אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"ישראל דורשת מיצרני הרכב בעולם דרישות חסרות תקדים"

29 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
אני רק שאלה ?
בסוף זה יהיה כמו מחזירי האור שחייבם להדביק בנוסף למה שהיצרנים מתקינים ? בסוף זה יהיה כמו ה"כיפות " של המוניות ? בסוף זה יהיה כמו מערכות ההתרעה של המוניות ? מתחת לכיפות? במקרה של שוד ? בסוף זה יהיה כמו סמל המדינה שצריך לצרף, "ליד" מספר הרישוי ? מי מרוויח מהמהלך ?
שאול | 27.04.14
24.
בכל מדינה יש מס' יבואנים לכל חברה ומס' מוסכים מורשים ותחרותיים, שלא כמו בארץ, כנסו להסבר
"מכתב חריף" ? באמת? לא נראה לי... סתם ניסיון ליצירת לחץ, בכל מקום בעולם יש מס' יבואנים לכל חברה עם דגמים וחבילות משתנות מיבואן ליבואן ומוסכים מורשים ותחרותיים, שלא כמו בישראל פה יש קרטל רכב ששולט במחירים ובכל חלקי החילוף עם לובי חזק חייתי שנים רבות במילאנו, ברדיוס של פחות מקילומטר מהבית שלי היו שני יבואנים רישמיים לב.מ.וו, אחד ambro.saro שהיה להם גם מוסך משלהם ואת שם השני אני לא זוכר, כל אחד מכר דגמים מעט שונים, יכלת לבחור באיזה מוסך רישמי לעשות טיפולים ותיקונים, והמחירים היו מצחיקים. קניתי בישראל ב.מ.וו אקס 5, המראת צד שלי נשברה (חניתי ברחוב וכשהגעתי לרכב המראה הייתה מפורקת בלי מכתב עם פרטים של הפוגע) הלכתי למוסך המרכזי של חברת קמור (שבאותה עת הם היו היבואנים הבלעדיים) רצו ממני 17,000 ש"ח על מראה!! מכייוון שהיא חשמלית מתכהה וצריך להזמין אותה במיוחד מגרמניה. הרמתי טלפון לבן דוד שלי בקנדה, הוא קנה לי את אותה המראה, לאותו קוד דגם רכב (זה מתואם עם מס' השלדה) במוסך הרשמי של ב.מ.וו בטורונטו, העלות הייתה 1000$ קנדי כולל המשלוח לישראל, הלכתי למוסך ב.מ.וו לא רשמי והתקינו לי אותה תמורת 100 ש"ח. זאת אומרת שהמוסך המרכזי של ב.מ.וו בטורונטו מכר לי את אותה המראה יחד עם הרווח שלו תמורת פחות מ3500 ש"ח תוסיפו לזה משלוח והתקנה זה עלה לי 3600 ש"ח!! בעוד המוסך המרכזי של קמור רכב עשה לי "הנחה" מ17,000 ל15,500 כי אני לקוח טוב... והם לא יכולים יותר מזה כי הם יפסידו עלי כסף... בחיים לא חזרתי יותר למוסך המרכזי. שלא יעבדו עליכם בעיניים... הגיע הזמן לרפורמה, יש גבול.
דניאל | 27.04.14
17.
כמו מכון התקנים ישראלי, מוצר אירופאי מקונצרן מוביל עולמי עם תקן אירופאי ואמריקאי מלא
כמו מכון התקנים ישראלי, מוצר אירופאי מקונצרן מוביל עולמי עם תקן אירופאי ואמריקאי מלא לא מתאים לתקן הישראלי ... למה? ככה סתם? או נוציא ממך עוד 5000 ש"ח לבדיקה בלוף. ולא מדובר כאן על איזה מוצר RF שמפריע לצבא וכד'. צריך לאמץ את התקן האמריקאי ולסגור את מכון התקנים ובמקום זה להעסיק הרבה יותר פקחים ולחזק את האכיפה.
לאמץ את התקן האירופאי | 26.04.14
10.
קשקושים של היבואנים הותיקים והיצרנים.
אלה וגם אלה חוששים שהגברת התחרות תביא לירידה במחיר. בארצות המתועשות אין הגבלה על מי שיכול או לא יכול ליבא מכוניות. כל עוד מכונית עומדת בתקני בטיחות וזהום אויר כל אחד יכול ליבא או לייצר מכוניות. הלקוח יחליט אם וכמה לשלם עבור אחריות של יבואן זה או אחר. צריך יד חזקה גם כדי למנוע מפקידי משרד התחבורה לדחוף "תקנות" שעוזרות ליבואנים. למשל: אסור (היה?) ליבא מכוניות עם פנסים בתקן של ארה"ב (השונה מארופה). זה מגוחך - בארה"ב יש יותר מכוניות מכל אירופה יחד ואין עם שום בעיה עם האורות שלהם.
תחרות זה דבר טוב | 26.04.14
8.
folow the money line
החיים מלמדים : רצונך לדעת מהיכן מגיע מעשה מסוים , שינוי או "שיפור" , במיוחד חוק ? ובפרט אם יש שינוי דרמטי במצב הקודם ? פשוט עקוב אחרי "קו הכסף" , קרי ענה לשאלה "מי עשוי להרויח (בד"כ כסף) , ובגדול , מהמהלך ?" אינני יודע עבור מי ומהו בדיוק האינטרס , אבל הליכה בניגוד גמור לאינטרס של העשירים השולטים במשק היבוא , בניגוד לשכל ולהגינות (יבואנים רשמיים יחוייבו לתמוך על חשבונם ועל חשבון הייצרנים ביבואנים החדשים) ובניגוד למצב הקיים על כל הנהנים ממנו - ודאי יש לה סיבות חזקות ; אני מודה שאני מתקשה להבין את שלל מהלכי שר התחבורה עם מלחמתו ופעולתו הבלתי נלאית בכל מה שקיים בתחבורה ומתוך התרשמות ממנו ואף היכרות אישית מן העבר , לא ברור לי מניין הצדיקות הזו . ואני מודה שגם אינטרס ברור לבצע שינוי כזה ביבוא לטובת הקונה הפרטי והחשיבות הלאומית של יבוא רכבים נוספים (מן הסתם מפוארים ויקרים יותר ברובם ) - אינה נראית לי סיבה מספקת להפוך עולמות . והרעיון שמדובר בחוק פופוליסטי תמים אך חלמאי - אינה סבירה בעיני . לא עד כדי כך . מעניין , ימים יגידו ...
דניאל | 26.04.14
5.
המונופולים יעשו הכל לשמר את מעמדם
גם גיוס פיקטיבי של כביכול גופי ענק עולמיים שמעניין אותם ממש מה שקורה בוועדה של כנסת של מדינה שכל מכירות הרכב החדש לשנה הוא כמו של פילדלפיה. שלא יבלבלו לכם את המוח. הגיע הזמן להקל עלינו את הקיים ע"י יצירה של תחרות כנהוג בכל העולם כולל המדינות של הארגונים הנכבדים. יבואני הרכב הגדולים מפעילים תותחים כבדים ואני כולי תקווה שהמחוקקים שלנו אפילו ימצמצו וימשיכו בחקיקה המבורכת. תחי התחרות החופשית!!!
עוודד | 26.04.14
4.
קרטל היבואנים גייס את מקורות הקרטל לתמיכה
יבואני הרכב מרוויחים כסף רב מחוסר יבוא מקבילי. היבואנים מרוויחים עשרות אלפי ש"ח על רכבים במסווה של מיסים גבוהים. חלקי חילוף מקוריים ועלויות הטיפול במוסכים המורשים גבוהים בעשרות אחוזים מכל מוסך מקצועי אחר בהסכם כובל של שנות אחריות. בכל מקום בעולם יש יותר מיובאן אחד שמיבא מאותו היצרן ואז יש מלחמה על הלקוחות. רק כאן, הסכמי בלעדיות מייקרים את הרכבים וחלקי החילוף ומאפשרים ליבואנים רווחים של מליונים. אפשר לחייב את יבואני הרכב לתת שירות לרכב שיובא במקביל ונמצא ביבוא סדיר ושוטף. ובעיקר, לא להיכנע ליצרנים שהובאו על ידי ולמען קרטן יבואני הרכב.
דוה ןיבור בהפוכה | 26.04.14
3.
מקלות ומסמרים
יבואני הרכב צודקים בחלק ניכר מטענתם, אבל, לרוץ ליצרנים ולגייס אותם כנגד המדינה ולגרום על ידי כך לנזק כי הם יפגעו בכיס כתוצאה משינוי חוק רישוי רכב לגבי יבוא אישי, זה מזכיר לי התנהגות של השכנים מעבר לקו הירוק, בגדול, אני שמחזיק ברכב ישן רק ארוויח מכך, פשוט מחירו יהיה יותר יקר , לכן, אל תפזרו מסמרים על הכביש ואו מקלות בגלגלים של עצמכם.כי בסופו של דבר לא תהיה לכם זכות קיום ללא לקוחות, אלה אם כן אתם מסתמכים על ליסיג.
עצמאי | 26.04.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת