אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ישראל לא חייבת להפוך למדינת עולם שלישי

126 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

126.
ישראל לא חייבת להפוך למדינת עולם שלישי !
דעתנו בנושא זה: אנו רואים שהכלכלה הישראלית היא טובה, האבטלה נמוכה, וגם אין אינפלציה ואיך זה יכול שהאוכלוסייה סובלת כל חודש , ובנוסף הדור הצעיר מתקשה להתפרנס. וזה הולך ומדרדר. והריכוזיות במשק והמסחור ( כלכלה) שנופלות לידי קבוצה מצומצמת , בעוד ששאר אוכלוסייה אינה שותפה לזה. זה לא הוגן להפיל את המשק ואת המסחר על קבוצה מסוימת , אנו מדינה דמוקרטית, שמקדשת ערכים כמו שוויון. גם ערך הערבות ההדדית חשוב, וכיצד תהיה ערבות הדדית אם מתקיים עוני בקרב שכבות רחבות באוכלוסייה והעושר מתחלק בקרב קבוצה מצומצמת?! העושר הלאומי צריך להתחלק בקרב שכבה רחבה יותר מאוכלוסיית המדינה, ולא להתרכז בעשירון העליון.
דניאל רבינוביץ | 24.05.17
125.
המצב יהיה לאין ערוך יותר גרוע
כאשר הכמות האדירה של ילדים חרדים ודתיים תגיע לבגרות. לחרדים+דתיים יהיה בגלל הדמוגרפיה כח פוליטי עצום, ושליטה במדינה. כל זה יתורגם לכלכלת קיצבאות מסיבית לטובת לימוד תורה והתנחלויות. נתגעגע מאוד למצב הגרוע של היום שברוורמן מתאר
אברהם | 04.02.14
124.
כדאי ורצוי ללמוד ממערכת המיסוי ההולנדית בה תשלום מס מקנה הטבות משמעותיות..
אם האזרח יבין שלתשלומי המס שלו יש פירות ויתרונות - יוכלו לצמצם את כמות הנזק ולהרחיב את המעגל היצרני במדינה.. עד שמדינת ישראל תפסיק להיות מדינת הישראבלוף, נמשיך לדרוך במקום ולחיות בפחד קיומי שמפומפם לאזרחים בכדי לעשות ספינים לנושאים חברתיים וכלכליים...
כפיר | 04.02.14
123.
הוא צודק. . בכל העולם מקובל להגיש דוחות אישיים כל שנה. הדבר יביא לתוספת מליארדים .
פקידי האוצר ומקבלי ההחלטות מסרבים לחייב עצמם להגיש דוחות. יחד עם זאת הבעיה העיקרית היא חוסר השוויון ופערים בחברה שעלולים להביא להתמוטטות החברה ולחיסולה של המדינה. העלמת המס היא אחת הביטויים לחוסר השויון. (מעלים ממוצע אומר "לעזאזל המדינה - למה שאשלם מס למדינה שלוקחת כסף מממני ומעבירה אותו לבודדים מיוחסים..) צבא בלבד לא יביא שגשוג וביטחון.
איפבא מסתברא | 04.02.14
122.
מדינת עולם שלישי
פעם זה לא היה כך .זה התחיל בתקופת שרון .כשדברים התחילו להיסגר בקריצת עין .זה התחיל ב40 הקמ" של מלחמת לבנון הראשונה .סברה ושתילה .כל מי שבא אחריו העצים ושיכלל את הקומבינה והשקר הריקבון הפך כבר לחברתי עמוק ..לא מאמין לשלטון ומערכת המשפט |איך שהדברים מתנהלים הכל מוטה למען אינטרסנטים .וינשטיין כלב פודל מכשכש בזנב .יס מן
רוני  | 04.02.14
121.
ישראל מדינת עולם שלישי
אנו כבר כאן .הפערים השחיתות השלטונית . אל תאמינו לסטטיסטיקה של 5%אבטלה .גם מי שמרויח 22 שקל לשעה נחשב מובטל וגם מי שמועסק 4 או שלושה ימים בשבוע נחשב לכזה אז אל תאמינו למצגת שווא הזאת .אים כל כך טוב לנו אז למה ככ"רע לנו ? העושר והרווחה נימצאים אולי בידי 10% מהאוכלוסיה ועל השאר פשוט עושים קומבינות שילטוניות שחיתות ציבורית דאגה למקורבים הרשימה של משרדיי הממשלה הנגועים ארוכה וזה מחלחל למטה .אולי אנו פשוט עם כזה שרגיל לחיות מקומבינות כפי שחיינו בגולה .?הכסף נעשה האלוהים שלנו .השקר שולט בכל .עלכך נאמר לא תעשו לכם אלוהים אחרים על פניי.
רוני  | 04.02.14
117.
קראתי את הכתבה ואת כל התגובות (ולחצתי כמובן)
רוב הישראלים פה מאסו במצב כבר, מסבירים שוב ושוב בברור את חוקי הממשלה הבלתי שיוויוניים בכל תחום, הסכימו עם הכתוב פה בכללי ויש להם הרבה מה להגיד מעבר, בעיקר נגד ההון שלטון והשיטות המעוותות של ביבי. ממליצים מנפשם לצעירים להתחיל לבנות חיים במקום טוב יותר. בכנסת שבחרנו, המתיימר להיות ימין רקוב כרגע. אותם אנשים משחקים במשחק הכסאות בלי הכשרה, ספק אם ראויים לתפקידם שר אוצר חרטטן בלתי משכיל ושרת בריאות בורה. הם לא מובילים את רוב העם קדימה. באתר "כנסת פתוחה" יש תמונות של כל החכים בכל הצבעה מי בעד מאיזו מפלגה. כל הדיונים בוועדות מתומללים. ותוכל לדעת בדיוק מה קורה ומי הוא באמת כל אחד. בנוסף אזרחים משתמשים רשומים (שמסתכנים חמורות בחשיפת הפרט שלהם) יכולים להצביע בעד ונגד הצעות חוק. רובנו כיום נאבק לנשום ולשרוד. אין סיבה. זו התנהלות כושלת של העם שנותן לדקטטורה שם למעלה להמשיך לנהל את ה כ ל תחת ידיה הבילתי מקצועיות. ראו ערך הליכוד יש עתיד והחרדים. .
 | 04.02.14
116.
אם חמישים עובדים היו מקבלים אחוז אחד מנטו הרווח שמקום העבודה שלהם
כי הם אלה שעושים את העינינים בפועל, המצב פה היה הרבה יותר טוב, המוטיבציה השרות ההוגנות השכר הביקוש וכו, לפי דרגים אבל לכל אחד מגיע חלק. בטח לא 4300 לחודש זה שכר דירה מאוכל מחודש לחודש. מיזה לא נצליח להתקדם לשום מקום. צדק הכותב בכל מלותיו ויש לעשות שהשלטון יתחלף מבפנים, אותם אנשים משחקים במשחק הכסאות בלי הכשרה ועם המון אינטרסיים
 | 04.02.14
114.
אם אתה באמת יור וועדת הכלכלה,תפסיק לכתוב מאמרים
תפשיל השרוולים והתחל לעבוד ,מהמקום שאתה נמצא בו אתה יכול לשנות דברים ,תצטרפו לקואליציה ותפעלו ביחד כי זו הבעיה הראשונה במעלה. עם הערבים יהיה יותר קל להסתדר אם נהיה חברה חזקה ,צודקת ,תומכת .טלו דוגמא מבגין שהצטרף לממשלת חרום לאומית ערב מלחמת ששת הימים .גם עתה אנו במערכה קשה וכואבת .עת לממשלת חירום לאומית
דן שרון | 04.02.14
113.
והנה מגיע המציל הלאומי התורן זה שיודע בדיוק מה צריך לעשות
אין ספק שהמצב במדינה הזאת מחורבן ! אך הדבר המצער בכל הסיפור הרע הזה ששום שינוי לא יבוא, עתיד טוב יותר לא יצמח כאן, ואל תאמינו לאף פוליטיקאי משום קצה פוליטי ולאף פרופסור מכובד וכן גם לא לאף אנרכסיט או מנהיגי מהפכות למיניהם ! ולא לא משום שהם אנשים רעים ולא משום שהם שקרנים אלא מהסיבה הפשוטה הם פשוט לא יכולים !!! (ולמה) כי אנחנו בפרדוקס כזה שאין ממנו מוצא למרות כל הרצון הטוב. וההסבר לכך הוא הסיפור של הכלכלה הישראלית בגדול אך לפני כן אנסה לדמות את המצב של המדינה למצב של משפחה ענייה שיש לה את כל ההוצאות האלו ההכרחיות והחיוניות וההכנסות לא מגיעות לכדי ההוצאות וכמובן שאין להם את האפשרות לצאת מהמצב העני הזה ללא סיוע של ממש מגורם חיצוני כנ"ל בדיוק גם זה מה שקורה במדינה אין לנו פשוט מספיק הכנסות לעומת ההוצאות. !!! ואין לנו אפשרות להקטין את ההוצאות ולא להגדיל את ההכנסות ,להקטין את ההוצאות אין באפשרותנו ברור לכולנו שפחות ממה שהמדינה נותנת עכשיו אין אפשרות כי היא כבר לא נותנת כלום אין אפשרות לקצץ לא בחינוך לא בבריאות לא תשתיות לא בחקלאות לא ברווחה ואני רוצה למצוא את האמיץ הזה שיקצץ בביטחון קיצוץ אמיתי זה לא קרה ולא יקרה פשוט כי זה לא יקרה אם כך הרי שההוצאות הגדלות שלנו הם קטנות ואנחנו הרי רוצים שהמדינה תתן לנו יותר, אך אם המדינה תיתן לנו יותר זאת אומרת ההעלאת מיסים ואז יבואו כולם לזעוק חמס כמה מיסים והם לא הגיוניים כבר,אז מה שנותר זה פשוט לריב על הכסף שיש ומה לנתב אותו כי הרי לא ראיתי איזה מלומד שנותן שיטה איך להגדיל את הכנסות המדינה מבלי לעלות מיסים או לספר לנו כמה המדינה צריכה לרדוף עד חרמה באותם נהגי מוניות או אינסטלטורים שלא משלמים מיסים (אם אתם פה עד עכשיו ) לכן עלפי ההסבר הזה רוב הכסף של ההוצאות הוא קשיח מאוד ולא ניתן להזיזו ממקום ולכן המריבה הקולנית כל תקציב על האר שזה בסופו של דבר פרוטות לפה או לשם עד כאן לגבי המדינה עכשיו לגבי הכלכלה למה אנחנו מרגישם שיש לנו פחות שקשה לנו יותר ולמה? כי התשובה הפשוטה היא שפשוט אין מספיק כסף שנכנס למדינה הזאת לעומת כמות אזרחיה על שלל מרכיביהם והכסף שכן זורם לכאן עושה את עצמו במהירות למסלול הנגדי, העשירון העליון אלו שמרוויחים יפה מה לעשות טסים הרבה (יש כאלו כמעט כל סופ"ש) ואת רוב הקניות והבילויים שלהם לצערנו הם עורכים בחו"ל ולכן הכסף הזה מתנדף מאיתנו הערבים הפאלסטניים שעובדים כאן זה ברורו איפה הם לוקחים אתם את הכסף אך הבעיה עם הערבים הישראלים שאת העבודות הם מבצעים במדינת ישראל אך קניות ושופינג הם עורכים ברשות וכך הכסף הזה נעלם לנו. תוסיפו לכך את כל העובדים זרים שלוקחים את הכסף לארצות מוצאם ותוסיפו לכך את החרדים שגם הם כלכלה בפני עצמה כאשר בדרך כלל הם קונים אצל עצמם פשוט לא נשאר כאן בסופו של מספיק כסף כדי שיעבור בכיסים של כולנו
יהודה  | 04.02.14
111.
חבל שאתה כלכך צודק
חבל קצת יותר שלאף אחד בממשלה הזאת לא אכפת. לאף אחד אין חזון ורצון. אין אומץ וחשיבה מקוריים. מדינת עולם שלישי לתפארת. יש פה את כל הבסיס למדינה מדהימה, ומצליחה כלכלית. לחיים טובים ברמה אירופאית טובה. עם מגוון אנשים יצירתיים וחכמים. וזה לא קורה כי הממשלה אימצה לעצמה את חזון ביבי המטומטם והנצלני בו הכל הולך לעשירים כדי למשוך כביכול את כולם למעלה. וכך היא הורסת כל חלקה טובה בשנים האחרונות. השינוי צריך לבוא עכשיו, אחרת הבור ימשיך להעמיק עד שהדרך חזרה כבר תהייה קשה/בלתי הפיכה. אנחנו כבר עם חצי רגל בתוך הבור עדיין אפשר לצאת..
 | 03.02.14
109.
תראו מה המרחק חברי כנסת לבין הציבור- במסרים הרציניים בבלוג יש יותר פתרונות מברוורמן
תראו מה המרחק בין אנשים שיושבים בכנסת לבין הציבור אם ניקח את סך כל המסרים הרציניים שיש בבלוג. תראו שחמישים איש הביאו רעיונות יותר טובים ויותר ישימים מיו"ר ועדת הכלכלה הנכבד(??) משעשע? לא - כי מדובר באטימות פוליטית שעולה ביוקר לאזרח הקטן
אורי | 03.02.14
106.
כשיש חבורה של חזירים ששולטים במדינה אין סיכוי לאזרחים.
עד שחבורת החזירים בממשלה שלנו לא יחליטו לקחת צעד אחורה אנחנו נמשיך להיות עבדים במדינה ישראל. המדינה שלנו כבר מזמן לא מדינה, אלה בובה על חוט של כמה מדינות... אין עוד הרבה זמן עד שלא תיהיה מדינת ישראל. אנחנו בכיוון הנכון אם זה מה שאתם רציתם.
מיואש | 03.02.14
100.
אני מאד מעריך את השכל של מר ברוורמן, אבל הוא שייך לקבוצה של אלה שטובים בתאוריה
אנשי אקדמיה כמוהו, כמו טרכטנברג וכמו דומיהם, שביציהם הוסרו כבר מזמן ע"י המערכת והשיטה, והכבוד ל"דמוקרטיה", שלא הוא ולא החברים שלו רואים איך היא לאט-לאט אבל בטוח נשמטת לנו מהידיים. כשהוא וחבריו יתחילו לקרוא לצאת לרחובות (וילכו בראש...), לעשות שביתות שבת במקומות איסטרטגיים, להפריע לתפקוד תקין של מערכות כלכליות ושלטוניות, ובעקרון להתחיל "להפוך את השולחן" - אז יהיה על מה לדבר. עד אז אני אהיה עסוק בלשרוד עוד קצת...
 | 03.02.14
94.
המפתח הוא חיסול הכלכלה השחורה
ולהון השחור מגיעים בדרכים שציינת אבל השמטת את המפתח החשוב ביותר : חינוך רק כאשר כל אזרח יבין שכשהוא נותן כסף במזומן בלי חשבונית לאינסטלטור, שיפוצניק, באסטיונר או כל בעל מקצוע אחר הוא בעצם מאפשר לבעל העסק או בעל המקצוע לגנוב לו חזרה מהכיס - ממש כך - את מס הכנסה, את מס הבריאות ואת הביטוח הלאומי ועוד ועוד.... וכשכל אזרח ידרוש חשבונית על כל עיסקה - רק אז יהיה צדק חברתי אמיתי וכולם ישלמו מס אמת זה הרבה יותר משמעותי מהסדרי מס כאלה ואחרים של חברות גדולות - הן לא האוייב, הן נותנות מקומות עבודה וכל עוד הן מקיימות את החוק - אי אפשר לבוא אליהן בטענות יש פרצות בחוק ? צריך לתקן אותן
משלם המיסים | 03.02.14
92.
כל ההצעות כאן לא ישימות, ותגובה ל - 97
הבעיה היא שאין כמעט בכנסת ובאוצר אנשים שבאמת רוצים את טובת העם ולא חושבים על המקום עבודה הבא שלהם אצל אחד הטייקונים. לכן חוק ראשון שהייתי מחוקק הוא שכל חבר כנסת ופקידי ציבור בדרג גבוה לא יורשו לעבוד אח"כ בתפקידים רמי דרג במגזר הפרטי, כל עוד זה לא יעשה אנחנו לא נראה הרבה חקיקה שתפגע בחברות הגדולות. בתגובה ל - 97, נכון שיש המון משפחות שלהן 4 סמארטפונים ונוסעים כל שנה לחו"ל וכ"ו, אך יש יותר משפחות שלא יכולות להרשות לעצמם אפילו את הדברים הכי בסיסים, נהינו כאן קבוצת אוכלוסיה גדולה של עולם ראשון שחיה לצד קבוצה גדולה עולם שני שחיה לצד קבוצה גדולה עולם שלישי, וזה הכי נפיץ ומסוכן.
איש עקרונות | 03.02.14
91.
קשקשן
מר ברוורמן , בעולם שלישי לא נוסעים לחו"ל כמו שעם ישראל נוסע , בעולם שלישי לא כולם בעלים של דירה , 2 דירות , 3 דירות , בעולם שלישי לא קונים מעל ל 200000 מכוניות בשנה , בעולם שלישי אין לכל משפחה 4 סמארטפונים מהמשוכללים שיש, שעם ישראל יבכה פחות יעבוד יותר יפסיק עם קדחת הקניות והבילויים , תסתכל מה קורה באוגוסט/פסי/ראש השנה/דיל של הרגע האחרון בנתב"ג ובאילת
אבי | 03.02.14
88.
פתרון פשוט שלא ייושם לעולם
הצמדת השכר של עובדי מדינה לשכר החציוני. ראש ממשלה? נשיא? רמטכ"ל - תרוויח פי 10 ממשכורת חציונית. חשב בכיר באוצר? רב פקד? תרוויח 3 משכורת חציוניות. אולי אז יהיה לעובדי המדינה אינטרס לעבוד למעננו, ובכל מקרה זה ימנע מצב של מיסוי עודף. אבל... זה לא יקרה אף פעם. לא כל עוד מי שקובע את השכר במגזר הציבורי הם עובדי המגזר הציבורי... ולכן - הקריסה בלתי נמנעת.
הומלס | 03.02.14
87.
מאוכזב משר לפיד!
אחרי שנה שהוא בממשלה... אין שינוי אמיתי (וכנראה גם לא יהיה). לא חל שום שינוי גישה מבחינת הממשלה. אין תמיכה בתעשייה, צמצום הוצאות לא התרחש, ועל צדק חברתי אין מה לדבר... לפיד בדיוק כמו קודמיו ממשיך לחלוב את מעמד הביניים. מר' לפיד הצבעתי לך, כי הצלחתה למכור לי חלום של פוליטיקה אחרת, אך החלום התפוגג!
אשקלוני | 03.02.14
80.
אחת הסיבות למחירים הגבוהים היא המיסים העקיפים כולל המיסים לרשויות המקומיות.
מחיר המים מים והחשמל הארנונה על חדרי מלון ריקים מס קנייה על מכוניות וטלוויזיות ושאר אלקטרוניקה. כל אלה יוצרים עיוותים במחירי המוצרים. למשל מחיר ביטוח הרכב מכיל בתוכו את המס הקנייה על רכב חדש ועל חלקי חילוף. אנחנו משלמים יותר בעיקר בגלל המדינה! למדינה יש הוצאות חלקן מוצדקות וחלקן לא וגם לרשויות המקומיות. חלק מההוצאות הולכות לשכר מופרז וביזבוז.
אבגד | 03.02.14
76.
תנסו רק לסגור את הברז להתנחלויות ולביטחון ואנחנו מדינה עשירה אבל
ותראו איזה מנגנון מתוחכם , שודדי הקרקעות ומשרד הביטחון עובדים בשיתוף פעולה הדוק המתנחלים נהנים מאדמות בחינם באישור משרד הביטחון ,לכן לעולם יהיו מכשול לשלום וסיבה למלחמות , משרד הביטחון נהנה מתקציבי ענק בגלל שאין שלום והפחד ממלחמות ,מעגל קסמים זה יהיה לעד ושני הגורמים נהנים מהמצב הבעייה החמורה היא שקיצוץ בתקציב הביטחון יפגע באלפי משפחות בישראל אם לא ברוב המשפחות כי אין כמעט תחום במדינה שלא קשור במישירין או בעקיפין בתעשייה הביטחונית אז כנראה לא כדאי כלכלית להגיע לשלום ,כי להרבה ישראלים ולא מעט פלסטיניים לא יהיה להם ממה להתפרנס .
רוני  | 03.02.14
72.
ברחתי מכאן אחרי השרות ,לפני שנה ולא מצטערת
לא מתביישת להגיד שכייף לי , עזבתי את הארץ ( לחברים ולהורים אני אומרת לכמה שנים עד סיום הלימודים ) אבל אני יודעת שלא אחזור זה לתמיד נמאס לי מהערסים במדינה הזו ( אני בת להורים מרוקאים ) , מהבריונות של החברות בארץ, מההונאה הרמיה העבודה בעניים ( בחיוך כמובן) , יוקר המחיה , חוסר הביטחון האישי והכלכלי , השרות המגעיל והשואף ל 0 , בארץ הזו נולדתי , אבל לא היה לי טוב , הבנתי מהר שאם אני נשארת כאן לא אשיג דבר וחצי דבר שלום לך ארץ "נהדרת " איבדת אותי לתמיד !!!
יעל , אמסטרדם  | 03.02.14
71.
הבעיה לא בממשלה תבינו
לא משנה ביבי או מימי הבעיות האלה לא יעלמו...אף אחד לא יהיה בממשלה ויתחיל לחלק כסף כאילו הוא סנטה קלאוס...מצחיקים אנשים פה. הפיתרון הוא לקחת אנשים משכבות אוכלוסיה נמוכות שרוצים להוציא את עצמם מהבוץ ולעזור להם. מרבית מהסטודנטים במכללות באים משכבות אוכלוסיה נמוכות (מזרחים-תקרוא להם ערסים) הבעיה היא שגם אחרי ששידרגו את עצמם לא מקבלים אותם למקומות עבודה ברוב המקרים המשרה היא משרה שיכלו להתקבל אליה גם ללא תואר. מדובר באנשים ששירתו בצבא ובזבזו שלוש שנים מהחיים שלהם ואז עוד ארבע בלימודי תואר לפחות ללא מכינה...אחרי שמונה שנים הם בדרך כלל מחפשים שנה עבודה בגיל 30 מתחילים לעבוד...ואז מתפלאים שהם לא יכולים לקנות דירה.
 | 03.02.14
70.
מיסים מיסים ועוד מיסים
זאת הסיבה לכל היאוש במדינה. הממשלה מייצרת לנו אינפלציה של מיסים. לא מיישמת מע"מ דיפרנציאלי כמו בכל מדינות אירופה וארה"ב. כאשר יש מע"מ דיפרנציאלי יש פטור ממע"מ על מזון, תרופות, דירה חדשה. כמו כן הממשלה מייקרת את המחירים - דירות חדשות - חצי מהמחיר זה מס מכוניות - כל המחיר המנופח זה מס חשמל, מים(במוספת מע"מ),דלק, תחבורה ציבורית, ארנונה - כל המחירים של אלה נקבעים על ידי הממשלה - והם עולים ועולים. לכן, אנחנו מבינים כבר שזה לא הריכוזיות שמעלה את יוקר המחיה - זו הממשלה במו ידיה. נמאס מאנשי ציבור שמנסים להאשים מישהו אחר. זה פשוט הממשלה שצריכה להסתכל במראה ולהבין מי הגורם ליוקר המחיה כאן.
מירית | 03.02.14
64.
הפיתרון די פשוט- להעלות משמעותית את שכר המינימום
אם יעלו את השער לרמה של 30 ש"ח למשל, המצב יגרום אמנם לעליית מחירים קלה, אבל כך מאות אלפי עובדים יוכלו לשדרג משמעותית את רמת החיים שלהם, זה יגרום להם להוציא הרבה יותר כסף, וכך בעלי עסקים ירוויחו יותר ויוכלו לשלם משכורות יותר גבוהות לעובדים שלהם. קפיטליסטיות במיטבה. בארה"ב זה עובד מצוין. הרעב לקניות ולייצור הוא מה ששומר על איכות החיים הגבוהה. ההוצאות הגדולות הן אלה שגורמות לכלכלה לפרוח. העניין דורש אומנם תקציבי עתק מהממשלה, אך הכסף יחזיר את עצמו וישדרג את הכלכלה לשנים רבות. זו ראייה לטווח רחוק שיאיר לפיד החתיך לא מסוגל לראות. בעלי העסקים הגדולים שעד כה מרוויחים הרבה מאוד מיליונים, עדיין ירוויחו מיליונים, אבל קצת פחות. כי הם יאלצו לשלם יותר לעובדים שלהם שנותנים את חייהם. אף מיליונר לא יהיה מסכן, זה בטוח.. אולי במקום להרוויח 4 מיליון בחודש, ירוויחו 3.5 מיליון בגלל הצורך לשלם משכורות יותר גבוהות בניגוד ללתת את כל הרווחים לאדם אחד.
אחד | 03.02.14
63.
לא יעזור דבר - ההתפוררות היא כבר חברתית
נכון שחלק כאן הציעו שהמדינה צריכה להוריד מיסים ולקחת מיסים הגיוניים ולא מנופחים וכמובן לא מס על מס. ההגיון אומר שאנשים יתחילו באמת לשלם מיסים ולא יעלימו יותר אך זה לא יקרה לעולם! האמון של הציבור בממשלות ישראל כל כך נפגע שגם אם יגיע צעד חיובי מצד המדינאים הציבור לא יכבד זאת וכל מי שיוכל לאכול ולשבוע עוד קצת יעשה זאת. אנשים ימשיכו להעלים עוד יותר ועוד יותר שיהיה להם לביטחון או לשם החזירות. 2 סיבות לכך: 1. ממשלות ישראל מעולם לא עמדו בהתחייבותם כלפי הציבור. כל החלטה שנעשתה שונתה לאחר מכן לרעת הציבור. העם איבד את אמונו בשלטון! 2. נהיינו חברה קפיטליסטית חזירית גם בפרט, לא החברות הגדולות. אנו בתור האזרחים הפשוטים הקטנים,,, רוע אחד כלפי השני, לקחת כמה שיותר לעצמנו כי מחר לא יהיה,,,, החברה בהתפוררות מתמדת, רואים זאת בחינוך, בילדי בתי הספר, ברחובות ובשיח הציבורי. מבחינה ביטחונית שכנינו רק מחכים לרגע הנכון ואנו מביאים זאת על עצמנו מבלי שנהיה מודעים לכך. לצערי מספר בודד של אנשים קורא את הטוקבקים הללו ומכאן לא יבוא שינוי.....
לא יעזור | 03.02.14
62.
פרופסור? 65% מהתושבים טיילו בחו"ל: ללא תקדים בעולם! אולי כולם אלפיון עליון??
ציינת את השוק השחור: נכון מאוד. לא רק לא משלמים מיסים , אלא גם מופיעים בסטטיסטיקה כמסכנים. די לבכי. אם היה כ"כ רע, לא היו כה רבים מנסים להגיע לכאן. אם היה כ"כ רע, מחירי הנדלן היו צונחים.
סטטיסטיקאי | 03.02.14
59.
אנשים כל כך מיואשים כאן במדינה , יודעים ששום דבר לא יישתנה באמת
רק א ם ייקרה נס וביבי וממשלתו יעופו מכס השלטון תשתנה כאן התפישה - שהאדם במרכז ולא רק בעלי ההון אשר יושבים במגדל השן ושום דבר לא באמת מעניין אותם . רק מי שחווה מקרר ריק , חוסר יכולת לשלם תשלומים , ללכת למכולת ולקנות דברים בסיסיים על מנת לחיות ברמה סבירה יבין על מה מדובר , ואני לא מדברת על כמות האנשים הבלתי סבירה בכלל של אנשים שהפכו למוגבלים בחשבונות בנק ... אבל לאלו לצערי אין את הכוח לשנות. עצוב כל כך !!! המשפט : כל ישראל ערבים זה לזה איבד מערכו ונוצר מצב שכל אחד עושה לביתו בלבד.
נירה | 03.02.14
58.
ברוורמן, בוא אני אגלה לך סוד..
למדינה יש המון כסף והוא לא מחולק כראוי. מה שאתה מציע לגבי ההון השחור הוא נכון אבל, אתה רק רוצה להביא עוד כסף ממקום אחר ולא בעצם לחלק את הקיים בצורה שיוויונית, אתה רוצה את הכסף של נהגי מוניות ואחרים שמעלימים 2000-3000 שח כל חודש בשביל שיהיה להם משהו כמו 9000 ש"ח.. אתה פשוט רוצה עוד מקור הכנסה כדי שאת מה שמפרנס אותך (30 ומשהו אלף בחודש כח"כ) לא יקחו ויחלקו בצורה שיוויונית אלא שזה ישמר וממקום אחר נחלק קצת למי שאין. זו בדיוק אותה מדיניות חולה שקיימת היום! הפתרון הוא הפגנות ענק ולאורך זמן, איומים על הפלת ממשלה. כמו פעם שעברה רק יותר חזק ויותר גדול ולאורך זמן, בואו כל שבת נפגין!!! מי שמבין את זה לא צריך לרשום פה כלום, פשוט לצאת ולהפגין!
דוד | 03.02.14
57.
פחחח אין סיכוי שמשהו ישתנה פה רק הגירה תציל אותנו
ישראל הפכה למדינה לא ראויה למחיה. כולם רק רוצים לברוח מפה ובצדק.ברמת האי שויון עברנו אפילו את ארה"ב .המדינה הזו לקחה מהמודל הכלכלי האמריקאי הקפיטליזם החזירי רק את הדברים הגרועים ועוד הקצינה אותם. התוצאה: מדינת גיהנום לאזרחיה . גטו של עושק עם רמת מיסוי מטורפת, יוקר מחיה בלתי אפשרי ושכר משפיל של עולם שלישי ואבטלה מאוד גבוהה עם מעט משרות טובות לאקדמאים (לא הכל זה הייטק..) .בקיצור, אין פה עתיד ומומלץ להגר כמה שיותר מהר.
מדינת האין עתיד כבר פה | 03.02.14
56.
הכותב הוא חלק מהבעיה..
הכותב אומר כל הדברים האלה כאילו הוא אחד מאיתנו שצריך להשפיע על הכנסת לעשות שינוי, בעוד שכתוב באופן מפורש שהוא יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת.. מי אמור לעשות את השינויים האלה ולפעול אליהם אם לא הוא? למי הוא ממליץ? במקום לכתוב מה צריך לעשות, תכתוב שאתה עושה את זה, ותכתוב לציבור מי לא מסכים איתך בתוכניות שלך ובתור ציבור נדאג שיובהר שמי שלא פועל בשבילנו לא מגיע לכנסת.
רועי | 03.02.14
52.
ישראל היא כבר מדינת העולם השלישי. הכלכלה טובה רק לאלפיון
העליון. ולעוד קבוצה קטנה באוכלוסיה. הכלכלה טובה לחברי הכנסת ולביבי נתניהו. רק תחשבו שעלות ארוחת בוקר של בן משפחה אחד מהמשפחה הזו הוא 213 ש''ח. ליום אחד כן כן. תעשו חשבון כמה זה בחודש רק לארוחות הבוקר שלהם. אנחנו עם טיפש שיושב בשקט ולא עושה דבר. במדינות אחרות יצאו לרחובות על פחות מכל הרעות החולות שקיימות כאן.
מלי | 03.02.14
51.
ומה עם הדבר הבסיסי- הקטנת הרגולציה החונקת?
בתחילת המאמר הח"כ הנכבד כותב במפורש, שאחת מהסיבות לחוסר התחרותיות זה עודף הרגולציה שחונק עסקים קטנים ובינוניים. אך בחלק ההמלצות, הוא אפילו לא חושב להציע פשוט לצמצם את הרגולציה. במקום זה, הוא מציע רק פתרונות שיגדילו את מעורבות הממשלה בכלכלה, ואת אותה רגולציה שגרמה לבעיה מלכתחילה.
מרק לוגובסקוי | 03.02.14
50.
אם הייתי ביבי הייתי ישן טוב מאוד בלילה.
לפני הבחירות האחרונות הקלפי הנודדת של ערוץ 1 הגיע לשכונת ג'סי כהן בחולון. שכונת מצוקה קשה ואנשיפ פרשו שם סיפורים מחרידים על עוני מרוד ועל מחסו בדברים הבסיסיים ביותר. ממש נקרע הלב הם האשימו את הממשלה שהיא מתעלמת מהם, מזניחה אותם ובעצם לא אכפת להנה ממצבם. מילים כדורבנות. ואז הם הצביעו: 73% ליכוד, 18% לש"ס. כאמור ביבי יכול לישון מצוין בלילה.
א. | 03.02.14
48.
גורם לא מבוטל הוא עדכון המסים - לאבישי
בזמן שבמשך 10 שנים לא השתנה גובה השכר - הארוננה למגורים עלתה בכ 20% . המשמעות ירידה של כ 20% ברמת החיים של מקבלי משכורת . אינני יודע בכמה עלו יתר המיסים כגון מע"ם שהוא "מס גולגולת" , עשירים ועניים משלמים את אותו המס עבור אותה הוצאה, המשמעות לא צריכה הסברים. עלו של אגרות שונות עבור השרותים שמספקת הממשלה כגון רשיונות למינהם עלו גם הם אינני יודע בכמה , אבל לבטח בהרבה מעבר לעליות השכר במשק ( בעיקר במשק הפרטי) התוצאה הממשלה היא אחד הגורמים העיקריים לפער בין השכבות בציבור. שלא להזכיר את העלאת שכרם של חברי הכנסת ושרי הממשלה ונספחיהם.
מגיב לעיתים רחוקות | 03.02.14
43.
זה פשוט נורא. אם לא יהיו פה הפגנות סוערות, לא יתקדם כלום במדינה הזו.
את דפני ליף הצליחו לנטרל עם טרטורים שונים מצד בתי המשפט כדי שלא יתערער שלטונו של נהנתיהו. הממשלה לא עובדת עבור אזרחיה. היא עובדת עבור טייקוניה. למה המדינה נותנת למעסיקים להרוויח בגדול ומשאירה את העובדים להרוויח בקטן? אילו שכר המינימום היה עולה ל-30 ש"ח, הכל היה נראה אחרת. ואם יבואו המעסיקים וייקרו את מוצריהם, יש צורך בהתערבות של המדינה ולהגביל מחירים מגבוה. המעסיקים יכולים להרוויח פחות ועדיין לחיות ברווחה. הם לא חייבים לדאוג לצאצאיהם העתידיים בדור השביעי .
ויש עודף באוצר והכנסות מהגז | 03.02.14
40.
אולי, במקום להעלות מיסים ולחפש את המעלימים....
אולי כדאי שהמיסים יהיו בגובה כזה שיהיה יותר שווה לשלם אותם מאשר להעלים אותם? להחביא כסף זה לא עסק זול. רואי חשבון, עורכי דין ועלויות של פעולות בבנק - הכל עולה כסף. אולי פשוט תעשו מס אחיד לכולם. לא גבוה במיוחד? אבל לא - הפתרון בארץ הוא תמיד יותר גביה, יותר אכיפה, העלאת מיסים, גזרות על ציבור. אם אינטל משלמת 10%, למה עסק קטן נקרע עם פי כמה יותר מיסים ?
צ'יקו החולוני  | 03.02.14
39.
איך אנשים מצליחים לגדל ילדים נורמליים פה ?
או שלא ממש מצליחים הורים טרודים בבעיות פרנסה, לא גומרים את החודש מעון עולה כמו עוד משכנתא אז איך ? אני רואה בכבישים אנשים נוסעים עם מכוניות מסחריות גדולות, שרק ההוצאה על הדלק שלהם היא 2,000 ש"ח בחודש, חוגים, נסיעות לחו"ל, אוכלים בחוץ... כניראה שהם מרוויחים טוב או עובדי ציבור שחיים על חשבון הקופה הציבורית ביבי רואה זאת ואומר, אוקי, המצב טוב יש מכוניות חדשות יש ג'יפים יש נסיעות לחו"ל מסעדות מלאות ימי הולדת לקטנטנים באלפי ש"ח העניין הוא שאת העניים לא רואים אין להם כסף בשביל להסתובב בקניונים ובמסעדות, בשדות התעופה יש פה קבוצה שחיה ממש טוב, ויש פה קבוצה שנלחמת כל יום בשביל לשרוד וזה החולי של החברה הישראלית המשוסעת
ענת | 03.02.14
36.
המדינה הזו כבר אבודה - בסיום התואר שלי אני עף מפה!
אני בן 26, שירתתי בצה"ל 4 שנים והשנה מסיים את התואר הראשון. האפשרויות של בחור צעיר ללא קשרים, להתקדם, להרוויח משכורת גבוהה ואולי אף חלילה גם לחסוך שואפת לאפס! זה פשוט בושה..אני לא מוכן לגזור על עצמי חיים שכאלה ולכן כבר החלטתי שבסיום התואר אני עובר למקום אחר.. אולי עוד 20 שנה אחזור חזרה
תומר בן 26 | 03.02.14
35.
כמאמר של אקדמאי, מרתק, כמאמר של ח"כ כעשור זו פשוט בושה
הכל טוב ויפה שאתה יודע את כל התשובות, אבל ביקורת כזו נותנים מבחוץ. כאיש שנמצא כעשור בכנסת, בוא תאיר את עיננו מה אתה באופן אישי עשיתה (בחוקים ובפעולות בפועל ולא בדיבורים והצהרות) כדי לשנות את המצב ולהילחם בתופעות האלה. מצבנו רק הולך ומידרדר בכל שנה מאז שאתה בכנסת, חלילה זו לא אשמתך האישית, אבל כאחד מ- 120 נציגנו וגם כשאתה לא בממשלה אתה חבר בכיר במפלגה שנמצאת בין 3-4 המפלגות הגדולות כל התקופה הזו, ספר לנו כשליח הציבור מה הפעולות שלך שגרמו לשינוי במצב הזה. אין כאלה? אם יש הן שוליות? מעניין, כי בכל מקום עבודה אחר על חוסר הישגים וכישלון במשימות מפטרים אנשים הרבה יותר מוקדם מזה, רק בארץ ה"נפלאה" שלנו בטלנים יושבים שנים על שנים בכנסת מבלי תחלופה רצינית וללא שום צורך בהצגת קבלות על מעשיהם. אז לפני שמבקרים את המערכת שהיא ללא ספק רקובה מהיסוד, אולי בוא נתחיל בלבדוק מה הכשלים במי שמתיימרים לנהל את המדינה הזו. אבל למה באמת אפשר לצפות כשראש הממשלה שמכהן הכי הרבה בהיסטוריה של המדינה מתמחה באי עשייה. אז שיהיה לנו יום אירן, כי עצם קיומם אמור להשכיח לנו את כל הצרות האחרות...
 | 03.02.14
32.
שוב כתבה נכונה - שוב חזרה על מה שכולם יודעים מזמן
הון/שלטון הגיעו לנוסחה מנצחת שמשמעותה הפשוטה - הקלות לאליטה ביבי חשב (אולי בתמימות) שאם הוא יחזק את האליטה אז החוזק יחלחל מטה לשאר השכבות - כאשר בפועל כולנו יודעים שזה לא קרה. מה שקרה זה שבפועל הכסף נשאר למעלה אך לא פחות גרוע - חיזוק האליטה פתח פתח לניצול לרעה של הכוח עד כדי התעללות בשכבות החלשות חוקי השכר והעבודה התרוקנו מתוכן - במקום שתנאי העבודה ישתפרו כי התאגיד מרוויח יותר, המעבידים קיבלו רעב לעוד כסף, וכשאין כל פיקוח, אין כל בעיה להעביד בלי הגבלת שעות ובמקביל לשחוק את השכר - פשוט וקל כך גם לגבי החינוך, הבריאות, הרווחה, הפנסיה וכד' - הניהול הועבר לידיים פרטיות מהאליטה כמובן, וממש באותו האופן , מתברר שלא כל כך מעניין אותם שם למעלה להעניק לעם משהו טוב, כשאפשר לקחת הביתה (או יותר נכון לבנקים בשוויץ, קיימן ומקומות אחרים) מליונים שיישארו במשפחה לדורות. סביר שיהיו עוד כתבות מאותו הסוג - אולי מתי שהוא נבין שהבעיה לא בין השמאל לימין לערבים ולחרדים, אלא בכנסת ! ואפשר וכדאי לאחד כוחות גם אם את המיליארדים שגנבו מאיתנו כבר לא נראה...
ירון | 03.02.14
28.
עודף בירוקרטיה ורגולציה, נטל מס מטורף, ועדים גדולים שסוחטים את כולנו - אלו הבעיות האמיתיות
החרדים והערבים ייצאו לשוק העבודה, למעשה ירוצו אליו ויעמדו בתור - ברגע שתצומצם דרסטית מערכת ה"רווחה" שמאפשרת להם להתקיים בלי הצורך לעבוד כמו כולם (וגם להתרבות בקצב שאין שום קשר בינו לבין יכולתם הכלכלית העצמאית); המחירים כאן יירדו דרסטית (ושכר הנטו יעלה גם הוא) אם המדינה תפסיק להטיל מיסי עתק (ככל שהמס גבוה יותר, גם הפיתוי להעלים גבוה יותר...), בירוקרטיה שמצריכה שעות עבודה רבות, ורגולציה שמשבשת כליל את השוק. אין זה מתפקידה של המדינה "להשקיע בתעשיה" וכיו"ב התערבויות בכלכלה! אין זה, אגב, מתפקידה של המדינה (למעשה, זה די מנוגד לתפקידה) לספסר בקרקעות בזרוע אחת (המינהל), ולנפח בועות בזרוע שניה (בנק ישראל) - והרי מחירי הנדל"ן הם המרכיב הכי קשה של יוקר המחיה בישראל... שיחרור קרקעות מאסיבי (במטרה להוציא מהמנהל רוב מוחלט מהקרקעות בתוך שנים ספורות לידי השוק), ביטול מגבלת שימושי קרקע, והעלאת הריבית לרמה טבעית - אלו הפעולות הדחופות ביותר להשארת הדור הצעיר כאן. מה שכן, חוק עידוד השקעות הון הוא באמת שערוריה שצריכה להתבטל. מצד שני, מס החברות הכללי הוא גבוה מדיי (מעל פינלנד, שבדיה ובריטניה!) וצריך לרדת. הרבה יותר הוגן ונכון יהיה להטיל מס אחיד של 20% על כל החברות במשק ללא יוצא מן הכלל.
יבגני | 03.02.14
27.
לא יעזור
המדינה בהתפוררות ובמסלול תלול כלפי מטה. לא יעזור דבר מכיוון שהכי קל זה להיטפל לחלשים וזה מה שהמדינה תעשה. בעלי ההון והעסקים הגדולים ימשיכו לעשות תרגילים ולרשויות המס יהיה קשה מאד לטפל בהם. הרבה יותר קל יהיה לגבות מהקטנים והחלשים שהם רוב מוחץ של האוכלוסיה וזה מה שנעשה ומה שיעשה גם בעתיד. כמי שעוקב וחרד אני לא רואה כל שינוי אלא מצב הרבה יותר גרוע בשנים הקרובות מלבד המצב הביטחוני שהולך ומדרדר הכל מכבסת מילים ולא יותר,,, מי שיכול שיעזוב,, גם אני שוקל זאת בכובד ראש.
מאוכזב ממדינת ישראל | 03.02.14
26.
צריך לצאת למחאות זועמות ואמיתיות
1. נדרוש מהמדינה להביא את הסינים לבנות כאן במקום החבר'ה הישראלים\לוותר על מרבית מחירי הקרקעות באזורי הביקוש. 2. נדרוש מהמדינה באופן זמני להגביל את שכר הדירה באזורי ביקוש\ להציף את המדינה בקראוונים ויבילים כמו של הצבא. 3. נדרוש מהמדינה לוותר על שקל או שניים מהמס על הדלק. 4. נדרוש מהמדינה לוותר ב-20-30% המס על רכבים חדשים לבעלי רכב בפעם הראשונה בחייהם. 5. נדרוש מהממשלה להאיץ ברפורמות יבוא מסיבי של מוצרי מזון(כפי שהצהירה), כולל מזון לא כשר, וכולל מוצרי חלב(ממדינות כמו קפריסין, יוון או תורכיה). כך יתאפשר להקים רשתות דיסקאונט או קואפרטיבים של מזון ללא תלות בחברות העושק המקומיות. 6 נדרוש ביטול כמעט מוחלט של מע"מ על מוצרי מזון- ביזיון מתמשך שאין כדוגמתו ולא אמור להיות באף מדינה מתוקנת. 7. נדרוש הקלות במיסוי למלונות- תיירות זה חשוב מאוד. 8. נדרוש לגליזציה של סמים קלים והימורים- גם במחיר רגולציה גבוהה ובמיסוי כבד. זה מה שיביא יותר תיירים ויפצה על כל מיני צמצומי מיסים פה ושם. את המחאה יש לארגן לא רק בפייסבוק אלא גם ברחוב. צריך לשלוח פעילים לרחוב וגם בסופ"שים במקומות בילוי ולזעוק למבלים שכדאי להתעסק בדברים חשובים יותר. יש ללכת למרכזי ערים\טיילות\אזה"תים\קניונים עם מגאפונים וכל מה שקשור לזה ולהפיץ את הבשורה. יש לנער את מנהיגי הסטודנטים האדישים שעסוקים בעיקר בליחצ"ן מסיבות, למען מטרה נעלה. המחאה צריכה להתבצע תחילה באזור ת"א ולאחר זמן מה לעבור לירושלים מול הכנסת. שאו ברכה.
שוזי | 03.02.14
25.
ומה עם בורות השומן במגזר הציבורי??
מסכים עם בוורמן אבל המדינה צריכה להסתכל קודם כל על עצמה ואח"כ על האזרחים . המשכורות והפנסיות של חלק מעובדי הציבור הם שערורייתיים (בעוד חלק אחר המגזר הציבורי בקושי גומר את החודש) . אני מדבר כמובן על גופים כמו צה"ל והשב"כ אבל לא רק , הקומבינות מחלחות לכל פינה .גם באוניברסטאות אני סמוך ובטוח שיש קומבינות שאני ואתם מממנים בלא מעט כסף . המדינה משלמת ותשלם פנסיות לכל מיני אנשים לא נחוצים במיוחד במאות מיליארדי שקלים במרוצת השנים.
יואל | 03.02.14
22.
פרופסור ברוורמן צודק אך אוסיף
שמדינת ישראל, היא מדינה אלימה וכוחנית. אתם לא צריכים לקחת את המילה שלי, תראו מה קורה בתור לפלאפל נניח. תראו מה קורה לאדם מנומס, שקט וסבלני בארץ, לרוב הוא יקבל על הראש מאיזה ערס בבון. הכתבות האלה מתפרסמות כבר שנים ואין ממש שינוי או אפילו הכרה בעוד מאות אלפי ישראלים פשוט אוכלים ח@# על בסיס יום יומי ומשועבדים למשכורת. אז מה עושים? חוסמים את איילון מפסיקים לעבוד לכמה חודשים ממוטטים את השיטה מהפיכות לא נעשות בדיבורים, אלא באלימות! (וחס וחלילה אינני מטיף לאלימות פיזית, אלא ממשלתית) חלאס דיבורים צאו כבר לרחובות!!!
אבי | 03.02.14
15.
הרעיון שלך נפלא אבל לא בארצנו, מבחינתי אין כבר אמון בממשלה.
ואני גם לא מאמין שזה יקרה בקרוב, קודם ימנו ועדה אח"כ עוד ועדה ואח"כ ועדה לכשלונות של הועדה הקודמת.. מתי שכל הממשל הבכיר יתחלף והדור הצעיר יתפוס את הפיקוד אז יהיה טוב, כי אין לנו חשיבה ארכאית כמו למנהיגים שלנו שחיים בצל פצצת האטום של איראן.
סטודנט 26 | 03.02.14
9.
זה לא פועל ככה
העלמת מס קלה הרבה יותר ממציאת מעלימי מס. יש שלוש סיבות גדולות למוסר תשלום מס נמוך בארצינו. הראשונה - אי כבוד לחוק, אצל כולונו, ובמיוחד במגזרים הערבי והחרדי - לא ציוניים. זה קשה לפיתרון. השניה - מיסוי ממש ממש גבוה - ככל שהמס גבוה יותר, התמריץ להעלים גבוה יותר. ואם תגביר מיסוי ואכיפה, בסך הכל תדאג לחדשנות רבה יותר בתכנוני מס ובהעלמת מס. ותכנון מס הוא זכות - כל עוד הוא נעשה על פי חוק. הסיבה השלישית היא שאנחנו לא מקבלים הרבה תמורה לכל המס הזה שאנחנו משלמים. הדרך לפתור את בעית הגביה היא א. מסים פשוטים והגיוניים - לא כפל מס על כפל מס עם קצת פטורים ממס למי שאנחנו אוהבים. מס פשוט, אחיד ואחד. ושנית - מס נמוך וקיצוץ חד בדרג מנהלתי במגזר הציבורי - לא קיצוץ רופאים מורים ועובדים סוציאליים אלא פקידונים שדוחפים נייר מצד אחד של השולחן לצד השני במשכורת גבוהה בגלל חוקים מסובכים מדי, עדף רשויות, עודף פיקוח (שגורם לריכוזיות, כי הקטנים לא יכולים לעמוד במשקל התקנות, אגב) ובאופן כללי עודף ממשלה.
נמרוד | 03.02.14
2.
אנחנו עם שנשלט ע"י חונטה צבאית
עם תאבון שנתי של כ100 מיליארד שקל. שום דבר לא ישתנה כל עוד הם בשליטה. הם ימשיכו לחרבן לנו בשכל עם איומי שרק, להוציא בני 45 לפנסיה עם 16K כל חודש לכיס, לקנות דירות במחירי בועה להשקייה, לחגוג על חשבון הבריאות של הציבור חינוך של ילדינו והכי הזוי על חשבון הבטחון שלנו.
אלון | 03.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת