. 4. מערכת המשפט הבירוקרטית , מתפרנסת מהבירוקרטיה והתהליכים הנוראים, מסרבת להשתמש בסורק גלי מוח בחקירות. הליך שהיה מאפשר בודאות קרובה ל100% בימים ספורים לשחרר חפים מפשע ולהתמקד בשקרנים בנבלים המסלפים את העדויות ופוגעים במכוון במערכת החוק והצדק. 5. ארה"ב התרוששה כי בעלי הארגונים הגדולים, וגם בארץ, יצאו את קוי היצור והאבטלה צמחה ולא ניתן היה לבלום תופעה זו. 6. כל המאבק האבסורדי בהשתלטות הארגונים חרדים המשליטים טרור חברתי כלכלי למשל חיוב הכשרות והפעלתם של 4-5 ארגונים במקביל. או תופעת ח"כ גפני שקיבל אתנן כספי בסכומי עתק לצרכים פרטים-מפלגתיים ללא בקרה. המדינות המודרניות קדשו יותר מידי את זכויות הפרט ושיטת בחירת המפלגות פשטה את הרגל . עברנו את סף היעילות ומדינות מהערב אינן מסוגלות לתפקד באופן יעיל .
ראובן גרפיט | 01.08.13
17.
על כל חוזה נכון יש עשרה טועים בינייהם שזה שבעבר חזה נכון. כבר בשנת 1700 ומשהו
כאשר בכל העולם שעור האוכלוסיה היה בערך כמו זה שהיום באירופה ו - 90 אחוז עסקו בחקלאות, נבאו שהעולם יהרס בקרוב כי הילודה גדלה בקצב גדול יותר מיכולת החקלאות - מזון. היום עם שעור של 3% חקלאים עדיין טוענים אותו דבר.
חוזה לך ברח | 01.08.13
15.
יאסאר עראפאת אמר בזמנו שרחם האישה הערבייה ינצח .
הדת והמסורת בכל העולם מקדשת את מצוות הפרו ורבו , גם כך חוסר ההשכלה וחוסר המודעות העצמית. ואילו הטכנולוגיה והכסף מקדשים את היחיד שבאופן מפתיע , על אף שיש ביכולתו לגדל משפחה גדולה ההעדפה היא להשקעה בעצמו בלבד . גם גידול ילדים בנוסח מדינות המערב הוא מטלה קשה למרות שברור שלגדל משפחה גדולה בעולם השלישי או כאזרח עני קשה יותר. קידוש העצמי יביא כנראה לקץ התרבות המערבית ביום מן הימים כאשר נחילי ילדים עניים ממדינות העוני פשוט יציפו את העולם . גם האמפריה הרומאית האדירה שקעה מאותן סיבות .הם הצליחו לשרוד 1000 שנה , מעניין כמה שנים נשרוד אנו.
 | 01.08.13
13.
ל - (6) אם לא שמת לב- אצלנו הבעיה הפוכה לגמרי
התיאור בכתבה שונה לחלוטין ממה שקיים בארץ ולמעשה הפוך. בארץ יש מגמה שתוביל לפיצוץ אוכלוסין, לכן המדינה אמורה לשנות דרכיה לעשות תפנית ולהפסיק לעודד ילודה. לגבי הכתבה - לא רואה שום רע בהתכווצות אוכלוסייה, אם יש בעיה בהפרשות לפנסיה צריך פשוט להפריש יותר בכל חודש או להמליץ לאנשים לעבוד מעט יותר. הכותב לא התייחס מספיק להגירה, אם מדינות אלו ייקלטו מהגרים ממדינות בהם האוכלוסייה גדלה בקצב מטורף כמו מדינות מוסלמיות ואפריקאיות וייתנו להם חינוך טוב, הם ייפתרו את הבעיה בקלות.
רואה חשבון | 01.08.13
12.
ילודה נמוכה זה ברכה, לא בעיה
הרעיון המטופש שמדינה חייבת "לצמוח" כדי שיהיה טוב לחיות בה הוא מופרך עד הזוי. אם האוכלוסיה תקטן ב-50%, והתוצר יקטן ב-30%: * התוצר לנפש יגדל ב-40% * מחירי הנדל"ן ירדו בגלל שהצפיפות קטנה, ומתפנות יותר דירות ממה שהשוק צורך. * יהיו יותר שטחים פתוחים, פארקים, טבע. * יתפנו משאבי מים (שכיום נמצאים במחסור ברוב העולם). רק ברכה.
 | 01.08.13
10.
ל-5: אתה טועה. הירידה בילודה ניכרת גם בקרב המעמד הגבוה...
...ואין לה שום קשר לביטחון תעסוקתי או לעלות המחייה. למעשה, המגמה הזאת של ירידה בילודה קיימת לא רק במערב, אלא בכל חברה שנעשית משכילה ועשירה יותר. יתירה מכך, הפתרונות שאתה מציע כגון וועדי עובדים ורשת ביטחון סוציאלית רק נוטים להחריף את הבעיה ולא לפתור אותה. אנשים שיודעים שהמדינה תמיד תדאג להם נוטים לפתח מנטליות תלותית ואינפנטילית. הם עסוקים כל הזמן בלרצות את עצמם, ואין להם פנאי להשקיע בזאטוטים צרחניים שגידולם דורש המון מאמץ ותשומת לב. לא, ההפך הוא הנכון - אין ברירה אלא לחסל את מדינת הרווחה, משום שהדמוגרפיה אינה תומכת בה יותר. כמות קטנה של צעירים עובדים אינה יכולה לממן את הפנסיות והקצבאות של המוני זקנים. על מנת למנוע מן הצעירים מלברוח יש הכרח לצמצם את נטל המס על כתפיהם, וזאת על ידי ביטול הביטוח הלאומי, והפיכת ההפרשה לפנסיה לרשות במקום לחובה.
אורן | 01.08.13
8.
כתבה מעולה
צריך לעשות פעם מחקר, איך זה שכל פעם שאיזה ידוען בשקל מפטפט איזו שטות, יש תוך דקות עשרות תגובות, וכאן בנושא שהוא הרה גורל, וישפיע על חיינו, אין אפילו תגובה אחת. זה יהיה מחקר אנטרופולוגי מעניין. לגבי הכתבה עצמה, כדאי לשים לב לנתון הבא - ידוע קשיעור הילודה אצל החילונים הולך ויורד, אבל לא רק. גם אצל החרדים והדת"ל יש ירידה, וזה החלק המעניין וראוי לבדיקה.
צביקה | 01.08.13
5.
הסיבות: ירידה בביטחון התעסוקתי ועלות מחיה שמקשה לגדל ילדים
מאז שמרגרט תאצ'ר ורונלד רייגן יצאו נגד הבטחון התעסוקתי ותקפו את הועדים שוק העבודה אכן הפך לבלתי נסבל. כשאין בטחון תעסוקתי וכשגידול ילד נחשב למותרות (כי זה כל כך יקר !) אין פלא שכולם בורחים. ומי שנשאר מאחור הוא מי שלא יכל לצאת וכך נוצרות "מדינות בינוניות" עם אנשים בינוניים וכו'. זיכרו זאת בפעם הבאה שאתם יוצאים נגד "הועדים הגדולים" ששומרים על מקומות העבודה של מאות אלפי אנשי מעמד הביניים.
אחד | 01.08.13
3.
יש פגם בסיסי בתיאוריה שלו, והוא ש...
...לא כל סוגי המהגרים עוזבים את המדינה בעת אבטלה וחוזרים למדינות המקור שלהם. מהגרים משכילים אולי יעשו זאת, אולם המסות של מהגרים חסרי השכלה ממדינות העולם השלישי לעולם לא יעזבו, וזאת משום שהמצב במדינות המוצא שלהם גרוע אפילו יותר. מה שבאמת יקרה הוא שבעת התכווצות האוכלוסיה המקומית, אוכלוסיית המהגרים מן העולם השלישי תתחיל להתקומם, תנסה לתפוס את השילטון בכוח הזרוע, ולחלק לאנשיה את שארית הממון של האליטה הישנה. מלחמות אזרחים, זה מה שמצפה לאירופה.
אורן | 01.08.13
2.
בקיצור זה הילודה, טמבל!
שלום לכולם, מאז תחילת המאה ה-20 האוכלוסיה הוכפלה ממליארד, ל-2 מליארד, ל-4 מליארד, עברנו את ה-7 מליארד והתחזית של האו"ם היא שיא של 9 מליארד עד 11 מליארד בעוד כ-20 עד 30 שנה ולאחר מכן התכווצות די מהירה. רובוטים במפעלים ותוכנות מחשב לא מביאות ילדים לעולם ולא מייצרות מספיק עבודה במקום מקומות העבודה של עורכי-הדין (בסיכום עשרות עמודים ועוד מטלות פשוטות יחסית, לא הופעה בבית-משפט או ייצוג לקוחות), רואי-החשבון ועוד שורה ארוכה של משרות צוורון לבן ומעמד הביניים שהוחלפו ולא יחזרו עוד לעולם. http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3570572,00.html האבטלה גדלה ותגדל עוד יותר. הילודה ברחבי העולם יורדת והעיקר שאמרו לנו שאנחנו נצמח ללא הרף. נראה שמערכת הפנסיונית, התמיכה הסוציאלית והצמיחה מושפעות קודם כל מרמת הילודה היורדת גם בארץ ואחר כך ממצב הייצוא לחו"ל, בייחוד לארה"ב ואירופה השקועות עמוק בבוץ. מחכים לנו זמנים קשים מאוד ואין פתרון באופק..
אורי | 01.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת