אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה רק עכשיו אושר השימוש בגאדג'טים בכל זמן הטיסה?

34 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

33.
טכנולוגית זה לא מופרך כמו שכתבת.
בשירותי הצבאי הייתי אחראי בין היתר על סדרת ניסויים שנועדו לבדוק השפעות של ציוד אלקטרוני מסויים שנישא במטוס, על בטיחות הטיסה. אם אתה יודע מה התדר הספציפי שהמטוס עובד בו, ויש לך מספר מחוללי שידור שאתה שולט על התדר שלהם, ניתן להדגים בפועל חסימה משמעותית על ציוד הקשר והניווט במטוס . למה זה לא משמש כנשק ? אהמממ...שמעת פעם את המושג "לוחמה אלקטרונית" ? אז למה מותר במציאות ? סטטיסטית, כשמדובר בתדרים אקראיים, ולא מכוונים מראש, הסיכוי שיווצר מצב שבאמת מסכן את המטוס, הוא זניח. בנוסף, למטוס יש מספר אמצעי קשר וניווט תחליפיים, כך שגם אם אחד ייחסם ריגעית (וזה קורה מעוד סיבות), זה עדיין לא מסוכן.
מהנדס אלקטרוניקה | 07.11.13
25.
כל הסיבות האפשריות בעולם צוינו פה,חוץ מהסיבה האמיתית,
שבגינה נאסר השימוש במכשירים מסיחי דעת בהמראה ונחיתה. זה פשוט מאוד למעשה- כל העניין האלקטרוני הוא קשקוש בא בימים וכל קפטן וכל דיילת מודעים לזה. לעומת זאת,- מה שלא קשקוש בכלל וראוי שיישמר,הוא ההחלטה העקרונית לכפות על נוסעים "מצב בטוח" בעת המראה ונחיתה. מצב בטוח מושג ע"י הבטחת העירנות ותשומת לב של הנוסע(תוך חסימת הבידור שלו). מעבר לאיסור על השימוש במכשירים אלקטרוניים,- יש עוד שורה של איסורים משלימים. הווילון -חייב- להיות פתוח, על מנת שהנוסעים יידעו מה המצב בכל רגע נתון,ואם חס וחלילה מתגלגל מצב חירום, שהנוסעים יהיו חלק ממנו ומההתארגנות מהרגע הראשון. כמו כן, הצוות ייכפה עליכם חוסר נוחיות- מתבטא בהוראה החד משמעית ליישר את גב הכסא( במחלקות היוקרה מדובר על ליישר את כל הכסא, ממצב כורסא/מיטה למצב כסא.) בקיצור השיקול הוא בטיחות ויש אינטרס שהעיניים והחושים של הנוסעים יהיו ממוקדים במטוס ובמה שקורה, לעומת הריכוז הטפשי במשחק או סרט.
טייס במיל | 02.11.13
22.
כדי להגיב על כל אי הנכונויות ואי הדיוקים לא יספיק המסך
רק שורה אחת: לא ירשו שיחות סלולריות אלא רק ווי-פיי וגם זה אחרי שנעשו בדיקות וציוד הוו-פיי במטוס יהיה מסוג מאושר. תעופה היא תחום רציני עם מגבלות לצרכי בטיחות שאינן מתפשרות ומי שלא מבין - שלא יכתוב. הזלזול בבטיחות הטיסה יכול לנבוע רק מבורות. היו מקרים של שיבוש מיכשור בתא הטייס והחשד העיקרי היה הפעלת טלפון סלולרי לשיחה.
צא ולמד ואז תכתוב | 01.11.13
21.
לכל החכמולוגים עם הערות ה"לא יזיק לכם להפרד קצת מהסמארטפון" שלהם
שבו בשקט ותשתו לבה. השימוש בסמארטפון בטיסה הוא קודם כל בשביל לשמוע מוזיקה - ואולי גם להעביר את הזמן במשחקי שטות. לא כולם רוצים או יכולים לישון בטיסה, להביט על העננים או לקרוא את המגזינים הגרועים האלה שמחלקים במטוס. תפסיקו להיות כאלה צדקנים מגניבים ולחשוב שכל העולם הזה מכור לפייסבוק (אם כי אין ספק שיותר מדי מכורים לו) ולקריאה מאסיבית של מיילים.
נועם | 01.11.13
20.
תראה,
לא שני מצדיק את האיסור הגורף שהיה בתוקף במשך שנים רבות לשימוש במכשירים אלקטרונים בטיסה, אבל כשמתנגדים למשהו כדאי שההתנגדות תהיה מבוססת על ידע, הבנה וקצת לוגיקה, במיוחד כשמתיימרים להעלות גם טיעונים לוגים. ראשית, בו נתחיל באמת ברמה הבסיסית ביותר, הלוגית, כפי שאתה קורא לה. יש להבין שקיים הבדל גדול בין גורם המהווה סיכון בשימוש תמים לבין כלי נשק המתוכנן לגרום נזק באופן יעיל. העובדה שעשן סיגריות למשל, אינו משמש ככלי נשק, אינה אומרת שעשן סיגריות אינו גורם נזק בריאותי. לוגיקה בסיסית. ניתן להצביע על אלפי דוגמאות דומות. העובדה שצבאות אינן משתמשים בשידורי רדיו להפלת מטוסים אינה אומרת ששידורי רדיו אינם יכולים לגרום במקרים מסוימים הפרעה לטיסה. שנית, יש הבדל גדול מאד בין תשדורות רדיו הרוחשות באוויר ממקורות רחוקים, לבין תשדורות רדיו המשודרות מתוך המטוס, בנקודות קרובות מאד לאנטנות הקליטה שלו. שלישית, החשש הוא לא ברכיבים אלקטרונים במנוע ובהגאים "שאומדים מתחים במטרה לזהות הפרעות חשמליות במטוס". (או מה שלא התכוונת כשכתבת את זה). מטרתם של רכיבים אלקטרונים במנוע ובהגאים אינה "לזהות הפרעות חשמליות במטוס" אלא להפעיל את המנוע וההגאים בצורה תקינה. החשש העיקרי שונה לחלוטין. החשש העיקרי הוא בהשפעה של שידורים מתוך המטוס על אנטנות קליטה רבות הנמצאות בו, הן לצרכי קשר והן לצרכי ניווט מדויק. התלות של המטוס במכשירי הקליטה הללו גדולה במיוחד בשלבי ההמראה והנחיתה. אנטנות (ומקלטים המחוברים אליהם) המיועדים לקליטת אותות זעירים המגיעים מטווחים גדולים הם רגישים ביותר, ופליטה של אנרגיה אלקטרומגנטית ממכשירים סמוכים, המיועדים לשידור אנרגיה כזו (טלפונים), בהחלט עלולה לשבש את פעולתם. זה החשש העיקרי של עולם התעופה. אני, כאמור לא מצדד בו, אבל אין צורך לזלזל באינטליגנציה של האנשים האמונים על בטיחות הטיסה עם נימוקים תלושים מהמציאות ולוגיקה מופרכת.
רפי | 01.11.13
18.
לכל המומחים הסלולרים
כל הכבוד לכם על ההסברים על המעבר בין התאים. רק שבתעופה יש עוד נושא, שנקרא גובה הטיסה. מעבר לכך, יש גם אלומת השידור של האנטנות הסלולריות הקרקעיות שמכוונות רק לגובה נמוך. כך שמטוס שטס בגובה העולה על 5000 רגל הוא בעל סיכוי מועט להתחבר לתא סלולרי כלשהו.
 | 01.11.13
9.
כמה פעמים צריך לספר לכם מה הסיבה האמיתית
כתבתי על זה כבר לפחות 10 פעמים בשנים האחרונות. ובתעשייה זה גם לא סוד כל כך גדול והרבה יודעים אותו, אבל לציבור הרחב זה לא מגיע. הסיבה היא בכלל לא במנהל התעופה אלה בחברות הסלולר. בטכנולוגיה הישנה של הסלולר אני מתכוון לדור הראשון וחלק מהשני לפני 10-15 שנה. אם היית עולה לאויר עם מכשיר סלולרי היית משבש את הרשת הסלולרית (בהסבר קצר, בגלל הגובה שלך מספר גדול של אנטנות היה קולט אותך בו זמנית והרשת הייתה מעמיסה את עצמה ו"משתגעת", זה ההסבר הכי לא טכנולוגי שאני יכול לתת) אז המציאו סיפור ומכרו אותו לכל רשויות וחברות התעופה שכמובן לא לוקחות שום סיכון כל זה כמובן היסטוריה כי הרשתות המודרניות כבר מוגנות מזה, וזאת הסיבה היחידה שהיום זה מותר. ממש לא קשור לביטחון הטיסה. מוזר שמצליחים לשמור על הסוד הזה כי סה"כ המון אנשים ומהנדסים היו מעורבים בזה אז. למי שמספיק זקן והיה שם אז זה ממש לא סוד
משה | 01.11.13
8.
שוד ושבר, אז אסור להשתמש באיי פאד בזמן ההמראה והנחיתה.
בחיאת סומסום, אז במשך 20 דקות בתחילת הטיסה ובסופה אתה לא יכול לשחק בcandy crush saga. העולם מגיע לקיצו. אפשר לחשוב. ישבתי שבוע שעבר בטיסה של 12 שעות (!) מסינגפור לאמסטרדם (בחיים לא אבין למה קיבלתי מסלול כזה משונה, אבל מילא), לחצי מטוס היה איי פאד/גלקסי טאב/קינדל/נקסוס 7 כלשהו, ואף אחד מהם לא השתמש בו יותר משעתיים. לי עצמי היה טאבלטפון בכיס, שמעתי איתו מוזיקה אולי שעה, דפדפתי במיילים שירדו לפני שעליתי על המטוס עשר דקות, וישנתי 7 שעות רצוף (היה לי מזל ולא היה אף אחד בכיסא לידי, אז היה אפשר להתמתח). שעה נוספת ראיתי את הסיום של איש הפלדה. אתה יודע, יש אנשים שאפילו מדברים אם זה שיושב לידם חלק מהזמן. מחשב נייד אולי שימושי, כי צריך לעבוד, אבל אז הוא חסר תועלת כי אין אינטרנט בגובה 11 ק"מ. כמו שאומרים, צרות של עולם ראשון.
uh | 01.11.13
7.
הבעייה היא של חברות הסלולאר
אתרי הסלולאר תוכננו לפעול מול יחידות קצה הפועלות מהקרקע. המערכת יודעת לנהל יחידת קצה גם אם היא נקלטת בשנים או שלושה אתרי סלולאר. אבל כשיש מטוס באוויר ובו 200 סמארטפונים המגיעים לדוגמא מהים לשטח מדינת ישראל יכול להיווצר מצב שמכשיר נקלט ביותר מעשר אתרים בעת ובעונה אחת בגלל שמהגובה בו המטוס נמצא זה מה שקורה. ואז תחשבו שתודקות המטוס ממשיך מזרחה ופתאום עוד עשרה אתרים או יותר קולטים אותו וכל הפעליות הזו יכולה לשבש והיא מעמיסה מאד את אתרי הסלולאר על הקרקע. אין כאן שום דבר שקשור בבטיחות המטוס. כדי להקטין את הבעיה אצלן הזהירו חברות הסלולאר כי הדלקת המכשיר במטוס יכולה לשבש את המכשור בו. זאת האמת
עמיר | 01.11.13
6.
קיטור סרק ומיותר
קראתי בעיון את כתבתך, ובכן זה רק חסר לך ולכמוך, מה כל כך גרוע אם תשב בשקט ותקרא ספר , מדוע להפעיל מכשירים שיוצרים רעש. הגבול בין האזנה אישית לבין השמעה לסביבה והחברים קצרה ובמיוחד בנוף המקומי. כמו כן מה תרצה שהדילות יעברו הכשרה לזיהוי מכשירים אלקטרונים ? ואם אעלה עם משדר בתדר של המטוס האם מישהו יכול לזהות ? מיותר לחלוטין, תתאפק בטיסתך הבאה, אני דווקא נהנה מהשקט בטיסה.
דוד | 01.11.13
4.
אם האיום היה כל כך ממשי אז למה לא דרשו מכולם להפקיד את הטלפונים בטרמינל?
נעליים צריך להוריד, בקבוקי מים לזרוק לפח וחס וחלילה אם יש לך קוזז ציפורניים בתיק... אבל ציוד אלקטרוני (איפון 3) עם השפעות לא ידועות לא רק שמותר להעלות למטוס אלא גם סומכים עלינו לכבות או להדליק בזמן הנכון בכל רגע בטיסה. טיסה נעימה. נשלח מהמטוס שלי
טייח | 01.11.13
3.
יש גם סיבה טובה (אבל)
בשלב ההמראה והנחיתה עשויות להיות עצירות פתאומיות שעשיות להעיף מכשירים אלקטרונים באויר ולפגוע בנוסעים... אבל - זה יכול לקרות גם עם ספר רגיל... מצד שני, כיוון שמצבי חירום יותר שכיחים בהמראות ובנחיתות וכיוון שלפעמים התגובה למצב הזה צריכה לבוא תוך שניות אחדות, הרי שהתעסקות במכשיר והתנתקות מהסביבה עשויים למננוע תגובה בזמן...
ציקלופ | 01.11.13
1.
הסיבה אחרת לחלוטין - הסבר (סליח על האורך...) בפנים
תחנות הבסיס (האנטנות) הסלולריות מגדירות רשת של תאים בצורת משושה. תחנות הבסיס מחוברות ברשת מהירה (בד"כ קווית) למתג שנקרא MSC. כאשר אנחנו נעים ועוברים מתא סלולרי אחד לאחר המתג הזה מנתב את השיחה לתחנת הבסיס הקרובה ביותר (לפי עוצמת השידור). התהליך הזה נקרא handoff והוא קורה בלי שאנחנו מרגישים ובלי שהשיחה תתנתק. התהליך הזה מתבצע גם אם אנחנו לא מדברים. גודלם של התאים הסלולריים משתנה מכמה קילומטרים מחוץ לעיר למאות מטרים בודדים באזורים צפופים (שבהם יש צורך בהרבה תחנות כדי לפזר את העומס ולהוריד את עוצמת הקרינה). כל עוד המהירות שלנו סבירה (ומהירות נסיעה ברכב היא סבירה) - אין בעיה והמתג מסוגל להעביר את השיחה מתחנת בסיס אחת לשנייה בלי הפרעה. אבל במטוס זה כבר סיפור אחר לגמרי: מטוס סילון שטס במהירות של 900 קמ"ש מעל אזור עירוני מכסה תא סלולרי תוך שניות ספורות. התוצאה היא שעד שהמתג מנתב את השיחה לתחנת הבסיס הקרובה המכשיר כבר עבר לתא הבא והמתג צריך לנתב אותו מחדש. תחשבו על עיר גדולה שמעליה עוברים בזמן נתון עשרות מטוסים ואלפי נוסעים בעלי מכשיר סלולרי... העומס על ה MSC יגרום לו לקרוס והרשת כולה תשותק. זו הסיבה שאסור להפעיל טלפונים סלולרים משך כל הטיסה, אבל למשל אין בעיה להפעיל לפטופים עם WiFi שגם היא תקשורת רדיו. אף מכשיר סלולרי לא יפיל מטוס אבל אלפי מכשירים בעשרות מטוסים באותו אזור יפילו את הרשת...
א. | 01.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת