אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הגיע הזמן שהציבור יכיר את הייעוץ הפנסיוני האובייקטיבי

16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

16.
הנתונים שגויים, הקונספציה שגויה והחברה באוצר הזויים
1. אם יועץ פנסיוני גובה 1,500 על יעוץ יש שתי אפשרויות: האחת שהוא רמאי, השניה שהוא יפשוט רגל מהר מאד. היועצים הרציניים שאני מכיר גובים סכומים שמתחילים מ-3,500 ש"ח ועולים באיזור המרכז גם ל-6,000 ש"ח. 2. ליועץ אסור בתכלית האיסור לקבל עמלה על היעוץ מגופי הגמל להם הוא מיעץ. רק ליצור המשונה הנקרא "יעוץ פנסיוני בבנקים" מותר לקבל עמלה של 0.25% מהיתרה הצבורה. 3. אם יש מישהו שאשם בעלות הגבוהה ביותר של תפעול תיק ביטוח של החברות אלו הרגולטורים שהעלו את הטופסולוגיה לרמה מטורפת. ההשקעה של הסוכנויות הגדולות בתוכנות שמטרתן היחידה לעמוד בדרישות הרגולציה היא מיליארדים, ומי שירצה לגרום להחלפתן יצטרך לשלם את זה מכיסו על ידי העסקת צוות ביטוח במשרה מלאה באגף משאבי אנוש או משכורות. 4. ההצעה לגבות את דמי היעוץ מתוך החיסכון היא הצעה עקומה המעידה על אבדן דרך והודאה בכישלון המוחלט של מודל ה"יעוץ האוביקטיבי". מתי תפנימו? אם לא מוכנים לשלם, סימן שזה לא כדאי. עד מתי תאשימו את סוכנויות הביטוח והסוכנים בעובדות החיים?
סוכן ביטוח | 27.04.14
15.
אי אפשר לקרוא לכולם רמאים וגנבים
כול הזמן מפרסמים כתבות כאילו כול הסוכנים רמאים הבעיה היחידה אלו מנהלי ההסדרים שבבעלות חברות הביטוח , ישנם המון סוכנים שבאמת מתאימים ללקוח את המוצר הכי טוב ואל תשכחו את השירות שאתה מקבל מהסוכן שדואג ללקוח לקבל את הכסף מחברות הביטוח
ירון | 25.04.14
14.
אובייקטיבי
כסוכן ביטוח מקצועי אני בעד יועצי ביטוח בלתי תלויים אולם המודל הכלכלי של תשלום % כלשהו מתוך הפרמיה נכשל.רוב הציבור אינו מוכן לשלם עבור ייעוץ אובייקטיבי וחבל.דמי הניהול הם לא חזות הכל לא צריך יועץ פנסיוני לקבלת דמי ניהול של 2% מהשוטף+0.25% מהצבירה ניתן לפנות ישירות לקרנות הפנסיה אך מי יתאים למבוטח את המסלול ?מי יתן שירות?מי יבחן את תשואת הקרן? מי ידאג שההנחה תמשך? האם אותם דמי ניהול שמקבלים היום הסוכנים זו חזות הכל?! מדוע סוכן הביטוח הוא בעל המקצוע היחידי שמותקף על כך שהוא מקבל עמלה עבור השירות? האם עמלה ממוצעת של 2% (דרך אגב כולל מע"מ) היא עמלה חזירית?מי גרם וחולל את התחרות בין הגופים השונים ראוי ורצוי להתעסק בשירות ההולך ומורע לאזרח וברפורמות המציגות אותו כמי שלא מסוגל לקבל החלטה ושבסופו של יום מרעות את מצבו (ביטול סיעוד קולקטיבי,ביטול מקדם קצבה מובטח ועוד)
רן | 27.04.14
11.
חשבון די גמיש ...... :)
אבל סבבה אני בעד שילכו אנשים ליעוץ הזה ונראה איך יעבוד \ אלה עצות אחיתופל בדיוק כמו העצה תקנה דירה ועוד כמה שנים תרויח .... ושיהיה בכי למי תרוצו נתניהו ? מצד שני אני מסכים שיש לשנות את מודל התגמול ולהפוך אותו בלתי תלוי במוצר שזה מאד בעיתי כמעט בלתי פתיר
xcxc | 25.04.14
10.
כתבה הזוייה
אני מסכים עם כל הסוכנים שהגיבו. לקוחות שלי מקבלים פגישה שוטפת פעם בחצי שנה, מה קורה עם שינויים מסלולים שצריכים לעשות התאמות לשינויים בחיים. למה הכתב לא משווה המלצה למשל בין לבחור במסלוח כללי בפנסיה לבין מסלול מנייתי במיוחד לבחור צעיר בן 25. במקום להתעסק ביצירת דור איכותי של סוכני ביטוח שיעניקו ניהול הוליסטי מתעסקים כל היום בדמי ניהול ויוד פעם דמי ניהול... פשוט חוזר הבנה!!!!
סוכן | 25.04.14
9.
דמי ניהול..
כסוכן שמשקיע בלקוחותיו אני מייחל ליום שהלקוח ישלם על שירות וייעוץ. מוכן לוותר על הפרוטות שבדמי הניהול (ותאמינו שמדובר בפרוטות) לצערי כל מעסיק ועובד שאני מעלה בפניהם את האפשרות לשלם ובתמורה לקבל דמי ניהול נמוכים לא מוכנים. אז עד שהלקוח לא יבין שהוא צריך לשלם בדיוק כמו ליועץ המס ימשיך המצב הקיים
סוכן | 24.04.14
8.
מזה כל ה"חרטה" הזה
כנראה שעורכי כלכליסט החליטו שלהדפיס נתונים לא מדוייקים יותר זול מבאמת לבדוק. ואם כל הכבוד לאדון אייכלר, קצת נתונים שלא הזכיר: עובד עובר בממוצע כ-6 מקומות עבודה בחייו. התא המשפחתי שלו משתנה ודורש טיפול. שוק ההון והפיננסים משתנה תדיר. מצב שמחייב התייעצות. השכר עולה ו/או לדאבונו יורד. האם מר אייכלר סומך על הגדרות תנאי פנסיית הנכות, ועל מלחמות עולם להוציא מהקרנות את מה שמגיע למבוטח. האם את זה חקרה גם כבוד הממונה על שוק ההון והביטוח. והיריעה קצרה מלהכיל. בבקשה. תשנה הרגולטורית את חוקי המשחק. אני כסוכן פנסיוני מוכן לקבל רק על פגישה עם הלקוח ועפי דרישתו. ולא לקבל אגורה מחברות הביטוח (היצרניות). אלא, שהרגולטור אינו מרשה להכניס מוצרים טובים יותר לארצנו. הוא מחייב אותנו למכור מוצרי מדף. חברות הביטוח מתחרות ביניהן מי ייתן שרות רע יותר ללקוח שלעיתים אני נדרש לתזכר אותם מס חודשים. טופסולוגיה עד אין סוף. וגם אם לא ממש ניירת אלא על המחשב, צריך לטפל בכך. בכל ענף שאני מכיר יש בעלי מקצוע טובים וכאלה שלא. יש זולים ויש יקרים. יש אמינים וכאלה שפחות. אני עובד קשה ולא מתבטל. גם לא מתבייש לעבוד כך. לנהל משרד צנוע עולה כסף! אז עורך יקר שאתה מגבב מילים. אתה מקבל יותר מאשר על כתבה צנועה ואיכותית? צא ולמד. אי אפשר כל הזמן "לרדת" עלי כסוכן. אני מוכר מוצרי מדף. אני יושב במשרדי לפני הפגישה ומכין אותה. אני יושב מול העובד ומשקיע מזמני. תגיד לי אתה; כמה לגבות על שעות העבודה. על שנות הלימודים. על שעות ההכשרה שאני עובר. באופן רציף כמובן. כמה לגבות? אל נא תשכח את הטלפנונים שמגיעים כמעט בכל שעה. נכון את רובם ניתן לדחות למחר. אתה יודע להגיד לי את מי לסנן ואת מי לא. אני לא יודע כמה זמן ישבת על כתיבת הכתבה. כתבת וזהו. מחר יום חדש. פוליסת ביטוח - מחייבת טיפול של שנים רבות ומעקב צמוד. אתה מוכן לקחת את האחריות ממני? לא בטוח שכל הוא. תכתוב מה שתכתוב. ברגע האמת תתקשר אלי או לכמותי ותשאל מה עושים. לא כך? אל תהיה נמרץ במילותך. בדוק קצת יותר. תן אמון. זה לא מזיק לבריאות. ואם נפגעת מקוליגה שלי. אז עבור לאחר. אני לא מאחל לך שתזדקק למי מאיתנו סוכני הביטוח. אני מבקש ממל, נוח לכמה דקות. אל תחשוב שאני אוייב שלך. קרא את שכתבת שנית בצלילות. תגיד לי עכשיו איך אתה חש שכותבים עליך דברים כל כך לא נכונים. אנא. הפנה מילותיך לרגולציה שעסוקה רק בלשנות ולמחוק את כל שעשו הקודמים. זה קל מולי. לי אין תקציבים לפרסום. לי יש רק אותי והידע שלי עשוי לעניין אותך. רק תשאל. תודה על שקראת את דברי וגזלתי מזמנך היקר. שבת שלום. אבי
אבי רוז | 25.04.14
7.
זה יועץ רועץ
חוסך במשך 30 שנה צריך כל שנה לעבור על דוחות השנתיים של החברות. לבדוק מסלולי השקעה והשפעת שינויים רגולטורים על תוכניות החיסכון שלו 4 פעמים בשנה!!! אז איך 7 פגישות עם ״הרועץ״ יחסכו לו יותר??!!! כל פעם שהחוסך יתקשר לרועץ הוא יבקש ממנו 750 ש״ח על פגישה?? עוד לא נתקלתי בסוכן שלקח ממני כסף על פגישה שנתית מול הדוחות הסודיים ביותר ששולחים החברות ביטוח ושאף מהנדס גרעין לא מצליח להבין.
 | 24.04.14
6.
איך אפשר לקבל שירות מסוכן עצמאי?!
אין לי בעיה לשלם עבור ייעוץ של מומחה, אבל בסוף אני חייב לחזור לסוכן שנותן גם שירות תפעול וסליקה למעסיק שלי. והוא חייב לקבל כסף אז אני חייב לשלם דמי ניהול גבוהים בנוסף לייעוץ, אז מה עוזר לי הייעוץ?! אפילו המעסיק שלי מוכן לשלם למישהוא על שירותי תפעול וסליקה סכום סביר(מה שהיום הוא מקבל בחינם) אבל אני לא מכיר מישהוא בלתי תלוי שנותן שירותים כאלו. המצב הרצוי הוא שאוכל לשלם כמה מאות שקלים עבור ייעוץ, אלפים בודדים, אם הוא גם עושה מו"מ עבורי עם החברות השונות ושהמעסיק ישלם ישירות למישהוא שיבצע עבורה סליקה ויעביר התשלומים למי שצריך, זה אמור להיות זול מאוד ואם קצת מיכון צריך להיות חלק מחישוב השכר והנהלת חשבונות רגילים של חברה (היום מי שמבצע חישוב שכר עבורנו ודואג להעביר כסף למס הכנסה וביטוח לאומי לא מעביר כסף לקרנות פנסיה ישירות אלא רק לסוכנות שגם יושבת על הכסף עוד חודש לפני שמעבירה אותו לקרן).
מאיר | 24.04.14
2.
הצעתו ה"אובייקטיבית"של היועץ היא אסון פתרון פשוט - שהסוכן יגבה את שכרו מהמבוטח
ולא דרך העמלה מחברת הביטוח. אם הסוכן יגבה את העמלה שלו מהלקוח - המבוטח כפי שעושה רואה חשבון, עו"ד ואפילו אינסטלטור - הסוכן יהיה אדיש לעמלת חברת הביטוח ויוכל לבחור ללקוח שלו את הפתרון המיטבי עבורו. אגב, לא בהכרח זה עם עמלת הניהול הנמוכה ביותר. מי שמציע למבוטח ייעוץ 7 פעמים בתקופה של 45 שנה אינו חי כנראה בעולם של היום בו שינויים תכופים בשוק ההון. סוכן טוב יספק מעקב שנתי שוטף למבוטחיו ויוכל להמליץ להם, למשל, מסלול השקעה. מי שלמשל השקיע בשלוש השנים האחרונות במסלולי אג"ח רק בשלוש הששנים האחרונות החיסכון שלו נשחק מול מי שהשקיע במסלול כללי בערך ב-20%!! וזה בשלוש נשים. אז...
יוסי | 24.04.14
1.
כל עוד שהמעסיקים צריכים למלא ערב רב של טפסים ודוחות מסובכים צריך סוכן....
הכל פה מסובך. הכל כסת"ח אחד גדל. המוסדיים מתכסתחים ומעברים את הכסתח למעסיקים ולחוסכים. כל כך מסובך היום לנהל הפקדות לקרנות השונות (עם פיצולים לכל עובד לכמה סוגים, תשלום כל חודש, התאמות שכר). צריך להתעסק עם המון המון טופסיאדה. מצב זה יוצר אינטרס גדול למעסיק לעודד עבודה עם סוכן - שיכול לנווט בתוך הליברינט של החברות הללו. זה בלתי אפשרי לטפל בטופסיאדה הזו לבד.
רגולציה = שחיתות! | 24.04.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת