אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המדינה לא יודעת איך היא קובעת מחירים

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
תחבורה מידרדת - תעריפים עולים
ככל שהתחבורה נעשית גרועה יותר כך השימוש בה מתייקר. ושוב: אוטובוס ישנים חורקים, רועשים, בלימות מסוכנות, נהגים מגעילים בעיקר דן - טורקים דלתות בפרצופי הנוסעים סתם בשביל הכיף והסאדיזם, אוטבוסים מסריחים מטונפים, דביקים מלכלוך, ג'וקים שורצים חופשי. חסרים המוני קווים, רפורמה ששיבשה ועדיין משבשת את החיים לתושבים, 4 אוטובוסים למרחק נסיעה של 15 דקות. תדירויות נמוכות לאוטובוסים וכך נסיעה שאמורה לערוך כ-20 דקות גג כאשר בין קו אחד לשני צריך להמתין זמן ממושך אורכת שעה ושלושים ואף שעתיים ויותר מזה. אז במקום להפקיע את הזיכיון מחברה כמו "דן" שכך מתייחסת לנוסעים שמפרנסים אותה, שמזלזלת בהם, היא מקבלת פרס בדמות עליית מחירים. אם אחרי שמשרד התחבורה כ"כ השתדל ל"הנעים" לתושבי המרכז את החיים, הוא לא מתבייש להעלות מחירים אז כנראה באמת הגיע הזמן שהשר כץ ובעלות הזיכיון להובלת 'בהמות' יעברו לענף מהנה יותר ומתאים יותר לכישוריהם..........
ינשוף | 01.01.14
40.
ומשתמש בתחבורה ציבורית
ככה זה כשהממשלה מנותקת מהעם ועוסקת בגזירת סרטים. ראש ממשלה שהמדינה מממנת את כל הוצאותיו, שר אוצר שעושה ההפך ממה שהבטיח, שר תחבורה שיש לו סמכות אבל מטיל אותה על שר האוצר כי הוא מפחד מתגובת חברי מרכז הליכוד ואתם אהבלים, עוד מצביעים בעדם. אבל הכי חשוב-שלא שכחתם חברי כנסת ושרים להעלות לעצמכם את המשכורת רגע לפני ההתיקרויות. ראיתם את תנועות ידיו של ראש הממשלה בועידת הגליל על מחלפים וכבישים ורכבות? רק שאין כסף לשלם בעד הנסיעות היקרות, רק לאלה שהמדינה מממנת את נסיעותיהם
אחד שגר רחוק | 01.01.14
37.
התייקרות התחבורה הציבורית
מי שלא יודע שיידע: שר התחבורה כץ תחמן..בידו היה הסמכות למנוע את ההתיקרות בלי הסכמת שר האוצר,אך הוא התחקם בפנייה לשר האוצר. הוא גם פנה לשר האוצר לייקר את הנסיעה בתחבורה ציבורית מ-1.1.2014 במקום 3.7% ל-4.7%. אז שימשיכו לעבוד עלינו ולהאכיל אותנו לוקשים. כי העם היושב בציון הוא לא רק מטומטם הוא פראייר! משתינים עלינו יום יום ואנחנו מנגבים,ממשיכים הלאה.....
דוד | 01.01.14
28.
חלום חיי, לראות את השרים עולים לעבודה באוטובוס.
להוריד אותם אל העם, את כל אלה שנמצאים במגדל שן, מעלים את שכרם בלא הצדקה מנותקים ומרוחקים, בשביל לחוקק חוקים צריך להיות בתוכנו. שירגישו את ההמתנות הרבות ובזבוז הזמן בתחנות אוטובוסים מלוכלכים שלפעמים אינם עוצרים בתחנות מלאים באנשים זקנים ונוער וצעירים שאין ביכולתם לרכוש מכונית למי מעלים את המחירים? במי הם פוגעים? דוקא באוכלוסיה החלשה.
שלומית | 01.01.14
26.
הידעתם? 4.7% התייקרות מגלמת סובסידיה של 0.5% לרכבת הקלה בירושלים
למה? האם כי היא לא מרוויחה מספיק? התשובה היא "לא": החוזה שנחתם עם סיטיפס הוא גרוע לאזרחים, ההופכים שבויים בידיה של סיטיפס. כתוצאה מהרעש הציבורי, משרד התחבורה עצר את תהליך העברת נוסעים מאוטובוסים לרכבת הקלה בצפון ירושלים, בניגוד להסכם עם סיטיפס. לפיכך משרד התחבורה נאלץ לשלם לסיטיפס פיצוי על רווחי היתר שנמנעו ממנה, פיצוי על כך שהמשרד לא הופך את תושבי צפון ירושלים לשבויים של סיטיפס. "פידיון שבויים".
דני | 01.01.14
22.
תחבורה ציבורית חינם - זה משתלם למדינה
המדינה צריכה לסבסד את התחבורה הציבורית לגמרי תוך שיפורה וביטול כל החזרי הנסיעה והרכב לעובדי המדינה והנלווים. הדבר ישתלם כלכלית, חברתית וסביבתית. כבר כיום חיילים, שוטרים (וח"כים) נוסעים בחינם, ילדים, פנסיונרים ונזקקים במחיר חלקי והעיריות משלמות (תיקון - אמורות לשלם) על הסעת ילדים. בנוסף המדינה משלמת החזר נסיעות לפי תעריף מלא כאשר חלק מהעובדים מקבלים גם אחזקת רכב. חיסכון: - פחות פקקים (אובדן תל"ג) - פחות תאונות (אובדן תל"ג + הוצאות בריאות) - פחת זיהום (הוצאות בריאות ואיכות חיים כבונוס) - פחות צורך בתוספת סלילה מתמדת - פחות מט"ח לדלק (כסף שהולך לתומכי טרור) - הכסף שייחסך מתשלום לעובדי המדינה, ההוראה ועוד בנוסף המהלך חברתי שכן מעוטי יכולת וילדיהם חוסכים ולא נוסעים והדבר גם מגדיל את הכדאיות של מציאת עבודה קצת יותר מרוחקת כי אין עלות נסיעה. אני מציע לעשות פיילוט בעיר אחת ולראות האם הדבר מגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ומוריד מכוניות מהכביש ומביא תועלת.
נהגוס בעל כורחו | 01.01.14
10.
מה יהיה עם הפופוליזם הזול?
הכל טוב ויפה, אבל המשפט "אם לפני ארבע שנים עלה כרטיס עירוני באוטובוס 5.5 שקלים, היום הוא כבר עולה 6.9 שקלים" פשוט מתעלם מהמציאות. במציאות, הרפורמה בתחבורה הציבורית בישראל נכנסה לתוקף לפני פחות מ- 4 שנים. לכן, פעם היה אפשר ב- 5.5 ש"ח לנסוע נסיעה אחת בתוך העיר, ואילו היום אפשר לנסוע ב- 6.9 ש"ח ללא הגבלה במשך 90 דקות בתוך קבוצה גדולה של ערים ויישובים.
צחי | 01.01.14
8.
אגיד לכם מי נרדם
כמי שנסעה שנים בתחבורה ציבורית (גם מטעמים אקולוגים) - לא עוד. מי שמחליט, או לא מחליט כמה ישלמו בתחבורה ציבורית לא נעו כבר שנים שלא במכוניתם + נהג. ואם כף רגלם דרכה ברכבת או אוטובוס בשביל הצילום, הרי שלא שילמו עבור התענוג. המשתמשים הרגילים הם אנשים קשי יום, בתחתית סולם המשכורות, ולכן מותר להעלות להם את ההוצאות בכל חצי שנה - כי למי איכפת מהם.
אורית | 01.01.14
5.
חידה לשוכחים, כמה זמן ישראל כ"ץ שר התחבורה?
חידה לשוכחים, כמה זמן ישראל כ"ץ שר התחבורה? תשובה - מהממשלה הקודמת, שהתחילה את כהונתה ב-2009. היו לו כבר קרוב לחמש שנים לשנות את הקריטריונים למחירי התחבורה הציבורית... אבל כמה זה קל לגלגל את האשמה לפתחו של לפיד, והעיתונות יחד עם כל המתלהמים יחגגו. אז לא - זה במגרש של משרד התחבורה. משרד האוצר יכול אולי לעזור, אבל האחריות היא של משרד התחבורה.
איניגו | 01.01.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת