אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדואר חולמים על מעבר לרווח של 250 מיליון שקל ב־2018

32 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
יעילות רשות הדואר
הבעיה המרכזית של רשות הדואר הינה תפעול ולוגיסטיקה חובבני מאוד. כל מטרת הדואר להעביר חבילה ממקום למקום , במדינה כמו שלנו זה צריך לקחת חצי יום מקסימום. אבל כאשר את התפעול והלוגיסטיקה בדואר מנהלים חובבנים , פליטי פוליטיקה זולה או חברי וועד לשעבר , ברור כי היעילות הינה רחוקה . כמה הצעות חיים כאדי שתקרא : א. לעבוד למרכז מיון אחד ארצי - לבטל את כל תחנות המיון. ב. להעביר את האחריות לחלוקת הדואר לסניפי הדואר בשכונות ולהעביר אליהם את הסמכות. ג. להשתמש בעסקים מקומיים לתחנות איסוף ושיטעון של דואר ולהשתמש בעסק המקומי כנקודה שאליה יכולים תושבים להגיע את הדואר - הרווח של העסק הגדלת המבקרים בעסק. ד. יעילות ההובלה והשינוע של הדואר הינה במספרים נמוכים ואני מתבייש לפרסם אותם , רכבים נוסעים ריקים , ללא קווים מסודרים ומוגדרים . ה. יש למקד את סניפי הדואר בחלוקת דואר , ובנק הדואר בלבד , יש להפסיק פעולות של מכירת כל הדברים שמעמיסים לוגיסטיקה מיותרת , הפסדים וירידה ברמת השירות. ו. להחליף את הנהלת המחוזות למנהלים מקצועים מתחומי התפעול והלוגיסטיקה בארץ ולמכור את פלטפורמת השינוע והתובלה לחברות אחרות הזקוקות לנפחי הפצה לערים רבות בארץ. ז. יש להשקיע המון ולחסום את התחרות של הגעת חבילות מחו"ל מקניות באינטרנט , זהו שוק הדואר העתידי לפני שגם זה יפול לידיים של FEDX אן UPS . ח. הדבר האחרון - חיים חבר יקר כאשר מתקשרים אילך חברים מהעבר תחזיר צלצול לפעמים יש להם מה להציע בתחום.
דודו | 26.02.14
28.
ליבת ההכנסות של הדואר הוא מדואר מסורתי
70% מהכנסות הדואר היא מפעילות דוארית -מכתבים בארץ ובעולם שילוח חבילות ודואר רשום נכנס ויוצא כל עוד שמחירים אלו הם מחירי הפסד הדואר לא יוכל להציג ריווחיות (ראה דוח מבקר המדינה) לדוגמא מעטפת דואר מירושלים לירושלים עולה לאזרח 2 שקלים בדואר פרטני אותה מעטפה מעל 50 יחידות (דואר כמותי) תעלה לאזרח/חברה מירושלים -לניו יורק 2.45 שקלים ברור לכל וגם למנכ"ל שזה מחירון הפסדי .....
שלומי עיני | 26.02.14
26.
יצירת תחרות בשירותים החיוניים היא הערובה החשובה ביותר לכך שיהיו יעילים
נתניהו הפריט את הדואר, הרכבת והנמלים בהיותו שר אוצר, רק שכח לדאוג להכנסת גורמים מתחרים לגופים אלו, או לפחות להחיל חובת מכרז כל 3 שנים לגבי הגוף שיפעיל אותם. כך, למעשה לגופים אלו אין שום תמריץ להתייעל, והם דווקא מנסים לעשות כל מאמץ לחסוך על חשבון מקבלי השירותים - אנחנו, הציבור. ואם לא די בכל זה, מאחר שהגופים הפרטיים שמפעילים את השירותים האלה חולשים על שירותים חיוניים שהמשק אינו יכול בלעדיהם (לא בכדי הם היו בעבר גופים ציבוריים), הם מנסים לסחוט כמה שיותר מהקופה הציבורית בתמורה למינימום שירותים לציבור. עצוב לומר, שזה היה צפוי. מהלך של הפרטה, ללא הקפדה על שוק תחרותי או סד של זיכיון לתקופה מוגבלת, סופה התפוררות של השירותים הניתנים לאזרח. הגיע הזמן ששר התקשורת ידאג לתחרות בתחום הדואר, בדומה למה שנעשה עם חברות הסלולאר. נתחיל ברמת השירות, אח"כ נטפל במחיר.
ערן | 26.02.14
25.
לא יודעים לשווק ולמנף יחודיות השימוש בדואר בהשוואה לחלופות
רק בדואר ישראל ניתן לבצע שירות "עקוב אחרי" בעת מעבר דירה, זהו שירות חשוב ביותר בין אם חינם או בתשלום. בעיקר עבור אנשים שעוברים כתובת לעתים עקב שכירות וכדומה. רק בדואר ישראל - יש דואר חוזר לשולח עם הערה לגבי סטטוס הנמען "עזב" "לא ידוע במקום" וכדומה. החברות המתחרות אינן מאפשרות השירותים הללו, מה שפוגע מאוד בלקוחות של חברות שונות, טוענות ששלחו תזכורות לגבי חובות שונים ומשונים, לא הגיעו לידי הנמענים ואיש אינו יכול לעקוב ולתעד. זה עובד בכיוון אחד בלבד: נשלח.
ציונה | 26.02.14
24.
מדובר פה רק על פיטורי הקטנים = משכורות מינימום, והקטנת השירות!
זוהי הדרך לסגור את הדואר. לא יפתרו מנהלים יקרים שגם כך לא עושים כלום. נכון כל הדואר מושחת פוליטית. כל המינויים של המנהלים הם פוליטיים ואין להם קשר לביצועים. אבל זה חלק מהמדיניות של ביבי! בו נסגור את כל היחידות הממשלתיות ונעביר לחברים התיקנים. זה התחיל כשהפכו לחברה ממשלתית מה שהוסיף 18% מעמ למחיר בלי שאנחנו או הדואר נקבל כלום בתמורה. כמו במים. המשך בלקיחת הלוואות בשוק האג"ח מה שהאלה לנו את המחיר בלי שנקבל כלום יותר. ועכשיו פשיטת רגל של גוף הכרחי ממשלתי. גל הכבוד ביבי ודומיו.
אביב המבין | 26.02.14
23.
תפקיד הדואר הוא חלוקת דואר
דואר ישראל צריך לחלק את הדואר ולא להציג תוכניות הזויות לצמצום ימי החלוקה וסגירת סניפים שגם ככה עמוסים וחסר בהם כוח אדם וכמובן שלא להתחיל להציע שרותים נוספים שלא קשורים בעליל לדואר (מי אמר חיישן רוורס ולא קיבל) ברגע שהדואר יחזור לעבודה של חלוקת חבילות ושליחת מכתבים התורים יתקצרו פלאים לא לוקח יותר מידי זמן לקבל חבילה ברגע שהפקיד מקבל את הפתק וגם לשלוח מכתב או חבילה לא לוקח נצח
 | 26.02.14
18.
ובשתי מילים
התכנית להבראת הדואר: להפסיק להיות דואר. אני מציע שבכלל תפסק חלוקת הדואר והחבילות וישתמשו בסניפים למכירת תכשיטי זהב ויהלומים. השמועה אומרת כי התחום רווחי. לחילופין אפשר להסב את הסניפים לשמש כמרכולים של רמי לוי. אם האינטליגנטים לא יתעוררו ומהר, אחת מחברות השילוח תראה את הפוטנציאל שהובלת מיליוני החבילות מחו"ל שזורמות לארץ מחו"ל לאחרונה (זה לא אני, זה הדואר אמר רק לפני כמה ימים) תוזיל מחירים ותכנס מהר מאוד לנישה של "דואר" ותשלח את מר אלמוזנינו ויתר הפקידים המטופשים שלו הרחק מהכיסא (הייתי כותב הביתה אבל כולנו יודעים שזה יגמר בחברה ממשלתית אחרת ועל חשבוננו...).
היגיון | 26.02.14
9.
אם הדואר לא יחלק דואר אז מי צריך את הדואר בכלל???
הרעיון של לחלק דואר פעם או פעמיים בשבוע הוא רעיון מופרך. אם חברת הדואר לא מסוגלת לחלק דואר, צריך להפריט את השירות. יש חברות פרטיות כמו DHL או FEDEX שיתנו שירות הרבה יותר טוב, אולי במחיר קצת יותר גבוה. לגבי בנק הדואר, גם אותו אפשר להפריט. לכן כל התוכנית לשיקום הדואר מופרכת. צריך להפריט את שירותי חלקות השואר והחבילות ואת בנק הדואר, ואת כל העובדים המיותרים לשלוח הבייתה.
ב.ק. | 26.02.14
3.
האם מציעי התכנית מבינים בכלכלה בסיסית?
איך בדיוק הם חושבים שיגיעו אליהם לקוחות למימוש התכניות ההזויות שלהם אם עשרות סניפי וסוכנויות דואר מתוכננים להסגר? מישהו באמת חושב שהקהל יגיע לסניפים רחוקים ויעמוד בתורים ארוכים בשביל לפתוח תכנית חיסכון? הבנקים עושים זאת במהירות ויעילות אפילו דרך הטלפון. והרעיון שדברי דואר יגיעו מאוחר יותר הינו הזוי לחלוטין ויעודד שימוש בחברות פרטיות שכבר כיום יעילות כפליים, הפתרון היחידי הינו שרות טוב יותר , גם בימי ששי שרוב הקהל פנוי לסידורים תורים קצרים,יעילות בעבודה,המתנה מינימאלית לדברי דאר תביא יותר קהל ותגדיל רוחיות, כל תכנית אחרת נידונה לכשלון מראש!
אייל | 26.02.14
1.
טמטום
יש רק גוף אחד במדינה שאחראי על הדואר ולו משימה אחת בלבד: להעביר מכתב או חבילה מנקודה אחת לנקודה שניה. את המשימה הזו הוא עושה בצורה גרועה שלוקחת המון זמן ולא אפקטיבית וכדרך הבראה רוצה הדואר לצמצם משימות אילו ולפגוע עוד באיכותן. לעומת זאת, הדואר בחר להוסיף לעצמו משימות נוספות שגופים רבים אחרים במשק כבר מספקים אותן: 1. כרטיסי אשראי 2. העברת כסף 3. תשלומי חשבונות 4. מכירות אביזרי טלפון 5. מכירת סוללות 6. מכירת כרטיסי סים 7. מכירת חיישני רוורס 8. מכירת תווי קניה 9. מכירת סמארטפונים 10. שירות חלוקת אלונים 11. החתמת ערבים והלוואות ועוד ועוד ועד אז איך מצפים שחבילה תגיעה ליעדה בזמן ושלא יהיו תורים ארוכים שחוץ מלמכור מנת שוורמה הדואר כבר עושה ומוכר הכל.
צפוני | 26.02.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת