אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דפנה קולר: "עד סוף העשור מורה לא יעמוד מול הכיתה וירצה לתלמידים"

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
ילד ילמד לבד מהבית-אין "חיה כזו"
כל המלומדים כנראה שלא היו מורים, ובוודאי לא בכיתות בישראל. אני לא הכרתי ילד ואף לא את עצמי - שאהב לשבת וללמוד בבית לבד. לבית הספר יש פונקציות רבות שהלמידה במסגרת כתה היא רק אחת מהן. העיקרית - אבל רק אחת מהפונקציות הרבות. שיפסיקו לקשקש ויבינו שילד תמיד הוא ילד, והמבוגר שכח את משמעות המלה ילד. כל הטכנולוגיוה היא אמצעי טוב ללמידה אך איננה הלמידה. למידה יש לבצע באמצעים רבים שבהם הטכנולוגיה תהיה אחד מהם. אני כותבת זאת מנסיון אישי הן כתלמידה שנים רבות והן כמורה שנים רבות.
חני | 26.12.13
19.
כשהאקדמיה התערבה בתכנית הלימודים ביסודי ובתיכון החלה ההתדרדרות
ההתערבות של האקדמיה בתכני הלימוד ובשיטות הלימוד בבתי הספר היסודיים ובתיכונים הם הגורם העיקרי בהתדרדרות ברמת הלימודים של ילדי ישראל. המורים שהרכינו את ראשם בפני בעלי תואר ד"ר ופרופ' הפקירו את ילדי ישראל לשיטות לימוד, תכנים ושפה שאין להם יכולת לקלוט ולהתמודד איתה. מרצים וסגל אוניברסיטאי פשוט לא יודעים לדבר בשפה של ילדים ובני נוער. לאותם חוקרים מהאקדמיה יש יידע רב, חשיבה גבוהה, אבל הם אינם יודעים ללמד. פשוט כך. הם בקושי מסוגלים ללמד ולהעביר יידע לסטודנטים בוגרים. השפה הגבוהה, הביטויים והשיטות אינם מתאימים לילדים, ובנוסף לכך הם אף פעם לא למדו הוראה, והכי חשוב לא התנסו בהוראה בבתי הספר בעצמם. חומר הלימוד, התכנים והשיטות צריכים לחזור ולהיקבע ע"י המורים, ותיקים ומנוסים.
אבי קויתי | 25.12.13
18.
פרופ' קולר טובה בחזון חלשה בקשר למציאות - כמו קורסרה
בדיוק כמו בקורסרה - חזון גדול, סוחף, מדהים אבל כישלון צורב בביצוע. מי שמכיר את זה טוב יודע שרק מעטים מאוד מצליחים לסיים את הקורסים. הדבר אינו סוד ויש דיון על כך שקורסי אי-לרנינג להמונים אינם עובדים. באותה צורה המודל של קורסרה לא מחזיק מים ואין לו יכולת מימון לטווח ארוך. הרעיונות טובים, החזון יפה, הכיוון נכון - א ב ל - הדרך עוד ארוכה מאוד. ככל הנראה 20 ולא 10 שנים. נ.ב. איכות הידע בקורסרה גבוהה מאוד, אבל איכות ההוראה והביצוע הטכני מתחת לכל ביקורת.
רונן | 24.12.13
16.
מלבד העובדה שהפרופסורית ממש נראית כמו דמות מסטארטרק (אני בטוח שאני לא היחיד ששם לב)
כיצד בדיוק יממומן כל התהליך הזה, בעוד שמרבית בתי הספר שאינם נמצאים ברדיוס של תל אביב בקושי מממנים כיתות לימוד תקינות? בתי ספר בפריפריה לא תמיד כוללים מזגן בחבילה... בעייתי מעט, לא?
נועם | 24.12.13
14.
לא ניתן להילחם בצונאמי הטכנולגי
ההמצאות והפיתוחים הטכנולגיים הופכים את החינוך המסורתי לארכאי , המורה שמול הכיתה לא יוכל להתחרות ביכולות הבלתי מוגבלות להעברת מידע מיקצועי מעודכן כמו המערכות האינטרנט. לפיכך יש להשלים עם העובדה שתפקיד המורה אינו כבעבר . תפקיד הכיתה אמור להישתנות לחלוטין ולהפוך למקום להקניית ערכים ולהכוונה למידע רלוונטי ולהעצמת היכולות לתקשורת חברתית. אין מקום כאן לבחירה זהו הצונאמי הטכנולוגי וזה הכיוון האחד והיחידי - מערכות החינוך צריכות להפנים זאת ולהקדים רפואה למכה פן ישארו בפיגור מאחור.
גורו | 24.12.13
11.
לימודים מרחוק.
נראה לי שהצעתה של הפרופסורית הנכבדה טובה אך ורק להשלמות או אולי תוספת של עזרה לילדים שיש להם במקצוע זה או אחר. הסיבה היא שכמו ילד שזקוק למגע גופני עם הוריו כך ילד זקוק לחבריו גם בצורה קרובה יותר, גם לקבל עזרה בבית הספר וגם לשחק בבית הספר בהפסקה תורם לאישיות. השכלה חשובה מאוד מאוד אבל יחסים טובים עם חברים, פעולות משותפות כמו משחקים כדורסל, כדור רגל ועוד.. תורמים לא פחות מאשר השכלה גם חוסר של חברה מקנה פער גדול מאוד מאוד, ישנם הרבה מאוד דברים שיחסים בין חברים תורמים לנפש. כבר ראינו בעבר שחברים מהצבא הינם החברים הטובים ביותר שיש. אם ננתח את הסיבה נראה שהשהות הקרוה שהינה כל היום, הפעולות המשותפות גורמות ליחסים קרוביםיבואו "החכמים" ויגיו גם שם הרבה פעמים עושים דברים קשים לזה או לאחר, אבל זה הרי יוצא מן הכלל ולכן זה עולה לכותרות. אני חושבת היום שיש לתת לילדים גם זה טגם זה, נכון שנוח הרבה יותר שילדים יקבלו לימודים דרך המחשב, האם זה נכון, קרוב לוודאי שהזמן ידבר ולא נטעה שוב ונעבור לקיצוניות של רק מחשב.
יהודית  | 24.12.13
10.
והיא משלנו
כל הכבוד לה הפורמט שהיא הרכיבה הוא יפה ומדהים. קשה לחזות את העתיד, אבל עושה רושם שאנחנו בכיוון שהיא חוזה. עם קבוצות אוכלוסיה הולכות וגדלות מטילות ספק בשירותים הממשלתיים (גם ובעיקר באיכות ושירותי החינוך) ועם מיזמים מדהימים כמו של דפני ייתכן שהתחזית שלה תתגשם עוד לפני 2020.
יואל | 24.12.13
6.
ולמרות שאני מאוד אוהב את המיזם של הפרופסורית אני חושב שהיא טועה, כנסו ותבינו
אז המיזם של קורסרה הוא באמת טוב אבל אני חושב שהפרופסורית טועה, היא חושבת שכולם כמוה שיכולים ללמוד הכל מספר אבל זה לא נכון. העתיד כן ייתן לכל אחד גישה לכמעט כל נושא וללא הגבלה אבל לדעתי נושא של אינטראקציה הוא הרבה יותר מהעברת חומר. זה מזכיר לי שפעם אמרו שהספרים יבוטלו עם בא המחשבים כשעובדתית יש הרבה יותר ספרים. אז ראשית כל הכבוד על המיזם, מרשים וטוב מאוד אבל כמי שמאמין שבית ספר הוא הרבה יותר ממקום בו משננים דברים והמורה יכולה להיות מוחלפת ע"י קלטת/CD/MP3 אני חושב שעוד מוקדם לספיד את מקצוע ההוראה ואת שיטת הלימוד שהיתה נהוגה בעשרות אלפי השנים האחרונות.
יוני | 24.12.13
5.
עתיד הלימודים החופשי
כל הכבוד לאטרנט ולמחשב אבל כיצד ילד בבית ספר יסודי או תיכון שלא רוצה ללמוד ילמד מהבית. האם לא עדיף לשחק משחק ולהרוס חצי בית בזמן שאף אחד לא בסביבה. עם כל הכבוד לעתיד אני לא רואה את מה שהדוקטור רואה. כלימוד משלים למי שמבקש זה פתרון מעולה אבל כחינוך יסודי שהמחשב יפקח על התלמיד מהבית?
דוד | 24.12.13
2.
עתיד לא טוב
במהלך הנ"ל שאותו כביכול מצדיקה אותה פרופסור נכבדת,היא תנתק לחלוטין כל קשר אנושי,חברתי,סוציאלי מהילדים ועם הסובב אותם. חלק נכבד מיצירת הכישורים החברתיים ופיתוחם של ילדים הוא דווקא כן להתמודד עם אדם שמרצה לך ועם קבוצות שונות של ילדים בגילאים שונים. מספיק כל הזמן לומר שהרשתות החברתיות הן תחליף לקשר אנושי אמיתי. מספיק ולנסות לזרוק ולהטיל את האחריות על הקניית הכישורים של הילדים על ההורים. וודאי שעל ההורים מוטלת אחריות להקננית ידע אבל כל הורה והיכולות שלו.. חשבת על הורה שמנסיבות כאלו ואחרות הוא חסר יכולת להקנות לילד כישורים מסוימים והוא באמת רוצה בכך? אנו רק נעמיק פערים. לצערי הצעה רדודה.
דביבון | 24.12.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת