אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

העבודות השוות שלא צריך בשבילן תואר אקדמי

107 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

104.
עבדתי כסטודנטית במחלקת השטח של גרינפיס ישראל ואני ממליצה בחום
אין הרבה עבודות שנותנות לך כל כך הרבה מעבר לכסף. עבודה עם המון ערך מוסף ועם חבר'ה מצויינים וכיפיים. כל משמרת הייתה חוויה ואתגר. בשיא הכנות - אני ממש ממליצה בחום לכל הסטודנטים באזור חיפה או תל אביב!
מחבקת עצים מדופלמת | 20.02.16
103.
משכורות השכלה והשלכות!!היתנהלות פסולה!!!!
ההידרדרות כמו ביתר רבדי החיים בישראל גם פולשת לנושא פרנסת המישפחה בישראל חהתמורה בגין כל הפרמטרים של המישצכר!!מאחר ואני למוד ניסיון וגם מסקנות בנדון ברצוני ליקבוע חד משמעית שכל הגבולות נחצו כמו בנושא העבודה ההישתכרות תנאי המועסק וכולי!!כלל אחד תופח ומוכח !!אתה או את יכולים להיות דבילים אנלפבתיים ובילתי ראויים אך עצם היותכם מקושרים לאישיות בכירה בכל הרמות החל מהמינהל הממשלתי וכלה במיגזר הפרטי תיתקבלו ללא כל תנאים לעבודה תקודמו הן בעמדה והן המשכורות אך עם הינכם מוכשרים כולל כל הפרמטרים השכלה וניסיון אך ללא קשרים סיבוייכם לקידום או להיתקבל לעבודה בהתאם כמעט ולא בנמצא!!אגב הנושא בא ליידיי ביטויי מוחשי רציני ומעמיק במישרדי הממשלה ובמיוחד בצהל שהרוב המוכשד תקוע או מותר חוזיהם והדבילים והמקושרעם מקודמים !!היתנהלות בילתי הוגנת זו גורמת לטובים רציניים ומשכילים לינדוד לארצות ניכר ששם הם פורחים ומגיעים לשיאים!!
אריה | 08.11.13
99.
77, משה מחיפה... אתה צודק...
ודאי שאתה צודק, משה. זה מראה עליו שהוא עני. מי שאינו עני, יכול כאן לסיים בהצלחה לימודי תואר ראשון, גם אם אינו יודע רבע מהנדרש לבעל תואר מהסוג שהוציא. בעצם זה בקיצור מה שאומרת תגובה 82 (שחר), אבל גם ההגדרה של עני כיום אינה אובייקטיבית, אז אין טעם להתחיל בזה. בכל אופן, הביטוי "זה מראה עליו משהו" בתגובתך - מדוייק ! :-)
 | 04.11.13
98.
יש עוד עבודות שלא צריך בשבילן תואר ויכולות לפרנס יפה:
סוכן נדלן יכול לעשות כסף לא רע אם יש לו אינסטינקט מכירתי. לוקח זמן להתמקצע אבל יש סוכנויות כמו רימקס שמכשירות ואתה משתפשף על השם שלהם וצובר ניסיון. אם אתה טוב, שיחקת אותה. גם ח"כ למיטב ידיעתי לא צריך תואר - ע"ע לפיד היקר...
אלכס | 04.11.13
94.
השכלת רב חובל
הכשרתו המקצועית של רב חובל עולה על הכשרתו של מהנדס בכל מוסד אקדמאי והוא נבחן על כך במוסדות רשמיים על פי כללים בינלאומיים. הכשרה זו אינה נופלת ממהכשרת קברניט מטוס, שגם הוא לא חייב להיות אקדמאי במקצועו. האם גובה השכר הוא רק פונקציה של אקדמיה, אם כך למה עובד סוציאלי נמצא בתחתית השכר, הם אקדמאיים
קפטן פיליפס | 03.11.13
91.
תגובות הנשים כאן מאוד מקוממות
מה זאת אומרת אין כאן מקצועות לנשים? האם אישה לא יכולה להיות חשמלאית? מתכנתת? מצילה? אולי המקצועות האלה נשמעים גבריים, אבל כך גם היו בעבר המקצועות המדעיים, עריכת דין וכדומה, מקצועות שכיום נשים רבות עוסקות בהם. אף אחד לא יעמוד בדרכיכן אם תרצו להשתלב באחד התחומים האלה, ואני אומרת את זה בתור מתכנתת בחברה גדולה שמרוויחה יפה. אל תתנו לדעות הקדומות שלכן לעצור אתכן! בהצלחה
יעל | 02.11.13
83.
אחלה מקצועות...אבל
בשביל חלקם אתה צריך תנאייסוד כמו להיות חובל או בוגר 8200, שאלו דברים רוב האוכלוסיה לא יכולה להגיע אליהם. אתה צריך לבצע עבודה פיזית לא שגרתית... נראה ואתך עושה את זה בגיל 70.. עגורן? על כסא לא תוכל לעלות אחרי גיל 45. גם אדריכל נוף שהוא התואר המרשים לגנן כריזמתי, יצטרך לשבת בצל אחרי שנים של עבודה פיזית. ללא השכלה את צריך הרבה יותר מזל, הרבה יותר חריצות ויגיע כפיים, אתה הרבה יותר בר תחליף... בקיצור... קצת מהסיבות שכדאי לנכס לעצמך מקצוע. אם אתה לא יכול להגיע לרף המבוקש... העולם פתוח אפשר לנגן ברחוב עם כובע.. ואם אתה ממש טוב...להרויח מלא כסף.
אקדמאית תפרנית | 02.11.13
82.
המדינה הזאת מפגרת לגמרי..
ערס מטומטם יעשה בקומבינות שלו 30,000 בחודש.. ואדם משכיל המדינה מזיי__ במשך 40 שנה שהוא עובד. מי פה הפראייר? להיות סטודנט זה השקעה של המון כסף,ואם אנשים מעדיפים ללכת לעבוד במקום ללמוד כנראה שהם לא סומכים על האוניברסיטות ועל "לימודי-על" כמה עורכי דין משפטנים ואנשי מחשבים צריך כמה.. אנשים יושבים בבית בפייסבוק כל היום ולא מכניסים שקל משכורת,למרות היותם "משכילים". תבינו,מערבבים אתכם פה כל דבר שהממשלה תגיד האזרחים המטומטמים יגידו אמן. תבינו שמשקרים אתכם בגדול!! אם אתה לא לבן משפחת עשירים,או לא המצאת משהו גדול שיכניס לך מליונים,אתה תהיה עבד בכל שנות העבודה שלך,גם אם תעשה 8000 בחודש או 20,000..תהיה עורך דין או רופא,אתה תעבוד כמו חמור ולא תהנה מהחיים. במדינה שלנו נולדנו לסבול,מי שסובל הכי הרבה מנצח! אתה תהיה עבד בכל שנות העבודה שלך ואולי תקנה דירה אחת נורמלית,אם תהיה מחושב. שההורים שלנו גדלו גם בלי כסף,אבל עם הרבה פחות בעיות..זה בגלל שהכל פה זה פרסומת אחד גדולה לדברים שאנחנו לא צריכים,כל היום צריך לקנות פה דברים בשביל להרגיש שאתה בחיים ושחיים שלך מאושרים! תאמינו לי,תעבדו בשביל 7000 שקל נטו,צאו מזה שאתם נועדתם לגדולה ושיום אחד פתאום הבוס שלכם יתחיל לשלם לכם מליונים.. תהנו ממה שיש,להיות אדם משכיל לא מכניס לך כסף במדינת ישראל מתי תבינו,מי שיש לו מוסר עבודה והוא בן אדם חרוץ הוא יגיע לאן שהוא צריך להגיע,עם תואר או בלי..תואר זה ידע,זה לא שווה ערך לכסף. במדינה שלנו כמובן ארץ הקומבינות. תקללו חברי כנסת ושרים בצדק,תקללו את ראש הממשלה בצדק,כי מוכרים לכם אשליות כבר 60 שנה. הדתיים מקבלים תנאים שלא מביישים אף אחד חיים מצוין מביאים המון ילדים לעולם ועדיין מסתדרים.זוג צעיר לא דתי עם 2 ילדים לא מצליח לחיות כמו בן אדם. כי במצב העגום שלנו,זה לא ההכנסות שאתה מביא..אלא ההוצאות החודשיות. אם היה לך 1000 שקל הוצאות בחודש,היית חי מצוין ממשכורת של 6000 :) אולי עדיף שכולם יחזרו בתשובה. שבוע טוב לכולם :)
שחר | 02.11.13
80.
לכל הנשים שמיללות- כל המקצועות כאן הם גם לנשים
כל אישה מסוגלת לעסוק בכל אחד מהם, זה עניין של רצון. רובנו לא רוצות. השאלה שחזרה על עצמה מספר פעמים כאן, בנוסח" "מה מיועד לנשים?" או התלונה "שום דבר לא מיועד לנשים" מראה את נקודת המבט המקופחת, זו המחלקת מקצועות ל"גבריים" ונשיים", והחשיבה שמישהו חייב לייעד לנו משהו, מהיותנו נשים. בקיצור, החמצת הפואנטה. נשים שרוצות להיות שוות זכויות, רצוי שייקחו אחריות על בחירותיהן, כולל אלו הבוחרות שלא לעבוד במקצועות מסויימים. זהו. שבוע טוב
אישה. ונמאס לי מהיללות | 02.11.13
69.
הפסקתי לקרוא אחרי שכתבתם שמתכנת מתחיל מרוויח 24K
אז בואו נחדש לכם קצת על השוק בארץ. מתכנת מתחיל(כזה עם ניסיון של סטודנט או בר מזל בלי) שהיה מצטיין בתואר יתחיל באזור ה 18-19. יש אולי 2 חברות בארץ שיתנו שכר של 24K למתכנת מתחיל וגם זה לא תמיד יקרה. מתכנת מתחיל עם תואר ראשון יתחיל באזור 12-18(נאמר 15 הוא הממוצע). מי שיוצא 8200 הוא לא מתכנת מתחיל. בקשר לתואר, זה רלוונטי רק לעבודות הראשונות כביכול ובכדי להגיע אליהם לא מספיק להיות פריק מחשבים וזהו. או תואר ראשון ממקום מכובד או יוצא 8200 שעשה משהו בצבא.
מתכנת מתחיל פחח | 02.11.13
60.
לגבי בוגרי יחידות טכנולוגיות…
אם חוסר קשרים או חוסר בדוד או במכר קרוב שהינו ראש מדור ביחידה טכנולוגית נחשב כ"סינון", אז כן - אפשר לומר שבוגרי יחידות טכנולוגיות אכן עומדים ב"סינון". בתור מפתח בוגר יחידה טכנולוגית, רק מעט מאד מחברי מהצבא היו באמת מספיק מוכשרים כדי להתברג ליחידה בכוחות עצמם. צריך לזכור שהעם שלנו הוא קודם כל עם של קשרים וקומבינות ורק אחר כך של אוטודידקטים ומוכשרים.
 | 02.11.13
56.
מיי אפסיים. האם אין שום ערך להשכלה חוץ מהתרגום שלה לשכר בשוק העבודה?
איזה מן תרבות עלובה. אפילו בארה"ב הקפיטליסטית נותנים כבוד רב לבוגר הרווארד בספרות אנגלית, פולוסופיה, אנתרופולוגיה. איזה מיי אפסיים. מה הכתבה מעודדת, מדינה של עלגים ובורים שמרווחים כסף, אוכלים, משריצים ילדים, מחרבנים ומתים.
 | 02.11.13
52.
לגברת שהזכירה את מנקות הבית...
מדובר בנשים(לרוב) אשר מסוגלות לעבוד עד גיל מתקדם (מדובר בעבודה פיזית קשה), אין להן תנאים סוציאליים (הפרשות וכד') והעלות המשולמת להן כוללת שעות בפועל, לא כולל חופשה ומחלה ולא כוללת תקופות בהן הןמחוסרות עבודה. ברובן עובדות שחור ואין להן ביטוח לאומי או זכאות לדמי אבטלה וכד'. תורידו אותן מהדיון.
זוצי | 02.11.13
48.
חלק מהמקצועות המוזכרים צריכים להיות מוכרזים כלא חוקיים בישראל - בשל בזיזת הקופה הציבורית!
עובדי נמלים, חברת החשמל, רכבת ישראל, מצילים ועוד - נהנים מתנאים דמיוניים על חשבון ציבור משלמי המסים. הציבור נפגע פעמיים - פעם אחת כי משלם מכיסו על התנאים הלא הגיוניים ופעם שניה כי מקבל שירות סוג ב' (במקרה הטוב). על הממשלה לעשות רפורמה בכל המגזר הציבורי, לפרק את הארגונים הרקובים (כגון חברת החשמל, רכבת ישראל, נמלים ושות') ולהקימם מחדש, על בסיס כח אדם איכותי, מוכשר, ישר ויעיל. ארגונים שיפעלו בשקיפות תוך הקפדה על ממשל תאגידי תקין.
מצונזר | 02.11.13
47.
10 שנים עבדתי במכירות בהייטק והרווחתי 9 ברוטו, פתחתי עסק לפני 4 שנים והיום אני מרוויח
ארבעים אלף+..וזה מרגיש לי מעט. זה ההבדל בין שכירים לעצמאיים, כשאתה שכיר יש לך תקרת זכוכית שאתה לא יכול לעבור אותה מבחינה תודעתית, כשאתה הופך עצמאי התקרה הזו מתנפצת לרסיסים. בהצלחה. עבדים.
daniel | 02.11.13
39.
נמאס
צריך להשתעבד 30 שנה בשביל לשלם על קופסאת בטון וזה רק הולך ומחמיר תביאו לפה כבר את סין ותתחילו לבנות עשרות אלפי בניינים לשמיים תורידו את המחירים ל50 אלף דולר לדירה שנוכל להתחיל לחיות בצורה נורמלית ולא לחשוב כל היום על איך לשרוד עוד חודש. אנחנו יכולים ליצור פה מקום מושלם, ובמקום זה רק יושבים במקום. צריך להחליף את כל הלוזרים שיושבים בממשלה ולא חושבים חצי צעד קדימה, הגיע הזמן לשים בשלטון צעירים ומהנדסים שרואים דברים מזווית אחרת.
דן | 02.11.13
38.
לכל הנשים שהגיבו כאן
תפסיקו לשחק אותה מסכנות. בכל אחד מהתפקידים האלה אישה יכולה לעשות! אישה רתכית TIG טוב יותר מגבר עם אותו כמות הניסיון, למה? כי ידיים של בחורה עדינות יותר מאשר של גבר! אין שום בעיה שתעשו את כל התפקידים האלה, ושום דבר לא מפריע לאישה להיתקבל לשם ולעבוד בזה.
אנדרי | 02.11.13
36.
יפה אמר 23
הכל זה היצע וביקוש. ואחד הגורמים פה זה עד כמה המקצוע תלוי בידע או ניסיון יחודים שקשה לרכוש ו/או הלקוחות לא יכולים לעשות לבד (ולא משנה כמה שנות לימוד, למרות שרופאים ועורכי דין "מוגנים" על ידי שנות לימוד רבות מה שמגביל את ההיצע של רופאים ועוכרי דין). כל "בעלי המקצוע" בדיוק בגלל שכל כך הרבה מהם חאפרים וגנבים, אלה שיש להם המלצות יכולים לקחת כמה שהם רוצים כי יש ה-מ-ו-ן ביקוש בשבילם. וכך צריך לחשוב אדם צעיר היום שהוא בא לבחור מקצוע. שילך להיות אינסטלטור או שיפוצניק ואחרי זה אם הוא באמת באמת מתענין בפיזיקה גרעינית שיעשה תואר בערב או באוניברסיטה הפתוחה או שפשוט יקרא ספרים ואינטרנט.
 | 02.11.13
30.
באיזה עולם אתם חיים שמתכנת מתחיל מקבל 24 אלף?
אנחנו כבר לא בתחילת שנות ה 2000. היום מתכנת מתחיל מקבל בין 8 אלף ל 16 אלף, ללא תואר וללא ניסיון. מתכנת ללא תואר עם שנתיים-שלוש ניסיון יקבל 16+ ורק אחרי כמה שנים טובות מתכנת ללא תואר יקבל מעל 20 אלף, במשך שנה-שנתיים ואז הוא ייפלט לשוק העבודה בלי סיכוי למצוא עבודה שוב בהיי טק עד סוף ימיו. אורך החיים של מתכנת ממוצע הוא בין 10 ל 20 שנה. בגיל 35 כבר מפרישים אותך ל"פנסיה" מוקדמת, כלומר מפטרים אותך בלי לשאול שאלות ואתה יכול ללכת לעבוד בתור שומר בית ספר במקרה הטוב.
שוקי | 02.11.13
25.
לכל הנשים ששואלות
היום שוק העבודה פונה למצב שיש יותר מידי עורכי דין, יותר מידי רואי חשבון, יותר מידי הנדסאים, יותר מידי עובדות סוציאליות, ויותר מידי עבודות שהן מול המזגן והמחשב בזמן ששוק העבודה הפיזי נעזב לכן נוצר חוסר, החוסר גורם לביקוש, ביקוש גורם למשכורות עתק זו נוסחה מאוד פשוטה, זה לא משהו נגדכן.. זה פשוט עובדתית עבודות שמיועדות לשרירים וגברים פיזית (פיזיולוגית) יותר בנואים לשאת משקלים, ולהתלכלך
ל.א | 02.11.13
23.
הרבה לא הוזכרו כאן
פחחי רכב מקצועיים נחטפים ע״י מתחרים עם פיתויי שכר יפים . רפדי ריהוט . נגרים מקצועיים . מסגרים ביתיים . ועוד . מסתבר שהכל מושתת על היצע וביקוש . לכן שכר כל אלו אשר ציינתי גבוהים יחסית ועם אותם שנות ותק הם עוקפים הרבה מקצועות ביניהם עו״ד . רו״ח . מקצועות מחשב מסויימים ועוד.
יהונתן | 02.11.13
21.
ל-11
תזכיר לי עופר, על מה כתבת את התגובה שלך? יש ערך בחיים לעוד דברים מלבד אוכל וקורת גג, אבל אם אתה ושאר הציבור חושבים אחרת, פשוט תפסיקו להוציא כסף על מוצרים דיגיטליים, על חיבור לרשת, ועל אפליקציות. אני מבטיחה לך שמהר מאוד יפסיקו לשלם משכורות גבוהות בהיי-טק אחרי שהתעשייה תפשוט את הרגל.
סתם אחת | 02.11.13
18.
בקיצור כל המקצועות שבהם צריך קומבינה כדי להתקבל ולא כישורים
מצילים זה קומבינות של חמולות בעירייה. חשמלאים בחברת חשמל נו באמת. כל השאר זה מקצועות מאוד מאוד נישתיים שאין לך סיכוי לעבוד בהם אם אתה לא מכיר את האנשים הנכונים. ומפתחי תוכנה. אם אתה באמת מתלבט בין מציל למפתח תוכנה לדעתי כדאי לך ללכת להיות מציל.
חיים | 02.11.13
17.
יוקר מחיה
בשנת 91 חזרתי מחול ועבדתי כעובד יצור שכר מינימו היה 14 ש״ח קופסת טיים עלתה 2.3 ש״ח כ 6 קופסאות לשעה היום שכר מינימום 23 ש״ח וקופסת טיים עולה 20 ש״ח אומנם אני לא מתכוון להמציא מדד טיים חדש אבל זה מה שקרה כאן בהכל. קניתיי בית קרקע בצור יגאל ב91 ליד כס ב80,000 דולר היום שוויו כ 700,000 דולר והשכר מינימום עלה רק ב 50% זה מה שלא נורמאלי אז תחפשו מקצוע שמרוויחים בשחור 20,000 ותתחילו לחיות או 70,000 ברוטו
 | 02.11.13
16.
ללא לימודים
השתגענו לגמרי . מה נותן התואר חוץ מהכנסה למרצים , סגל והמזנון של האוניברסיטה? כלום אחד גדול ! מי שמרוויח זה אינסטלטור , זגג , קבלני אלומיניום , שיפוצניקים מנקות ועוזרות בית תחשבו נטו מי מרוויח הרבה יותר אתם או המנקה שלכם? הבעיה האמיתית שגם עם 20 ברוטו אי אפשר לחיות זה 13 נטו תורידו 5 שכד או משכנתה תורידו 2 רכב תורידו 2 אוכל ו 2 מיסי בית איפה גני ילדים3 לילד טיול לחו״ל או חופש פעם בשנה דלק דוחות כביש שש אגרה קיצור קרה בלבן . אין יכולת לחיות
 | 02.11.13
14.
השאלה מה נשאר בכיס
כל המספרים פה זה ברוטו. בסופו של יום בכיס נשאר בערך חצי שזה כלום ושום דבר אחרי הוצאות מחיה. אין לי בעיה עם מיסים גבוהים אם בסוף התהליך הם חוזרים לציבור כהטבות, השקעה בתשתיות, חינוך טוב יותר וכו. כמו במדינות סקנדינביה למשל. אבל פה הכסף הזה פשוט נבלע לתוך חור שחור.
shadow | 02.11.13
9.
כן כן פיתוח תוכנה מתחיל ב20 אלף..
נמאס לשמוע את הקשקושים האלו . בישראל לא הרבה מקבלים משכורות כאלו, רק אחרי כמה שנות עבדות . אם מהנדסי חומרה ללא נסיון מקבלים 18 , אז בתוכנה זה לא עובר את ה16 . אנשים עם שנות נסיון רבות מגיעים ל26 , לא כל זב חוטם . מדהים מה האוכלוסיה חושבת על אנשי ההייטק, הרי גם 20 בחודש נשאר ממנו 12 , ואחרי שכר דירה בסיסית וארנונה זה 7 . אם לחשב את שעות העבודה הנוספות שעובדים בחינם ביחס לשאר האוכלוסיה ,אפשר להוריד עוד איזה 2000 . נשארנו עם 5 ל״בזבוזים״ , ועבודה לוחצת וקשה ,שלא מאפשרת לבזבז אותם אפילו. נכון, לרוב העם לא נשאר שקל בסוף חודש , אבל רובם לא בזבזו 10 שנים ללמוד קשה כלכך. סך הכל? לא ממש זוהר כאן. בעמק הסיליקון דברים נראים קצת אחרת .
הילה | 02.11.13
3.
עבודה בלי לימודים
אהבתי את זה שדווקא תואר אקדמי הוא משהו שרצו להדגיש פה. תואר אקדמי נועד להקנות ידע. וכפי שניתן להבין מהכתבה, גם מציל בחוף הים אתם לא תהיו בלי לעבור איזשהו קורס בהצלחה (אגב, אל תתלהבו מהעשר אלף בחודש, כמו שכבר הוזכר במילים טיפה אחרות, זה כבר בעיות שלכם ממה להשתכר בחורף). לגבי היי טק בלי תואר, תאמינו או לא אבל ידע ניתן לרכוש גם ללא תואר. אבל גם עובדי ההי טק למדו ולמדו ה-ר-ב-ה לפני שהתחילו לעבוד בהיי טק - בצבא,לבד, או בתואר, אבל למדו. אם אתם רוצים לקטוף את הפירות שלכם, תלמדו לנטוע.
ויטלי | 02.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת