אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לידיעת לפיד: "בלב הערים ניתן לבנות 200 אלף יחידות דיור"

94 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

93.
במרכזים ההיסטוריים של ערינו יש מקום להרבה יותר מ 200,000 יחידות דיור
מוזמנים להאזין לכתבה בנושא בתוכנית "בדרך אל הטבע" של מיכאל מירו ברשת ב' של קול ישראל בשבת הקרובה 16.11.2013 בין 07:10 ל 07:50 לגופו של עניין: העיר נתניה משתרעת משכונת צוקי הים בצפון מערב עד לפאתי כפר הנוער הדסים (קצה שכונת המכללה) מרחק של 14.5 ק"מ !!! בתווך ישנם שדות בוטנים משני צדי דרך מספר 2, וקטעי שממה ושיממון לרוב. רחוב הרצל (טוב שחוזה המדינה כבר אינו רואה את הבושה של נתניה שלו,) בעל חזות של סמטה מוזנחת בעיירה דרום אמריקאית אומללה ולא של "בירת הספורט " של ישראל עם למעלה מ 200,000 תושבים !!, עם אזור מלאכה מפגר(מלטשות יהלומים בעבר הרחוק מאוד), שוק מצחין והעיקר - קושרת לראשה עטרות לא לה. שכנתה מצפון חדרה אינה טובה ממנה- שטחה המוניציפלי 55,400 דונם גדול ב 800 דונם מהשטח המוניציפלי של תל אביב - יפו . ראש העיר הקודם אביטן התפאר בתוכניות חמסניות לשמורות החוף שבין כפר הים לנחל חדרה. כאילו אין רועים בדווים רועים את עדריהם בעיבורה של חדרה ע"י תחנת הרכבת, לפחות כאילו מדובר בגבעות ירוחם שבנגב. מי זקוק לשכונת רוני יצחקי בצפון מזרח כפר יונה, הרחק מלב המושבה. אחרי שהיזמים המתוחכמים ימשכו ידם מהפרויקט, (לאחר גזירת הקופונים) מי ישלם לאורך ציר הזמן את עלות אספקת השירותים לשכונה המרוחקת מן העין ומרוחקת מהלב. זה רק מקבץ דוגמיות - אותו ניתן להחיל כמעט על כל עיר ומושבה בישראל
דניאל מורגנשטרן - יועץ סביבתי ומתכנן אורבני | 12.11.13
91.
בלב הערים ניתן לבנות 200 אלף יחידות דיור
צריך להזכיר לשר שקיים המגזר המגזר הכפרי. במספר החלטות מצומצם ניתן לרתום גם אותו למאמץ – כל זה ע"י שינויי תב"ע מקומית ותוספת זכיות בניה בנחלות, במקביל להוריד את מחירי הקרקע למחיר שפוי . מהלך זה שווה עשרות אלפי יחידות מגורים ואולי אף יותר !!!!
עזרא סידרנסקי  | 13.10.13
90.
ראש עיריית ראשל"צ הנוכחי בולם תכנית פינוי בינוי מאושרת בניגוד לראש העיר הקודם שקידם אותה
ראש עיריית ראשל"צ מר דב צור חוסם את תכנית פינוי הבינוי בלב ראשון לציון, ליד היקב, ממש במרכז. מה הסיבה לכך לעזאזל אם לא אינטרס אישי? על פי הכתבה, זול יותר לבצע תכנית פינוי בינוי במרכז העיר מאשר שכונה מרוחקת. לקבלנים עדיף לבנות על קרקע בתולית כי לא צריך להתעסק עם דיירים ולפצות אותם. בתכניות פינוי בינוי, למרות שיש רווחים, הם לא רוצים לפצות, בפרט שבשטחים בתוליים אין את הצורך הזה. ראש עיריית ראשל"צ הקודם, מר אלי ניצן, כבר קיבל אישור ממשרד הפנים לבצע את התכנית במתחם לב ראשון, אך בא דב צור ושם רגל לתכנית, למרות שהבתים יושבים שם כבר 50 שנה בערך. יש גם צורך בשיפור מראה העיר כי השכונה יושבת ממש על הציר המרכזי בעיר מול היקב וגן העיר.
אינטרסים צרים ומוזרים | 12.10.13
89.
המחקר מדבר בחיטים והאוצר עונה בשעורים.
מי שאחראי לתגובת האוצר אינו מבין דבר וחצי דבר בכלכלה אורבנית. ונדמה שבכל האוצר אין אדם שמבין. העובדה שהארנונה ממגורים (במיוחד בתנאים בהן הרשויות אינן רשאיות להעלותה על- פי צרכיה, אינה מכסה את ההוצאה הממוצעת ליחידת דיור. רק שטחי מסחר ותעשיה בכמות מתאימה מאזנים את הפער. הבניה על קרקעות המדינה אכן משביחות את הקרקע, אבל הטיפול בתושבים ובשטחים המבונים נותר על כתפי הרשויות. אפילו א מרבית היטלי האשבחה המדינה לוקחת לעצמה. עד שלא יהיה תכנון אובייקטיבי ומקצועי אנו נזכה לתכניות שלופות ופופוליסטיות שבצד הפתרון שתבאנה יביאו איתן בעיות חדשות ובהיקף גדול בהרבה. חלק משרותי המדינה מסופקים ע"י הרשות וכשזו חדלת פרעון גם התושבים סובלים.
יטב | 10.10.13
88.
לכבוד השר יאיר לפיד
אין לי צל של ספק שאתה עובד במלא המרץ למציאת פתרון אמיתי. ושאתה צריך להיות מאוד זהיר שהמאמץ הזה יכוון אל המטרה, ולא לכיוון ההפוך (כפי שמסתמן כעת). מה שהצוות של מרחב והמשרד להגנת הסביבה מבקשים מהממשלה - כבר עושים בפועל בכל רחבי העולם כמעט 2 עשורים. יש לך את כל הסיבות לשבת עם הצוות הזה 2-3 שעות כדי להבין מה הבעייה במודל שאתה מציע, ואיך אתה יכול לשפר אותו. אם יש מישהו בממשלה שיכול להכיל שינוי מהותי בחזון הדיור על מנת לשפר בהרבה את התוצר שהעם יקבל - הרי שזה וודאי אתה! אל תמשיך להוביל את סביבות המגורים בארץ לקיטוב, ולדעיכה.
ליאת | 10.10.13
87.
תשתיות רבותי, תשתיות והתחדשות
לבנות עוד שכונות מרוחקות ממרכזי ערים, בלי תשתיות, כמו שבנו בפ"ת? כל שנה הילדים שלהם לומדים רחוק מהבית ובקרוואנים או לא לומדים בכלל, כי אין בי"ס/גן (אלא אם חרדי). ואם כבר עסקינו בפ"ת ושטחים פתוחים, אז הבא נדון במרכז העיר. בעוד שבשאר העולם, המרכז הוא הפנים של העיר והוא מטופח לרוב, בפ"ת הכיעור שולט. מרבית הבניינים שם נבנו לפני 30-50 שנה והם מתפוררים. רק לבעוט במקום הנכון... מספר השטחים ה"פתוחים" גדול אבל הם מוזנחים, מלאים אשפה עד לגגות ומהווים מטרד תברואתי. הם בכלל בבעלות פרטית לכן אין הרבה מה לעשות איתם (לו רק מישהו היה מחייב את בעליהם לשמור על החזות של השטחים הללו). במרכז של המרכז, דירות רבות הן בסטנדרט מיושן, 3-4 קומות עם דירות 2-3.5 חדרים, חלקן עד 50 מ"ר אך יש שטח צמוד להם - גם הוא לרוב מוזנח ולא משומש. הדבר ההגיוני היה יכול להיות - להרוס את החירבה הללו ולבנות דירות מרווחות יותר על שטח גדול יותר ועם תשתית לעסקים בקומת הקרקע. אלא מה? איזה פראייר בכלל יתגייס לפרוייקט הזה? למרות שכל האזור מוזנח והאוכלוסיה שם חלשה - האדמה שם מאד מאד יקרה, ואף קבלן לא הולך להתאמץ בשביל רווח קטן כל כך. וכן, מאד צפוף שם - בשבת בבוקר כולם יודעים מי מהשכנים אכל חמין... אז לדחוף שם עוד בניינים? מה עם קצת פרטיות? או שתבנו בלי חלונות? וזאת רק פ"ת. מה עם אזור התחנה המרכזית בת"א? דרום ת"א? אזורי תעשיה ברחבי המרכז, שכבר אין בהם כל כך תעשיה - כמו שיש בהם בתי בושת במסווה "וילות יוקרתיות"? אולי מחכים למלחמה הבאה, שיורידו הכל בטילים ואפשר יהיה לבנות חדש? בקיצור - יאיר שלנו יודע לזרוק ססמאות. לו היה לו מוח כמו שיש לו ג'ל... בסוף הוא רק הולך להקל על קבלנים מקורבים אליו לקבל אישורים לעשות מה שהם רוצים ולהתעשר על חשבון הקופה הציבורית. מקווים שתזכרו בבחירות הבאות.
StoutViking | 10.10.13
82.
שהלב חלש הגוף נחלש
לפני שרצים קדימה כדי להסתכל פנימה. מאוד סקסי לעסוק בבנייה של פרויקטים חדשים , זה גדול זה מפתע ומראה שאתה עושה הרבה. השאלה היכן אתה עושה את זה ועל איזה בסיס בונים את זה היה השאלה החשובה. מה שניתן היה לבנות לפני חמישים שנה היום ניתן לבנות הרבה יותר מהר הרבה יותר טוב . ולכן לפני שרצים קדימה צריך לחזק את הלב של ההרים לטפל בשכונות רכבת הישנות להוריד ואתם ולבנות במקומם דירות חדשות לא מגדלים כי האויב של הטוב הוא הטוב מאוד תוספו לזה את החזירות של היזמים תקבלו מגדלים שהדיירים בהם לא יוכלו לתחזק אותם כמו הדוגמה בכתבה על המכונית פורשה. השקעה של המדינה לצד יזמות ועייריה בחידוש אורבני זה הפתרון הנכון לפני שרצים קדימה.
חיים | 10.10.13
78.
אשקלון-אשדוד - מזג האוויר הטוב בארץ, שטחים גדולים פנויים. זה מטרופולין העתיד
אם הייתי ראש ממשלה, בידי בידי בום, אז הייתי מוותר על שמורת הטבע של ניצנים והופך את אשקלון ואשדוד לגוש דן הבא. יש שם הכל. שטחים עצומים, מזג האוויר הטוב בארץ והחופים היפים בארץ. נמל, מתקני התפלה, תשתית תחבורה טובה.
אם הייתי ראש ממשלה | 09.10.13
77.
השכונות בקריית גת הן שכונות חרדים
ומשום מה זה לא מפתיע לגלות שהממשלה שילמה 3 מיליארד להקמתן. קרית גת היא עיר אומללה שסובלת מהזנחה נוראית ממשלות ישראל ופתאום 3 מיליארד לשכונות שבעצם מנותקות מהעיר ומאכלסות קהילות חרדיות בלבד(!!) שהגיעו מחוץ לעיר. אף אחד ממרכז העיר לא עבר לשכונות האלו. תבדקו! זאת האמת ואני לא אתפלא אם בראש העין זה אותו סיפור.
גלעד | 09.10.13
74.
אתם רוצים צפון תל אביב ,במחירי אופקים וירוחם ? חכמים גדולים יש לציין ,זה רק במדינה של פריירים ,
אז אל תישמחו מוקדם מדי ,המדינה לא תיבנה במרכזי הערים במקומות שדירת 4 חדרים עולה 2 מיליון שקל המדינה תימכור באותו מחיר ,חשבתם שתקבלו במיליון אחד ? אתם באמת נאיבים ? רציתם בצפון תל אביב ? במחירי אופקים וירוחם ? אם לא תמהרו תמהרו באופקים ובירוחם תירכשו במחירי צפון תל אביב וזה אמיתי
אאביייייייייייי | 09.10.13
73.
אתם יוצאים מהנחה שלפיד רוצה לפתור את בעיית הדיור. הוא לא. הוא מחפש עבודה לחברו אורי שני.
לכן הוא מקים רשות ממשלתית עם מטרה לא ברורה ותחומי אחריות שגם כך שייכים לארגונים ממשלתיים אחרים, וכך חבורת מקורבים יוכלו ליהנות מדיבידנדים ושכר, בהם אורי שני, שכבר הורשע בהפרת אמונים בתאגיד. הלא אפשר היה לשנות את הריבית, לחוקק פיקוח על השכרה, להעלות מס לרוכשי דירות רפאים שהם תושבי חוץ, אפשר היה לעשות הרבה דברים, אבל הממשלה פשוט לא מעוניינת.
ערן | 09.10.13
70.
לכל אלה שמתלוננים על צפיפות
אתם צודקים צפוף כאן מאד. אבל הסיבה שצפוף היא שהתחבורה מתוכננת גרוע. אם כל גוש דן ירושת מייד ברכבת תחתית ניתן יהיה להכניס עוד מיליון איש בלי בעיה. מרבית האנשים רוצים לגור במרכז, יש כאן עבודה, יש מקומות בילוי, יש תרבות, יש אפשרויות. מה שצריך הוא את כל הפתרונות על מנת להנגיש את היתרונות הללו לכמה שיותר תושבים. להשקיע מיליארדים ברכבות תחתית, בתח"צ נורמאלית ועוד ועד אז - שכל עיריה תשקיע כמה מיליונים בודדים בשבילי אופניים :-) לבצע מת"אות ופינוי בינוי . להמשיך לבנות מגדלים. אין ברירה האוכלוסייה גדלה בקצב של המה-שמו של רמי קליינשטיין.
רו"ח | 09.10.13
68.
הכלבים נובחים והשיירה עוברת
בפנים בחוץ, ככה או ככה, יותר טוב פחות טוב - אולי במקום להתווכח ולבזבז הון וזמן על כמה למה ואיך שיתחילו בלעשות משהו!! קשה לי להאמין שהקמת שכונה תיצור גרעון לעירייה לא משנה איך מסתכלים על זה. תשתיות לא עולות כמו בניה חדשה או ארנונה משכונה חדשה. לגבי הרעיון של ציפוף - אני בדכ בעד. החלופות שהוצגו בחיפה הן מגוכחות - 3 השכונות שמוצעות בתמונה הן ה-3 שכונות הכי חלושות בחיפה, לא בונים שם כי אף אחד לא יבוא לגור שם.
יובל | 09.10.13
66.
הבעיה היא שכל פעם יש רעיון חדש אבל כלום לא זז
השנים עוברות והכל תקוע אם רוצים באמת לפתור בעיה מתלבשים עליה ופותרים.למי שזוכר פעם חשבו לפתור את בעיות התחבורה בתל אביב בהקמת רכבת תחתית אבל כנראה לא באמת ולכן אין רכבת תחתית. בחיפה אמרו שיקימו את מנהרות הכרמל אמרו ועשו תוך פרק זמן קצר יחסית יש בחיפה רכבת תחתית כבר עשרות שנים כך שאפשר לבצע כל דבר אם באמת רוצים אין בעיה שאי אפשר לפתור. הבעיות לא מסובכות אבל מסבכים אותן.
נתנאל | 09.10.13
59.
פתרון נוסף למגורים במרכז :להרוס את שכונות דרום תל אביב ללבנות מחדש
השכונות האלו המרכזות סביבם פשיעה , ועוני מבלי יכולת להתרומם, חלקן מתגוררים אנשים כמו בשנות ה- 50 ובמעברות , למה המדינה ובראשם עיריית תל אביב עוצמות עיניים ממה שקורה שם ? כבר עכשו מתפוצץ לנו בפנים. אחוזי פשיעה גבוהים , עוני ומגורים בסביבה מוזנחת ביותר וכל זה במרחק 5 דקות בכביש איילון דרום !
s.t | 09.10.13
53.
יש לי רעיון איך ניתן להוריד את מחירי הנדלן,
ראשית לבטל את הטבות המס לזרים בעלי ממון שמנצלים את ישראל כמקלט מס, ולאסור מכירת דירות לזרים ולחברות. רק ישראלי או תושב הארץ יוכל לרכוש דירה. 50 אחוזים מהנדלן במרכז ובמרכז ירושלים נמכרים לזרים שבדרך כלל לא מתגוררים פה בנוסף תושבי חוץ שלא הצהירו על הונם בארץ מקורם באים לכאן, ישראל מקלה עליהם בהלבנת הונם ובעזרת הון הזה הם רוכשים נדלן במחירים שישראלי ממוצע לא מסוגל לשלם ובנוסף הם פטורים ממסים למרות שהם משתמשים ומנצלים את התשתיות הציבוריות שאנו במיסינו משלמים על כך
aviי ו | 09.10.13
51.
הפתרון ההגיוני שמונח לפנינו הינו
הקמת שדה תעופה בינלאומי חדיש ומרווח מול חופי ישראל (כן כן, בניה על הים) כבמדינות מתפתחות אחרות. יתרונות: 1) מומחי תעופה קובעים שתוך פחות מעשור, יווצר פקק תנועה אווירי עקב ריבוי טיסות (ראה ערך "שמיים פתוחים") ולכן צריך יותר מרחבי נחיתה והמראה. 2) טיסות לא יעברו מעל שטחים מאוכלסים, לא ירעישו, לא יסכנו חיי התושבים ולא יסתכנו במפגש עם טיל כתף תוצרת בני דודינו ממזרח. חסרונות? "עולה עולה לנו, כמה זה עולה לנו..." וצריך כמובן מערך כבישים מהירים ורכבות שיחברו הכל ליבשה אבל אין ברירה, בסוף נאלץ למצוא מקום חלופי ועדיף לפני שאיזו טיסה תחליט חס וחלילה חס ושלום טפו טפו טפו לא עלינו לבדוק את יציבות הבניין באחת מערי החוף (ואנחנו נצקצק בתוכחה...). אז מה יוצא לנו מזה? שטח של 25 קמ"ר בקירוב (כולל ההנגרים, תעשיות וכו') עם תשתיות מוכנות כבר (חשמל, מים, ביוב, תקשורת, כבישים, רכבת) לבניה מיידית, מדודה וירוקה, במרכז הארץ לזוגות צעירים בנוסף לשיפור רמת החיים של הישובים סביב שדה"ת כיום. אולי נשמע בומבסטי אבל בכל העולם בונים יותר ויותר בכיוון הזה (אגב, חברות ישראליות יכולות לבצע ללא שום קושי)...
אבא של פארוק | 09.10.13
47.
תגובה שאף אחד לא רוצה לקרוא, אבל היא האמת לאמיתה
כל הסיבות שלא ירדו מחירי הדירות: 1. המדינה רוצה שאנשים יעברו לגור בפריפריה - בנגב ובגולן. היא תדכא את הבנייה במרכז עד שיעד זה יושג. 2. היום עדיין יש דירות זולות במרכז - בלוד, רמלה, באזורים הפחות טובים של ת"א. יש לכולם (עיירות, המדינה) את האינטרס לדחוף לשם אוכלוסיות יותר עמידות, ברמה יותר גבוהה, כדי להעלות את הרמה של כל השכונות הללו, ולשפר את יכולת גביית הארנונה. 3. תוחלת החיים עולה - איכות החיים עולה - פחות דירות מתפנות. 4. כמות האזרחים גדלה כל הזמן - וגם אחוז הגידול גדל. כיום הביקוש לדירות (-ושוב באזורים מסוימים) הוא הרבה יותר גבוה מההיצע. 5. הייצוא חשוב יותר משוק הנדל"ן. לכן - הריבית (לפחות עד שהמצב בארה"ב ישתפר) תישאר להיות נמוכה, ואולי אף תקטן. במצב כזה עדיף לקחת משכנתא ולקנות דירה, על פני כמעט כל השקעה (למעט אולי מניות בבורסה, אבל זה יותר מפחיד אנשים) 6. דירה היא נכס. כל השוק עובד על האקסיומה שנכס מכניס כסף - מעל המדד. לכן לא תמצאו מישהו שיסכים למכור דירה מבלי שהוא יממש את הרווח על הנכס. במקרה הכי גרוע - הוא ישמור על הדירה, וישכיר אותה.
משה | 09.10.13
46.
סומך על הממשלה שזה יצא עקום
לא צריך להמשיך לבנות במרכז. את מעט השטחים הפתוחים שנשארו בערים צריך לטפח לטובת הציבור כפארקים וגנים. במקום זה, הדירות החדשות צריכות להיבנות בפריפריה. ובמקום כביש חדש שיחבר את הפריפריה למרכז, צריך פשוט לפתח תעסוקה ותרבות מחוץ למדינת תל-אביב
נעם | 09.10.13
41.
במרכז תל אביב
במרכז תל אביב מסביב וליד בנין העיריה הראשון ברח' ביאליק מצויים כ 6 בנינים ישנים אך גדולים ויפים והם משמשים כמשרדים כחלק מן העיריה מאז ועד היום. בנינים יפים אלה צריכים לשמש למגורים ואת המשרדים צריך לשכן בבניני משרדים. יש המון בניני משרדים בעיר וכבר יש מי שמציע להסב אותם למגורים. נכון, זה לא יפתור את הבעיות, אבל זאת דוגמא חשובה, לדעתי.
שרה | 09.10.13
40.
לבטל את הרשויות המקומיות. לתכנן לפי מאפייני הסביבה
ניתן, פשוט, לבטל את הרשויות המקומיות ואת המס המעוות ששמו ארנונה. יוקם משרד לרשויות מקומיות, כאחד ממשרדי הממשלה. ראשי עיריות תל-אביב וירושלים ימונו כשרים, אם יחפצו בכך. חלק מהמע"מ יופנה לתקציבי הרשויות המקומיות (גם כיום רוב תקציבי החינוך והרווחה של הרשויות המקומיות וחלק מתקציביהן השוטפים ממומן ע"י המדינה). אח"כ - רשות מרכזית תתכנן את כל תכניות המתאר המפורטות בתוך הרשויות המקומיות, שכאמור תבוטלנה. התכנון בחיפה, למשל, שנדמה לי שכבר, כיום, איבדה את מעמדה כעיר השלישית בגודלה לטובת ראשון לציון או לטובת באר שבע או לטובת רמת-גן, יתחשב בנוף, היות שחבורת נבחרי הציבור הפנסיונרים ש"מנהלת", כיום, את העיר אינה בוחלת בהקמת בניינים, המסתירים לבניינים קיימים את הנוף. בגוף תכנון מרכזי, עיוותים כאלו לא יתרחשו.
מישהו | 09.10.13
34.
חברים ! היכן שהמדינה תיבנה מחירי הדירות יתומחרו לפי מחירי שוק בלבד
אז אל תישמחו מוקדם מדי ,המדינה לא תיבנה במרכזי הערים במקומות שדירת 4 חדרים עולה 2 מיליון שקל המדינה תימכור באותו מחיר ,חשבתם שתקבלו במיליון אחד ? אתם באמת נאיבים ? רציתם בצפון תל אביב ? במחירי אופקים וירוחם ? אם לא תמהרו תמהרו באופקים ובירוחם תירכשו במחירי צפון תל אביב וזה אמיתי !
אבי | 09.10.13
32.
בניה ביהודה ושומרון
בשומרון יש הרבה שטחים ריקים שנמצאים מרחק נסיעה של 5 דקות מהמרכז,יש כבישים טובים ומהירים,יש איכות חיים. התיישבות בנגב תאלץ את הגרים שם ליסוע כשעה למרכז ולבזבז דלק ולזהם את האויר,בנוסף לבזבז כספי מדינה בהשקעה בתשתיות תחבורה ארוכות ומיותרות. את הצפון והדרום עדיף להשאיר לחקלאות תיירות ושמורות טבע ולעבות את הלולאה סביב ת"א גם לכיוון מזרח לאורך הכביש לאריאל. השטחים האלה יסופחו לישראל תמורת ויתור על שטחים זהים בואדי ערה. אין הגיון אורבני וכלכלי להחזיק מדינה צרה ולבזבז על כבישים ארוכים ומסילות רכבת ארוכות.
 | 09.10.13
31.
בהמשך לתגובתי הקודמת,מגיב 25 צודק
וזהו בדיוק העניין של חוסר שיתוף פעולה מלא ואמיתי בין גופים ציבוריים. גם אני מסתובב בעירי ויכול לספר לכם על שטחים רבים בעיר שניתן תיאורטית לבנות בהם מגדלים,נו... יש המון בתים ישנים שאפשר במקומם לבנות בניין,אך מה ? על אותה יחידת שטח,על אותו קטע רחוב קטן ועל אותה צומת יתווספו עשרות רבות של מכוניות,משאית האשפה תתעכב עוד דקות ארוכות כי יש יותר אשפה לפנות,יותר אמבולנסים יצטרכו להיכנס לרחוב,יותר ילדים יגורו שם אז צריך גינה גדולה יותר ? יותר משאיות להובלת דירות יעברו שם כי מן הסתם תיתכן תחלופה גדולה יותר של דיירים שחלקם יהיו שם בשכירות, ועוד ועוד.... לכן אסור !!!! לבנות עוד במרכזי הערים כי גם כך הצפיפות היא בלתי נסבלת. לתשומת ליבם של "מנהיגינו"....
האינדיאני | 09.10.13
30.
ריבונו של עולם,כמה טיפשות,חוסר הבנה וחוסר איכפתיות יש בממשלה וברשויות
אף אחד לא רואה או לא רוצה לראות תמונה רחבה ומלאה. כל אחד סגור בנישה שלו ולא מעניין אותו שום דבר אחר. אין שיתוף פעולה בין גופים,כ"א אינטרסנט וילללה אחריו המבול. ככה לא בונים מדינה ! זהו מתכון להרס המדינה ! חווינו כבר חורבן שני בתים,לא עוד ! תעצרו רגע במקום ותעשו חושבים. דבר משפיע על דבר והכל הוא שרשרת חוליות הקשורות אחת בשניה,חוליה אחת שבורה מפרקת את השרשרת. ראש ממשלה יקר: מתוקף תפקידך הכל באחריותך ! לא מתאים לך לדאוג לנו ? בבקשה פנה את מקומך לאחר. אין ימין ואין שמאל כאן,כי כוווווווולם נפגעים. אז בבקשה,עזוב לרגע את איראן וטפל בנו, האמן לי שאנחנו יותר חשובים לקיום המדינה הזו כל כך הרבה דם ימני ושמאלני כאחד נשפך בעבורה. תודה.
האינדיאני | 09.10.13
28.
גליל. נגב. גליל. נגב. גליל. נגב. גליל. נגב. עמק אלה. ירוחם. צפת. שמעתם ? שמעתם ?
להמשיך לבנות מגדלים בתל אביב - במציאות המזרח תיכונית זהו פשע לאומי. הבנת זה, ברוך ? אסור שעשירים ובעלי ענין יכתיבו לנו את עתיד הציונות. עתיד הציונות אומר פיזור אוכלוסין. פיזור אוכלוסין אומר : עפולה, צפת, כרמיאל, ירוחם, עמק האלה, קרית גת, אילת ואם צריך תשתיות תותעסוקה - זה הג'וב של הממשלה לקום בבוקר ולעשות.
אלי | 09.10.13
26.
אני חושב שהבעייה זה המודל העירוני המלאכותי החדש במדינה - קרי מודיעין
בו יש שכונות מגורים עצומות בגודלן , וריקות מכל תוכן , בנייני שיכונים מודרנים - אולי יפים אבל המטרה אותה מטרה - לשכן אותכם ושיהיה שקט. הסיבה שתל-אביב כל כך מדהימה זה כי זו עיר אורגנית , האנשים יצרו אותה , איפה שהיה צריך לפתוח בית קפה , פתחו אותו - מגורים , חנויות ופנאי יחדיו - בלי כל המלאכותיות הזאת. מודיעין לעומת זאת , זו עיר מתוכננת , ועיר רפאים.
י | 09.10.13
24.
עומס תחבורה ותשתיות במרכז עיר כפועל יוצא
בניה נוספת במרכזי הערים יוצרת עומס תחבורתי, עומס על תשתיות כמו ביוב וכד', עשויה לפגוע באיכות החיים בשל שינויים באור ואויר לדירות הקיימות. גם שימוש בשטחי חניה יוצרים עומס ומכבידים על תושבים ואורחים ומכאן גם על העסקים ואיכות החיים של הדיירים. לעומת זאת, בניה נוספת בשולי הערים תוך מתן דגש להקמת איזורים מסחריים ותעשייתיים שהם מהווים מקור הכנסה לעיר, תיתן מענה לשני הצרכים. אסור לשכוח שיש ניוד במהלך השים, ואין כל רע שמי שמתקדם כלכלית לא יתקדם באיזור המגורים ויפנה את מקום המגורים שלו למי שחלש ממנו בסולם הכלכלי. משום מה נראה שהכותב סבור שכולם צריכים להתחיל ממקום אחיד ואולי גבוה. ברוסיה הקומוניסטית זה לא עבד. לא יעבוד גם פה
לילך | 09.10.13
23.
תמא 38
תוכנית תמ"א 38 כאילו נשכחה. זו התכנית שתתן לאוכלוסיות חלשות במרכזי הערים, ממ"דים לשעת חרום, ודירות שיעמדו ברעידות אדמה. נכון, הצפיפות במרכזי הערים תעלה. אבל, כאמור, ככה זה בכל העולם. יש לחייב את כל העיריות במרכז, להגדיל את אחוזי הבנייה ולתת מענה לתושבים. עובדה שעד היום יש בכל הארץ, פחות מ 100 פרוייקטים של תמא 38, בבצוע. מספר אפסי זה, מוכיח שיש להגדיל את אחוזי הבנייה, כדי להפוך את תמא 38 לברת בצוע מבחינה כספית. תודה
נעם | 09.10.13
21.
כתושב הדר גנים, אני חולק בהחלט.
האם החוקרים המלומדים ניסו למצוא חנייה בהדר גנים? בבנינים החדשים שבונים שם, יש חנייה אחת לכל דירה מתחת 5 חדרים. אבל תשתיות לשבונה - אין. מרכז מסחרי זעיר, גני ילדים צפופים, ו 10 שנים שלוקח לבנות בית ספר (אם הוא לא חרדי...) אתם מנסים להפיל את השכונה הזן? אז תמשיכו לבנות כך, בלי תשתיות.
ארי | 09.10.13
15.
במושבים יש תשתיות מוכנות מימון לבנייה ע"י המושבניק עם הלוואות שיוחזרו בתחילת ההשכרה
לא מזמן הועלתה הצעה הגיונית שתאפשר למושבניק לבנות יחידות דיור להשכרה על חלקה א במחירים נוחים ומוסכמים ע"י גורמים רלווטים. לא סוד הוא שכרישי נדל"ן בכיסוי אירגונים כאלו ואחרים מתנגדים לכך.הגיע הזמן שמישהו באוצר יחשוב מחוץ לקופסא ויעשה משהו בנידון. תשתיות יש,חקלאות אין (לצערי) אז יאיר בחרנו בך כי חשבנו שהגיע הזמן לראש צעיר ונטול שינאה מקובעת וחסרת שחר למושבניקים.
מושבניק | 09.10.13
13.
כל כך הרבה דיבורים - אפס מעשים. מקוב עצים לא רואים יער
כל שני וחמישי קמים חכמולוגים חדשים ומציעים פתרונות . יש קרקעות מדינה - אך היד רועדת כאשר צריך לחתום על מסמך של ביצוע אקטיבי של שנוי סטטוס. כל אחד רוצה לגזור קופון, ויעשה הכל, אבל, הכל, כדי לחבל במאמצי האחר . וכאשר מושכים את העגלה לכל הכוונים, והעגלה לא זזה מהמקום. שר השיכון מפזר תקציבים יעודיים, להתנחלויות, שיועדו למטרות אחרות, ומן הסתם, ביום מן הימין יהרסו כאשר נצטרך להחזיר חלק מהשטחים עליהם בנויות לפלסטינים, ולהוציא עוד תקציבים לפיצוי המתנחלים. שר השכון הקודם, קידם פרויקטים לחרדים. שרי הפנים דואגים לסדור הפליטים, אבל איש אינו מעז לנער את השלטון המקומי ולשמן את רשויות התכנון והרשוי הטובעות בבירוקרטיה מיותרת ,מזיקה ובעיקר יקרה עד מאד לכיסו של צרכן ענף הדיור. וכן הלאה, וכן הלאה. הכלבים נובחים ושיירת האימפוטנטים ממשיכה לעבור, שוב ושוב, מערכת בחירות אחרי מערכת בחירות . ומי אשם ? אנחנו, הכלבים הנובחים במקום לנשוך. אז על מה אנחנו מלינים ?
אבי | 09.10.13
7.
לא מבין בזה, אבל בניה במרכז הערים לא יוצרת עומס בלתי נסבל?
זה לא שקיימת תחבורה ציבורית ראויה (ואני משתמש בה יום-יום, רכבת+אוטובוסים), מקומות חניה פנויים ומדרכות ראויות. ההפך הוא הנכון. התחבורה הציבורית לא מספיקה ומועדת לשביתות (רכבת בעיקר), אין מקומות חניה במרכזי הערים והעסקים פולשים למדרכות.
אבי | 09.10.13
1.
רק התחדשות עירונית
יש לי ספק רב מאוד בנכונות ואיכות הנתונים שעליהם מתבססת העמותה, ולכן גם המסקנות וההמלצות שלה תמוהות בעיניי. לפחות לגבי חיפה, אני קצת מבין: נווה דוד ועין הים פריים לוקיישן בחיפה? טוב שלא סיווגו אותן כשכונות יוקרה. כבר היום בונים שכונה חדשה ליד נווה דוד, אבל עדיין זה רחוק מאוד מ"פריים לוקיישן". הביקוש הער הוא על רכס הכרמל (כרמליה, אחוזה) שם יש בנייה רבה משנות ה 40-60, ושם יש קרוב לאפס בנייה חדשה כי פשוט אין קרקעות. רוב הפרויקטים הם פינוי-בינוי או תמ"א 38, אבל גם אלה מתבצעים רק על המיקומים הטובים ביותר, בגלל שיקולים כלכליים. דרושה תוכנית התחדשות עירונית שתיצור מוטיבציה כלכלית אמיתית להעיף את הבתים הישנים (למשל, שינוי מגבלות הגובה לבנייה לבתים שהם בשיא הרכס, או הנחה במיסוי על בנייה חדשה) ולבנות יחידות דיור חדשות ונוספות במקומן.
בר-מוח | 09.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת