אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בית קטן, מינוס גדול

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
רדו מהארץ!
עשיתי את הצעד. הרבה פחות מסובך ממה שניתן לחשוב. כן, תקופת הסתגלות של כמה חודשים, אבל החיים טובים בהרבה, קלים יותר, בלי לחצים מתמידים, אנשים מנומסים יותר (מזויף או לא, זה נדבק בסוף). כן, אני משלם יותר מס ישיר, אבל אין לי מיסים עקיפים בכל פינה כמו בארץ. שילמתי את מס ההכנסה ובזה סיימתי את רוב התשלום שלי למדינה. מתייחסים אליך בכבוד כבנאדם, וגם כעובד. במדינה בה אני מתגורר מקבלים כמות ימי חופש גדולה מאוד (החוק הוא לפחות חודש עבודה כחופש), לא ניתן להמיר חופשות לכסף כך שהמעסיק מחויב גם לעודד את העובד לקחת חופש, ולא מעקמים לך את האף לצאת לחופשה - צא, תהנה, ואנחנו יודעים שתחזור פרודקטיבי יותר לאחר מכן. עלות מחיה נמוכה בהרבה, לא צריך לממן את שופרסל ומגה עם מחירי השחיטה, לא צריך לסבסד את אלון חסן והחברים שלו, אין מקום למחירים נדל״ן רצחניים. כל אחד יכול לעשות את זה, גם ללא אזרחות זרה ניתן למצוא בעבודה של כמה חודשים מקומות עבודה בכמעט כל תחום מקצועי שניתן לחשוב עליו ברחבי העולם, במקומות טובים בהרבה. הציונות החדשה מבחינתי היא לרדת מהארץ בכדי להתחזק, ולחזור עם כח משמעותי לשנות דברים בעוד כמה שנים.
דוד | 05.03.14
51.
ל45 - אתה צודק תנו לקבלנים ושרים לטוס לחו"ל
ולמשקיעים ולמשכירים אתם האנשים שעובדים קשה ומשתייכים למעמד הביניים תנו את הכסף שרציתם לחסוך כדי לטוס לאנשים שבאמת צריכים אותו יש פה מעמד שלם שמהווה 20% מהאוכלוסיה שחייב לטוס לקריביים ואנחנו כולנו צריכים להתגייס כדי לעזור לו. מה הקשר בין טיסה לחול לבין מחיר דירה חדשה ממוצעת בקריות 1.2 מליון
אבי | 04.03.14
50.
ל-45 הקשקשן
יש בארץ דור שלם מיואש. אתה יכול לספר על מספר הנוסעים לחו"ל כל שנה (אבל אל תשכח גם לספר שנופש בחו"ל זול יותר מכזה בארץ) כל השנה. אתה יכול ללהג על בתי הקפה המלאים ולספר אגדות איך בשנות ה-70 וה-80 אנשים אכלו קש, נסעו לעבודה על חמור ואספו גרוש לגרוש עד שקנו דירת חדר בקומה חמישית בלי מעלית. העניין שאני מספיק צעיר בשביל עדיין להשתייך לדור המיואש ומספיק זקן בשביל לזכור מה באמת היה פה פעם ובא לי להקיא מהבולשיט שלך ושל דומך. בא לי להקיא כי אני עובד מעל 200 שעות בחודש, אשתי מעל 160, מרוויחים הרבה מעל הממוצע. אמנם בדור ההורים היה יותר מס ישיר, אבל בימינו אנו משלמים יותר, בין אם במיסוי עקיף הזוי ובין אם בצמצום השירותים לאזרח ועליית מחיר מוצרי יסוד. התוצאה היא שמכל שקל ברוטו נשארות פחות אגורות הכנסה פנויה. לפנסיה שלי אני נאלץ לחסוך ומה שיצטבר זה מה שיהיה כאשר בנוסף אני גם צריך לשלם את הפנסיה התקציבית של דור ההורים שלי. עם הכסף שנשאר מחזיקים מכונית אחת, נוסעים לחו"ל פעם בשנתיים ועדיין רק יכולים לחלום על דירה ברדיוס שעה ממקומות העבודה שלנו. אל תעז לשלוח אותי לדימונה בתגובות הארסיות שלך! אני לא מוכן להוסיף לשעות העבודה המטורפות עוד 60 שעות פקקים כל חודש. אם לראות את הילדים שלי מדי פעם זה פינוק, אז תקרא לי מפונק. בא לי להקיא כי עשיתי 3 שנים שירות חובה בצבא, יותר מדור ההורים שלי. אני משרת חודש בשנה כפריאר (זה ההגדרה המילונית של קצין מיל' בימינו). שלא תעז לקשקש על זה "שאני לא עשיתי טובה לאף אחד והמדינה לא חייבת לי כלום" - כי בדור של ההורים שלי לפחות הייתה תחושת שליחות בקרב המשרתים, לפחות המשתמטים היו מתביישים. היום לא נשאר כלום מזה ואני מרגיש שצוחקים לי בפנים בכל פעם שהמדינה "שלא חייבת לי כלום" שולחת אותי לשמור על כל מיני האחזויות הזויות שם היא מחלקת אדמות בחינם, תשתיות והטבות. בא לי להקיא כי אנחנו דור שהמדינה מתייחסת אליו כפרה חולבת, בועטת בו ומפקירה אותו לדמם לבד. מי שלא נולד למשפחה עשירה או הסתדר בג'וב בנמל, בחח"י או בכל קומבינה אחרת, הוא כלום במדינה הזאת. אני מבין לחלוטין את כל מי שצועק וכועס וגם את אלו שנמאס להם ועזבו.
אזרח | 03.03.14
47.
אולי בעוד 35 שנים כשיהיה רוב של חרדים וערבים נבין...
אולי בעוד 35 שנים כשיהיה רוב של חרדים וערבים נבין...לא שיש לי חלילה משהו נגד מישהו ספציפי. אבל לשרת בסדיר 3 שנים פלוס מילואים. יחד עם העלאה של גיל הפנסיה לגיל 70 בגלל שפשוט לא ישאר מי שישלם על קצבאות הביטוח הלאומי . יחד עם תשלומי מיסוי מטורפים גם עבור הכנסות וגם עבור רכישות. יחד עם יוקר חיים ומחירי דירות יקרים פי 2.5 ביחס לעולם. יחד עם תשלומי חשמל מופקעים בגלל מחיקת חובות אבודים של מיליארד וחצי שח לפלסטינים ותנאים מופלאים לוועדים החזקים. יחד עם מחירי גז ומזות על אף שנמצא כאן גז בהיקף היסטורי ותשובה אחד שלקח. עבור אוכלוסיות שתורתם הוא סוג של אומנות של התחמקות וניצול, אוכלוסיות שמולידים ילדים רבים לעולם של עוני בידיעה שימצא הפרייאר שישלם את המחיר, בידיעה שמס או כל מחויבות למדינה לא חלה עליהם. שודדים את מעמד הבינים תחת הסכמים של פוליטיקאים קטנים שאמורים לייצג את טובת הבוחרים שלהם אשר נכנעים ללוביסטים רק כדי שיוכלו לשמור על כיסא עור הצבי על מנת לקנות עוד 5 דירות פאר בתל אביב. ואנחנו אחרי כל הרעש מרוטשילד שמרנו על מחירי הקוטג' שבקרוב גם צפויים לעלות לאחר הרכישה של הסינים. ככה זה דמוקרטיה במדינה של קהל שבוי .
אליהו הנביא | 03.03.14
46.
בישראל מאוד בעייתי לגור בשכירות כל החיים כיוון שכל נושא ההשכרה פרוץ ואינו מוסדר
בחוק שמגן גם על השוכר וגם על המשכיר ועושה את החיים יותר קלים לשניהם. בארה"ב כל דירה להשכרה חייבת על פי חוק להיות משופצת ולהכיל מטבח מאובזר וארונות קיר שהינם דברים בסיסיים למגורים . כיום בישראל הדירות להשכרה הן זוועתיות. מאוד קשה למצוא דירה נורמלית. בעלי הדירות הישראליים אנוכיים ומשקיעים רק בדירות שהם גרים בהן ולא אכפת להם כיצד יגורו השוכרים שלהם. כמו כן עניין העלאת שכר הדירה חייב להיות מוסדר בחוק כך שבעל הדירה לא יוכל להעלות דמי השכירות כל אימת שבא לו. מצד שני, שוכר שלא ישלם יש לאפשר לפנותו בהליך מקוצר.
 | 02.03.14
43.
לדור העתיד, שזה אני, כבר אין תקווה.
זה למה אעזוב (עשיתי דוקטורט בתור כרטיס יציאה מפה). מדינת ישראל כל כך מושחתת, מנוהלת על ידי אינטרסנטים שאין להם אינטרס בשינוי (כי הם יפסידו כסף, או ירוויחו פחות, שוד ושבר), ומלאה בבעיות לא מטופלות, שאני וחלק לא קטן מבני גילי, כבר הבינו שאין להם מה לעשות פה. בניגוד לחלק רב מהאנשים שאני מכיר, אני לא מתכנן לקחת כסף מההורים בשביל דירה, או בשביל שום דבר אחר (ולאבא יש, ביחד עם שתי דירות וחסכונות לא מבוטלים) ולא רואה שיש לי איזשהו סיכוי לקנות פה אי פעם דירה. גם אם הייתי מצליח לחסוך כמו שצריך, זה בלתי אפשרי מכיוון שמחירי הדירות עולים מהר יותר ממה שאפשר לחסוך. כך או כך, בכל מדינה אחרת אקבל שכר לפחות כפול על הכישורים שלי, אשלם חצי על מוצרי בסיס (וגם על דיור), ולמרבה העצב האנשים גם בדר"כ נחמדים יותר. אז שיהיה שלום. מוח שנמאס לו ובוחר ללכת.
דור העתיד כבר כאן | 02.03.14
41.
קניתי לילד דירה בעיר מחורבנת
רציתי לעזור לילד לא יכלתי להרשות לעצמי יותר מידי, אז קניתי דירה בצפת שיהיה משהו לילד שלומד רפואה בצפת, מה שלא ידעתי שהעירייה הצפתית הכי מסורבלת שיש ,מחלקת ההנדסה תקועה, פקיד ימין לא יודע מה פקיד שמאל עושה. הם לא יודעים חוקים והכל תקוע, תיקים נעלמים, ורק כמה מכרישי העיר עושים מה בא להם. פניתי כבר למבקר המדינה נראה מה יצא מזה.
אורן | 02.03.14
40.
גבריאל וינרמן- לא הבנת את הבעיה
כיום צריך פי שניים משכורות ממה שהיה צריך לפני 20 שנה לקנות דירה. זה הכל. הדירה הולכת ומתרחקת. זו מתמטיקה, שצריך לטפל בה, לטובת מי שרוצה להיות בעלים של דירה (וזה מאוד לגיטימי לרצות דבר כזה). גם אתה בגיל 75 לא תרצה לעבור כל שנתיים דירה. מי בכלל ישכיר לך בגיל כזה דירה?
זו לא הזכות- אלא היוקר לממש אותה | 02.03.14
38.
אתה צודק בהכל. חוץ מ "אלו שינהלו את המדינה" התבלבלת? איבדת ריכוז בכתיבה?
מי שינהל אלו הם הבנים של האליטה האשכנזית הצאצאים של ביבי וברק הם אלו שינהלו את המדינה כשלנכדים שלך לא יהיה לא בית ולא עבודה. הם בכלל לא יהיו בארץ, הם יסעו לעבוד בתאילנד בקטיף בחקלאות ובפיליפינים הם יעסקו בטיפול סיעודי, ויעבדו אצל הסינים בבניין וריצוף. אם יהיה להם מזל. או שהם יהיו חרדים מרודים שיעמדו בצמתים ויתחננו לפרוסת לחם בשמש הקופחת.
רונן | 02.03.14
37.
באיזה ספר תנך כתוב שלכל זוג חייב להיות בית משלהם?
יש לי ילדים שרכשו בית צנוע בפריפריה ויש לי ילדים שכבר 15 שנים גרים בשכירות. מי שאין לו הון עצמי ולא מתאפשר לו לרכוש בית שיגור בשכירות. אפשר לחשוב שזה סוף העולם. ואפשר לחשוב שעל בית לא משלמים כל החיים ממש כמו בשכירות.
אבנר | 02.03.14
32.
למר גבריאל וינרמן
דוקא קורת גג היא בהחלט זכות בסיסית של האדם. קורת גג משלך תמיד נחשבה לחלק בסיסי בחיים, גם בתקופת הואסלים. גם על פי מארקס, קאנט, מאסלו ועוד פילוסופים והוגי דעות רבים לאורך ההסטוריה. אבל ממך לא מצפים לדעת את זה, אתה הלכת בתלם המחשבים. בעיניך פילוסופיה, תרבות, אמנות, מחקר, כל אלו אמנם שינו את העולם מספר פעמים, אבל בעולם שלך אין להם מקום. בעולם שלך, החמרי גרידא, הדבר היחיד שעושים בזמן הפנוי זה קניות. אפילו תרבות להמונים כמו "ארץ נהרת" לא הייתה קיימת כי היוצרים שלה הם אמנים, תסריטאים, שחקנים. הם לא הלכו ללמוד בשביל לייצר כסף. הם הלכו עם הרוח. למזלם הם בטח מוצלחים בעיניך כי בניגוד לעמיתיהם הרבים הם כן עושים כסף (כנראה) עולמך צר כנמלה. כל דבר בסיסי נחשב למותרות השייכות למי שמרוויח סכומי עתק. כל שאר הטפילים, מבחינך שינקו אחריך ויבנו לך, כי אין להם זכות להתלונן. כל אדם באשר הוא ראוי לקורת גג בסיסית, לאוכל בסיסי, לרווחה, להבראה, לנופש ולפנאי. לא כולנו רוצים להיות עבדים לכסף כמוך. פשוט לחלקינו אין ברירה. בן אדם שעובד, ראוי שגם יהנה מהכסף שלו! שיהיה לו מקום להניח את ראשו כשהוא עייף, חולה, או לעת זקנה. לך לך לבועת ההיי טק שלך. אל תבוא אלינו כשיפטרו אותך.
איריס | 02.03.14
31.
מספר 11 אתה חזיר
זכותו של אדם לילדים. ההבדל בין 2 או 3 או בין 3 או 4 ילדים לא צריך להיות כזה שממוטט אותך כלכלית. עם ה-80% מס שמשלמים פה, החינוך והבריאות והתחבורה צריכים להיות חינם ולא עוד מעמסה על הורים. מי שבוחר להשריץ 10 ילדים זה סיפור אחר. אבל משפחה ממוצעת שרוצה עוד ילד? מה עוד תגידו לנו?
איריס | 02.03.14
28.
פרנויה,,
הסיבה היחידה שאנשים בפרנויה לקנות דירה ,רק בגלל מחיר השכירות,כל בן יונה לוקח כמה שבא לו ,היום 2 חדרים מקירות גבס בצפת עולה 2000שח לחודש,אתם מבינים צ פ ת! באירופה נדיר שמישהו קונה דירה,אם כבר אז בית מחוץ לעיר אבל בטח לא דירה בתוך העיר,תעצרו את הבהלה הזאת לקניה דירה,חרם תשלומים לבעלי דירות מושכרות,צאו לרחוב ותראו לשודד הפש (לפיד החושך והזדון)שהפסקנו להיות פראיירים,תרו את החרדים כשמנסים לפגוע בהם תוך יום מאות אלפים בחוץ ואנחנו החילונים ש פ נ י ם!
רונן | 02.03.14
26.
הבעיה מתחילה מזה שקל למצוא עבודה רק בתל אביב
מי שרוצה להתקבל ולעבוד בעבודה נורמלית שמשלמת נורמלי, יכול בדרך כלל לעשות זאת רק במרכז, וברוב המקרים רק בתל אביב. אני לא גרה בתל אביב בשביל הבילויים והמסיבות (למי יש זמן כשעובדים?) אלא רק לצרכי העבודה שלי ושל בעלי. אנחנו משלמים 5,000 ש"ח בחודש על דירה ישנה עם סלון, מטבח וחדר שינה. היא מרווחת יחסית לדירה תלאביבית, אבל בשום פנים ואופן לא ענקית או מפוארת. ארנונה 450 ש"ח. באזור בו אנו גרים אין אפשרות לדירה זולה יותר. הדירות הזולות הן בשכונות פשע וחלקן אינן ראויות למגורי אדם. בגלל הפקקים העצומים בבוקר כל ניסיון לשכור מחוץ לשכונה או לעיר הופך לבלתי אפשרי. הלוואי שהיו פה מגורי עובדים מסובסדים. היינו שמחים לשלם סכום נמוך ולגור בדירה קטנה ופשוטה בסביבה נעימה. או לחילופין, שיוקמו מקומות עבודה נורמליים גם בפריפריה.
חיה בשכירות בת"א בעל כורחה | 02.03.14
24.
לא משנה איזה צעד עושה בנק ישראל? בנק ישראל לא מקיף אצבע!! ההיפך, פישר אמר בעצמו
שהרווח מהיצואנים עדיף מהבעיות שהורדת הריבית עושה לנדל"ן ולכן הם ממשיכים לשפוך נפט למדורה ומורידים עוד ועוד את הריבית. איזה צעד אחד בנק ישראל עשה כדי לטפל בבעיה הזו? שום כלום. פלוג ממשיכה במדיניות של פישר.
אלי | 02.03.14
23.
אולי כדאי להתחיל להתכונן?
במקום להתלונן כדאי לפעול. הילדים מקבלים קצבה עבורם מביטוח לאומי וגם אם מדובר על 150 ש"י בחודש, מדובר על חיסכון של 32400 למשך 18 שנה. שים עוד 300 ש"ח על ילד כל חודש ויצא לך עוד 64800. יצא בס"כ 97200. התחלה לא רעה לכל ילד. לפני שמתחילים את העליהום: ללימודים יש פיקדון ואם ממש רוצים ללמוד, עושים פסיכומטרי נורמלי ולומדים באוניברסיטה עם שכר לימוד שפוי. אגב, אם החסכון אומר שלא יוצאים לחו"ל השנה או בשנתיים הקרובות אז לא יוצאים לחו"ל!!!! ולא משדרגים את האוטו ולא את הנייד . גם ההורים שלי עזרו לי ואם אני זוכר היטב, ואני כן, מעולם לא לבשתי מותגים ולא נסעתי עם ההורים לחו"ל. זה מה יש. שכירים לא מתעשרים אלא מקבלים שכר וחיים. לחיות זה אומר להתקיים ולהינות פה ושם ממותרות קטנים. אנשים מחליפים רכב כל 3 שנים, משדרגים ניידים בעלות של אלפי שקלים קונים רהיטי יוקרה ועוד ועדו ובסוף בוכים שלא נשאר כסף! תסתכלו טוב על ההורים שלכם ואיך הם חיו ותבינו שאם תחיו כמוהם, תוכלו לעזור לילדים. רוצים יותר כסף, תהיו יצירתיים.
אבא דואג | 02.03.14
22.
אשכנזים בכיינים!!
מי הבכיין פה?! בזמן שמזרחים בוכים ובצדק על חינוך עלוב בפריפריה, האשכנזים בוכים שהם לא יכולים לקנות דירה ברוטשילד. תעברו לשדרות, באר שבע, קריית גת ותפסיקו לבכות. אני מזרחי, סבי וסבתי אנאלפבתים, הורי עובדים קשה למחייתם בעבודות שחורות. כל החיים עבדו כדי שיהיה לנו אוכל וחינוך טוב. אמרו לנו - תהיו ילדים טובים, לכו לצבא, תלמדו. שירתתי בצבא 4 שנים, למדתי באוניברסיטה הפתוחה תוך כדי עבודה במשרה מלאה במקום לנסוע לתאילנד. כשרצינו דירה, ההורים עזרו לי מעט מאוד: קיבלתי 50 אלף שח (שאותם אני מתכוון להחזיר יום אחד). עובד בהייטק, מרוויח מצויין, חוסך יפה אבל גם חי טוב. קנינו דירת חמישה חדרים ב2 מליון שח בשכונה מצויינת בשרון. אני אחזיר את מלוא המשכנתא תוך 10 שנים ואז ארכוש דירה נוספת להשקעה ושישאר משהו לילדים. כל הזמן אני שומע שהמאשימים אותנו בבכינות, אז מי פה הבכיין?
מזרחי מקופח | 02.03.14
21.
מחיר הדירות הוא כשל ממשלתי
קרוב משפחה שלי יזם הקמת בנין. שמונה שנים תלך תבוא עד לקבלת אישור. על מה ? פקיד אחד בחופש,והשני בהשתלמות, וכל מיני כאלו. שמונה שנים. תחשבו על עלות המימון של קרקע שנרכשה ושעומדת שמונה שנים. והכל בגלל ביורוקרטיה אימפוטנטית שיכולה היתה לעשות הכל בשלושה חודשים. והעיקר שיש להם , לפקידים החביבים,פנסיה תקציבית. אנחנו כתבנו מכתב למנהל. שמונה חודשים עד שענו. לא אישור,לא תוכנית, לענות למכתב. זו ביורוקרטיה חלודה לגמרי. אם צה''ל היה מגיב למחבלים כך לא היינו קיימים.
אברהם | 02.03.14
18.
בועה קימת
תחשובו שניה ביום האחרון כמה פעמים קפץ לכם חלון באינטנרט(גלישה) בוא תשקיע שם בוא תקנה שם האם קפץ לכם חלון בוא תעבור לבנק הזה והזה-לאאאא ואתם יודעים למה? מכיון שיש בועה הבנקים נותנים אשראי על חשובנננו בלי לקחת סיכון משעבדים את נשמתנו את הורינו את אדמותנו את חינו הם יקבלו את הכסף הריבית אצלם 0 כל שלא נקבל שקל-הם מצאו דרך להרויח נשאר להתפתות לחלונות הקופצים-זו היא בועה חמורה דרך אגב הבנקים מרויחים כפול גם מהאשראי לקבלנים וגם מאיתנו ותאמינו לפני שנזהה תנפילה הם ידעו לפננו והאמת שמשהו זז-מה עם המע"מ משרד השיכון
שלום | 02.03.14
17.
כל זמן שניתן לסחוט אותנו -סוחטים
למדינה אין שום רצון להוריד את מחיר הדירות, הלא המס המשולם על רכישת דירה הוא אחוז מסויים מערך הקניה, וככל שהמחיר יירד, המס יירד והגביה תהיה פחותה. הממשלה זקוקה לכסף למשל לקנית מטוס פרטי לראש הממשלה עם מיטה כפולה ועוד תוספות ? בנית מעון ראש הממשלה במיליונים רבים ועוד. ילדי לא גרים במרכז אלא בקריות וללא עזרה מצדנו לא היה להם סיכוי לקנות דירה "נורמלית"
רות | 02.03.14
15.
מה שאתה מפספס..זה
טיפול במי שקונה. אני חי ועובד בתל אביב. הכנסה נהדר ,עשרות אלפי שקלים בחודש, אבל לקנות בתל אביב לא יכול ולא אוכל. כל יהודי בעולם מרגיש צורך לרכוש דירה בתל אביב. יש לי ידיד שעובד במגדל בפרישמן. הוא צוחק..המגדל שומם..דירות ריקות של יהודים מחול. זו הבעיה הקטנה. יש את מאות אלפי האנשים האלה..אתה יודע ..האפורים האלה..שיחדדו עפרונות בקריה השתחררו עם פנסית ענק בגיל ינקות..ומקבלים עוד צק החזר שמן על חשבונך מ״חבר״ את יוצאי מקורות אתה מכיר? נמלים? המאפיה התימנית מעירית תל אביב :) יש עוד ,..ועוד ..תעש ..תעשיה אוירית . ותיקי קמג בקיצור ..נוכל לשבת שעה עם רשימה זה עצוב כמה שאתה צודק.. אבל כל בחורה בגיל 22 חייבת..אבל חייבת להתחתן .ללדת ו...משכנתאאאא כן . ואם לא אז היא לא נורמלית . התרבות והמנטליות ישארו . הממשלה חייבת לכפות פתרון כי יש פה דור אבוד. הדור הזה אמור להחזיק אותנו בחיים ואני חרד .. שבוע טוב
דביר | 02.03.14
14.
מה שתארת זה רק קצה הקרחון
מפני ששוק העבודה בישראל הוא מעוות לגמרי. אם אתה לא מועסק בתחומי טכנולוגיה עילית או ביו טכנולוגיה וגם שם בתפקידים מאד ספציפיים משכורתך תהייה כזו שבקושי תוכל לכלכל את משפחתך. תחומי עיסוק כמו הנדסה (לא תוכנה), כימיה, ביולוגיה שלא להזכיר הוראה או עבודה סוציאלית אינם זוכים לעדיפות והעוסקים בהם מתפרנסים בדוחק. מצבם של עובדי יצור עגום ביותר. היות והשלטון מעודד את בעלי ההון כשהוא מחזיק בתאוריה שאם הם יתעשרו עוד יותר חלק מהעושר יזלג מטה ובפועל זה לא מה שקורה ישנן שתי אלטרנטיבות - במישור הלאומי מחאה חברתית עד כדי הפיכה חברתית ובמישור האישי הגירה. מהנדס מכונות משתכר מעל לכפליים בארץ כמו ניו זילנד, אוסטרליה, קנדה וכו' בעוד שרמת ההוצאות היא כמחצית. אתה רוצה לדאוג לילדך? אתה לא רוצה לפרנס גדודי משתמטית בעוד שילדך יעשו שירות מלא? המסקנה פשוטה, ארוז את מטילטלך והגר מכאן.
דויד | 02.03.14
10.
לאנשים מתחיל ליפול האסימון, אולי הם מסודרים עם דירה, אבל ילדיהם יהיו עבדים...
גם כאלה שיש להם דירה להשקעה (שומו שמיים, נכס מניב), היום מבסוטים, מקבלים הרבה כל חודש. אבל אם יש להם 3 ילדים לדירה הזו אין משמעות, 3 ילדיהם יאלצו להיות עבדים לבלוקים וכל זאת בגלל מחדל המחירים בישראל.
עפר | 02.03.14
8.
הפיתרון ידוע: שים פתק נכון בבחירות!
כולם יודעים זאת אבל בקלפי היד רועדת. בחרתם ממשלה שלא טובת העם נגד עיניה (וזה ממש לא חדש) אלא "הצמיחה במשק" והשאיפה שהעושר יחלחל למטה, אלא מאי, צמיחה יש וחלחול יוק! העשירים מתעשרים וכל השאר מתדרדרים לאט אבל בטוח. רבותי, תסיקו את המסקנות עם מחאה, בלי מחאה, פשוט להחליף את הממשלה.
עדי | 02.03.14
7.
מחירי הנדלן
מה שיצא משליטה אינם מחירי הנדלן אלא השכר שלנו לא מזמן נעשתה השוואת מחירי נדלן בין תל אביב למספר ערים גדולות בעולם והסתבר שהמחירים די דומים אז מה ההבדל : רמות השכר שאצלנו תקועות במקום ואף מתדדרות, מספר משרות שאינו עולה,המיסוי שעולה, בני 40 ומעלה ללא עבודה שאינם יכולים לעזור לילדים - ולכן במרווח שיש למשפחה ולצעירים היכולת לרכוש דירה
דני | 02.03.14
6.
הממשלה אוהבת את מיסי הנדלן
לממשלה אין שום אינטרס שמחירי הדירות ירדו ,היא רק זורה חול בעיניים ,בממשלה נהנית ממיסים ענקיים שאין כמוהם בשום מקום בעולם ,לאן הולך הכסף??? לשטחים ,לחרדים ,לפנסיות תקציביות. הפתרון להחרים קניית דירות שנה אחת בלבד ותראו איך שהמחירים ירדו ,למרות הממשלה ולא בזכות הממשלה.
עינת | 02.03.14
3.
מיסים מיסים מיסים
מחירי הנדלן בקיזוז המיסים מאד נמוכים! המחירים הגבוהים נובעים באופן בלעדי ממיסוי מטורף. רשות מקרקעי ישראל גובה סכומים בלתי הגיוניים, המיסים חלים גם על מיסים אחרים (מעמ על דמי חכירה) ועוד ועוד. הכל נתון לשינוי ברצות הממשלה אבא.....היא לא רוצה!
עו״ד מקרקעין | 02.03.14
2.
הגיע הזמן שנפסיק לחשוב על דירה כנכס... הגיע הזמן שנחשוב על דירה כהוצאה !
וביום שנפנים את זה, יבנו כאן דירות להשכרה ! בכל העולם נהוג לבנות דירות להשכרה וכמו כן לפקח על כך ! רק אותנו הרגילו להשתעבד לארבע קירות כל החיים !!! אני לא קיבלתי שקל מהוריי על מנת שאוכל לרכוש דירה(אני גם לא מתכוון לקחת), מדוע לקחת את כספי הפנסיה שחסכו ההורים בעמל רב?? אני גם לא מתכוון לתת לילדי שקל מעבר למה שאני חוסך עבורם את כספי הביטוח לילדים שביטוח לאומי מפקיד בכל חודש. הדרישה של מעמד הביניים צריכה להיות- דיור להשכרה בפיקוח !!! כמו ברוב מדינות אירופה וארה"ב. אין סיבה שזוג צעיר ישעבד את עצמו לדעת וישלם מעבר ל- 20%, 25% מהכנסותיו על הוצאות דיור !
צ'ומפי | 02.03.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת