אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לפיד: "מערכת החינוך נכשלה כפס ייצור"

20 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
לפיד "ירד מהפסים" אבל לגמרי !!!
וואוו איזה "יופי " של גיבוב דברי "חכמה" ונכון יותר חוכמולוגיה. במקרה ממש במקרה כמורה להיסטוריה אני תמיד מספר -גם- שבני העלייה השנייה היו בני גילם. צר לי אלו דברים רדודים, שמתאימים למי שגדל להיות מפונק ומתכנן תכניות לילדים מפונקים. בושה!!!!!!
בילבי | 31.08.13
19.
קצבת ילדים
קיבלתי החודש קצבת ילדים בסך 280 ש"ח. יאיר, בחייך, מא אפשר לקנות לילד ב- 140 ש"ח בחודש? זה נקרא עזרה מהמדינה? קח את השאר ותפסיק לקרוא לזה עזרה, וגם שהמדינה תפסיק להעמיד פנים שהיא עוזרת בכך. בושה וחרפה! למה כשיש לי מינוס בבנק אני לא בא לממשלה ולוקחת ממנה כסף לכסות את המינוס? למה באת אלי והוצאת מהכיס שלי כסף כדי לכסות את הגרעון שאין לי שום קשר להיווצרותו? יש לי רעיון לכותבי קלקליסט: תחשבו כמה חסך לפיד ע"י איחוד של שני משרדי ממשלה וכמה המדינה הרוויחה בצמצום קצבת הילדים? תופתעו!
עסע | 27.08.13
17.
נראה אותך שולח את ילדך ללמוד להיות מכונאי.
חוץ מזה העולם הוא לא שחור לבן - "תלמיד המקבל 100 או תלמיד שהולך לבקר ניצולי שואה" עוד מניפולציה לשמה . זה יכל להיות גם וגם. זה שאתה לא עשית בגרות והצלחת זה לא מעיד שלכולם יהיה כך , לא לכולם יש פרוטקציה ולא כולם מקבילים 220000$ רק מלהיות פריזנטורים של בנק הפועלים . החיים הם הרבה יותר מורכבים . פשוט אין לי כבר כוח וסבלנות להגיב לכל הטענות הלוגיות שלך חסרי כל הגיון בריא (ולא רק בתחום החינוכי). אני מזמין את כולם להתבונן בהגיגיך והגיע למסקנה המתבקשת.
שי | 25.08.13
16.
רק זה חסר לנו: יאיר לפידים קטנים!
יאיר לפיד הוא חריג, וכדאי שישאר כזה.חוסר משמעת ובריחה ממסגרות אינו נוסחה להצלחה, אלא סיכוי מוגדל לכשלון. חינוך המונים מצליח בנוי על משמעת, על עבודה קשה ועל התחשבות בזולת ולא על ילדים מפונקים המרוכזים בעצמם. אם יצמחו לנו עוד יאירים במדינה, אחד מאלף יגיע אולי לאוצר, אבל הרוב יגיעו לעוני ולכלא בשל חוסר יכולת להשתלב במסגרות כמו זה שמאפיין את לפיד.
מחנך הדור | 25.08.13
15.
תשובה ללפיד
חחחחחח מכונאי זה מצויין בתנאי שיבוא מרצון ומבחירה אנחנו לא גרמנהי/נורבגיה/אירלנד כל המערכת הערכית/נורמטיבית שלנו שונה המורים לא ערוכים ללמד בשיטה אחרת שתניע מוטיבציה/סקרנות/יצירתיות ומה שמשרד החינוך עושה כרגע זה הנצחת חוסר למידה. כולם יכנסו ומהר מאד לאזור הנוחות שלהם ונהפוך להיות עולם שלישי באמת. קודם כדאי להכין תשתית. לדאוג שהמורים יודעים מה לעשות. ובכלל מערכת ואירגון שלא מקיימים מדידה ומציבים יעדים שוקעת מהר מהר למטה חבל
אירית | 24.08.13
13.
זה בערך משל ביצה ותרנגולת
זה שהיום הידע קיים בעולם והתלמידים יכולים לחפש אותו באמצעות כלים טכנולוגיים - נכון. זה שהמורה הוא כבר לא משאב הידע היחידי והוא כבר לא יודע יותר מתלמידיו - עקרונית, זה יכול להיות נכון. אבל בפועל זה לא נכון, כי לרוב התלמידים אין היום מוטיבציה אמיתית ללמוד, אין חדוות למידה ואין תשוקה לידע. איך ניצור בהם תשוקה לידע. נחנך אותם לאהבת הלמידה, ניטע בהם את התשוקה הזאת. וזה התפקיד של המורים והמחנכים. לחנך. אז שלא יספר סיפורים. החינוך לעולם יהיה משמעותי ואקוטי כי אף בן אדם לא מגדל את עצמו.
נעמה | 23.08.13
12.
העובדה שהוא שר אוצר היא בדיחה פרטית מטופשת
אבל העובדה שאין לו בגרות לא מעידה על רמת טפשותו. כי הוא טפש גדול. יש רק הרבה טפשים אחרים יותר גדולים שיש להם תעודת בגרות כי הם בחרו בטפש להיות מנהיגם. בעיקר בגלל שהוא יודע לקקשקש על המון דברים שאין לו מושג ירוק לגביהם אבל הוא מדבר יפה. אמרו בואו נקח אידיוט ונשים אותו מנהיגנו , העיקר שהוא נראה ונשמע יפה. אני ממתין לאנשים נורמלים שינהלו כאן את העסק . כבר 30 שנה שהמדינה הזאת מדשדשת בגלל טפשים וחדלי אישים שמנהלים אותה. נמאס, באמת.
שלמה | 23.08.13
9.
מורה טוב מארגן חומר קיים, מכוון, ועוזר לתלמיד לפתח יכולות למידה
מי שלא ילמד מתמטיקה, מדעים, הבנת הנקרא והתבטאות בעברית ואנגלית ובתור בן אדם טוב יבקר 3 פעמים בשבוע ניצולי שואה במקום.... לא יוכל למצוא מקום עבודה בעולם הטכנולוגי ההולך ומתפתח סביבו. צריך גם ללמוד וגם לדאוג לזולת...פשוט להיות בן-אדם עם יותר כישורים ופחות קישורים
בז נודד דיגיטלי | 23.08.13
7.
כל שר ו"והפנינה" שלו
כשלימור לבנת מונתה כשרת החינוך היא שמה לה למטרה לבטל את החינוך המקצועי ולייעד את כל התלמידים, גם החלשים לבגרות. היה זה צעד של מי שלמדה בבית ספר תיכון מקצועי, ולא שכחה את תחושת הנחיתות מול מי שלמדו הגרות בבתי הספר העיוניים. תוצאת הצעד הייתה הורדת רמת הבגרויות, תסכול מתמשך של תלמידים לא מתאימים שבא לידי ביטוי באלימות והתדרדרות המשמעת בבתי הספר, וצורך דחוף להחזיר מסגרות אלה (כפי שנעשה היום בכספים רבים). והנה מגיע "גיבור" חדש. גם הוא לא סיים בגרות, גם הוא מטיף לנו וסוגר חשבון עם מוריו דרך מישרתו הבכירה. אלא שלו יש פתרון אחר - פשוט לא צריך בגרות! יש הכול באינטרנט... אדוני הנכבד, הגעת לאן שהגעת בין השאר כי ידעת "לשחק" אותה, ולא בגלל כישורים אינטלקטואלים אחרים. חסוך מאתנו את שטויותיך, תן ללמד ולהכין ללמידה רצינית את התלמידים שהולכים ללמוד באוניברסיטאות בעתיד. והרי ברור לכולם, שלא כל אחד יכול לעשות קיצורי דרך כמוך..
אזרח מיואש | 23.08.13
5.
שר האוצר ממש לא צודק!
אני מורה בתיכון ובמכללה, ואני יכול להעיד לפחות על עצמי שהמורה הוא עדיין מוקד ומרכז מידע כי: א. לא כל דבר נמצא ברשת. ב. גם אם יש מידע ברשת, צריך לברור ולבחור את המאמר הנכון, ולשם כך צריך הנחיה ממורה בעל ידע וניסיון. ג. אדרבא ואדרבא, ריבוי המידע וזמינותו גורם שהרבה חושבים שהם מבינים נושא, אך הם בקושי "מגרדים את הצבע" ובאים לידי מסקנות מוטעות ולפעמים גורליות. חבל ששר האוצר מדבר רק בסיסמאות נבובות ודמגוגיה (שכתובה אמנם בשפה יפה ) זולה.
אב | 22.08.13
1.
איזה שטויות , מה הקשר בכלל ?
" תגדירו מה זה תלמיד טוב? זה מי שהוציא ציון 100 בבחינה או כזה שמארגן שני חברים והם הולכים לבית של ניצול שואה פעמיים בשבוע ויושבים איתו כדי שהוא לא יהיה לבד? אני בטוח שאתם יודעים את התשובה" אז מה אתה רוצה להגיד מר לפיד , שנלך לבקר ניצולי שואה , ולא נלמד שום דבר ? מה קשור מחט לתחת ???? תלמד טוב , תוציא ציונים טובים ופעם בשבוע תלך לבקר ניצול שואה , זה סותר אחד את השני? רואים שאתה מדבר שטויות כי אין לך בגרות
כטאכאא | 22.08.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת