אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אבישי ברוורמן: "הייתי סוגר את כל תוכניות ה-BA בניהול. זה קשקוש"

57 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

57.
המערכת הכלכלית רקובה כי פוליטיקאים רקובים מחוקקים חוקים רקובים.
אולי נתחיל בשינוי שיטת הבחירות, נעבור לאזורית ונחזיר את הכח לבוחרים ולא למכרים כמו אלון חסן במרכזי המפלגות או לדיקטטורים כמו לפיד וליברמן. אחרי שזה יקרה יש לוקק חוקים שיגבירו את התחרות ויוציאו מחוץ לחוק את המונופולים, הקרטלים הפרטיים והציבוריים. נראה אותך ברוורמן מתחיל בזה.
משה | 29.11.13
55.
פרופ ברורמן צודק - סוף סוף נשמע קולו הרועם
סוף סוף נשמע קולו הרועם של פרפ ברורמן הכלכלן המומחה בעל המוניטין העולמי. אולים כמו לפיד ובנט שקיבלו את המשרדים הכלכליים מדרדרים את ישראל אל שפל עמוק ואל נחשלות. אכן תעשיית הסטארט אפ היא אחיזת עיניים. אופיינית לאופי הישראלי העכשווי : לעשות מכה וללכת. אין כאן בנייה של תעשייה לטווח ארוך. צק פוינט היא דוגמא בודדת. פעם ישראל היתה מדינה תעשייתית . קונצרן כור החזיק מפעלי תעשיה במגוון גדלים ותחומים ויצר מקומות עבודה בכל תחומי התעשייה . עד שהגיע המהמר דנקנר והשתמש בכור כדי לרכוש את קרדיט סוויס בנק. מהמר נוסטרו שלא יצר אף לא מקום עבודה אחד . איש של הלוואות ומנופים. צודק פרפ ברורמן ביחס ללימודי הניהול. במקומם ראוי היה לפתוח מגמות להנדסה ולמדעים. ישראל צריכה ללמוד מאירן. הרמה ההנדסית הטכנולוגית והמדעית של אירן קוברת את ישראל. הן באיכות ובמיוחד במספר המהנדסים והמדענים בכל התחומים המדעיים. כתוצאה מלימוד מקצועות ההנדסה והמדעים יכולה אירן לפתח לבנות ולתפעל מספר כורים גרעיניים במגוון אפיקי ייצור של אנרגיה . אבל החזון הזה לא יתמש כאשר שר האוצר הוא אדם חסר השכלה בסיסית ושר הכלכלה הוא סטארטאפיסט ברברן פאנט דתי לאומני . ראוי שפרפ ברורמן יצעיד עצמו אל קדמת הבמה. שם מקומו לטובת כל אזרחי מדינת ישראל.
נפתלי גור אריה עו"ד | 24.11.13
53.
תמיד תמהתי לגבי לימודי BA בניהול
ניהול של מה?? איך? עם איזה ידע ונסיון? מישהו שאין לו תואר ראשון אחר בתחום יותר פרקטי , תואר ראשון בניהול איזו משמעות יש לו? חוץ מלהיות פקידים מה כבר אפשר לעשות איתו? בתור אחת עם תארים מתקדמים שאת ה MBA עשתה לאחר צבירת 8 שנות נסיון בעבודה, לא יכולה להבין איך צעירים בני 20 מקבלים משהו מתואר ערטילאי כזה. לא יותר טוב מ BA כללי. וזו מתגובה 44 שמתלוננת שבגלל שברוורמן היה אחראי לפתיחת התכנית בבן גוריון והיום היא מובטלת - האם מר ברוורמן שם אקדח לרקתך והכריח אותך ללמוד במסלול זה? את אמיתית? ואחרון: אפילו MBA הוא בפירוש בחזקת nice to have ותו לא (וכמובן תלוי באיזו תכנית לומדים)
א | 23.11.13
52.
לאלכס, תגובה 51
הכל טוב ויפה, אבל זה לא מה שאומרים בכתבה. סביר להניח שאתה צודק. מצד שני, אני לא מכירה הרבה אנשים שמסיימים BA ומרוויחים מיד את השכר הממוצע במשק. אם תסתכל מסביבך, תראה שרוב בוגרי התארים יותר קרובים לשכר החציוני, ולא לממוצע (להוציא בוגרי מדמ"ח). כל קורס שלמדתי עד כה, נתן לי כלים להתמודדות בעבודה שלי (אני עובדת, למרבה הפלא, בתפקיד ניהולי). גם ביחסי עבודה, גם בחישובי תקציב קרים, הכל חופף למציאות. ולסיכום - תכיר. אני זו שחולמת (וחלמה) לנהל ארגון גדול מאז שאני זוכרת את עצמי :-)
פז | 22.11.13
51.
לתלמידת BA בניהול גאה
אפשרות הכי סבירה שלא תיהיי מובטלת . אבל הינה כמה דברים שרצוי שתדעי : לא תרויחי את השכר הממוצע בשוק ב3-5 שנים הראשונות. כל מה שאת עכשיו לומדת- ממש לא קשור למציות של משרת ניהול כלשהי. את לא הולכת לנהל - הולכים לנהל אותך. לא לי ולא לאף אדם שאני מכיר לא יצא עדיין לפגוש מישהו שחלום ילדות שלו היה לעבוד בניהול באירגון כלשהו...
אלכס | 22.11.13
49.
אתה דמגוג.
ראשית כל, כי מספיק לפתוח את אתרי הדרושים ולראות שבכל תחום שהוא, בוגרי BA בניהול הם מצרך מבוקש. מבנקאות דרך קמעונאות ועד שיווק ויחסי ציבור. יותר נכון להגיד שבוגר BA בניהול ימצא את עצמו עם עבודה בטוחה בסיום התואר. (לא יודעת מה טיב העבודה. אבל מובטלים הם לא יהיו) שנית כל, כי מספיק להציץ בתכנית הלימודים בניהול (כמובן לא ממכללת צ'וקומוקו אלא מאוניברסיטאות שמכבדות את עצמן) כדי להבין את איכות התלמידים שלה. זו תכנית עשירה וורסטילית שכוללת נגיעות ממשפטים, כלכלה, חשבונאות, שיווק ומשאבי אנוש. זה אולי התואר המגוון ביותר שמאפשר תעסוקה בטווח הרחב ביותר של מקצועות. "אומר את מה שכולם מפחדים להגיד"? נו באמת! תספרו את זה למעסיקים. וכאתגר אני מזמינה את כולם לחפש עבודות לבוגרי BA בניהול ולראות את ההיצע הנפלא שיש לבוגרי התואר הזה. #תלמידת BA בניהול גאה
פז | 22.11.13
48.
אבל ניהול הוא תחום כל כך רחב שאי אפשר לצאת בהצהרה פופוליסטית כזו!
מי יהיו מובטלים? רואי החשבון מהתמחות חשבונאות או ההייטקיסטים מהתמחות מערכות מידע? אולי אנשי השיווק או שהתכוונת לבנקאי ההשקעות מהתמחות מימון? אבישי ברוורמן אתה בעצמך ניהלת בית ספר לניהול! אני לא יודע בקשר לבוגרים תחתיך אבל הערך שלך בהחלט אפסי.
עופר | 21.11.13
45.
בן אדם חכם, אבל הנתון שאמר לא ברור
המדינה הענייה במערב? לפי הרשימה בויקיפדיה לשנת 2012: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28nominal%29_per_capita אנחנו ממוקמים במקום ה-25 בעולם, ולפני: איטליה ספרד קפריסין פורטוגל יוון וגם מדינות נוספות מהאיחוד האירופי, כמו: מלטה צ'כיה פולין סלובניה סלובקיה קרואטיה ליטא לטביה הונגריה וכו'
 | 22.11.13
43.
ברוורמן מוכשר וחכם. הלואי שהוא יוכל להזיז משהו
במערכת ההרוסה. איש עם חזון (יש לו קבלות) ששינה את אונברסיטת בן גוריון ושם אותה על המפה. נו - מתי הוא יהיה שר האוצר??? ולא לפיד שיודע רק לדבר יפה, אין לו שום נסיון בתחום והוא אוכל את הסיפורים שמאכילים אותו ומחליט לפי מה שמסבירים לו... איפה החזון שלו??? מקווה שהוא ישאר אנקדוטה בבחירות הבאות
יעל | 21.11.13
42.
זו מה שנקראת צביעות
בהחלט איש יקר, פופוליסט בחסד. כמעט כמו יאיר לפיד רק עם דיפלומה בתור "לקוח" שלך בעבר בבית ספר לניהול לא אשכח לך טובה על הנאומים והדחיפה של בית הספר. הבאת המרצים, שיחות העידוד. דווקה אני מאוד מרוצה מהתואר שלי וחושב ש"תרמתי למשק" קצת יותר מרוב חברי מפלגתך שאפילו לא מסוגלים להרים יד בעד גיוס חרדים. לא להאמין איך הפוליטיקה עושה אנשים צבועים. תתבייש לך אתה וראש מפלגת עם הקול המעצבן.
אהרון סופר | 21.11.13
37.
ברוורמן, זה לא מה שאמרת בעבר כשהיית נשיא אוניברסיטת בן גוריון
אני בוגרת אב"ג BA בניהול - בשנים שאתה היית נשיא! לא יפה לירוק לצלחת ממנה אכלת ונתנה לך מקפצה להגיע לאן שהגעת. אגב, התואר הזה קידם אותי יפה בחיים, בגאווה אני אומרת שאני בוגרת בן גוריון בכל מקום בעולם... היו אני חייה במנהטן, נותנת ייעוץ עסקי לעסקים גדולים ורציניים ובטוח מרוויחה יותר ממך.. אז תחשוב לפני שאתה מדבר. קח אחריות. חוצפן.
קרן | 21.11.13
36.
אני מסכימה עמלבד נושא ההתנחליות
יו"ש היא האופציה הנדל"נית היחידה שלנו ,עוד 30 שנה יגורו פה 20 מיליון יהודים ושטחי 48 אינם מספיקים. בנוסף גבולות 48 אינם ברי הגנה ואי אפשר למגן את כל הארץ לאורכה מפני מנהרות (אפילו את רצועת עזה איננו יכולים למגן). נוסף לכל אין טעם לחרוץ את הארץ לכל אורכה עם כבישים ומסילות ברזל ולנייד מליוני עובדים מהגליל ומהנגב לגוש דן אם אפשר במרחק 5 דקות מכ"ס לבנות עיר ולהגדיל את אריאל ולהוסיף עוד שכמותה,חבל גם על הדלק והאנרגיה וזיהום אויר,יו"ש קרובה ל ת"א פחות מ 20 דקות נסיעה. עוד דבר,כמו ביוגסלביה יבוא היום בו יהיה פה מלחמת אזרחים,זה רק שאלה של זמן,עדיף לנו לשלוט כבר עכשו על יותר שטח שמא נישאר עם פחות מגבולות 48.
 | 21.11.13
20.
צודק לגבי התואר
לגבי יהודה ושומרון אני חולק עליו , לא נעים לומר זאת אבל יהודה ושומרון זה סוג של חומה אנושית בישראל כדי לתחום את ישראל מהאיום הערבי. אפשר לחסוך שם המון כסף אבל לא לוותר על השטחים, (אנחנו מדינה קטנה אין לנו הרבה לאן לנוע, פנטזיית המגורים במידבר אינה ראלית כלכך בטח שלא עם האקלים שהולך להיות כאן בעוד 50 שנה)
לירן (בוגר בניהול) | 21.11.13
18.
רק חלק נכון - הבעיה העיקרית היא הון שחור (בין % 20 ל-40% תלוי מי שואלים)
בכלל צריך לחזור ולאמץ ערכים אותם הזנחנו. הבעיה העיקרית במדינת מיסראל, הוא נטל מס בלתי נסבל, והוצאות ממשלתיות על שטויות. ברגע שהמיסוי ירד, ומי שיעבוד בשחור ישב שנים בכלא (בפרופורציה להעלמות המס), ורכושו יוחלט, פתאום יהיה יותר כסף... די כבר לקישקוש על יהודה ושומרון. אם מדינת ישראל משקיעה שם, שתחליט שאיפה שהיא השקיעה זה שלה לתמיד, ובזה נגמר הסיפור. הרי אם לא תבנה ביו"ש תצטרך לבנות במקום אחר. במדינה בה חסרות עשרות אלפי דירות במרכז, הפתרון הזמין הוא ביהודה ושומרון. עתודות קרקע למאות אלפי יחידות דיור, לאורך הצירים הראשיים לגושי ההתיישבות, ולאורך 443, בתהליכי תכנון פשוטים יותר. ללא צורך בהריסת שטחים חקלאיים, ובנגישות למרכז הארץ. אבל אסור לשכוח שברוורמן איננו רק כלכלן אלא פוליטיקאי ממפלגת העבודה....
סתם אחד | 21.11.13
17.
ברוורמן לא מבין שהמטרה העליונה של שלטון הליכוד+הבית היהודי
הוא התיישבות מעבר לקו הירוק. הממשלה עושה את המקסימום כדי שמחירי הדירות בגבולות הקו הירוק ישארו גבוהים כדי לאלץ אנשים לעבור מעבר לקו הירוק. כמו כן, הממשלה משקיעה מיליארדים בהתיישבות זאת, לא רק באופן ישיר, אלא גם באופן עקיף ע"י הקצאת גדודי חיילים להגן על כל התיישבות הזויה.
 | 21.11.13
16.
עצוב
אין הרבה מה להגיד חוץ מאשר שעצוב לראות איך איש מוכשר שעד לפני פחות מ-10 שנים ניהול אוניברסיטה בצורה טובה הפך להיות ח"כ מתוסכל שיעשה הכל בשביל לשפוך קצת בוץ ולקבל רייטינג. מבן אדם שרוב חייו בילה באקדמיה הייתי מצפה לקצת יותר, אחרי הכל,אם לימודי ניהול הם כל כך מיותרים, אז שלפחות יהיה דוגרי ויביע צער על כך שלא ביטל אותם בבן גוריון מתי שהיה הנשיא, במקום להעביר ביקורת על אחרים
אלון | 21.11.13
11.
גם האשכנזי הסוציאליסט צריך ללכת לעבוד
במקום לשבת במשרד הממוזג וללחוץ על העכבר או...להזיז ניירות. כמו ברוורמן למשל. המפלגה שקוראת לעצמה "מפלגת העבודה" מכילה אך ורק אנשים שלא עבדו יום אחד בחיים שלהם. גם לא צריך כלכך הרבה סיירות וכלכך הרבה קצינים וכלכך הרבה יחידות טכנולוגיה
אאא | 21.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת