אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועדה למלחמה בעוני תמליץ להגדיל קצבאות ומס הכנסה שלילי

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

40.
ביתוח לאומי
אני סובלת מי הפרעות אישיות קשות ומה נותנים לי גרושים אני מקבלת קיצבת נכות ממש גרושים ואני כול החיים שלי סבלתי גם מיהפעות קשות באישיות וגם מי פחדים אני בת 55 ואני סובלת מי פחד מי חושך מי לצאת בחושך בלילה ביתוח לאומי עושה עוול איתי אני ממש סובלת מה נותנים לי גרושים
איילת | 23.10.15
38.
חברי הועדה מנותקים
נראה שהוועדה הם חברי העשירון או המאיון העליון. מסתכלים מלמטה ותיאורטית מסתכלים על מה לעשות. מאיפה יביאו 10 מילארד ש"ח ?? 1.צריך לרסן את הועדים החזקים במשק ולבצע רפורמות שכר ובתנאים. 2. צריך להגביל את העושק של הבכירים במשק שמרוויחים שכר של 100 משפחות ממוצעות 3. צריך לבצע אכיפה של תשלום מיסים טיפול בהון שחור. 4. צריך לטפל במונופולים ולייצור חרם צרכני. 5. לעלות את מס החברות ואלה שמאיימים לברוח להטיל עליהם סנקציות. שיהיה לנו בהצלחה
 | 13.03.14
35.
המדינה צריכה לחזור למה שהיה פעם
המדינה צריכה להוריד דרסטית את יוקר המחיה וכך יוכלו גם עניים לשרוד. לסבסד שוב את המים, ליישם מע"מ דיפרנציאלי הכולל פטור ממע"מ על מזון, תרופות, חשמל ומים. לסבסד את מחירי החשמל. כמו שהמדינה עשתה פעם לפני שהפריטה את עצמה לדעת. וכן, אנחנו רוצים שוב לקבל חינוך ובריאות חינם. שילמנו מספיק מיסים בשביל זה. בקיצור, לחזור להיות מדינת רווחה למען העניים ולמען מעמד הביניים שבקושי מחזיק עצמו ושוקע למעמד העוני.
מירית | 23.02.14
31.
הגדרת עוני וקיום בכבוד לפי ביטוח לאומי...
הועדה יכולה להמליץ מה שהיא רוצה, ביטוח לאומי, הרווחה והאוצר יקבעו מהו עוני. כרגע זאת ההגדרה לעוני בישראל לפי הכנסה לנפש. נפש אחת = 2,500 ש"ח בחודש. שתי נפשות = 4,000 ש"ח בחודש. שלוש נפשות = 5,301 ש"ח בחודש. ארבע נפשות = 6,401 ש"ח בחודש. חמש נפשות = 7,502 ש"ח בחודש. שש נפשות = 8,502 ש"ח בחודש. שבע נפשות = 9,502 ש"ח בחודש. שמונה נפשות = 10,402 ש"ח בחודש. תשע נפשות = 11,202 ש"ח בחודש. כולם יכולים להסכים שהסכומים הם בדיחה מאחר ואין סיכוי שביוקר המחיה הקיים בישראל משפחות יכולות לשרוד גם בסכומים גבוהים יותר.
מנש | 23.02.14
21.
אני תומכת בהמלצות של וועדת אלאלוף
העלאת קצבאות הזקנה והסיעוד הם הכרחיים. מדובר פה על אוכלוסיה נזקקת לכסף, שכמובן לא יכולים לצאת לעבוד ולהתפרנס בעצמם. זה הוגן לחלוטין. גם העלאת שכר המינימום היא הכרח. 4300 ש"ח זה לא משכורת, זה דמי-כיס. אין אפשרות להתפרנס מזה. ההפך, העלאת שכר המינימום תעודד אנשים לצאת לעבוד, כי זה יהיה כדאי מכיוון שיוכלו להרוויח יותר. הרחבת סכום "הדיסריגרד" תעודד אנשים לעבוד יותר ולהשתכר יותר. אם העוני יפחת ויהיה יותר כסף לאוכלוסיה החלשה, הדבר ייטיב עם כ ו ל ם . סך יכולת הקניה יגדל במשק, וכשיש כסף קונים יותר. הדבר יניע את גלגלי הכלכלה המקרטעת שלנו. העסקים ירוויחו יותר, ולכן ישלמו יותר מיסים, כך שהמדינה רק תרוויח מהמהלך הזה.
מטי | 23.02.14
20.
הביטוח הלאומי אומר : תאכל או תגור אבל לא שניהם גם יחד
הביטוח הלאומי מנשל זכאים מזכויות יסוד - בניגוד לחוק המפורש!!! באמצעות חוזרים פנימיים, 16/2010, 1443/2010 החוזרים עוסקים בהונאת הציבור ובנישולו מזכות היסוד לקורת גג. החוזרים קובעים כי כל סיוע בשכר דירה, למעט ממשרד השיכון, ייחשב להכנסה הפוגעת/ שוללת הזכות לגמלאות הנ"ל. חוזרים אלו נכתבו בחוסר סמכות, בשימוש לרעה בסמכות, בהפרת אמונים, ללא התייעצות עם הגופים המפקחים, בניגוד לחוק יסוד:כבוד אדם וחירותו, בניגוד לחוק הבטחת הכנסה סעיף 9ג, בניגוד לאמירות בג"ץ 366/03 ובג"ץ 7804/05 על זכות היסוד לקורת גג, תוך כדי אפליה ברורה בין בעלי נכס דיור ובין חסרי נכס דיור ומתוך אפליה נוספת בין מקורות שונים לסיוע בדיור, אפליה חסרת כל בסיס חוקי. המוסד לביטוח לאומי קיבל אינסוף התראות על אי החוקיות שבהנחיותיו, בין היתר, מוועדת פניות הציבור בכנסת, מחברי כנסת, מהאגודה לזכויות האזרח ומהציבור עצמו. אבל, אנשי המוסד בחרו להתיש את האזרחים, לנשל אותם מזכויותיהם, לבזבז כספי משלם המיסים בהליכים משפטיים ממושכים ויקרים, רק כדי לקבל את ביקורת בית הדין: השופטת נטע רות, בפס"ד ב"ל 9128-01-12 ביטלה לחלוטין את הנחיות המוסד לביטוח לאומי, לעניין הזכות להיעזר בתמיכה נוספת ממקורות שאינם על חשבון המדינה ומשלם המיסים: " הנחיות המוסד לביטוח לאומי בכל הקשור לסווגה של התמיכה המשפחתית כ"הכנסה" לצורך קביעת הזכאות לגמלת הבטחת הכנסה אינן עומדות במבחני המידתיות." השופטת הדס יהלום קבעה בפס"ד ב"ל 1209-09 : תשלום חודשי בסך ... ₪ ששולם לתובעת כסיוע לדיור מחברה פרטית באמצעות לשכת הרווחה של עיריית רמת גן, אינו מהווה "הכנסה" כמשמעותה בסעיף 9 לחוק הבטחת הכנסה, ולפיכך אין בתשלום זה כדי לשלול את זכאותה לגמלת השלמת הכנסה". ברור אם כך כי המוסד לביטוח לאומי פעל בניגוד לחוק המפורש השופטת עידית איצקוביץ קבעה בפס"ד ב"ל 45821-07-12 : "אשר על כן החלטת המוסד לזקוף ­הסיוע למגורים כ"הכנסה" איננה סבירה בנסיבות דנן ומנוגדת לתכלית חוק הבטחת הכנסה כפי שעולה בהוראותיו ופורשה בפסיקה." ברור אם כך כי המוסד לביטוח לאומי פעל בניגוד לחוק המפורש. ועדיין, למרות הכל, המוסד לא נסוג מדרכיו, לא מבטל את הנחיותיו ולא מפצה את כל מי שניזוק ממנו.
רוני | 23.02.14
13.
ולמה מתעלמים ממקבלי קיצבאות הנכות?
זהו אבסורד שרווק שלא הוכיח שיש לו בעית אי כושר לעבוד יקבל אחרי תוספת 50% לגמלת הבטחת הכנסה יותר כסף ממקבל קיצבת נכות בשיעור 100%. הוועדה לא בחנה את מלוא הנושא. יש נכים בדרגת אי כושר של 60% אשר נאלצים לחיות מ-1300 שקל גימלת נכות באופן מחפיר ומסוכן מאוד. היה צריך לדאוג לנושא העבודה לנכים, ולשים לב לסעיף החדש בחוק לרון שמיום 3.2.14 בקביעת וועדת העבודה והרווחה, שבדיקה מחדש תיעשה "אם נתגלו עובדות הקשורות במצבו הרפואי או בכושרו להשתכר, שהיו קיימות בעת מתן ההחלטה בעניינו ומקבל הקצבה לא הצהיר עליהן כנדרש". היה צריך להוסיף סייג לסעיף הזה "למעט מצב בו נכה מתקיים על הכנסה מעבודה". ללא תוספת סייג כזה עתה כל הנכים העובדים מצויים בסכנת שלילת דרגת אי כושר, והחישובים של קיזוז מקצבת הנכות בהתאם לגובה ההכנסה מעבודה ואחוזי הנכות הפכו לחסרי משמעות. חוק לרון לא מאפשר כבר ככה עבודה במקביל לזכאות לקיצבת הנכות.
אלית | 23.02.14
11.
הועדה להגדלת העוני ?
חוק כלכלי יסודי אומר שמה שאתם רוצים יותר תסבסדו ומה שרוצים פחות תטילו מסים . החוק הזה עובד בכל הרמות , למשל אם בעל חנות רוצה למכור מוצר X יותר הוא יוריד את מחירו על חשבון אחרים . אם הועדה רוצה יותר עניים אז צריך להגדיל את הסובסידיות לעניים , ומי יממן את ההגדלה ? העובדים בלי סובסידיות שיטילו עליהם יותר מסים כלומר יקטינו את מספר העובדים שגם הם ירצו לעבור למעגל מקבלי התמיכה . כרגיל כל התערבות ממשלתית מביאה לתוצאה ההפוכה ולפגיעה בכלכלה . איך הם עדיין לא מבינים את זה ?
אני רק שאלה | 23.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת