אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"אנחנו פטריוטים גדולים, אבל אם לא נצליח לקנות בית נחשוב על הגירה"

239 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

239.
פטריוטיות וקניית דירה במדינת תל אביב
ראשית מה ההקשר בין פטריוטיות לרכישת דירה ??.אם אתם רוצים לעזוב ?הדרך פתוחה .מדוע למשל שלא תקנו בחדרה ,או גדרה או אשדוד או קריית גת .איני מציע (חס וחלילה באר שבע שומו שמיים )מה ההיצמדות לעיר מסוימת דווקא ??כל הערים שציינתי קרובות ואינם ליד באר שבע .ותאמינו לי יש חיים גם שם ואנשים טובים .בהצלחה בקניית דירה
בני מבאר שבע | 24.08.13
238.
ירידה מהארץ- היינו שם וחזרנו
אנחנו כבר מבוגרים.כאשר הינו צעירים ירדנו מהארץ, היה מיתון,לא היתה עבודה.הגענו לארה"ב עם שני ילדים קטנים,עם מקצוע אקדמי.יש צורך ברשיון ובחינות, גרים בשכר דירה כמובן,נלחמים בקשיי יום יום ללא עזרה, אבל גם ללא טענות.איפה שיש עבודה מתקפלים ויוצאים, זה יכול לקרות כל שנה,שנתיים. אין ביטוח רפואי.האוירה שקטה יותר מאשר בארץ, אין טרור אבל יש מלחמת קיום.אחרי הרבה שנים ,חזרנו למרות שעם השנים הצלחנו יפה.כאן זה הבית האמיתי. מי אומר שאתם צריכים לקנות דירה?תמשיכו ללמוד,תעבדו ב2-3 משרות כמו שאנחנו עשינו ובעוד 10 שנים תגיעו לדירה. אבל העיקר, תגיעו למסקנה מה אתם באמת רוצים מהחיים. בהצלחה!
היינו שם | 24.08.13
237.
ברוך שפטרנו מסמולו הקטן של זה...
פטריוטיות נוסח הסמול הקטן...מאיימים-מעמידים תנאים כנגד התיישבות-מפריחים סיסמאות נבובות ושקריות על מחירי הנדל"ן הנמוכים בשטחים-מדברים שטויות על תקציבים להתנחלויות במקום התקציבים לקיבוצים.לכו ויפה שעה אחת קודם-וברוך שפטרני מעולו של זה.
הילה | 22.08.13
236.
תודה גדולה לאלוהים
אלוהים, תודה. מזל גדול שאתם לא רוצים לגור בגוש עציון!!! (תאמינו לי שלא זקוקים שם לפטריוטים גדולים כמותם). אה, ואגב עלות ממוצעת של בית בגוש עומדת על כ-2 מיליון ₪, וזה ממש לא סבסוד ממשלתי. מסתבר שכדי להתבכיין אין צורך לשים לב לפרטים שוליים כגון מציאות או עובדות...
אפרת | 22.08.13
229.
לרדת ולחזור
גם אנחנו היינו באותו מצב, זוג צעיר ואקדמאי, חיינו אצל אמא שלי כדי לחסוך. כשהבנו שכדי להתחיל משפחה ולקנות דירה קטנטנה ולחסוך לא נוכל להביא ילד לעולם במשך 6 שנים (ישבתי עם דף ועיפרון על כל המספרים הקטנים), נפלה ההחלטה. ירדנו/היגרנו/עברנו, תקראו לזה איך שאתם רוצים, שנה ראשונה גרנו כמו אוגרים בכלוב בלוס אנג'לס. היום אנחנו גרים בבית פרטי משלנו, כן כן קנינו בית עם משכנתא בריבית קבועה לשלושים שנה- כל חודש התשלום זהה ואם בא לי לשלם יותר אז מיידית התשלום הכלל משתנה, בלי קנס. הריבית היא הוצאה מוכרת ובזכות זה אני משלם פחות מס, הילדה שלי היא הוצאה מוכרת למס, הקילומטרז' ברכב שלי הוא הוצאה מוכרת, בקיצור גם אם משכורת מאד ממוצעת אפשר לחיות בכבוד, לשלם את החשבונות ויותר מכל להיות הורים!!! לא יעלה על הדעת שבמדינה שאני כל כך אוהב, ששירתתי ביחידה קרבית וכל שנה עד שעזבנו חודש מילואים בסכנת חיים, אני לא אהיה מסוגל להקים את התא המשפחתי שלי. אם יש לכם אפשרות להגר ולעשות פסק זמן, לחסוך קצת ולחזור, לכו על זה. חייבים להיות ממוקדי מטרה ולא להתפתות לנוחות, אחרת לא תחזרו....
אבז | 21.08.13
223.
תגידו, לא נמאס לכם כבר להאשים את המתנחלים בכל דבר?
זה נהיה מגוחך, לחשוב שלמתנחלים יש כסף, הרי כל הזמן מקצצים להם, עוד ועוד. הם לא מקבלים אחוז אחד ממה שמקבלים ערביי ישראל, ובטח לא כמו שמקבלים הבדואים (אדמות חינם, מים חינם...) אבל זה כל כך פופולרי ואופנתי ותמיד נראה טוב, להאשים את המתנחלים.. וחוץ מזה זה לא מוגזם להיות סטודנטים לתואר ראשון בכזה גיל? הלו, מה עשיתם כל השנים?
יוסף ג.  | 21.08.13
221.
דור של בכיינים גדל לנו בין הידיים
יהודי אמיתי לעולם לא יהגר. אולי יעזוב למספר שנים בשביל עסקיו או לימודיו, אבל תמיד ליבו יהיה לכיוון הארץ. מי שלא מרגיש כך, יעזוב ובסופו של דבר ילדיו יתבוללו בין העמים האחרים ובכר לא ישארו יהודים. יש הרבה צעירים בארץ כיום שלצערי (אני מורה בתיכון ממלכתי רגיל בחיפה) אינם חשים שום זיקה או קשר לשורשינו היהודיים. הנתק הוא אדיר ואכן יש כאלה שעוזבים. לא צריך לבכות כל מאחד שעוזב, כי יחש כאלה שממש כבר שונאים את ישראל ומוטב שלא יהיו עימנו יותר. אני חייתי מעל שש שנים בעמק הסיליקון, והחיים שם מתאימים למי שאוהב חומר ונוחות ואין לו שום קשר לרוחניות ויהדות. לאורך זמן הילדים, אם לא מקבלים חינוך יהודי, הולכים ונהיים אמריקאים. ראיתי הרבה זוגות ישראלים שילדיהם חסרי קשר לשורשיהם בצורה מאוד עצובה. רבים מההורים מבינים בדיעבד שעשו צעד מוטעה כשהיגרו לתקופות כה ארוכות. חברים, עם ישראל חי, נושם ובועט. מי שבאמת שונא אותנו כל כך מוזמן לעזוב ולראות שהמקום היחיד ליהודים הוא כאן בארץ, ואם לא אוהב יהודים אז מוזמן להתבולל ולעזוב אותנו לנפשנו.
רן | 21.08.13
220.
אני החלטתי אחרי דברי יהיר לפיד שילדיי לא יעשו צבא
אם אדון שר האוצר קובע שלממשלת ישראל אין אחריות בכלל לגידול ילדיי ומיצידם שיגוועו ברעב גם לי אין שום תחושת אחריות למדינה הזאת שנהיית פה וילדיי לא יעשו צבא וכולי תקווה שימצאו מקום אחר לגור בו.זה העתיד של כולנו ממעמד הביניים.
שלומי | 20.08.13
219.
הכל מתחיל בגלל הצבא
סטודנטים בגיל 28? אתם לא חושבים השירות הצבאי דופק אנשים בארץ? אתה מבזבז 3 שנים בצבא ואז עוד שנה לחשוב מה ללמוד. ואז כמובן שאין לך כסף ועבודה טוב מספיק לקנות דירת 40 מטר בפתח תקווה. לדעתי צריך מהפכה , הממשלה חייבת לדאוג לאזרחים אם לא לצאת לרחובות כמו שעושים במצרים.
איתן | 20.08.13
218.
לכל ה "פטריוטים" בשקל, כנסו
"תעברו לפריפריה, לשכונה פחות טובה" יש תחבורה ציבורת ושאר בילבולי המח. או שאתם לא חיים באותה מדינה או שאתם מסודרים או שאתם לאומיים ( דפוקים מסוג שרק הימין יכל להוציא מתוכו, משהו מיוחד מאד) למה שאני יגדל את ילדיי בשכונה פחות טובה שסביר להניח ששורר בה פשע ? אדם נורמלי רוצה לקדם את ילדיו, לא אמרתי לגור ברוטשילד בתל אביב אבל בטח שלא בשכונה סוג ז' כי המדינה הרסה את שוק הנדלן. ולא לא כח אחד רוצה לגור בהתנחלויות שהן שנויות במחלקות ללא קשר לעניינים פוליטים דירה ממוצעת אגב לפי הלמ"ס באיזור סביר היא בסביבות 990,000 שח גם אם היה לי שליש מהכסף לא הייתי לוקח משכנתא! ישראלים אתם בורים, בכל מדינה אחרת היו עושים הפגנות ללא קשר לעדה פוליטית אבל אתם בחרתם להתעטף בלאומיות מחורבנת ולא לצאת עם אחיכם בגלל דעות אחרות דפוקים הייתם דפוקים תשארו. ביינתים אני וחבריי כבר ירדנו מהארץ, אני באופן אישי עוד בחברת הייטק בעמק הסיליקון בארה"ב, מרוצה חי טוב, ללא התרבות הישראלית ( שזו כבר מעלה ראשונה ) ומחכה לזמן שבו כל האינטיגלנטים יעזבו את הארץ ומי שישאר : *ערסים *חרדים *ימנים ( שלרוב הם ערסים או וונאבי נורמלים ) *לאומיים - מסורתיים - פרימיטיבים. תהינו! :)
קובי | 20.08.13
215.
בדיוק בגלל צמד המתפנקים האלה לא סבלתי את המחאה "החברתית". יאלה, תהגרו.
ועוד יש להם פתחון פה על המתנחלים???? שיתאזרו בשמינית של הצניעות של המגזר הדתי לאומי המתיישב, בעשירית מערכיו ותרומתו לדמוגרפיה, לכלכלה ולהמשכיות התרבותית היהודית ואז שיתחילו לבקש בקשות. קנו דירה במרחק נסיעה של רכבת ואוטובוס ותתקדמו.
ערן | 20.08.13
214.
פטריוטיות לא פותרת את הצרה ומצוקת הדיור כשנבחרי העם אינם מעוניינים לפתור
מצער לשמוע שרבים וטובים מבקשים לעזוב את הארץ מיפעת התנהלות שרים ונבחרי העם שמצוקת הדיור כלל אינה בראש מעיניהם אלא כסאות פוליטיות וקידום מקורבים זה שנים שנבחרי העם במדינה יורקים עלינו וביודעם כי קיימת פצצת זמן מתקתקת מצוקת הדיור ,הם פועלים לטובת סקטורים פוליטיים כמו מר אטיאס לחרדים ועתה מר אוריל ובנט לטובת ההתנחלויות חשבנו כולנו שהמושיעים יהיו בנט ולפיד קיבלנו פצצה לפנים אולם ברור הוא כי בבחירות הבאות לפיד ימחק לנוכח אופן התנהלותו בפיסבוקים ואי פיתרון מצוקות הדיור ניתן לפתור את מצוקת הדיור במדינה תוך שבוע יש להגדיל את צפיפות הדיור ל28-36 דירות לדונם כפי שהציעו רבים וטובים המומחים בתחומי הנדל"ן אם יפרקו את הבירוקרטיה ברשויות המקומיות והמחוזיות יכתיבו להם מכח חוק או תקנות אובדות בשטח " ראה וקדש" חובה לאפשר לכל דונם במדינה בניה של 28-36 יח' דיור הדבר יביא להיצף של מאות אלפי דירות הדבר יכניס למדינה מליארדים יסייע בסילוק הגירעונות של מר שטיניץ ירסק את מחירי הדיור יווצרו מקומות תעסוקה רבים תיווצר צמיחה אדירה ויתרסקו מחירי הדיור כתוצאה מכך ניתן יהיה להפחית במיסים ליצור שוק מוצף של דירות להשכרה במחירים שפויים, ויטע תקווה סיכוי וחזון להגיע לדירה במחיר שפוי זה יסייע לצעירים ומשפחות רבות המחסור בדיור ימשך עוד שנים רבות לא ניתן יהיה להדביק את הפער החסר ללא עשיה בפועל שהנה הגדלת צפיפות בניה מידית לכל המגרשים לבניה רוויה כמפורט לעיל איני ממבין מדוע נבחרי העם אתומים בירוקראטיים וחסרי עשיה מדוע השר סער לפיד אריאל ליבני ומר נתניהו אינם פועלים מידית למיצוי וניצול נכון של קרקעות כמוצע למה הם ממתינים להתפוצצות הפגנות ומהומות שירסקו את המדינה כבר כיום זעקות השבר, הרס משפחות, אלימות במשפחות ,אובדן שליטה של אזרחים בחייהם מתרחשים מדוע אתם נבחרי העם אינכם פועלים כמוצע ובאופן פשוט ביותר להיצף של מאות אלפי דירות כמתחייב אין ברירה חובתכם כנבחרי ציבור לפעול במידי טרם יהיה מאוחר ולא ניתן יהיה לעצור את הסחף וההתדרדרות היום יומית
דובי | 20.08.13
212.
די כבר עם הטכנה המגוכחת שאנחנו אקדמאים!
להיות אקדמאי היום זה לא עוף נדיר, אפשר לשאול איפה למדתם? בישראל יש היום בערך 40% אקדמאים רובם הגדול בוגרי מכללות מה לעשות שכמות אקדמאים גדולה כל כך שכולם רוצים לעבוד במשרות הכי טובות שחקו את השכר אז בחברות הייטק שמכבדות את עצמן לא יעסיקו בוגרי מכללת עמק יזרעאל או קרית אונו השכר עדיין גבוה אבל די לנפנף בקלף הזה שאני לומד אז מגיע לי! ולגבי ההגירה, תהגרו אנשים כמוכם לא צריכים במדינה! אגב זה לא להגר זה לרדת! בתור ירושלמי, לי לא נתפס איך אפשר לרדת מהארץ אחרי שאני חי עם כמויות גדולות כל כך של עולים מארה"ב, מברזיל ומצרפת. עולים מארה"ב שמגיעים לארץ משלמים פה כפול על דבר שהם קונים ועדיין אם שואלים אותם אם טוב להם, כולם יגידו שהכי טוב פה!
טל | 20.08.13
207.
מפונקים... תעבדו, תחסכו קצת, תקנו בפרפירייה ותתקדמו
ומה הקשר להתנחלויות??! הם משלמים כסף מלא ומשלמים מיסים בדיוק כמו כל מקום אחר! מפונקים.. תקנו דירה 3 חדרים באשקלון או אפילו באשדוד או אפילו בחיפה בשכונה ישנה ב 500,000 ש"ח. יש רכבת ותחבורה למרכז בקלות! בהמשך תתקדמו לדירה מתקדמת.. בדיוק כמו כולם!
דנה | 19.08.13
206.
הבן אדם מבין עניין בתגובה 182..
גם אני ובת זוגתי בדיוק כמו שהאדון החכם אמר..חסכנו כל חודש..חודש בחודשו.. כל חודש 3-4 אלף ש"ח..לאט לאט הגענו אחריי 3-4 שנים לחיסכון של 200 אלף ש"ח בערך, קנינו דירה קטנה יחסית 65 מ"ר בפתח תקווה במיקום טוב בבית ישן (לא לא דירת 100 מ"ר שכל הצעירים רצים לקנות, קצת צניעות..ישר צריך לקחת משכנתא של מיליון ש"ח ולהשתעבד לזה לכל החיים??) עוד כמה שנים אולי נוכל לשדרד את עצמו לדירה יותר גדולה של 90-100 מ"ר, כרגע אני מרוצה שקניתי דירה שום דבר לא ניתן בחינם לא פה ולא בקנדה, לא צריך לצאת כל סוף שבוע ולפרק 500 ש"ח בבילויים..אפשר להיפגש עם חברים פעם, פעמיים בחודש למשהו קטן ולא יקר, וכן מה לעשות כשחוסכים לא כל שנה ניתן לטוס לחו"ל..הכל עניין של סדר עדיפויות בחיים שיהיה בהצלחה :)
נא לקרוא בבקשה את 182 | 19.08.13
204.
לכל מי שמתבכיין פה
ל-182: צודק לגמרי. מי שמגיע לגיל 30 ללא חסכון של כ-200-300 אלף ש"ח חייב לבדוק את ההתנהלות הכלכלית שלו. לא צריכים להגיע לשלב של אחרי החתונה ורק אז להתחיל לחשוב איך חוסכים! אני עשיתי צבא, תואר ראשון וגם תואר שניו ועד גיל 30 חסכתי כ-350 אלף ש"ח. הכל עניין של סדר עדיפות וניהול כלכלי נכון!. ועוד דבר לא כולם חייבים לגור בת"א-ר"ג-גבעתיים, ובטח לא בדירה 4-5 חדרים מקבלן! יש ערים נוספות במרכז (חולון, בת ים לצורך העניין) שנגישים מאוד. מתחילים בקטן ואם הזמן משדרגים. ודרך אגב, זה מה שרוב ההורים עשו בעבר, למה להם זה טוב ולכם לא??? כולם פה בכיינים וחושבים שמישהו חייב להם משהו! ועוד משהו, עד הציבור פה לא ישנה את החשיבה והגישה, המחירים לא יירדו - כלל ראשון בכלכלה: הכל עניין של ביקוש והיצע. כל עוד יש ביקוש לדירות ויהיו כאלו שיהיו מוכנים לשלם את המחיר המופרך שדורשים, אין שום סיבה שהמחירים ירדו! כנ"ל לגבי מחירי השכירות שמרקיעים שחקים עבור דירות שבחלקן לא ראוי אפילו לגור.
 | 19.08.13
203.
לא שחור או לבן
זו אקסיומה שאי אפשר לגמור פה את החודש ביושר, שהעתיד של הילדים שלנו ממש, אבל ממש רחוק מלהיות וורוד זו אקסיומה שחו״ל זה מושג עם הבטחה לעתיד טוב יותר וזה בהחלט אפשרי, אבל תמיד יש שני צדדים למטבע ואין טוב בלי רע. כסף ופרנסה לא מבטיחים שתהיו מאושרים, כישראלים רב הסיכויים שתמיד תהיו קרועים בין שני העולמות. בסופו של דבר להשאר פה זה סוג של וויתור והגירה זו עקירה, עקירה שתמיד תשאיר שורשים מאחור, געגועים וכיסוף למוכר. כל אחד צריך לעשות את החשבון שלו; הניסיון להגיע להגשמה עצמית בחו״ל, או לוותר מראש ולהשלים עם זה שזו המדינה ושתמיד יהיה קשה להרים את הראש, אבל לפחות זה שלנו, מה שבחיים לא נרגיש בחו״ל
חיה | 19.08.13
202.
לא משנה מה לא הייתי עוזבת את הארץ
נכון לא קל לחיות פה, אבל צריך להסתדר עם מה שיש. תבדקו איפה אתם יכולים לצמצם בהוצאות, לפעמים כמה וויתורים על דברים פשוטים יכולים לשנות את הרבה. אולי במקום שכירות תוציאו את הכסף הזה על דירה ומשכנתא? חבל, הכסף ככה הולך לפח. יש היום תנאים נוחים למשכנתא כמו במזרחי טפחות . הכי קל זה להרים ידיים. תבדקו אופציות מסביב ותעשו בדק בית. הרי אנשים כן מצליחים לחיות פה.
אמנון | 19.08.13
201.
לרוני ואנה: משהו בכתבה מטריד אותי: אני לא יודע אם ההכשרה המקצועית שלכם תאפשר לכם להגר:
הרבה אנשים רוצים להגר היום ומטבע הדברים מדינות מפותחות נותנות אשרה רק לבעלי מקצוע מבוקשים והשכלה מתאימה. אני לא בטוח שהרקע המקצועי והלימודי שלכם יתאים. רוני לומד לימודים אקדמיים בהיסטוריה ובארכיאולוגיה, שאינם מבוקשים כלל, ובדיקות תוכנה - אבל אני מניח שבקורס ולא באופן אקדמי. אנה אינה לומדת לימודים אקדמאיים ומקצועיים כלל. במקביל, אתם חושבים על הגדלת המשפחה. אני מציע לכם לחשוב ולבדוק אם לא דרוש לכם שינוי כיוון, כי אתם עלולים לגלות שגם קשה להסתדר בארץ (ואכן קשה) גם לבעלי מקצוע מבוקש, וגם שקשה לכם להגר ללא השכלה וכישורים מקצועיים מתאימים המבוקשים בחוץ לארץ. אתם עדיין צעירים. תכננו את העתיד שלכם ואל תקוו שהעניינים יסתדרו מעצמם. הם לא יסתדרו וכדאי שתבדקו כבר עכשיו אם הכיוון המקצועי שבחרתם עונה על ציפיותיכם בהווה ובעתיד, בין אם תישארו בישראל ובין אם תנסו להגר.
מיי שהוו | 20.08.13
200.
ישראלים נאיבים
אני קוראת על כל הנאיביים שחושבים שמשום מה בחו״ל מחכים להם עם שטיח אדום פרוס... אז זהו שלא!!! החיים כמהגר הם לא פשוטים. ישראלי בחוץ לארץ תמיד יהיה זר, בודד ומחוץ למסגרות חברתיות. קשה להכנס לתרבות זרה ועוד עם אופי ישראלי ישיר. רבים לא יודעים שהעלויות מחיה מחוץ לישראל לפעמים משלשות את עצמן( אנחנו משלמים 4000 ש״ח ביטוח בריאות פרטי כי אין כאן אפשרות אחרת. בתי ספר יהודים הם מהיקרים שיש , אבטחה, רכב וכל הנלווה יקרים מאוד. העצוב מכל הוא שהעבודה לא מחכה לאף אחד מעבר לפינה!!! לפני שאתם מצהירים על עזיבה חישבו ובדקו היטב!!!אין כמו בבית.
ברזילאית | 20.08.13
198.
אני עובד ברמת גן וגר בגוש עציון
מפונקים !!!!! באמריקה ואירופה אנשים נוסעים ברכבות מאות קילומטרים לעבודה , אתם צרכים לעבוד מאה מטר מהמשרד ? תגורו בדירות מתפוררות !!! אני גר באחד מישובי גוש עציון אני לא דתי ומשלם מיסים לפחות פי שניים מכם , תפסיקו לדבר שטויות על ההתנחלויות , בזכותם אתם יושבים בערב בבתי הקפה במרכז !!!כל ״המתנחלים״ עובדים משרתים במילואים ומשלמים מיסים בדיוק כמוכם !!!
גדעון | 19.08.13
194.
תהגרו כמה שיותר מהר
אנחנו זוג צעיר עם ילדה קטנה חיינו בארץ, הרווחנו מעל הממוצע אבל בכל זאת לא הצלחנו לקנות דירה. שנה שעברה ירדנו מהארץ לקנדה. חיים אחרים לגמרי. אין מה לעשות בארץ, המדינה שמה ז*ן על הצעירים. תרדו כמה שיותר ותתחילו להנות מהחיים. נ.ב. עשיתי צבא, למדתי עשיתי מילואים ורק עכשיו אני מבין כמה פראייר הייתי. חבל שלא עזבתי את מדינת ישראגועל יותר מוקדם.
א | 19.08.13
192.
לזוג בכתבה - אתם טועים המדינה לא עושה כלום בכוונה
המדינה לא פועלת לפי תוכנית ויעדים, מה שמניע את "העגלה" זה הכוחות הפוליטיים, הענות לסחטנות פוליטית כדי להשאר על הכסא, מזמן לא איכפת לנבחרי הציבור מה קורה עם דור העתיד, האזרחים הם התפוז במסחטה, אל תצפו לכלום, מה שהיה כבר לא יהיה... בהצלחה.
איכפתניק | 19.08.13
190.
כולם כבר יודעים שזה בולשיט
ראשית אם תפתח מפה של ישראל ותראה איפה זה יהודה ושומרון תגלה שזה בערך חצי ממדינת ישראל ואם יקימו שם מדינת טרור יגיעו טילים לא רק לשדרות אלא כן גם לראשון! ויקח הרבה פחות מ20 שניות להגיע לעזריאלי (להזכירך, מאוניברסיטת אריא ראיתי את השריפה בכרמל לפני כמה שנים וגם את עזריאלי) אז תפסיק לבלבל את המוח שההתחלויות לוקחות את כל הכסף ב. זה שנזכרתם ללמוד בגיל 30 ועוד ביחד במקום ללמוד כל אחד לחוד כמו משפחות אחרות זה בעיה שלכם
יהודי | 19.08.13
188.
זוג מפונק שלא יודע מה באמת חשוב בחיים.
קראתי את הכתבה והתרשמותי שמדובר בזוג מפונק שמשוכנע שמגיע לו משהו מהמדינה. אז, הוא בקלות יכול לדבר על הגירה. כן כשיהגר לאירופה, לדרום אמריקה ואו קנדה, תבטחנה לו מדינות ההגירה, שלא יותקף ע"י אנטישמים בגלל יהדותו. בנוסף יתנו לו דירה מפוארת במרכז מנהטן ואו לפחות במרכז מוסקווה. אז כהורה לילדים שאינם מפונקים, אני מציע לזוג להגר ללוד, לרמלה, או לקריית מלאכי. שם ניתן במרכז הארץ לרכוש דירה בעלות נמוכה. ואם מדובר בזוג "אינטלקטואלים" איכותי. שיתרמו לקהילה באזור מגוריהם ולא יבקשו רק שיתנו להם ....
אזרח ותיק | 19.08.13
187.
חמודים תברחו כל עוד נפשכם בכם ....
מדינת ישראל בעידוד מנהיגיה ,,רוצה שתעזבו .ישראל היא כבר לא מדינה ביטחוניסטית , היא מדינת נופש "לחברה מאירופה " ( צרפתים ,אנגלים ) שקונים את כל הדירות לנפוש בהם פעם בשנה ....כך שאזרחי ישראל בעיקר הצברים ...הבכיינות שלכם לא מגרדת את אמות המידות והרגש ,אצל הקברניטים ..שהם מלאים ומרופדים בכסף לדורי דורות כך ש..............יפה שעה אחת קודם תעזבו תחזרו בעוד מספר שנים ..תאמינו לי שהמדינה תקבל אותכם ביותר זרועות פתוחות ..מאשר תגורו כאן ............
צחי  | 19.08.13
186.
למגיב איציק 182 מה אתה סח !!!????
בן כמה אתה שיש לך את החוצפה לצאת בהצהרות חסרות בסיס כאלה ???? אם עד גיל 30 צעירים לא הצליחו לחסוך 100-200 אלף אז זה סימן שהם נהנתנים ???? אני בגיל 30+ ולא הצלחתי לחסוך סכום שמתקרב לסכומים המגוחכים האלה. עשיתי צבא עושה מילואים, בחול הייתי רק בירח דבש לשבוע בתורכיה, עבדתי, למדתי ומימנתי לעצמי תואר, שכר דירה ומחיה ו-נ-ח-ש מה????? לא נשאר לי יותר מדי ממה לחסוך מעצמי כדי להגיע לחיסכון המדובר. אתה כנראה חי בפלנטה אחרת.
 | 19.08.13
184.
חוקי ההגירה - רק הולכים ומחמירים הכל פונקציה של היצע וביקוש
ויש עוד מדינות שהמצב בהן לא משהו. כל האיומים האלה הם איומי סרק, אתם רוצים להגר ? תהגרו. אני עובר עוד 62 יום למלבורן, אוסטרליה., אחרי עיכובים ולא מעט כסף שהוצע מסיבות שונות על התהליך. גם תהליך הגירה ומעבר יכולים לעלות כסף וגם להגיע לעשרות אלפי שקלים. ומי אומר שמייד תהיה לכם תעסוקה. קחו בחשבון שבאוסטרליה, שהיא אחת ממדינות ההגירה שיש להן תוכנית הגירה מסודרת, הנדל"ן גם לא הכי זול בעולם. יש עוד מדינות הגירה , אבל אליהן קשה יותר להגיע בלי עבודה ביד, לפחות כך המצב בשנים האחרונות (פעם היה יותר קל, אבל תחזרו לכותרת של מה שכתבתי).
מושון | 19.08.13
181.
יש משהו שמאוד חורה לי
ואפילו מעצבן אותי. קודם כל שלא תבינו לא נכון, המדינה דופקת את האזרחים, גם את הבוגרים וגם את הצעירים. הבוגרים יחסית מבוססית עם דירה (חלקם) בעוד הצעירים חולמים על הקמת בית בישראל, הקמת משפחה, ומחיה בצורה סבירה. רק אני שואל את הזוג הזה - האם התחלקתם על השכל? 3300 שח לחודש על דירה של 40 מטר רבוע? בתל אביב אולי משלמים סכומים כאלה. אבל בראשון? בבנין ישר? זה מחיר מטורף לדירה של 40 מטר רבוע. ועכשיו לענין. מעצבן אותי שהצעירים של היום (אנימתכוון לרוני שהוא בן 29) איפה היית עד היום? מה חסכת? תן לי לנחש... אחרי הצבא בגיל 21 הלכת ועשית טיול עצבני בחול במשך שנה, בזבזת כל שקל שהיה לך. וגם לאחר מכן דאגת לבלות ולבזבז את כל הכסף מהעבודה (ממה שנשאר מהוצאות הלימוד). כל הצעירים של היום בגילאי 30 שלא השכילו לחסוך בין 100 ל 200 אלף שח - המשמעות שהם בזבזו מעל הראש שלהם לטובת בילויים, טיולים ושאר ירקות. לא חייבים אייפון 5, ולא חייבים לגור בחוף הים בתל אביב (תתפלאו מלא עושים את זה בלי לחשוב על המחר). אני דאגתי מגיל 22 לשים כל חודש בצד 1500 שח. עם השנים כאשר סיימתי לימודים, ובצורה טבעית המשכורת קצת גדלה - הגדלתי את נפח החסכון וכל זאת על מנת לצבור סכום התחלתי סביר לדירה. היום בגיל 30 יש לי כ 350 אלף שח וזה סכום מעולה בשביל להתמסד עם דירה משלי ובסיוע עם בת הזוג שגם הצליחה לחסוך כ 200 אלף שח, יש לנו מימון התחלתי סביר לדירה. שלא תיטעו, אנחנו לא מתכוונים ללכת ולקנות דירת 4 חדרים חדשה בסכומים של מליון וחצי. אנחנו נתחיל את החיים שלנו מרכישת דירת 3 חדרים ישנה, עם משכנתא סבירה, ולאט לאט נשדרג את עצמנו ונתקדם הלאה. ככה זה היה גם ההורים שלנו וככה זה גם יהיה היום. בן אדם צריך לחיות ממה שיש ולא ממה שאין. לצעירים קוראי הכתבה - זו לא בושה להתחיל לחסוך מגיל צעיר הגיע הזמן לקחת אחריות ולא להמתין שהמחירים יחזרו להיות מה שהם היו כי גם אם המחירים היו יורדים לסביבות ה מליון שח, עדיין צריך משכנתא ממוצעת של 700-800 אלף - למי שלא חסך גרוש
איציק | 19.08.13
179.
מי שחושב שבארצות אחרות זה יותר קל טועה.
מקום מבוקש עולה יותר מאשר בישראל. מקום פחות מבוקש עולה הרבה פחות, אבל גם בישראל מקומות פחות מבוקשים עולים פחות. מה שכן, האנשים יותר מתורבתים (חוץ מכושים ומקסיקנים שדומים למזרחיים בישראל. ומי שחושב שזו גזענות מוזמן לנסות שכנים כאלה).
30 שנה בקליפורניה | 19.08.13
178.
הגירה לאן?
אכן יש מקום לחשוב על זה מקום מ ד ה י ם ברלין לכו תנסו שנה שנתיים בתור סטודנטים גם אפשר לקבל ויזת עבודה תתגוררו במרכז העיר המדהימה שבמרחק הליכה מס דק מגיעים לפארקים ענקיים עיר מצויינת לגידול ילדים לא צריך לקנות דירה חוזה שכירות פשוט יגן עליכם עד ואם שתחליטו לעזוב בעל הבית לא יאיים בהעלאת שכד כל רבעון ...רכב לא צריך התחבורה זמינה ונוחה מוצרי היסוד בשליש מחיר מהארץ לדוג חלב 039 יורו יוגורט מולר 0.29 יורו ועוד ועוד תחיו באיזי ב 5 00 העבודה מסתיימת וחוזרים למשפחה ... סהכ מה אנו מבקשים לחיות ברוגע ולא לסחוב על גבנו את כל עובדי המדינה למינייהם תהנו
שי | 19.08.13
175.
ומי אשם בזה שנזכרתם ללמוד בגיל 30?
לסטודנט קשה לחסוך, נכון. זה למה הולכים ללמוד בגיל 20 ולא ב 30 עושים הסבה למקצוע אחר, מה בדיוק עשיתם עד עכשיו? המדינה לא צריכה לחלק לאנשים דירות, קחו אחריות ותחסכו כסף, להיות בגיל 30 בלי חסכונות זה לא אשמת המדינה.. כמו כן להגיד שאתה פטריוט ובאותו זמן להגיד שאתה מעוניין לגור רק במרכז זה אבסורדי, אין מה לעשות, לא כל תושב אנגליה יכול לאפשר לעצמו לגור בלונדון.. וככה זה בכל מדינה. ויש גם הייטק בדרום ואפילו הרבה, כמו גם פטור ממס הכנסה עד גובה מסויים ועוד שלל הטבות נוספות. ברור שהמדינה לא תקים מפעלים בעצמה מכיסה בדרום, פשוט כי זו לא מדינה קומוניסטית אלא אחת של כלכלה חופשית, המדינה נותנת הטבות ועובדה שבפריפריה יש אינטל, יש אמדוקס, מפעלים של טבע, כיל ובקרוב גוגל ואפל.
אחד | 19.08.13
174.
מדינת היהודים
כל בן אדם שעובד ומרוויח למחייתו זכאי לזכות הבסיסית של להקים לעצמו בית !! בית זאת זכות בסיסית עוד מימי התנ''ך . אבל ......לא ...כאן אין לאף אחד אינטרס להפוך את המגורים למשהו שפוי והגיוני אפילו עבור כאלה שהם עשירון 8-10 . * הלוביסטים של הבנקים מטרדפים כל יוזמה - ככל שהמשכנתא יותר גדולה ככה הבנק מרוויח יותר * המדינה מרוויחה הון ממיסים על מגורים וקרקעות * הקבלנים מוכרים ברווחים של אלפי אחוזים ועוד ועוד ...אז אתם באמת חושבים שמישהו כאן ישנה משהו ?!! טעה מי שחשב שליהודים תוכל להיות מדינה ...
טל  | 19.08.13
172.
הגירה או לא? מעט נתונים
1. ישראל במקום השלישי באי שיוויון בהכנסות (קודמות לה ארה"ב ומקסיקו). זה אומר קומץ אנשים שמרווחים המון ורוב האזרחים שמרווחים מעט. 2. מחירי דירות לקנייה סבירים ביותר. ב-400 אלף אירו (כ-2 מיליון ש"ח) אפשר לקנות בית גדול 250 מ"ר עם אדמה על לפחות דונם ברוב מדינות אירופה (פרט לערי הבירה). באותו המחיר: דירת 4 חדרים בשרון. 3. אם שוכרים יש חוקי הגנה על הדייר השוכר. מינימום חוזה ל-3 שנים במחיר קבוע ואח"כ עליה של אחוזים בודדים, בפיקוח. 4. כספי העברה (ביטוח לאומי, קצבאות ילדים, מענקים לתחילת שנת הלימודים וכד' גבוהים יחסית ישראל) ומהווים הכנסה נוספת. 5. חינוך חינם. הכוונה היא חינם. לא 2,500 ש"ח לפעוט לחודש ו-1,500 ש"ח לשנה לילד בבית ספר שעל זה צריך להוסיף עוד כספים לוועד, לספרים וציוד בית ספר ועוד ועוד. חינם זה אומר שנותנים לילדים הכל הכל הכל חוץ מתיק וקלמר. 6. וישנם פרמטרים נוספים של שלווה, איכות חיים, פי 2 חופשה בתשלום ועוד. אז הגירה? כנראה שיותר ויותר ישראלים מחליטים שכן.
ליה | 19.08.13
170.
מבין אותם
גם אנחנו זוג צעיר,בלי ילדים,מרוויחים 15,000 שקל ביחד ועדיין קשה לנו. שכירות 3000 אוכל 1500 חשמל ומים 2000 ארנונה 1200 וזה עוד לפני דברים כמו דלק,הוצאות בלתי צפויות ואחרי הכול אנחנו נשארים עם פלוס של אולי 1000 שקל בחודש וזה בלי ילדים או משכנתא. גם אנחנו חושבים על הגירה מהארץ(בני 30 בערך
דן | 19.08.13
168.
המדינה צריכה את הצעירים כאן , כדי לממן את הפנסיה המדשדשת.
המדינה צריכה את הצעירים שיעבדו ויממנו את החרדים ואוכלי החינם למינהם. המדינה צריכה את הצעירים כדי לשרת בצבא כדי להגן על המדינה. אז למה המדינה מתעללים בזוגות צעירים שעובדים ומשרתים , ולא יכולים להרשות לעצמם קורת גג. ועדת חקירה ממלכתית לטיפול במשבר הדיור , שזה שורש הבעיה.
אני | 19.08.13
164.
ההתנחלויות הם לא הבעיה
בס"ד דין ראשל"צ כדין כל מקום אחר בארץ ישראל וגוש עציון או אריאל או הבקעה דינם אחד ואולי תופתע אבל בגוש עציון וכן בשאר "ההתנחלויות" הדור המשכיל והמפותח והמשרת הינו גבוה באחוזים ניכרים במרכז הארץ חבל שנוח לך ולשכמותך לראות את השוליים שבשוליים תשים את האמת בפנים ואם לא מתאים לך אז תהגר בטוחני כי לא יהיה לך טוב יותר אבל לא יהיה לך למי לקטר!!!!!!!!!!!!! ואת מי להאשים!!!!!!!!!!
שלום | 19.08.13
162.
שתיקת הכבשים נמשכת
ל מי שכותב כאן הוא זורק מילים לאויר, אנשים מחו בתל אביב יצאו לרחוב אבל הבעייה שאף אחד לא תומך בהם אלה מעדיף ליבכות ברשת ואז עושים מהם מפגרים כאילו הם סתם מפונקים, אבל אם היה יוצא מיליון לרחוב, אלפים בכל עיר אני מבטיח לכם המצב היה מישתנה במהרה כי אז הממשלה היתה משקשקת ומבינה שיש לה עסק עם אנשים בעלי דעה ולא עדר כבשים אתם לא מבינים שמבוצע כאן פשע נגד האזרחים שודדים אותנו בכל מקום אפשרי אין פה שום דמוקרטיה אלה שילטון פאודלי. הסינים מוכנים ליבנות אלפי דירות ב 400 אלף ש"ח ל 4 חדרים.מה הסיבה שהממשל לא נענה ? רק מחאה אמיתית והיתפתרות הממשלה, זה הפיתרון היחיד מי שלא מסכים ימשיך להקליד פה עד שיתפגר.
דרור | 19.08.13
159.
למגיב 137 המתנשא והזחוח.
אנשים כמוך מהווים את אחת הסיבות לרצון לעזוב. כמוך כך גם המדינה, במקום לנסות להבין את הבעיות והמצוקות של האזרח, מזלזלים בו ומתעלמים ממנו. מי אתה בכלל? אף אחד לא איים עליך או על המדינה, הם שיתפו את הקורא במצוקות שלהם, שרלוונטיות לתשעים אחוז מהציבור. ומה קפצת? אתה מרגיש מאויים מכך שאנשים רוצים לעזוב? לכן אתה מציג נתונים שקריים? גם אני מכיר את הנתונים, ותאמין לי שלא סתם מדינת החלם הזו משקיעה משאבים וסכומים לנסות להחזיר את בעלי הפוטנציאל - תוכנית סער לדוגמה. לבסוף, מי שמך להחליט מי יגיב ומי לא. לא מתאים לך אל תכנס לאתר לקרוא תגובות. יש רבים כמוני שחיים כאן, וכן מעוניינים לקרוא תגובות מרחבי העולם.
איצק | 19.08.13
158.
אף אחד לא מחכה לכם באירופה...
בתור אחד שעזב את הארץ לפני שלוש שנים, אני מבטיח לכם שאף אחד לא מחכה לכם כאן. עם כל הצרות באירופה, הכל מוצף כאן במהגרי עבודה - מעובדים רומנים, פולנים ובולגרים לעבודות הבזויות והפשוטות ועד ספרדים, יוונים ואיטלקים משכילים לעבודות היותר בכירות. יש כאן מלחמה על כל משרה פנויה. אני אקדמאי עם תואר שני שעובד כאן כבר שנתיים בתור מחסנאי. כיף גדול זה לא. האמינו לי. למרות זאת, אינני מתלונן יותר מדי. אני מרוויח הרבה יותר מן הארץ וסוגר את החודש בקלות ומצליח לחסוך לא רע. למרות זאת, ההקרבה היא גדולה. בדיעבד, ייתכן והייתי חוזר על המהלך הזה, אך הוא נראה יותר נוצץ מבחוץ. כשאתה כבר כאן, אתה מבין את כל מה שגם איבדת.
אחד שירד מהארץ | 19.08.13
156.
אני הנדסאי אלקטרוניקה עם מלא נסיון וסטודנט למדעי המחשב! אמריקה מחכה לי !!
חברה שלי אמריקאית עוד מאת אני מתחתן איתה ויהיה לי גרין קארד! חבל מאוד למדינה הזאת היא מאוד רוצה להשאר פה ולהקים משפחה אבל הסברתי לה בצורה יפה שישראל זה לא אות המדינה שאת שומעת משם(אמריקה) קשה להתפתח פה ולקנות בית שלא נדבר על החינוך שיורד ברמתו בכול שנה. בקיצור אין עתיד לילדים שלי במדינה הזו . מסקנה: כול אחד שיש לו אופציה לעוף מפה שיעשה את זה ! ושביב והכול החזירים הקפיטליסטים האלה שיחנקו פה !
איציק | 19.08.13
151.
פטריוטיות ? שטויות. המדינה הפריטה עצמה לדעת, אף אחד
כאן לא ידאג לעתידכם, לכן תעשו את החישוב המתאים לכם ביותר. הפטריוטים היחידים (כפי שגם רואים מהתגובות) הם אלו שלא תורמים הרבה אבל מקבלים הרבה, או אלו בעלי אזנדה משיחית. ונכון, לא קל לעבור למדינה אחרת, אולם אם מעט יוזמה ורצון ניתן להסתדר הרבה יותר טוב מאשר כאן. חייתי מספר שנים בארה"ב, ושנה באוסטרליה, והרבה יותר קל ונעים שם. אם כל הכאב, הייתי מוכן שילדי יהגרו לאחד המקומות הללו. הם לא מוכנים, בגלל הפטריוטיות שדחפו להם לראש..
עמיר | 19.08.13
149.
כדאי שתחשבו
כדאי שתחשבו טוב טוב האם אתם רוצים לחיות בחו"ל. אני מתגוררת כבר 40 שנה בקנדה, ןעדיין לא התרגלתי, אני חיה כאן שלא בבחירה. הכסף לא נושר מהשמיים ויש הרבה ישראלים שנאבקים יום יום למחייתם. לא כל אחד מצליח כאן והבתים והדירות לא ניתנות כאן בחנם...הן יקרות לא פחות מאשר בארץ. בקשר לאיכות החיים, נכון ששקט פה ואין מלחמות, אבל אין תחליף למשפחה שעוזבים מאחור (כבר לא ניתן להביא הורים אחים ואחיות כפי שהיה פעם)...והגעגועים לארץ, לחברים, לאקלים (כאן קר מאד בחורף) וממש אין מה לעשות עם ילדים קטנים (ניסיתי לעשות משהו עם ילדי ונכדי). לא קל למצא פה עבודה, אלא במשרות זוטרות, אלא אם אתם בעלי מקצועות מעולים ומצטיינים (יהודי המקום לא אוהבים ישראלים). יש לי חברים שלמדו פה, שניהם בעלי דוקטורט (יש להם 3 ילדים ועדיין אין ידם משגת לקנות בית). הם לא מצאו עבודה כאן, עברו רחוק לאלברטה, משם לניו יורק ועכשיו הם עוברים לאנגליה (לא ללונדון כי גם שם אין עבודה). גם אנחנו עברנו מעיר לעיר ומארץ לארץ עם ילדים קטנים עד שבסופו של דבר התיישבנו. גם כאן לא הייתי מסוגלת לקנות בית נורמאלי ללא עזרת ההורים ששלחו לנו (מכספי הפיצויים) מהארץ...
jeni | 19.08.13
148.
פטריוטיות ? שטויות. המדינה הפריטה עצמה לדעת, אף אחד
כאן לא ידאג לעתידכם, לכן תעשו את החישוב המתאים לכם ביותר. הפטריוטים היחידים (כפי שגם רואים מהתגובות) הם אלו שלא תורמים הרבה אבל מקבלים הרבה, או אלו בעלי אזנדה משיחית. ונכון, לא קל לעבור למדינה אחרת, אולם אם מעט יוזמה ורצון ניתן להסתדר הרבה יותר טוב מאשר כאן. חייתי מספר שנים בארה"ב, ושנה באוסטרליה, והרבה יותר קל ונעים שם. אם כל הכאב, הייתי מוכן שילדי יהגרו לאחד המקומות הללו. הם לא מוכנים, בגלל הפטריוטיות המזויינת שדחפו להם לראש..
עמיר | 19.08.13
143.
אני גם אוהב את המדינה שלנו, אבל הממשלה פה שמה זין על האזרחים
הממשלה פה חיה בסרט שהאזרחים עובדים בשבילה כאילו אנחנו עבדים, ומנסה להחזיק אותנו קצר. חוקי הג'ונגל זה מה שיש פה, מי שחזק שורד ומי שלא המדינה רק תדרוך עליו עוד ועוד עד שהברירה היחידה שתיהיה לו היא או להגר או למות פה ברעב ולחיות בחובות כל החיים. פשוט מדינה של בני זונות !!! רוצים הוכחה ? ליצחק תשובה מוותרים על חובות של מיליונים, גוגל לא משלמת מס' של 125 מיליון על הרווחים שלה פה ואנשי פשע נוהגים על מכוניות יוקרה, תתחילו להתעורר, מי שחזק שורד פה ומי שלא רק ידרכו עליו. פשוט מדינה של זונות ואני לא אתן לאף אחד לדרוך עליי !!
אזרח | 19.08.13
142.
כל רגע נוסף בישראל זה בזבוז זמן.
4 פעמים עזבתי את ישראל 3 פעמים חזרתי לצערי, אמרתי אולי משהו יישתנה ? ארץ נהדרת יש לנו אבל מדינה חרא. נבחרי ציבור שחושבים רק על עצמם ודואגים למקורבים ולכיס. גרתי בתל אביב עברתי לגליל אין עבודה וכשיש לא משלמים שכר שמאפשר קיום בכבוד. חשמל ומיים בשמים לאחר הארנונה אתה בארון ולאחר הוצאות הדיור אתה קבור. משכנתא לקחת ו 30 שנה אותה אכלת. זוג צעיר עם חבלי הלידה מגיעים חבלי התחנה,
נהג מונית | 19.08.13
138.
אני עברתי מהמרכז לא מזמן. יש המון יתרונות!
אני אבא לשניים, קטנטנים. נכון, קשה ביום יום ואנו בהישרדות של ממש. אז עשינו צעד אחר. רכשנו דירה בלוד ב700000, שלושה חדרים, עם גינה יפה. משלמים משכנתא 3000 ש"ח. במקום שכירות של 4500. משלמים גנים 1800 במקום 3000. יש רכבת ישירות למרכז. בדיוק 15 דקות. אל תהיו מפונקים. בתור התחלה תתפשרו. אחרי זה תתפתחו ותשדרגו. לפחות ל5 שנים קדימה עשינו צעד שמאוד פותח אוויר לנשימה.
תושב חדד בלוד | 19.08.13
137.
לכל ה"מאיימים" בירידה מהארץ: עשו לכולנו טובה ולכו מכאן. חושבים שבחוץ יהיה טוב יותר? לכו ודי.
עובדות, רבותי, עובדות: מאז שנת 1998 ועד היום, בעקביות ולאורך כל השנים, מספר התושבים החוזרים (כלומר ישראלים שירדו לחו"ל והשתקעו שם, לא כאלה שנסעו לטייל, וחוזרים ארצה) גדול יותר ממספר היורדים. חוזר שנית - בכל אחת מהשנים 1998-2012 (ויש להניח שגם השנה), מספר התושבים החוזרים גדול יותר ממספר היורדים באותה שנה. יותר מזה, הפער בין מספר התושבים החוזרים לבין מספר היורדים הולך וגדל באופן עקבי עם השנים. אז בחייאת, לכל ה"מאיימים" בירידה - אם נדמה לכם שבחו"ל מחכים רק לכם, אתם בהחלט מוזמנים לעזוב. העזיבה שלכם תחסוך מאיתנו קצת קיטורים והתבכיינויות, ותפחית מעט מהצפיפות כאן. במילים אחרות - ה"איום" שלכם אינו איום אלא הבטחה. אתם מוזמנים לעזוב ולעדכן אותנו בעוד שנה, חמש שנים, עשר שנים ועשרים שנה, איך היה ומה שלום ציפי פרימו מחולון לון לון שנמאס לה כבר לקום ולשבת. נסיעה טובה! נ"ב - אני יודע שישראלים שעוזבים יושבים כל היום מול YNET ולוחצים F5 בתדירות של אחת לדקה לכל הפחות, אבל בחייאת עשו לנו טובה וחסכו מאיתנו את הטוקבקים שלכם משם. יש לנו מספיק טוקבקיסטים עילגים ובכיינים כאן בישראל ואיננו זקוקים לטוקבקים עילגים ויללניים מחו"ל.
אל תאיימו - תקיימו! | 19.08.13
136.
דמגוגיה בגרוש כל המדינה התנחלות אחת גדולה כך בעיני העולם
מחכים. שחכמולוגים כמותכם. יתנו דה לגיטימציה ולהתחיל לפורר לנו את המדינה ההשקעה מעבר לקו הירוק ביחס לגודל השטח נמוכה עשרות מונים מההשקעה בתחומי הקו נירוק אני מכיר לוחמים רבים שלא מתהדרים בתרומתם למדינה ובטח לא מאיימים בנטישת ספינה רבים מהם דרך אגב בחרו להתגורר מעבר לקו הירוק
חנן | 19.08.13
135.
אל תתלו כל דבר שלא מוצא חן בעיניכם במתנחלים -רוצים לרדת-לבריאות תרדו
גם לבנים שלי שנשאים הרבה שנים עוד אין דירה ולא שמעתי מילה אחת מהילדים שיש להם טענות למתנחלים - תתביישו לכם בגדול אם זו הדרך שלכם. אם מישהו מבין שניכם יליד רוסיה ולא יליד הארץ איני מתפלאת על תגובתכם.
למשפ' רלין | 19.08.13
134.
עלאק פטריוטים.
הדור שבנה את הארץ הגיע לכאן וייבש ביצות ונלחם בערבים, והם בוכים על זה שהם לא מקבלים סיבסוד לדירה בגוש דן. אה, וכמובן לא מפסידים הזדמנות להשמיץ את המתנחלים שהם ציונים אמיתיים ומקיימים התיישבות בכל הארץ, על פי החזון הציוני המקורי, ולא נצמדים לתל אביב כאילו אין חיים חצי שעה ממנה. אתם לא ציונים, אתם ב כ י י נ י ם.
אופיר | 19.08.13
131.
איזו רוח נפסדת
לידחעתכם,האיום לעזוב את הארץ הוא נלוז ואינו מרשים אף אחד. כולנו מכירים את הבן של השכן שעזה לאמריקה וחזר עם זנב בין הרגליים. כל מדינה וחוסר השיוויון שלה.הבריחה אינה התמודדות. גם אנחנו אברנו ימים קשים של חוסן שיוויון,חוסר איזון,אבל עמדנו בכל וגידלנו ילדים לתפארת. אתם מוזמנים לעמק היפה בארץ,פשרויות התעסוקה רבות למדי. .החינוך מעולה . חו"ל...? כן אני יודע-הזיכרון שלנו קצר!!!!!
יוסי | 19.08.13
130.
זה ממש טרנד
הנה העקיצה הגדולה של הדור שלנו בעל כורחנו. הורינו שעבדו 30-40 שנה לחסוך כספים, עכשיו צריכים לממן אותנו ולהשלים לנו הכנסה. אירוניה! הדור הצעיר חכם ולא פראייר, נראה פה הגירות מסיביות בקרוב. מחירי הדיור זה רק השפיץ של הנעל של מה שקורה פה. ישראל צריכה להתעורר לפני שיהיה מאוחר יותר. שיהיה בהצלחה לזוג הצעיר ושירוויחו מיליונים בחו"ל, מגיע לאנשים איכותיים כאלה.
שחר | 19.08.13
124.
למה בישראל כולם רוצים לקנות דירה ?
בעיר אריאל יש מאות דירות להשכרה , נסיעה בכביש חוצה שומרון מאריאל עד צומת מורשה לוקחת מקסימום רבע שעה. אריאל היא עיר חילונית אפשר לגור חופשי בלי כל מיני וועדות קבלה שיש בישובים הדתיים.
קבלו פיתרון לכל הטענות והמענות שהועלו בכתבה | 19.08.13
119.
לא חייבים לקנות, גם בחו"ל הרוב גרים בדירה שכורה
לא חייבים לגור בהתישבות מעבר לקו הירוק, לך גור בחדרה וסע ברכבת, אל תבלבל את המוח בנושא פטריוטיות. אף מדינה בחו"ל היא לא באמת הבית שלך, תמיד כיהיה שם רע יבואו אליך המגר היהודי בטענות, חשבת איזה חינוך תתן לילדיםן שלך שן?
פטריוט | 19.08.13
114.
נושא ההשקעה בהתנחלויות הוא מיתוס שהתקשורת בנתה
פעם ראיתי כמה הושקע בהתנחלויות בסה"כ-כשמחלקים את זה במספר השנים ובמספר התושבים (מעל ל300 אלף ישראלים מוגדרים מתנחלים) מתברר שלא יותר ממה שהושקע באזרח ממוצע. עד לאמצע שנות ה90 מדינת ישראל הייתה מוחקת כל שנה את חובות הקיבוצים-ב3-4 מיליארד ש"ח כל שנה. על זה התקשורת לא עשתה מהומה. בחסות קליטת ה"עליה" מחבר העמים הסוכנות היהודית הביאה לכאן פלוס מינוס חצי מיליון גויים שאין להם שום קשר לעם היהודי. המספר האמיתי נתון בויכוח כי המדינה מסרבת לפרסם אותו אבל קיימת הסכמה שלא פחות מ300 אלף ורבים ממביני העניין אומרים שהוא עומד על 600 אלף. בכל אופן, כל אחד מהם קיבל סל קליטה נדיב, פטור מלא בקניית רכב חדש, סיוע בשכר דירה ועדיפות בקניית דירה (עבור המגזר הרוסי בנו פרוייקטים שלמים במחירים נמוכים במיוחד. דוד שלי הצליח לקנות דירה בצורן כי במקור את צורן בנו בשביל הרוסים במחירי רצפה אבל הם לא התעניינו אז אישרו לו לקנות דירה שם והוא הרוויח) פטור מלא מתשלום על בית אבות-הטבה שאף ישראלי לא מקבל ועוד שפע הטבות שעלו למשלם המיסים הישראלי מאות מיליארדי שקלים. על זה כמובן אסור לדבר. 52% מתקציב הביטוח הלאומי הולך לערביי ישראל למרות שהם 20% מהאוכלוסייה וחלקם בתשלום המיסים פחות מ10%. הנגב והגליל כולם מלאים וילות ענקיות ומפוארות שנבנו כמעט בחינם על קרקע מדינה או לפעמים אפילו על קרקע פרטית של יהודים. מי שבנה שם זה המגזר הערבי והבדואי. הם מחוברים לא פעם למים ולחשמל באופן פיראטי, להרים וילה שהערך הריאלי שלה אם היא חוקית הוא בערך 4-5 מיליון שקל עולה להם כמה מאות בודדות ביותר של אלפי שקלים. בגץ קבע שצריך להפוך יותר מ200 אלף וילות כאלו לחוקיות. אוהל על גבעה בשומרון הוא "סכנה לדמוקרטיה". מציע לכם באמת לקחת קצת פרופורציות לפני שאתם מאשימים את המתיישבים שהם החלוצים והאידיאליסטים הדי יחידים שנותרו כאן. אגב, מעבר לכל מה שציינתי וגרם להתייקרויות (למשל הבאת מסה של מהגרים) יש שני שחקנים מרכזיים שהמדינה עודדה-הבנקים והטייקונים, שהיה להם אינטרס ברור בעליית מחירים והמדינה לא ריסנה אותם. אבל זה לחלוטין לא קשור למתיישבים.
ירקון | 19.08.13
112.
לכל המצדדים בפריפריה
יש בעיית תחבורה רצינית - גם זמן וגם כסף ( דלק או רכבת מופקעת ) למי שעובד במרכז- לגור בפריפריה המחירים האישיים מאוד יקרים לתשלום איך תאסוף ילד מהגן בשעה 4 כשיש לך שעה נסיעה ? קמים לפני השמש לפעמים והדלק בשמיים ואין אפשרויות לתחבורה ציבורית במחירים שפויים, הציבורית גם לא מדוייקת, כל המחירים יותר יקרים משמעותית ( כי אין תחרות ) וכל קפיצה לקופת חולים היא פרוצדורה ....
שגיא | 19.08.13
109.
אם אתם חושבים שבכל ארץ אחרת זה יותר פשוט אתם חיים בסרט
היכן שלא תלכו, או שתתפשרו על דירה לפחות שעה מהמרכז (=הפריפריה שלנו), או שתצטרכו להסתדר על ג'וב טוב מאוד (שניכם!). נראה שאתם בכיוון לרכישת מקצועות טובים, אז די לבכות ולצפות מהממשלה לדאוג לכם. אגב, דירת 2.5 חדרים בשכונה ישנה בפ''ת לא תעלה לכם יותר מ 600,000 ש''ח. אז מה הבעיה??
ניק | 19.08.13
104.
אני לא מבינה
על מה ההתלהמות.... הם דיברו על ניסיון של 7 שנים כדי להבין איפה הם עומדים. גם אני פטריותית גדולה אבל עם כל הכבוד מה שקורה במדינה בזכות הגאון יאיר לפיד זו בושה וחרפה. אנחנו לא רחוקים מלהפוך למדינת עולם שלישי בזמן שיאיר ממשיך לרמוס כל חלקה טובה והבאים בתור זה בעלי הפנסיה שירדו לחרפת רעב.... חכו חכו... גם אליכם זה יגיע. אז אתם יכולים להגיד "כן! תרדו! אף אחד לא צריך אתכם" אבל אני מודה בפה מלא שאני מקנאה באנשים שיכולים לעשות את זה. פעם אמרו שאין לנו ארץ אחרת, אז עם ממשלה בוגדנית שרק מ... כל יום, אני כבר ממש לא בטוחה.
ליאת | 19.08.13
102.
מי שלא מהגר עושה את טעות חייו !!!
לדור הצעיר שגדל כאן אני ממליץ להגר ! אני דור 7 בארץ ,יש פה הגירה שלא מדווחים עליה ! כל מי שיכול יורד מהארץ .החזקים יורדים - החלשים נשארים ! אין לדור הבא עתיד במדינה שכולה מסססססססססססס אחד גדול. אנחנו כולם עובדי מדינה שמכתיבים לנו מה נרוויח וממה נתקיים כי גם אחרי הורדות המיסים על השכר יש מס על כל דבר שאנחנו רוכשים !!! מע"מ , מס סיגריות אלכוהול רכבים דלק אגרות למיניהן קנסות הייטלים פנסיה ועוד ועוד ועוד אינסופי . אני לא בא לקטר על הפוליטיקאים כי כולם באזור הנוחות שלהם , אלא על השיטה. יש פה שיטה שלא מאפשרת לחיות ! הרבה יותר קל להסתדר בכל מקום אחר בעולם . נקודה. סעו ואל תפחדו להצליח ! בהצלחה.
ארן | 19.08.13
99.
ל-5: אתם צעירים ובריאים, כך שזה אכן נשמע הגיוני לחיות בפריפריה
חכה שתצטרכו חינוך איכותי לילדים, או טיפולים רפואיים חלילה... אז תדבר איתי על איכות החיים בפריפריה. בילויים זה לא הכל, אבל קרבה למקום העבודה כאשר יש משפחה צעירה זה כן הכול! כי להתקע שעות בפקקים, לשלם צהרונית ואח"כ עוד מטפלת ולא לראות את הילדים - המחירים של זה הם ע צ ו מ י ם !!! ולא רק בכסף! או לחכות לתור לבדיקה מיוחדת בפריפריה - פשוט סיוט.
תל אביבית גאה | 19.08.13
98.
חה חה חה... בשכירות כמובן..
כל החברה וילדיהם כבר מזמן עברו לקנדה.. הגירה כלכלית נטו.. כל מי שיכול לעבוד ולא נבהל מעבודה מסתדר לא רע, עם אפשרות לחסוך לדירה. כאשר המדינה דואגת לחינוך והחיים ברילקס... תנו למדינת ישראל לשלם לכם בעוד עשר שנים כדי שתחזרו לארץ, עד אז תוכלו לחיות טוב בלי להיות עבדים.. ויאללה גמרנו עם ה "פטריוטיות" כל אדם לעצמו ... מזמן המדינה הלכה לעשירים.
עופר  | 19.08.13
93.
גם אנחנו באותה דילמה
בעלי כל הזמן מדבר על הירידה מהארץ. ואני לא מעיזה. אני כבר עם שני ילדים. לאן אלך בגיל 38?! אירופה? - עם שני בנים נימולים?! מי רוצה זרים ועוד יהודים?! אבל מצד שני המדינה הזאת גם לא נותנת לנשום. אנחנו רק מתקיימים. וגם זה בקושי. הסוכנות שטפה מוח להורים שלנו עם תוכניות לימודים יפות והעתיד הוורוד במדינת היהודים עד שההורים אילצו אותנו לעלות. מכרו הכל, עקרו אותנו מלימודים שם והנה, אנחנו פה. ומה?! עכשיו תתחילו לצעוק: "לא טוב לך? - רדי מכאן!" כן, בשמחה אבל גם שם כבר אין בית. וכן, כשרציתם אותנו חיילים, הזמנתם אותנו. וכשאנחנו רוצים תנאים בסיסיים אנחנו כבר לא טובים?! :(
תמר | 19.08.13
87.
לא בטוח שחו"ל זאת אופציה בשבילם
מקווה שאני לא מנפץ חלומות למישהו אבל אני לא רואה איך זוג כזה מסתדר בחו"ל . יש שני דרכים להסתדר בחו"ל - 1)אם למדת מקצוע נדרש (מהנדסים , רופאים , אחיות) . 2)אם אתה קומבינטור שלא מפחד מעבודות שחורות (יודע לעשות כסף מהובלות , שיפוצים , מנעולן) ושיודע להסתדר עם כל מיני טיפוסים ישראלים מפוקפקים בארה"ב. הזוג החמוד הזה לא עונה על שום קריטוריון פה . גם אם הבעל יעשה הסבה להייטק בהצלחה , בכלל לא בטוח שבחו'ל יהיה לו יותר קל מאשר פה . דווקא בישראל יש תעשיית הייטק גדולה מאוד שתשמח לקלוט אותו . בארה"ב אתה צריך להיות טוב מאוד, הרבה יותר מהעובד הממוצע , כדי שחברה תתן לך אישור עבודה . אני לא אומר את זה בשמחה לאיד , לצערי גם אני וזוגתי לא לחלוטין מתאימים לפרופיל של אלו שיכולים להגר מפה בהצלחה . אני רק אומר - חבל לקחת את מעט החסכונות שכן ישנם ולבזבז אותם בניסיון מעבר כושל לחו'ל .
יואל | 19.08.13
82.
חיים בסרט! איזה מדינה רוצה אנשים עם השכלה כמו שלכם?
המצב בכל העולם קשה. אין עבודה באירופה ובארצות הברית. אז תרדו מהעץ שסטודנטים יעשו הגירה ויקבלו אתכם בזרועות פתוחות. אני מהנדס חומרה עם 8 שנים נסיון ואשתי ד"ר לביולוגיה ממוסד מאוד נחשב. חשבנו על הגירה אבל אין עבודה בחו"ל.
אביב | 19.08.13
75.
גם אנחנו נמצאים במצב דומה, וגם אנחנו חושבים ברצינות לעבור - ויש לאן
אנחנו זוג משכילים, בעלי תארים גבוהים במדעים (ד"ר), ועובדים באקדמיה, ולא מסוגלים לרכוש דירה בסמוך למקום העבודה, שלא לדבר על רכישת רכב (מחירי הדלק והתחזוקה שוחקים). יש הצעות רבות מחו"ל, מפתות ביותר, וקונקרטיות להחריד, ואנחנו חושבים ברצינות לממש אופציה כזו, משום שכאן בארץ אנחנו לא רואים כרגע עתיד למשפחתנו. המדינה נשלטת ע"י קומץ מצומצם של בעלי הון, השוחקים עד דק את שאר האוכלוסיה, ומשתמשים בנו לצרכיהם. אז לנו נמאס- על אחת כמה וכמה כאשר אנחנו לא מסוגלים, ולא רואים את עצמנו מסוגלים, במחירי הדיור ההזויים שצמחו כאן, לרכוש דירה ולהשתקע.
איש אקדמיה | 19.08.13
73.
ל-5
מה רע? אין עבודה, זה מה שרע. אם היתה תחבורה ציבורית נורמאלית בארץ, היום הייתי עף לפריפריה לבית גדול במחיר נמוך. אבל אין, ועבודה גם אין (עם כל הכבוד, אין לי עניין לעבוד בשכר מינימום. יש לי מקצוע ואני רוצה להשתמש בו). הבעיה היא לא הפריפריה עצמה, אלא המרחק שלה ממקומות העבודה. אף אחד לא רוצה לבזבז מלא כסף על דלק ולשרוף 3 שעות במינימום בכל יום על נסיעות ופקקים וצפיפות ברכבת.
 | 19.08.13
72.
תואר בהיסטוריה משולב עם בדיקות תוכנה?? אין דבר כזה
אין כיום בישראל תואר בבדיקות תוכנה. יש קורסים מקצועיים שונים שמלמדים בדיקת תוכנה בדיקות תוכנה לומדים מנסיון של שנים בעבודה בחברות מובילות ובתחומים ספציפיים (כגון בדיקות תקשורת שאז צריך גם ידע נרחב בתקשורת) תואר בארכיאולוגיה לא יעזור לך בשום שלב בבדיקות תוכנה
בודק תוכנה | 19.08.13
70.
אין לאן להגר ....
תהליך ההגירה לא פשוט ולוקח שנים ....3 - 6 שנים. קשה מאד למצוא עבודה אם לא מדברים אנגלית כמעט כשפת אם ורצוי בלי מבטא . שכירות או קניית דירה לא ממש זולה. ואגב, המשכורות דיי דומות למשכורות בישראל ברוב התחומים. ממליץ לכם לחשוב פעמים לפני שאתם חושבים על הגירה
אלעד | 19.08.13
57.
עדין לא סיבה להגר
אין ספק שהמדינה שוגה שגיאה מרה כאשר היא מעודדת ובונה בשטחים ולא ברחבי הארץ ובעיקר בפריפריה. אבל! מכאן ועד הגירה המרחק גדול. היכן הייתם נולדים ואלו חיים היו לכם אילו הדורות הקודמים היו חושבים ונוהגים כמוכם. ולא רק מפני שלא היתה להם בררה או יכולת לעשות כן. כל שאתם צריכים לעשות הוא לפקוח את העיניים ולפעול להשגת שלטון שינהג באחריות ובסדר עדיפות לאומית ולא בעדיפות לאומנית. מחאה, בחירה נבונה בקלפי ותמיכה בערכים ולא במצגי שווא.יביאו לשינוי המבוקש. ויחזירו את הדנונ(ה) למקרר ולא לשולחן הממשלה.
יטס | 19.08.13
55.
אל תחשדו ב BB שטובת הפריפריה לנגד עיניו. רווחת הפרט אינה על סדר יומו.
אל תכניסו ל BB דברים לפה. הוא מעולם לא הסביר את מדיניות שחיקת השכר ויוקר המחיה בנימוק של טובת הפריפריה. על סמך התנהלות האיש, ותגובתו למחאה החברתית, לאיש פשוט לא אכפת ממצוקות האזרחים. מצידו מי שלא יכול לחיות כאן שיירד לחו"ל. לפי תפיסתו, המדינה אינה מחוייבת לאזרחיה בשום תחום, ובודאי שלא אמורה לדאוג לאזרחים שלא מצליחים להתפרנס. המדינה, אליבא ד BB, אמורה לדאוג רק לצמיחה, ולהשתדל להפחית מסים. על סמך מה שפורסם בתקשורת, לBB יש כמה חברים עשירים, וכנראה שהוא משתדל להיטיב עמם.
"המדינה" לא רוצה שתעברו לפריפריה | 19.08.13
49.
למה לחכות 5-7 שנים תעזבו כבר עכשיו.
בעוד 5-7 שנים כבר תהיו במקום אחר מבחינה כלכלית. גם אני עזבתי את האדץ בגיל 30 עם 2 ילדים ושבתי מבוסס לאחר 21 שנים. לא החסרתי מאומה שלא הייתי פה וילדי דוברים אנגלית רהוטה שזה נכס. הטעות היחידה שעשיתי שלא עזבתי 6 שנים מוקדם יותר.
פיני האשכנזי | 19.08.13
47.
גם אני מאיים: אם לא יתנו לי מייד דירה אני מהגר למצריים
יש מלא דירות למכירה, לא חייבים להתחיל במערב ראשון עם ארבעה חדרים מעלית ושתי חניות, אפשר ביבנה או פתח תקווה או חדרה. מצד שני אולי עדיף ששני הלוזרים האלו יעבירו את האיומים שלהם לארה"ב, שם יוכלו לאיים על תושבי לאס ווגס או מיאמי, נראה אילו תגובות יקבלו שם.
מיכאל | 19.08.13
43.
מצב עגום! גם אנחנו נמצאים באותו מצב:
אני ובן זוגי נמצאים באותו מצב. ממש עצוב, בדיוק חושבים על הגירה כי אין ברירה אחרת. אנחנו רוצים להישאר בישראל קרוב למשפחה ולחנך את ילדינו כאן, אבל המצב לא מאפשר. המשכורת הולכת על שכירות ומחיה, אין איך לחסוך לדירה לעתיד ממשכורות זעומות. המדינה לא דואגת לנו, הדור הצעיר וכך מעוןדדת הגירה החוצה. עצוב. אגב, לא כל מי שגר במרכז גר בת"א, ממש לא! המחירים שם מרקיעי שחקים, אנחנו מדברים על דירה במרכז (חולון, בת ים, רמת גן) שמחיריהם סבירים וקרובים למקומות עבודה. ועדיין אי אפשר לחסוך. ממש עצוב.
גרה במרכז | 19.08.13
39.
אתם מלך הארץ - אל תבזבזו זמן - תהגרו עכשיו
יש לי תריסר חברים שעזבו כאן בשל מדיניות כושלת של הממשלות. חבל לכם לבזבז עוד 6-7 שנים.המצב לא יהיה טוב יותר.ההיפך תמצאו מדינה שתהיה טובה לכם - תארזו ותעזבו גם מבחינה הלכתית -מדינה שלא דואגת לאזרחייה -אזי הם פטורים מחובותייהם אליה. בהצלחה לכם
ירון | 19.08.13
37.
ואין לנו בית בארץ ישראל...
זה לא משנה אם אתה מתל אביב, גם בבאר שבע לא ניתן לרכוש דירות. לא ייתכן שזוגות צעירים עם ילדים יחיו אצל ההורים שלהם ולא יוכלו לרכוש בית ראשון, או אפילו ישכירו דירה ואז בכלל אי אפשר לחסוך לבית. אנחנו לא מפונקים, אנחנו רוצים בית, רוצים סביבה טובה לילדנו, לא ביקשנו בית חינם או אפילו לקנות איזו וילה. בסה"כ בית, דבר בסיסי לכל אדם. נולדנו פה, אנו ממלאים את הזכויות שלנו, עשינו צבא, הרוב עדיין עושים מילואים. לא מגיע לנו ב י ת?!!! אז כן, אפשר להבין אנשים שמתייאשים מהמדינה הזו שיודעת לקחת ולא יודעת לתת. ולך, אבי תגובה מס' 7: מעניין אם לך יש בית)...
מיטל | 19.08.13
33.
איך אני אוהב איומי הגירה.....
במיוחד כשזה בא מכלכלנים/סוציולוגים/פסיכולוגים/ארכיאולוגים אם לא למדת הנדסה\מדעי המחשב אף אחד לא יחכה לך בחו"ל... יש אקדמזציית יתר בכל העולם המערבי,באנגליה ישמחו לקחת בחור מקומי מובטל ולא לייבא עובד ממדינה אחרת. דרך אגב,אני כלכלן, גם לי לא מחכים בחו"ל
רון | 19.08.13
32.
אל תחכו 5-7 שנים בשביל לעוף מפה, אתם בגיל שצריך לעשות את זה עכשיו
פה לא ישתנה כלון בשנים הבאות, יהיה רק יותר גרוע, כל הכבוד על אופטימיות אבל פה זה לא יקרה. תתחילו לעשות הגירה מעכשיו או קנדה או אוסטרליה--שתי מדינות עם איכות חיים מאוד גבוה וקל להסתדר שם, אין לכם מושג עד כמה בהצלחה בחיים חדשים מחוץ לגבולות המדינה שלא תורמת שום דבר
אילנה | 19.08.13
31.
מותר לשאול מה עשית בשבע השנים האחרונות מאז שהשתחררת?
כלומר, אם אתה בן 29, ורק עכשיו עכשיו אתה באמצע התואר הראשון בהיסטוריה ובארכיאולוגיה [ובדיקות תוכנה], השבע-שמונה שנים האחרונות, חסרות בקורות החיים שלך. ואם לא ניצלת את השנים האלו ללמוד מקצוע [אמיתי, מארכיאולוגיה, קשה להתפרנס אפילו בהתנחלויות!] או אפילו סתם לעבוד ולחסוך כסף ללימודים, זו בראש ובראשונה בעיה שלך. לא של המדינה ובטח לא של ההתנחלויות. אבל הי, הרבה יותר קל לדמגג כמו לפיד על "הכסף שהולך להתנחלויות" [לאיזו?], מאשר להסתכל ביחד במראה, לחשוב על ההתנהלות הכספית שלכם במהלך השנים האחרונות, ולחשוב איך אפשר להתקדם ברצינות לדירה. בכלל נראה לי שיש לכם מין שבלונה על איך אמורים להצליח וכשהיא לא ממש עובדת אתם בוחרים להאשים את כל העולם. דוגמא - המגורים במרכז. ובכן, שמעו שוס: לא חייבים לגור בגדרה-חדרה בשביל לעבוד במרכז. אפשר גם לגור בב"ש או בקרית גת. אפילו בחדרה. עם הרכבות של היום אפילו אפשר להגיע די מהר [לרוב]. נכון גם שם אין דירות על העצים, אבל בטח יותר זול מפ"ת או מגוש עציון.
ניר | 19.08.13
27.
ממש מחכים לכם
שני אנשים שנראים ממש נחמדים אבל לא מבינים שום דבר. לאן בדיוק תהגרו? איזה מקצוע ונסיון אתם מבאים לעומת מקומיים שמתמודדים על משרות בארצות שאליהם אתם רוצים להגר? אתם רופאים? מדענים? כותבי אלגורתמים מוכשרים? מה אתם מבאים? תראו איזה משבר כלכלי יש באירופה, על כל משרה פנויה יש מאות מתמודדים, מקומיים עם שפת אם ותואר מוכר מאוניברסיטאות מוכורות בחו"ל. אתם חושבים שמישהו יודע מה זה האוניברסיטה הפתוחה בלונדון? תהגרו, תעבדו כשוטפי כלים במקרה הטוב ואז תגידו כמה טוב לחיות בחו"ל וכמה המדינה יקרה. אני עם דוקטורט בפיסיקה מאוקספורד ולא קל לי למצוא עבודה בחו"ל אז תצאו מהסרט שאתם חיים בו.
David | 19.08.13
26.
שאף אחד לא יספר סיפורים בישראל קיים קושי להתפתח נקודה.
אני לא מדבר על לשרוד,כולם שורדים. אני מדבר על לצמוח,להתפתח,להשיג מטרות כי מה שווה רק לשרוד ועוד במאמץ כל כך גדול ? אנחנו משפחה עובדת ושורדת,אני חולם על בית עם גינה או דירה עם מרפסת,כן אני רק יכול לחלום. רק לפני שלושים שנה כל אחד שעבד במקום מסודר יכול היה להרשות לעצמו לרכוש בית קטן עם גינה,כן... עם משכנתא שיכול היה לעמוד בה. את המצב הזה צריך לשנות,לא מקובל שאנשים התורמים לצמיחה של כלכלת המדינה : עובדים משלמים מיסים ועושים מילואים לא יוכלו להתפתח באופן אישי. לומדים ועובדים מוציאים תארים ובסוף בקושי מוצאים תעסוקה ובשכר מגוחך כי מה ? יש מליון כמוך,לא רוצה... שלום שלום... והגירה... זה לא פיתרון,צריך לעשות את המלחמות כאן.
 | 19.08.13
25.
שלא יעבדו עליכם! אין לזה קשר להתנחלויות... ביבי+לפיד נגד הורדת מחירים
נגד דירות לחסרי דיור וזוגות צעירים. אחד הפטרונות הפשוטים: מי שנוסע בארץ רואה שיש המון קרקע פנויה. תביאו קבלנים מסין למשל, הם באים עם העובדים שלהם, תוך 2-3 שנים בונים פה 5 ערים חדשות ופותרים את מצוקת הדיור. תראו איך בנו את מנהרות הכרמל למשל. אבל ביבי ולפיד פשוט לא רוצים! לפני הבחירות - דיבורים כמו חול, אחרי הבחירות - אין מה לאכול (או יותר נכון איפה לגור..)
שיקה | 19.08.13
24.
אתם חיים בסרט?
איזה מין פטריוטים אתם? לא הבנתי. מה פטריוטי בגישה שלכם? אם לא מאפשרים לי דירה משל עצמי אני יורד. אני בהחלט מבינה שרוצים דירה אבל תאמינו לי, אתם לא כזו מציאה וגם באירופה תגורו בשכירות ו, ואם תרצו במרכזי הערים... תחשבו טוב טוב. ולגבי עבודה? לא נראה לי שלשניכם יש ביקוש גדול , לא באירופה, ולא בארה"ב,. אז מה כל האיומים האלה ועל מי? אנחנו לא נפסיד במיוחד ואתם לא תרוויחו כלום. אולי תתעשתו. אם תהיו יותר מחוברים למציאות יתכן שגם כאן תצליחו להסתדר. אם לא היום - אז מחר. גם לדורות הקודמים לא חיכתה דירה משלהם מיד בהתחלה.
עדינה | 19.08.13
19.
אתם צעירים מכדי "לאיים" בהגירה. יש מאות אלפי אנשים שעבדו יותר שנים מכם כדי להגיע
לדירה ולא קיטרו ולא יבבו ולא איימו בירידה מהארץ. תוציאו את האף ממרכז הארץ ותגלו שבפריפריה, בעיקר בצפון, תוכלו למצוא עבודה ומגורים בלי בעיה. או שבאמת תהגרו, הרי בכל העולם הכלכלה פורחת, דירות זולות וטובות רק עומדות ומשוועות לקונים ומקומות עבודה זועקים לעובדים צעירים מישראל. יותר מדי טוב לכם, דור מפונק.
יעל | 19.08.13
18.
אל תחשבו על הגירה בעוד 5-7 שנים.
אם תתחילו "לחשוב על הגירה" כשתהיו באמצע שנות השלושים שלכם, תאחרו את הרכבת. מדינות הגירה מערביות (קנדה, אוסטרליה) מעדיפות צעירים, ומרגע שעברתם את גיל שלושים, האטרקטיביות שלכם מתחילה לרדת. מי שיחכה עד למיצוי כל האופציות של חיים בישראל עד תומן, ויעשה הסבה מקצועית, ויחכה עד שהממשלה תשנה את המדיניות שלה, וימתין עד שהמענקים החדשים יאושרו....יגלה שהוא כבר לא יכול ללכת לשום מקום. העולם לא מחכה לכם שתאוילו בטובכם לחשוב עליו. העולם מעדיף אנשים שיודעים מה הם רוצים ועושים צעדים בכיוון זה. אל תאיימו ב"מחשבות על הגירה". כולם יודעים שאתם לא באמת מתכוונים לזה ושאתם תישארו בישראל לתמיד, בטוב וברע. אם הייתם רציניים, כבר הייתם מדברים אחרת.
חו"לני | 19.08.13
17.
גם אני ובעלי נהגר בתקופה הקרובה
בעלי מהנדס ואני בעלת תואר בהצטיינות בתקשורת. בפועל? שום עבודה אם זה לא בתל אביב (בתחום שלי לפחות) דירות הכי פשוטות כבר מגיעות למיליון.. אין לנו עזרה מההורים ובקושי את השכירות אנחנו מחזיקים. אין אופציה לילדים כרגע ואנחנו כבר מעל 30.. לחלוטין מתחילים להפעיל את הפן של הדרכון הזר ולהגר. המדינה בהחלט תפסיד זוגות צעירים משכילים.
אקדמאית מצטיינת | 19.08.13
16.
תגורו בברקן ( ליד אריאל ) - 15 דקות מפתח תקוה
ותהנו מכביש מהיר מצומת קסם, קירבה לאזורי הייטק ומחיר שפוי ( גם בשכירות ). אין מה לעשות - הממשלה הזאת אוהבת מתנחלים והתנחלויות יותר מהתושבים שגרים בתחומי הקו הירוק. אל תנסו להילחם, אל תרדו מהארץ, פשוט תזרמו עם הממשלה הזאת.
עמרי | 19.08.13
15.
יש לי 4 ילדים נשואים,את כולם דחפתי להגירה לחו"ל,זה היה קשה,אבל אין ברירה
כולם למדו בארץ,כולם שירתו ביחידות מובחרות,אבל בארץ לא נתנו להם צ'אנס להסתדר,הם הגרו ב5 שנים האחרונות,השיגו עבודה,רכשו בתים,כולל אדמה,משכנתא קטנה ל7 שנים,הנכדים לומדים,אנחנו בקשר איתם יום,יומי,פעמים בשנה יש מפגש בארץ של כל המשפחה,שיחות וידיאו כל יום-זה לא בושה גם ביבי עשה את זה ,ואם הוא לא נותן לצעירים להתקדם אזי מותר לכם לדאוג לעצמכם ,כי אף אחד לא ידאג לכם
אבנר | 19.08.13
13.
מוצאים רילוקיישן ועפים מפה- את הסיפורים על ארץ אחת תשאירו לבעלי הממון
תשאירו את הסיפורים האלה לבעלי הממון שהרי חייבים עבדים שיניעו להם את העסק, למדינה הזו אין סיכוי, ועד שכבר מגיע תקווה בדמות שר אוצר חדש ורענן אנחנו חוטפים שוב מנה של "אכלתם אותה- אני לא באמת טוב". מדינה של פראירים
צחי | 19.08.13
11.
אל תהיו פטריוטים. תאמרו,אני דואג למשפחתי. זו לא בושה.
עצה למי ששכל בראשו ויש לו מקצוע מבוקש. סע מפה, יש תמיד מטוסים חוזרים. אף אחד במערכת הפוליטית לא סופר אותך. אתה רק מספר במחשב ופרה חולבת. ברגע שלא תהיה, הלוואי שתמות. אתה עולה כסף למדינה. ואם כך יהיה לשלטון ומקורביו פחות כסף לגנוב ולחלק לאנשי שלומם. ראה הוזהרת, אל תאמר לא ידעתי. ואל תשכח לבוא לבקר, כדי שיהיה לך יותר קל לחזור לחו"ל בידיעה ברורה שצדקת.
mike | 19.08.13
10.
יש כאן מושבה נהדרת של ישראלים איכותיים, בואו...
הגענו לכאן לפני שנתיים, בעקבות הצעת עבודה שקבלתי בבית חולים מקומי, השכר כאן פי 3 מהארץ ויש כאן אווירה מאוד נעימה והמקום מדהים. בעלי מתכנת עצמאי ועובד בעיקר דרך האינטרנט , אז ככה שהכל מושלם, רכשנו בית כפרי עם בריכה ו5 חדרים גדולים עם בריכה כמובן בסכום של חצי מדירת 4 חדרים בפתח תקווה, ממליצה לבוא ולהתרשם.
תמי חיימוב  | 19.08.13
8.
תטוסו כבר עכשיו
אתם יכולים לעזוב כבר עכשיו, כי אין סיכוי שמשהו ישתנה במדינה הזאת. גם אני ואשתי בתור זוג צעיר אפילו לא חולמים כבר על לקנות דירה, אלא מנסים להחזיק את הראש מעל המים ולסגור את החודש בדירה שכורה. המצב במדינה הזאת פשוט מתחת לכל ביקורת. אי אפשר לשאוף, אי אפשר לחלום.. איך זוג צעיר יכול גם לממן דירה, לימודים ועוד לרצות להביא ילדים בגילנו? חחח יאיר לפיד בטח צוחק שהוא קורא את זה.. להביא ילדים, ממש חוצפן אני. הלוואי והיה לי את היכולות לקום ולעזוב. פטריוט לשעבר.
פטריוט לשעבר | 19.08.13
6.
בגוש עציון המחירים גבוהים יותר
כזוג צעיר שגר באפרת בדירה שכורה של 3 חדרים ומשלם 3500 ש"ח לחודש לא כולל ארנונה וכו' אני לא מבין למה המדינה צריכה לסבסד זוג צעיר שמשלם פחות ממני דירה שלושה חדרים עולה באפרת הרבה מעל מיליון ש"ח ובית פרטי מעל מיליון $ אז על איזה סיבסוד מדובר כאן. מעבר לכך בירושלים יש איזור היי-טק גדול בו עובדים עשרות אלפי עובדים (ויש הרבה יותר עתיקות מאשר בראשון לציון) גם אני הייתי ביחידה מובחרת בצבא ואישתי ב-8200 אז די להתבכיין (וקליטה טובה בחו"ל) רק אל תיסעו לניו יורק שם ב-2500 $ לא תמצאו דירה כמו זו שאתם משלמים בעבורה 2500 ש"ח
גידי | 19.08.13
5.
מה רע בפריפריה כנסו כולם דחוף
אנו זוג צעיר שגר בפריפריה ומה רע שווה לנסות אם דירות לא במחירי שמיים כמו תל אביב (ולא מבין מה מוצאים שם חוץ מבילויים ) לא אמנה כאן את כל החסרונות והיתרונות שיש זה מול זה אבל למי שחשוב הכיס הצפון והפריפריה זה הכיוון תעשו את החשבון שלכם ותאמת אתם לא מאיימים על אף אחד רוצים לעזור יתנו לכם לעזוב חבל .
אורן  | 19.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת