אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הממונה על ההגבלים: ענף הרכב תחרותי, אך יש בו גם כשלי שוק

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
אני גם רוצה לקחת את מה שממונה על ההגבלים לוקח...
איך אתה אומר לי שבשוק הזה יש תחרות?! מי מתחרה בפולקסווגן פאסאט לדוגמא ? מאזדה 6? זה בושה בכלל להכניס את הפחנוע היפני לאותה שורה פאסאט או איי 6 או לקסוס I250. אין פה שום תחרות בשום דבר... ביום שמישהו ימכור פאסאט בנוסף לצ'מפיון או לקסוס בנוסף ליבואן של לקסוס יהיה תחרות בלי קשר למצב המיסים ההזוי עוד יותר... ואת זה שאם אני רוצה לקנות רכב בחו"ל אני צריך לשלם עוד יותר העיקר לממן את 120 הבטלנים...
חן | 26.09.13
7.
מיסים מיסים ועוד מיסים!!
עד שהממשלה החמדנית לא תוריד את אחוזי המס שהם כרגע מעל 100% על כל רכב חדש, אין לה מה לדבר על יבואנים. מקום המדינה מוצצים את האזרחים בעוד כסף ועוד כסף על עצם החוצפה שלהם לרצות לקנות אוטו חדש. אנחנו לא מטומטמים ותפסיקו ללכת סחור סחור. תנו לי סיבה אחת טובה למה אנחנו צריכים לשלם את המס השערורייתי הזה בשעה שכל מדינות ה - OECD משלמות הרבה פחות מיסים על המכוניות.
מירית | 22.09.13
5.
בולשיט
הסיבה היחידה (!) למחירי הרכב הגבוהים בארץ זה המיסוי המטורף, שהוא גם הכי גבוה בעולם שיש על מכוניות (וממשיך לעלות ...). אז כאשר על רכב יש מס קניה של 83%, ועל זה יש עוד מע"מ של 18%, ואם הרכב יפני או קוריאני עוד 7-8% מכס, אז מה שיוצא זה מס של 100-120% על הרכב שאתם קונים. במילים פשוטות, אם מחיר מכונית "משפחתית" הוא כ- 130 אלף ש"ח (המרכאות כי רק בארץ מזדה 3, פורד פוקוס או טויוטא קורולה נקראות מכונית משפחתית. באירופה/ארה"ב הן נחשבות מכוניות קטנות), מזה כ- 70,000 הולך למיסים, וה- 60000 אלף הנותרים הם עלות הרכב והרווח ליבואן. אז זה לא שהיבואנים מסכנים, ממש לא, אבל אל תאמינו לכתבות שיחסי הציבור של משרד האוצר מכניסים לעיתונים. כל פעם "מגלים" לנו שבעצם יש "כשל שוק" ו"היבואנים מרוויחים יותר מדי" ו- "בגלל חברות הליסינג המחירים גבוהים לצרכן הפרטי", ועוד מעט גם יספרו לנו על מצב החסה בשטחים. אז עם כזאת פירמידת מס, של מס קניה, שעליו יש מע"מ, שעליו יש שווי רכב (כאשר הרכב מהעבודה), שעליו משלמים מס הכנסה ובטוח לאומי, ובסוף גם משלמים מס של כמעט 150% על דלק, אז שלא יאשימו את היבואנים. לידיעת משרדי הממשלה: אתם יכולים לעבוד על חלק מהאזרחים כל הזמן, או על כל האזרחים חלק מהזמן, אתם לא יכולים לעבוד על כולם כל הזמן, ולצפות שאנחנו נחשוב שהמחירים היקרים הם בגלל "כשלי שוק".
ראובן | 22.09.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת