21. הרצליה פיתוח - בירת הפקקים הישראלית אזור הרצליה פיתוח עבר ב-30 השנה האחרונות מהפך: מאיזור תעשיה קלאסי, הוא הפך למרכז של תעשיות "הי טק" מרוכז אך ללא חשיבה קדימה על תשתיות תחבורה: לאיזור 4 כניסות מכביש החוף (2 מדרום ו-2 מצפון ), שמזמן לא מתאימות לגודש התחבורה המשתמשת בהן. כל יום, כמעט 7 ימים בשבוע תוכלו למצוא שיירות ארוכות של מכוניות הן בכניסות והן ביציאות. החלופות: רכבת - תחנת הרצליה מרוחקת מרחק של 20 - 30 דקות הליכה, ולשם כך העירייה מפעילה הסעות, אך לא לאורך שעות היום. אוטובוסים - לאורך כביש החוף מתל אביב ולתל אביב, המצב סביר, אך נראה אתכם מגיעים לדוגמא מקרית אונו להרצליה ? ודבר אחרון - חנייה? אם יש היא יקרה ביותר... לסיכום, הרצליה מקום ראשון בפקקים! שמואל | 05.08.13 (ל"ת)
19. השלטון מעונין בהמשך המצב ואפילו בהרעתו! אם יהיו כבישים באותו יחס שיש במדינות המפותחות וגם מערכות הסעה המוניות כפי שיש שם, יקרו שני דברים : ההוצאה הממשלתית תיגדל מאד (השקעה בתשתית ובמערכות הסעה ) וההכנסות ממיסוי יקטנו מאד: פחות מיסוי על הדלק המבוזבז בכבישים, פחות מס על חלקי רכב שמתבלים בפקקים ופחות מיסי קניה על חלקי חילוף ומכוניות שנהרסות מתאונות בגלל הצפיפות האיומה. לכן הסיכוי שנראה שינוי מהותי במצב בחישים השנים הבאות שואף לאפס ולכן גם פער המחירים בין מרכזי הערים הגדולות לפרופריה ישמר ואף יגדל - רבים כבר לא מוכנים ל"בלות" את רוב זמנם החופשי בתוך הכלוב שנקרה מכונית. פילוסוף | 04.08.13 (ל"ת)
18. מאיפה הנתון הזה 5.8 מיליון בשנה? המספר הזה לא מסתדר לי. אם יש 300 מיליון אמריקאים, נגיד ש100 מיליון מהם נוהגים לעבודה כשעה ביום - שזה יוצא 100 מיליון שעות ביום, בערך 30 מיליארד שעות בשנה. אולי התכוונת ל58 מיליארד? אלכס | 03.08.13 (ל"ת)
17. בהחלט אני מתקשה להבין את אותם אנשים שנוסעים עדיין ברכב... כאילו מה, אתם פרימיטיבים? עיוורים? מזוכיסטים? אני כבר יותר מ-5 שנים על דו-גלגלי וזה בערך הדבר הכי טוב שקרה לי! אופנוען | 02.08.13 (ל"ת)
16. מכרתי את הרכב ועברתי לגט טקסי התנהלות במוניות יותר זולה , נוחה, זמינה והרבה יותר קלאסית. מי לא היה רוצה נהג פרטי שיקח אותו ממקום למקום . אלון | 02.08.13 (ל"ת)
15. ל13: מכוניות ודו-גלגלי על אותו הכביש - זאת מילה גסה ביותר!! זאת סכנת נפשות. אלכס | 02.08.13 (ל"ת)
13. עדיין חושבים שדו גלגלי זו מילה גסה? אין פקקים, אין מצוקת חנייה, אין בזבוז דלק ומשאבים, חיסכון בזמן, פחות מזהם , וגם נותן לך תחושה משכרת של חופש ואושר. נכון, כלי מסוןכן וחשוף. תלמדו לרכב בזהירות ובעירנות. גיא | 02.08.13 (ל"ת)
12. בגלל צאוות בצע אין רצון של התאגידים הגדולים והפוליטיקאים לפטור את הבעיה זה גם המצב בישראל פתרון טכנולוגי אפשרי של הבעיה יכול להתבצע ובעלות מנוכה יחסית לתשתית התעבורה הנוכחית שבנויה עבור רכב פרטי של 1.5 טון שמוביל לעבודה אדם אחד ששוקל 80 ק"ג ועל הדרך מזהם את הסביבה וגורם ל מחלות קשות. ו גם חייב בחניה גדולה הוא ברשת קרונות שנעות על פסים בגובה של כ 7 מטר. הקרונות מוכוונות מחשב ינועו בעיר ויעצרו ביעדים בכל 200 מטר כפי שיתבקשו. המגיעים מחוץ לעיר יתחברו לקרונות דרך מסוף התחבורה הציבורית. א | 01.08.13 (ל"ת)
11. חייבים אלטרנטיבה לרכב הפרטי שעולה הרבה כסף, זמן, תשתיות, תאונות וחניה לא יכול להיות שזאת תהיה האופציה הכי טובה | 01.08.13 (ל"ת)
10. בקיצור, כל הסיבות לעבור לדו-גלגלי. אנשים מטורפים. אני רואה את הפקקים האלה כל יום! איך אתם סובלים את זה? אני רוכב על 125 X-MAX, לא משהו יוקרתי ובטח לא אופנוע ספורטיבי, ומשרת אותי נאמנה. נכון, זה מסוכן, אבל את כל הרעות החולות שבכתבה אני לא מכיר, וטוב שכך. הלוחש למרחקים | 01.08.13 (ל"ת)
9. קטנוע/אופנוע חוסך פקקים גם לרוכב וגם ליתר הנהגים. חוסך חניה גם לרוכב וגם ליתר הנהגים. צורך דלק 1:30 במקרה של נפח 125 סמ"ק, ו-118 במקרה של אופנוע כבד 800 סמ"ק. אז גם פחות מזהם אויר. אז למה למה למה במדינה מנסה לחסל את כל הדו"ג ע"י ביטוח מטורף, איסור לנוע בנת"צ (אפשר לחשוב שפקוק שם), ומתחילה לדחוף קנסות על חניה על מדרכה. למה זה טוב? כדי שיותר אנשים יעברו למכונית, כי מכונית משלמת הרבה מס ברכישה (120% כמו אופנוע, אבל כל מזדה3 חדשה עולה יותר מכל אופנוע שהוא לא אופנוע ספורט מטורף), וצורכת דלק בפקקים שעליו יש 30% מס, ועושה עוד פקקים למכוניות אחרות שגם הן צורכות יותר דלק. אז דו-גלגלים חוסך זיהום, חניה, וכסף לרוכב ולכל מי שמסביבו. רק לקופת המדינה הוא מזיק - ברור שיעשו לו רע על הנשמה. רוכב | 01.08.13 (ל"ת)
8. רק דו גלגלי אחרי 10 שנים של תסכול בפקקים אמרתי לאישתי או שאנחנו עוברים דירה לעיר קרוב יותר לעבוד או שאני עובר לקטנוע (נסעתי בצעירותי והיה לי כבר רשיון). מאז, כבר 7 שנים שאני על דו"ג, בהתחלה על קטנוע 250 והיום על אופנוע 1000. אמנם חם קצת בקיץ ורטוב קצת בחורף אבל הכיף והחסכון בזמן שוים את הסיכון. רונן | 01.08.13 (ל"ת)
6. כדאיות לממשלה אין כדאיות כלכלית להשקיע בתחבורה ציבורית נאותה מכיון שהדלק משמש תרנגולת אשר מטילה כספי מיסים עצומים דלק קנית מכונית תיקונים טסט ועוד יוסי | 01.08.13 (ל"ת)
5. החיים דבש למי שיודע לעקוץ! מגיל ארבעים ושתיים כבר חצי שנה בפנסיה מלאה שבע עשרה אלף כל חודש בלי עין רעה וגם יש לי דירות להשקאה עכשיו בריצה תחזור לעבודה בשביל לשלם לי הפנסיה! רס"ר יפרח | 01.08.13 (ל"ת)
4. אכן בזבוז זמן טוטאלי המדינה לא משקיעה מספיק ברכבת, מחלפים ועידוד מפעלים לעבור לפריפריה. איילון וגהה פקוקים בלי הפסקה. א | 01.08.13 (ל"ת)
2. אין מה לעשות, זאת האמת גם אני מבזבז 3.5 שעות ביום לדדך. אפילו גן ילדים של 10 שעות לא עוזר, וההורים עוזרים עם הילד. | 01.08.13 (ל"ת)
1. כל מילה סלע מנסיון אישי פשוט נכון. נסעתי לעבודה במשך מספר שנים בפקקים לתל אביב ופשוט השתגעתי. שעה וחצי (לפני הנתיב המהיר), עלויות נסיעה הזויות ואובדן של זמן לרווחה אישית כמו מפגש עם חברים בערב, יציאה עם בת הזוג ומפגש עם הילדים. ממליץ לכל מי שעומדת הפניו החלטה בין דירה קטנה בעיר לבין בית מרווח יותר בפרבר אפילו עם גינה, לקנות בעיר. המשאב הכי יקר בחיים שלנו הוא הזמן שלנו! אחד שנוסע | 01.08.13 (ל"ת)
איך פקקי התנועה בדרך לעבודה הורסים לכם את החיים
21 תגובות לכתיבת תגובה