אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יש לי סיכוי רק אם אעבור לגור בברלין"

155 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

155.
לצערי הרב אנשים צודקים המצב הכלכלי לא מאפשר חיים נורמליים התהליך
לדעתי בלי לכנס לפרטים (הם רבים מאוד)לא נתן לפתרון בשברים מהסוג הזה ניתנים לפתרון רק אחרי משבר גדול מאוד אני מקווה שהמדינה לא תיחרב אחרו .חבל. בכול מיקרה אני מאחל בהצלחה למי שעוזב כי פשוט להרבה אנשים אין בררה אחרת .לכול הטוקבקיסטים נגד אני מעריך באיזה צד פוליטי של המפה אתם.אלו שעוזבים אנשים לא פחות טובים ממכם וזה לא עושה טוב למדינה
כול מי שרוצה להגר בהצלחה | 18.03.14
154.
שתי הערות, אחת ארוכה ואחת קצרה:
1. כמו מגיבים אחרים, גם אני לא מבין איך הוא לא מצליח לחסוך. הוא מרוויח היטב, וחי לבדו. אמורה להיות לו יכולת לחסוך שלושים ושישה שקלים לכוס בירה? אז שישתה במקום אחר. אף אחד לא מכריח אותו להגיע למקומות כאלה. אי אפשר גם לגור במרכז ת"א וגם להתלונן שהמחירים יקרים. מה רע בלקנות בבת-ים? למה לצפות לגור בתוך המרכז, לא לזוז מטר מהמרכז ואז להתפלא שמשלמים הרבה? אם בבת-ים הרבה יותר זול, אז כל מי שקונה ביוקר בת"א יכול לבוא בטענות רק לעצמו. ראוי היה לקחת את המקרה הזה ולנתח בדיוק את ההוצאות שלו כדי לראות על מה הוא משלם וכמה. אני בטוח שהכתבת הייתה מגיע למסקנה שהוא יכול לחסוך כסף, והרבה. 2. וההערה הקצרה: מצב הדיור איום ונורא. כשאין ביטחון תעסוקתי והמחירים גבוהים כל כך זה באמת מפחיד, ואי אפשר לשכוח שמחירי הדלק והמכוניות פה בשמיים והתחבורה הציבורית רחוקה מלהיות ראוייה. אני לא חושב שהחיים בחוץ לארץ הם גן עדן, אבל מי שיכול לשפר את מצבו ע"י הגירה בהחלט צריך לעשות את זה. החיים קצרים.
מיי שהוו | 17.03.14
153.
אז תרד
תן לי לנחש, יש לך טלפון נייד של כמה אלפי ש"ח שמחליפים כל שנתיים, טאבלט, מחשב נייד, מכונת קפה, בר מים, ועוד דברים מיותרים. אתה אוכל הרבה בחוץ. אני מפרנס משפחה, ולא חסר לי כלום, עם משכורת נמוכה יותר. גם אשתי עובדת, וקנינו בית מחוץ לגוש דן. 70 מטר, ומספיק. לא חייבים פנטהאוז במגדלי בון טון עם אבזור מלא וריהוט חדש. לך תחיה בגרמניה. באמת, בלי כעס. לא יהיה לך שם טוב יותר. אני מעדיף להישאר במדינה שלי, עם החברים והמשפחה שלי, גם אם זה אומר שאני אצרוך קצת פחות.
עידן | 18.03.14
152.
הבן אדם בן 40 - היה צריך לקנות דירה לפני 10 שנים שעוד היה זול
חבוב, היית צריך לקנות דירה עוד ב-2004 המחירים היו הרבה יותר נמוכים אז, תפסיק לנסות למכור סיפורים של מסכן שלא יכול לקנות דירה כי זה יקר. היום, יש צעירים עם בעיות אמיתיות, שבגיל 25 נאלצים להתמודד עם מחירים באמת גבוהים, ושלא הייתה להם הזדמנות בית במחיר שפוי, כי הם למדו לבגרות בתקופה הזו. ואם אתה בגיל 40 ואין לך מספיק כסף זה רק בגלל שאתה בזבזן. אז באמת, תעשה טובה, אתה לא רציני, עשית לעצמך פדיחה רצינית עם הכתבה הזו, מקווה בשבילך שהשארת כסף לפנסיה ולא בזבזת גם אותו. בכיין.
 | 18.03.14
149.
תגובה לגאי
גאי היקר עם כל הכבוד מה שאתה אומר זה די חוצפה אתה רווק שמיסתכר 12000 שח חי בתלאביב עדיין אין לך ילדים ואתה שוקל לרדת לגרמניה הארורה שרצחה כ6 מיליון מבני עמנו 120000 שח לא מספיקים לך ???? אני בן 45 בעל תואר שני של האקדמיה למוסיקה בירושליים שנים על גבי שנים של לימודים כנל אישתי בעלת השכלה גבוהה אני עובד בכארבע עבודות אני גם שכיר וגם עצמאי אנחנו חיים בהתנחלות לא במרכז הארץ המשכורת שלנו ביחד כ130000 שח ויש לנו כ6 ילדים אין מסעדות אין בתי מלון אין חול מעולם לא שקלתי לרדת מהארץ גם כשבקושי גמרנו את החודש ואני עובד גם בעבודות שלא היו קשורות בכלל למיקצוע שלי אני אוהב את המדינה והארץ שלי ואני אומר תודה לבורא יום יום שאני גר במדינת ישראל אני מוכן לחיות בצימצום ובלבד להישאר בארץ לא הכול זה כסף !!!!
 | 17.03.14
144.
חברים, הבחור צודק שאי אפשר להחזיק פה משפחה, גם מ-12,000
כמעט שליש משכורת זה רק שכ"ד. הוא אמור לגור ברחוב? ואם יגור מחוץ לת"א תהיה לו פחות עבודה ועדיין הרבה הוצאות נסיעה. שעות העבודה בתחום מטורפות (מניסיון) אז הרבה כסף הולך על אוכל פשוט בחוץ כי לא תמיד אפשר לבשל. אמא שלו ז"ל היתה חולה תקופה- כנראה שהוא מימן עבורה טיפולים ושהמצב מנע ממנו לעבוד סדיר. בנוסף רשום בפירוש שגם הוא היה חולה, לכן אני לא אתפלא אם הוא צבר חובות בתקופה הזאת (ברור שהמדינה לא דואגת לו, מי הוא בכלל? כולה אזרח ששירת בצבא ומשלם מיסים...). כנראה שגיא כיום לא רעב ללחם, וטוב מאוד שכך, אבל אם הוא יצטרך לפרנס אדם נוסף כמו אישה, ילד או שניהם- הוא יגיע מהר מאוד לקו העוני. חבל לי שחלק מהמגיבים פה לא מבינים את זה. מדובר באדם בוגר שעבד קשה כדי לרכוש ניסיון, אין שום סיבה שלא יוכל להרשות לעצמו דבר בסיסי כמו הקמת משפחה ועדיין לחיות בכיף.
ויתרתי על משפחה לצערי | 17.03.14
142.
תל אביבי מפונק
עוד אחד שמדבר על ירידה מהארץ אבל לא מהסיבות הנכונות. אין שום רע בלרדת מהארץ אבל מהכתבה משתמע שהוא רוצה לגור בברלין בגלל שבירה בת"א עולה 36 ש"ח??????? איזו מן סיבה זו? 3700 ש"ח על שני חדרים?????? למה???? כי הדירה בת"א????? מצד שני אם מה שחשוב לך הוא לרדת מהדירה ישירות לפאב אז אל תתבכיין לנו על יוקר מחיה וברלין, מפני שיקירי, לפי הכתבה המופרכת הזו , בתור רווק עם משכורת של 12000 ולא מצליח לגמור את החודש אין לך מושג בהתנהלות כלכלית וביוקר מחיה, דבר איתנו כשתתבגר.
נעם | 17.03.14
141.
לכל החוכמולוגים
מה שאתם לא מבונים זה שגם אם היה חוסך 4K בחודש עדיין הוא לא היה מגיעה למצב של לקנות דירה גם בעוד 20 שנה!!! וזה האבסורד במדינה. אנו משפחה שמכניסה מאוד יפה, אבל במצב של היום אנו לא חוסכים, לא נוסעים לחו"ל, וגם לא יושבים בבראסרי... ולאור המצב ויטרנו על חלום הדירה באופן כליל כי אין שום הגעיון בלקנות 4 קירות ב 1.5-2 מילוין שקל ומידית להיות חייב אליהם 4-5 מליון ל30 שנה... ואם אין לך סכום התחלתי אז הבנקים והמדינה בכלל לא סופרת אותך. מצב עצוב מאוד.
פבל  | 17.03.14
137.
גיא היקר מצבך מצויין
אתה מרוויח מצויין, והרבה זוגות וגם רווקים היו מתחלפים איתך בנושא המשכורת. בכתבה לא צויין על מה הולכת כל המשכורת שלך.... מה זה הדירה לא אינדיקציה לתל אביב כי היא של קק"ל? לשלם על דירת 2 חדרים 3700 שח בחודש - זה יקר !!! למה לא לגור באזורים סביב תל אביב ולהוריד את מחירי השכירות לפחות ב 1000 שח לחודש? 1000 שח לחודש זה הרבה כסף !!! זה חסכון של 12000 שח בשנה מעבר להוצאה החודשית שלך בנושא המגורים נגיד שאתה מוציא על אוכל, חשמל, מים, אינטרנט, טלפון וקניות בהגזמה פראית עוד 3000-4000 שח לחודש אז ההוצאה החודשית שלך לא מגיעה ל8000 שח איפה עוד 4000 שח מהמשכורת? אין לך ילדים, צהרונים, עוד פיות להאכיל, בתי ספר, גנים ובכלל אתה בן 40 מה חסכת עד היום? צר לי גבר אבל ההתנהלות הכלכלית שלך היא לא הגיונית.....
איציק | 17.03.14
133.
ב 5 שנים האחרונות ירדו מהארץ מיליון צעירים! זו קבוצת המהגרים המוצלחים ביותר בארהב!
החיים בארץ הפכו לבלתי נסבלים כלכלית! הרבה אנשים הגיעו לפת לחם אומללה, לביבי לא אכפת, ביבי אוכל גלידה ב 10000 שח בחודש...כאילו שמזיז לו ששני מיליון אנשים הגיעו לחרפת העוני...
גלידה ב10000 שח | 17.03.14
132.
בכיין! אם לא עשית כאן עם 12000 נטו. גם בברלין לא תעשה ילדים
עם שכר של 12000 ש"ח נטו לא הצלחת למצוא כלה ולהביא איתה ילדים לעולם. אתה לא תעשה את זה גם בברלין וגם לא בבנגקוק. רוב האנשים (החציון) בארץ אנשים שחיים בטווח המשכורות של 6000-4000 ש"ח לחודש. נראה לי שאתה מחפש תירוץ למעבר שלך לברלין ומפיל את האשמה על הבעיות הכלכליות של האנשים האחרים. 12000 נטו פחות 3700 על שכר דריה פחות נגיד עוד 2000 שח על כל ההוצאות האחרות שלך. נשארים לך בערך 5000-6000 ש"ח לביזבוזים או לחיסכון. שב על זה קצת בבראסרי עם מחשבון כיס. ותראה שאני צודק.
אריק | 17.03.14
126.
ל 108 . כמה עצות:
1. אתם מצליחים לחסוך 2500 מתוך 7000 -כל הכבוד אתם כבר פועלים בהגיון. 2. אם אפשר תוותרו על רכב אחד זה יחסוך לכם המון. 3. תבשלו לעצמכם כמה שיותר -סכומים של 40 שח לארוחה (בחוץ) בכל יום עבודה מצטברים לאלפי שקלים. 4.אתם סטודנטים- אפשר להשלים הכנסה במתן שיעורים פרטיים - 80-100 שח לשעה בכל תחום . בהצלחה
 | 17.03.14
125.
איך הוא לא מצליח לחסוך?!
אני משתכרת פחות ממנו, משלמת שכ"ד גבוה יותר, מבלה לא מעט וגם טסתי לחו"ל כמה פעמים מאז 2003, ואני מצליחה לחסוך. לא הרבה, אבל מצליחה. המצב במדינה לא טוב זה נכון, אבל דווקא הבחור הזה הוא לא דוגמה מייצגת - משתכר שכר יפה ומשלם שכ"ד שנחשב לסביר מאוד בכל גוש דן, שלא לדבר על תל אביב עצמה. גם הנימוק שלו לגבי הוא לא קונה דירה נשמע כמו תירוץ - במצב של חוסר יציבות הוא תמיד יכול להשכיר את הדירה שקנה ולעבור לגור עם אביו/בפריפריה. רבים היו שמחים אם היו במצבו בדגש על הון התחלתי לדירה.
ישראלית | 17.03.14
124.
איזון חביבי, איזון....
רווח לא צריך להשכיר דירה בת"א, זה לא פרופורציונלי בתור דירה ראשונה ללכת לדירה שהשווי שלה בקנייה 2 מליון שקל. בסכום שאתה משלם על הדירה הזאת שכירות אתה מקבל אחלה דירה בנתניה, כן נתניה, 10 דקות מת"א עם ארנונה זולה יותר וקניות באופן כללי זולות יותר. לך קנה דירה בנתניה, 3 חדרים, דגם אותה לאט לאט, עם קצת מזל, פינוי בינוי, תמ"א 38 א,ב , איזה מעלית קטנה והופ המחיר שלך קפץ. גבר בן 40 כבר צריך להיות עמוק בתוך המשחק הזה, אין פתאום משהו שנופל מהשמיים ונותן לך 2 מליון שקל. תתחיל בדירה של 500-600-700-800 אלף שקל ותתקדם לאט לאט משם. הבעיה היא הפינוק הזה של הדירה בת"א, בירות וכאלה...כאילו מה...יש דברים שאפשר לחסוך בהם וכשאתה זז מקום מגורים גם עלות המחייה שלך יורדת פלאים. עם משכורת של 12 אלף שקל, אתה אמור להסתדר יופי עם התנהלות נכונה עם הכסף. תמצא בת זוג שמכניסה 8000 שזה סביר ואתם יחד יושבים על 20,000 ש"ח שזה סכום שיכול להחזיק אתכם עם ילדים ועם משכנתא ועם קניות והכל טוב ויפה. הסיפור של ברלין - פלקט. זה נשמע יפה, נראה יפה אבל בפועל כשאתה גר שם אתה כמו דג מחוץ למים (וזה מניסיון). אצלנו נכון, זה שיט אבל זה שיט שאנחנו מכירים אותו ויודעים להסתדר איתו. שם אתה לא יודע אפילו מול מה אתה מתמודד. ומה אתה חושב? שתקנה דירה זולה שם ואחרי כמה שנים תחזור לארץ עם 2-3 מליון שקל...נו בחייאת. ממש לא מציונות וכאלה. תתחיל לחשוב איך אתה מייצר את הכסף ובמקביל מוריד את ההוצאה החודשית שלך. זה הרבה יותר פשוט ממה שזה נשמע במצב שלך. אנשים עם משכורות נמוכות יותר מסתדרים אחלה.
טל | 17.03.14
123.
שאלה ל- 95
לא ברורות לי כאן התגובות, 95 כותבת שעם אותה משכורת היא הצליחה לקנות דירה, והיא גם חד הורית....... מוזר, באיזו שנה קנית את הדירה ??? אם זה היה לפני 2008 ועם זה שקיבלת חצי מהדירה שהיתה לכם בנישואין, או אולי ירושה, אז בוודאי שהצלחת לקנות דירה... אני גרושה עם ילדה אחת, לא היתה לנו דירה בנישואין לצערי, ומאז פרוץ הטרוף בנדל"ן בשנת 2008 לא יהיה לי סיכוי לקנות דירה, מכיוון שאני לא מצליחה לחסוך מאומה, וגם אם אחסוך לא אגיע למאות אלפים שיש צורך להתחיל על מנת לקבל את המשכנתא, אז כל הכסף זורם לשכ"ד 3200 ש"ח שזה 32% מהשכר, וכל השאר הוא לגידול הילדה ולשוטף המינימליסטי ביותר, ללא נסיעות לחופשים ולכיסוי חובות שמצטברים במהלך השנים.
תמהה | 17.03.14
117.
מחזקים את ידיך גיא
גיא אנחנו מחזקים את ידיך. הרבה חוכמולוגים לא מבינים שחיים, ככל הידוע נכון לרגע זה, רק פעם אחת. אל תתפשר על איכות החיים שלך היום כדי לקבל (אולי) ארבע קירות משלך בעוד מאתיים שנה. אתה צריך לחיות בכיף, לשמוח ולבלות, לעבוד בשכר שמכבד את המאמץ שאתה משקיע, לבנות קריירה, להכיר מישהי לחלוק איתה את חייך. שלא ישגעו לך את השכל בסיסמאות מימי אנו-באנו. הציונות מתה מזמן. ושלא ימכרו לך שטויות - יש חיים אחרים. דואג ליהדותך? בחו"ל יש יותר יהודים מבארץ. דואג לבטחון האישי? נכון להיום בעצם רק בישראל יהודים נמצאים בסכנת חיים ממשית בגלל יהדותם. אם אתה לא מאמין, תנסה להיכנס בטעות לקלקיליה (רק דקה מכפר סבא) ותספר לנו איך היה. בארץ הקיום הוא מלחמה יומיומית. מזלך שאתה מבין שזו לא חייבת להיות המלחמה שלך. בהצלחה!
אלי | 17.03.14
113.
מדהים איך אנשים חיים בעיר הכי יקרה בארץ ועוד בוכים
כאילו אין מקום אחר לגור בו מלבד תל אביב. כך היה גם עם מארגני המחאה הבכיינים. נכון, תל אביב מאוד יקרה לעומת מקומות אחרים גם בהשוואה עולמית. לכן, יש לי רעיון מהפכני: אל תגורו בתל אביב!!! מי שמשלם 3700 בחודש ובוכה על המחירים הוא אידיוט! שלא לדבר על אלו שמשלמים 75% ממשכורתם על שכירות ובוכים על יוקר המחיה. ישראל יקרה אך בצורה סבירה, במיוחד בפריפריות. מחירי הביגוד והרכב ירדו בעשרות אחוזים. מה שנשאר יקר זה הדיור והאוכל. גם הסלולר והאינטרנט ירדו. בקרוב גם הכבלים. אז תפסיקו לבכות ותקחו החלטות לטובת הילדים שלכם ולא לטובת עצמכם. שבוע טוב!
כמובן שלעזוב את תל אביב זו לא אופציה | 17.03.14
111.
ביום שקראנו על ה""מענק"" של השר פרי החלטנו שאנחנו יורדים מהארץ
הגדולים טורפים את הקטנים פה, הבנקים ימשיכו לטרוף אותנו בסיוע הרגולטורים. כשאתה לוקח משכנתא אתה מסדר מענק לבכירים שדואגים רק להכניס אותך לחובות כדי שתשלם קנסות לבנקים. הם מגחכים לעצמם כי הם יודעים שהרוב לא יעמדו בנטל כשיוקר המחיה רק עולה ועולה
יעל | 17.03.14
110.
הבעייה היא שלא בונים כיום דירות קטנות של עד 3 חדרים.
והרי לא כולם "זוגות צעירים" - יש הרבה רווקים ורווקות, משפחות חד-הוריות קטנות, אלמנים, גרושים..... ולאלה מספיקה דירה קטנה שעלות הרכישה שלה נמוכה יחסית. אלא שהקבלנים (בעידודם של ראשי העיריות והמועצות) לא בונים יותר דירות קטנות וצנועות. כל הדירות ענקיות ובמגדלי יוקרה. זו הסיבה האמיתית לכך שרוב האנשים לא יכולים לרכוש דירה נורמלית.
רות שפירא | 17.03.14
108.
כל כך הרבה מגיבים... תוכלו לייעץ לי גם? :)
מה זה... כל אחד בא פה עם הסיפור העצוב שלו... בסדר אז גם לי יש. אני ובעלי מרוויחים (ביחד!) בערך 7000 ש"ח בחודש. אנחנו גרים בעיר בגליל ולכן שכה"ד שלנו (רק) 2000 ש"ח. לדירת 2 חדרים פצפונית (די יקר יחסית לאיזור אם תשאלו אותי). למרות שאין לנו ילדים עדיין, יש לנו הוצאות נוספות כמו אוכל, חשמל, מים, גז, דלק וביטוח ל2 רכבים (מה לעשות, התחבורה הציבורית פה לא מפותחת. בכלל). אנחנו בקושי יוצאים וגם אנחנו לא היינו בחו"ל כבר המון שנים (אפילו ירח דבש לא היה לנו). שנינו סטודנטים אז יש לנו גם קצת הוצאות על לימודים... אנחנו כמעט בני ש30 ומצליחים לחסוך בסביבות ה2000-2500 ש"ח בחודש. לדעתי זה מכובד בהתחשב במצב הקיים.. אבל בעייתי כי אנחנו לא יכולים "להרשות לעצמנו" להביא ילדים ואפילו הון התחלתי למשכמתא אין לנו.... רעיונות?
 | 17.03.14
106.
בעיה בתפיסה
מה שמעוות כאן הוא שרק בארץ שופטים אדם על זה שהוא רוצה ליהנות מהחיים או לעשות מה שהוא רוצה עם הכסף שהוא משתכר. למה מישהו מעשירון תשיעי לצורך העניין צריך להיות מחושב על כל שקל??!!! בשביל מה הוא עובד? בשביל לקמץ, והתחשבן על כל שקל כמו מי שחי משכר מינימום? וואלה הבן אדם רוצה לשתות כוס קפה מדי פעם, לצאת פעם ב, ולהכיר בחורה ואפילו אם לא חסך שקל מימיו, לעזאזל למה כל כך קשה לחיות פה גם אם אתה מהעשירונים העליונים????? למה ומי בדיוק עובד עלינו??? ומי שקופץ עכשיו ומטיף שהוא כבר היה יכול להגיע למיליון שקל מחסכונות- שיקפוץ לי. כולם פה גאונים פיננסיים!
תקווה | 17.03.14
103.
אני רוצה לעבור לתקופה לברלין בכדי למצוא אישה
אני בן 36, בעל תואר שני, עבודה מסודרת, יש לי דירה בקרית אונו, יש לי רכב, נראה בחור ממוצע. ולא מצליח למצוא אישה נורמאלית בישראל. על אלו שגרות בת"א ויתרתי מזמן, זה לא נראה להן הגיוני שיש מישהו שלא גר בת"א. גם אלה שגרות במרכז חושבות שהן לפחות מלכת אסתר, מגיע להן הטוב ביותר והכי הכי, אם אתה לא נותן להן הכי טוב, אתה פסול. כאילו הזוגיות קשורה בכמה אתה מוכן להשקיע חומרית וכספית באישה, כל כך חומריות הישראליות. עד שהן מגיעות לגיל שכבר קשה להקים משפחה עם ילדים... כמה ידידות כאלה יש לי. נראה לי שאני אסע לברלין לתקופה של חודשיים למצוא אישה נורמאלית, כמו פעם, שרוצה להקים משפחה ללא מחשבות על חומריות.
גיא | 17.03.14
101.
לגיא מגיד תיכנס ותיקרא- יש לי הצעה\פתרון בשבילך.
בכנות לא הבנתי מה הבעיה שלך ? כדאי שתבין את הבעיה קודם, ולא תאשים אחרים . המחירים בנדל"ן לצורך העניין נקבעים ע"י ביקוש, כמו כל דבר מכוניות, מטוסים, מותגים וכו". 1.אני מבין שאתה לא מרוויח קבוע אותו סכום, אז הבעיה בעצם נעוצה בהשתכרותך. כדאי שתמצא עוד אפיקי פרנסה. 2.גם למשפחה וגם ללבד 3700 ש"ח שכירות ואני מתאר לעצמי לא כולל כלום , זה יקר מאד, אני מבין רגיל למותרות הזאת, אבל יש עוד פטרונות לגור קרוב למרכז, נמשל תגור באזורי בת-ים , באזור רחוב קק"ל השכירות 2500 ש"ח שני חדרים.(וזה קרוב למרכז. 3.תשאל את עצמך מה אתה יכול לוותר, אי אפשר את כל העוגה ושתישאר שלמה, נמשל רכב+הוצאות חניה עם קיים, אולי לעבור לתחבורה ציבורית או אופנוע. אגב חשוב לי להדגיש לך, אינני מדבר מהתנשאות כלשהיא או כחכם הדור, למדתי הרבה על בשרי, אני בן 34 גרתי בעבר 8 שנים במרכז, עד שנפל לי האסימון שזו עיר אוכלת יושביה, והכסף נישפך בלי לשים לב. היום אני גר בחיפה, שכירות נורמלית, ונכון הרבה פחות מעניין מת"א, אבל אני יודע שאני לא עובד בשביל לפרנס את כל העולם, נמשל בעלי בתים,פקחי חנייה, בלי לשים לב בתי קפה כחלק משגרת היום, (מרשה לעצמי רק בסופ"ש), ותתפלא לאט לאט תמצא את האיזון שלך, תזכור מילת הקסם בכל מה שכתבתי זה איזון, אל תחכה שמשהוא יאזן בשבילך, עם חוקים עתידיים לדיור ציבורי וכל מני שטויות, תאזן אתה. וכל השאר יבוא בעז"ש אישה ילדים, נחת. בהצלחה.
רונן | 17.03.14
100.
בברלין הכסף מתעופף ברחובות, דבש ניגר מגגות הבתים ובכל...
ובכל פינת רחוב עומדת זונה עם חזה ענק ונותנת לעוברים ולשבים להסניף שורות קוק מהבטן שלה. קחו את החיים בידיים שלכם, תפסיקו לייבב ותתחילו להפנים את המציאות ולעבוד איתה. בכיינים יש בכל מקום. גם בברלין. החיים יכולים להיות מאוד יפים. גם בישראל. תפסיקו עם הבכיינות ולהאשים את כל העולם במצב שלכם.
שם | 17.03.14
99.
הקבלנים בתקשורת מעודדים לרכוש דירות. סיכון עליית הריבית בעתיד- על הצעירים המסכנים שלא מבינים
שעליה של הריבית ב 3% ,( שזה עדיין נחשב רמה בינונית וממש לא גבוהה, ) יעלה להם את ההחזר החודשי ב 30% אם הם פרסו ל 20 שנה, ו 50% אם הם הלכו על משכנתא של 30 שנה. אנשים יוותרו על כל הנאות החיים כדי להחזיר המשכנתא. חלק מסוים גם יקרוס ויאבד את הבית. כ-ו-ל-ם יודעים את זה, אבל ממשיכים למכור לכם משכנתאות כי מזה הם מתפרנסים. אנשים רואים את ההחזר החודשי ההתחלתי ומחליטים לקנות כי כרגע זה בערך כמו לשלם שכירות. מה שקשה מאוד לראות זה הסיכון, הסביר מאוד! שתוך שנתיים הריביות עולות ואתם תבכו. ב 22.3 יש הפגנה בכיכר רבין. כדאי להעלות את הנושא הזה. המדינה מרוויחה מכם כסף מיידי ברגע שאתם קונים דירה. כך גם הקבלן, וגם מנהל הבנק שיש לו בטחונות טובים להלוואה (הדירה שלכם!). רק אתם נשארים עם הסיכון של זינוק גדול בהחזרים החודשיים!
אחד שקצת מבין | 17.03.14
96.
מה רצה המשורר להביע???
עם כל יוקר המחיה המזוויע והעובדות היומיומית - אין ויכוח , אבל לדעתי הכותב אמביוולנטי ולא אמין. משכורת 12K נטו במשרה ראויה ,ברווקות. אם כל קניותיו זולות יותר והוא ענייני לא ברור לי על מה הוא מוציא את שאר הכסף. אם מצהיר שתורם מזמנו למאבק נגד יוקר המחיה - אז למה בכלל בדיקת הזכאות..לגרמניה...מה יותר חשוב לו?? עצה כלכלית - תציע לאביך המבוגר לרדת מ5 חדרים ל3 חדרים ובשאר הכסף תוכלו להתרווח בכורסא. זו כתבה מגמתית לעידוד ירידה מהארץ
חיים | 17.03.14
95.
הגיון עקום - אם אתה כל כך מפחד לקחת משכנתא כי הכל יכול לקרות
אז איך אתה בכלל רוצה להביא ילדים לעולם? האחריות כלפי ילדים היא הרבה יותר גדולה מאשר משכנתא. דירה תמיד אפשר למכור. ילד? תמכור אותו אם "מחר יקרה משהו". בקיצור, לא מעט אנשים כתבו שהאיש קשקשן (ואני חייבת להגיד שכל הכתבות שאתם עושים בנושא קשקשניות לא פחות). אני עם 12,000 שקל, חד הורית עם שני ילדים ועם תכנון נכון, כן קניתי דירה ואני מסתדרת בסדר גמור. כמובן שדאגות תמיד יש, אבל אם רק נדאג ולא נעשה כלום... קשקשן... זה כבר אמרתי.
ישראלה | 17.03.14
92.
אני רוצה ללכת הפוך,מת לדעת מהו אורח חיים סביר בעיני רוה"מ ושר האוצר שלנו ?
פרטו לי אתם בבקשה כמה כסף נדרש כדי לקיים אורח חיים סביר לכל מני חתכים של משפחות ואזורי מגורים,כפי שאתם מבינים את זה ... תפרטו כמו רשימת מכולת. גודל המשפחה,אזור מגורים... זוג + 2 ,זוג ללא ילדים,זוג + 3 /4 ,רווקים מגורים בראשון,חדרה,ב"ש,חיפה ..... מחזיקים רכב אחד נופשים פעם בשנה מזון וביגוד חוג אחד לילד טיפולי שיניים בלת"מים - חתונות,תיקון מקרר,דוד חשמל,תיקון ברכב וכו'... וכל הרשימה כדי לקיים אורח חיים נורמאלי,כמה יצא ? אחרי שנראה תוצאות נבין כל אחד איפה הוא עומד....
מעמד שורד | 17.03.14
91.
היום זה מאוד קשה להשיג דיור בישראל במחיר שפוי אפילו במגזר הערבי .
אם ההורים לא יממנו אותך אין שום סיכוי בעולם אתה מרוויח גג 10 נטו בגיל 26 אבל כדאי לקנות דירה ב 2000000000 עם חדר ומטבח פתטי אתה צריך לשעבד את הבנים שלך לבנק . ברלין היא עיר משגשגת עם מדיניות ממשלה מעולה שומרת על ערך הדנד"לן למרות שהוא בוער שם
אדם  | 17.03.14
90.
לא חייבים לגור בתל אביב
ניתן לרכוש דירה בת שלושה חדרים בלוד או ברמלה ב 650K או 700K בלי כל בעייה. לא חייבים לגור בשני חדרים בתל אביב. גם ברלין היא יחסית גדולה ולא כל אחד יכול לגור בכל שכונה. מספיק עם הטענות שלא ניתן לקנות דירה במרכז במחיר סביר. מרכז היא רק תל אביב גם הערים בפריפריה כגון לוד, פ''ת, רמלה זה גם במרכז.
דוד | 17.03.14
83.
18 ו38 - שניכם באמת הזויים יותר מהאדם שכתוב עליו
נעזוב שלא תמיד הרוויח 12K. אני לא מבין מה הוא רוצה. בואו נאמר שהוא עובד 17-15 שנה, כן? נאמר ובממוצע יכול היה לחסוך 5,000 שקל בחודש (אם לא יותר) - 900-1.02 מיליון שקל מה זה אמור לעניין אותי שהוא רוצה לגור בת"א? אתה גר איפה שאתה יכול להרשות לעצמך, לא איפה שבא לך. עכשיו בואו נהיה ריאליים, מי שלא נסע לחו"ל 10 שנים ולא אוכל אקסטרא ולא ככה ולא ככה, יכול לחסוך גם 7,000 שקל כל חודש - 1.26-1.428 מיליון שקל אני לא מבין, איפה הוא צריך לגור - ברוטשילד? לשלם 2.2 מיליון שקל על דירה? לא בא לו משכנתא? זאת בעיה שלי? כמה אנשים בדיוק קנו דירה *ללא* משכנתא לפניו? 10-15% מהאוכלוסייה? מרבית תושבי ישראל משנות ה-70 עד שנות ה-90 במינימום קנו דירות במשכנתא. נכון, פעם אנשים לקחו משכנתא לעשר-חמש עשרה שנה. לא הרבה לקחו ל25-30 שנה. אין בטחון תעסוקתי? הבן אדם עובד ברצף 15-17 שנה, זה לא בטחון תעסוקתי? לנסוע לגרמניה זה בטחון תעסוקתי? אז מה אם יש לו דרכון, גם לי יש דרכון אירופאי - זה אומר שמחר אני אסע לשם ואני אקבל עבודה בחוואה? לא יודע מה בן אדם עושה עם הכסף שלו וזה גם לא מעניין אותי. אבל מי שיש לו 12K נטו, שזה בסביבות ה16K ברוטו אין לו באמת בעיות פיננסיות ואם יש לו - כנראה שהוא צריך לצלצל ל"פעמונים" שילמדו אותו מה עושים עם הכסף.
פלוני | 17.03.14
73.
אני מפרנס יחיד + ילדה בת שנתיים. גם מרויח 12 נטו וחוסך בצד בממוצע 6 אלף כל חודש
שכירות 3400 בר"ג אוכל והוצאות נוספות - כ 2500 - 3000 ש"ח מה שמשאיר בחודש בממוצע כ-6 אלף ש"ח. הילדה עדיין לא בגן וגם כשתיהיה תהיה בגן עירוני (שעולה כ 1400 לשנה). בלי רכב. לא קונים הרבה מותגי אוכל מיותרים. קונים המון פירות וירקות. קצת חטיפים לילדה. (המון צעצועים) וזהו. חיים יחסית בסדר עם הון עצמי של חצי מליון. אבל עדיין אין לנו דרך לקנות דירה בר"ג. לא רוצים להתרחק ולהיות תלויים ברכב. מחפשים דירה בר"ג בלי להשתעבד כל החיים למשכנתא וכרגע זה לא אפשרי. איך בנאדם יחיד עם הכנסה כזו לא מצליח לחסוך בכלל??? לא נשמע לי הגיוני.
אלי | 17.03.14
71.
אני לא מבין
הוא מרוויח 12K נטו וחי לבד, בלי משפחה או בת זוג שתלויים בו לפרנסתו. אם הוא צרכן נבון כמו שהוא טוען ולא מבזבז הרבה, צריכה להיות לו רזרבה לא רעה בסוף כל חודש. אז מה מונע ממנו להתחתן ולהביא ילדים? למה במקום לחשוב על ברלין הוא לא חושב על משהו קרוב יותר, כמו לגור מחוץ לת"א, במקום שבו שכר בדירה קצת יותר שפוי?
א. | 17.03.14
67.
נשמע מוזר מאוד הסיפור שלו.
דירה מירושה או לא....זה לא קשור ואל לאף אחד ליחל למות הוריו. הבחור מרוויח נטו גבוה מאוד יחסית! הדירה שלו בשכירות נמוכה יחסית! ההוצאה הפנויה שלו היא כ8300ש"ח....זה המון גם במדינה יקרה כמו שלנו לבחור רווק ללא ילדים. קשה לחיות כאן, אבל סיפור לא שלם כמתואר כאן לא מייצג את המצב. סליחה מהבחור, אם סיפורו לא הובן כראוי.
יוסי | 17.03.14
66.
גם אנחנו עוזבים - לארה"ב
אנחנו זוג בגיל ה-40 עם 3 ילדים כל אחד מרוויח את ה - 10000 לחודש - כי זה מה שמרוויחים במקצוע שלנו- ולא מצליחים להתקיים. שכר דירה + חשבונות+ חינוך לילדים ( ולא מדובר על חוגים יקרים מדובר על צופים , חוגי מוזיקה וספורט הפסקנו) + מועדונית לילד אחד + תל"ן בית סיפרי + ספרים+ קיטנות+ ועדים שונים בבית הספר -+ ימי הולדת + אוכל + רכב בן 20 + ביטוחים (תכולה, רכב, שידרוג קופ"ח) + קנסות כמו טיפולי שיניים, אורטודנטיה לילדים, סתם כסף לילדים שיוצאים לחוגים שיוכלו ליקנות שתייה, נסיעות..ועד ועוד ולא נשאר אגורה לפנסיה + חסכון + כסף לאוניברסיטה לילדים ...לקנות דירה שלא לדבר על טיול - בארץ - מחירי המלונות , צימרים וכו' בילתי אפשרי - כמה פעמים אפשר ליפול על משפחה וחברים? ולה הזכרתי טיול החו"ל.... ביררתי ....אדם בגילי עם תואר שני שיש לי + ניסיון מרוויח יפה בארה"ב - נכון מדינה גדולה משתנה ממדינה למדינה אך כך גם יוקר המחייה. אבל בכללי יש יותר כסף בסוף החודש. נכון ..אין כמו ישראל ואין כמו לדבר עיברית ושמש ואריק אינשטין וגופיות בקייץ ,אבל עם כל זה, אני לא יכולה ללכת לעשות קניות במכולת... זה המצב ולא רק שלי ...שיושבים עם חברים, תשאלו אותם בשיחה מלב אל לב מה באמת מצבם - תופתעו לגלות . נכון שיש היטקיסטים שמרוויחים יפה , פחות מבעבר אך עדין טוב, אך לא כולנו בהייטק, אפילו רובנו לא.. והמצב לא פשוט
גברת פולנייה | 17.03.14
65.
לכל הטוקבקיסטים המגעילים
הבנו כבר שאתם גאונים פיננסיים שחוסכים 5000 בחודש ממשכורת של 4000. הבנו כבר שבגיל 30 כבר קניתם שלוש דירות להשקעה ואתם עכשיו מחפשים את הרביעית. המשאית עם המדליות כבר בדרך אליכם. המצב בארץ לא טוב לזוגות צעירים (20 עד 40). לא טוב למעוטי הכנסה. לא טוב למבוגרים עריריים. לא טוב למשפחות חד-הוריות. המצב בארץ לא טוב לרוב האזרחים ובנתיים שכבה צרה יחסית ממשיכה לחגוג ולהטיף לאחרים ממרפסת מגדל היוקרה תוך שהיא רומסת אותם ונהנת על חשבונם. אז לכל החוגגים - נגמר הכסף! גיא מגיד לא יכול לקנות דירה אפילו עם 12 אלף כי ההכנסה שלו לא סדירה, כי הוא חייב לגור ברדיוס של שעה נסיעה מרכז ת"א (המקום היחיד שיש לו עבודה) וכי אפילו בפתח תקווה המצ'וקמקת המחירים עברו את אלו של ברוקלין. גיא מגיד הוא דוגמא מייצגת למה שקורה במדינה הזאת. כל הכסף של המעמד הבינוני נשאב לנדל"ן, למיסים ולאוליגופולים השולטים במשק ומנפחים מחירים. אז תמשיכו להטיף מהמרפסת. אין בעיה - משק הבית שלנו נכנס למשטר חיסכון חמור. מזה זמן אנחנו לא יוצאים לבלות כלל (מלבד מדי פעם נסיעות למשפחה וטיולים בטבע). עוברים יותר ויותר למוצרי בסיס בסופר, אפילו לחמניות בית ספר לילד אני אופה בעצמי. כל מה שצריך ושאפשר לקנות בחו"ל (דרך הדואר או דרך חבר) בזול יותר, אני קונה שם. אז בשביל שכל הטוקבקיסטים יהיו כאן מאושרים - נחסוך 5000 עד 7000 ש"ח לחודש ובדרך אנחנו ועוד משפחות רבות כמונו נצעיד את כל המשק למיתון עמוק, לא אכפת לי ממיתון, שיהיה מיתון עמוק וארוך, המקצוע שלי לא מושפע ממנו. אני מאוד מקווה שאותו מיתון יפגע בהכנסות של כל אותם מגיבים מגעילים, אינטרסנטים וספסרים - כדי שיאכלו את הדייסה שהם בישלו.
אזרח | 17.03.14
64.
ברלין 2013 ספירת האוכלוסין 180 אלך תושבים פחות בהוואה ל2012. למה???
Berlin bastelt an Volkszählungsklage Die Volkszählung hatte Berlin zurechtgestutzt: Als im vergangenen Jahr die Ergebnisse vorlagen, gab es in der Hauptstadt plötzlich 180.0000 Menschen weniger. Die Folge: weniger Zuschüsse, Einsparungen und knappe Kassen. Berlin kündigte an, gegen die Zählergebnisse zu klagen. Doch bislang ist nichts passiert. Trotz seiner klaren Vorbehalte und Zweifel an den Ergebnissen der jüngsten Volkszählung hat der Berliner Senat noch immer nicht über eine Klage gegen die Erhebung entschieden. "Wir sind im Gespräch", erklärte Senatssprecher Meng am Sonnabend, mehr als neun Monate nach der Veröffentlichung der Zahlen.
ברלין פושטת רגל | 17.03.14
62.
כתבה מדויקת שחשפה את הבעיה: אין יציבות בשוק העבודה. עלות המחיה מטורפת
עכשיו אם אדם כביכול חושב שיציאה מתל אביב תסייע לו כלכלית זהו שקר, כי הנסיעות יקרות וגובות המון זמן, המחיה יקרה בכל הארץ, פערי השכירות לא גדולים. ובנוסף שוק העבודה לא יציב, וזה בלשון המעטה, שכירות היא דבר לא כדאי. בקיצור ההתרסקות בפתח
רווק תל אביבי | 17.03.14
61.
כל הזמן מטיפים על ציונות על מדינת היהודים-מדוע ההנהגה שלנו לא ציונית וחושבת על
מדינה ליהודים-הם למעלה רק דואגים לכיסם ולמשכורות מנופחות.כנראה שצריך להחריב אותנו לצערי ואז תקום מדינה ליהודים שדואגת לאזרחיה , המדינה קיימת רק 66 שנה ואנו מחריבים אותה במו ידינו,ראו תרבות,חינוך וכו'
רלי | 17.03.14
60.
אוי אוי אוי
לפי התמונה של הבחור המסכן- הוא נראה מוזנח ומאמין במסכנות שלו, ההוייה והפיסה לא ישתנו גם אם יעבור לגרמניה ואולי טוב שיעשה כך. התלונה שבלטה הייתה לגביי מחיר הבירה- צודק יקר,, וכנראה שמחירי השיכר לא תואמים את רמת הצריכה שלו לפיכך קשה- לחסוך ועוד לחשוב על להביא ילד לעולם.. לא קונה .
חיפה | 17.03.14
59.
רווק עם הכנבה פנויה של 8K יכול לחסוך
בכל העולם אין היום קביעות עד הפנסיה ואין טעם להתרפק על העבר. זה פשוט לא מועיל. בגיל 40 ללא התחיבויות של גידול משפחה ניתן לחסוך, צריך להתנהל כלכלית נכון.מהכתבה מצטיירת דמות של בחור צנוע שאינו מבזבז על נסיעות לחו"ל קניות מיותרות וכו' . עדין לדעתי הוא יכול לחסוך כ 2K בחודש. בהסתכלות לעתיד ועם כל הצער נראה שירש חלק מנכסי ההורים כך שמגורים זו לא הבעיה העיקרית ברלין לאור עברה היא בוודאי לא גן עדן ליהודים. הגיע הזמן להפסיק לחשוב כל הזמן על "סיר הבשר" בנכר ולדאוג למדינה היחידה שיש לנו ועל הסבל הרב והעמל שהושקעו בהקמת.
הציוני | 17.03.14
58.
השואה ביני לבין מר מגיד
הכנסה: הוא 12,000 נטו, אשתי ואני - 24,000 (כלומר, כל אחד מאיתנו מכניס כמוהו) ילדים: לו אין, לנו יש 3 . מקום מגורים: הוא בת"א אנחנו ברמת גן הוצאות דיור: הוא 3,700 שכ"ד, אנחנו כ - 3,200 משכנתא הוצאות חינוך ילדים: הוא: 0, אנחנו 5830 (גנים וצהרון) הוצאות אחרות, לא יודע איך אצלו, לנו יש עוד חיתולים, משחקים, מזון ל - 4 נפשות יותר ממנו, מים וחשמל ליותר נפשות ועוד, אנחנו מגיעים לעוד כ - 10,000, על עצמינו אנחנו מוציאים מתוך זה כ - 3,000 בהערכה גסה ומנפחת. חסכון: הוא - 0, אנחנו 5,000 ההוצאות האחרות של מר מגיד, על עצמו בלבד,(כי אינו מצליח לחסוך) צריכות להגיע לכ - 8,300 בחודש. אין לי משפט סיכום טוב להגיד, חוץ מ - "אני רק אניח את זה כאן".
רן | 17.03.14
57.
לשנות תפיסה
אתם בארץ חיים בתפיסה שגוייה. רואים שזה מצליח במדינות כמו גרמניה. אבל חושבים כמו בארה'ב. אז בואו נחשוב כמו בגרמניה. א- לא צריך לקנות דירה. 74% מתושבי גרמניה חיים בשכירות. ב- משכנתא לוקחים בעיקר על בית קרקע לא על דירה. ג- רוב הבניה היא לכתחילה להשכרה הבנינם מנוהלים ע''י חברה ש היא בעלת הבניין ושכר הדירה בפיקוח. ד- אין אמנם שכר מינימום אבל המדינה ערבה בחוק שלכל תושב תהיה קורת גג והכנסת מינימום. (כ 300 אירו לנפש בתוספת שכ''ד והסקה) כך שלאף אחד אין את הקושי לשלם עבור מגורים. כל זמן שזה במסגרת הטבלאות שמותאמות לכל ישוב בנפרד. ה- הדבר החשוב ביותר אין ארנונה. זה אפילו נוגד את החוקה לגבות מס ישר מהנטו. אין מערכת התחשבנות כספית בין העיריה לתושב. משלמים לחברה לפינוי זבל עבור פינוי הזבל לפי נפשות בממוצע 90 אירו לשנה. כשיבטלו את הארנונה בארץ יוקר המחיה יירד וגם יוקר הדיור. ייבנו דירות בגדלים שונים ללא שיקול של הנחות ופטורים. ו- חינוך לייצור ולא לספקולציות. ובקיצור צאו מנושא קניית דירה. דירה צריך כדי לגור בה ולא כדי שתיהיה רשומה בטאבו והילדים יריבו על הירושה.
מיכאל-גרמניה | 17.03.14
54.
לנו יש 12K ל- 4 נפשות וחיים בסבבה
בירה ב- 36 ש"ח? איפה? למה לשתות שם. בשוק החופשי יש רכבים שעולים מיליון ש"ח ולא קונים אם אי אפשר. שותים בירה במקום שפוי שמתאים להכנסה או בבית. בגיל 40, אפס חסכונות? אפילו 100 שח בחודש? 3 בירות פחות, אי אפשר? 19 שנות עבודה אחרי צבא או 15 שנות עבודה אחרי לימודים לא מאפשרים חסכון של שווה ערך לקרן השתלמות? 12 אלף ברוטו זה לפחות 20 נטו וכ- 1500 או יותר קרן השתלמות. לא נניח 1500 אלא 1000.... 1000X12= 12000 וזה כפול 15 שנה נותן סכום חסכון של לפחות 180,000 ש"ח. כרווק אני אכלתי לא גורמה ולא במסעדות אלא אוכל ביתי פשוט בערב. כמשפחה אנו מוצאים פחות מ- 3,000 ש"ח בחודש על אוכל. כלומר לרווק יותר מ- 1,000 ש"ח באוכל ביתי זה יותר מדי. מה- 12 אלף לא נשארים בכיס איזה 2,000 ש"ח נקי? הרי אחרי שכ"ד והוצאות הבחור לא אמור להגיע להוצאות של יותר מ- 7 אלף בחודש. ביגוד וביליויים של 2000 בחודש אמורים להניב חסכון של לפחות 2,000 ש"ח בחודש. 2,000 כפול 10 שנות חסכון, (לא 15) בלי ריבית הצמדה רווחים בבורסה או כל השקעה אחרת תת לפחות 240 אלף שיחד עם ה- 180 אלף של קרן ההשתלמות נותנים 320 אלף כסכום יפה לרכישת דירה - אפילו במחירים מוגזמים כמו בארץ. איפה אני טועה? להתגורר בחלון או בת ים או יבנה או מודיעין או או אי אפשר. שם יש דירות 3 חדרים במחירים שלא עולים על מיליון ש"ח שזה גם הרבה אבל אפשרי.
ANEE DISLEKT | 17.03.14
53.
בוא לאוסטרליה. אף אחד לא ישלם לך 12K ויקרא לזה משכורת
מצחיק אותי שגיא אומר ש-12 אלף שקל בחודש זה הרבה כסף. רק בישראל זה הרבה כסף. ברוב מדינות העולם המערבי מרוויחים יותר, 12K זה כלום. אני מרוויחה את זה בשירות לקוחות באוסטרליה. גם באוסטרליה שכר דירה יקר ו-3700 שקל זה סביר, מה שלא סביר בישראל זה השכר המעליב. המחירים בסופר - אירופה, תלוש המשכורת - אתיופיה. תגידו, בסדר, גם באמריקה שכר המינימום הוא 7 דולר ומשהו לשעה. אבל שם בתים ענקיים עולים כלום כסף. אגב, פה באוסטרליה אחיות ועובדים סוציאליים הם המקצועות הכי מכניסים בשוק. 70 אלף דולר לשנה כמו כלום. בישראל אלו אנשים שנאלצים לעמוד בתורי חלוקת מזון של עמותות בחג.
Hannah | 17.03.14
46.
לא צריך לעבור- אתם יושבים על מכרה זהב- הדירה בבת ים 5 חדרים
וגר שם קשיש בן 90 בגפו. הדירות עלו במאות אחוזים מאז 1982 בבת ים, תממשו ותשחררו 2 מיליון שקלים במיידי. תקנו דירה קטנה יותר בבת ים להורה המבוגר או תשכרו... גם בברלין לא מלקקים דבש..וגם בלונדון לא! עם משכורת פצצה כמו שיש לך ! לא עוברים מדינה!!
 | 17.03.14
45.
8 - אתה בוחר להתעלם מאי היציבות התעסוקתית בארץ
תמשיך לעצום עיניים, עד שגם אתה תפוטר או תחלה, ולא תעבוד במשך שנה שלמה. רק מי שעובד במגזר הציבורי יכול לישון בשקט היום. אנשים כמו הבחור בכתבה מפוטרים כמו כלום בעקבות כל גחמה של המסיק או חילופי מנהלים בעבודה. זה לא עוזר להרוויח 12 בחודש, אם שנה לפני זה לא עבדת, ושנה אחרי זה לא עבדת. אי אפשר לגדל ככה ילדים.
תמשיך לעצום עיניים | 17.03.14
40.
עצוב לשמוע את התגובות
תבינו כמה שחלק גדול מהתגובות הנ"ל הם של אנשים מיואשים וסליחה על המילה טיפשים ובגלל זה שום דבר לא זז כאן ... אנשים לצערי השלימו עם המצב החרא של המדינה הזאת שאוכל , שכירות / רכישה , ביגוד בילויים ופנאי הכל כאן יקר בטירוף ואנחנו הציבור יושבים ולא עושים כלום !!! בצרפת רצו להעלות את הפנסיה בכמה שנים בודדות הצרפתים שרפו חצי פריז וגם אם בסוף כם הצליחו לעלות תאמינו לי שהם חושבים מיליון פעם לפני שינוי מסוים . הבחור הנ"ל למרות שמרוויח 12,000 ש"ח וכולכם עפים עליו כאן שהוא מרוויח סכום יפה (נגיד שאתם צודקים...) מתלונן ובצדק שאם הוא רוצה להקים משפחה כאן בארץ יהיה לו מאוד קשה ובזה הוא צודק לגמרי אבל אתם מעדיפים לבקר אותו בצורה מגעילה מבלי להבין מה הוא רושם שם . רק חלק קטן כאן באמת מבין את גודל הבעיה ואין לזה שום קשר אם זה לעבור לברלין או ברצלונה או אמסטרדם וכו... הנושא כאן שהעלויות בארץ כל כך גבוהות ברוב התחומים שאנשים מנסים למצוא פיתרונות יותר טובים על מנת שלא יהיה מצב שהוצאה לפועל ידפקו להם בדלת בעוד 5 - 10 שנים בגלל עיקולים בחשבון . אני מציע שבמקום לבקר את הבחור הנחמד הזה תחשבו לאיזה מצב המדינה שלנו הגיע שהמון צעירים חכמים וברמה עוזבים את המדינה ( וזה לא משנה לאן בכלל) ומה אנחנו יכולים או צריכים לעשות בשביל להסביר לפוליטיקאים שאנחנו לא פראיירים ואי אפשר להמשיך ככה .
יוני | 17.03.14
38.
תעשו חשבון
נכון, הוא רווק, היה לו מספיק זמן לחסוך אבל אני בטוח שהוא לא הרוויח 12,000 כל הזמן בואו נניח שהוא חסך בממוצע 4,000 כל חודש במשך עשר שנים. יוצא כמעט חצי מיליון שקל. עכשיו בגיל 40 לקחת משכנתא כשהדירות במחיר כל כך גבוה שזה מגוכח. אני מבין אותו לגמרי שזה נושא מפחיד כשמחר אתה יכול למצוא את עצמך בלי עבודה בכלל. אם דירה 3 חדרים הייתה עולה מיליון שקל, זה סיכון סביר. כשמפליצים מחירים של 1.3-2 מיליון שקל לדירה כזו, תסלחו לי, זה ממש לא הגיוני, לא משנה איך תסתכלו על זה. עצוב שהיום לאנשים זה נראה נורמאלי שדירת 5 חדרים צריכה לעלות 2.4 מיליון שקל.
איתי | 17.03.14
37.
נא לדייק כבודו גם אני הייתי עולה חדש אך לא בתנאים מועדפים
גם אני הייתי עולה חדש, כבודו. אך לא השתייכתי לעלייה המבורכת שזכתה , מן הסתם, כפי שגם האתיופים זכו, מן הסתם, לתנאים מועדפים , בקניית דירה בישראל. כי אחרת לא הייתם יכולים לקנות ב - 1982 דירה בישראל אפילו לא בבת ים , כפי שאני ואמא שלי לא יכולנו ולא יכולים עד היום. תגיד תודה כבודו למדינה שנתנה למשפחתך תנאים מועדפים במשכנתא בשנת 1982 , שנת מלחמת לבנון ההיא . ( אני ואמא שלי הגרנו לישראל בשנת 1983 , עד היום אנו הומלסים, גרים בשכירויות מטונפות , אמא שלי עבדה 41 שנה , בעלת תואר שני , מורה , אני בוגר אוניב' ת"א , עובד בישראל למעלה מעשרים שנה , מרוויח משכורת רעב ). מאחל לך המון הצלחה בברלין , כבודו, גם דעתי היא שמקומך שם.
הומלס  | 17.03.14
34.
טוס לאירופה וקח איתך עוד כמה בכיינים במזוודה.
באמת שלא קל בארץ, בצפון אמריקה ומערב אירופה עובדים פחות ומרוויחים יותר, וגם הדרך לקורת גג יותר פשוטה(הוא שוכח הוא לא גרמני, ויהיה לו די קשה להתפרנס שם, כי יש תחרות) אבל הכתבה מדברת על רווק שמרוויח 12 נטו, בזמן שהשכר הממוצע במשק הוא חצי מזה, ושכר מינימום הוא בערך שליש. והוא גם גר בתל-אביב, בדירה שכורה. הוא ממש לא מייצג את הציבור הוא מזכיר את הכתבה על החבר כנסת ממפלגת העבודה שהתבכיין על ה19 נטו שלו, וגרם לי להיות גאה שהצבעתי לביבי בבחירות (בפעם הרביעית ברציפות :) אנשים מבוגרים ואינטליגנטים לומדים שצריך סבלנות וצריך לדעת להתפשר, הוא יכול לגור במעגל השני מהמרכז, יש דירות ב600-700 אלף. בקשר למעבר לגרמניה, לסבתא שלי יש עדיין את הדרכון הגרמני שלה עם האות J בגדול, היה לה שיער צהוב ועיניים כחולות והיא היחידה שנשארה בחיים מכל המשפחה. גם אני זכאי לדרכון גרמני אבל אין מצב שבעולם שאני נוסע לשם
פוני יער | 17.03.14
33.
אחד שיודע מניסיון
תראה גיא לכול דבר היתרונות והחסרונות שלו. אני אחד שגר בגרמניה ולפני 15 שנה הייתי בערך במצבך, אבל למרות זאת הצלחתי לקנות דירה בישראל בעזרת עבודה בשני עבודות וחיסכון עקבי שלי (מה שהיום כמעט ולא אפשרי ללא עזרה גדולה מאוד מההורים), ועד היום יש לי נכס שנותן לי ביסוס בחיים. הייתי מציע לך לפעול בשני כיוונים, אחד לקחת שנת חופש ללא תשלום, ולנסות לראות אם אתה אוהב את ברלין ובכלל רוצה לחיות בשפה אחרת, כי זה לא מתאים לכול אחד, ויש קשיים שאתה לא מודע להם. ושני להשתמש ביתרון שלך על הזוגות הוא שאתה רווק ולכן תוכל למצוא בקלות בחורה גרמניה ואז בכלל החיים יהיו יפים מאוד. מקווה שעזרתי, ובהצלחה.
ניב | 17.03.14
32.
ברלין - מקום מעולה ליהודים
מעבר לזה שלא ברורה התנהלותו הכלכלת של הבחור, אני בדיוק קוראת את נערה מברלין, ממש מקום מעולה. מומלץ לבני הגזע היהודי. גם אז ברלין היתה נראית מקום מבטיח...ולכם כלכליסט, תתבישו עם הכתבות האלו. במסווה של כתבה "כלכלית" אתם מפרסמים חומר מדכא, אנטי ציוני ודוחה. יש מספיק חברה חרוצים ונאמנים למדינה לראיין אותם. מי בדיוק עומד מאחרוי הכתבות האלו?
מירי | 17.03.14
30.
הבעיה היא בדור הזה כנסו והחינוך שלו
מגיל 20 עד גיל 30 אפשר להגיע להון יפה תוך חסכון ולגור אצל ההורים להתשמש בפקדון ללימודים לטייל בחול 3 חודשים אחרי הצבא וזהו ולהיות מחושב פיננסית ולחשוב קדימה, אך מה זה לא מה שלמדים ומחנכים אותנו ההורים שלנו הורי הדור הזה הם אמרו לנו תשמעו לא משנה מה תעשו העיקר תלמדו משו ויהיה בסדר חבל חבל התואר זה הדבר הפחות חשוב ה10 שנים בין גיל 20 ועד 30 והיכולת לחסוך בשנים האלה פשוט עושות את ההבדל לכל החיים אבל כסף בא והולך :]
מורן  | 17.03.14
29.
נו די כבר
נמאסתם עם הבכיינות והטמטום. שלשום זוג שמרוויח 17,000 נטו אבל לא רוצה משכנתא ל- 30 שנה , אתמול זוג חסר השכלה, שהתחתן צעיר צעיר ועוד הביא לעולם 2 ילדים שאינו מסוגל לפרנס (אבל חולם על עוד...) והיום ? ראבק. זה כבר השיא. רווק בן 40. אחרי שכר דירה יש לו יותר מ-8000 ש"ח נטו. לא מחזיק רכב, כמה כבר הוא אוכל ? וכמובן שגם הוא לא רוצה לשלם משכנתא אבל רוצה דירה בתל אביב. סע מותק, ברלין מחכה לך , כן בטח פחחחחח
לא חשוב | 17.03.14
28.
צר לי אבל לא קונה את זה
אתה רווק שחי מ-12 נטו ולא חוסך? ולא מבלה? ועושה קניות בבת ים? על מה הולך כל הכסף? אני סטודנט שעובד כמתמחה במשרד רו"ח, אשתי מסטרנטית באוניברסיטה, חיים מ-10,000 נטו עם ילדה בת 3 ועוד שניים בדרך ומצליחים לחסוך. הכל שאלה של סדר עדיפויות. גם אני לא נוסע לחופשה בחול אלא בארץ ולא קונה בירה ב-36 ש"ח לכוס, (וגם לא בחצי מזה) ההורים שלנו לא נסעו לחו"ל כל שנה, לא בילו בקניונים כל שני וחמישי ולא היו חייבים לגור בתל אביב בשכ"ד שערורייתי. תחיה ממה שיש לך ולא תצטרך לדרוך על האדמה שספוגה בדם של מילונים כמוך שחשבו שברלין שווה יותר. מעניין מה אביך בן ה-90, שאולי עוד זוכר את התקופה הזו, היה אומר.
 | 17.03.14
26.
הכתבות האלה כבר מיצו את עצמן....נכונות מאוד...אבל כבר הבנו שצריך לעשות משהו
וצריך לעבור לשלב הבא של העשייה. ברור שהמצב פה לא טוב בעליל. זה משתקף במחירי המזון החינוך ובחוסר בתחבורה ציבורית. אם נשנן את המנטרה שעדיף להישאר פה בגלל הציונות אני מסכים איתה, אבל מאידך לא ייתכן שלא ניתן להוריד פה מחירים בגלל ממשלה מנופחת מעצמה שעושה מעט מאוד מאוד למען הכלכלה והאזרח הקטן ויותר למען הבטחון. אם המחירים פה רק עולים כל שנה והאזרח ממשיך להיות אדיש ולהישאר פה רק למען הציונות אז אנחנו בבעיה. לא בגלל העניין הציוני אלא בגלל שאנחנו לא מנסים כן למחות נגד העניין אלא להגיד בסדר נמשיך הלאה. אני לא רואה כרגע איך נהיה פה טוב יותר, אבל אני גם לא רואה את עצמי מחפש משהו באירופה כרגע. אני מניח אבל שבהחלט אם הממשלה תמשיך להיות חלשה אז כן תתחיל פה מדיניות של הגירה מאסיבית יותר. כי באמת השתוללות המחירים בארץ בכל התחומים היא משהו בלתי נסבל. רואים שהחוק לא קיים כמעט בשום דבר שכולל בתוכו מוסר תשלומים וזה חבל מאוד. חוק שיגביל שכר דירה, חוק שיגביל מחירי מזון ועוד. על הרכבת הקלה גם כבר נמאס לשמוע כי זה לא יקרה. לא בעשור הקרוב זה כבר די ברור. וגם פה הכתובת על הקיר למה שיתרחש פה עוד כמה שנים מבחינת רכבים ופקקים. אבל ממשלה חלשה אמרנו. וזו מגמה עולמית היום של חוסר במנהיגים שעושים לצערינו.
לא מאמין בניסים | 17.03.14
23.
אחי את המעבר הזה היית צריך לעשות כבר מזמן
אין במדינה הזו עתיד. אין אפשרות לגדל ילדים ומערכת החינוך היא בושה שלא נדע מצרות אין פרנסה בטוחה, אין אפשרות להתקיים בכבוד, אין סיכוי לחיות חיים נורמלים. קח את עצמך ותתארגן בחו"ל מה שיותר מהר יותר טוב לך ולילדיך בעתיד בהצלחה אחי
אחד כמוך בדיוק | 17.03.14
21.
ארץ אוכלת יושביה...
לא יירחק היום שלא יישארו לה תושבים לאכול בקצב הזה. אני שנים טוען שהבעיה היא בפקידוני האוצר הביריונים והתלושים. חבורת הביריונים הזו פשוט סובלת מקוצר ראייה ומאוהבת במיסוי הגבוה שמאפשר לה לנפנף ברזרבות כאילו שזה מה שחשוב ולא רווחת התושבים וקידום המדינה! במקום להוריד את המיסים על דירה ראשונה ואת מחירי הקרקע, תוך בנייה לגובה (ולא רק של מגדלי יוקרה), האוצר כל כך נהנה מההכנסות הגבוהות מהמיסוי הנוכחי שהוא עיוור לזה שהוא יורה לעצמו ברגל ומסב סבל וקושי לתושבי המדינה אותם הוא אמור לשרת!!! לא צריך להיות גאון פיננסי בשביל להבין שבשביל להרוויח מליון ש"ח לדוגמה, אתה יכול למכור רק יחידה אחת בודדת במחיר הזה, או לחיליפין 10 יחידות במחיר של 100 אלף ש"ח. ההבדל היחידי הוא בזה שפשוט יותר אנשים יכולים להרשות לעצמם רכוש וליהנות! יש לשחרר קרקעות במחירים נמוכים ולבנייה לגובה שאינה של מגדלי יוקרה ולהוריד את המיסוי לדירה ראשונה! ועל הדרך להעיף את כל "נערי" האוצר העלובים!!!!!
 | 17.03.14
19.
כן, סע מהר. מחכים לך בברלין בזרועות פתוחות.....
מעצב גרפי, עאלק. בברלין, חצי מהכלומניקים שמסתובבים וחיים מהיד אל הפה הם "מעצבים גרפיים"....... ברלין כ"כ מעוצבת גראפית, ששם אנשים עובדים חודש שלם (אם יש עבודה) תמורת 1500 יורו, שמספיקים בדיוק ל..... שכר דירה ואוכל. ושלא יספרו לכם סיפורים. חייתי שם (לדאבוני) אבל היום אני פה חזרה, ואוהב את זה.
רוני  | 17.03.14
18.
לא מצליח לחסוך?? נשמע מוזר וסתם מסיט את תשומת הלב מהבעיה האמיתית
12 אלף נטו. שכירות 3.7 בחודש. נשאר לו 8.3 אלף ש"ח בחודש להוצאות שוטפות - עבור רווק זה המון כסף ואמור להספיק גם לחסכון יפה, במיוחד כשהוא לא נסע לחו"ל כבר 10 שנים וממעט לצאת לבלות. הנתונים של הבחור הזה נשמעים מוזרים מאוד, וסתם מסיטים את תשומת הלב מהבעיה האמיתית, וחבל. הבעיה האמיתית היא שבחור בן 40 שמרוויח יפה לא מסוגל לרכוש דירה בגלל יוקר המחיה, מחיר הדירה הגבוה, והחשש ממשכנתא ענקית כאשר אין בטחון תעסוקתי.
אורח | 17.03.14
16.
עצוב מאוד
הכתבה כל כך משקפת. אנחנו חיים בפער כל כך רחב שהולך ומרחב משנה לשנה. לכאורה רווק עם ירושה בפתח ומשכורת מעולה. בפועל אין אופק לכלוםםםם ועכשיו רק לעשות השלכה ממצבו על זוג 2 עם הכנסה נטו של 11 אלף. או רווק עם הכנסה 7 אלף ותבינו שהכותרת די חלבית וצריכה להיות הרבה יותר לוחמנית
יעקב | 17.03.14
15.
מכיר את גיא אישית. איש יקר ומאוד מוכשר
מגיב מספר 5 - זה עצוב שאתה מתייחס לירושה כאל דרך טבעית לקבל דירה. בעולם תקין לא היינו צריכים לחכות שההורים שלנו ימותו בשביל לאפשר לנו לרכוש מקום מגורים. זה שאתה מתייחס לזה כאל מצב טבעי או הגיוני, מלמד איזו מדינה הפכנו להיות, ואתה צודק - רובנו "נזכה" לדירה רק כשההורים שלנו יתפגרו.
יואב | 17.03.14
14.
בכיין!!!!
12 נטו בחודש ואתה מקטר?? נראה שהעליהום התקשורתי על יוקר המחייה השפיע גם עליך.... תקים משפחה עם מישהי נחמדה תעבור לאחת מערי השרון , תביאו ילדים ושב בנחת על התחת ותחכה לירושה בבת ים... לחפש הרפתקאות בברלין זה אולי אופנתי אבל לא אפקטיבי. זה לא שהדשא בחו"ל יותר ירוק הוא פשוט עם ארומה של מעבר לים...טיול ולא יותר. אז תירגע, תנשום אוויר, אל תראי חדשות וכל מיני אתרים כלכליים חודשיים ותראה שהחיים יותר יפים.
טל | 17.03.14
13.
הדג מסריח מהראש - ההנהגה עושה לביתה ובברלין לא הכל ורוד
עיקר הבעיה בנבחרי הציבור אשר העם הפקיד בידם את הנהגת המדינה הנבחרים הם אלה שכל כישורהם מסתכמים בזה שהם עוברים טוב את המסך עסקן שלא התקבל לאוניברסיטה מנהיג את הכלכלה, יועציו הכלכלנים מצוידים בידע תאורתי בלבד והעם משלם את המחיר מנגד, כל המעתיק את מגוריו לחו"ל, ילמד מהר מאוד כי עליו לקחת אחריות על חייו ועל ניהולם. בברלין הכל יותר זול אבל גם האוכלוסיה מתנהגת באחריות צרכנית, אין ביזבוז, יש חנויות יוקרה עם מותגים אבל האוכלוסיה לבושה היטב אך הצניעות ניכרת, לא כל אחד מחזיק רכב, יש שימוש נרחב באופנים אבל לא כולם מדגמים חדשים כמו בארץ, התחבורה הציבורית מעולה הודות לממשלה הדואגת לרווחת התושבים המפתח בידי ההנהגה, בארץ הדירות יקרות בגלל מאבקי אגו של שרים ודאגתם לרווחי הטייקונים המחזיקים בקרקעות המזון בישראל יקר בגלל פערי תיווך של רשתות המזון הגדולות שלא נבדקות על ידי הרגולטור
ישראל | 17.03.14
10.
6 - פספסת, לחלוטין.
מדוע אדם שמרוויח משכורת יפה ואינו מטופל בילדים (מילים שלך) צריך לחכות עד גיל 40++ כדי שאביו, שיהיה בריא, יוריש לו דירה? במדינה נורמלית אחד כזה היה קונה דירה בגיל 26 ומשלם עליה 10 שנים, בלי לחץ. הבחור הנ"ל ממחיש את הבעיה בצורה הרבה יותר טובה מאשר אסופת הלוזרים מהכתבות האחרונות במדור.
6000 ש"ח מיסים | 17.03.14
9.
ל2: אז מה זה כתבה מייצגת? זוג + 2 + כלב שחיים בשכירות ב1700 ש"ח בדירת 2 חדרים בערד?
נותנים פה דוגמה מכל מגזר. משפחה שמרוויחה ממוצע, משפחה שמרוויחה מתחת לממוצע, משפחה שמרוויחה מעל הממוצע, משפחה עם ילדים, משפחה בלי ילדים, משפחה מרובת ילדים, מזרחים, אשכנזים, רוסים ועכשיו גם סיקרו רווק. סוף סוף נותנים במה גם לרווקים. אם לזוג קשה להגיע לדירה, מה יגיד רווק? בכל מקרה, למקרה שלא שמתם לב - במדינה שלנו אין "ישראלי מצוי". על כל 2 ישראלים יש 3 דיעות. יש פה דתות שונות, עדות שונות, תרבויות שונות והרבה מאד משפחות מסוגים שונים ומשונים. יש רק דבר משותף לכ-ו-ל-ם: לא משנה איך תסתכל על זה, לא משנה מה יהיו המטרות שלך, לא משנה מה תהיה האמונה שלך - לדירה אי אפשר להגיע בדור הזה. וגם מי שכן, צריך לקחת סיכונים שהדור הקודם לא חשב עליהם בכלל. תתעוררו, הכתבות האלה מציגות מציאות עגומה. לא משנה מאיפה באת ולא משנה לאן תלך - בסופו של דבר תגור בדירה שכורה עד סוף חייך או עד סוף חיי הוריך במידה ויש להם ירושה להשאיר. אגב, דבר אחד נראה לי פה מוזר. קק"ל משכירה דירות? איך זה עובד? איפה הדירות מפורסמות? איך ניתן לשכור דירה שלהם? נשמע שיש פה קומבינה על חשבון כולנו.
פראייר | 17.03.14
6.
אתם עושים צחוק? הבחור עומד לרשת דירה בבת ים.
תקראו טוב טוב את הכתבה. הבחור עומד לרשת דירה בבת ים, שתאפשר לו מגורים באזור המרכז. הוא אינו מטופל בילדים, ולפיכך משכורתו היפה אמורה לאפשר לו לחיות ברווחה. זוהי בהחלט אינה דוגמה טובה לאדם נזקק. יש הרבה אנשים במצב הרבה יותר גרוע ממנו.
אורן | 17.03.14
5.
תמוהה...
מי לעזאזל הכריח אותו לגור בת״א ולשלם שכירות של 3700 ש״ח?!?!?! איך ממשכורת של 12 נטו הוא לא חוסך?! אני אם אני רווק ומרוויח 12 נטו אני שם בצד לפחות5000 ש״ח וזה אחרי שגם הייתי בחופשה בחו״ל פעם בשנה. שיאשים רק את עצמו.. .איפה הכסף נעלם לו? בילויים מוגזמים?! אלכוהול?! בגדים?! משהו הבחור הנחמד הזה עושה לא בסדר.
yogev | 17.03.14
3.
גיא, גם הבן שלי גרפיקאי ועבר לברלין לפני שלושה חודשים מסיבה כלכלית
עדין נאבק שם להשגת אשרת עבודה, אבל מאמין שיהיה בסדר כאן הוא הרוויח 7000 מכסימום ולא הצליח למצוא מקום אחר שיאפשר להתקדם בתחום הגרפיקה עם משכורת כזאת, אין שום עתיד, וכל חוסר הוודאות עדיפים על וודאות של להגיע לכלום מאחל לך הצלחה מתי כבר תתעוררו שם למעלה ותבינו שהעתיד בורח לנו מבין האצבעות! באשמתכם הישירה!
זוהר | 17.03.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת