אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צים: אם מניית הזהב לא תבוטל, החוב יגולגל למדינה

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
משמעות הסדר החוב - חיסולה של צים כחברה ישראלית
הסדר החוב מעביר שליטה לנושים שרובם בנקים זרים ומספנות באסיה. סביר להניח שהחברה תימכר לאחת מענקיות הספנות או תנוהל מהונג קונג. לפיכך למאות העובדים הישראליים כולל המנכל וקציני הים אין סיכוי לשרוד. עצוב מאד.....
גמלאי צים | 10.03.14
6.
ממש גועל נפש - אחרי שבעלי המניות "רכשו" את צים בנזיד עדשים ושדדו
את קופת החברה, לא רק שהם דורשים "תספורת" שהיא יותר עריפת ראש, הם גם דורשים שהמדינה ואזרחיה יאבדו את הנכס האסטרטגי שניתן ל"משמורת" למשפחת עופר. אין זה פלא שעידן עופר ברח מהארץ, יש להפשיט את משפ' עופר מכל נכסיה שמקורם בארץ ושנרכשו בשיטת השקשוקה ויחסי הון שילטון. עו"ד בעלי המניות שיש לו ניגוד ענינים בגלל יחסיו הקרובים לרה"מ נהנתניהו (שבצורה זו או אחרת מאד ייתכן שגם גזר קופון בעקבות הפרטת צים) צריך להיות מנוע ממעורבות במו"מ מול המדינה, ועל הממשלה והעומד בראשה לשלול את הויתור על מנית הזהב
אנדי | 09.03.14
5.
לא לוותר על נכסים אסטרטגיים!!!!!
רוחות הימים האחרונים בוועדת הכלכלה מלמדות כי יש יותר ויותר גורמים בהנהגת המדינה הגיעו לתובנה כי המדינה מבינה את הסיכון שבוויתור על נכסים אסטרטגיים. צים היא נכס אסטרטגי בעיקר בהיבט בטחון הייבוא ויציבות הכלכלה והסחר. הפרטתה הביאה במידה גדולה מאוד להרס החברה לפגיעה גם באינטרסים של כלכלת המדינה שכן עלויות ההובלה מגולגלות על הצרכנים בישראל ועיקר היבוא לישראל באמצעות צים. זכויות נקנות בכסף - ואם המדינה מעוניינת לשמר את בטחון הסחר הישראלי - הייבוא לישראל שמרביתו דרך הים - לא רק בעת מלחמה - יש לכך מחירים שיידרשו לשלם - ממילא הרי לא תמכו בחברה במשך כל המשבר . אבל אם הבנקים והמספנות כבר מוכנים למחוק מחצית החוב - הרי שלא ניתן לגלגל 100% חוב לפתח המדינה. במקביל חשוב להבטיח כי בצד צים יפעלו מובילים נוספים, רצוי ישראלים כך שהייבוא הישראלי לא יהא תלוי במוביל יחיד מונופוליסטי - "מים פתוחים" ולא רק "שמים פתוחים". יוקר המחיה תלוי במידה רבה גם בעלויות ההובלה.
דוד | 10.03.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת