אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"נתקצב מהנדסים איכותיים, לא נתקצב הנדסאים שנושרים"

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
פרצופו האמיתי של בנט מתגלה. מי שלא גאון , שירד מארץ , כי אין לו צאנס להתקבל לעבודה .
מר בנט, מי שהנדסאי טוב , יעסוק בפיתוח .הנדסאי בינוני יוכל לעסוק בייצור, בבדיקות. אבל מה אומר כבוד השר בנט. הוא פוסל אנשים , אולי שילכו לעבוד בזבל ? ומי שאין לו מקום בארץ , ימצא את מקומו בחו"ל. ובעתיד, הילדים שלו יתבוללו מכורח המציאות. אדון בנט, אתה שסוגר דלתות לאלפי חברה נפלאים , כי מה לעשות לא נולדו "גאונים" אתה תהיה אחראי לכל התבוללות עתידית.
אריק | 27.10.13
5.
בתור הנדסאי אני יכול להגיד ש
1) המכללות רואות אותך כבור מזומן ,אין שום דגש על איכות שלא נדבר על איכות ההוראה הירודה שפשוט מתחת לכול ביקורת אני רוצה להבהיר שבתור הנדסאי אני תומך במהלך של בנט באופן מוחלט סוף סוף המכללות יבינו שאם הם לא יספקו איכות במכללות שלהם ולא ישימו את טובת התלמיד בראש סדר העדיפויות הם לא יקבלו כסף. הראש מגמה שלי אמר לי באופן אישי שאם תהיה "נשירה טבעית" של 25% נכשלים (ללא תעודה) הוא מסוגל להתמודד עם זה בוא נראה אותו עכשיו מתמודד עם המצב כשעל כול תלמיד שינשור הוא לא יקבל תקצוב... אז אולי הוא יתחיל להתאמץ כדי לדאוג שהתלמיד הזה יצליח בלימודים
הנדסאי  | 24.10.13
3.
בנט מבין מצוין את לב הבעיה
כמהנדס שעסק 40 שנה בהקמת תשתיות הנדסיות חדשות בארץ אני חייב לציין שהשר בנט קלע בול ללב בעיית החינוך הטכנולוגי בארץ. רבוי מכללות טכנולוגיות דלות רמה ותקציב גורם בדיעבד לירידה מתמשכת ברמת הטכנולוגיה הישראלית לרמה הודית או סינית שבה הכמות בולעת אותנו ולא נודע כי בא אל קירבה. אין לישראל שום סכוי להתחרות בעולם של היום ברמת מכללות!!! רק מוסדות כמו הטכניון, מכון וייצמן ודומים לו יביאו לישראל טכנולוגיות מובילות!!! ככל שנרבה לממן מכללות נגרע מתקציב הטכניון ונגרום להורדת רמתם של המוסדות אותם אנחנו חייבים לטפח כי בנפשינו הם.
מהנדס בדימוס | 24.10.13
2.
התעשיה צריכה להיכנס לדיונים בין הממשלה והמכללות
יש המון תפקידים מקצועיים שהנדסאי יעשה טוב ממהנדס; תפקידים בהם לא נדרש לפתור משוואה דיפרנציאלית חלקית, לפתח ביטוי לרעש ג'ונסון ברכיב, לתכנן מגבר דל רחש וכו'- אלא רק להשתמש בתוצאות של הנ"ל. עם יד על הלב, גם רוב המהנדסים כבר שכחו איך עושים זאת. כיום התעשיה מעדיפה להעסיק בתפקידים האלו מהנדסים, כי הם "הוכיחו יכולת לימוד עצמי ומוטיבציה"; בחינה חיצונית קשה ומוכרת ע"י התעשיה תיתן קרדיט גם להנדסאים, שלא יצטרכו להעביר 4 שנים בלימודים עקרים, ולעיתים קרובות עוד שנה מכינה.
בארשבעי | 24.10.13
1.
תגובת השר מעידה על חוסר הבנה מוחלט של החומר
קיימות שתי מערכות השכלה בישראל שבהן קיימות בחינות חיצוניות: תיכונים (בגרות) והנדסאים (בחינות חיצוניות ופרוייקט גמר). האם בתי הספר התיכוניים מתוקצבים בהתאם לכמות הזכאים לבגרות או בהתאם ללומדים בפועל? ברור שבהתאם ללומדים בפועלץ אם תלמיד למד את כל התקופה ובסופו של גבר לא נמצא זכאי לבגרות - האם צריך לקנוס את המערכת? הרי הם השקיעו בו לאורך השנים משאבים רבים! יתירה מזו: בעוד בתיכונים הבחינות מתקיימות במהלך הלימודים - בהנדסאים פרוייקט הגמר מתחיל רק לאחר שהסטודנטו מסיים את לימודיו הפורמליים. למה? כי כך דורש משרד הכלכלה של בנט. בחור צעיר, לעיתים קרובות בעל משפחה, שסיים מסלול לימודים ארוך וקשה (40 שעות שבועיות! לא כולל שיעורי בית!) יוצא אל שוק העבודה ונחטף מיידית על ידי המשק כי יש ביקוש עצום להנדסאים. איזה תמריץ יש לו לסיים את הפרוייקט? שואף לאפס. הבעייה אינה המכללות אלא בשיטה המדפלמת. עד שזו לא תתקן את העיוות הקיים בה אין סיכוי להגדין את כמות המדופלמים. ויתירה מזו - עם תקציב שהוא רבע עד חמישית מזה של סטודנט באקדמיה - אילו משאבים בדיוק מסוגלות המכללות להשקיע על מנת לאפשר לו לסיים? אין סגל אקדמי קבוע שיתמוך בו. אין מתרגלים שייסיעו לו בעבודה השוטפת. המעבדות נראות כמו כור איראני לאחר פעולה של המוסד. למה בדיוק מצפה כבוד השר?
שי | 24.10.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת