אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועדת השרים לענייני פנים צפויה לאשר בשבוע הבא את תוואי הרכבת לאילת

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
רכבת לאילת ומה עם פיתוח הנגב הערבה ומצפה רמון
הרכבת המוצעת מוצגת בקסם מהירותה. למטענים מה חשוב שעה יותר שעה פחות, הלוואי והנמלים יעבדו ביעילות שתאפשר את הצדקת המהירות אבל לנוסעים אפשר לקצר נסיעה ברכב על ידי שיפורי כבישים. כביש 6 כבר מתוכנן עד דימונה. עוד קצת שיפורים ודו נתיבי, משאיות ירדו כי מטענים יובל ברכבת והכי חשוב נפריח את מצפה רמון וישובי הערבה שללא תנועה לאילת יגוועו אז ממשלתישראל לפני שמצביעים על המסילה חישבו על הערבה ומצפה רמון.
מתכנן ערים | 06.10.13
22.
הרכבת הזאת לא נועדה לנוסעים!!!
מטרת הרכבת היא להתחרות בתעלת סואץ - תעלת סואץ מכניסה כל שנה למעלה מ-6 מילארד דולר למצרים מה שאומר שתוך שנה-שנתיים הרכבת יכולה להחזיר את עצמה. המצב הוא שהרבה גופים מחפשים פיתרון למעבר דרך מיצרים בגלל המצב הבעייתי שם. עכשיו אם יהיה קו רכבת אז יעברו שם גם נוסעים שזה בונוס ולא העיקר למרות שגם זה דבר שיכול לפתח מאוד את אילת ואת כל ישובי הערבה לכל אורך הדרך - איזור שהיום די מת מבחינת מדינת ישראל.
עידן | 05.10.13
19.
9 צודק. כמה יעלה הכרטיס ומכאן נגזר, מי בדיוק ייסע?
וצריך לזכור שאם הקו מפסיד ברמה התפעולית זה אומר שרכבת ישראל (ובסופו של דבר הציבור) מממנים תפעול רכבות ריקות. אני מקווה שהרכבת תתרום לפחות לפיתוח הנגב, למרות שאני חייב לציין שלא בדיוק ברור לי איך זה יקרה. מבחינת מטענים, אפשר להסתפק ברכבת איטית של 40 קמ"ש ואת זה לא אני אמרתי. זה לא שזה לא היה נחמד שתהיה רכבת נוסעים של 200 קמ"ש מתל אביב לאילת, זה פשוט שמדובר בתקציבי עתק שיכולים לממן עשרות פרוייקטים אחרים (שראוי שיהיו גם כן בפריפריה) כמו למשל שדרוג כל כבישי הדמים החד נתיביים והעלמת תופעת תאונות החזית-חזית הקטלניות. ודבר אחרון, מי כן הולך לשלם על זה? הרי אף חברה זרה לא תזרוק כסף לפח...בסופו של דבר תהיה פה התחייבות או רשת בטחון של ממשלת ישראל שהקו יעבוד.
אמיר | 04.10.13
16.
מדוע לא יהיה רכבת לאילת
הרי הפולטקאים שלנו יודעים רק להבטיח והרי לפני כל בחירות מבטיחים רכבת לאילת ואם תקום רכבת כזאת מה יהיה להם להבטיח בארץ מקיימים רק שיש קטסטרופה או אסון הרי גם את איילון לא רצו להקים רק לחץ פקקים נורא הקים את הפרויקט כולם יודעים שאין טעם ברכבת לאילת ולדעתי גם אגד וארקיע ואגוד המובילים לא יתן להקים את המסילה אני כבר רואה את הבגץ שידחה את זה לשנים
שלמה | 04.10.13
15.
פרויקט מגלומני מטורף
אם תיקצבו את הרכבת ב-7 מיליארד כנראה שזה יעלה 14 או אפילו יותר. בכסף הזה אפשר להסיע אין סוף נוסעים באוטובוסים בחינם מבאר שבע לאילת וחזרה ב-50 השנים הקרובות. אפילו הסינים שאלו למה משקיעים כל כך הרבה כסף להסיע אנשים מכפר אחד (באר שבע) לכפר אחר (אילת)? באמת למה??
הנוסע הסיני | 04.10.13
11.
מדהים עד כמה חוות הדעת תואמות תמיד את גישת הצד מזמין חוות הדעת
פ' סדן טען קבע כי מדובר בפרוייקט שמוביל כמעט בודאות לכשלון כלכלי. ואני חושב שיהיה נחמד שיש לנו אמצעי תחבורה שמקצר את הנסיעה בעוד שעתיים עד חצי שעה (תלוי בשעה). אני חושב שזו החובה שלנו לחבר את אילת עם יתר חלקי הארץ. הפרוייקט הזה היה צריך לצאת אל הפועל ממזמן. לחיילים שלנו מגיעה תחבורה יותר הולמת, לנו כשאנחנו בחופשה, הסחורה מנמל אילת תגיע מהר יותר...
 | 04.10.13
8.
10 שנים בחינם לסינים בקו המטענים
למה לחשוב מסובך כשאפשר פשוט. הפרויקט נועד לכפל שמוש: 1) תעבורת נוסעים בין אילת למרכז בזול ובמהירות. 2) מטענים בשעות לילה \ דלות תנועה בין אסיה לאירופה. מי צריך כזו אפשרות? מי שיש לו כיסים עמוקים, יכולת בצוע, ואינטרס לבצע או במילים פשוטות סין \ גרמניה כל אחת על מנת לשנע סחורה מאירופה לאסיה ולהפך. על כן יש להוציא מכרז בו הזוכה יבנה את הקו ~ 2G$ ובתמורה משך 10 שנים יקבל שמוש חינם בקו המטען לסחורותיו. בעבור הסינים באם יבנו את זה העלות היא 300M$ בשנה וצריך לבדוק מה העלות של מעבר אניה דרך תעלת סואץ וכמה הסינים מפעילים בשנה. זה נותן למי שיבנה זאת יתרון על פני המתחרים: 10 שנים בהן הוא יכול לשנע בחינם סחורות מחוף לחוף ביעילות. 300M$ בשנה קטן על הסינים \ גרמנים ואולי אף הצרפתים. אז, פקידי האוצר, למה מסובך כשאפשר פשוט. אבותינו אמרו זה נהנה (הסינים\גרמנים שיקבלו חיבור בחינם בין אירופה ואסיה דרך הים התיכון לים סוף) וזה לא חסר (בחינם רכבת). רק להזכר כי בעבר הלא מאוד רחוק הפרסים ממנו את הקמת קו צנור אילת אשקלון בשביל להעביר נפט פרסי לאירופה ביעילות מבלי להסתמך על הערבים - זה היה כשהשלטון באירן היה של השאה הפרסי טרם מהפכת חומייני.
נו באמת | 03.10.13
7.
תנו לסינים לבצע ותוך שנה כולם נוסעים לאילת ברכבת
הסינים מתמחים בבניית רכבות מהירות בזמן קצר ביותר. תנו לחברה ממשלתית סינית את הפרויקט במימון של ממשלת סין עם היתר להביא כמה אלפי עובדים סינים לביצועו ותוך שנה כולם נוסעים ברכבת לאילת וכל המטענים מהמזרח הרחוק מגיעים לנמל ומשם למרכז הארץ. צריך גם לציין שמרגע שתפעל המסילה לאילת, לא תהיה שום הצדקה להמשך קיומו של שדה דב בתל אביב. עם נסיעה של שעתים מרכבת מרכז לאילת, לא תהיה בכלל הצדקה לקיים טיסות לאילת.
משה | 04.10.13
5.
ולאן ילכו המליארדים שוב לכיסי סודנים והאויב הפלסטיני? שוב פועלים מעזה? שוב מימון טרור?
רק מדינה לא שפויה מעסיקה את האויב ומאפשרת מימון לטרור נגדה במליארדי שקלים מפרויקטי תשתיות.. שוב כל הקבלנים "הישראלים" ימהרו להעסיק לנו מסתננים סודנים ומחבלים מעזה ורמאללה.
אנחנו מדינה לא שפויה | 04.10.13
4.
טמטום משווע
במקום רכבת בעלות מטורפת שיעשו רכבות אויר מאילת למרכז במחירים סבירים. אפילו אם הממשלה תסבסד ההשקעה לא תגיע ל7 מיליארד שקל שיגעו ילדים סיניות או אחרות. במקום השטות הזאת תבנו כביש מדהים ברמה גרמנית ותנו לסוע בלי מגבלת מהירות וכביש 3 מסלולים לכם כיוון ותראו שהגל מתקצר ובעלויות נמוכות בהרבה.
ח | 04.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת