אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מכרז הליסינג של צה"ל חושף: כמה ק"מ נוסעים אנשי הקבע

63 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

62.
אני איש קבע ועובד כל יום עד 7
כמה לכלוך אפשר לטנף ברשת בעילום שם זה לא נורמלי... כמו שאיש הייטק מקבל רכב מהעבודה, ועוד רכב הרבה יותר יוקרתי מפזו או קיה! אגב אני נוהג על הקיה ריו , לפני זה היה לי סקודה. זה עולם אחר ההבדל ביניהם, יש לי שתי בנות והספסל האחורי מרווח מאד ולמרות שיש לי דלקן הצריכת דלק טובה, ולא רחוקה מרכבי המיני האחרים שיש היום בשוק. אז לפני שאתם רצים לרשת ומטנפים תחשבו קצת כי הרבה מד אנשי קבע כן עובדים.
איש קבע | 13.04.14
52.
זה חלק קטן, אבל ממש קטן מבעיית אנשי הקבע. הבעיה העיקרית היא סידור ג'ובים לאזרחות
ו... לא, אני לא איזה לוזר מתוסכל שלא קיבל משרה. אני ממש מסודר, אבל לאחר שנים רבות במערכות שונות, לרבות חברות ציבורים ופרטיות - השיטה הזו פשוט מבחילה אותי בכל פעם מחדש. חלק קטן מהאנשים האלה הם בסדר, אבל רובם פשוט לא מקצועיים, והם מביאים איתם נורמות שאינן מתאימות לחיי העסקים, ו..כמובן גם דואגים להביא עוד חברים מהצבא או ממערכת הביטחון. אל תשכחו שלאנשים האלה יש פנסיות תקציביות גבוהות, ובנוסף לכך הם יקבלו משכורות גבוהות הרבה יותר מאשר אנשים אחרים באירגון - אם היו מקבלים את הג'וב שלהם. התופעה הבזויה הזו היא במימדים עצומים, והיא מהווה את אחד הגורמים להגדלת הפערים בחברה. העשירים נהיים יותר עשירים העניים - יותר עניים. דרך אגב, רק חלק קטן מהם הם קרביים ורובם, למרות הסיסמאות השחוקות של "נתתי את החיים שלי למדינה" הם ג'ובניקים, שלא עובדים יותר קשה מכל אחד אחר. אז תפסיקו לבלבל לנו את המוח, והלוואי שמישהו יעשה סדר בעניין הזה. חייבים לשחוט את הפרה הלא כל כך קדושה של משרתי הקבע!!
יש מערכת משומנת שדואגת להם | 07.04.14
51.
אין אנשים - יש קילומטרים
בס"ד הגאון האחראי שרץ לכתוב את הכתבה בטח התייחס לעובדה שהצבא פיטר אלפי אנשים וכעת כמעט אותו סדר גודל של עבודה צריך להיעשות ע"י כמות הרבה יותר קטנה של שורדים שחוקים, שצריכים גם לנסוע את מה שארבעת חבריהם שפוטרו צריכים לנסוע. נמאס מהכישרון יוצא הדופן לאתר בעיות ולפספס חוזקות במיוחד בכל מה שקורה בעם ישראל. אני הקטן מאתגר את הכותבים לאתר ולכתוב היטב על דבר אחד טוב שהוא מוצא במערכת הענקית הזו (אז חייב להיות משהו אחד טוב לא?) שנקראת צה"ל - צבא הגנה לישראל.
משה | 07.04.14
47.
מה כולם מתנפלים? הכתבה צודקת
אני איש קבע לשעבר. שירתתי 6 שנים בקריה. היינו 2 סרנים על רכב, כשרב סרן קיבל רכב מלא. הרכב שימש אותי לנסיעות פרטיות כולל לאילת. מעולם לא שאלו אותי לאן הרכב נסע ולמה כ"כ הרבה. התרבות בצבא היא לא שמותר לבזבז - אלא שחובה לבזבז אחרת ישתו לנו את התקציב. מעולם לא ירד לי חלק מהברוטו בעבור רכב כמו שנהוג בחוץ (אולי רק שווי מס) והרכב היה רק לת"ש וכמעט לא נצרך לעבודה שוטפת. השותף שלי היה משאיר את האוטו בבית בצפון ובא כל יום ברכבת בשבוע שלו. אם הוא היה צריך רכב לעבודה הוא היה מבקש מקצין הרכב רכב נוסף להיום. צריך להפריד קצינים קרביים וצריך להפריד נסיעות עבודה לחוד - בכל הקשור לנסיעות פרטיות אנשי הקבע חוגגים וב ג ד ו ל !!! שלא יספרו לכם אחרת.
איש קבע לשעבר | 07.04.14
45.
38 אלף ק"מ בשנה זה תקין לחלוטין
לאנשים שגרים במדינת ת"א או בעיר ועובדים בה או בפריפריה הקרובה מאוד אליה זה נשמע המון. אבל זה ממש לא הרבה. נהגים בפריפריה עושים את הקילומטרז הזה ואפילו יותר, הרבה יותר, בין 45-65 אלף ק"מ בשנה. תלוי בעיסוק,תדירות הנסיעות וכו. לא צריך לנפח שטויות. קצינים בכירים שצריכים להיות בבוקר בפיקוד צפון ובצהריים בקריה,בערב בחיפה ואחר כך לחזור הביתה ומשם לחזור חזרה למשרד\פלוגה\חטיבה\גדוד עושים את הקילומטרז הזה. זה כלום מבחינת ההוצאות של הצבא. אם אתם מחפשים איפה אפשר באמת לחסוך, חפשו נסיעות לוגיסטיקה מיותרות, אי איחוד משימות שאינן דחופות לאחת מרוכזת. חוסר איכפתיות וזלזול בציוד -> עלות תיקון ואחזקה גבוהה. והיד עוד נטויה. מדהים שאתם קוראים לעצמכם עיתון, ועוד אחד שמתיימר להיות "כלכלי"
 | 07.04.14
44.
לא נמאס לכם?
זה כנראה נהיה ספורט לכתוב כתבות כאלה על תנאי אנשי הקבע. רק שוכחים את הדברים הבאים: 1. תורנויות לילה כל חודש 2. מתחילים את היום ב 7:30 (במשרד) וחוזרים ב 22:00 או יותר מאוחר. אלא אם אתם משרתים בבסיס רחוק, ואז אתם הורים של סופ"ש. 3. שינוי תפקיד כל שנתיים, ללא יכולת בחירה אמיתי. דבר שמקשה על התמקצעות. 4. אולי אם הצלחת לשרוד 20 + שנה בצבא, קיבלת פנסיה, אבל אם עזבת לפני, קיבלת גורניש, אולי קצת פיצויים, אבל אין פנסיה. 5. קיבלת רכב, אתה משלם עליו כמו כל אדם שקיבל רכב מהחברה. אבל הרכב משמש את כל היחידה. נהגים יחידתיים שעושים ברכב כל הבא על רוחם, גיוס הרכב בזמן חרום, בת/בן הזוג לא יכול להשתמש ברכב אלא אם איש הקבע גם באוטו, מה שמאלץ משפחה לקנות רכב שני. אני יכולה להמשיך, אבל העיקרון הוא שכמו בכל חברה או ארגון גדול, אכן יש אנשים שמנצלים את המערכת או שנותנים לאנשים אחרים לעבוד בזמן שהם לא עושים כלום. די כבר עם הספורט של בוא נעשה עוד כתבה שלילית על מה אנשי צבא מקבלים. והתגובות פה...כל קשר למציאות הוא מקרי לחלוטין. אם התנאים כל כך טובים, למה בחרתם בחיי אזרחות? די כבר......
ליאת לוינסון | 07.04.14
43.
נראה את כל הקשקשנים עושים שבת/חג/משמרת/כוננות
ואח"כ שידברו. אם היה להם משכורת סבירה - אז היו נוסעים ברכבים שלהם. הק"מ הזה הוא חלק מהשכר שלהם. מגיע להם. ודרך אגב - אני לא בקבע. יש לי בן חייל צעיר ואני משלם הרבה מס הכנסה/מע"מ/ביטוח לאומי רוב הטוקבקיסטים פה לא מקבלים ברוטו את מה שאני משלם מיסים כל חודש.
יוסי | 07.04.14
39.
אין בעיה כלכליסט המשיכו כך...
נאריך להם את השירות ונצמצם להם את השכר ונקצץ את הפנסיות והם יסעו בתחבורה הציבורית ויביאו סנדביצים מהבית ויפטרלו על גדר המערכת על חמור העיקר ש בכלכליסט יהיו מרוצים... יותר מזה.. אפשר אפילו לגיס יחידה של סודנים.... יהיה זול יותר בטוח יותר. הם ישנו על הגדרות ( ולא בתל אביב) יצודו חזירי בר איזה חיסכון אדיר יהיה פה.......נכון תומר.......
אל-מוני | 07.04.14
37.
הסתה נגד אנשי צבא
ממוצע הנסיעות של אנשי צבא מוצג בכתבה כנסיעות לבילויים. אנשי צבא נוסעים במהלך מילוי תפקידם למרחקים ולפגישות. כמו כן משמש רכבם את צרכי היחידה. הממוצע האזרחי נגזר בדרך כלל מנסיעות יומיות של כמה עשרות קילומטרים מהבית לעבודה וחזרה. המפקדים המשרתים בשדה יוצאים הביתה אחת לשבוע או פחות ורכבם משרת את היחידה. אז הסבירו לי בבקשה מהיכן מגיע הסיגנון המתלהם.
סולניק משה | 07.04.14
33.
חבורת בכיינים
נשוי לאשת קבע שחוגגת היום יום הולדת 37. יש לי רכב משלי שעלה כמה מאות אלפים ורק איתו אנחנו נוסעים,לא בגלל שאני חוסך לצבא דלק...בגלל שיש לנו כסף כמו מים. תמותו קנאים... עוד פחות מ-8 שנים היא בפנסיה ואז תתחיל קריירה שניה ומוצלחת לא פחות. למה? כי כנראה אף אחד מכם לא מספיק חכם,חרוץ,מוכשר כדי להגיע לשכר שלה ולתנאים שלה בגיל 37. כולכם חבורת טוקבקסטים....זה הכוח היחיד שיש לכם ולא מקבלים על זה פנסיה צוברת....
אבי  | 07.04.14
31.
תגובה ל-1
או שאתה אידיוט או סתם עם צרות עין..אני רס"ן לאחר 27 שנות שרות מקבל פנסיה חודשית של כ-5000 ש"ח...מאיפוא הקרצת 8 מיליון ש"....הייתי שמח להמשיך לשרת עד גיל 67 אבל הצבא בועט אותך החוצה בגיל 45 ולך תמצא עבודה בשוק שגיל 30 זה דינוזאור..אז מה קורה?..מתפשרים על עבודה שלא תמיד מתאימה לך ובשכר נמוך ובשביל לשרוד נוגסים מהפנסיה...לעומת זאת מי שמגיע לגיל 67 יוצא מסודר וללא דאגות של הישרדות.. הבנת את זה טמבל?..
jojo | 07.04.14
30.
למס' 18 - בוא תראה למה גם אתה מקבל פי 10 מכל אדם אחר בשוק
הנתונים הנ"ל יצאו בכל העיתונים והצבא הוא ששיחרר אותם. לא אמרת כמה אתה מרוויח אבל כן אמרת ששירתת סה"כ 26 שנים בצבא (פחות 3 שכולנו עשינו בחובה יוצא 23 שנים בלבד שעבדת) כנראה שכסא"ל אתה מרוויחפנסיה של כ - 12 אש"ח ברוטו או יותר. העלות של זה היא כ - 8 מש"ח סה"כ. כלומר חסכת לפנסיה 350 אש"ח בכל שנת שירות כשאדם ממוצע חוסך עשירית מכך!!!!!!!!!!!! בגלל זה מספר 1 צודק - אנשי הקבע מקבלים הרבה יותר ממה שמגיע להם. אם אתה קרבי - שיכפילו את המשכורת שלך כשאתה קרבי. הפסקת להיות קרבי - תחזור למשכורת רגילה. פנסיה בגיל 67 כמו שאר האנשים במשק
כנס | 07.04.14
29.
הצבא שלנו כבר מזמן לא דוד אלא גוליית - ענק שצריך המוווון אוכל ואף פעם לא שבע
זה כמו שהליליפוטים היו צריכים להאכיל את גוליבר בתמורה לכך שהוא הגן עליהם - נגמרו להם כל הפרות, כל התרנגולות, כל החיטה וכל הפירות וכל המים, עד שכבר לא היה על מה להגן.... זה יפה מאד מצד צה"ל שהוא מסכים שתהיה לו מדינה....
 | 07.04.14
27.
שכחת לציין כי הרכב משמש את נסיעות היחידה - די להכפשה!
די לייצר כותרות על גב של אלפי אנשי קבע שלא רואים את הבית ועובדים ימים כלילות עבורינו! הרכבים משמשים לנסיעות מנהלתיות של היחידות וכן לנסיעות לבסיסים ומתקנים מרוחקים. בסוף אף אחד לא ירצה להיות בקבע - מי ירצה להיות "מוצץ הדם של האזרחים"? אז, מי ישלם את המחיר - כתבי כלכליסט? רוב אנשי הקבע מרוויחים שכר ראוי ולא מנופח (חלקם גם פחות מזה), לבטח אל מול מה שנדרש מהם. כל המתלהמים מתבססים על ספינים ולא על עובדות!
אלי | 07.04.14
26.
בצבא האמריקאי
בצבא האמריקאי מגיעים לבסיס עם רכב פרטי, יש מגרש חניה גדול לרכבים הפרטיים ומרגע שהגיעו לבסיס כל הנסיעות הן ברכב צבאי. אך נסיעות הביתה ע"ח החייל או הקצין. אצלנו נגד זוטר שמשרת ברמת הגולן וגר באופקים יסע כל יום הביתה כי הדלק לא על חשבונו. ויש גם הפוכים משרתים בקציעות וכל יום נוסעים לחיפה. ככה מגיעים לקילומטראג' הנ"ל.
פטריוט | 07.04.14
18.
תגובה ל-1
אני סאל אשר יצא לגמלאות, הייתי שמח מאוד לקבל את הסכומים שאתה מציין.... אבל כנראה לא גנבתי מספיק. לא הצלחתי לגנוב כי שרתתי 6 שנים ברצועת עזה, 3 שנים בגזרת לבנון, 4 שנים ביחידות שדה שדילגו ממקום למקום ונכון גם 13 שנים ביחידות עורפיות . מה זה עורפי? אז אני גר בשרון ושרתתי בפיקוד הדרום כלומר באר שבע, כל בוקר לנסוע כמעט שעתיים, שירתתי בפיקוד המרכז בירושלים כלומר כל בוקר כשעה וחצי... אז חלק מהקלומטרז' שלי (ואני רק כדוגמא לאלפים נוספים, לא הייתי יוצא מן הכלל) זה בגלל המרחקים. מיותר לציין את השעות הארוכות, כי בצבא להזכיר לך לא מסתכלים על השעון ולא כולם יוצאים ב-16:00 או 17:00 הביתה... לא יודע למה כל פעם שמזכירים את הצבא בתקשורת מייד קמים כמה חכמולגים שמשמיצים מקללים ....שכחת או שכחתם שאנחנו כאן כדי להגן עליכם... כשאתה ישן בלילה במיטה עשרות אלפים חיילים נמצאים בקווים, בפעילות, לחיילים הנ"ל יש מפקדים... יש אלפי חיילי מפקדה אשר תומכים בהם גם סביב השעון... נראה לי כי את כל תסכולי החברה מוצאים על הצבא... תסתכל רגע ימינה שמאלה נגמרו לנו הצרות שאנחנו מתחילים לאכול אחד את השני ?
אילן | 07.04.14
17.
חסר המון דיוק בכתבה ובתגובות...
1. אנשי קבע משרתים לעתים קרובות בחורים נידחים אשר דורשים נסיעה ארוכה על מנת להגיע לבסיס מהבית ובחזרה. 2. אנשי קבע, לעתים רחוקות בוחרים את מקום עבודתם ובד"כ משובצים בהתאם לצרכי הצבא, כך יוצא שהם "עובדים" רחוק מהבית, בניגוד ליתר העובדים אשר בוחרים את מקום עבודתם בין היתר על סמך קירבה לבית. 3. רכבי אנשי הקבע, משמשים על הדרך כ"רכב זונה" שמשמש את צרכי היחידה בנסיעות שוטפות... לא בטוח שרכבים פרטיים של אזרחים משמשים את החברה בה הם עובדים. 4. בסיסי צה"ל מפוזרים בכל רחבי המדינה, וכשנדרשות נסיעות בין בסיסים... מה לעשות? זה גומר קילומטראז'.... *רוב* מקומות העבודה האזרחיים במדינה אינם מבוזרים בין מס' מוקדים, אלא מרוכזים במתחם בודד או מאוד קרוב גיאוגרפית. 5. לגבי תגובות כמו של 1: א. לא ברור לי מאיפה מגיעים הנתונים שלך, או על איזה כוכב אתה חי... תראה לי רס"ן אחד שפרש והפך למיליונר בזכות הפנסיה. ב. אל תשכח שבמשך 25 שנה, אותו רס"ן (אפילו אם הוא ג'ובניק שעבד בקריה): - עבד במקום שלא מאפשר התאגדות/שביתה/מחאה כלשהי. - עשה תורנויות של קצין תורן/מפקד תורן, לילות, שבתות, חגים. - לא קיבל תשלום על שעות נוספות או 150% על אותן תורנויות/שבתות/חגים. - קיבל משכורת שבחישוב שעתי (בשקלול תורנויות שונות) , לא בטוח שמגיעה אפילו לשכר מינימום. - וזה רק לג'ובניק.... עוד לא התחלנו לדבר על אנשי השטח שרואים את המשפחה פעם בשבוע/שבועיים/חודש...
ישראל | 07.04.14
16.
למספר 9 ענת - הנה ההסבר למה כל רס"ן מיליונר
אלה הנתונים שהצבא פירסם. ואם קשה לך להבין כי את בצבא קבע אז הנה ההסבר : מגיל 45 עד גיל 90 זה 540 משכורות. כפול 12 אש"ח בחודש שזו הפנסיה הממוצעת בצבא לא כולל תוספות (שוב מנתוני הצבא) = 6.5 מיליון שקל. תוסיפי הצמדה למדד, תוספות יוקר, פיצויי פרישה וכו' = 8 מש"ח בקירוב. וזה עבור 25 שנה עבודה בלבד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ביזיון ענת ביזיון !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כנסי ענת כנסי | 07.04.14
14.
כתבה ברוח פופוליסטית
רוב אנשי הקבע הזכאים לרכב עושים את מירב הק"מ בעבודה בנסיעות בין בסיסים, נסיעה לבסיס וחזרה. חלק גדול זוכה להשתמש ברכב לנסיעה הביתה פעם בשבוע. נסיעות פרטיות עם המשפחה מתאפשר בעיקר בסופי שבוע וחופשות ל 1 ול 3 אני מכיר אלפי אנשי קבע לא מכיר כאלה שיוצאים בשעה 16:01 גם לא מכיר גימלאי צהל מיליונרים - מאיפה רוע זה בא ? הגיע הזמן להפסיק עם הדמגוגיה הבורות וצרות העין תבדקו כמה עושה עובד בסקטור האזרחי שמקבל רכב מהעבודה. הסכמי הליסינג הסטנדרטים בשוק הינם סביב 30000 ק"מ לשנה כך שמה שמשרד הביטחון דורש רחוק מלהיות כפול ממוצע השוק
אחד מהעם | 07.04.14
13.
ברב המקרים אנשי הקבע הם לא יותר מפרזיטים אוכלי חינם
נכון, יש כאלה שזה מגיע להם, אבל הם יחסית מעט. חלק גדול מאנשי הקבע מיותר, זולל תקציב גדול ולא נותן כלום בתמורה. אין שום סיבה שבעולם שהם יקבלו כזו פנסיה בכזה גיל, יקבלו רכב, תנאים ושאר הטבות בתמורה לישיבה ארוכה ולא מועילה במשרד תוך כדי גירוד. רק ממעבר זריז בבסיסים, אפילו במרכז, אפשר לראות כמה אנשי קבע חונקים את המדינה ואת התקציב בתמורה לכלום. מישהו צריך לייעל את הצבא הבזבזן והמלא ריקבון הזה ומהר
אבי | 07.04.14
11.
נראה מישהו מכם מסכים לקבל ליסינג בתנאים של הצבא
-הרכב הוא רכב "זונה" מדורי\ענפי וכל נסיעת תפקיד שמישהו שאין לו רכב צמוד צריך בזמן שאתם במשרד, הוא משתמש בשלכם (ומתייחס לזה כמו "רכב חברה", כי מה אכפת לו, הוא לא נוסע ברכב הזה יום יום). -מכת פח קטנה? בירוקרטיה ענקית שתשרוף לך לפחות יום עבודה, ובסופה כדי לתקן את הרכב נדרש להשאיר אותו כמה ימים בחברת הליסינג. לא טיפלת בזה תוך 72 שעות? משפט. -הרכב נשאר 7 שנים (אין לזה אח ורע באזרחות, בתור מי שמקבל רכב חברה היום, רכב בן 3 מחליפים ולפעמים אפילו לפני). ועל זה כמובן יורד כסף מהמשכורת, וזה מגולם במס כמו לכל אזרח במדינת ישראל.
חייל משוחרר | 07.04.14
8.
סתם כותרת שנועדה למשוך קוראים
אני איני איש קבע ולא הייתי, ומשרת במילואים זה 20 שנים, לא מבין מה רוצה הכתב להגיד בזה שהדל על חשבונינו, ושאנשי קבע נוסעים יותר מהממוצע, זה הגיני, כי אנשי הקבע משרתים בד"כ בבסיסים שלא נמצאים במרכז הארץ, ולכן נוסעים יותר מהבית אל העבודה, לא לכל אנשי הקבע יש רכב, מניח שמדרגה או וותק מסוים, וכל הכבוד לצה"ל
אלי | 07.04.14
1.
כל רס"ן - מיליונר - על חשבוננו
כל רס"ן משתחרר עם פנסיה ממוצעת של 8 מיליון ש"ח בגיל 45 !!!!!!!!!!!!!! כל עובד ממוצע יוצא עם פנסיה ממוצעת של 800 אש"ח בגיל 67 !!!!!!! כלומר כל רס"ן ממוצע יוצא 22 שנה קודם עם פנסיה גבוהה פי 10. זה רב - סרן... סא"ל כבר יוצא עם הרבה יותר. אנו הופכים כל איש קבע למיליונר כשאנחנו חיים בדוחק. פנסיה צוברת היא בדיחה - מקבלים גישור עד גיל 67 - פשוט לעבוד על כולנו בעיניים. חבר'ה תתעוררו - זה הכסף שלנו שאנשי הקבע גונבים !!!!!!!!!!
כנסו | 07.04.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת