אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפרופ' שמחסל את מבצעי סוף העונה

44 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

44.
נראה לי שקסטרו צריכים לדאוג קודם לאיכות המוצר שלהם
לא יודע איך הם היו בעונות קודמות אבל יצא לי לקנות קצת בגדים שלהם הקיץ ופשוט נפילה.. חולצות שמתקווצות ומסתובבות, חורים שמופיעים לאורך התפירה, בקיצור כל מה שקניתי אצלם הקיץ יכול ללכת לפח. ועוד משהו, הקולקציה החדשה הזו באמצע העונה פשוט אחד הדברים המטומטמים, עד כמה אפשר לזלזל בלקוחות?
סרג'יו | 02.12.13
40.
מבצעים - השקר הכי גדול
פשוט תמכרו במחיר הכי נמוך שאפשר כל השנה ותפסיקו לזמבר את המוח. ניראה לכם שעולה 500 שקל לעשות זוג ג'ינס מסכן בבנגלאדש או בסין? תעשו לי טובה... מכיר טורקי אחד שהוא בעל זיכיון לייצור ג'ינס של LEVI'S. רוצים לדעת כמה עולה לייצר זוג אחד בטורקיה (שזו מדינה יחסית מתקדמת עם משכורת ממוצעת די גבוהה בניגוד לסין וחברותיה)? חמישה דולרים. בכמה מוכרים? 300-900 שקל על שקר כלשהו...
DERKA | 30.11.13
34.
ההבדל בין העולם לישראל: עקביות ב"מבצע סוף עונה". יש תאריך קבוע
לפני הכל חשוב לציין שבשנים האחרונות המחירים בישראל בעולם ההלבשה הם לא גבוהים. כל אחד יכול למצוא את טווח המחירים שמתאים לו. גם אתי רוטר וגם הפרופסור צודקים. רוטר צודקת שהצרכן הישראלי חכם. אבל זה בגלל שכל הרשתות נבהלו מתחרות וכניסת רשתות בינלאומיות ואז הנחילו שיטה די מטופשת של תמחור מקסימלי ומבצעים לאורך כל העונה. כתוצאה מכך הצרכן הישראלי חשדן ומבולבל. מרגיש שמרמים אותו. מבצעי 1+1. קנה 1 קבל את השני ב-50%. הנחות עד 60% על כל פרטי הקיץ/ חורף (שבמצבע). ההנחה לא ברורה. בייחוד ברשתות ישראליות. ואז אחרי כל הבלבול וחוסר המיקוד הכניסו את שיטת "הקולציה החדשה" באמצע העונה, שאינה נכללת בהנחות אמצע העונה. הפרופסור מדבר על השיטה בעולם לפיה, יש תאריך מסויים וממנו כון יוצאות בו זמנית בהנחות. אילו הן הנחות אמת וחד פעמיות. התחרות הביאה את הרשתות לחתוך במחירים ואז הצרכן שמאז 2008 הפך למתוחכם ממתין. מה גם ששם הקניה באתרי אינטרנט הרבה יותר גבוהה מישראל. הפרופסור מציע לחברות לבצע יותר הנחות אבל הנחות אמת. לא סתם לבלבל עם מספרים ואחוזים לא מובנים כמו בישראל. וכן אצלנו צריך את דרך האמצע. פחות מבצעי הנחה מתחילת העונה אבל כן שיהיו מבצעי אמת. לייצר סייל אחרון אמיתי עם הנחות גבוהות בתחלית חודש ינואר או חודש יולי. בהם מנקים מדפים. כמובן שמי שחיכה עלול להפסיד דגמים ואת המידה.
איש שיווק | 28.11.13
33.
אבל הקמעונאי פועל בשוק תחרותי ותלוי גם במבצעים של המתחרים
יכול להיות שזו אסטרטגיה טובה אבל בעולם תחרותי גובה ההנחה הוא גם פונקציה של תחרות עם מבצעים של אחרים - אם המתחרה שלך הקדים אותך או העמיק ההנחה - עליך לפעול בהתאם... בקיצור האסטרטגיה היא גם תלויית שוק משוכלל
 | 28.11.13
32.
כמה בגדים בן אדם צריך ?
פעם הבגדים היו עשויים מחומרים הרבה יותר איכותיים והיו מחזיקים גם 20 שנה מעמד. אבל היצרניות הבינו שעם מוצרים טובים הם לא יצליחו להתעשר ולכן צריך לעשות שני דברים 1. למכור מוצרים באיכות נמוכה יותר על מנת שיתבלו מהר והצרכן יקנה עוד ועוד 2. לשנות את האופנה בכדי שתהיה לו סיבה להתחדש. לאור זאת, אין כל הצדקה לקנות פרטי בייסיק כמו ג'ינסים או סתם חולצות טריקו, בגדים שהם ליום יום ואין בהם שום ייחוד במחירים של מותגים, כי ממילא עוד שנתיים תקנו שוב את אותו פריט והפריטים האלה גם אלה שעולים 500 ש"ח לחולצה לא נשארים כבר 10, 20 שנה בארון. ואם כבר כן יש לכם פריטים טובים שנשמרו במצב טוב, כמו גי'נסים שעדיין לא השתתפו מספיק בין הרגליים, אז למה לכם לקנות עוד גי'נסים. העניין הוא שגם ג'ינסים של מותגים נשחקים היום ולא מחזיקים כמו פעם, אז מה הטעם לקנות מותגים בכלל ?
כל האמת ורק האמת | 28.11.13
30.
האם באמת הצרכנים חכמים? או שהם יודעים שפשוט עובדים עליהם בגדול.
הצרכנים הישראלים הורגלו שנים שמתיחסים אליהם כאל בבונים ולכן הם מחפשים בעולם הרחב ואז הם מגלים שרשתות אופנה בארץ מוכרות את אותו מוצר בחול יותר בזול, למה??? הכל ענין של הרגל גב' רוטר, למה עשית סוף עונה בקסטרו בתחילת יוני לא נסחפת? אם למדת שיווק אז בודאי באחד השעורים למדו אתכם שכדאי לשחק עם מבצעים ולעשות שיווק אמתי ולא סוף עונה בתחילת העונה.
דניאל גל | 28.11.13
29.
המלצה ידידותית לקמעונאים: מספיק עם החזירות.
אף אחד לא מפסיד. גם לא בבלק פריידי, כריסטמס או ניו ירס שאז יש מבצעים מטורפים. להיפך, אלו התקופות הכי רווחיות בשנה. לא דיברתי בכלל על קמעונאים ישראלים כי טמבל מי שקונה מהחזירים האלה. הם בכלל בסוף עונה מעלים את המחירים עוד יותר, ואז המחיר בהנחה הוא המחיר שהיה כל הזמן, או טיפה יקר יותר.
 | 28.11.13
24.
תחכו לסוף עונה!זה מה שאני עושה תמיד
במיוחד השנה שהחורף לא מגיע, אנחנו בדצבמבר וכל החנויות מפוצצות בבגדים שלא נמכרו, תחכו חודש ופתאום תראו שתקנו הכל ב רבע מחיר,(במיוחד אם לא יהיה חורף השנה). הרי הם חייבים למכור הכל כי הסחורה של האביב/קייץ כבר בדרך לארץ וחברות האופנה חייבות לפנות מחסנים. תראו לבסוף שזה משתלם
אילן | 28.11.13
20.
מה זה השטויות האלה?
אפשר לעשות עד מחר עקומות וחישובים שיראו את שיווי המשקל בין רווח לאפשרות המכירה אבל צריך לזכור ש: 1. מחירי סוף עונה אינם מחירי הפסד. אפילו במחיר הזה עדיין החנות מרוויחה. עלות היצור של הבגד שאתם קונים בתחילת העונה ב-500 ובסוף העונה ב-200 היא פחות מ-20. גם אם תוסיפו את כל שאר העלויות עדיין החנות מרוויחה. 2. למלאי יש מחיר. בחלק מהמקרים קולקציה ישנה בכלל לא תימכר ובכל מקרה לחנויות קשה להתחיל להחזיק מלאים ישנים. מה תעשה החנות בקיץ עם בגדי חורף? תשלח לאחסנה? רק הלוגיסטיקה והעלויות יהרגו אותם. 3. מדובר בתרבות מושרשת. הלקוחות יודעים שזה המצב וימשיכו לחכות למבצע הגדול. חנות שתחכה עם המבצעים תשאר עם הסחורה. 4. דברים שמוכרחים קונים מתי שצריך עם הרבה פחות רגישות מחיר. הרבה מהקניות בסיילים הן אימפולסיביות וייתכן שבכלל לא היו מבוצעות במחיר מלא או אפילו בהנחה "מתונה".
פרופסור מהאוניברסיטה של החיים | 28.11.13
18.
אם לא יהיו מידות וצבעים פשוט לא אכנס לחנות הזו בפעם הבאה
בישראל מאד אוהבים את שיטת ה"אופס בדיוק נותרנו רק עם 2 מידות אחרונות, תנסי זה מתרחב" ו"היה את זה בכל הצבעים, עכשיו נשאר רק טורקיז". ברור שזו טקטיקה נלוזה לניקוי שאריות מהמחסנים, ואני לא נכנסת לחנויות כאלו.
פאשניסטה | 28.11.13
17.
אם כבר...
אם אפשר להרגיל את הצרכן לדברים, אז תרגיל את הצרכן לשלם מחיר מלא כל הזמן. פתרתי לך את הבעיה. העניין שאמורה להיות תחרות בשוק המסואב הזה, ולא קרטל של אנשים שמסכימים לא לעשות מבצעים מעכשיו. יש להם כמה נהחות שגויות. 1. הכסף שלי לא שייך להם - הם צריכים להרוויח אותו. 2. אם תסחוט את כולם עד הסוף תהיה מהפכה, ואם לא, אז בגדי "מותגים" לא יהיה עדיף מבחינתי על אוכל (למשל). 3. יש אלטרנטיבה. יש חנויות באינטרנט, ויש משלוחים חינם מחו"ל. (ולא מוכרים לי סחורה של 2011, שנקנתה מאווטלט ב- 2012 בחול, ונמכרת פה בתור 2013 בפי כמה ממה שזה עלה בסוף 2010 - כזה יצא)
אלכס | 28.11.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת