אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כבוד לארכיטקטים: מבנים שהם פלאים הנדסיים

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
ל 12: אין שום ראיות מדעיות לגבי גודל אבן הראשה בכותל !!!
כי פשוט לא ניתן למדוד את עומקה האופקי !!! שיכול להיות גם עשירית מהאומדן וממילא לא הניפו אף אבן, אלא גררו על סוללת חול כמו בפירמידות. עבודה קשה אך ממש לא פלא הנדסי , ולהזכירך, נבנה ע"י הורדוס שהיה שליט אכזר ולכן להגיד פועלים ולא עבדים זו התעלמות היסטורית
אז כן, אתה משיחי משוחד | 07.09.13
22.
2 עובדות מעניינות:
1. קרוב ל-98% מכלל המהנדסים האזרחיים (בניה, קונסטרוקציה, תשתית) שפעלו אי פעם, החל ממצרים העתיקה ועד היום (לצורך העניין "מהנדס" = מי שעיסוקו תכנון פרוייקטים מהסוג הנ"ל, ללא קשר לתואר) עדיין חיים בינינו; הגידול המספרי הוא אקספוננציאלי. 2. האם חשבתם לרגע איך המהנדסים היוונים, החשמונאים והרומאים חישבו את הפרשי הגובה בין 2 נקודות רחוקות זו מזו, ושאין קשר עין ישיר ביניהן, כדי לתכנן את השיפוע של אמת מים, כך שלא יהיה פחות מדי ולא יותר מדי? ואיך הם בכלל ידעו ש-2 נקודות מרוחקות מאד זו מזו (עד עשרות ק"מ; אפילו אמת המים התחתונה מברכות שלמה לירושלים היא באורך כולל של 21 ק"מ, למרות שבקו אוירי המרחק הוא כ-10 ק"מ) נמצאות בגבהים שונים? לדוגמה: הפרש הגובה בין ברכת שלמה העליונה ל"עיר העליונה" בירושלים הוא 40 מ' בין 780 נק' יציאה, 740 נק' כניסה, ויש לשמור על שיפוע אחיד לאורך 13.5 ק"מ, ואילו הפרש הגובה בין בריכת שלמה התחתונה להר הבית הוא רק 30 מ', בין 765 ל-735, ויש לשמור על השיפוע לאורך 21 ק"מ (0.14%!!!).
 | 04.09.13
15.
הקולוסיאום והנקודה היהודית
הרי תמיד אנחנו מעורבים בזה, לא? אספסיאנוס התחיל לבנות את הקולוסיאום ופשט רגל. בנו, טיטוס, השתמש בהון הרב ששדד מאוצרות המקדש ובשבויי מלחמה היהודים שהפכו לעבדים והשלים את הפרויקט. מסיבה זאת יהודים נכנסים חינם לקולוסיאום. אנחנו גם בנינו אותו וגם שילמנו עבור זה. כמו ערי המסכנות במצרים.
משה | 04.09.13
13.
אין כמו הפלא ההנדסי של הפקק לבאים ממזרח במחלף התקוה
הגניוס הישראלי של אנשי מע"צ אפשר להם לסלול רמפת גישה לבאים ממזרח ברוחב שלושה נתיבים לפחות, ואז לצייר על הכביש מסלול בודד. רק תודות להם, אלפי נהגים הבאים ממזרח זוכים להנות מפקק משגע, מה שנותן להם הזדמנות בלתי חוזרת (לפחות עד למחרת) לחזות בפאר מגדלי אם המושבות ובגורדי השחקים החדשים בבית העלמין ירקונים. הבאים ממערב מקופחים-ברמפה המערבית הביאו צייר פחות גאון שצייר יותר ממסלול אחד. למי שתוהה, נאמר שהרמזור בקצה לא עמוס במיוחד. לקינוח, זוכים הנהגים מכל הכיוונים לחזות במיצג הסביבתי של העפרון החלוד ברמזור של אם המושבות. כיף להכנס למלבס בבוקר, יותר כיף לצאת בערב.
שווה לחכות רק בשביל להכנס לפתח תקוה | 03.09.13
12.
ישנו מבנה סופר מדהים בירושלים,שנבנה מאבנים ששוקלות 6-400 טון.הוא נבנה
בבנייה יבשה ללא טיפה מלט,על שטח של עשרה מגרשי כדורגל. האבנים נבנו לגובה של10 קומות והונחו כשכל אחת נכנסת טיפה פנימה ויוצרת קיר עם מבנה פרמידה כדי לשמור על חוזק דחיקה. המבנה נבנה כדי להחזיק פלטפורמת אבן ישרה למספר מבנים אחרים והמהנדסים הבינו שבתוך המבנה העצום הזה אי אפשר סתם למלא חול ואבן כי זה ידחק את הקירות החצה וימוטט את המבנה, ולכן הם בנו סדרת קשתות אחת על גבי השנייה שתומכת במשטח שעליון ומחלקות את העומס. גם בנימינו אין מנוף שמניף אבן של 400 טון.אני חושב גם לא של 200... יש במבנה הזה את האבן המסותתת השנייה בגודלה בעולם.אבנים עצומות שמונחות בדיוק מושלם ופילוס מושלם ויוצרות מבנה מעורר הערצה. 10000 פועלים (לא עבדים) במשך 10 שנים של עבודה. קוראים למקום - הר הבית, מקום מקדשם של היהודים על הר המוריה בירושלים. זה יכול להישמע מופרך, אני יודע, אפילו קצת משיחי או איזה הטפה של איש ימין,אבל זהו מידע היסטורי ארכיאולוגי מדעי מבוסס לחלוטין. סתם שתדעו שלנו גם יש מבנה כזה שאפשר בהחלט להתגאות בו.
יניב | 04.09.13
2.
נתיב התחבורה הציבורית, כביש ז'בוטינסקי, פתח תקווה
הנסיעה בנתיב איטית כל כך עד שנדמה שכל אוטובוס החולף בו שוקל 13,200 טונה. תכניות הבנייה המקוריות והחישובים היו כל כך לא מדויקים, שלא ניתן היה לשנות או להתאים דבר על מנת לשפר את הנתיב, שנראה כאילו הושלם ב-1889.
פלא העולם הנשכח | 03.09.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת