50. ל -1 , אני לא מבין מה הכשלון במטרונית אומנם אף פעם לא נסעתי עליה, אבל זה נראה שאנשים נוסעים בסבבה בלי פקקים מיותרים רק כמה רמזורים פה ושם שרובם ירוקים, וסה"כ זה די נוח(שוב לפי מה ששמעתי) | 17.02.14 (ל"ת)
49. אפשר בעוד 5 שנים לפתוח 10 קוים של רכבת תחתית בגוש דן בעלות נמוכה תוציאו מכרז למהנדסי חפירת המנהרות בעזה, המהנדס שיזכה יהיה זכאי הוא ומשפחתו ועד 1000 פועלים ובני משפחתם לקבל אזרחות ישראלית ולעבור לגור בישראל. תוך 5 שנים יהיו כאן 10 קווי רכבת תחתית לתפארת ותוך 10 שנים אפשר יהיה להאריך את הקוים הללו אפילו עד עזה. המהנדס הזוכה יקבל שכר מקביל לשכרו של מנהל בית חולים בישראל ואילו הפועלים יקבלו משכורות של עובדי חברת נתיבי ישראל העובדים בסלילית כבישים, מדובר בשכר סביר לעובד ישראלי אולם גבוה מאוד ביחס לשכר הממוצע של תושבי עזה. אחד העם | 16.02.14 (ל"ת)
47. ב-פאקינג צפון קוריאה יש רכבת תחתית!!! רק אצלנו מלאימים ומפריטים פרוייקט שעוד לא התחיל בכלל. מדינת חלם!!! טל | 15.02.14 (ל"ת)
46. "תחתית ללא תחתית". לצרף יחידת חקירות של המשטרה לצוות המנהל, לשם חקירה בזמן אמת. הפרוייקט יסתיים עם הרבה מליונרים חדשים, שפיקחו, שאישרו תכניות וחריגות וקבלנים שמרמים מראש. tuvia | 15.02.14 (ל"ת)
45. בהתחלה זה עוד הצחיק כל הבדיחות על כך שישראל תנחת במאדים, וכל השנים המופרכות שזרקו לאוויר, לפני שתהיה רכבת תחתית\קלה בתל אביב. אז זהו, זה כבר לא משעשע אותי. קורה כאן משהו שטרם הצלחתי להבין במלואו, וכנראה לא אבין ורק אחתום עם חלמאות ושחיתות. אולי זה בתל אביב, אבל זה פרוייקט לאומי. משהו שצריך להיות בסדר גודל כזה שראש הממשלה ושריו לא הולכים לישון בלי שהם מקבלים עדכון על זה. מביך לראות שבערים רבות בעולם מוקמים קווים שלמים מתחת לאדמה בתוך שנים ספורות כולל כל הבירוקרטיות, בזמן שבישראל איש מהעוסקים בדבר לא רוצה לטפל בזה. זה כבר לא מצחיק. הגיע הזמן שהעם יפסיק להתעסק במחירי הקוטג' כי זה הסימפטום - המחלה האמיתית היא השלטון הרקוב על כל מוסדותיו. כשיש ריקבון - זורקים לפח ומתחילים מהתחלה. על זה צריך לצאת לרחובות. יגאל | 14.02.14 (ל"ת)
44. מתי תקלטו שחלק ניכר מהמקטעים הם מתחת לאדמה? כולם חושבים שסיפור ירושלים יחזור על עצמו שמדובר במשהו שונה! מה שכן השחיתות שנחשפה עד כה במהלך הפרוייקט הזה לא מתאימה אפילו למדינות נחשלות. | 13.02.14 (ל"ת)
43. רק רוצה להזכיר לנת"ע מדוע הם הילאימו את הפרויקט במכרז הפרויקט זכו חברה ישראלית, סינית [שמומחית במנהרות] וחברה פורטוגלית [ שמומחית ברכבות תחתיות ] וחברה גרמנית [שמומחית בהנדסה של פרויקטים בסדרי גודל גדולים מאוד]. ואז פרץ המשבר הכלכלי העולמי והחברות הללו התקשו להשיג סגירה פיננסית. כל החישובים הראו שעדיף לחכות מספר חודשים , המשק התחיל לצאת מהמשבר והיו סימנים חיוביים. היה ברור שחברה ממשלתית תבזבז הון עתק ולא תגיע לכלום. כי אין לה שום נסיון בעניין ולא יכולות. אבל בחלם התעקשו להחזיר את זה לנת"ע. אגב רוב הטוקבקיסטים אז צעקו כמו שהם צועקים היום בלי להבין כלום בנושא. אז השנים עברו הכספים בוזבזו ואנחנו עדיין בתעלת בלאומליך זוכרת נשכחות | 13.02.14 (ל"ת)
42. "מטרת הצוות היא לבחון האם ניתן להוציא למכרזים מקטעי עבודה בקו האדום" "ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף 2014" אתם מבינים למה אין לנו רכבת תחתית עדיין? (חוץ מההתנהלות הפיננסית הכושלת), אנחנו עכשיו בפברואר 2014, למה לעזאזל צוות שהקימו צריך שנה שלמה "לחשוב", כדי שיחזיר תשובה רק בסוף השנה?? אתם לא מבינים שזה מצב חירום? התחבורה במרכז היא שואה! אבל מה אכפת למנותקים האלה שבינתיים "חושבים" להם במשך שנה שלמה. יאצ'ק | 13.02.14 (ל"ת)
41. ל- 38 : הוצאת לי את המילים מהפה. צריך לעצור את הפרוייקט מיידית !!! תל אביב לא זקוקה ל TRAM יקר ומסורבל במליארדים !!! תל אביב ומדינת ישראל זקוקים לרכבת תחתית נורמאלית כמקובל בכל עיר גדולה . חבל על הכסף והזמן של תושבי המדינה. השר כץ - תעשה את הדבר הנכון והמתבקש: עצור את הפרוייקט והחליפו ברכבת תחתית. עמוס | 13.02.14 (ל"ת)
39. המטרה האמיתית: ג'ובים למקורבים בלי שיצטרכו לעשות כלום מטרת הפרוייקט (שאמור היה להתחיל לפעול ב-2015) הוא הזרמת כספי ציבור לכיסי מקורבים לשלטון ולעירייה. בינתיים הפרוייקט מתנהל לפי התוכניות. קרונות הרכבת הקלה נקנו והיו כבר אמורים להיות כאן. רק במיקרה עלה מישהו רע על העניין וגרם להפסד כספי רב להרבה מקורבים. אין באמת צורך ברכבת קלה בת"א. בסכומים המדוברים אפשר להתחיל לבנות רכבת תחתית או לקחת חברה זרה שתבנה כזו כאשר חלק מהרווחים יהיו שלה. אבל את אף אחד לא באמת מעניין התושבים וצרכי התחבורה שלהם. נועם | 13.02.14 (ל"ת)
38. חלם חלם חלם חלם מי צריך רכבת קלה קרי:טראם, קרי:חשמלית במטרופולין כמו תל אביב? בכל העולם עוברים לרכבות תחתיות ומבטלים לאט את הטראמים. שנית,מדובר על קו אחד ארוך ומסורבל בין פתח תקוה לבת ים שאינו עובר במרכז העיר. ממילא ניתן להגיע כבר היום ברכבת מפתח תקוה לבת ים ברכבת ישראל. צריך היה להקים (ע"י חברות בינ"ל מומחיות לדבר) קווים לתוך מרכז הערים ומהפריפריות כדוגמת ה S Bahn ו ה- U Bahn בערי גרמניה,בווינה וכו. אם מישהו גר בפתח תקוה ויש לו דודה בבת ים יוכל להשתמש בקו האדום אבל לא לצורך כל משקיעים מיליארדים אבודים. מה עם תושבי הרצליה,חולון,רמת השרון,רוב רובה של רמת גן,קרית אונו,ראשל"צ,רוב תושבי ת"א וכו? מה עם מי שעובד במרכז תל אביב? ברור שכל התפיסה שגויה ומתאימה לעולם השלישי והרביעי. חבל על הבזבוז והחלמאות. התייאשנו ממזמן.... צביקה ה | 13.02.14 (ל"ת)
37. אעלק מדינת היי טק, לא מצליחים להחליף את הרכב הפרטי וכל מערב אירופה כבר הצליחה מזמן סטודנט | 13.02.14 (ל"ת)
36. "ניסיון בתחום התחבורה" אינו בהכרח ניסיון מוצלח צריך למנות מישהו שיש לו ניסיון טוב, כלומר מישהו שהצליח לסיים פרוייקטים גדולים בהצלחה. לא מישהו שיש לו ניסיון כלומר שהיה בתפקיד אבל לא הצליח בשום דבר. אלון | 13.02.14 (ל"ת)
35. הפרטה של הרכבת הקלה - אסון למשתמשי הפרוייקט וכבר היינו בסרט הזה, בירושלים. אז או שהציבור ישלם דרך תקציב המדינה את מחיר הקמת הפרוייקט כפרוייקט מולאם, או שהציבור ישלם דרך רמת שירות שתואמת שיקולים כלכליים של יזם הפרוייקט, כפרוייקט מופרט. בל נשכח: ליזם לא תהיה סיבה לספור את הלקוחות שלו, אלא רק את כספם. הדוגמה בירושלים כבר מוכיחה את הדבר: משרד התחבורה לא יכול לקבוע שינויי תחבורה שישרתו את הציבור, כי הם נוגדים את ההסכם עם היזם. כך יוצא שהציבור משרת את היזם במקום ההיפך. כמובן שמשרד התחבורה מכחיש את העובדה הזאת, אבל הוא עושה זאת כי כך כדאי לו. האם ניתן לנהל פרוייקט מולאם ללא שחיתות? כנראה שזה מאד קשה, אבל מצד שני ניתן לחשוף את השחיתויות ולתקן אותן. לעומת זאת, לאחר שייחתם הסכם בין המדינה ובין יזם, ויסתבר שיש לבצע בו שינויים בנקודות אלה או אחרות - יהיה הרבה יותר קשה לבצע שינויים, כי יש הסכם ויש יזם. הציבור ישלם את המחיר בכל מקרה. דני | 13.02.14 (ל"ת)
34. למה להפריע ל"חברה" מפרוייקט נת"ע להמשיך להינות הרי ידוע לכולם כי רכבת לא תהיה אז תנו להם להנות משכר ותנאים טובים כי תוצרת לא צריך ולא חייבים לתת. אנחנו האזרחים תמיד נשלם-אם תהיה רכבת וגם אם לא תהיה רכבת אוי ויי | 13.02.14 (ל"ת)
33. מקווים שלפחות עכשיו שהקודקוד התחלף - יהודה יציל את המצב שיהיה לו המון בהצלחה מושיק | 13.02.14 (ל"ת)
32. השערוריה הכלכלית הגדולה בתולדות המדינה פרויקט מיותר, שלא יפתור בכלום את בעיות התחבורה בגוש דן (במקום לעזור למיליון האנשים הנכנסים מדי יום מהפריפריה לעבוד בגוש דן - מטפלים במי שנוסע בין פתח תקוה לבת ים...) - והולך לבלוע את כל תקציבי התשתיות של מדינת ישראל בעשור הקרוב. לאף פוליטיקאי אין ביצים לומר "די! - עוצרים את זה לפני ששורפים עוד 20 מיליארד שקל על כלום". רונן | 13.02.14 (ל"ת)
31. לאדון מתגובה 28, אנחנו כבר מתים מזקנה, לא מהעבודה. הקשקוש שלך היה נשמע הגיוני אם היה לוקח למדינה 10-15 שנים לבנות רכבת קלה בתל אביב. (ואני עוד זרקתי להם כמה שנים ספייר עלי). אבל... מה לעשות... כבר יותר מעשרים שנה שומעים על הבדיחה הזאת שנקראת רכבת פנימית בת"א. אז חאלאס עם הזיבולי שכל על עובדים סינים שבונים מהר ומתים מהר. כי כאן לא בונים בכלל. | 13.02.14 (ל"ת)
30. "חזון-המסוקים" באיחור של 17 שנה ..... קשה לי להבין מדוע לא עשינו את זה כבר בשנת 1997 . כנראה שהיינו "מדינה בפוסט טראומה" לגבי המסוקים.... והגיע הזמן לעשות "ויפוצו מעייניך החוצה" כלומר - להפיץ את חזון-המסוקים באופן-פרדוכסלי דווקא בגלל האסון .... ולקדם בכך את התחבורה המעופפת. צריך בשביל זה הרבה חינוך לחדשנות - צריך יצרן מסוקים לדר החינוך החדש אפא | 13.02.14 (ל"ת)
29. פרויקטים בעמ תגידו לי למה לא שואלים ומפרסמים לאן הלכו המיליארדים אולי הגיע הזמן לתת לחברות פרטיות לתכנן וליבנות רכבת קלה וגם כבישים המצליף | 13.02.14 (ל"ת)
28. לכל הסקפטים שחשובים שלא עובדים על הרכבת, אז בהחלט עובדים כבר על התחנות. וכן, אולי בסין בונים מהר רכבות אבל ג העובדים מרוויחים פרוטות ויש שמתים מרוב עבודה. כן, מתים מרוב עבודה. הישראלים מוכנים לעבוד ככה?????? אז תפסיקו לקטר. יש תנופה אדירה בתחום התשתיות ומי שלא מבין בזה שלא יקטר בטוקבקים כל היום.... lala | 13.02.14 (ל"ת)
25. רכבת תחתית בתל אביב אנשים כבר שכחו שמי שאמורה היתה לבנות את הרכבת התחתית בתל אביב זו חברת "סימנס " הגרמנית שיודעת כמה דברים בתחום הרכבות . אבל אצלנו החליטו לא להוסיף לסימנס כסף כי אנחנו נעשה את זה טוב יותר ובעלויות נמוכות יותר . נו , אז החליטו ! בינתיים סידרו ללא מעט מאנשי שלומנו ג'ובים במיליוני שקלים והרכבת לעולם לא תקום כי לאף אחד בארץ אין מושג ירוק איך עושים דבר כזה . העיקר שיש מנכ"ל חדש שיקבל מאה אלף שקל בחודש ובא לציון גואל . גדעון סחר | 13.02.14 (ל"ת)
24. וכץ רוצה לבנות נמלים חדשים פחחחח כן כצי מה יש לך להגיד על זה סך הכל חריגה של 7 מיליארד שקל בבניית רכבת שלא התחילה כבר 20 שנה ואתה רוצה לבנות 2 נמלים אחח חייבים למצוא לך מקום במרפאת בריאות הנפש וזריז. שי | 13.02.14 (ל"ת)
22. שיתחילו לעבוד, אפילו אם יהיה יקר יותר נמאס מהפקקים, המשק מפסיד יותר כסף מהחריגה בתקציב באובדן שעות וזיהום מיותר אסף | 13.02.14 (ל"ת)
20. חדלי אישים. אפסים. בסין תוך חצי שנה הכל היה בנוי ומתופעל!!!! בתל-אביב לעולם לא תהיה רכבת תחתית ישראל מתפקדת כמדינת עולם שלישי | 13.02.14 (ל"ת)
19. צריך לתת לחברה כמו DeutscheBahn זיכיון להקים תשתיות בכל הארץ רק חברה בסדר גודל כזה מסוגלת להנפיק מערכת יעילה ואיכותית, תוך התחשבות בניסיון שצברה במאה השנים שחלפו. אם הצליחו להרים מערכת תחתית באדמת ברלין הבוצית ומערכת עילית שטסה ברחבי אירופה, אין סיבה שלא יצליחו להרים משהו דומה בישראל שעיקר שטחה הוא כגודלה של עיר מערבית. הצעה | 13.02.14 (ל"ת)
18. אפילו בדלהי יש רכבת תחתית ואחר כך אומרים שהודו היא מדינת עולם שלישית... אנחנו מתקרבים לשם בצעדי ענק | 13.02.14 (ל"ת)
15. נשמע כיף לעבוד ב"חברה" הזו. שנים לא עושים כלום, מוציאים את ה"עבודה" למכרז ואז "מנהלים" את מי שלא עושה כלום במקומך... גן עדן... שוקי | 13.02.14 (ל"ת)
14. לא למדו מחיפה וירושליים פשוט בושה. אם זה לא מתחת לאדמה זה לא שווה כלום! (חוץ מלקבלנים שמקבלים כסף). בחיפה המטורונית היא אסון (שעוד יגבה בחיי אדם), בירושליים כנ"ל. בניה של רכבות עירונייות רק מתחת לאדמה! דודו | 13.02.14 (ל"ת)
13. איך נירפא מהמחלות !! זה נורא! 20 שנה מדברים ! פונקציונרים מתעשרים! ואין עתיד לדיבורים ! אפשר לרפא את המחלה הנוראה הזו !? ניצה | 13.02.14 (ל"ת)
11. אתם מבינים עכשיו למה אין אף פעם כסף לשום דבר ? כל שנה מתכנסת ועדת התרופות ושוברת את הראש איזה תרופות יכנסו לסל בעלות הכוללת שמוקצבת של 300 מיליון שקל , הרבה חולים במחלות קשות נשארים מחוץ לסל והמשפחות שלהם קורסים כלכלית ! ואילו ברכבת הקלה בתל אביב שהוא רק מייצג את מה שקורה בכל הפרויקטים בארץ יש נכון לעכשיו חריגה של כמעט 7 מיליארד שקל ! אני אחזור על זה חריגה של כמעט 7 מיליארד שקל ! זה פשוט טירוף !!! אילן | 13.02.14 (ל"ת)
10. נתע סיימו להקים מנהלת משוחתת השותה את כספי הציבור עכשיו אפשר להפריט. אך חס וחלילה לגעת במנהלת נתע המתפרסת על 3 קומות בעזריאלי תל אביב ומשלמת מאות משכורות לעובדי מדינה כושלים מהיר ועצבני | 13.02.14 (ל"ת)
7. ==אז מה היה לנו?== ברגע האחרון פוצצו עסקה עם חברה פרטית MTS בגלל עלויות שאיבת המים ,משהו כמו 125 מליון ש"ח. הלאימו ,כלומר ריפדו פונקציונרים בגובים מפנקים והוציאו מילארדים על..כלום. ועכשיו חוזרים שוב להפרטה (בטח איזה טייקון רוצה את הפרוייקט כדי לרפד גם את עצמו). במקביל החברה מעזה כבר חפרו מואות קילומטרים במחיר הרבה יותר זול ביזיון אילן | 13.02.14 (ל"ת)
4. 11 שנה להקים רכבת ממש התנהלות תקינה בסין היו בונים תוך שנה שנתיים, אבל שזה לא יפריע לכל העובדים במלכה בינתיים לקבל משכורות ובונוסים. לאון | 13.02.14 (ל"ת)
1. בנת"ע שוקלים להפריט את האוצר הקמת רכבות זה פרוייקט ליהודים ובטח לא לישראלים. הללו טובים בקומבינות ולופט גשפט. בחיפה יצאו בפרוייקט גרניוזי של אוטובוס מפרקי שאמור הייה לעלות חצי מליארד ש"ח טיפס למילאארד שש מאות וארבעים מיליון ש"ח ובנתיים מתגלה ככשלון מוחלט. התכנון, הביצוע, ההקמה כולו ישראלי. לעומת זאת את מנהרות הכרמל הקימה חברה סינית וראה זה פלא הכל הייה בהתאם ללוחות הזמנים, מספר תקלות מנימלי וכו'. העניין שבמקום לתת את הפרוייקט לחברה שמתמחה בכך כולל הניהול נותנים אותו למעכרים שהם חברים של פוקנציונרים במשרד ממשלתי זה או אחר או של פוליטיקאי זה או אחר. ככה בדיוק זה נראה. יהונתן הלוי | 13.02.14 (ל"ת)
באוצר שוקלים להפריט מחדש את הרכבת הקלה בתל אביב
50 תגובות לכתיבת תגובה