אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

השר לפיד, רעיון החינוך בטאבלט הוא כישלון ידוע מראש

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

24.
בו נתחיל ממשהו יותר פשוט
אתר של משרד החינוך סטייל coursera שבו יהיו "קורסים" בכל מקצועות הבגרות. תפקיד המורים יהיה לתרגל את התלמידים ולעזור להם לשנן את החומר. אינטראקציית לימוד כלל ארצית והשוואת רמת הלימוד בבתי הספר ללא בעיה. ומה המחיר? זניח מאוד. בהשוואה למיליארדים שנשפכים היום...
יואל | 02.10.13
23.
75 דולר- לא, אבל לבת שלי יש תקציב של 200 שח בחודש שיכולה להוציא אותם על איזו
שטות שתרצה. יש דבר כזה שנקרא אחריות הורית- מצד אחד לאף גורם אין את הזכות לומר להורה מה לעשות עם הילדים שלו, מצד שני להורה אין את הזכות לצפות שמישהו יחליט בשבילו (אלא כמובן אם הוא עשה איזשהם סידורים ו מוכן לקבל את ההשלכות גם כשהן לא מוצאות חן בעיניו).
 | 02.10.13
22.
"רעיון החינוך בטאבלט הוא כישלון ידוע מראש" הוא העתיד וזהו צדק החברתי האמיתי
1) ילדים יסחבו תיקים קלים יותר. 2) הספרים יעלו רבע - חצי ממחירם היום. 3) להחליף פעם ב6 שנים . 3) למידה מעניינת יותר שכוללת וידיאו ,אודיו ועוד. 4) הטבלאט צריך לתמוך בכתיבה בסגנון נוט 3 וכדומה.
ראיין | 02.10.13
21.
יאיר אמר באחת ההזדמנויות שמביולוגיה קשה להתפרנס, אבל ממכונאות מתפרנסים טוב
אולי מנסים להשחיל מה שנקרא שו''ב - שליטה ובקרה, להכין ילדים להיות ברגים קטנים וממושמעים. מה הוא השורש המשולש של 27? - ענה נכון תוך 5 שניות - מצויין, ענה נכון בפחות מדקה - טוב, ענה נכון אחרי יותר מדקה - עובר, ענה לא נכון - ילמד בקבוצה אחרת. אם הטאבלט מאפשר ללמוד על הסטופר, אז זה מה שצפוי שיהיה במציאות. לא נשמע טוב
ברוך | 02.10.13
20.
למדתי עם טאבלטים מספר חודשים (כיתה ה')
בכיתה ה' (לפני כמה שנים) הכיתה שלי קיבלה פרויקט מטעם ממשלת ת"א והיינו צריכים להכין סרטונים על ירושלים בקבוצות (צילום תמונות וסרטונים, מציאת תמונות וסרטונים באינרנט, עריכת וידאו ב-iMovie ועריכת אודיו ב-Garage Band), אתם יכולים למצוא סרטונים ומידע באתר ממשלת ת"א. בסופו של דבר רון חולדאי ואנשיו החליטו לא להמשיך להפיץ את האייפדים במערכת החינון של ת"א (המחנכת שלנו טענה שזה בעקבות התקציב). האייפדים נשארו בבית ספר ולא הורשינו להוריד אפליקציות. האמת היא שלא ממש למדנו (ווי, ראינו תמונות של כיפת הזהב והכותל וחיברנו אותם ב-iMovie). זה בי"ס בצפון ת"א, אז לרוב הילדים היה אייפון+אייפד בבית. לפני הטאבלטים ואחרי הטאבלטים למדנו עם לפטופים (שגם הם נשארו בכיתה). לפי מש ששמעתי מחבר שלי, בבי"ס סביון יש דגש על לפטופים והתלמידים מורשים לקחת אותם הביתה ולעשות בהם כרצונם, מה שגורם להם לשחק ב-GTA באמצע השיעור.
תלמיד | 02.10.13
18.
לא צריך ללמוד מארה"ב, אפשר ללמוד מבת ים שבה לומדים עם טאבלטים
לפני כשנתיים עיריית בת ים התחילה פרויקט "טאבלט לכל ילד", וכמורה בבת ים אני יכול להעיד על היתרונות והחסרונות של הלימוד בטאבלטים : יתרונות : אכן פוטנציאל לשיעורים יותר מעניינים - סרטונים, קישורים, ובכלל - למידה אינטראקטיבית. בנוסף - יותר ידידותי לכדור הארץ ולבריאות הילדים כי יש פחות ספרים בתיק החסרונות : מי שחושב שהתלמידים עושים שימוש ראוי בטאבלטים חי בסרט. הם מורידים אינסוף משחקים ואפליקציות, מצלמים ומקליטים מורים כנגד החוק, בוהים כמו זומבים במסך. יש הרבה יותר בעיות משמעת בכיתה כי צריכים לוודא שהתלמידים לא עושים שימוש לא ראוי. בהפסקות המחזה מדהים - התלמידים מתקשרים רק בטאבלטים ולא אחד עם השני. חוץ מזה - הם קולטים את הטכנולוגיה הרבה יותר טוב מהמורים, מה שהופך מורים רבים להרבה יותר משמעממים מקודם. למרות היתרונות של הטאבלטים, החסרונות לדעתי רבים יותר. עדיף שיהיו כיתות חכמות עם מקרן, אם המטרה האמיתית של לפיד היא למידה וחינוך. ברגע שנותנים לתלמידים את המכשיר ליד - לא משנה כמה המורים יתאמצו, הם יהיו משמעממים יותר מכל אפליקציה בטאבלט. לא צריך להרחיק לארה"ב, אפשר לבוא לבת ים ולראות את הנזק של "הקידמה" ושל הפופוליזם של ראש עיר.
מורה שמלמד עם טאבלט  | 02.10.13
16.
מה צריך ךקרות על מנת שהשיגעון הזה של "יש / אין עתיד" יפסק
הרעיונות הגדולים בחינוך מגיעים ממי שאין לו תעודת בגרות, ומאחד שממה שמספרים לי, אלו שמכירים אותו, לא היית תלמיד מצטיין (שלא להסתבך בלשון הרע). אולי בכלל כדאי לבקש מיאיר להציג את התעודות שלו מהתיכון, נראה על סמך מה הוא מדבר. פחד אלוהים !!!
זמי בן-חורין | 02.10.13
14.
המיחשוב הוא כלי ורק כלי של חינוך (תגובה ל-4)
גם באוניברסיטאות, הרבה מאד תלמידים יושבים עם הטבלט ומשחקים. הם אשפי מחשב למשחק ולגנבת עבודות. הם עצלים ועלובים לשימוש מושכל. המחשב, הטאבלט, הוא רק כלי. כלי נפלא כשיודעים להשתמש בו, כלי לניוון המוח כשמשתמשים בו כדי להתחמק ממחשבה עצמית. כיום, כל עוד לא מארגנים מחדש את כל מערכות החינוך וההוראה מהפעוטון ועד התואר השלישי באוניברסיטה, המצב עתיד רק להידרדר. כדאי לזכור כי דווקא במקרה של התלמידים הממוצעים ומטה, המחשב משמש כלי להתחמק מלחשוב. רוב הצעירים של היום לא יודעים לחשב עודף כי המחשב עושה להם את העבודה. אני לא מדברת על היכולת הלשונית הדלה שלהם או על כמות ההשכלה שהם צברו במוחם. מי שאין לו כמות מינימלית של השכלה בראש לא יכול להתמש במחשב כדי להפיק את התועלת שנצברה במחשב. אם לא יתקנו היטב את עצם צורת השימוש במחשב, אנחנו נחזור במהירות לימי הביניים, כאשר הרוב המכריע של האוכלוסיה פשוט לא יודע כלום חוץ מאשר איך להפעיל אפליקציות של הרובוט שמשמש אותו במקום מוח. את האפליקציות האלה, יש לזכור, מפעילים כל מיני בעלי אינטרסים.
תמר | 02.10.13
13.
כנראה שזאת טעות להכניס טאבלטים למערכת החינוך
בצורה בה הם הכניסו אותה אבל אנחנו אוטוטו בשנת 2014 ועדיין כל שנה תלמידים צריכים לקנות ערימת ספרי לימוד שמשווקים ע"י קומבינטורים ש"מעדכנים" אותם פעם בשנה כדי שחס וחלילה אף אחד לא יתחיל פרויקט של השאלת ספרים. הרי את כל הספרים שתלמיד צריך מכיתה א' עד י'"ב אפשר להכניס לסמארטפון ממוצע והם לא יתפסו אפילו אחוז מהזיכרון. ומי לעזאזל החליט שזה חייב להיות אייפד? כל טאבלט ב200 שקל יעשה את העבודה. הכי קל זה להשמיץ את הרעיון אבל בינתיים אף אחד לא נתן שום פתרון לבעיה של ספרי הלימוד בזמן שיש אחד ורק צריך למצוא את הדרך הנכונה לעשות זאת.
 | 02.10.13
10.
זה עובד טוב מאוד בבית ספר של לילדים שלי - בחו"ל
בשנה שעברה קיבלו אייפד והשימוש בו היה ללימוד (הם הורשו להוריד משחקים רק באישור בית הספר) השנה קיבלו מק של אפל. הספרים במחשב העבודות והשיעורים רובם נעשים במחשב ונשלחים ישירות למורה. צריך להתקדם טכנולוגית, וזה יחכול לעבוד נהדר
ד | 02.10.13
8.
חבל שאתה לא מתעמק קצת יותר בנושאים שאתה כותב עליהם
לימוד בטאבלט זה העתיד גם אם יש עדיין בעיות של גישה לאינטרנט ע"י תלמידים. מה עדיף: ילקוט ששוקל 20 קילו והורס את הגב ? מליוני ספרים שצריך לזרוק כל שנה לפח בגלל הוצאות חדשות ? ראית פעם איך נראה שיעור אינטראקטיבי בכיתה ? כדאי שתראה לפני שאתה כותב. המורה מדברת על הרי געש למשל: כל תלמיד לוחץ על קישורים שהמורה הכינה בשיעור מראש וצופה בסירטונים על התפרצות הר געש. אח"כ יש שאלון אינטראקטיבי ודיון בין התלמידים שנמשך אחרי השיעור בפורום. אני רואה את זה כל יום. ועוד לא הזכרתי google earth בשיעור והקרנת הטאבלט של המורה על מסך. מי שרוצה להישאר עם ספרים פשוט עוצר את הקידמה. בקשר לשאר הנושאים: קצת פחות ציניות ולגלוג על דעות שונות משלך ישפרו את הטור פלאים.
גיל ג | 02.10.13
7.
חינוך מחדש
במקום להתייחס ל"לימוד דרך טאבלט" כדאי להתייחס ל"לימוד בעזרת עזרים מתקדמים ולא דרך מורים מוצלחים יותר או פחות ולוח". איך יותר קל ללמד היסטוריה? ע"י המורה ירדני העייף שמספר מה קרה פעם לפי מה שקרא בספר או ע"י סרט מרתק שמוקרן בכיתה? איך יותר קל ללמד חשבון? ע"י לוח סטטי וע"י מורים שהם אולי טובים אבל לא כולם ספצים בשיטות הוראה ולא כולם באותה רמה, או ע"י סרטונים שעובדו ושויפו ע"י מיטב המוחות היצירתיים והדידקטיים תוך שימוש באנימציה? אפשר לקחת המון מהטכנולוגיה ולהקפיץ את החינוך קדימה. טאבלט זה לא האישו, האישו זה שיטות הוראה מיושנות. אם בכל זאת נטפלים לטאבלט - אז הוא יכול לחסוך את הילקוטים וכאבי הגב ובמקום לקנות כל שנה ספר חדש כי המהדורה התחלפה ע"מ לפרנס את המול"ים (למרות שהמתמטיקה היסודית לא ממש השתנתה כמה מאות שנים) - ירד עדכון לטאבלט. יש להגדיר מחדש את תפקיד המורה, הוא עדיין נחוץ, ולא רק לפתרון בעיטות טכניות, גם עבור הסברים נוספים ועזרה למתקשים, אבל בטח לא להעברת חומר הלימוד. מדינות שלא יעזרו בטכנולוגיה בחינוך, ישארו מאחור.
נועם | 02.10.13
2.
לרוב אני מסכים עם לפיד - הפעם הוא טועה ובגדול!!!
לא זו הדרך ולא זו השיטה, חייבים להכניס את מערכת החינוך עמוק יותר לעידן המיחשוב באופן פראקטי ולא לשם ההצגה, אבל בשום פנים ואופן לא בדרך שהוא מציע, ניסינו שיטה דומה אצלנו וזה היה כישלון צורב, רק אחר כך בדקתי וראיתי שזה היה גם נחלתם של רבים אחרים ויש הרבה סיבות לכך. הילדים הם לא שפני ניסיון ואסור לנסות להוביל חדשנות מוטעית על גבם.
מנהל מערכת חינוך | 02.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת