14. התדרדרות ברמת התלמידים בבתי הספר היסודיים, ובתיכונים. ההתערבות בקביעת התכנים ושיטות הלימוד של חוקרים באוניברסיטאות, בבתי הספר היסודיים ובתיכונים הם הגורם העיקרי בהתדרדרות ברמת הלימודים של ילדי ישראל. המורים שהרכינו את ראשם בפני חוקרים מהאוניברסיטאות הפקירו את ילדי ישראל לשיטות לימוד, תכנים ושפה שאין להם יכולת לקלוט ולהתמודד איתה. חוקרים, מרצים וסגל אוניברסיטאי פשוט לא יודעים לדבר בשפה המובנת לילדים ובני נוער. לאותם חוקרים מהאקדמיה יש אולי יידע רב במחקר, אבל הם אינם יודעים ללמד. פשוט כך. הם בקושי מסוגלים ללמד ולהעביר יידע לסטודנטים בוגרים. השפה הגבוהה, הביטויים והשיטות אינם מתאימים לילדים, ובנוסף לכך הם אף פעם לא למדו הוראה, והכי חשוב לא התנסו בהוראה בבתי הספר בעצמם. חומר הלימוד, התכנים והשיטות צריכים לחזור ולהיקבע ע"י מורים, ותיקים ומנוסים. אבי | 25.12.13 (ל"ת)
13. פני הדור כפני פירון ולפיד, במדינת הריאליטי "אין עתיד" אוי לנו שזהו שר החינוך. כנראה הגרוע ביותר בתולדות מדינת ישראל. ביטחון עצמי ביחס הפוך ליכולת, לידע, להבנה. הכל ססמאות חלולות. הוא ויאיר לפיד תוצאה של אותו חינוך קלוקל. ההתיחסות שלו לתלמידה שכתבה את מכתב ה"מחאה" היתה מזעזעת. איך יעמוד מורה מול כיתה וילמד כאשר שר החינוך והתלמידה המפונקת כבר החליטו מעל לראשו שהלימודים חסרי ערך? ובכך דרדרו סופית את מעמד המורה והכבוד לסמכות במערכת החינוך. התלמידים היום בטוחים שהם יודעים הכל יותר טוב מהמורים, אז איך ילמדו משהו חדש? וכשהתלמידים רואים את יאיר לפיד שר אוצר, הם מבינים שלא צריך לדעת כלום, לא צריך ללמוד כלום, לא צריך שום כישורים, שום ניסיון. רק לדעת לדבר יפה ולהגיד לכולם את מה שהם רוצים לשמוע. רועי | 25.12.13 (ל"ת)
11. הערות בעקבות ניסיון רב שנים שר חינוך יקר, הססמאות אכן יפות לכנסים ולאירועים חגיגיים, אך המורים שנמצאים בחזית כיום נתקלים בנוער שאבד את כל הערכים שגדלנו עליהם אי פעם. אין כבוד לסמכות ואף לא לערך ההשכלה עצמו. הבינוניות היא המטרה. כאשר המטרה היא להעלות את אחוזי הזכאות לבגרות, כל האמצעים כשרים. כל המערכת חולה, זאת משום שלמורים אין שום כלים לכפות משמעת לימודית והתנהגותית כאחד. תלמידים יודעים שהעונש המרבי על התנהגות בלתי הולמת הוא השהייה. המפקחים האזוריים אינם מאשרים הנשרה של תלמידים והמורים נאלצים להתמודד עם תלמידים ש"מפוצצים" שיעורים. דבר נוסף, יש תלמידים רבים שלא מסוגלים להתמודד עם הכמות העצומה של בחינות הבגרות וכמות הידע שיש להפנים כדי לעבור אותן. בעבר היו בתי ספר מקצועיים שם למדו מקצועות low-teck. לאן נעלמו בתי ספר אלה? עדיין יש צורך בחשמלאי רכב, פחחים, עובדי בניין טובים, פקידות וכדומה. הרעיון לצמצם את בחינות הבגרות ולאחד אותן הוא דווקא רעיון מצויין. כך היה בעבר. יש לאחד את בחינות הבגרות באנגלית ובמתמטיקה. כיום שיעורים מוקדשים רק להכנת התלמידים לחלק זה או אחר של הבחינה. ולסיום, לדעתי יש להחזיר את המערכת למבנה של 8 שנות בית ספר יסודי ו-4 שנות תיכון. מניסיוני, מאחר שבחטיבה אין שום מבחן כלשהו בו על התלמיד להוכיח רמת ידע מסויימת, תלמידים לא לומדים בכלל בחטיבה. הם מגיעים לתיכון ללא כל הרגלי למידה או הרגלי התנהגות ותפקוד. מורים בתיכון צריכים להתמודד עם חסך זה ולהכין אותם כבר בסוף כיתה י' לבחינות בגרות. בעבר, נהגנו להנחיל להם הרגלים בכיתה ט', דבר שאינו מתאפשר כיום. מירה | 24.12.13 (ל"ת)
10. שאילתא לשר החינוך לפני הפלאפונים לא מטרידות אותך הבעיות האמיתיות של הדור הצעיר כמו שנוכחנו לאחרונה על הצעירים שאנסו ילדה ורמתם של משתתפות ריאליטי הטפשה והחנון??????? לא שמענו ממך מילה וחצי מילה מה אתה מתכוון לעשות בנידון. אתה ישן בשקט ?אני ממש לא!!!!!!!!!!! רוני | 24.12.13 (ל"ת)
8. אתם נורא דואגים מהווי פיי בבית הספר אבל הסלולארי שלו בכיס... אני יודע שקשה להורים לעקוב אחרי טכנולוגיות ולהבין מה זה אומר. א-ב-ל דאטה בסלולר גרוע בערך פי 100 מדאטה בוייפיי באותו מכשיר (שנקרא "סלולרי" - יודע, מבלבל). בקיצור - תרדו מלהאשים את הוויי פיי בבית הספר בקרינה. זו הקרינה הכי פחות בעייתית שהוא נתקל בה (הקרינה מהשמש בהפסקה - גרועה פי כמה). נו באמת | 24.12.13 (ל"ת)
7. מלים וססמאות - הפרחת בלונים ע"ח הילדים 1. שלמו למורים שכר הוגן ותראו איך תצליחו להחליף את רוב המורים (מורות..) באקדמאים מולטידיסיפלינראים שכבר עשו משהו בחיים (לא עדיף על מורות ילדות עילגות שקיבלו 500 בפסכימוטרי שלא יכולות להנחיל ערכים שלא לדבר על ידע אפילו לגזר (סליחה גזר, לא התכוונתי להעליב)?). 2. תנו למנהלים/מורים סמכויות לטפל בתקיפות בילדי השמנת (הסוררים) שמגדלים כאן במספרים הולכים ורבים. 3. תחליפו את פירון (המאכזב עד כאב) בעמוס רולידר ותנו לו לנצח (על תזמורת עובדי משרד החינוך העייפה). 4. משמעת-משמעת-משמעת. 5. תחזרו לחנך את ההורים דרך הילדים...ההורים של היום...לא מה שהיה פעם. 6. אל תתנו להם "רובים" (סלולארים וטאבלטים למינהם). 7. תנו פרסים למצוינות ערכית ואזרחית ולא לתוצאות מיצ"ב מגוחכות...(התלמידים היום חכמים מהמורים אז מבחינה אקדמית "ההישגים" הלימודיים הם קישקוש). 8. תבינו שמערכת החינוך צריכה להפיק אזרחים מתוקנים ועל הדרך, אם אפשר, אז גם ללמד אותם משהו זה בסדר (כי עם הצוות הזה אי אפשר לצפות ליותר מ"בסדר")... (באוניברסיטה כבר ילמדו אותם פיסיקה...) 9. עייפתי.. יוסי | 24.12.13 (ל"ת)
6. מערכת החינוך "של פעם" הובילה את ישראל להישגים. אין מקום לשינויים מרחיקי לכת. להעלות את מעמד המורים, להימנע מגורמים מפריעים כמו סלולרים וכד'. ערן | 24.12.13 (ל"ת)
5. אתם יודעים מה אנחנו צריכים? - אנחנו צריכים כיתות קטנות יותר שתאפשרנה למידה איכותית, עם יחס אישי וקשר בריא בין המורה לתלמידים: היום מורים רבים מרגישים שהם סוהרים. שופכים לחלל הכיתה 30-40 בני נוער שוצפים ומצפים שישבו בשקט 8-10 שעות. המורה כיום הוא סוהר, מקווה לצלוח את היום בשלום, לשמר את בריאותו הפיסית והנפשית ואולי, מי יודע, גם ללמד משהו... - אנחנו צריכים שהורים ילמדו את ילדיהם מגיל ינקות כבוד מהו ושמערכת החינוך תקבל "גב" מכלל האוכלוסיה: לא ייתכן שמורה שמזמין הורה ליום הורים ומספר על כך שהילד שלו מבריז על ימין ועל שמאל יחטוף צעקות! זה פשוט לא הגיוני!! - אנחנו צריכים שיתנו לנו הזדמנות להיות יצירתיים ולא רק עייפים: היום אני מרגישה כמו סוכנת מכירות שנמדדת לפי בונוסים. אין לי זמן לעשות ניסויים יותר מעניינים, לשלב למידת חקר אמיתית ולא ה"חרטא" שמוכרים לנו היום (ביוחקר בביולוגיה? מעבדות בכימיה? פרויקטים במגמות הנדסיות? רוב התלמידים מקיאים חומר שהוכתב להם, כאשר המורה משכתבת להם את הדו"חות מאחורי הגב של הבוחנת). ולסיכום.. אנחנו צריכים עוד אנשים טובים שיראו במקצוע ההוראה מקצוע מכבד ומכובד. אני בוגרת שני תארים מהטכניון, שניהם בהצטיינות, עוסקת בחינוך מאהבה ורצון לשנות ובכל זאת מתביישת לפעמים לענות על השאלה - "אז מה את עושה בחיים?". כי בישראל בואכה 2014, להיות מורה זו "פאדיחה". בושה. מקצוע שכולם מביטים עליו מלמעלה ולא ברור באיזו זכות. מקווה שלא אתייאש, כי יש תלמידים ששווים את זה... מורה | 24.12.13 (ל"ת)
4. פופוליזם זול.... "משמעות ולא משמעת...", נו באמת שלא ישתמע שלמורים אתה דואג-איננו מסכימים (ואני בגיל העשרים עדיין) שגם לשם ייכנסו המסכים. סליחה באמת אבל הסיפור המעניין, הלרתק את התלמיד, הליצור דיון, הלחנך!! בשביל זה הלכתי להיות מורה ולא בשביל להקרין סרטים. הטכנולוגיה היא לאו דווקא פתרון ולא חייבים להכניס חדשנות לכל דבר... מורה אחת... | 24.12.13 (ל"ת)
3. נו באמת. היה צריך לאמר: צריך לתת אמון בתלמידים ולא "צריך לתת אמון במורים". במקום מערכת חינוך לתלמידים. הפכנו למערכת שדואגת למורים. חלאס | 24.12.13 (ל"ת)
2. אפשר טכנולוגיות עם תקשורת קווית - Wi-Fi זה מסרטן זה נוגד את המלצת משרד החינוך עצמו הממליץ על קווי אבל עושה אלחוטי, כי ההחלטות עוברות דרך החור שבגרוש. מי יתבדה כי יום יבוא ובו התקשורת תהייה קווית הפלאפון מופקד אצל המזכירה הפורום לסלולריות שפויה | 24.12.13 (ל"ת)
1. שר החינוך היקר אני לא רוצה שבני יסתובב עם סלולארי או טאבלט בבית הספר. בבית אני נלחמת בהתמכרות שלו למסכים. הייתי רוצה שילמדו בצורה מעניינת,אך המסכים הם לא הפתרון. מה עם הנזקים מהקרינה ועוד... ד | 24.12.13 (ל"ת)
שי פירון: "הספר של מחר הוא המורה שנכנס לרשת"
14 תגובות לכתיבת תגובה