אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הלו? יש שם מישהו?

97 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

87.
כל מילה בסלע! מנותקי הקשר יהיו הראשונים לזהות את ההזדמנות העסקית הבאה...
ולנטוש עם מצנח זהב בעוד העובדים ימשיכו להילחם על פרנסתם. מנותקי הקשר רואים ונמדדים לטווח קצר , העובדים רואים לטווח הארוך אך נחשבים לנטל לזמן קצר ממנו יש להיפרד במקום לנכס אותו יש לטפח. מנותקי הקשר אינם מהססים להקריב את העובדים בשם ההתייעלות/החיסכון בהוצאות/התשואה להון. הם לא מסתפקים ב"ביצי הזהב" שהעובדים מטילים ולא יהססו לשחוט את האווזה=העובדים לצורך סיפוק תאוותם. עד היכן נגיע לא נדע ואולי מוטב שכך...בשעה זו ויותר מתמיד יש צורך בנציגות עובדים חזקה ונחושה!
ראובן | 15.10.13
82.
החזירים פרצו את הדיר
אין ספק שהחזירים פרצו את הדיר. בכירי טבע הדגימו לנו ניהול כושל ברמה הגבוהה ביותר. במקום לנצל את הכסף הפטור ממס לפיתוח שירחיב את התעסוקה, נוצל הכסף לתשלום מופרז למנהלים כושלים! אין סיבה שהעובדים ישלמו את המחיר, קודם כל צריך לטאטא החוצה את המנהלים הכושלים ואז לתקן את הגדרות של הדיר כדי שאף חזיר לא יוכל להכנס חזרה.
גבי | 15.10.13
79.
הבעיה אינה בקפיטליזם
הוא בחזירי. כשבעלי חברה ימדוד את המנכ"ל לפי ביצועים, סבבה. כשבעלי חברה יבין שאם הוא מפטר עובדים, זה יפגע בכיסו הפרטי כי לא יהיה מי שישתמש במוצריו, זה אמנם חזון אחרית הימים, אבל יכול לקרות, הבעיה היחידה, שזה יקרה כשיעלו על הבתים שלהם, משמע, מאוחר מדי בזמן של מרד אנרכיסטי.
אבישי | 15.10.13
77.
פשוט מאוד -פרסמו רשימת חברות שניר גלעד קשור אליהן- ומכרו את מניותיהן
אם הצבור יחליט שהוא לא נוגע במניות שניר גלעד קשור אליהן והציבור ידרוש מקופות הגמל שלו שחברות אלה לא יהיו חלק מתיק הגמל שלו ניר גלעד יעלם מאותן חברות. צריך לגרום לבעלים של חברות האלה להבין שניר גלעד הוא נטל
מנשה | 15.10.13
72.
לא חסרה לנו התייחסות של שר האוצר וחבריו???
איפה הזעם על היורדים מהמדינה??? אחרי כל מה "שאנחנו" (שר האוצר וחבריו) עושים למען מעמד הביניים, החצופים האלו עוד יורדים מהמדינה בטענה שלא טוב כאן? שקשה לחיות כאן??? שר אוצר נכבד ומנהלים בכירים, כשאתם לא דואגים לרגליים שמזיזות אותכם, אל תתפלאו שהם יורדות מהמדינה. תמשיכו בחשיבה לטווח קצר... "בטוח שהמצב ישתפר כאן בעוד כמה שנים..."
עמרי | 15.10.13
71.
"להסתדר ולהתעשר על חשבון החלש" -התנהגות חזירית
אחרי מלחמת ששת הימים היו רבים שהסתדרו כאן מאד טוב כשניצלו כח אדם זול . אח"כ עברו לנצל את העובדים הזרים ששהגיעו מרומניה ומתורכיה (היו על כך בתקשורת הרבה תאורים על ההתנהגות המבישה). כיום מנצלים אותנו ואח"כ זורקים אותנו לכלבים. האוליגרכיה הישראלית במלוא פארה ותפארתה. ובחוצות העיר מתלוצצים ואומרים שמדינת ישראל הפכה להיות "מדינת עשירי ישראל".
מרגיז ומחליא | 15.10.13
70.
לכותב, המסה הקריטית ,מחאות 2011 שהיו חד פעמיות ולא תחזורנה בעוצמה גדולה יותר
מאוד פשוט, במדינה ישראל כיום רוב האנשים שייכים לקבוצות אינטרסים כמו, האיגודים הגדולים, פורשי צה"ל ומערכות הביטחון, עובדי מדינה, מיליונרים, בעלי חברות ועולם הפיננסים, לחלקם מכנה משותף, ולחלם לא. אם תיקח את כלל האוכלוסיה היהודית לא חרדית, סביר להניח שתימצא שלאחוז גבוהה מאוד של האנשים יש שיוך אינטרסנטי כזה או אחר שכל מהפכת רחוב יכולה לפגוע בו כך או אחרת, ולכן רוב האנשים גם אם סובלים, ובטח אם לא סובלים, בניגוד אינטרסנטים וב Mindset של don't rock the boat. שלא לדבר על כך שעובדי המדינה והפוליטיקאים הם האחרונים שרוצים שאיזה שהוא שינוי יקרה.
גילברט | 15.10.13
68.
צודק ברוב דבריך, אך חשוב לסייג
אין ספק שיש הרבה חזירות במנכ"ל מדושן שלוקח חבילת בונוסים הביתה ומפטר 200 עובדים, זה נראה ונשמע הרבה פחות רע כפי שזה באמת. אין ספק שצריך למתן את התופעות האמריקאיות הללו, ולהוריד את המסך המדומה של הניתוק שעולה מאטימות כזאת. אבל, וזה אבל גדול, הקו העיתונאי הזה הוא מאוד בעייתי. הוא מאוד מוסט לכיוון הסוציאליסטי ומתעלם מפרטים אישיים, המטרה פה היא רק לנגח. למה זה לגיטימי לעשות אקזיט ב100 מליון אבל לא לקחת 100 מליון במשכורות? האם בדקת בציציות המנכ"לים שצלבת? אולי אחד מהם תורם מליונים לצדקה, או מנע פיטורין נרחבים בהרבה. העיתונאי מתעלם מהעובדה שרוב המנכ"לים הם שכירי חרב שבאים להסיט את האש מהטייקונים האמיתיים שמקבלים את ההחלטות. רק לסיום, שנאת עשירים זה דבר דוחה, ואני לא עשיר שכותב זאת, אלא אזרח מודאג (ולא טוקבקיסט ממומן) שרואה כתבות כאלה, ולא אתפלא אם יום אחד כמה אזרחים יקחו את החוק לידיים ויתחילו במהפכה חברתית עם קלשונים בהרצליה פיתוח. בקצב הזה זה עוד יקרה, ולא , זה לא יהיה בגלל אי השוויון, אלא בגלל שבתקשורת צלבו את תדמיתם מספיק כדי שזה יתרחש.
קפיטליסט שפוי | 15.10.13
66.
האם לסדום היינו ? האם לעמורה דמינו?
אי אפשר להתעלם מהתחושה הנוראה לפיה יש כאן מספר משפחות ומקורביהם שחוגגים עלינו ללא כל חשש. שולחים את נציגותם הפוליטית להפחיד אותנו ולסמא את עינינו עם אירן, (קודם היתה עירק), חיזבאללה וחמס . בחסות אותו מסך עשן מתוכנן ומתוזמר הם ממשיכים לחגוג בסגנון "אכול ושתה כי מחר החלשים ימותו" הם ומשפחותיהם מסודרים היטב לדורות במדינות המערב ובינתיים עושים עלינו קופה. ככתוב: "ובימים ההם אין מלך בישראל....איש הישר בעיניו יעשה..........."
יעל | 15.10.13
60.
משכו את כספכם מחברות הביטוח!
את מה שמופרש לכם מתוקף חוק בתלוש המשכורת ומגיע ישירות לניהולם הבלתי מוסרי של חברות הביטוח , אין לכם יכולת למשוך. אך עשו בירור באתר "איתור" לראות איפה וכמה יש לכם בחברות שלא קשורות לפנסיה שלכם, ומשכו את כספכם אפילו ותשלמו 27 % מס (עונש) על כך שאתם "בוזזים" את כספכם שלכם. אל תשאירו לחברות האלו את התענוג לתגמל את בכיריהן ולפטר את העובדים הזוטרים. אל תתנו יד לשחיתות מוסרית. בבוא היום כשחבורות אלה יפשטו רגל אל תהיו אתם אלו שתצטערו.
דורון | 15.10.13
59.
כדאי "למנותקים" להתחבר חזרה לעם, אחרת האביב הערבי יגיע גם לכאן.
ככל שהפער הכלכלי הולך ומתרחב מתקרב רגע השבירה בו הציבור ימאס במצב ויתקומם. ואולי אף יערכו חלוקת רכוש מחדש. הממשלה יכולה למנוע תהליכים כאלו, באמצעות חקיקה מתאימה. למשל לקבוע שעל משכורות ובונוסים מנופחים, יוטל מס דרקוני של 90 אחוז. כך שהחברות יבינו שאין באמת טעם להעניק אותם.
אביב ישראלי | 15.10.13
51.
את מי אנחנו מאשימים? אנחנו מרשים לשיטת הממשל הזאת להמשיך,לא מצביעים(גם לא לעירייה)
ואז צועקים שגונבים לנו. ב-2008 בארה"ב זה היה בבונוסים של AIG לאחר שקיבלה חבילת הצלה מהמדינה,המשיך בשכר בכירים מגוחך כי" לא יהיה מי שיעשה את העבודה בפחות" טענה הזויה ונמשך בהטבות מפליגות לטבע ,בז"ן כימיקלים לישראל,בזק וקניית פרטנר השערוריתית. תגידו אם הייתי אומר לכם שאני קונה חנות מכולת ב-10 מיליון דולר והכול מהלוואה ואת הרווחים אשקיע בלהחזיר את ההלוואה כל שלא יהיה לי כסף לתקן מקררים,להחליף תאורה ולשלם לעובדים הייתם אומרים שזה הגיוני? אז למה אתם מרשים לרגולטורים לאשר את קניית בז"ן במיליארדים שברור שהכול יצא בדיבידנדים? אותו דבר בזק.
חומות יריחו | 15.10.13
49.
זו לא החברה, זו השיטה, גוטה
מביאים מנכל, המנכל מפטר עובדים, הרווחים עולים, בעלי המניות מקבלים דיווידנד. לחברה אין צמיחה, אין עתיד, נשארו רק עובדים שאין להם עתיד? למי אכפת. המנכל ובעלי המניות גזרו קופון. החברה תתרסק. צריך מדיניות ממשלתית להגן על עסקים. אבל כיום המדיניות של הקברניטים הפוכה. כי גם הם בקומבינה.
יוסי בומבה | 15.10.13
48.
עד שלא נתחיל לשרוף צמיגים זה לא ישתנה
ככה זה כאשר החזירים שומרים על השמנת. אם הכנסת לא תתערב ותחוקק חוקים אנטי חזיריים זה ימשך והפוגלים, הגילעדים והבוכריסים האלה ימשיכו לשדוד את כספנו. שלושתם התחילו בשירות הציבורי או בצבא הקבע, מקבלים פנסיה מהמדינה, אף אחד מהם לא גאון הדור וכולם כמו יתר חבריהם הינם חסרי בושה ונטולי ערכים.
שידורי המהפכה | 15.10.13
46.
חזירות ממשלתית לא קפיטאליסטית!
כאשר נותנים הטבות מס, סובסידיות ושאר מענקים יוצרים את המפלצות הללו ומונעים תחרות. אם לחילופין, במקום הכסף שנזרק היו מורידים מיסים ומקלים על הבירוקרטיה, היו יוצרים תחרות ועוד חברות גדולות היו מגיעות לישראל - לעובדים היו עוד אופציות והחברות היו מתאמצות יותר לשמור את העובדים מרוצים. מה אתם מתפלאים שנותנים להם מיליארדים והם מכניסים את הכסף לכיס? תאשימו את נבחרינו שנותנים. שחיתות, קומבינות ורוע - קאפיטליזם זה לא.
גדי | 15.10.13
38.
חקיקה לגבי הפרשי שכר בתאגיד ובונוסים ע"ס תוצאות ארוכות טווח
א. הפרשי שכר בין הזוטר ביותר לבכיר ביותר פי 10 וזהו (וכמובן לא יותר מאחוז מסויים של עובדי קבלן). ב. בונוסים רק בגין רווחים ממצועים על פני ארבעה עד שמונה רבעונים אחרונים. אין רווח אין בונוס. וכן זה בחקיקה של ממש.
ראש בטטה | 15.10.13
33.
עוד מנותק קשר הוא ראש הממשלה לשעבר שרוצה לרכוש לחבריו את תע"ש
האם זה לא מעורר חלחלה?! סיים "לשרת" את המדינה וכעת הוא רוצה לקבל ממנה נתח. ראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר, אהוד ברק, סבור שראוי לו להתמודד על רכישת התעשייה הצבאית של מדינת ישראל. הנה, זוהי דוגמא אישית אמיתית. ועתה לשאר "משרתי הציבור" שר החקלאות יבקש לרכוש מספר מגרשים בהם טיפל בעבר. שר התשתיות יצטרף לחברת מאגרי גז וירכוש זיכיונות חיפוש. שר הדתות ידרוש את הקרקע של ארבעים בתי כנסת במועצות מפסידות לצורך החייאת הרשויות ויצירת מקורות תעסוקה... גם אם זה כשר, זה מסריח עד לב השמיים!
דב רגיש | 15.10.13
27.
החזירות הקפיטלסטית שבכתבה שואבת את השראתה מהממשלות האחרונות
במיוחד ממשלות נהנתניהו למינהן. בממשלות אלה כל רפורמה הייתה למען העלאת עלות לאזרח ופחות כספי ממשלה, אחריות כמובן הייתה רק בהכרזה אבל לא כאשר יש תוצאה של הפעולה (אם בכלל יצא לפועל). כך גם הממשלה מקצצת תקציבים אבל מזרימה הטבות לחברות כמו טבע ובזן שבתמורה הן יודעות לפטר עובדים לפני בכלל שנוגעים בשכר הבכירים וקיצוץ הדיבידנדים. הדוגמאות מהכתבה פשוט הן אנשים וחברות שנהגו כממשלות האחרונות כנאמר בתנך "ממני תראו וכך תעשו".
ליאור | 15.10.13
21.
סליחה?! עכשיו נזכרתם?! אתם שותפים בשתיקה
יש חברות ציבוריות שלאורך שנים מנצלות משאבי טבע ציבוריים, ונהנות מהטבות מס מופלגות. במשך כל הזמן הזה, כשהחברות האלה מעסיקות בכירים שמושכים משכורות עתק, ומשלמים שכר נמוך לפועלים פשוטים, לא אמרתם כלום. הכל בסדר. אולי אפילו לא העסיקו עובדים זוטרים במשכורות רעב. אולי העסיקו אותם בתנאים טובים, כמיטב מסורת הנפוטיזם, ורק העסיקו את הזוטרים כעובדי קבלן באמצעות חברות כח אדם. וכל הזמן הזה שתקתם. אבל. יום אחד, אחרי שההטבות המופלגות עולות לסדר היום, נזכרם בעובדים הזוטרים, שעכשיו החליטו לפטר. אתם לא מתביישים?
אחד בלי ביטוח שיניים מהעבודה | 15.10.13
20.
כבוד השר והממשלה
קשה לי להבין, באמת, למה השר נפתלי בנט כל כך מפחד שטבע תעזוב. לא די בכך שהוא מפחד, הוא אומר בואו ונקנה אותם בכסף !? בואו וניתן להם עוד 12,000,000,000 (כן, כן, יש 9 אפסים ב12 מיליארד !!!!!) כמו שכבר קיבלו ב-6 שנים האחרונות, העיקר שיישארו כאן !!! מה זה מפריע, יש מספיק ריקי כהן בארץ, שמרוויחות 6000 שח ומתוכם 3000 הולך למדינה, שיידאגו לכסות את הבור בהכנסות המס של המדינה. העיקר שלא תהיה אבטלה, נכון בנט ? מה יקרה בנט, אם תשחרר את טבע לחופשי ? תן להם לברוח לאירלנד, מה יקרה ? הינה אופציה: תהיה קצת אבטלה נכון, אבל לאט לאט כל המפוטרים של טבע ימצאו מקומם בחברות פחות קפיטליסטיות עם מנהלים פחות חזירים וימשיכו לתרום לחברה. אולי הם ישתלבו בבתי החולים המתפרקים אם תועיל בטובך לקחת קצת מה-12 מיליארד ולעזור לבתי החולים. מה ההגיון שמדינה שלמה מתקפלת לטובת חברה פרטית אחת וגרוע מכך, 5 משפחות טייקונים ששולטות במשק ? מה ההגיון ? תפסיקו לתמוך בהם ! שיברחו לחול, תנו כח לאזרח הקטן ותפסיק לדרוך עליו, ואז אולי תהיה לו משמעות והוא יפתח עסקים קטנים והחלוקה בארץ תהיה הוגנת יותר !!! אין שום סיבה שאלף עשירים יסעו במכוניות יוקרה כגון יגואר ואינפיניטי ויבנו ארמונות אוליגרכים בקיסריה, בעוד 6,000,000 אזרחים קטנים מצטופפים להם בדירות כי פשוט אין מספיק דירות בארץ !!! בנט, קח את כל המודלים הכלכליים של פעם וזרוק אותם לפח ! אתה לא רואה שמשהו מעוות כאן ? החזר את הכח לאזרחים ! כי בסוף מי שיברח לחו"ל זה לא טבע, אלא האזרחים. ומה שיישאר בארץ זו קבוצה של חזירים וכמה עבדים שלא הצליחו לקבל ויזה לארצות הברית
המנסה להתפרנס בכבוד | 15.10.13
18.
אתה טועה - זה לא ישתנה
כמה שאתה צודק לגבי הניתוק של מועדון החזירים הקפיטליסטים, כך אתה טועה לגבי המחיר שהם ישלמו בעתיד. "כל אחד ניזון מהגטו של עצמו" אמר מי שאמר. הם הרי טופחים זה על שכמו של זה במהלך פגישותיהם, על ההצלחות שלהם במשיכת שכר עתק ובונוסים. וכבר מדברים על זה שנים, והיקפי ההטבות שלהם רק הולכים וגדלים! אז מי אתה חושב שישנה את זה?
אורן קריב | 15.10.13
16.
הבעיה היא לא המנהלים, אלא הממשלות לדורותיהם
כנראה שכל אחד מאיתנו, לו היה במעמד אחד מהטייקונים האלה, היה נוהג כמוהם. וכן, כמה שזה מצער ולמרות שיש כאלה שנוהגים בכבוד, לא תפקידם של הטייקונים לתקן עוולות חברתיות. לעומתם, הממשלות לדורותיהם, תפקידם העיקרי הוא לדאוג לאזרח ובטח לזה העובד, לו היו פה שרים בולדוזרים שלא מפחדים להכניס את עצמם לעימותים מול חברות גדולות, ועדים וחקיקה לטובת האזרח במקום לטובת הטייקון, המצב היה נראה אחרת.
ששון | 15.10.13
15.
BB וממשלתו אוטיסטים/חדלנים, אם רצו יכלו לכפות שכר גג לבכירים בחוק בכנסת.
ח"כ הם נבחרים שחייבים להיות הדוברים של כלל העם, חייבים דחוף לחוקק חוק "שכר גג" של יעלה על השכר הגבוה בשרות הציבורי לא יותר משכר שופט עליון או ראש ממשלה, מי שאל מעוניין שירד מהארץ, יש מספיק מוחות צעירים שיחליפו אותו. אם זה היה כך לא היינו רואים את מחירי הנדל"ן מטפסים כלל.
שמיר  | 15.10.13
13.
כולם מספרים לי שניהול נכון הוא קריטי להצלחה של חברה, מסכים...
ואז המנהלים מקבלים בונוסים שמנים ( טוב נו.. גם הם שמנים בעצמם...) וזה בסדר גמור. אבל מה קורה שהניהול כושל ? מי בדיוק משלם על זה ? נכון ! הש"ג הוא ישלם את המחיר לו במקרה הטוב יקצצו ובמקרה הרע גם יפטרו אותו. והמנהלים ? הם יקבלו את הבונוס שלהם כאילו כלום לא קרה. עולם מעוות...
בבון זה קוף | 15.10.13
10.
הכל עניין של חזירות
קשה להתפרנס פה בכבוד בארץ לאורך זמן. פעם מנכל היה מקבל משכורת מקובלת, היום לא משנה מה מצב החברה מקבל בונוס. הבעיה הכי גדולה זה חוסר היציבות במקום עבודה ולא משנה באיזה תפקיד. בדרך כלל מנהלים שיש משבר בחברה עפים ראשונים, אז תמיד הם דואגים למצנח ? כל אדם שעובד לא יודע אם מחר יהיה לו עוד הכנסה ולכן אנשים מרמרים ומעלים מחירים בכל דבר. המנכלים לא רואים אף אחד ממטר . אדם שבע לא יודע מה זה אדם רעב!!! האם הם יודעים את המחיר של לחם לבן? ומה ההפרש בין לחם לבן לפרוס? לפיד בנט ביבי ... פעם ידעתם מה זה לסגור את החודש עם משכורת ממוצעת במשק , העיקר שלפיד עסוק בחרדים, במקום לחפש כסף אצל החברים שלו
גלעד | 15.10.13
7.
כתבה מעולה ועצובה.
נא לא לטעות - אני לא מצדיק את טיקוניי השכר בכלל ולא את אלו שבכתבה, בפרט. ואם לא נשקר את עצמנו זו פשוט דרכו של עולם. לו יכולתי הייתי מצטרף גם אני לחבורת המנותקים. ראו את ממשלותינו היקרות, תרטיי משמע...שמנסות להוריד אחריות ככל שניתן. מספר שנים שאני מסתובב בתחושה של " ימיי פומפיי האחרונים "
חיליק | 15.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת