אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"היבוא המקביל לא פתר את המונופול של יבואני הרכב"

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
יבוא מקביל אפשרי
בשווייץ 50% מכמות הרכבים שנמכרת היא מיבוא מקביל. גודלה של שוויץ הן בהיקף האוכלוסיה דומה לישראל. רכב הוא מוצר, נכון מתוחכם ודורש תחזוקה אבל מוצר שניתן לסחור בו בלי תלות בייצרן. היום יש עודפי יצור באירופה של כלי רכב שניתן להביא לארץ ולייצר תחרות. זה למגיב 2 מטעם התאחדות יבואני הרכב.
אוטומובילה | 08.01.14
2.
מה שלא מבינים פה
כמה מקשקשים פה, מדינה שמוכרת 212 אלף כלי רכב ועושה רעש כאילו מכרה 16 מיליון ... זה בקושי כמות של עיר גדול באירופה, אסיה או ארה"ב !!! אפשר לכתוב חוקים כמה שרוצים בסופו של דבר יש יצרנים שהם תאגידי ענק - ברצותם יהיה יבוא עקיף, מקביל או איך שלא תקראו לקומבינה, וברצותו יהיה רק יבואן אחד. ככה זה עובד, הוא היצרן ויש לו מונופול על הידע והייצור של הרכבים שלו, את זה תפנימו. המחירים של המכוניות קרובים כמו שהמחירים של טלויזיות קרובים ושל כל מוצר אחר בעצם כי בסופו של יום כולם מוכרים מוצרים דומים ואין באמת שוני מהותי בין טויוטה קורולה לסובארו אימפרזה לקיה פורטה - הכל מיתוג וקשקוש של אנשי שיווק. בשורה התחתונה המוצרים דומים מאוד אז גם המחיר דומה. כולם רוצים להיות יבואני רכב פתאום ...
משקיף | 07.01.14
1.
אוסף של אנשים של מבינים כלום
יצרני הרכב רוצים לשמור על המותג שלהם ולכן מעוניינים לעבוד רק מול יבואן סדיר אחד ולא אל מול יבואנים מקבילים. היצרנים לא סופרים את הרגולטורים בישראל מכיוון שהשוק קטן ולא מוכר במספרים ששווה לשנות אסטרטגיה בשבילו. רוצים להגביר תחרות תגבילו את מחירי ההנחות שנותנים לרכבים וכך תהיה שונות במחירים, הרי לא יתכן שמחיר סובארו אימפרזה יהיה כמעט זהה או זהה לטויוטה קורולה הרי ברור שאחרי נסיעת מבחן כולם יבחרו בטויוטה אבללללל סובארו נותנים הנחות גדולות...
מישהו | 07.01.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת