אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"התקופה מדכאת. כל הסביבה באותו המצב ואנחנו לא יודעים מה לעשות"

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

53.
דירה
כל עוד ימשיכו אנשים שאין להם מספיק לקנות דירות בכוח ובלי מחשבה - המחירים יעלה כתוצאה מהביקוש הגבוה וזה ידפוק את כולנו. הבהלה לדירה היא אכזרית והיא אוכלת כאן המון משפחות ובסופו של דבר מגיעים למצב של כינוס נכנסים. אנשים לא מבינים שאם עכשיו הם חיים בשיא הצניעות בשביל דירה, הדירה תביא משכנתא לוחצת ואז גם ייחיו בצניעות - אז אני שואל - מדוע לחיות כמו סמרטוטים במקום להנות טיפה ולחסוך עד שיהיה לפחות 50 אחוז מימון ? ההגיון הכלכלי של האנשים בארצנו הוא ממש לא הגיוני. בסופו של דבר חשוב שיהיה נכס אבל רק ורק אם ההחזרים יהיו עד 30% מההכנסות החודשיות של שתי בני הזוג.
ניצן | 13.08.13
51.
דירה לא בהישג יד
משפחה. חמודה מאחלת המון הצלחה אכן אי אפשר לקנות דירה זה כ״כ אבסורד שאנשים צריכים לעבוד כל חייהם בשביל דירה ושאין דירות שאפשר לקנות במחיר שפוי ורק אנשים או שחסכו בצורה מפחידה או שיש להם הורים שיושבים טוב רק הם יכולים לקנות דירה אני ובעלי 20 שנה עובדים ולא מצליחים לקנות דירה
אני | 12.08.13
49.
התשובה בגוף הכתבה - הם מצטמצמים (ואם ייקנו דירה ימשיכו להצטמצם עוד שנים)
בסוף כל השרשרת הכסף מזין את מחירי הקרקעות (כי מחיר הבנייה די קבוע כ-1000$ למ"ר בנוי בממוצע). מי בעלים של 93% מהקרקע במדינה? ממשלת ישראל ! מסקנה - מחירי הדיור הם סוג של מס שהממשלה סופגת בנוסף למסי עבודה ומסי צריכה (בעיקר מע"מ). המס הזה מושת על מוצר שקשה מאד בלעדיו ולכן קשה להתחמק ממנו - זה מס שכל ממשלה אוהבת... לא ניתן לקנות דירה למגורים בחו"ל (אלא אם תעבירו את מגוריכם לשם). במימון המס משתתפים ההורים והסבים והסבתות של הזוגות הצעירים ולכן הוא ספוג כסף מהמערכת לטובת מימון צרכי הממשלה.
לאן יילך כל הכסף שהם "חוסכים" | 11.08.13
48.
לקנות להשכיר ולשכור.
משפחת כהן היקרה. ממליץ מכל הלב לקנות דירה , להשכיר אותה ולשכור בכדי לגור. אני מבין שלא רלוונטי לעבור לעיר אחרת בגלל הטיפול בילדה והעזרה של ההורים תוך כך. אבל אין מניעה מבחינתכל לרכוש דירה . למשל בנהריה הירוקה. אני תושב נהריה , כאמור בשכונת נהריה הירוקה. דירת 4 חדרים חדשה עולה 870000. עם הון עצמי של 300000 ומשכנתא סולידית של 650000 ל-20 שנים , אתם כוללים גם את תשלום 1.5% עו"ד ונשאר גם עודף למטבח חדש. פטור ממס רכישה על דירה יחידה בסכום כזה . אין לכם מה לחכות. השכונה בבנייה ופיתוח. קניון ארנה נהריה נבנה קרוב לשכונה. חבל לחכות.יש לכם הנתונים להתחיל ולרכוש דירה משלכם.
רן | 11.08.13
45.
משפחה מקסימה. ולמגיב 15: אני עובדת הייטק ובקושי הגענו לדירה
אנחנו שכנים שלהם, משפחה מהממת, שתי בנות מהממות, שיהיה להם בהצלחה. הם פועלים נכון, ובסוף יצליחו, במיוחד אם יחפשו "מציאות" כמו שכתבו לפניי. הדבר היחיד שיכלו לעשות חכם יותר - זה לברוח מהארץ... ולמגיב 15 הגאון: הם מבקשים דירה עתיקה ופצפונת בחולון, עם תקלות ביוב ומים! לא פנטהאוס יוקרתי! אני עובדת הייטק מוכשרת וורקוהולית, ורק לאחרונה הגענו _בקושי_ לדירה כזו ישנה ופצפונת. מי עיוות לך את המח לחשוב שזה בסדר? שדירה עתיקה ופצפונת מגיעה בקושי ל-250,000 עובדי ההייטק בישראל, ושאר ה-7.75 מיליון צריכים לעוף לרחוב? כל מנהלי החנויות, מורים, הנדסאים, אחיות, פקידי בנק - כולם בעיניך תתי-אדם שלא ראוים לקורת גג, אפילו ישנה? עלה בדעתך שבלעדיהם לא היה בישראל כלום, בפרט לא הייטק? עלה בדעתך שבלי חנות, היו סוגרים את ד"ר גב ומפטרים גם את המהנדסים המצטיינים? אגב למי שלא מאמין שעובדי הייטק מתקשים להגיע לדירה - אנחנו לא לוקחים מההורים (ואין לכם מה להתגאות אם לקחתם מההורים על חשבון הפנסיה והדיור המוגן). ויש לנו 2 ילדים. ובדקנו מעבר לאשדוד ולכרמיאל, אבל זה לא עד כדי כך זול, והמשכורות שם נמוכות כמעט בחצי, ונסיעות למרכז עולות יותר ממה שנחסוך, אפילו בתחבורה ציבורית.
שכנה שלהם | 11.08.13
44.
41 - אתה משקר, כיון שבנק ישראל אמר במפורש שהרבית מכאן רק תעלה וזה בסופו של דבר יפגע בנוטלי המשכנתא
אני לא רוצה לחשוב על מקרה ריאלי שאם ניכנס למיתון, כי אז הרבית תקפוץ לא רק בחצי אחוז אלא עלולה לקפוץ בפרק זמן קצר מאוד לשניים ואפילו שלוש אחוז וזה ייפגע קשות בכל נוטלי המשכנתאות.
שלמה מעוז | 11.08.13
43.
ל42 - שכחת להגיד שברגע שיהיה הסכם שלום מי שגר שם יפונה...
ולפי מה שראינו אם מפוני גוש קטיף- המדינה לא בדיוק עוזרת למפונים. זה לא משנה אם אתה בעד או נגד. כשיהיה הסכם (עכשיו/ בעוד 10 שנים/ בעוד 20 שנה- לא משנה כי דירה זה לכל החיים), היושבים יפונו והכסף כאילו נזרק מהחלון.
מאיה | 11.08.13
42.
המדינה לא תוכל לעזור לכם, אם אתם לא תעזרו לה. הפתרון: עברו להתיישבות ביהודה ושומרון
המדינה לא יכולה לשלוט בשוק החופשי, מצד שני המדינה כן מחוייבת להציע פתרונות לאזרחיה. הפתרון הטוב ביותר אותו יכולה המדינה להציע הוא פתיחת האפשרות לדיור זור ביהודה ושומרון. במדינה מודרנית, המחוייבות של המדינה לאזרחיה, לא יכולה לבוא על חשבון מחויבותה לאדמה ולארץ. ממשלת ישראל הנוכחית, פתחה אפשרויות רבות למגורים בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. אם רק תעזו להציץ, אני בטוח שתתאהבו בקהילה החמה, המחירים הנוחים מאוד, בהטבות המפליגות שתקבלו כתושבי קו עימות ומעל הכל, בתרומה שתשאו למען ההתיישבות היהודית בארץ ישראל.
אורי אריאל | 11.08.13
40.
בהצלחה לחולמים
בארץ ישראל השטח הוא מצומצם ופינוי בינוי לא ממש תופס פה -לכן דירה חשובה בנתיים יש ברשותי דירה 3 שנים שכבר שווה יותר וגם ההון העצמי שלי גודל מי שחולם כי מחר מתפוצץ- ישאר בסוף בלי כלום -כבר עכשו למי יש מליון וחצי??? שאתם תקנו דירה אני כנראה ישלים לי עוד דירה להשקעה שעוד שוכר כמוכם ישלים לי וזה הסיבה לפער -אנשים שמרויחים המון וגם ככה עשירים ואלו שאין להם יותר מדי אבל משקיעים במשהו אמיתי ולא בורסה -ויש אלו שמחכים ושורפים כסף על שכירות ורכב ועוד.. בהצלחה לצעירים -אני 31 עם דירה במרכז כל משכיר מעביר דירה.בעיות עם המשכיר.שותפים...-לא ממש איכות חיים-ועם ילדים....בכלל יש משכנתא אבל צריך להיות אחראי וזהו -כמו חוזה ארוך טווח אבל בלי הפתעות המיסים יגדלו אנשים ישקיעו פחות בנדלן אבל לאו דווקא יהיו דירות פנויות..
בעל דירה | 11.08.13
38.
לא נגעתם בנקודה, זוג שעובד בשנות השלושים צריך להיות מסוגל לקנות דירה
לא משנה אם הם רוצים, צריכים או בא להם, דירה למגורים היא הכרח בין אם הם תלויים בחסדי בעל בית או בנק, בכל מקרה הבית לא שלהם למשך 20 שנה פלוס מינוס. אם זוג עובד לא מסוגל לקנות דירה קטנה אז זו הבעיה. בהצלחה עם מציאת הדירה, אני לא יכול לתאר את הקושי בגידול ילדה עם מוגבלות פיזית בלי מעלית שהיא די סטנדרט ברוב העולם משנות השישים.
AIE | 11.08.13
37.
מספר 27 - את טועה, הבנקים נותנים משכנתא עד 70%, אבל נותנים למי שמבקש הלוואות נוספות
בשורה התחתונה, זה לא משנה מה הסיבה להתפוצצות הבועה, אנחנו היום נמצאים בבועה שרק הולכת ותופחת ואני לא מכיר מקרה אחד בהיסטורי שבועה התמתנה או נשארה באותה סטאטוס, תמיד אבל תמיד, סופו של כל בלון להתפוצץ כולם מסכימים שלא הגיוני שמשפחה צריכה 200 משכורות כדי לרכוש דירה, לא היה דבר כזה בהיסטורה שלנו ואני לא מכיר הרבה מקומות בעולם שישנו מצב כזה ואם כן, אז גם שם זה מוכרז כבועה, כמו בהונג קונג...אפשר לראות באירופה וארה"ב כמה משכורות צריך כדי לרכוש דירה (זה לא עובר את ה70 משכורות)
שלמה | 11.08.13
34.
21 ממש הוצאת לי את המילים מהפה..במקום ליישר שטח חקלאי ענק במרכז
שממילא לא עושים שם חקלאות מזמן , ולתת לכל זוג יוצאי צבא חצי דונם במחיר עלות פיתוח ... אנחנו מתרוצצים ומתייבשים , מבזבזים עשרות שנים בברבור וחוסר ודאות איפה לחיות וכמה לחסוך. הממשלות והרשויות בישראל הן דומן חברתי - פשוט כך. וזה לא ישתנה עד שלא יהיה פה שינוי רציני ( לפיד זה לא שינוי רציני , אלא שינוי ליצני ). ומי שחושב "איפה יש שטח ענק במרכז" ... שיכנס לגוגל EARTH ויעשה טיול קטן ! אם רוצים - אפשר !
ישראל | 11.08.13
27.
למספר 17- אתה טועה. בארה"ב הבועה התנפצה בגלל הבנקים
הם נתנו הלוואה לרכישת דירה בגובה כמעט 100% משווי הבית. פה הבנקים מחזיקים חזק חזק את הכסף. המחיר של הדירה לא נקבע רק ע"י השוק (כמות הקונים) אלא גם ע"י מהלכי הממשלה. ובנתיים הממשלה מחליטה להשקיעהתנחלויות ובישובים שבכל הסדר מדיני יועברו לפלסטינים (לא משנה אם עכשיו עוד בעוד 10 שנים). כלומר אין התקצוב לבניה לא במרכז הארץ ולא מפריפריה. 0ומלבד זאת יש את הבירוקרטיה- האישורים שצריך לפני בנית בניין ועוד ועוד זה עולה לקבלן כסף. ןמחיר הקרקע. הכל ביחד יוצר מצב שאין בניה, וכשכבר יש היא מראש מאוד יקרה. והקבלן גם רוצה להרוויח מעלה עוד את המחיר. ובגלל שהיצא כל ככך נמוך- יש אשליה של ביקוש גבוה מאוד גבוה (שביחס לשנים אחרות לא כזה יותר גבוה באחוזים, ואם כבר אז הוא יורד). והטענה שלך לגבי עדיך לשכור דירה מאשר לקנות. זה נכון ולא נכון באותו הזמן. מצד אחד אתה צודק זה מטורף להשקיע כזה סכום על דירה. מצד שני כשאתה שוכר יש לך כל סוף חוזה אי וודאות- האם יעריכו לי את החוזה?, האם לא יעלו את שכר הדירה? האם בכל זאת כדי לחפש דירה אחרת, אבל המעבר הוא יקר. ואם יש ילדים- אז צריך גן/ בית ספר חדש למצוא להם. אנחנו לא באה"ב או אירופה שיש פיקוח על מחירי השכירות ועל השוכרים והמשכירים.
מאיה | 11.08.13
26.
התשובה מצויה בכתבה
"הפתרון האחרון שהעלינו היה לקנות דירה במקום רחוק ולהשכיר אותה כדי לכסות חלק מהוצאות השכירות היום. אבל זה מפחיד אותנו". מדוע זה מפחיד?! או מה הבעיה לקנות דירה קטנה יותר ולהשכיר אותה ואולי למכור אם המחירים עולים. הבעיה היא שלישראלים יש קיבעון מחשבתי שלכל אחד צריך להיות בית וזה בסדר, אך מדוע חייבים לגור בבית שרוכשים? אם אין לכם את האמצעים המתאימים, רכשו נכס קטן יותר אותו תוכלו למכור אם המחירים יעלו, להשכיר וכו'. אולי כשהילדים יגדלו ויעזבו את הבית תוכלו פשוט לעבור לגור בו. דבר אחד בטוח - בנדל"ן בארץ אסור להמתין. מאז קום המדינה, מי שהמתין/פחד הפסיד.
יוסי | 11.08.13
24.
הפתרון האמיתי בשבילכם
משפחה יקרה, אני ממליץ לכם מנסיון לרכוש דירה בפריפריה ולשים גם איזה 100אש''ח בקרן הגשמה (קרן נפלאה שנותנת תשואה של כ 20%) בשנה וככה עם הזמן לנסות לגדול לעוד נכס ועוד נכס מה שיביא אותכם בסופו של דבר להכנסה פאסיבית שתכסה לכם את כל הוצאות השכ''ד והרכב.. בהצלחה
משכנתאי | 11.08.13
23.
המחירים עוד יעלו
אתם רואים הרבה מנופים? בניה? לא הסירו חסמים, לא הפשירו קרקעות. ואין התחלות בניה מאסביות..מהלכים כאלו לוקחים שנים. לכל משפחה במגזר החילוני 2-4 ילדים. היכן הם יגורו אם לא בונים? אם יחתמו הסכם"'שלום" ויהגרו לתוך הערים תושבים משם המחירים עוד יעלו ויעלו ויעלו:(
אפריים | 11.08.13
20.
בהצלחה ותשיכו לחפש
מנסיון אפשר למצוא דירות מתחת למחיר השוק. לפעמים מישהו טס לחו"ל וממהר למכור, לפעמים אנשים מתגרשים או נקלעים לקשיים כלכלים וזקוקים לכסף מייד. תבדקו את האתר של ההוצאה לפעול, ההורים שלי רכשו דירה מהממת ב800,000 ש"ח בשכונה הכי טובה בעיר שלהם כשמחיר השוק של הדירה היה 1,000,000 ש"ח. יום אחרי שנכנסו לדירה, הציעו להם 1,150,000. בהצלחה
דניאל | 11.08.13
17.
לא צריכים להיות לחוצים, ההיסטוריה מוכיחה תמיד שהשכל הישר וההיגיון מתיישר בסוף עם המציאות
נכון שהיום ישנם הרבה משפחות לחוצות שמפחדות שעשו טעות שלא רכשו דירות, אבל אם חושבים על הסיפור הזה בהיגיון אפשר להגיע למסקנה שלא הגיוני שבמדינה מתקדמת ומתוקנת משפחה ממוצעת צריכה להוציא בסביבות 200 משכורות לבית, זה אף פעם לא קרה בהיסטוריה וישנן דוגמאות בודדות לכך בעולם. אז כל מה שצריך לעשות זה לחכות בסבלנות, כדי לעודד אותכם, אתם יכולים להסתכל על מדד מחירי הדיור בעשור האחרון בארה"ב ותשימו לב שמחירי הדיור עלו שם בצורה מאוד קיצונית במשך כמעט 8 שנים לפני שבאה הנפילה הגדולה לכן אני מאמין שעד שבועה מתנפחת ומגיעה למימדים קיצוניים ומתפוצצת לוקח זמן, עד היום עברו אצלנו 5 שנים מאז תחילת עליית מחירי הדיור, לכן אני מאמין שייקח עוד 3 שנים מקסימום עד שניראה כאן ירידת מחירים או אפילו קרוב יותר להניח שתיהיה התרסקות מחירים, לכן שווה להמשיך לחסוך בצד ולשלם שכירות כי הפרש של ירידת המחירים יהיה גדול יותר מהשכירות של 3 שנים.
שלמה | 11.08.13
15.
למה עם משכורות כמו שלכם מגיע לכם דירה יותר טובה ממה שאתם מסוגלים להשיג?
כל אחד צריך לקנות בהתאם למה שיש לו. אני מניח לפי המקצועות שלכם שהשכר שלכם רחוק מלהרקיע שחקים, אז כך גם צריכה להיות הדירה שלכם. אם היה מדובר על איש פיתוח בחברת הייטק עם תואר שני במדעי המחשב והאשה הייתה עו"ד והייתם אומרים שאין לכם מספיק כסף לקנות דירה טובה בחולון אז באמת הייתי חושב שיש פה בועה ועיוות חברתי בלתי נסבל. אבל אני מצטער, הזוגות שמתראיינים במדור זה רוצים דירות שממש לא מגיע להם לקבל.
אריאל | 11.08.13
12.
תמתין
אני יכול להמליץ לך להמתין ,לא רק שהם יירדו הם יצללו ממש יקרסו תאספו את הכסף שאתם יכולים ועוד שנתיים תקנו בית ללא משכנתא כלל !!!! ואתם תחליטו את הבית שאתם רוצים הוא יהיה עם מעלית ומרפסת !!! אם תקנו עכשיו תהנו עבדים ל הבנק ושל המדינה על תתנו יד כל השוק מת המתווכים מגרשים זבובים במשרדים המפוארים שלהם על תוכלו את מה שרוצים שתוכלו מוכרים לכם כרגע אשלייה של מחירים יש אתר בועת הנדלן כנסו ותראו בהצלחה רן
רן | 11.08.13
4.
מחירי הדירות בישראל אטרקטיביים.
בטולוז דירה 3 חדרים בבניין בן 40 עולה 300K יורו - אז בחולון עדיין יותר זול לי. חוץ מזה, איפה אני אגור בכל אוגוסט, פסח וסוכות כשאני בא לישראל לבקר את המשפחה? במלונות שעולים 3000 שח ללילה (למשפחה)?? למרות המס החדש משתלם לי לרכוש בישראל דירה.
משקיע חוץ | 11.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת