אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

דן שכטמן: "אנו דוהרים לקראת קטסטרופה. אינני יודע אם אפשר לעצור את זה, אבל אני מוכן לנסות"

152 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

152.
אצביע לך לראשות הממשלה ולא לנשיא שאין לו שום יכולות להשפיע
אמרת בדיוק מושלם את כל הצרות הכי גדולות של החברה הישראלית. ואת הסיבות שבעקבותיהן אני גר בארה״ב כרגע עם משפחתי. הלוואי ותעצור את הסחרור המטורף שאליו נכנסה המדינה ויורדים יוכלו לשוב ולהתגורר במדינה שבה אלימות ורמאות הן לא שגרה. בהצלחה.
עידן | 01.02.14
151.
ראש לאריות
הפרופסור הנכבד נחשב בין אלה ראשי האריות המובלים וראוי להוביל מטרות חיוביות ולמלא תפקידים של נבחרים בעם.., אך נראה, שלא יינתן לו, הרי בראשות הפוליטיות עומדים השועלים,שלא יתנו לו , אפילו את הזנב. כבר אמרו חכמינו הווי זנב לאריות ולא ראש לשועלים. הרי האיש מראשי האריות ,אז למה לו את זנב השועלים. עדיף שישקיע בחינוך של ילדי ישראל , יבוא על הברכה
שלמה מורד | 31.01.14
150.
רחק מזה כמו מאש
מר שכטמן היקר, הופתעתי עמוקות מכוונתך להתמודד על כס הנשיאות. מאדם בעל שיעור קומה כמוך הייתי מצפה לפעול לחיסולו של מוסד הנשיאות הראאוותני הבזבזני וחסר התוכלת. הרי לא נסיעות חובקות עולם ומנעמים אין-קץ מניעים אותך אם כן, ממליץ לך לשמור על מעמדך הרם ואל תתבזה בכבוד המדומה הכרוך בתפקיד, תרומתך בתחום האקדמיה וחינוך הנוער לא תסולא בפז. דע-עקא, נסה ללכת על ראשות הממשלה, אני אלך איתך !!
ג'קי | 29.01.14
136.
אנשים לא יודעים שישנה עצומה
עד עכשו חתמו על העצומה כ-15 אלף אנשים http://www.atzuma.co.il/shechtman אני מעריך שישנם עוד הרבה שרוצים לחתום ולא יודעים היכן מופיעה העצומה מחלק מהתגובות עולה שתפקיד הנשיא יצוגי ולכן יקשה על פרופ' שכטמן להוציא לפועל את רעיונותיו. הקושי הקיים לגבי כל המועמדים ולכן אינו רלבנטי, כאשר בוחנים מיהו הראוי ביותר להיות נשיא. מחלק מהתגובות עולה שהוא בעד שלום. כל המועמדים הם בעד השלום. בנוסף, כבר ישנה החלטה שהסכם כזה יובא למשאל עם. לכן, גם נקודה זו לא צריכה לעמוד למכשול.
בלתי מפלגתי | 25.01.14
135.
הכל שאלה של נקודת מבט
אני מאוד מעריך את השכלתך והישגיך, אך רציתי לידע את הבת שלך , שרמת האלימות בארה"ב יותר מסוכנת מישראל, ואפילו שרמת החוצפה בישראל גבוהה , אני מחנך את ילדיי שלומדים בטכניון המכובד, לאהוב את ישראל , ולא לעזות אותה בשביל נזיד יותר מפתה, בנוסף , אתם האליטה האינטליגנטית צרכים לדעת שלא לכולם ואפילו לרובם של הישראלים אין שכר הולם ומספק , וקשה להיות מנומס , שקט, רגוע בעולם חומרני כזה, תראו דומה אתם בטכניון, ונראה אתכם מוותרים מעט על שכר והטבות למען משהו או מישהו, ואל תשכח שילד יהודי צריך קבל חינוך , לא רק למדע, אלא גם לאהבת הארץ, לאנושיות, ועדיף ליהודי להישאר בארץ, כי לא מזמן, גורשנו מרוב מדינות העולם, והיום צריך לחזק את המדינה, ולראות מה טוב בה, ולא להלך אימים ולראות את השלילי, בהצלחה.
דודי | 25.01.14
126.
דן שכטמן ראוי להיות נשיא ויעשה נפלאות בהרמת קרנה של ישראל בעולם
לעניות דעתי טוב יעשו כל משרדי יחסי-הציבור קמפיין התנדבותי כדי להושיב איש איכותי זה כדן שכטמן על כס הנשיאות כי זה ישתלם פי עשרות מונים לעם ישראל על פני כל עסקן ופוליטיקאי שרק ייצג קבוצה שלטונית או מפלגה מסויימת על פני צרכיו האמיתיים של העם הנאנק מכל החוליים הידועים שתקצר היריעה מלהזכירם שהשלטון גרם ועדיין ממשיך לגרום ולעשות כבתוך שלו באופן שפוגע בעיקר בחברה המוחלשת
שילו | 25.01.14
124.
מי שאומרים שנשיא לא משפיע טועים ובגדול. לנשיא יש השפעה עצומה
נשיא טוב יכול לדחוף נושאים חשובים שפוליטיקאים ועסקנים לא מתעסקים בהם - להתייחס לאוכלוסיות מוחלשות ובמקביל לייצג את ישראל כמו שצריך בחו"ל. מישהו ברמת של שכטמן יכול לעשות הרבה מאוד ולהביא קצת חזון ציוני לישראל הצינית והממורמרת של שנות האלפיים. אין סיבה לבטל את מוסד הנשיאות. אפשר להגביל יותר את ההוצאות עליו, אבל לא לבטל.
במדינה ומחוצה לה | 25.01.14
123.
חבל חבל מר שכטמו יבזה את עצמו
הוא לא יודע עם מי יש לו עסק,יש לו עסק עם פוליטיקאים ערמומיים,שלא מעניין אותם שום דבר חוץ מעצמם,מי שראש הממשלה ירצה שיהיה הנשיא הוא יהיה הנשיא,גם אם ראש הממשלה יגיד באיזושהוא נאום שפרופסור שכטמן ראוי,הוא לא מתכוון,הוא אומר זאת כי היועצים אמרו לו להגיע,ראש הממשלה בעד נתן שרנסקי והוא יהיה הנשיא (אם תשימו לב שרנסקי אפילו לא מציג את מועמדותו,הוא יודע שהוא יהיה הנשיא)אני רוצה להזכיר לכולם את הבחירות שהיו בין קצב לפרס,כאשר כולם הבטיחו לפרס שהוא יהיה הנשיא,וכשהגיעו לקלפי בחרו בקצב
אבי מהגליל | 25.01.14
118.
כל עוד נמשיך לשלוט בפלשטינאים, לא תהיה לנו תוחלת
את בעית החינוך ניתן היה לפתור בקלות אם היו מעלים משכורות למורים עם תארים אקדמאיים איכותיים, וזאת ע"י צמצום הכספים להתנחלויות. כנ"ל לגבי בעיות הבריאות, רמת ההשכלה בפריפריה ועוד ועוד. אז גם ניתן היה לצמצם את הוצאות הצבא. אבל המדינה מצויה בשגעון של התנחלויות על חשבון כל דבר אחר.
 | 25.01.14
115.
היה לנו את שזאר ,זוכרים?
פרופסורה ופרס נובל לא עושים אדם מועמד לתפקיד בתחום שאינו מומחה בו. הרי אתם הפרופסורים דוגלים במומחיות כתנאי להצלחה בתפקיד. ובצדק. היה לנו את זלמן שזאר שעשה לנו בושות כנשיא. זוכרים את ביקורו של סאדאת בארץ? שיעסוק במה שהוא מיומן בו.
יפה אלרואי | 25.01.14
108.
הוא לא ייבחר לנשיאות מסיבה פשוטה : הקופים בכנסת לא ירשו זאת
מבחינת הקופים בכנסת, הג'וב של הנשיא שמור להם במידה והקריירה הפוליטית שלהם תגסוס. הם לא ירשו למישהו מבחוץ לאיים על ההגמוניה שלהם. מה אכפת להם אם נשיא המדינה זה משהו שצריך להיות ממלכתי...מבחינת הקופים הם הכי ממלכתיים שיש... רפובליקת בננות. האיש הזה טוב מדי בשביל המדינה הזו.
אני | 24.01.14
100.
הנושאים הללו לא קשורים לנשיאות
אלא אם דני חושב להשתמש במוסד הנשיאות כדי לקפוץ לפולטיקה, הוא טועה. הדרך היעילה היא דרך המעכרים, המקורבים ושאר הנחשים. אין מה לעשות, השינוי צריך לבוא מתוך המערכת והדרך היא פרוייקטים וכסף. אם דני אוצה לעבוד למען השינוי הוא יאלץ להפוך עסקן פוליטי ואני אשמח שאדם בעל דיעות כאלו ״ירגל״ למען העם במסדרונות מתודולוגיית הבירוקרטים המקורבים.
עוד אזרח | 25.01.14
97.
יש לבחור באנשים משכילים עבור כל התפקידים בשלטון
איך ייתכן שכל אפס יכול לקבל תפקיד רק בגלל קשרים ויכולת לגייס תומכים? שר האוצר צריך להיות כלכלן, שר החינוך צריך להיות איש חינוך וכן הלאה. צריך ניהול מקצועי. יש להתייחס אל המדינה כמו אל חברה מסחרית ולא לבחור לה מנהלים שלא מבינים דבר בתחומם.
 | 24.01.14
95.
פרופסור שכטמן
קודם כל כל הכבוד על תרומתך למען ילדינו -ואם כל הכבוד אני מסופקת איך מכס הנשיאות אתה תעזור נשיאות זהו סמל ולצערי לא משפיע - חבל לי שאדם כמוך יבזבז את כוחו ומרצו במקום של כבוד אך לא מציאותי להשפיע - ובכלל בפוליטיקה שלנו לא נותנים לטובים להשפיע וזה חבל כמובן שזה מאד מחמיא שאתה מוכן ללכת לנשיאות וזה גם כבוד של עם ישראל אבל לצערי חבל שתפגע ואולי עדיף לך להמשיך בפועליך הטובים - וכך להשפיע יותר מאחלת לך כל טוב ושבת שלום
שקד לאה | 24.01.14
92.
הלוואי שיצליח. הגיע הזמן לדמות מרשימה כמותו, שלא באה מהפוליטיקה
נשיא אכן צריך להיות אדם כמוהו - רהוט, משכיל, בעל הישגים בינלאומיים, אדם שאכפת לו מישראל ולא ממה שאמרו עליו במרכז המפלגה. הלוואי שפעם אחת לפחות יתעלו העסקנים העלובים על עצמם ויבינו שהם חייבים לתמוך במועמדות של אדם כזה. התקווה בת שנות אלפיים...
נמאס מעסקונה | 24.01.14
87.
בקיצור, כן מתכוון להיות נשיא פוליטי בניגוד למה שהצהיר קודם.
לגבי החרדים הוא טועה. הנשים החרדיות משכילות ועובדות. אם לזוג חרדי יש 6 ילדים, כלומר 3 בנות, זו תרומה לשוק העבודה העתידי יותר מאשר גוז חילוני שמוליד שני ילדים. כיום כבר ידוע שהבעיה מספר 1 במדינות המערב היא ילודה נמוכה מדי, אין מספיק צעירים לאייש משרות, ובזה בדיוק הסקטור החרדי מפצה את החברה הישראלית. בעקרון הייתי ממליץ לשכטמן לא לנהל קמפיין על בסיס נבואת קטסטרופה.
ירון | 25.01.14
85.
אבל גם הרבה פופוליזם
מעניין שילדיו לא גרים פו בתענה שישראל אלימה, טוב אני לא מאכל לאף מדינה כולל ישראל את תופעות האלימות בארצות הברית. אז כנארה הסיה של הבת שלו היא שונה. מלבד התענות הללו העלה לא מעט תענות שאני לא חושיו שהפיטרון להם הוא יבוא מכך שהוא יהי נשיא מעבר לכך אם נשווה אותו בממלחתיות שלו לשאר המועמדים, כן הוא עולה עליהם ורק מסיבה זו עליו להיבחר. העשהביחרות לנשאות מתבצעות על ידי הכנסת.
בן כנען | 24.01.14
79.
אין לדעתי יותר מתאים מפרופסור זוכה פרס נובל ואידיאליסט כמוהו לתפקיד
כזה אדם ייצוגי אנחנו צריכים בתפקיד הזה לא עוד אנשים ברמה נמוכה ואני לא אכנס לשמות כל המגיבים שתוקפים אותו והם במיעוט הם מקורבים לחכים שמנסים לתפוס את הג'וב וכמובן לחלק מתנות בהתאם לחברים ולבני המשפחה ממש בושה אם אחד כזה לא יבחר זו תעודת עניות למדינת ישראל
רונן | 24.01.14
78.
הלואי ויבחר! הוא מזכיר לי את יצחק נבון-המניעים הם לא כבוד ושררה אלה טובת המדינה
כל שאר המועמדים הם רודפי כבוד ולא יתנו כלום למדינה הספיקה לנו הבחירה של קצב בלי מילים מיותרות יש ללמוד את הלקח ולהחזיר למוסד הנשיאות את הכבוד הראוי לו בבחירה של אדם שבא לתקן ולא להנות
 | 24.01.14
77.
פרופ׳ שכטרמן,פריפריה היא לאו ודווקא באר שבע.
ישנם לא מעט ״פריפריות״ גם ובעיקר במרכז הארץ.מן הראוי להנגיש ולעודד את כל שכבות האוכלוסיה ללימודי מדעים,ובאוכלוסיות מסויימות במרכז, אף להשקיע מאמץ לא פחות מהפריפריה,הדרומית,או צפונית. הצלחה גדולה,ומי ייתן ותזכה לתפקיד הכי משמעותי במדינת ישראל,בעיקר לדור העתיד,והילדים שלי כלולים בתוכם.
אמא לדור הבא. | 24.01.14
67.
אני בוחר בבנט וחושב ששכטמן ראוי, וייצג אותנו בכבוד
בתקווה שלא יחתור תחת התנהלות הממשלה כמו הנשיא הנוכחי. והוא צודק, והבת שלו צודקת, ההתנהלות והתקשורת הבינאישית בישראל אלימה מאוד, מספיק פעם אחת לבקר ביפן כדי לראות מה זה כבוד הדדי, פה בארץ אתה מרגיש כאילו כל אחד מתכונן לריב מכות!!!
סטודנט | 24.01.14
65.
מניסיון אישי של עבודה עם פרופסורים בכירים
עבדתי עם כמה אנשים כאלו, זוכי פרסים חשובים. מדובר באנשים שכל חייהם חיו במערכת האקדמית. העולם האמיתי הרבה יותר מורכב. לדעתי לאיש שניהל מערכות תעשייתיות ועסקיות יש ראיה הרבה יותר רחבה ועמוקה על מערכות אנושיות ועל היכולת לעשות משהו מאשר למדען. התוצרת של רוב המדענים היא בסופו של דבר מאמרים מדעיים. משום מה הציבור מעריץ מדענים, פרסי נובל וכו'. וחושב שהמדינה שיש בה X פרסי נובל היא המדינה הנכונה. זה קצת כמו זוכה במדליה באולימפיאדה, יוקרה.
אברהם | 24.01.14
62.
להפריד את הדת מהמדינה!!
מכאן באות כל הצרות: חוסר חינוך, חוסר השכלה, דתיים בשלטון... זה לא טוב. בגלל זה אין לימודי ליבה בבתי הספר הדתיים. תחשבו על זה: העדר חוקה: זאת הבעיה המרכזית במדינה. צריך להסביר לדתיים שום דבר מזכויות שלהם לא ייפגע: להפריד את הדת מהמדינה ושיהיה קונסטיטוציה בישראל - זה לא אומר שאי-אפשר לעבוד את האל שכל אחד בוחר. להפך! מה, יאסרו אליהם ללכת לבית הכנסת? מה הם חושבים שזה אומר? איך חיים דתיים בארצות הברית למשל?
אילנה | 24.01.14
60.
אם אנחנו בדרך לקטסטרופה בזמן כהונתם של שניים מגדולי ישראל כמו ביבי ופרס אז..?
אז מה זה אומר על פרס וביבי? נעזור רגע את ביבי בצד כי מדובר במוסד הנשיאות, זה אומר שבתקופת פרס המדינה הולכת לקראת קטסטרופה אז זה אומר שפרס גדול רק בעיני כמה מעריצים עיוורים וכמה צבועים אירופים שמעניקים לו פרסים על דירדור ישראל וקוראים לזה קידום תהליך השלום!
קיבלתי חופא | 24.01.14
57.
מה אתם מייללים ! הרי אתם ושכמותכם בחרתם באנשים הרדודים והמלכתם אותם!
לרוב התושבים מתאים להישאר "באזור הנוחות" . העם היושב בציון אוהב לשבת ולקטר ומעשים איין. צאו ולמדו מהמגזר החרדי אשר מתארגן ומצליח להשיג את יעדיו ע"י החרמת מוצר או חברה. אבל אתם, נוח לכם לשבת בבית מול המחשב ולברבר בלי הרף. ראו את מחאת הקוטג' אשר לא הייתה רחוקה מלהגיע להישגים,אבל האנוכיות של הישראלים ניצחה. צר לי אך כמו שההיסטוריה של היהודים מספרת, היהודים לא הצליחו להיות עצמאיים יותר ממאה שנה, ותמיד ההתפוררות באה מבפנים. אז המלצתי החמה - קחו את עצמכם ,אם אתם יכולים לארצות הכי רחוקות מכאן. ואם לא אתם אז לפחות תצילו את ילדיכם ונכדיכם מלהיות עבדים ובשר תותחים לאצולה המנוכרת במקום העלוב הזה שהולך מדחי אל דחי
אבי | 24.01.14
54.
מר שכטמן נתפלל שתצליח ( למרות שאתה מדען ואינך מאמין )
הלוואי ותבחר, איש ענק, חכם, אדיר, אדיב ונהדר, מי יתן והשמיים יזכו אותך להיות נשיא שישיאנו מעלה יש לעשות שינויים באופן משמעותי שנוכל לפחות להישרד...כיאה לעם היהודי כפי שהדברים נראים , אוי לנו .. כששואלים אותי מה אני עושה ,תשובתי היא אני חיילת , וכששואלים מה זאת אומרת בגילך? אז אני מגדירה עצמי וכל עם ישראל נמצאים במלחמה מתמדת כנגד התאגידים, הרווחה, הממשלה, הכנסת, הכבישים, מדינה מפורקת הן מראשי ממשלה ועד מנקה מדרכה כמה קשה ...אולי תוכל להפנות את הירכתיים שיהיה לנו מעט רוגע כלכלי, מנוחה ושקט פנימי כמו שיש בניכר כמה קשה פה......איי...
שושנה | 24.01.14
53.
לא רוצה עוד נשיא שיתערב בהחלטות ראש הממשלה
אי אפשר ואם הוא יתנהל כמו פרס ? שאומר ההפך מראש הממשלה לא משנה כמה נזק הוא גורם - צריך נשיא יצוגי ולא משפיע - נמאס כבר ולפי הבת שאומרת שישראל מדינה אלימה (יש כמה ארסים בישראל אבל הם לא כל המדינה) יש לי חשד שהיא שמאלנית וכך גם אביה - זה חשד אבל די רציני לדעתי
לא | 24.01.14
52.
אנו כבר בקטסטרופה
מה חסר לקטסטרופה? יש כבר הכל: אובדן מנהיגות רבנים סורחים מאפיה אלימות הון שלטון חברה מנוצלת כלכלית ע"י המדינה פערים חברתיים נוראיים מיליון עניים הכסף הוא המולך בקיצור כאוס............. התיקון צריך לבוא מהעם ולא מהנשיאים או השרים או ראשי הממשלות שמרגע הבחרם- הם עושים אך ורק לביתם!!!!!!!!!!1
המיואשת | 24.01.14
49.
אני מעדיף אותו מאשיר איש פוליטי בינוני
ובכל זאת - המתחרים אנשים בינוניים. מה להם ולנשיאות? כל הזמן עסקו בפוליטיקה של עסקנות מפלגתית רובי? בסדר הוא חמוד ונחמד , מעולה לעסקנות פוליטית , אבל האם הוא מנהיג? האם אי פעם חתם כמו גבר על מסמך מחייב, איזה חותם הוא השאיר? בן אליעזר - זה אדם עם קשרים, אי סדרים בכל משרד שהוא היה בו. האם המצב במשרדי הפנים והתשתיות שונה? אדם בנוני לימי לבנת ? ממנה אני באמת מפחד. היא צריכה להיות שרת המשטרה או לעבוד במאפיה. מי עוד? כולם בינוניים, לא מוחות , רק קצת כוחות ... גם זה לא.
אמיר | 24.01.14
46.
לפרופ' דן שכטמן - הלוואי ותיבחר. יש מקום לנשיא אקטיבי בעיקר בתחומי פנים והחינוך
יש הרבה עבודה בתוך החברה שלנו. תאוות הבצע של גורמים מסויימים מול מאבקי ההשרדות של האזרח הפשוט - שחקו את מרבית האזרחים. תוסיף לזה את הפלסטינים, השירות הצבאי ומלחמה (גם מבצע גדול הוא מלחמה) כל עשור שנים... וקיבלת אזרחים עם נפש רצוצה.
שלומי רונן | 24.01.14
45.
מסכים עם כל מילה שיוצאת לו מהפה.
אולי עדיף שתרוץ לראשות ממשלה, אצביע לך בלי לחשוב פעמיים. הכל פה נהיה מסריח ודוחה, אם תקבל משרה ממלכתית, אולי אשקול להשאר פה (יש לך עוד פחות משנה לשכנע את המוח הבורח שלי). אין עתיד לאף אחד נורמלי במדינה הזאת אם לא ישתנו דברים. עושקים את האזרח מכל כיוון, האזרחים אלימים ודוחים וככה גם אלה בשלטון. השחיתות, האלימות והיהירות דבקו בכולם.
uh | 24.01.14
41.
צריך שיוויון בין הקבוצות במשק לא בבת אחת בהדרגה כמובן שאין שיוויון מוחלט .....................
אבל המצב כרגע הוא גרוע מאוד כל פעם אנו רואים נקודת תחתית חדשה , מדינה יהודית קטנה כשלנו בתוך עולם מוסלמי סביב לה אינה יכולה להתקיים במצב הנוכחי לעד , איבדנו את הדרך עם הקפיטליזם האכזרי הזה ,פילגנו את השורות ואנחנו סך הכל קיימים רק 65 שנה ,אם המדינה היהודית היחידה הזאת חשובה לנו חייבים לחולל מהפכה למען כל אזרחי המדינה .
מרדכי | 24.01.14
40.
המעמד הראוי ביותר
אם למוסד הנשיאות זכות קיום-פרופסור דן שכמן צריך להיות הנשיא וייתכן שרק אדם זה יעניק למוסד זה זכות קיום. מי ייתן ויוכל לרתום את המוטיבציה שלו, כושר החשיבה , הניתוח ויצירתיות הייחודיים לו לפתרון סוגיות הנראות לנו בלתי-פתירות אמנם נאבד מדען במקום בו הוא מסוגל לתרום ללא ספק אך כדאי לנסות.
מוטי | 24.01.14
34.
דן שכטמן לא מתאים להיות נשיא מדינת ישראל
בכדי להיות נשיא המדינה. ונשיא טוב. צריך לראות את חצי הכוס המליאה. ולנסות למלא את חצי הכוס הריקה. דן שכטמן רואה את חצי הכוס הריקה. וכמו כל אנשי השמאל. מסביר לנו שיהיה גרוע יותר. יש מספיק רואי שחורות כולל הנשיא המכהן. לא תודה. מר שכטמן.
דני | 24.01.14
32.
כל הכבוד לפרופסור
פרופסור נכבד,עם כל הכבוד לך ובאמת יש כבוד לאדם כמוך,הרי נשיא המדינה הוא דמות ייצוגית בלבד ואין באפשרותו להביא לשינויים בדפוסי החיים במדינה.אם ברצונך לבצע שינוייםלדאבונינו זה רק דרך הפוליטיקה,זה אולי יישמע הזוי,אבל אולי תשאף להגיע לראשות הממשל
דליה | 24.01.14
28.
הכל ידוע ישראל הולכת בדרך לא טובה ,התפרקות החברה ואי הסולידריות ,חינוך גרוע
ועושק האזרחים מוכר וידוע לכל ,התחלואים הללו הם בתקופת ביבי נתניהו שמנסה ללחוץ את הציבור הישראלי ולנצלו מבחינה כלכלית עד תום ,האיש הזה רע למדינת ישראל ואין ימין או שמאל מבחינתי בגין היה ראש ממשלה טוב כמו שגולדה היתה גרועה ,זה לא פוליטי ביבי פשוט קצב נהנתן שלא איכפת לו כלום למעט הפחדות נאדה זירו
בדבכט | 24.01.14
23.
מה אתה חושב שאנחנו מטומטמים?
אדון שכטמן היקר, ראשית מכיוון שלא היתה לי הזדמנות לברך אותך על הישגיך המדעיים אז תרשה לי להוריד את הכובע בפניך על פרס הנובל שקיבלת, שהוא למעשה פסגת ההישגים לכל מדען בעולם. בקשר למוסד הנשיאות תעשה לכולנו טובה ותפסיק לבלבל לנו את הביצים במטרות הנאצלות שלך, כל מטרת מועמדותך היא לשמור על בית הנשיא בידי הסמול הישראלי. אתה פשוט פוגע באינלגנציה שלנו וטועה לחשוב שתרדים אותנו כמועמד לא פוליטי, אבל כולנו יודעים היטב לאיזה צד של המפה הפוליטית אתה משתייך, ואין לנו שום ספק שביום פקודה תפר את כל הכללים האתיים שלך לטובת הסמול. בקיצור תמשיך ללמד צעירים בנגב וכולנו נודה לך מאוד על העשיה המבורכת.
אביב גל | 23.01.14
21.
ל-19. תן לי להבין, לדעתך חוקר שלוקח 10 אש"ח כל חודש ו 3 אברכים שלוקחים 850 ש"ח כל חודש
(השאר מגיע מתרומות)- החרדים לוקחים יותר? נעזוב לרגע את הדוגמא הפרטנית שהובאה סתם לשם הצגת הפרינציפ (חוקר מול אברך) ותשווה בבקשה כמה המדינה מממנת נושאים שהם "תרבותיים" לעומת מימון נושאים שהם "חרדיים". אבל הנקודה המקורית שלי בכלל לא קשורה לנושא הנ"ל. הנקודה המקורית שלי קשורה לזה שהפרופסור המכובד בכלל לא מגדיר כתעסוקה במגזר א' את מה שהוא מגדיר כתעסוקה במגזר ב'. לעזאזל, אני אפילו לא אסתור את הדברים שלך (למרות שאני לא מסכים עימם), אולי באמת כמות המועסקים בחקר היהדות היא גבוהה ממה שנחוץ (לדעתי ממש לא) אבל באותה מידה אולי כמות הפקידים המועסקים בעירייה היא גבוהה מדי- אבל לומר שהם לא עובדים?
17 | 23.01.14
20.
בחירת פרופסור שכטמן לנשיא בבחינת קרן אור באפלה
אם יאיר לפיד עדיין לא התאדה בביצה הפוליטית המסואבת ,הוא חייב לפעול למינויו של פרופסור שכטמן לנשיא ,ולעזור לנו לשקם את כבודנו האישי והלאומי . אין צורך במוסד הנשיאות ,אך אם לא מתכוונים לבטלו ולחסוך כספים למשלם המיסים, הרי שחובה היא למנות מי שמורם מעם ולא עסקן ו/או פוליטיקאי מקושר .
תמי | 23.01.14
17.
אז... אני בטוח שאני אקבל מינוסים (כלכליסט אחרי הכל) אבל יש משהו שתמיד לא הבנתי.
הממשלה מביאה כסף לאחד שחוקר את תולדות התיאטרון- הוא כמובן אדם יצרני שעובד ונספר כעובד. הממשלה מביאה כסף לאחד שחוקר ומפתח את היהדות- הוא כמובן פרזיט שחי על קצבה. העובדה שזו הפלטפורמה שעל פיה רץ הפרופסור לנשיאות מראה עד כמה הוא מייצג את "כולם". לא יודע מה לאמר, אישית מעולם לא שמעתי (שלא נאמר פגשתי) על חרדי שסתם ישב בבית וקיבל הבטחת הכנסה. נו, הנה באים המינוסים...
 | 23.01.14
16.
עוד סמולני תאב כיבודים
קודם כל,לא צריך בכלל נשיא.חבל על הכסף (וזה עולה המון כסף). שנית,הבעיות שהוא מעלה לחלוטין לא רלוונטיות מאחר וממילא נשיא מדינה לא יכול להתמודד איתן וגם לא אמור לעשות את זה. אם הסמולן (זה שכמה סוציאליסטים שבדים נתנו לו פרס,ממש לא הופך אותו למדען או חוקר ברמה גבוהה.) חושב שיש לו פתרונות לבעיות האלה,שיקים מפלגה וירוץ לכנסת. זה לא התפקיד של נשיא מדינה. ואני לא שמעתי ממנו הסבר למה הוא חושב התפקיד הזה אמור להמשיך להתקיים.
אאא | 23.01.14
14.
תגובה ל1 טעות בידך, בישראל לא בוחרים נבחרים, בוחרים רשימות.
את הרשימות מכתיבים התורמים ובמקרה הטוב קבלני הקולות. התורמים וקבלני הקולות נרכשים על ידי בעלי ההון. מה ,אתה באמת חושב שאתה חי בדמוקרטיה? גם ראש הממשלה וגם הנשיא הבא יושבים בכיס של מישהו שאתה בכלל לא מכיר והם דואגים לו ולא לך!!!!
משה | 23.01.14
12.
פרופ' שכטמן דוהר מהר מדי לטעמי מהתדמית החביבה והנייטרלית - של "הדוד של כולנו" -
לקראת היותו מהלך עלינו אימים בקטסטרופה, דבר המעיד למעשה על נטיות פוליטיות מובהקות שקשה להסתיר. משום כך - ומשום שנראה שהתקשורת יוצאת מגדרה על מנת לקדם את מועמדותו - ההתלהבות הראשונית שלי ממועמדותו מתחילה להתפוגג.
חנה דרום ת-א | 23.01.14
7.
עוד נביא זעם שלא מתבסס על עובדות
אם לשפוט מהראיון, קשה להתלהב ממועמדותו של דן שכטמן לנשיאות. דן שכטמן קנה את פרסומו כאיש מדע שהלך נגד הזרם. הליכה נגד הזרם במדע מתאימה לאדם שנצמד לנתונים היבשים האמפיריים, גם כאשר הרוח הכללית נושבת נגדו. אבל מה ששכטמן ביטא בראיון הוא בדיוק ההפוך - היצמדות לקשקשת פופוליסטית על המדינה הגוועת ו"ההתפרקות הכללית של כל המערכת" שאוטוטו מתקרבת, בזמן שבו לפי כל מדד אמפירי המשק הישראלי במצב מעולה ובכיוון הנכון. בניגוד בולט למצב הקשה של מדינות אחרות שעוד לא התאוששו מהמשבר העולמי. אפשר להבין שבחוגים המשכילים האשכנזיים החילוניים שבהם שכטמן מסתובב, נפוצה הרטוריקה הזו. כך למשל הוא מספר שבתו החליטה לעזוב את ישראל לטובת ארצות הברית כי "ישראל מדינה אלימה שאי אפשר לחיות בה". אינני מכיר מדד אחד שלפיו ישראל אלימה יותר מארצות הברית, וההיפך הוא הנכון - בארצות הברית תוחלת החיים נמוכה יותר, מספר הרציחות גבוה יותר, ואף כשמודדים את מספר ההרוגים לנפש בתאונות דרכים במגזר היהודי, ישראל במקום הטוב בעולם.
תמריץ בלוג כלכלי | 23.01.14
6.
האיש צודק בכול מילה
אין ספק שהוא המתאים ביותר להיות נשיא ולנסות להוביל שינוי, אפילו מעמדה טיקסית כנשיא. לצערי בשל אותן בעיות מבניות שהוא מדבר עליהם ובגלל הסיאוב במערכות השלטון, הריקבון המוסרי של בעלי המשרות הבכירות והניתוק שלהם מרצון העם, אין סיכוי שהוא יהיה נשיא בישראל. הכנסת (וועד העובדים של חבריה) היא הגוף הבוחר והיא כבר תסדר ג'וב לאיזה עסקן פוליטי סוג ג' שמחפש קריירה שנייה על גב הציבור. צודק שכטמן, שהימים, ימים אפלים הם וניתן כבר לראות את קרקעית התהום. המחשבה שילדי המתבגרים יחיו בשאריות שיותירו כאן "מנהיגי" המפלגות דהיום, מדירה שינה מעיני.
אסף | 23.01.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת