אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פיקוח על מחירי המכוניות? הצרכן דווקא עלול להיפגע

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
החישוב האמיתי: רווח 55 אחוז מהליסינג ו 121 אחוז מהפרטי!
על פי החישוב של מגיב 2: עלות+מס=77 אלף. הרווח מחושב לפי בסיס של 42 אלף ש"ח שזו העלות האמיתית ליבואן. המס אינו משולם ממשאבי היבואן אלא נגבה מהלקוח ומועבר לאוצר. לפיכך, המחיר והרווח האמיתי של היבואן למזדה 3; כאמור, המחיר ליבואן הוא 42 אלף. את המס משלם הלקוח והיבואן רק מהווה צינור להעברת המס לכן צריך למדוד את רווח היבואן מהעלות האמיתית שלו. במקרה של מזדה 3: הרווח ממכירה לליסינג: 23 אלף ש"ח כלומר 55 אחוז! (מחיר עלות 42 אלף ש"ח). הרווח ממכירה לפרטי: 51 אלף ש"ח כלומר 121 אחוז!!! (מחיר עלות 42 אלף ש"ח).
דידי | 21.10.13
17.
שככתם שיש מיסוי רצחני בנוסף ליבואנים לא לקנות מכוניות עד שיורידו מיסים
שככתם שיש מיסוי רצחני בנוסף ליבואנים לא לקנות מכוניות עד שיורידו מיסים צריך לעשות מחאה וכשאף אחד לא יקנה מכוניות חודש או חודשיים אז רשויות המיסים והיבואנים יבינו שאין ברירה אלה להוריד מיסים ודרך אגב המכוניות מגיעות אם איבזור מינימאלי ומחיר מקסימאלי זהו נגמרה החגיגה!!!!! לא קונים יותר מכוניות חדשות בישראל
בן | 13.10.13
16.
קשר לקניית מכוניות חדשות היה צריך לדרוש מהיבואנים לפרסם רק את מחיר
הרכבים לפני מס, מחיר זה יש לשלם ליבואן. את המס צריך לשלם הקונה ישירות לאוצר בכל בנק. כך שהכול יהיה גלוי ולא במחיר גלובלי אחד. לממונה על ההגבלים הייתי מציע להרחיב את הפיקוח דווקא על מחירי המזון ולכלול יותר מוצרים בסיסיים, זה הגזל הגדול שפוגע בעיקר בחלשים. כמובן שתחבורה ציבורית ראוייה מהירה וזולה הפועלת 24/7 הייתה מועילה הרבה יותר מאשר כל העלאות המיסים (לדעתי המס הירוק רק העלה את מחיר המכוניות) . כמובן שאז אולי האוצר יצטרך למצוא מקורות אחרים למיסים שלו ואז אולי הוא יפעל לפעול באמת נגד ההון השחור.
ליאור | 13.10.13
15.
איבדתי אותך מהר מאוד, פשוט גישה עקומה
לא כולם קונים בהנחה, נכון שכולם יקבלו אם יתמקחו אבל כאן אתה מייצר תרבות מגעילה. המחיר צריך להיות המחיר הנקוב, נקודה. מבצעים זה בועה שתתפוצץ כשאנשים יבינו שמבצע הוא רק דרך אחת לומר ששווי המוצר נמוך ממה שרשום עליו ולכן יש תיקון ״מבצע״ מחכה למשבר... כדי שכל השטויות האלה ימחקו ויעלמו מהזכרון שלנו
אורן | 12.10.13
12.
2 צעדים דרושים!
1. להפחית את המיסוי מחד או לקדם תחבורה ציבורית במלוא המרץ וללא שהיות - גם אם זה אומר הבאת מהנדסים וכוח עבודה מחו"ל. 2. לפקח על המחיר כך שרכבים יתומחרו על פי איכותם שזה הדבר השפוי והנכון, ולא לפי קבוצות. לא ייתכן שרכבים באיכויות שונות יתומחרו באופו זהה רק כי הן מוגדרות באותה קבוצה. הסוגיה הראשונה קשורה לאוצר, והסוגיה השנייה פרטית (יבואני המכוניות) ושתיהן באחריות המדינה.
 | 12.10.13
11.
2 צודק ויש להכיל על כל המוצרים
יפרסמו מחירי עלות יצרן מחירי קני ומס ומחירים לצרכן ויחליט הצרכן מה יקנה ומה לא. יתרה מכך תפקיד הפיקוח לא על המחיר אלא על הרווח ולדאוג למחירים הנמוכים ביותר שניתן להגיע לצרכן. זה תפקידו של שילטון שרואה את עצמו כשליח ציבור ופועל למען הציבור ולא זה הדואג לקופתו האישית ועתידו האישי
אבי | 12.10.13
8.
ממש לא נכון!
ניתוח לא מספיק עמוק, גם אם יש גרעין של אמת בכל הנקודות שהוצגו במאמר, הרי זה יקרה באופן חד פעמי ולאחר פת מעבר השוק כולו" חדשות, משומשות, ליסינג וכ"ו, יתייצב על רמות מחיר נמוכות יותר, כלומר יתכן שבתהליך המעבר אכן יתרחשו מגמות כמצוין בכתבה, אך לטווח רחוק זה פתרון נכון.
כלכלן | 12.10.13
7.
הפתרון הוא יבוא מקביל
היבואנים הרשמיים מסרבים להכיר בעובדה שמחיר של רכב משפחתי קומפקטי צריך להמכר ב-110K (במקום 128K) ומתנהגים כמו מונופול (ע"י יישור מחירים שבשתיקה) יש אפשרות להפעיל את הפטנט הרגולטורי שכבר הצליח מעבר למצופה בענף הסלולר קרי פתיחת השוק ליבוא מקביל. היבואנים כורתים לעצמם את הענף שעליו הם יושבים על העץ שצמח פרא בשנחם האחרונות והרגולטור לא ישן בלילה מרוב עצבים. אז תפסיקו לדבר על פיקוח מחירים ותתחילו להפנים תחרות שוק פתוחה כפתרון ראוי לצרכן מחד ולמדינה מאידך.
יוסי | 12.10.13
5.
זה כל כך פשו
הפתרון פשוט. ליבואני הרכב קל להחביא את המירווחים במחיר לצרכן שלמעשה הוא כפול בשל המיסים. הצרכנים צריכים לשלם את המיסים בנפרד, למשל באמצעות טופס מתאים בבנק הדואר, ועל הרכב בנפרד אצל היבואן. שאלתם את עצמכם פעם למה כל יבואני הרכב מליארדרים ? התשובה גם היא מתחבאת במחיר הרכב. אתה הבנת את זה זליכה?
מבין בתחום | 12.10.13
4.
2 צודק וחוץ מזה תורידו את המיסים . לא צריך פיקוח
האזרח עובד, שילמו לו משכורת, שילם את המס על השכר ( מס הכנסה, ביטוח לאומי, מס בריאות וכו ') עכשיו הוא רוצה לקנות מכונית אומרים לו, המכונית עולה בח"ל 50K, בארץ 100K ש"ח, מה יוצא ? שמשכורת נטו שהוא הרוויח, שווה 50% כאשר הוא קונה רכב !!!!! זה הגיוני ? לא זה צודק ? בוודאי שלא אז אולי אתם שם למעלה, אנשי ה"צדק החברתי" תתקנו את העיוות הזה , ואז לא צריך פיקוח ושמיקוח ואפשר יהייה לפטר איזה 500 פקידים שחיים על חשבון הציבור הסיכום: למה עוד מס ? כבר שילמנו מס במשכורת , יללללה תרדו מאיתנו גזלנים
קולוראבי | 12.10.13
2.
צריך לחייב בכל פרסום של רכב, כולל אולם תצוגה, לרשום את הסכום ששילם היבואן למדינה וליצרן
ואת הסכום שבו קונות חברות הליסינג את הרכב. בצורה כזו הצרכן יראה על המאזדה 3 שלט שמסביר שהיבואן שילם 42,000 שקל ליצרן, ועוד 35,000 שקל למדינה, והמחיר שבו היא נמכרת לליסינג זה 100,000 שקל, והמחיר לצרכן הוא 128,000 שקל. עכשיו, אם היבואן יצליח למכור כאשר כולם רואים איזה קופה הוא עושה על חשבון הצרכנים - שיבושם לו.
אזרח פראייר | 12.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת