אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ת"א מקנאת בחיפה ובירושלים: כץ בוחן מטרו עילי לפני רכבת תחתית

54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

54.
מה עשה השר הנכבד מר כץ לאחרונה? ביטל רכבות בבוקר מבת ים וחולון
בעקבות ''הצלחותיו '' של השר יש רכבת במקרה הטוב פעם ב40 דקות במקום כל עשרים דקות עד לפני חודש. ומה עשה השר כץ גרם לצצפיפות קשה ברכבות עד שאי אפשר לעלות לרכבות. אנשים נדחסים כמו חיות לרכבת ומחפשים מקום לעמוד לא לשבת כל הכבוד מר כץ נזכור לך את ההרעה בתנאי הנסיעה ביום הבחירות.
אידיוט ברכב פרטי | 19.09.13
51.
עוד נפיחה באוויר מדמיונו של שר התחבורה
תל אביב זרועה באבני פינה לרכבת התחתית שלא תבנה לעולם תוך קיום חברה לפרויקט שלא יקום בעלות מליארדים. חיפה על המטרונית שלה וירושלים על הרכבת הקלה הם מערכת ההסעה להמונים האחרונה שתקום בעשרים השנים הבאות. אגב הוזי משרד התחבורה על איזה תשתית של רכבת ישראל אתם רוצים להפעיל מערכת רכבות פרבריות? לידיעתכם המסילות מנוצלות עד קצה גבול היכולת ברכבת ישראל ואגלה סוד לאנשי משרד התחבורה:יש רכבת פרברית מראשון בת ים חולון לתל אביב, מכפר סבא לתל אביב , מבנימינה נתניה והרצליה לתל אביב מרחובות לתל אביב מהקריות לחיפה. אז למה לבזבז מילים אפילו אנחנו הקוראים יודעים את זה.
חושם העיוור | 23.08.13
48.
אני חיפאי, והמטרונית זה זוועה
חפרו את העיר במשך כמה וכמה שנים - לא רק עבודות בכל כביש ראשי שהופך את הנסיעה בעיר לזוועה במשך שנים, אלא שגם אחרי שהכל הסתיים יש פחות נתיב לכל כיוון כמעט בכל אחד מהכבישים האלה. עכשיו, אני יכול להבין בשביל מה לעשות כזה דבר, אבל מה שיש אצלנו זה לא רכבת, זה אוטובוס! בשביל עוד קו אוטובוס צריך להפוך עיר לסיוט?
אלכס | 22.08.13
42.
פתרון פשוט שאשכרה אפשר ליישם גם בישראל
להתחיל לסגור עשרות רחובות לתנועת כלי רכב פרטיים, ולאפשר רק דו גלגלי (כי זה לא גורם לפקקים) ואוטובוסים. הרכבת הקלה העתידית = סגירת הנת"צ בפ"ת לאוטובוסים וביטול עשרות קווים חיוניים, בתקווה שהרכבת הקלה תספק את הצורך, מה שכנראה לא יקרה, כי המסלול שונה...
. | 21.08.13
39.
כל פתרון שהוא לא רכבת תחתית - דינו להיכשל
נראה כמו עוד פתרון "יצירתי" מבית היוצר של ממשלת ישראל. מתי תבינו שתל אביב, שהיא עיר של כ-410,000 תושבים שמשרתת מטרופולין של יותר מ-2 מיליון תושבים, חייבת רכבת תחתית? כל פתרון אחר הוא בזבוז של כסף. תסתכלו על ערים כמו טולוז בצרפת - 440,000 תושבים שמשרתת מטרופולין של 1.2 מיליון תושבים בילבאו בספרד - 380,000 תושבים שמשרתת מטרופולין של 1 מיליון תושבים ברשה וקטניה האיטלקיות ו-לוזאן שבשוויץ ויש עוד הרבה דוגמאות....שהן קטנות יותר מתל אביב ויש בהן תחתיות שפועלות כבר מספר לא מבוטל של שנים. מדינת חלם!!!
אבישי | 21.08.13
37.
לכל אלו שרוצים רכבת תחתית בגוש דן
דייייייייייייייייייייי. תפסיקו לחפור בנושא. לא ניתן ולא יהיה ניתן לבנות רכבת תחתית באזורי החוף מהסיבה הפשוטה שכל מישור החוף יושב על דיונות חול בעומק של כמה עשרות מטרים ועד 180 מטר. נראה לכם שניתן לבנות רכבת תחתית בדיונות חול? בשביל להגיע לסלע יסוד יציב צריך לחפור לעומקים שלא נהוגים בעולם והעלויות תהינה אדירות. גם הבניינים הגבוהים מרוכזים במקומות שבהם סלע היסוד נמצא בעומק סביר ולכן הם מרוכזים בכזו צפיפות. רכבת עילית היא אכן פיתרון יעיל. מה זה משנה לכם אם היא עובר 20 מטר מעל או מתחת לאדמה?
בחור ריאלי | 21.08.13
30.
אני לא יודע עד כמה זה נכון טכנית אבל תמיד חשבתי שזה בזבוז לא להשתמש
בתשתיות של רכבת ישראל בגוש דן עם רכבות חשמליות קטנות יותר ובתדירות גבוהה יותר. הרי זה מקובל בהמון מקומות, לונדון, סיאול, סינגפור, ניו יורק. בכולן ישנן מסילות רכבת עליות רק שהרכבות עצמן הן רכבות חשמליות וקטנות (מיועדות בעיקר לעמידה) שיכולות להאץ ולהאט במהירות גבוהה יותר וכמובן שהתדירות גבוהה אף היא (בדר"כ לא יותר מ 5 דקות). במצב שכזה גם אם תחנת הרכבת עדיין קצת רחוקה מהבית/עבודה המהירות והתדירות מצדיקות את השימוש ברכבת.
חשבתי על זה | 21.08.13
28.
רכבת עילית היא על גשרים וזה מטרו לכל דבר כמו רכבת תחתית
אבל פה בכלל לא מדובר על רכבת עילית על גשרים אלא על רכבת בגובה הקרקע, עם מעט תחנות (מטרו צריך תחנה כל קילומטר לכל היותר) וחשמלי. פה מדובר על רכבת פרברית שאמנם יכולה לעזור, אבל לא בלי מערך של מטרו בלב המטרופולין.
איתי | 21.08.13
13.
ספורי סבתא אני לי יש רעיון טוב והכי זול
במרכז תל אביב לבנות מגדל גדול גדול.... וזרועות ארוכות ארוכות ... ובמקצה כל זרוע סל גדול גדול..... אשר ינוע לכל הכיוונים יוריד ויעלה הנוסעים כמה פשוט וחכם ואוו ללא שימוש באנרגיה לבנות מגדלים גדולים גדולים מסביב לת"א ועשות אומגה יש לי עוד הרבה רעיונות לדוני השר כל הרעיונות של הבניה זה לבנות משרות לאנשי שלומו מכספי ציבור ולרוקן את הקופה
הנרי | 21.08.13
7.
אוטוטו זה פה - מיד אחרי כמה פרוייקטים שבקנה
רק נסיים עם הרכבת התחתית שאבן הפינה לה הונחה בשנות השישים, עם הרכבת העילית המהירה של נאסא ועם עוד כמה פרוייקטי הסעה מהירה ששר התחבורה חנך בשנים האחרונות - תיכף תהיה פה הרכבת הזו. אני מהמר שנפגש שוב בשנת 2020 ולא יהיה אפילו קרון אחד בתנועה. לא - אני לא מומחה לתחבורה. סתם מסתכל על ההיסטוריה.
אופניק | 21.08.13
6.
למנתחי העומסים-תבדקו את העומס התמידי בעין הקורא-גנות-קיבוץ גלויות
עין הקורא-גנות-קיבוץ גלויות-הכביש שבכל השנה הוא עמוס בטירוף (גם בחודשי הקייץ כשרבים בחו"ל) ,אין כמעט דיווח בגלגלץ שהמקטע הזה שמרכז את מרכז ראשון לציון (לא להתבלבל עם "משה דיין" שרחוק ממרכז ראשון כמרחק רעננה כפר סבא) נס ציונה רחובות,לא מוזכר בו,אז אנא בכל פיתרון קחו זאת בחשבון (ועוד בלי לדבר על הנתיב "שנלקח" לצורך הנתיב המהיר מגנות לקיבוץ גלויות ,ושלא הוחזר במלואו
הסובל בפקקים | 21.08.13
5.
כמו שהכשלונית פועלת כרגע ממש אין מה לקנא. צפוף, איחורים ענקיים ואיכות נסיעה גרועה
סיפרו לנו סיפורים על רכבת ועל מושבים נוחים מדובר באוטובוס ארוך מדיזל מזהם שנוסע לאט. ב-6 נסיעות עד עכשיו לא היה לנו מקום לשבת ב-4. ואני מדבר על שעות בוקר מוקדמות כשזה רק אנשים שנוסעים לעבודה. הכריזה בשלוש שפות כל דקה מחרפנת. אותו מספר מושבים כמו אוטובוס רגיל רק פי 5 נוסעים אחרי שביטלו את כל הקוים. ונסיעה שלקחה לחיפה חצי שעה עכשיו לוקחת 50 דקות.
המטרונית אסון | 21.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת