אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

10 המיתוסים הגדולים על טיסות

48 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
תשובה ל42 המטוס ממריא עם מיכלים מלאים
המטוס ממריא עם מיכל דלק מלא, בנחיתה כמות הדלק היא פחות ממה שנצרך בטיסה אבל עדין יש מספיק דלק במיכלי הדלק, בעיקרון המטוס מבזבז דלק בטיסה ולכן בנחיתה איננו יכול להיות עם אותה הכמות שעימה המריא, רק בשעת חרום ותקלה חמורה מרוקן הטייס כנוהל חרום את מלאי הדלק מעל הים כדי לנחות עם מלאי דלק קטן ביותר כדי למנוע שרפה או התפוצצות לא עלינו... זהו נוהל חרום ומיושם רק בחרום.
אדן | 21.09.19
46.
מצנחים לבני האדם לא מתאים אבל למטוס כולו.
כנראה רק משיקולי מחיר ונזק לא מצידים את המטוסים במצנחי ענק, כאילו שיוכלו להנחית המטוס בעדינות יחסית רק במצב שכל המנועים חדלו מלפעול (נדיר) והמטוס נמצא במהירות נמוכה ובגובה נמוך יחסית גובה המתאים להצנחה, וכמובן מהירות רוחות ועוד, כלומר ישנם מכלול פרמטרים לפני פתיחה של מצנחים כאילו אבל הדבר אפשרי, אך לא בכל מצב כדי שהמצנח לא יסכן את המטוס ויגרום לתוצאה גרועה בהרבה.
אדם | 21.09.19
41.
שאלת השאלות- כיצד עדיין לא הומצא מנגנון היחלצות ממטוס?? מה סיפור ליצור מנגנון
פתיחת דלת, וחלוקת מצנחים לנוסעים - עדיף שכמה שלא יצליחו לפתוח את המצנח ימותו וכל השאר יישארו בחיים. ברור גם שניתן לייצר מצנחים משוכללים (ההשקעה לא גבוהה - לא כל יום מטוס מתרסק) שיהיו זמינים יותר וקלים לשימוש גם על ידי אזרחים.
אבי  | 11.11.15
35.
ל 32 ול 33 קבלו תשובות
קודם ל 32 דבר שטות אמרת. זה פשוט לא נכון. על מנת שהמטוס ינחת נחיתת מכשירים חייבים להתקיים שלושה תנאים. השדה מותקן במערכת Category III ILS. המטוס מצויד במערכת ו הטייס בעל רישוי מתאים. ולכן לא כל שדות התעופה והמטוסים מצויידים וכמו כן גם לא כל הטייסים בעלי רישיון. נכון שמערכת טייס אוטומטי מסוגלת להביא את המטוס עד מספר מטרים מעל המסלול אבל הנחיתה מבוצעת ידנית ומי כמו הטיסים באל על שאוהבים להנחית ידנית. ל 33, ידידי לעולם לא יפתחו את הדלתות באויר. ונניח שכן מה יעשו עם הנוסעים? ישליחו אותם למטה בלי מצנח? פתיחת דלתות רק באויר או במים. שים לב שאני מכריז לפני ההמראה לצוות הקבינה "דלתות בחירום". הם מעבירים ידית למצב חירום ואז כאשר הן יפתחו בחירום, במידת הצורך כמובן, כדור פירוטכני יפעיל את המגלשה. בנחיתה רגילה לאחר העצירה אני שוב קורא לצוות הקבינה להעביר את הדלתות למצב רגיל לפני פתיחתן.
יוחאי הטייס | 11.11.13
32.
רשימת המיתוסים חסרה, שרשרו עוד
לדוגמה, המיתוס בקשר לנחיתה והמראה, לאכזבת ציבור מוחאי הכפיים, לטייס אסור לגעת בהגאי המטוס אלה אם קיבל הנחיה מפורשת ממגדל הפיקוח או אם קרתה תקלה קריטית. המראה ונחיתה אוטומטיות לחלוטין, כבר הרבה שנים, בגלל תנאי מזג אוויר וצפיפות ברוב שדות התעופה.
טוסי | 11.11.13
29.
למגיב 11, אין פינים בדלתות המטוס, מהיכן שאבת את המידע השגוי הזה?
בצידי הדלת יש לשוניות שנשענות על הקורות של פתח הכניסה ומונעות את דחיפת הדלת החוצה. לכן קודם צריכים להכניס את הדלת פנימה לסובב אותה מעט ואז להוציא אותה החוצה. בחלק העליון והתחתון של הדלת יש לשונית לרוחב הדלת שמתכופפת פנימה בזמן הפתיחה ואילו בסגירה הם נפתחים ונתפסים גם הם במפתן ובמשקוף ולמעשה מגדילים את גודל הדלת שיהיה יותר גדול מהפתח במטוס. את חלל המטוס דוחסים באויר מהמנועים שעובר סינון, הוצאת מים וקירור. יש גם שסתומים בגוף שמשחררים את הלחץ ומתאימים אותו לגובה הטיסה על מנת לגרום לנוחות של הנוסעים. צדקו אלו שאמרו שהלחץ הפנימי גבוה מהלחץ החיצוני ולכן אין כל אפשרות לפתוח את הדלת בטיסה.
יופיטר המהנדס | 11.11.13
26.
ל-22 - האוויר רק מחומם בסביבת המנוע
האוויר שמוחלף מגיע מחוץ למטוס . מחוץ למטוס הטמפרטורה לעיתים מגיעה אל מתחת ל (40-) . בכדי להכניסו אל תוך חלל המטוס (לנוסעים) חייבים לחממו. המקום היחידי שיש בו מקור חימום , הוא המנוע. לכן האוויר שמגיע מבחוץ , מועבר לצינורות שעוברים מ-ס-ב-י-ב למנוע וכך האוויר מתחמם ומוכנס אל תוך תא הנוסעים בטמפרטורה נורמלית. דרך אגב , גם הדלק , חייב להשאר מחומם מעט (כי אחרת הוא ישנו את הרכבו ותפקודו) ולכן ישנם צינורות שעוברים דרך המיכל דלק בכדי לחממו.
משה | 11.11.13
24.
למספר 2 - הפרשי הלחץ הם שדואגים שהדלת נשארת סגורה.
מה שקובע הוא הפרש הלחץ בין שני הצדדים. לחץ נמוך בחוץ ולחץ רגיל בפנים יוצרים הפרש שגדול דיו לשמור את הלחץ בחוץ. הדלת יכולה להיפתח רק אם אין הפרשי לחץ. זה כמו שאתה מנסה לפתוח מכסה של קופסא שסגורה בוואקום - כמעט בלתי אפשרי.
קוקי | 11.11.13
21.
הסבר על דלת המטוס למגיב מס' 2 ושאר האנשים שלחצו "+" על התגובה:
מנגנון הפתיחה\נעילה של הדלת בנוי בצורה גזו שלחץ חיובי מכיוון המטוס מונע את הפתיחה שלה. על מנת להיפתח הדלת חייבת להיכנס פנימה קצת לפני שהיא יכולה לצאת החוצה. הלחץ החיובי במטוס מונע ממנה להיכנס פנימה. גם לחץ מאוד נמוך של ~50 PSI יקשה מאוד על פתיחת הדלת.
מייק | 11.11.13
19.
לשואל מספר 2
בזמן טיסה הכוח המופעל על גוף המטוס משול ליותר מטון, לאדם רגיל אין מספיק בוח לפתוח דלת של מטוס, או לחילופין - להרים בדחיפה משקל של למעלה מ1 טון. דבר שני, גם כשפותחים את הדלת, צריך להטות אותה על מנת שתיפתח, מה שגם בלתי אפשרי לבן אדם בתנאי המשקל של הדלת. כל זאת בזמן שגוף המטוס בתאוצה בזמן טיסה. לכן אי אשר לפתוח סתם כך את הדלת. אפשר להירגע טיסה נעימה
הטייס | 11.11.13
18.
2 - אני מניח שמדובר על מערבולות אוויר בעלות עוצמה אדירה
שמתרחשות סביב המטוס בזמן שהוא טס במהירות גבוהה. מערבולות אלה כנראה יוצרות התנגדות שנדרש כוח על אנושי על מנת להתגבר עליה ולפתוח את הדלת. אתה צודק שלחץ האויר בגובה רב נמוך יותר מהלחץ במטוס (בגלל זה חור קטן במטוס גורם לירידת לחץ).
 | 11.11.13
15.
תגובה ל"נקודה מספר אחת"
יש לציין כי בלתי אפשרי לפתוח דלת של מטוס במהלך הטיסה: דלתות של מטוסי נוסעים מתוכננות כך שלחץ האוויר הגבוה בתוך המטוס דוחק את הדלתות למקומן כנגד לחץ האוויר הנמוך שבחוץ. אפשר לפתוח אותן רק כשלחץ האוויר בתוך המטוס ומחוצה לו שווה, מצב שמתרחש רק כשהמטוס נמצא על הקרקע.
יעקב | 11.11.13
11.
לתגובה מס' 2 :הדלת לא נסגרת כמו הדלת בבית
היא לא ממש מונחת על צירים וזזה פנימה והחוצה כמו הדלת בבית. היא עובדת כמו הדלתות של האוטובוסים שנוסעים מחוץ לעיר , במהירות גבוהות. הדלת נסגרת על ידי תזוזה פנימה לכיוון המשקוף, ובסוף המהלך היא מתרוממת כלפי מעלה ונצמדת+ננעלת כלפי פינים אנכיים ואחר כך יוצאים פינים אל תוך משקוף הדלת (ד"א,משם בא הרעיון של הרב בריח). כלומר לחץ כלפי חוץ (לפתיחה) לא יעזור מכיוון שבכדי לפתוח אותה , קודם חייבים להכניס פנימה את הבריחים (שנכנסו אל תוך המשקוף) ואחר כך היא חייבת קודם לנוע כלפי מטה, ורק אז היא יכולה לנוע החוצה.
משה | 11.11.13
8.
למספר 1 - הדלתות בכל המטוסים המסחריים נפתחות פנימה
ומכאן ההסבר שלך - הלחץ הגבוה (ביחס ללחץ בחוץ) בתוך המטוס הוא זה שמונע פתיחת הדלת פנימה. גם דלתות שנראה שנפתחות החוצה, קודם כל נפתחות פנימה ואז נמשכות החוצה. זאת בנוסף לכל מיני מנגוני בטיחות נוספים ששומרים על הדלת נעולה היטב (ולא רק ידית הפתיחה הבולטת).
שלומי | 11.11.13
5.
ל #2
קודם כל, גובה שיוט מטוסי נוסעים סילוניים הוא כ40,000 רגל, בגובה שיוט מטוס שומר על לחץ אוויר דומה לזה שבגובה של כ7,000רגל(~2,000 קילומטר). דלת של מטוס בנויה כך שהיא כולה נכנסת פנימה אל גוף המטוס ולמעשה היא יותר רחבה מפתח שבגוף המטוס, כך נוצר לחץ פנימי כלפי חוץ וקצבות הדלת פשוט נלחצים אל דפנות המטוס מבפנים ולפתוח אותה בהפרשי לחצים פשוט בלתי אפשרי אלא אם יש כשל מבני של מטוס עצמו.
Atheist | 11.11.13
3.
בגובה 30,000 רגל (=9.1 ק"מ) האטמוספרה דלילה ולכן הלחץ קטן
(בערך 300 גרם לס"מ רבוע) בתוך המטוס הלחץ רגיל (או מופחת במקצת - 1 ק"ג לס"מ רבוע). לחץ זה לוחץ על כל דפנות המטוס וגם על הדלת. אם נניח שהדלת היא 1מ' על 2 מ', הפרש הלחצים בין החוץ לפנים גורם לכוח שדוחף את הדלת החוצה בשיעור של 14 טונות.
המסביר | 11.11.13
1.
איך אמר גורי אלפי? כן אבל
עוד לא המציאו את האפשרות שתמנע ממטוס להתלקח בזמן תאונה. עוד לא המציאו את היכולת המכנית לשרוד התרסקות במהירות של 800 קמ"ש. ואם יש בעיה במטוס , אין אפשרות לעמוד בצד ולתקן אותה. נכון , הסיכוי לתאונה במטוס הוא פחות מתאונה במכונית אבל כאשר היא מתרחשת היא בדרך כלל סופנית.
מרק | 10.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת