אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כולם מפסידים מהקילומטראז' של נהגי הליסינג

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

51.
לא ברור איפה יש "נצלנות"?
הבן אדם משלם עבור ליסינג פעמיים - פעם אחת במשכורת - כלומר אם היה מחזיר את האוטו היה מקבל כ -3500 ברוטו. פעם שניה הוא משלם שווי רכב כ - 3000 ש"ח. על מה הוא משלם? על אוטו ודלק. אז איפה הניצול פה? הוא משתמש במה שהוא שילם עליו. דבר שני, בכל פעם שהוא מתדלק - המדינה מקבלת את המיסים המופקעים שלה. איפה פה מישהו לא שילם ואיפה פה מישהו ניצל מישהו? אני לא הבנתי. אם בן אדם משלם את כל זה למה שהוא לא ייסע באופן חופשי? הוא כבר שילם על הכל מראש!!!
מירית | 20.11.13
50.
אני עושה בליסינג 40000 ק"מ בשנה. הרוב זה פגישות עבודה
אני אחראי על 2 מגזרים אצלי בעבודה ורץ בכל הארץ לפגישות. אני דווקא חושב שבאופן פרטי אני נוסע הרבה פחות מהממוצע אז על מה מלינה הכתבה ? על כך שאני עובד ונוסע ? בחופשים, ממש , אבל ממש אין לי חשק לראות את ההגה והאגדה הזו כאילו אנשי הליסינג מנצלים את הדלק חינם היא קשקוש מוחלט. היכן שכן יש ניצול ( מחפיר לטעמי ) היא אצל שכירים שלהם ילדים בעלי רישיון נהיגה. או אז נוהגים בו אלו בלי סוף במיוחד בערב/לילה אבל את זה ניתן בנקל לפתור ע"י הנחייה שנהג צעיר לא ינהג ברכב. המס שאני משלם על קבלת רכב מהעבודה _ שווי שימוש ) פשוט מקומם : אין לי שום סיכוי להגיע להספק דומה בעבודה עם שימוש בתחבורה ציבורית ולכן אין לי ברירה אלא לנסוע. מדוע המדינה מענישה אותי ?
שכיר | 19.11.13
47.
כתבה בגרוש
הסיבה שרכבי הליסינג נוסעים יותר - בגלל שכל מי שנוסע מעט החזיר מזמן את הליסינג כי לא משתלם - יורד כ 3000 שקל מהנטו בגלל הליסינג (זו לא הטבה!!!!) בקיצור - קשקוש בגרוש, הלוואי והייתי יכול להחזיר את הליסינג ולחסוך 300 שקל בחודש - הבעיה שבשביל להגיע לעבודה אני צריך 2 ולפעמים שלושה אוטובוסים וזה יקח פי 3 זמן
רון | 17.11.13
46.
זה הביצה או התרנגולת - יש תשובה ברורה
אני עובד הייטק המון שנים ואני לוקח רכב תלוי במרחק לעבודה. הנוסחא הכי פשוטה בעולם . אם נוסעים מעל 25000 קמ לוקחים רכב אחרת לא. רכב עולה 3000 שקל נטו כן חוזר שנית 3000 שקל נטו ( 3000 לליסניג , 2500 שווי מס , ועוד סוציאלי שנפגע ) אבל יש פתרונות ( לחשוב מחוץ לקופסא ) 1) כל הכבישים הראשים בארץ חייבים לפחות מסלול או שניים לקרפול ( שני נוסעים ומעלה ) ותחבורה ציבורית תסתכלו על אילון אם תחסכו לאנשים זמן ( זה יותר חשוב מכסף ) אז באילון תראו שכולם נוסעים שני נוסעים ומעלה זה יחסוך פקקים , זיהום , זמן ,. איך עושים את זה מעלים את מחירי הדלק פי שניים כל שקל מושקע : 1) במסלולי קרפול (שני נוסעים ומעלה ) ותחבורה ציבורית 2) מגדילים את כמות התחבורה הציבורית פי שנים 3) מוזלים את התחבורה הציבורית פי שנים תוך 3 שנים ללא רכבת תחתית משנים סוף סוף את סיוט התחבורה בארץ הקודש נ.ב. אני באמת חוקר את זה הרבה שנים
אחד שמבין באמת  | 17.11.13
44.
תגובה למספר 15
ידידי היקר, רואים שאף פעם לא היית מעסיק ואין לך מושג איך עסק מתנהל. ראשית החברה שלנו לא כל כך גדולה. מדובר בחברת הייטק ולכן, בגלל מה שנהוג בתעשייה לחלק גדול מאוד מהעובדים יש רכבים. החיסכון שציינתי הוא רק על הוצאות ישירות שניתן לבדוק בקלות. סך החיסכון המשוערך הרבה יותר גדול - לפי תחשיב כולל שעשינו מדובר על בין 500 ל- 600 אלף ש"ח לשנה. זה לא סכום פעוט לחברה בסדר גודל שלנו. ברור שהעובדים רואים בכך הטבה ולכן הצענו לפני הבדיקה וההחלטה לעובדים לוותר על הרכב והיינו מגדילים להם את הברוטו כך שהם לא היו מפסידים בנטו. למרות זאת רק שניים החזירו את הרכבים, זו הסיבה שלא הייתה ברירה אלא להגביל. לצערנו לעובדים אין בקרה עצמית וכשמדובר בדלק חופשי, אנשים מנצלים זאת וזה מעמיס מאוד על החברה. בנוסף נתפס עובד שהק"מ שלו ועלויות הדלק לא תאמו. בדיקה גילתה כי הוא "העביר" דלק ממכונית החברה לאחר מילוי למכונית המשפחתית. הוא פוטר כמובן. לידיעתך, עובדים טובים מתוגמלים אצלנו בדרכים נוספות שניתנות לכימות מראש. דלק בלינסינג לא עונה על הקריטריון הזה. אף עובד לא עזב בגלל השינוי הזה. בנוסף - כל עובד שנדרש לנסיעה למטרת עבודה צמודה (יש רק שניים כאלו בחברה) - אין להם שום הגבלה בדלק ובנוסף יש רכב פול שכל מי שצריך נסיעה למטרת עבודה (ואפילו למטרה מיוחדת פרטית) יכול להשתמש. מרבית העובדים לא מבינים שכיום (בניגוד לעבר) לא משתלם להם לקחת רכב בעבודה בכלל שווי השימוש הגבוה. גם אני בתור מנהל החברה וויתרתי ואני נוסע ברכב פרטי. כדאי לך גם לדעת שלמעסיק להחזיק כמות גדולה של רכבים זה כאב ראש עצום ויש הוצאות ישירות ועקיפות נוספות מעבר לשכר ליסינג ולדלק. האיום שאנשים יעזבו לא מפחיד אותי בגלל שהתנאים בכללותם אצלנו בחברה מצויינים ומספר המועמדים תמיד עולה כמה מונים על מספר המשרות המאוישות. כשתעסיק עובד אחד בלבד תלמד.
מעסיק | 16.11.13
43.
זוכרים שנתניהו הוריד מס הכנסה לעשירים וטען שזה טוב למשק.
אז כדי שלאוצר יהיו מספיק הכנסות עבור בזבזנות משרדי הממשלה השונים העלו את המס על הדלק. מס על דלק זה גרוע למשק. חשמל זה דלק, הובלות זה דלק בקיצור בכל דבר יש מרכיב של דלק. אם יבטלו את המס (רק הבלו ) על הדלק מחיר המים יוזל גם החשמל ההובלות הבניה, המזון בקיצור הכל יוזל וכן גם הנסיעות, ופתאום העובדים יסתדרו יותר טוב עם משכורתם ואולי חלקם יפסיקו להיות עניים. אבל אז יצטרכו להעלות מס הכנסה לעשירים, ושלושת התאומים הסיאמים (בנט, לפיד, ביבי) לזה לעולם לא יסכימו. אז מי שרוצה דלק זול, שיבדוק בארה"ב, שם זו מן אידיולוגיה שלא ממסים דלק, כי זה מה שמניע את הכלכלה כולה.
רוני | 16.11.13
42.
אף מילה על איכות הסביבה וסיכון לתאונות דרכים בשל נסיעות מיותרות
היה לי רכב ליסינג ולשמחתי כבר אין לי. רכב ליסינג זה כמו להיכנס למסעדת אכול כפי יכולתך. פשוט לצרוך דברים שאתה לא רוצה ולא צריך אבל זה בחינם. שיש לך רכב ליסיניג אתה נוסע גם שלא חייבים - כי זה חינם, אתה פוגע באיכות הסביבה אבל גם מסתכן - כי נסיעה מיותרת משמעותה - סיכון עודף לתאונות דרכים. בקיצור - רכבי הליסינג הם תופעה שלילית שמשתלבת עם תרבות הגועל הישראלית שרואים בבתי מלון באילת העמס כפי יכולתך, הרי זה חינם.
דורון | 16.11.13
39.
דלק יקר ללא אלטרנטיבות
הכותב שכח לציין כי זו המדינה היחידה בעולם עם מס של 290% מכס על רכבים לכן המדינה מעודדת להכניס רכבים כל הזמן!! הרווח על הדלק למדינה 71% מעלות הליטר. לכן רוצים שתנהגו. כמה שיותר. הרגו לנו את הבריאות .. כמה עוד נשלם כמה?? בחול בגרמניה מזדה 3 חדשה 31000 ש״ח בישראל 100,000 ש״ח
 | 16.11.13
38.
שילוב של עובדות ודמגוגיה
אצלנו בחברה משלמים כ 4000שח על רכב משפחתי כולל 200 ליטר דלק לחודש. מי שגר רחוק כמוני מקבל תוספת של 30-50 ליטר. עדיין הרבה יותר זול לנסוע ברכב החברה וברור שאסע בו ולא בפרטי. אני גר רחוק מהעבודה כי לא היה לי סיכוי לקנות דירה במרכז, תחבורה ציבורית לרמת החייל? הצחקתם אותי כך שאין כאן שום נצלנות, פשוט עסקה שמשתלמת לשני הצדדים וסוד קטן, רכב ליסינג כבר מזמן לא נמכר ב 12% מתחת למחירון - המחיר בפועל של רכב רגיל הוא כ 20% מתחת למחירון - רק לדעת להתמקח
נהג ליסינג | 16.11.13
36.
מידע לא מספיק מקיף/מדוייק
כולם מפסידים מהתאבון של האוצר, יבוא הרכב מאד מכניס וחברות הליסינג מרויחות מאד ממכירת רכב בלוי. לא צריך משקפיים כלכליות כדיי לראות את הישתרכות הנסיעה האיטית בכל אזור גוש דן ומישור החוף בכל יום עבודה משעות אחה'צ ועד שעות הלילה המוקדמות, נסיעה בהילוך איטי צורכת הרבה יותר דלק, מדוע יש נטיה לבנות גטאות ?
בנימין | 16.11.13
35.
קשקוש בגרוש - הנה הסיבות האמיתיות לקילומטראז' גבוה
1. היעדר תעסוקה בפריפריה 2. היעדר תחבורה ציבורית איכותית (מהירה, זולה וזמינה) בפריפריה בגלל שתי הסיבות האלה האנשים זקוקים לרכב (ולעיתים שני רכבים במשפחה) ונוסעים הרבה. הנסיעה ברכב לסופר וחזרה בכרמיאל לוקחת 15 דקות, כאשר נסיעה כזאת בתחבורה ציבורית תיקח שעה וחצי. שלא לדבר על אלה שחיים בצפון ונוסעים כל יום לעבודה בתל-אביב או חיפה. 100 ק"מ נסיעה ליום מוכפל ב-250 ימי עבודה זה 25000 ק"מ בשנה.
א | 16.11.13
34.
אף אחד לא מזכיר את התשלום החודשי שיורד במשכורת
ברוב מקומות העבודה יורד כ-3000 ש"ח מהברוטו,חוץ משווי שימוש למס הכנסה שאנחנו משלמים. אז מה רוצים שנשלם גם על הדלק? באותו רגע כלם מחזירים את הרכב,זהו הקש שישבור את הגמל. ומי יפסיד?כל עם ישראל. מכוניות ישנות בכבישים,פחות מיסים מהדלק= יותר מיסים ממקום אחר,אין ארוחות חינם.
אורי | 16.11.13
32.
מדיניות האוצר: "ישחקו הנערים לפני"
מנגחים את העובדים בעובדים עם ועדים. מנגחים עובדים בעובדי הייטק. יספרו לנו שהגרעון הוא בגלל המחאה החברתית. בשעה שהכסף של כל העובדים זורם אל כמה מיליארדרים. בואו לא נאפשר לזה לקרות. בואו לפחות לא ניתן להם לנגח אותנו אחד בשני. המחיר על הדלק לא יורד, רק בגלל שבעלי חברות הדלק לא מורידים אותו, וממשלת הבובות (הבובות של המיליארדרים) גובה מאיתנו עוד 100% מיסים עליו. כי ממליארדרים לא גובים מיסים. רק מאיתנו. מאוד פשוט. לא ליסינג ולא נעליים...
 | 16.11.13
31.
תחבורה ציבורית עד 02:00 בלילה,כול השבוע!!!!
לפתח את נושא התחבורה הציבורית,ונגישות התחבורה הציבורית לכול מקום,ואז הרבה ימכרו את הרכבים,תחבורה ציבורית גם בשבת כמובן סוף סוף!!!! מוניות שירות כול היום לכול מקום בתדירות גבוהה,שיכנסו עוד חברות לתחרות עם החברות הקיימות,שיפתחו כאן כבר רכבת נורמלית ולא שעושה סיבוב בחצי מדינה כדי להגיע ליעד,צריך לצאת יום לפני עם הרכבות של היום.
רונן | 16.11.13
30.
בואו נבהיר כמה דברים...
1. רכב מהעבודה זו הטבה דיי סטנדרטית בהייטק. מבחינתי זה חלק מהשכר. אם המעסיק לא היה משלם לי את הדלק, הנתיב המהיר לת"א וכביש 6 לא הייתי עובד אצלו מאחר ולא הייתי מוכן לשלם 3000 ש"ח לחודש על רכב ממוצע + דלק וטיפולים. כלומר בערך 6000 ש"ח לחודש. וכן למרות שאני מרוויח בערך 25,000 ש"ח לחודש. (אני בן 35). 2. נושא המגבלה של ה 30 אלף ק"מ לשנה. לא ממש תקף. גם כשחתמתי על הסעיף הזה ואמרתי לבוס שלי שזה גבולי כי אני גר 60 ק"מ ממקום העבודה הבוס שלי אמר לי "שטויות, אם תעבור את זה דבר איתי". כך שאף אחד אל לוקח את המגבלה הזו ברצינות. 3. אני מחר הייתי מוכן לוותר על הרכב תמורת משרה קרובה לבית. אני נוסע כל יום 50 דקות בבוקר לפחות ועוד שעה עד שעה ורבע בחזרה הביתה (ימח שמו של כביש 5). אבל רכבת למקום העבודה + אוטובוסים מזוויעים שווים לזמן נסיעה כפול! ואני לא מוכן לקום ב 5 בבוקר כדי להגיע בשמונה למשרד. במיוחד אני לא מוכן לצאת בחמש המשרד ולהגיע סחוט בשעה 19:30 או 20:00 הביתה. כאשר אני יכול לעשות את זה בשעה ורבע מקסימום. ואיפה הנוחות שישנה בנסיעה ברכב שלך, האפשרות לעצור לקניות בסופר וכו... 4. רכב לעבודה זו הוצאה מוכרת למעסיק. הוא היה מוכן לתת לי ג'יפ במקום מזדה אבל לא העלאת שכר. מאחר ושכר עולה לו יותר ורכב זה ממש לא משנה לו מאחר ובמקום לשלם בסוף השנה מיליון וחצי מיסים הוא ישלם פחות מיסים ואת ההפרש על הרכבים שלנו העובדים. משהו שבכל מקרה הוא היה משלם. אז למה לא לצ'פר את העובד. (זו המחשבה של הבוסים בד"כ). בקיצור, חארטה ב'מת! :)
א | 16.11.13
29.
הייתי בשני הצדדים, בתור שכיר המקבל רכב ועכשיו באופן פרטי.
הבעיה לא זה שמקבלים רכב ליסינג, הם משלמים מספיק על כך ואפילו יותר מידי. זו הטבה, גם ככה משלמים הון מיסים. הבעיה היא שחברות הליניס נהנות מכך, ובסוף גם שוברות את המגזר הפרטי במכירת מכונית, כאשר הם מוכרים במחיר מופחת של 30 אחוזים, לאחר שאתו שכיר מימן להם את הרכב במחיר הגבוה מאוד בלקיחת רכב לסינג. ״אזזזז, שלא יעבדו עליכם״
שון | 16.11.13
24.
הנצלנות הישראלית??????
כתבה מגמתית ומגעילה! אם אני משלמת 3700 שח על ליסינג (תתעדכנו זה כבר מזמן לא 3000), ועוד 1700שח שווי למס, למה לי לנסוע בשבת עם הרכב הפרטי שלי??? זאת הטבה ממקום העבודה, חלק מהשכר! ולגבי ה"מגמה" של לחפש מקום עבודה רחוק...אתם רציניים? מי לא יעדיף לעבוד קרוב לבית? לשרוף חצי שעה- שעה ולעיתים אף יותר על הכביש, זאת ברירת מחדל, ובשוק העבודה הקשה היום, לאנשים אין ברירה. כשתהיה תחבורה ציבורית שתביא אותי לעבודה, נגיד ב30% יותר זמן, ולא פי 4 זמן, אני אשמח לחסוך ולעבור לתחבורה ציבורית.
גל | 16.11.13
17.
ליסינג = רכבי צבא, שירות, הפצה, ע.מדינה, חברי כנסת ועוד
אחוז מסוים, קטן, הוא העובד שמשלם הרבה תמורת החזקת רכב ליסינג - משלם גם בפרטיות שלו. עשו ממוצע שמכניס אותו עם כלל רכבי השירות שגומים מן הסתם הרבה ק"מ, ומכוונים את כל החיצים אליו. מה זו אם לא גניבת דעת?! לעובד הייטק מן המניין אין זמן גם לו רצה לנסוע כ"כ הרבה, הוא עובד הכי הרבה שעות במשק, ואחרי זה ממשיך מהבית. מדינת ישראל נהנית פעמיים מאותו בעל רכב ליסינג, מצד אחד מכפישה אותו חדשות לבקרים, וכל הצליחה לשלש את כמות הכסף שהוא מזרים לה בעבור אותו רכב (כ- 3000 שח זקופה במס), ומרוויחה גם מהנסועה הגבוה יחסית, שכן כל תדלוק מכניס 2/3 מעלות התדלוק ישירות לכיס המדינה. מרוויחה מכך שבזכות השיטה יש הרבה יותר מכוניות חדשות שיורדות לכביש => עוד מס שמשולשל ישירות לכיסה, והשיטה שמשרת את המחיר לשוק הפרטי גבוה => מס נומימלי יותר גבוה. כמובן שנסועה מרובה, משמעו הנעת המשק, שכן יותר לנים בצימרים, יותר מבלים בסופי שבוע, יותר קונים == יותר מיסים. אז למה זה נשמע כאילו המדינה מתלוננת??!! אהה כי הי רק רוצה עוד כסף מאותו ציבור, אבל היא לא באמת רוצה לשנות את המצב. אגב, מס' קילומטראג' זה ההמצאה הכי מטומטמת ששמעתי, הרי הבלו על הדלק זה בדיוק מה שהוא עושה.. לא?
א.ש | 16.11.13
16.
איכות התחבורה הציבורית דוחף את האזרח לרכב פרטי
אני גר כ-40 ק"מ ממקום העבודה אבל יש תחנת רכבת קרובה מאוד למשרד. לפני כחצי שנה ולאחר התלבטויות רבות (והעלאת שווי השימוש ע"י המדינה) החלטתי ל"לוותר על הרכב ולעבור לתחבורה ציבורית. מאז אני "מבלה" עוד כשעה וחצי ביום בנסיעות, מספר האיחורים/עיכובים/תקלות שגרמו לי לקחת מונית "ספיישל" היה גבוה מ-10. ואת מבלי לקחת בחשבון שהרכבת לעולם תאחר, ותמיד תהיה מלאה לעייפה. אז מדינה יקרה (תרתי משמע) אנא ממך תשפרי את התחבורה הציבורית לפני שתוסיפי עוד משקולות על גב הגמל (מעמד הבייניים).
מתןהר | 16.11.13
15.
ל10: או שיותרו על הליסינג או, קרוב לוודאי, תאבד עובדים טובים
אם אתה מעסיק כזה גדול שחסכון של 130 אל, שקל ב6 חודשים משמעותי בשבילו..אז כדאי שתדע שעובדים לא פראירים: לך משתלם שיקחו ליסינג במקום להוסיף להם לשכר ברוטו (שכרוך גם בהעלאת ההפרשות שלך). או שיותרו על הליסינג ותצטרך לשלם להם יותר ולהעמיד להם רכב עבודה לכל נסיעה לצרכי עבודה או שתאבד עובדים טובים שרואים בליסינג ובצדק הטבה ולא יסכימו להגבלות כאלה על נסועה ו/או שימוש על ידי בני המשפחה. כשכל החיסכון השנתי שקול לעלות עובד מנהל בדרג ביניים, עדיף לותר על עובד אחד כזה מאשר להרגיז עשרות או מאות עובדים
michael | 16.11.13
14.
לידיעת השר יהיר - תחבורה ציבורית טובה חוסכת לכו.....לם
בברלין יש תחבורה ציבורית מעולה רוב האנשים משתמשים בשילוב של אוטובוס-רכבת-תחתית המגיע בתדירות גבוהה לכל נקודה בעיר ומחוצה לה וכך אין צורך בשימוש ברכב פרטי הפיתרון מתחת לפנס רק בישראל יותר חכמים מכל העולם ולא משקיעים בתחבורה ציבורית טובה ובכך מעשירים את הטייקונים בעלי חברות הליסינג ולא הזכרתי את החסכון בזמן של עמידה בפקקים וזיהום האויר והעשרתו של חולדאי בגין חניה וקנסות והזמן שמנוצל לקריאה ובודה בעת הנסיעה בתחבורה ציבורית וכו.
israel | 16.11.13
11.
כן, בטח סוף סוף מצאו את האשמים בכל בעיות המדינה
מעמד הביניים המשכילים בעלי ההשפעה וכו'..... מה גם זה פשע שאתה משכיל, תורם, עובד, מרויח ? למה לא תיקחו לנו מיסים גם על הדלק! מי כתב את השטויות האלה הכתבה? לדוגמה כל מי שנוסע ממודיעין לתל-אביב נוסע בממוצע ביום כ 70 ק"מ (הוך וחזור) * 20 ימי עבודה שזה 1400 ק"מ בחודש * 12 חודשים = 16,800 ק"מ בשנה רק לעבודה הלוך וחזור . השאלה שלי : כל יתר הנהגים שאינם נוהגים ברכב ליסינג או שנוסעים רק לעבודה או שלא עובדים או שגרים מול העבודה והולכים ברגל? הנסוע הממוצעת במדינת ישראל יותר קרובה כנראה ל 23,000 ק"מ לשנה. אז אנשי ה"ליסינג" נוסעים עוד קצת. יאללה באו נכנס בהם.....
אורי | 16.11.13
10.
כמה נקודות
קודם כל כדאי לדעת שעובדים בהחלט נוסעים יותר כאשר אין מכסת דלק מצד המעסיק. בדקנו את זה אצלנו במספר שיטות וזו עובדה. העניין קורה בכמה דרכים - רכב משפחה (אם יש) משמש רק לנסיעות קצרות. כל הטיולים בסופי שבוע, נסיעות ארוכות במיוחד, יציאות של הילדים וכו' - כמעט כולן מבוצעות ברכב החברה. לדוגמא בסופי שבוע - ימים שישי ושבת הרכב נוסע בין 15-20 אחוזים מסך הקילומטרז בממוצע. בדקנו על 65 רכבים וזה מה שנמדד בעקבות רישום של שנה על כל רכבי החברה. בחברה שלנו מדובר בשנה בערך ב - 400 אלף ק"מ או רבע מיליון ש"ח על דלק שלא לציין את העלויות הנוספות במחיר הליסינג והוצאות אחרות הקשורות לבלאי ולתיקונים. בנוסף גילינו שמרבית התקלות והתאונות קורות בסופי שבוע... לאחר מחקר הגבלנו את הקילומטרז 'המוכר' ל- 20,000 בשנה לכל עובד, למעט אלו שמגיעים מרחוק או נדרשים לרכב מעבר להגעה לעבודה וממנה. בנוסף הגבלנו את העברת הרכב לבני משפחה אחרים. בחצי שנה אחרונה חסכנו מעל 130 אלף ש"ח בהוצאות שונות הקשורות לרכבים.
מעסיק | 16.11.13
8.
שוב כתבה מגמתית ודמגוגיה זולה
"עם הליסינג ועם פתיחת כביש חוצה ישראל נולדה תופעה חדשה - בחירה במקום עבודה רחוק מן הבית" - האמינו לי כאחד שגר רחוק ממקום העבודה שהבחירה לא נובעת מרצון ומתוך הנאה לסוע כל יום שעה לעבודה וממנה. רב מקומות העבודה מרוכזים במרכז, אבל מי יכול להרשות לעצמו לקנות דירה במרכז? למה האוצר לא מתייחס ומטפל בבעיה הזאת? ומה לגבי תחבורה ציבורית? רכבת ישראל לא ממש נותנת מענה... למה האוצר לא מתייחס לבעייה הזאת?? תוציאו את מקומות העבודה מחוץ למרכזי הערים, תוזילו את מחירי הדיור במרכז, תפתחו רשת תחבורה ציבורית יעילה וזולה! אבל לא, יותר קל להיטפל שוב לנהגי הליסינג - עוד פרה חולבת. ואל תאמינו לאף מילה - למדינה אין שום אינטרס להוריד את מחיר הדלק ואת הנסועה. מדובר בהכנסות של מיליארדי שקלים בשנה למדינה ולכן לה באמת שום עניין בצימצומם.
רפי | 16.11.13
7.
לא מבין גדול, אך נראה לי ששוב רוכבים על העובדים הקטנים קרי מעמד הביניים
אני גם עצמאי וגם שכיר. כשכיר כשרציתי רכב שילמתי מדי חודש 3300 ש"ח ממשכורתי עבור הרכב, בנוסף לזה גילום מס של 1000 ש"ח בחודש לערך (אני חושב שהיום זה 1700 ש"ח מס). כלומר העובד משלם מעל 5000 ש"ח עבור הרכב, תעשו חשבון ותראו שזה בערך שווה ערך ל30 ק"מ בשנה. מצד שני, החברה משלמת לחברת הליסינג כ 2200 ש"ח בחודש,ועוד כ 1500 ש"ח דלק עבור רכב שמוגבל ל 20 אלף ק"מ בשנה. אך לחברהההוצאה הזו מוכרת בכ 66% מה שאומר היא משלמת על זה רק כ 1200 ש"ח בחודש. אך לוקחת מהעובד 3300 והמדינה עוד 1700... אז לי נראה שהשיח לא במקום הנכון.... והעובדים משלמים מספיק...
עידו | 16.11.13
6.
שטויות במיץ
היום מחירי הליסינג הם גבוהים כך שמי שיש לו ליסינג , משלם על הדלק שהוא צורך. כמו כן - אם קטן מספר רכבי הליסינג, זה קצת תמוהה שזה מה שמעלה בצורה כל כך גבוהה את הממוצע. מחיר הדלק לא תלוי בקילומטרז שנוסעים אלא במחירו בעולם וברצון של הממשלה לגבות יותר מיסים כל השטויות של להאשים את ציבור צרכני הליסינג זה נסיון מטופש ונבזי ללכלך ציבור (שקטן משנה לשנה)
יניב | 16.11.13
5.
ועבודה "קרוב לבית" יש? ותחבורה ציבורית?
החלופה לליסינג הוא מקומות עבודה בסמיכות למקום המגורים, או תחבורה ציבורית סבירה. מישהו באמת חושב שדלק "חינם" (אלק) גורם למישהו לרצות לבלות שעה וחצי במכונית, כל יום, לכל כיוון? או שמישהו באמת ייסע למקום העבודה בתחבורה ציבורית במשך 4 שעות לכל כיוון? החלופה למקום עבודה רחוק היא ירידה של 30% ויותר בשכר - או אבטלה. וצריך פעם אחת ולתמיד להבין שלמדינה יש אינטרס בצריכת דלק גבוהה, משום שהיא מייצרת הכנסה למדינה במיסים על הדלק. אם נהגי הליסינג ייסעו פחות - המס על הציבור ייאלץ לגדול. אבל כמה מתוך כלל הנסועה נוסעים נהגי הליסינג? מה משקלם בציבור הנהגים? נתון כזה לא ראיתי, והחשד שלי הוא שמספרם - קטן, כך שההשפעה על הנסועה הכללית קטנה. ואם כך הרי שכל ה"עליהום" הוא רק הסוואה למשהו אחר. "אחר" כמו אג'נדה להוריד את מחיר הדלק - חלום באספמיה שאין לו סיכון להתממש במבנה הכלכלי של המדינה וצרכיה הביטחוניים והאחרים. אבל זה שאין סיכוי לא אומר של צריך להשמיץ, ולשסות חלק אחד בציבור בחלק אחר.
ורד סגל | 16.11.13
4.
כעובד היי טק , אני החזרתי את רכב הליסינג
ואני נוסע בקטנוע לעבודה מדיי יום הרכב הפרטי אצל האישה שמאבד מערכו ואין לו קשר למחירון הרכב הבא שאקנה , אשתדל לקנות רכב מיושן כמה שיותר שיש לו חלפים בשפע , לא תהיה לו ירידת ערך . ביטוח רק חובה וצד ג' וככה במקרה של תאונה לא יכאב הלב וככה לאט לאט נהפוך להיות מדינה כמו קובה שנוסעים במכוניות ישנות. לפי הכתבה יש עידוד לקנות מכוניות ישנות, ממש נהדר. הירשנזון היקר תראה איזה נזק גרמת שהחלטת לעלות את שווי הרכב עכשיו אתה מרוצה ?
גלעד מנחם | 16.11.13
3.
ישנה גם בעיה שבאוצר לא רוצים להבדיל בין נסיעת לצרכי עבודה לנסיעות פרטיות
מבחינת מס הכנסה / אוצר וכו' לא משנה אם רכב הליסינג משמש את העובד כדי להגיע לעבודה וחזרה + נסיעוות לטיולים וסידורים - כולל ילדיו בעלי הרשיון או שהוא טכנאי או סוכן מכירות שטוחן אלפי קילומטרים בחודש כחלק מהעבודה שלו. רק כדוגמה - עבדתי בחברה שהתקינה מערכות בקרה תעשייתיות בכל רחבי הארץ ועבדו שם מספר טכנאים שהיה להם "רכב צמוד" טנדר היילקס דבל קבינה עם ארגז סגור שהיה למעשה מחסן חלפים וכלי עבודה שבעזרתו הם ביצעו התקנו ושירות ללקוחות, לפעמים גם בשעות לא שגרתיות (כן - גם באמצע הלילה, או שהי צריכים לבגיע ב 6:00 בבוקר לאיזה מקום בכביש הערבה). בגלל זה הם היו צריכים את הרכב צמוד אליהם, ומן הסתם השתמשו בו גם לעשות קניות או לצאת לטיול בשבת.. אחרי השינוי במיסוי רכב צמוד הם גילו שבגלל ערכו הגדול של הרכב הם צריכים לשלם שווי רכב גדול באלף שקל ויותר לעומת מה שהיה קודם. מדובר באנשים ששכר הבסיס שלהם לא בשמיים (בסביבות 8000 לחודש). הם פנו למעסיק ודרשו שיגלם את תוספת המס או שהם יחזירו את הרכב לחניית העבודה בסוף כל יום ויחזרו הביתה בתח"צ, מה שהיה מטרפד את האפשרות לקריאות שירות כשאין תח"צ - ומאריך בשעות את זמני התגובה.
יובל | 16.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת