אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מה שומע הילד שלנו כשאנחנו מחבקים אותו?

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
אם הוויסות הרגשי הוא סובייקטיבי מי קובע מה הוא מקום שלילי? בטח ובטח המרתו למקום חיובי.
הרי ערך הוא עניין אינדיבידואלי. על סמך מה נקבע סולם הPEM? תגובת הילד שגם היא משתנה? 1.עם כל הכבוד להבדל בין הטמפרמנט למנטליזיה של האם- לי יש ילד בן ארבע שמקבל את כל החום והאהבה בעולם והוא נשמה קרצייתי שמרביץ מגיל 0 ויש לי ילד בן שנה שהוא נשמה ורק מנשק ומחבק. 2. אימא שלו הייתה עם מנטליזציה 0 לעוברית ועכשיו היא קשובה לנסיכה בצורה מאגית כמעט. נקווה שיסתדר עם הנתונים של הדר. 3. תגובה 24- זה בדיוק מה שאני חשבתי.
ג'ק פרוסט | 23.12.13
14.
ככל שהבנתי ונסיוני מגיעים הגישה המובאת כאן נכונה.
מגע הוא סוג של תיקשורת ובעיקר אמיתית. במילים אפשר לומר בדיוק את ההפך ממה שמרגישים. במגע,או הרתעות ממנו,אין דרך לזייף,לשקר. אין. גם בגילאים מבוגרים יותר ובעצם בכל גיל. שפת הגוף מבטאת את הרגש האמיתי. מילים.........אין מילים. אבל כמה מילות הסתייגות. המצב האופטימלי,לדעתי,הוא כאשר יש סינרגיה בין התשדורת הגופנית והתשדורת המילולית. למי שיכול,מציע לחפש את הסידרה "בית הבנדיטים הקטנים" ששודרה בערוץ 8 בהוט.
אבנר | 20.12.13
13.
איזו רדידות
אולי זו הכותבת ואולי המרואיינת, אבל איזו התייחסות רדודה. בסה"כ הוצגה תיאוריה מעניינת בלי שום ביסוס, שום ניסוי שתומך בה, בלי אפילו דוגמה מאששת. אהה רגע, יש את הבת של החוקרת, מאד אובייקטיבי... שימו לב לציטוט "והוכיחה לראשונה שהאופן שבו הורים מתקשרים פיזית עם התינוקות שלהם משפיע על התפתחותם", מה ההוכחה ? איך מוכיחים שמשהו שקרה לתינוק בשנה הראשונה משפיע כך או אחרת ? איך בודקים כמה PEM יש להורים (אולי מימשו את מתרגם שפת התינוקות מהסימפסונס) ? כמה פעמים מותר לחרוג ממודל ההתנהגות המוצג מבלי "לקלקל" את הילד לנצח ? לא רציני.
איתן | 20.12.13
12.
באמת חסרה להורים המסכנים עוד כתבה שתוסיף להם חרדות
גם ככה ההורים כבר בקושי מתפקדים מפחד שכל תנועה שלהם תיגרום לילד נזקים חמורים בעתיד, אז פה עוד מוסיפים להם פחדים ועכשיו הם צריכים לחשוב על איזו זווית נמצאת הכפית עם האוכל שהם מגישים לתינוק... מרוב חוקרים משועממים ומחקרים מיותרים, הארץ מלאה ילדים שלא יודעים להתנהג והורים חרדתיים.
1111 | 20.12.13
11.
למגיב מס' 1. מניסיון, ובני כבר בן 13, אין שחר לאבחנות שלך.
הייתי מאוד קשובה לו כשהיה תינוק, גם כאשר כולם גלגלו עיניים והסבתא הפולנייה היקרה שלו אמרה בדיוק את מה שאתה כותב. היום, כשהוא נער מקסים, אינטליגנטי, קשוב לאחרים, אחראי וחברותי (טפו טפו), אני מברכת על הבחירה שלי, שנעשתה ממקום אינטואיטיבי. צר לי לאכזב אותך, אבל זה לא רק מה שאני אומרת עליו: זה מה שהמורים כותבים עליו, והמשוב שאני מקבלת מהורי חבריו. מניסיוני, המצב דווקא הפוך: כאשר אתה קשוב לילד, רואה אותו ונמצא מאחוריו כשהוא קטן, כשיגיע הרגע שבו הוא צריך לצאת אל העולם הוא יעשה את זה בביטחון ומתוך סקרנות. אתה לא הופך ילד לעצמאי בזה שאתה מאלץ אותו להתמודד עם "העולם האמיתי", החרדות יחזרו אליו מאוחר יותר, ובריבית דריבית. לעניין הכתבה, המרואיינת מעניינת והנושא ראוי, חבל שהמראיינת קצת פחות.
אמא גאה | 20.12.13
1.
הכתבה עם עיצות שמסכנות את התינוק שלכם ולא מועילות לו. הסבר:
הדרך היחידה להתנהל גם עם תינוקות זה להתנהל כרגיל ובטבעיות. הסיבה פשוטה, אך הורים משקיענים יתקשו להתחבר אליה: תארו לכם תינוק שמתנהגים אליו בכפפות של משי ומבצעים את כל ההוראות על פי הספר. מי שחושב שהוא יקבל אדם מושלם הוא טועה. מה שיקרה זה שהתינוק יהפוך לרגיש יותר ויותר וכאשר הוא לא יקבל את המענה המיוחד שהוא קיבל בבית ואצל אמא שלו והוא יגיב בצורה קיצונית כאשר הוא יתקל בהתנהגות "רגילה". כך למשל תינוק שנולד עם נטייה מולדת לאי יכולת לדחות סיפוקים, ככל שהוא יתרגל יותר שהוא בבית מקבל אצל אמא את כל הסיפוקים ומייד, כך הוא יתקשה להתרגל למציאות ויגיב קשה יותר כאשר הוא יתקל בעולם האמיתי (אצל המטפלת הממוצעת וכו'). לא רק שהוא יהפוך לאדם שלא שולט בדחיית סיפוקים , הוא יהפוך לאדם שמגיב בקיצוניות יתר למצב הזה כי הוא "התרגל" לכך שיש מציאות כזו שבה אי דחיית הסיפוקים שלו באה מיידית על סיפוקה. זה נכון גם לתקשורת: כאשר "מבינים" יותר מידי טוב את התינוק וכאשר מגיעים לאיזור הנוחות שלו, כך הוא יתאמץ פחות לעבוד על התקשרות ולהגיע לעולם האמיתי. וכאשר הוא יגיע לעולם האמיתי, הוא לא יבין מדוע העולם האמיתי לא מגיב ביעילות ובמהירות של ההורים שלו שטיפחו אותו או פינקו אותו יתר על המידה. הדבר נכון לכל שאר הדוגמאות בכתבה ולכל נקודות שיווי המשקל שאדם בוגר צריך להגיע אליהן. הכלל הוא להגיע אליהן בתנאים נורמליים ולא לרפד יותר מידי כי ריפוד יתר= נזק.
C | 19.12.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת