28. נכון שיש קרטל יבוא אבל זכרו למה מחיר המכוניות יקר נכון שיש קרטל יבוא אבל זכרו למה מחיר המכוניות יקר - 1/2 בערך מעלות רכב חדש מיסים כלומר רכב משפחתי לדוגמא שעולה בערך 130,000 ללא המיסים היה עולה 65000 למרות כל הגניבה של היבואנים רונן | 29.04.14 (ל"ת)
27. לא משנה מה יוחלט, אין לי ספק שאנחנו הצרכנים נפסיד כרגיל במדינת ישראל. או שהיבואנים יעשקו אותנו או שהמדינה תעשוק אותנו. אזרח | 27.04.14 (ל"ת)
26. דוגמה לשיפוטכם נניח עליתי מארה"ב והבאתי איתי רכב אמריקאי מפואר ומשכולל שלא נמכר בארץ. היצרן האמריקאי הכריז על ריקול. מה קורה במקרה זה? מי יעזור לי? היבואן המקומי? מישקפופר | 27.04.14 (ל"ת)
25. אני רק שאלה ? בסוף זה יהיה כמו מחזירי האור שחייבם להדביק בנוסף למה שהיצרנים מתקינים ? בסוף זה יהיה כמו ה"כיפות " של המוניות ? בסוף זה יהיה כמו מערכות ההתרעה של המוניות ? מתחת לכיפות? במקרה של שוד ? בסוף זה יהיה כמו סמל המדינה שצריך לצרף, "ליד" מספר הרישוי ? מי מרוויח מהמהלך ? שאול | 27.04.14 (ל"ת)
24. בכל מדינה יש מס' יבואנים לכל חברה ומס' מוסכים מורשים ותחרותיים, שלא כמו בארץ, כנסו להסבר "מכתב חריף" ? באמת? לא נראה לי... סתם ניסיון ליצירת לחץ, בכל מקום בעולם יש מס' יבואנים לכל חברה עם דגמים וחבילות משתנות מיבואן ליבואן ומוסכים מורשים ותחרותיים, שלא כמו בישראל פה יש קרטל רכב ששולט במחירים ובכל חלקי החילוף עם לובי חזק חייתי שנים רבות במילאנו, ברדיוס של פחות מקילומטר מהבית שלי היו שני יבואנים רישמיים לב.מ.וו, אחד ambro.saro שהיה להם גם מוסך משלהם ואת שם השני אני לא זוכר, כל אחד מכר דגמים מעט שונים, יכלת לבחור באיזה מוסך רישמי לעשות טיפולים ותיקונים, והמחירים היו מצחיקים. קניתי בישראל ב.מ.וו אקס 5, המראת צד שלי נשברה (חניתי ברחוב וכשהגעתי לרכב המראה הייתה מפורקת בלי מכתב עם פרטים של הפוגע) הלכתי למוסך המרכזי של חברת קמור (שבאותה עת הם היו היבואנים הבלעדיים) רצו ממני 17,000 ש"ח על מראה!! מכייוון שהיא חשמלית מתכהה וצריך להזמין אותה במיוחד מגרמניה. הרמתי טלפון לבן דוד שלי בקנדה, הוא קנה לי את אותה המראה, לאותו קוד דגם רכב (זה מתואם עם מס' השלדה) במוסך הרשמי של ב.מ.וו בטורונטו, העלות הייתה 1000$ קנדי כולל המשלוח לישראל, הלכתי למוסך ב.מ.וו לא רשמי והתקינו לי אותה תמורת 100 ש"ח. זאת אומרת שהמוסך המרכזי של ב.מ.וו בטורונטו מכר לי את אותה המראה יחד עם הרווח שלו תמורת פחות מ3500 ש"ח תוסיפו לזה משלוח והתקנה זה עלה לי 3600 ש"ח!! בעוד המוסך המרכזי של קמור רכב עשה לי "הנחה" מ17,000 ל15,500 כי אני לקוח טוב... והם לא יכולים יותר מזה כי הם יפסידו עלי כסף... בחיים לא חזרתי יותר למוסך המרכזי. שלא יעבדו עליכם בעיניים... הגיע הזמן לרפורמה, יש גבול. דניאל | 27.04.14 (ל"ת)
22. וזה בסדר שהיבואנים דורשים מחירים חסרי תקדים ביחס לעולם?? והם גם מתאמים ביניהם מחירים בושה וחרפה | 27.04.14 (ל"ת)
20. שהמדינה תאיים לתבוע את יצרני הרכב בהפעלת קרטל רצחני.. שלא יהיו גיבורים גדולים. יוסף המספר | 27.04.14 (ל"ת)
19. ללמוד מהגדולים ... נוכח השלומיאליות וההפקרות הנוהגת בארצנו כמעט בכל נושא, ראה למשל איזה הון עתק נכנס לקופה מהנהגים, ואיזה כבישים הם מקבלים בתמורה... ראוי שבארץ ילמדו "אנשי המקצוע.." מה עושים הגדולים בנושא הזה, גרגמל | 27.04.14 (ל"ת)
18. יבואני הרכב יבואני הרכב משתמשים בכל האמצעים כדי שלא יהיה שנוי.שלא יעבדו על חברי ועדת הכלכלה עם פניות של אירגוני ענק!!!!!!!!!!!! אילנה | 27.04.14 (ל"ת)
17. כמו מכון התקנים ישראלי, מוצר אירופאי מקונצרן מוביל עולמי עם תקן אירופאי ואמריקאי מלא כמו מכון התקנים ישראלי, מוצר אירופאי מקונצרן מוביל עולמי עם תקן אירופאי ואמריקאי מלא לא מתאים לתקן הישראלי ... למה? ככה סתם? או נוציא ממך עוד 5000 ש"ח לבדיקה בלוף. ולא מדובר כאן על איזה מוצר RF שמפריע לצבא וכד'. צריך לאמץ את התקן האמריקאי ולסגור את מכון התקנים ובמקום זה להעסיק הרבה יותר פקחים ולחזק את האכיפה. לאמץ את התקן האירופאי | 26.04.14 (ל"ת)
15. את האמת, זה לא הגיוני לחייב לתת שרות לדגם שלא מיובא ארצה... זה מצריך להחזיק מלאי חלקים ענק והסמכת מכונאים להרבה דגמים. הייתי מוריד את הסעיף הזה. מי שמביא דגם שלא קיים כאן, שיטפל בו בעצמו, גם היום לא חסר רכבים כאלה בארץ. אפשר להזמין חלקים באינטרנט יוסי | 26.04.14 (ל"ת)
14. ועל זה יאמר הגולם קם על יוצרו מרוב מיסים בכל תחום גם בנדלן גם במזון האפשרויות להתרחב הם מצומצמות בגלל שרק פלח מאוד מסויים באוכלוסיה יכול להרשות לעצמו קניית רכב או דירה .70% אינם משתתפים בחגיגה יוצא מכך התוצר הכללי נשאר פחות או יותר אותו דבר בדבכט | 26.04.14 (ל"ת)
13. שוב, כמו בנושא הדיור הממשלה מסיתה את הדיון מהאמת- רוב העלות היא המיסוי המטורף אבי | 26.04.14 (ל"ת)
12. יצרני הרכב תרמו ליצירת הקרטליזם בשוק הרכב הישראלי ולכן עליהם לתקן את הקיים או לשלם את המחיר ידי יצרני הרכב אינן נקיות, בשל סירובם המתמשך לאפשר לגורמים מסחריים נוספים למכור מתוצרתם שלא דרך היבואן המועדף עליהם. א | 26.04.14 (ל"ת)
10. קשקושים של היבואנים הותיקים והיצרנים. אלה וגם אלה חוששים שהגברת התחרות תביא לירידה במחיר. בארצות המתועשות אין הגבלה על מי שיכול או לא יכול ליבא מכוניות. כל עוד מכונית עומדת בתקני בטיחות וזהום אויר כל אחד יכול ליבא או לייצר מכוניות. הלקוח יחליט אם וכמה לשלם עבור אחריות של יבואן זה או אחר. צריך יד חזקה גם כדי למנוע מפקידי משרד התחבורה לדחוף "תקנות" שעוזרות ליבואנים. למשל: אסור (היה?) ליבא מכוניות עם פנסים בתקן של ארה"ב (השונה מארופה). זה מגוחך - בארה"ב יש יותר מכוניות מכל אירופה יחד ואין עם שום בעיה עם האורות שלהם. תחרות זה דבר טוב | 26.04.14 (ל"ת)
8. folow the money line החיים מלמדים : רצונך לדעת מהיכן מגיע מעשה מסוים , שינוי או "שיפור" , במיוחד חוק ? ובפרט אם יש שינוי דרמטי במצב הקודם ? פשוט עקוב אחרי "קו הכסף" , קרי ענה לשאלה "מי עשוי להרויח (בד"כ כסף) , ובגדול , מהמהלך ?" אינני יודע עבור מי ומהו בדיוק האינטרס , אבל הליכה בניגוד גמור לאינטרס של העשירים השולטים במשק היבוא , בניגוד לשכל ולהגינות (יבואנים רשמיים יחוייבו לתמוך על חשבונם ועל חשבון הייצרנים ביבואנים החדשים) ובניגוד למצב הקיים על כל הנהנים ממנו - ודאי יש לה סיבות חזקות ; אני מודה שאני מתקשה להבין את שלל מהלכי שר התחבורה עם מלחמתו ופעולתו הבלתי נלאית בכל מה שקיים בתחבורה ומתוך התרשמות ממנו ואף היכרות אישית מן העבר , לא ברור לי מניין הצדיקות הזו . ואני מודה שגם אינטרס ברור לבצע שינוי כזה ביבוא לטובת הקונה הפרטי והחשיבות הלאומית של יבוא רכבים נוספים (מן הסתם מפוארים ויקרים יותר ברובם ) - אינה נראית לי סיבה מספקת להפוך עולמות . והרעיון שמדובר בחוק פופוליסטי תמים אך חלמאי - אינה סבירה בעיני . לא עד כדי כך . מעניין , ימים יגידו ... דניאל | 26.04.14 (ל"ת)
5. המונופולים יעשו הכל לשמר את מעמדם גם גיוס פיקטיבי של כביכול גופי ענק עולמיים שמעניין אותם ממש מה שקורה בוועדה של כנסת של מדינה שכל מכירות הרכב החדש לשנה הוא כמו של פילדלפיה. שלא יבלבלו לכם את המוח. הגיע הזמן להקל עלינו את הקיים ע"י יצירה של תחרות כנהוג בכל העולם כולל המדינות של הארגונים הנכבדים. יבואני הרכב הגדולים מפעילים תותחים כבדים ואני כולי תקווה שהמחוקקים שלנו אפילו ימצמצו וימשיכו בחקיקה המבורכת. תחי התחרות החופשית!!! עוודד | 26.04.14 (ל"ת)
4. קרטל היבואנים גייס את מקורות הקרטל לתמיכה יבואני הרכב מרוויחים כסף רב מחוסר יבוא מקבילי. היבואנים מרוויחים עשרות אלפי ש"ח על רכבים במסווה של מיסים גבוהים. חלקי חילוף מקוריים ועלויות הטיפול במוסכים המורשים גבוהים בעשרות אחוזים מכל מוסך מקצועי אחר בהסכם כובל של שנות אחריות. בכל מקום בעולם יש יותר מיובאן אחד שמיבא מאותו היצרן ואז יש מלחמה על הלקוחות. רק כאן, הסכמי בלעדיות מייקרים את הרכבים וחלקי החילוף ומאפשרים ליבואנים רווחים של מליונים. אפשר לחייב את יבואני הרכב לתת שירות לרכב שיובא במקביל ונמצא ביבוא סדיר ושוטף. ובעיקר, לא להיכנע ליצרנים שהובאו על ידי ולמען קרטן יבואני הרכב. דוה ןיבור בהפוכה | 26.04.14 (ל"ת)
3. מקלות ומסמרים יבואני הרכב צודקים בחלק ניכר מטענתם, אבל, לרוץ ליצרנים ולגייס אותם כנגד המדינה ולגרום על ידי כך לנזק כי הם יפגעו בכיס כתוצאה משינוי חוק רישוי רכב לגבי יבוא אישי, זה מזכיר לי התנהגות של השכנים מעבר לקו הירוק, בגדול, אני שמחזיק ברכב ישן רק ארוויח מכך, פשוט מחירו יהיה יותר יקר , לכן, אל תפזרו מסמרים על הכביש ואו מקלות בגלגלים של עצמכם.כי בסופו של דבר לא תהיה לכם זכות קיום ללא לקוחות, אלה אם כן אתם מסתמכים על ליסיג. עצמאי | 26.04.14 (ל"ת)
2. תקנות אבסורדיות נראה שבוועדת הכלכלה יושבים אנשים שאין להם מושג איך שוק הרכב עובד. גיורא | 26.04.14 (ל"ת)
"ישראל דורשת מיצרני הרכב בעולם דרישות חסרות תקדים"
29 תגובות לכתיבת תגובה