18. עלות מעבר בתעלת סואץ התנועה בתעלה שווה למדינה יותר מ־5 מיליארד דולר בשנה: כמה עשרות אוניות עוברות כאן בכל יום, ומשלמות עד מאות אלפי דולרים, תלוי באורך. הגברת, למשל, שילמה 1,000 דולר על אישור מעבר לשלושה חודשים, ועכשיו נחלבת בכל פעם בעוד קצת אגרות עגינה ודמי לינה. מה עדיף, להקיף את אפריקה? א. ישראל | 22.01.21 (ל"ת)
17. אלף ומשהו דולר לחצות את תעלת סואץ ? בשנת 2007 הפלגתי עם כמאה יאכטות במשט המד רד ראלי של הפורום לקידום השייט. הבנתי שהמצרים גובים אגרת מעבר של 10% מעלות השייט והדרך סביב אפריקה, מכל כלי שייט שעובר בתעלה. אז כאלף דולר זה עלות הדרך והשייט של יאכטה כזו. א. ישראל | 22.01.21 (ל"ת)
8. תיאור מעניין כל הכבוד לכתב שהצליח לעשות כתבה כל כך מעניינת מהפלגה כל כך משעממת דורון לוי | 11.04.14 (ל"ת)
5. שילמדו מהמערב - תרבות הבקשישים שלהם עולה להם כל כך הרבה כסף. כל בקשיש - קטן ככל שיהיה - זאת אינטראקציה שיש אנשים שמעדיפים להימנע ממנה בכל מחיר. אחד | 11.04.14 (ל"ת)
4. ל2 ו3, לבנות קו רכבת אחד בגוש דן לוקח 45 שנים (עכשיו מדברים על 2025). מסילת רכבת לאילת, תסתיים בערך ב2095. | 11.04.14 (ל"ת)
3. חחחחחחחחחחחחחח........ הדבר הכי מצחיק ששמעתי בחיים. נא לקרא תגובה מס-2 לא תפסיקו לצחוק! רכבת בישראל כאלטרנטיבה לתעלה. מישהוא אמר מדינת עולם שלילי? אה. כן. מס-2! חוץ מזה שבישראל לא מצליחים לשנע אפילו את התושבים מה בדיוק תעשה עם הארמדה הגרמנית? תעמיס על קרונות? שלא לדבר על מי בדיוק יתפעל את זה. רוב המקורבים כבר מפוצצים בזכיונות שאין להם זמן לעוד אחד. | 10.04.14 (ל"ת)
2. בקיצור התעלה אסון סביבתי ומנוהלת על ידי עולם שלישי. כל ההצדקות לרכבת מאילת גם תחשיב המחירים המפגר (30 דולר? מה עם הבקשישים+המתנה+אלף דולר לאישור מעבר ל-3 חודשים?), וגם התיאור המזעזע של איך משאב עולמי כמו תעלת סואץ מנוהל בידי מדינת עולם שלישי, מראים שחייבים אלטרנטיבה. אלטרנטיבה מערבית שפויה לאפריקה של סואץ | 10.04.14 (ל"ת)
1. האמת שכמה תמונות של היאכטה אולי היו עוזרות לכתבה מה יהיה בשבוע הבא? תיעוד הנסיע מכפר סבא לת"א בפקקים? | 10.04.14 (ל"ת)
קריעת ים סוף, גרסת היאכטה
18 תגובות לכתיבת תגובה