אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

באוצר שוקלים להפריט מחדש את הרכבת הקלה בתל אביב

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

49.
אפשר בעוד 5 שנים לפתוח 10 קוים של רכבת תחתית בגוש דן בעלות נמוכה
תוציאו מכרז למהנדסי חפירת המנהרות בעזה, המהנדס שיזכה יהיה זכאי הוא ומשפחתו ועד 1000 פועלים ובני משפחתם לקבל אזרחות ישראלית ולעבור לגור בישראל. תוך 5 שנים יהיו כאן 10 קווי רכבת תחתית לתפארת ותוך 10 שנים אפשר יהיה להאריך את הקוים הללו אפילו עד עזה. המהנדס הזוכה יקבל שכר מקביל לשכרו של מנהל בית חולים בישראל ואילו הפועלים יקבלו משכורות של עובדי חברת נתיבי ישראל העובדים בסלילית כבישים, מדובר בשכר סביר לעובד ישראלי אולם גבוה מאוד ביחס לשכר הממוצע של תושבי עזה.
אחד העם | 16.02.14
45.
בהתחלה זה עוד הצחיק
כל הבדיחות על כך שישראל תנחת במאדים, וכל השנים המופרכות שזרקו לאוויר, לפני שתהיה רכבת תחתית\קלה בתל אביב. אז זהו, זה כבר לא משעשע אותי. קורה כאן משהו שטרם הצלחתי להבין במלואו, וכנראה לא אבין ורק אחתום עם חלמאות ושחיתות. אולי זה בתל אביב, אבל זה פרוייקט לאומי. משהו שצריך להיות בסדר גודל כזה שראש הממשלה ושריו לא הולכים לישון בלי שהם מקבלים עדכון על זה. מביך לראות שבערים רבות בעולם מוקמים קווים שלמים מתחת לאדמה בתוך שנים ספורות כולל כל הבירוקרטיות, בזמן שבישראל איש מהעוסקים בדבר לא רוצה לטפל בזה. זה כבר לא מצחיק. הגיע הזמן שהעם יפסיק להתעסק במחירי הקוטג' כי זה הסימפטום - המחלה האמיתית היא השלטון הרקוב על כל מוסדותיו. כשיש ריקבון - זורקים לפח ומתחילים מהתחלה. על זה צריך לצאת לרחובות.
יגאל | 14.02.14
43.
רק רוצה להזכיר לנת"ע מדוע הם הילאימו את הפרויקט
במכרז הפרויקט זכו חברה ישראלית, סינית [שמומחית במנהרות] וחברה פורטוגלית [ שמומחית ברכבות תחתיות ] וחברה גרמנית [שמומחית בהנדסה של פרויקטים בסדרי גודל גדולים מאוד]. ואז פרץ המשבר הכלכלי העולמי והחברות הללו התקשו להשיג סגירה פיננסית. כל החישובים הראו שעדיף לחכות מספר חודשים , המשק התחיל לצאת מהמשבר והיו סימנים חיוביים. היה ברור שחברה ממשלתית תבזבז הון עתק ולא תגיע לכלום. כי אין לה שום נסיון בעניין ולא יכולות. אבל בחלם התעקשו להחזיר את זה לנת"ע. אגב רוב הטוקבקיסטים אז צעקו כמו שהם צועקים היום בלי להבין כלום בנושא. אז השנים עברו הכספים בוזבזו ואנחנו עדיין בתעלת בלאומליך
זוכרת נשכחות | 13.02.14
42.
"מטרת הצוות היא לבחון האם ניתן להוציא למכרזים מקטעי עבודה בקו האדום"
"ההחלטה צפויה להתקבל עד סוף 2014" אתם מבינים למה אין לנו רכבת תחתית עדיין? (חוץ מההתנהלות הפיננסית הכושלת), אנחנו עכשיו בפברואר 2014, למה לעזאזל צוות שהקימו צריך שנה שלמה "לחשוב", כדי שיחזיר תשובה רק בסוף השנה?? אתם לא מבינים שזה מצב חירום? התחבורה במרכז היא שואה! אבל מה אכפת למנותקים האלה שבינתיים "חושבים" להם במשך שנה שלמה.
יאצ'ק | 13.02.14
41.
ל- 38 : הוצאת לי את המילים מהפה. צריך לעצור את הפרוייקט מיידית !!!
תל אביב לא זקוקה ל TRAM יקר ומסורבל במליארדים !!! תל אביב ומדינת ישראל זקוקים לרכבת תחתית נורמאלית כמקובל בכל עיר גדולה . חבל על הכסף והזמן של תושבי המדינה. השר כץ - תעשה את הדבר הנכון והמתבקש: עצור את הפרוייקט והחליפו ברכבת תחתית.
עמוס | 13.02.14
39.
המטרה האמיתית: ג'ובים למקורבים בלי שיצטרכו לעשות כלום
מטרת הפרוייקט (שאמור היה להתחיל לפעול ב-2015) הוא הזרמת כספי ציבור לכיסי מקורבים לשלטון ולעירייה. בינתיים הפרוייקט מתנהל לפי התוכניות. קרונות הרכבת הקלה נקנו והיו כבר אמורים להיות כאן. רק במיקרה עלה מישהו רע על העניין וגרם להפסד כספי רב להרבה מקורבים. אין באמת צורך ברכבת קלה בת"א. בסכומים המדוברים אפשר להתחיל לבנות רכבת תחתית או לקחת חברה זרה שתבנה כזו כאשר חלק מהרווחים יהיו שלה. אבל את אף אחד לא באמת מעניין התושבים וצרכי התחבורה שלהם.
נועם | 13.02.14
38.
חלם חלם חלם חלם
מי צריך רכבת קלה קרי:טראם, קרי:חשמלית במטרופולין כמו תל אביב? בכל העולם עוברים לרכבות תחתיות ומבטלים לאט את הטראמים. שנית,מדובר על קו אחד ארוך ומסורבל בין פתח תקוה לבת ים שאינו עובר במרכז העיר. ממילא ניתן להגיע כבר היום ברכבת מפתח תקוה לבת ים ברכבת ישראל. צריך היה להקים (ע"י חברות בינ"ל מומחיות לדבר) קווים לתוך מרכז הערים ומהפריפריות כדוגמת ה S Bahn ו ה- U Bahn בערי גרמניה,בווינה וכו. אם מישהו גר בפתח תקוה ויש לו דודה בבת ים יוכל להשתמש בקו האדום אבל לא לצורך כל משקיעים מיליארדים אבודים. מה עם תושבי הרצליה,חולון,רמת השרון,רוב רובה של רמת גן,קרית אונו,ראשל"צ,רוב תושבי ת"א וכו? מה עם מי שעובד במרכז תל אביב? ברור שכל התפיסה שגויה ומתאימה לעולם השלישי והרביעי. חבל על הבזבוז והחלמאות. התייאשנו ממזמן....
צביקה ה | 13.02.14
35.
הפרטה של הרכבת הקלה - אסון למשתמשי הפרוייקט
וכבר היינו בסרט הזה, בירושלים. אז או שהציבור ישלם דרך תקציב המדינה את מחיר הקמת הפרוייקט כפרוייקט מולאם, או שהציבור ישלם דרך רמת שירות שתואמת שיקולים כלכליים של יזם הפרוייקט, כפרוייקט מופרט. בל נשכח: ליזם לא תהיה סיבה לספור את הלקוחות שלו, אלא רק את כספם. הדוגמה בירושלים כבר מוכיחה את הדבר: משרד התחבורה לא יכול לקבוע שינויי תחבורה שישרתו את הציבור, כי הם נוגדים את ההסכם עם היזם. כך יוצא שהציבור משרת את היזם במקום ההיפך. כמובן שמשרד התחבורה מכחיש את העובדה הזאת, אבל הוא עושה זאת כי כך כדאי לו. האם ניתן לנהל פרוייקט מולאם ללא שחיתות? כנראה שזה מאד קשה, אבל מצד שני ניתן לחשוף את השחיתויות ולתקן אותן. לעומת זאת, לאחר שייחתם הסכם בין המדינה ובין יזם, ויסתבר שיש לבצע בו שינויים בנקודות אלה או אחרות - יהיה הרבה יותר קשה לבצע שינויים, כי יש הסכם ויש יזם. הציבור ישלם את המחיר בכל מקרה.
דני | 13.02.14
32.
השערוריה הכלכלית הגדולה בתולדות המדינה
פרויקט מיותר, שלא יפתור בכלום את בעיות התחבורה בגוש דן (במקום לעזור למיליון האנשים הנכנסים מדי יום מהפריפריה לעבוד בגוש דן - מטפלים במי שנוסע בין פתח תקוה לבת ים...) - והולך לבלוע את כל תקציבי התשתיות של מדינת ישראל בעשור הקרוב. לאף פוליטיקאי אין ביצים לומר "די! - עוצרים את זה לפני ששורפים עוד 20 מיליארד שקל על כלום".
רונן | 13.02.14
31.
לאדון מתגובה 28, אנחנו כבר מתים מזקנה, לא מהעבודה.
הקשקוש שלך היה נשמע הגיוני אם היה לוקח למדינה 10-15 שנים לבנות רכבת קלה בתל אביב. (ואני עוד זרקתי להם כמה שנים ספייר עלי). אבל... מה לעשות... כבר יותר מעשרים שנה שומעים על הבדיחה הזאת שנקראת רכבת פנימית בת"א. אז חאלאס עם הזיבולי שכל על עובדים סינים שבונים מהר ומתים מהר. כי כאן לא בונים בכלל.
 | 13.02.14
30.
"חזון-המסוקים" באיחור של 17 שנה .....
קשה לי להבין מדוע לא עשינו את זה כבר בשנת 1997 . כנראה שהיינו "מדינה בפוסט טראומה" לגבי המסוקים.... והגיע הזמן לעשות "ויפוצו מעייניך החוצה" כלומר - להפיץ את חזון-המסוקים באופן-פרדוכסלי דווקא בגלל האסון .... ולקדם בכך את התחבורה המעופפת. צריך בשביל זה הרבה חינוך לחדשנות - צריך יצרן מסוקים לדר החינוך החדש
אפא | 13.02.14
28.
לכל הסקפטים
שחשובים שלא עובדים על הרכבת, אז בהחלט עובדים כבר על התחנות. וכן, אולי בסין בונים מהר רכבות אבל ג העובדים מרוויחים פרוטות ויש שמתים מרוב עבודה. כן, מתים מרוב עבודה. הישראלים מוכנים לעבוד ככה?????? אז תפסיקו לקטר. יש תנופה אדירה בתחום התשתיות ומי שלא מבין בזה שלא יקטר בטוקבקים כל היום....
lala | 13.02.14
25.
רכבת תחתית בתל אביב
אנשים כבר שכחו שמי שאמורה היתה לבנות את הרכבת התחתית בתל אביב זו חברת "סימנס " הגרמנית שיודעת כמה דברים בתחום הרכבות . אבל אצלנו החליטו לא להוסיף לסימנס כסף כי אנחנו נעשה את זה טוב יותר ובעלויות נמוכות יותר . נו , אז החליטו ! בינתיים סידרו ללא מעט מאנשי שלומנו ג'ובים במיליוני שקלים והרכבת לעולם לא תקום כי לאף אחד בארץ אין מושג ירוק איך עושים דבר כזה . העיקר שיש מנכ"ל חדש שיקבל מאה אלף שקל בחודש ובא לציון גואל .
גדעון סחר | 13.02.14
19.
צריך לתת לחברה כמו DeutscheBahn זיכיון להקים תשתיות בכל הארץ
רק חברה בסדר גודל כזה מסוגלת להנפיק מערכת יעילה ואיכותית, תוך התחשבות בניסיון שצברה במאה השנים שחלפו. אם הצליחו להרים מערכת תחתית באדמת ברלין הבוצית ומערכת עילית שטסה ברחבי אירופה, אין סיבה שלא יצליחו להרים משהו דומה בישראל שעיקר שטחה הוא כגודלה של עיר מערבית.
הצעה | 13.02.14
11.
אתם מבינים עכשיו למה אין אף פעם כסף לשום דבר ?
כל שנה מתכנסת ועדת התרופות ושוברת את הראש איזה תרופות יכנסו לסל בעלות הכוללת שמוקצבת של 300 מיליון שקל , הרבה חולים במחלות קשות נשארים מחוץ לסל והמשפחות שלהם קורסים כלכלית ! ואילו ברכבת הקלה בתל אביב שהוא רק מייצג את מה שקורה בכל הפרויקטים בארץ יש נכון לעכשיו חריגה של כמעט 7 מיליארד שקל ! אני אחזור על זה חריגה של כמעט 7 מיליארד שקל ! זה פשוט טירוף !!!
אילן | 13.02.14
7.
==אז מה היה לנו?==
ברגע האחרון פוצצו עסקה עם חברה פרטית MTS בגלל עלויות שאיבת המים ,משהו כמו 125 מליון ש"ח. הלאימו ,כלומר ריפדו פונקציונרים בגובים מפנקים והוציאו מילארדים על..כלום. ועכשיו חוזרים שוב להפרטה (בטח איזה טייקון רוצה את הפרוייקט כדי לרפד גם את עצמו). במקביל החברה מעזה כבר חפרו מואות קילומטרים במחיר הרבה יותר זול ביזיון
אילן | 13.02.14
1.
בנת"ע שוקלים להפריט את האוצר
הקמת רכבות זה פרוייקט ליהודים ובטח לא לישראלים. הללו טובים בקומבינות ולופט גשפט. בחיפה יצאו בפרוייקט גרניוזי של אוטובוס מפרקי שאמור הייה לעלות חצי מליארד ש"ח טיפס למילאארד שש מאות וארבעים מיליון ש"ח ובנתיים מתגלה ככשלון מוחלט. התכנון, הביצוע, ההקמה כולו ישראלי. לעומת זאת את מנהרות הכרמל הקימה חברה סינית וראה זה פלא הכל הייה בהתאם ללוחות הזמנים, מספר תקלות מנימלי וכו'. העניין שבמקום לתת את הפרוייקט לחברה שמתמחה בכך כולל הניהול נותנים אותו למעכרים שהם חברים של פוקנציונרים במשרד ממשלתי זה או אחר או של פוליטיקאי זה או אחר. ככה בדיוק זה נראה.
יהונתן הלוי | 13.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת