אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דיוויד גילה על שוק הרכב: "הצעד היחיד שלא יגרום נזק לציבור הוא פיקוח מחירים"

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
תורידו מיסים, הכי פשוט והכי צודק
האזרח עובד, שילמו לו משכורת, שילם את המס על השכר ( מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות וכו ') עכשיו הוא רוצה לקנות מכונית אומרים לו, המכונית עולה בח"ל 50K, בארץ 100K ש"ח, מה יוצא ? שמשכורת נטו שהוא הרוויח, שווה 50% כאשר הוא קונה רכב !!!!! זה הגיוני ? לא זה צודק ? בוודאי שלא אז אולי אתם שם למעלה, אנשי ה"צדק החברתי" תתקנו את העיוות הזה , ואז לא צריך פיקוח ושמיקוח ואפשר יהייה לפטר איזה 500 פקידים שחיים על חשבון הציבור הסיכום: למה עוד מס ? כבר שילמנו מס במשכורת , יללללה תרדו מאיתנו גזלנים
קולוראבי | 12.10.13
9.
זה המיסים, טמבל!!!
מה שמנפח את מחירי הרכב זה המסים (יותר ממאה אחוז מס). זה אומר שאותו רכב שקנינו בארץ שילמנו פי שלוש מאשר בארה"ב. מה כבר משנה התחרות כשהממשלה בטוחה שהכסף שלה ולא מוכנה לוותר על שקל מס? איך היא יכולה לדרוש מאחרים להוריד מחירים אם היא בעצמה דורשת ומתמכרת לכל כך הרבה מס שמייקר פה באופן מטורף את כל המחירים? מספיק לשדוד את האזרחים! הממשלה זקוקה בדחיפות לתכנית גמילה מהתמכרות למיסים.
מירית | 10.10.13
6.
העלות רכב על חשבן פנסיה
אני מכיר הרבה קבלנים שאין להם ברירה וטנדר שלוקח אותם בשעות הבוקר המוקדמות עם הפועלים שלהם לעבודה עם זה מהוד השרון או מאום אל פחם . טנדר עם חמש מקומות שמאחור ארגז כלים שמסיע יום יום פועלים לעבודה פיזית . עולה לקבלן מאות אלפי שקלים תוסיפו לזה ביטוח יקר אובדן ערך עלויות תחזוקה . ועל כל זה שעסוק בתשעים אחוז בעבודה המדינה מכירה לקבלן ב40 אחוז הוצאה זה שחיטה זה חוסר הוגנות זה פגיעה קשה בעסקים הקטנים זה גורם לאותם קבלנים לשלם לבנק לליסינג על הרכב אלפי שקלים על חשבון אי תשלום לפנסיה . הגענו למצב שטנדר עובד עולה בחודש בין שמונה לעשר אלף ש"ח לקבלן זה מטורף לגמרי והמדינה היה שגורמת לזה היה ששוחטת את המעסיקים הקטנים והחשובים האלו שקמים בבוקר לעבודה ליצירה שמתמודדים עם שמש של קיץ וגשם של חורף . שלוקחים עובדים מהפרפריה שמעסיקים אנשים שהם לא היטק . במקום לעודד תעסוקה במקום לעודד יצירה במקום לעודד עסקים קטנים כאלו שהם יעילים יצירתים הורגים אותם שוחטים אותם .
חיים | 10.10.13
5.
הממונה על ההגבלים = ממונה על שמירת ההגבלים
הממונה על ההגבלים העסקיים לא ממש מרגיש שעובד בשביל הציבור. גם אם אין מקום להתערבות הממונה (ספק גדול...) הרי שבהחלט יש מקום לפתוח את השוק הזה לתחרות. תנו לכל מי שיכול להביא רכב את האפשרות לייבא אותו. מספיק לשמור על היבואנים. יש להם מספיק. מספיק לשמור על חברות הליסינג. גם שם כבר נעשה מספיק כסף. הגיע הזמן שהפוליטיקאים יעבדו בשביל העם שלהם!
דרור | 09.10.13
2.
התנסחות ברמה נמוכה של גילה
ציטוט: "...אולם כשלא ניתן ליצור תחרות אז פיקוח הוא לא מילת גנאי". יש תחרות בין יבואני הרכב, בודאי שיש. אם לא היתה - לא היו מפרסמים ברדיו ובטלויזיה ובעיתונות, לא היו עורכים מבצעי מכירות. הבדלי המחירים בין השוק הפרטי לשוק המוסדי (אלה שקונים מאות מכוניות) - נובעים פשוט מהכמות. כל בעל עסק מעניק הנחת כמות. לעיתים - נכבדה ביותר. אלו שיקוליו. פקידי הממשלה וקובעי המדיניות פועלים לפי משב רוח הציבור, פופוליזם, רייטינג. פיקוח על מחירי מכוניות - זוהי כבר התחלה של קומוניזם. תנו לשוק לעשות עבודתו. לא להתערב בהתנהלות מסחרית חופשית.
אלי בר-נס | 09.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת