אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טומי הילפיגר פינת הטמפלרים

52 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
בכל עיר יש המון כאלה
בלונדון יש את מגדל האוקסו כמגורי אמנים, את המוזיאון הבריטי שממומן מכספי ציבור והכניסה חינם ואת הגלריה הלאומית ואלו רק 3 דוגמאות בולטות בנוסף למבני מגורים ממשלתיים בכל השכונות שניתנים בהנחה או חינם לאוכלוסיות חלשות. בפאריז יש לא מעט בניינים מפורסמים שניתנים בהנחות משמעותיות לגלריות. אפיל בניו יורק יש Rent Controled - ויש מגורי סטודנטים לאמנות במרכז העיר במחירים מצחיקים. בכל הערים הללו ואפילו בהונג קונג יש חוקים ברורים לבניה שכוללים הצבת אמנות חפשית והקצאת שטחים לציבור עם כל בניה של נדל"ן מניב. רק בישראל השטח הציבורי הזה הופך לאתר מכירות לעשירים. תפסיק לבלבל את המוח שלך עם תגובות מטעם. הנדל"ן שלכם הולך להיות פיל לבן וענקי וכשזה יקרה, הציבור יממן אותו גם ככה.
שלי | 03.05.14
51.
נכון, כל האזור ממוסחר אבל מתעלמים מן העיקר:
והעיקר הוא שכל האזור הזה שופץ ושוחזר בשביל שאפשר יהיה לבנות את גורדי השחקים המפלצתיים מסביב לו. מסביב לו? האמת שהם נבנו ממש בתוך שרונה ההיסטורית כאשר רק חלק מבתיה ההיסטורים שומרו ושוחזרו והשאר נהרסו כדי לפנות מקום למפלצות הנדל"ן בשווי של מיליארדי שקלים. זו הסיבה שהאזור שוחזר ושומר ואל תטעו לחשוב אחרת. כל שרונה היתה נהרסת אם היו מאפשרים לקבלנים לבנות כרצונם. אושרה תוכנית שימור מינורית (אני יודע ממקור ראשון שהמועצה לשימור אתרים התנגדה לבניה ונאלצה להסכים לתכתיבים מלמעלה). והמפלצות מגמדות את כל מה שמתחתם, נבנו ממש על בתי שרונה. רוכבים על חלק מן הבתים (למשל בית משרד האוצר לשעבר, שהיה ביתו של המורה לריקוד פרידריך הרינג, אחד הבתים היפים בשרונה, ממש דבוק למגדל הנמצא סנטימטרים ספורים ממנו), ונטועים כנטע זר ומכוער בשוליה הדרומיים של המושבה בין היקב למזקקה.
חשי | 04.05.14
50.
יש לי חנות אחת כבר עשרות שנים. במרכז העיר
הלכתי לשאול אם אפשר לפתוח חנות נוספת במתחם ( מהלך טבעי למי שחושש שמרכז החיים והקניות יזוז לשם..) שאלתי אותם ״ תגידו , לא נמאס לכם לראות את אותן חנויות ? אותן רשתות ? למה שלא תכניסו עסקים תל אביביים וותיקים שמוכרים איכות במחיר סביר ולא כמות לא איכותית במחיר יקר? לא נמאס לציבור ? ״ הטענה שלהם היא שזה מה שהציבור רוצה. מחיר ההקמה והשכירות לא יאפשר לנו לפעול שם. במידה והציבור ימשיך לרכוש יותר ויותר ברשתות ( מרצון או מחוסר בררה ..לא ברור..) עסקים מקומיים ידחקו הצידה . נכון לעכשיו תל אביבים ותיקים קונים אצלנו והמצב תקין. הם יודעים ומעריכים איכות במחיר סביר וקשה לבלבל אותם עם פרסום מתקתק . מה שמפחיד זה שהם נדחקים החוצה עם מחירי נדלן גבוהים מדי. שבוע טוב
דודו | 03.05.14
49.
בכיינים נמאסתם
97% מכם לא ידעתם על מבני הטמפלרים המאובקים במרכז תל אביב. ואם היו הורסים אותם כצפוי במדינת ישראל ומרימים איזה קניון עזריאלי2 לא הייתם מצייצים. אז מרימים פרוייקט מטורף שפתוח לכולם ומאפשר טיול נעים בערב עם המשפחה על איזה פיצה וכוס קפה(לא חייבים לשבת במסעדת יוקרה - גם בנמל תל אביב יש את מול ים ועדיין הרוב נוהרים לארומה) והקנאים הבכיינים בשלהם - תישארו באשדוד אנחנו נשמח.
גיא | 04.05.14
47.
כמה עשרות של נחפזים להתיפיף על חשבון המקום, תגידו לי רק דבר אחד
באיזו עיר גדולה בעולם יש , במרכז ועל הנדלן הכי יקר, מוקד אמנות למגורי אמנים (לא כאלה שמוכרים צילום ב 44 מליון $)? ספרו לי מה יש במונארט, למעט בתי קפה מצועצעים ומלכודות תירים? מה יש בסיטי של לונדון? להשקיע מאות מליונים במשהו שלא היה מניב כלום? הייתם באמת מוכנים לממן דבר כזה (כי זה היה חייב לבוא אז מכספי הארנונה ומיסים שלכם, אם שכחתם), במקום להשתמש בכסף הזה למטרות חשובות באמת? אז כן. יש סיבה שמרכזי ערים , על נדלן היקר ביותר במדינה, יקום דבר שכזה. לא חייבים לאהוב את זה? אולי. דיסנילנד וקרברוס? אחלה מיתוג. מה זה משנה מהטיעון שלי?
עמית | 03.05.14
46.
הבעיה העיקרית במתחמי היוקרה
הבעיה העיקרית במתחמים האלו הינה שהיסטרוית הם פשוט לא עובדים. העשירים מטבעם אוהבים להרגיש שהם לא אנשים ריקנים עם קצת "דולרות", וחייבים להצדיק את קיומם כאינטלקטואלים וכתורמים. לכן הם בונים מוסדות אוניברסיטאים, בתי חולים וכו'. ולכן הם גם אוהבים לגור עם הבוהמה. הם אוהבים להרגיש את החיות ואת האוירה שאי אפשר לקנות בכסף. כך זה היה ויהיה תמיד. מתחמי בוהמה בכל העולם נהפכים לבלתי מושגים לאותה בוהמה לאחר מספר שנים ובלבד שהם שומרים על הצביון החי והתוסס שלהם. כנ"ל מתחמי מהגרים שיוצרים אוירה חיה ותוססת ונהפכים תוך זמן מה לאטרקציה נדל"נית. לעומתם, מתחמים שנבנים לעשירים מראש מוצאים את עצמם תוך כמה שנים כפיל לבן. רוצים דוגמאות למתחמי בוהמה, אינטלקטואלים ומהגרים שהיום הם לעשירון? בבקשה: צ'לסי, נוטינג היל, המספטד, האיסט ווילג', וויליאמסבורג, המונמר, המארה, מתחם באזל (לשעבר שוק באזל), נווה צדק, הירקון, מדרחוב זכרון, יפו העתיקה, המושבה הגרמנית, ועוד אין סוף דוגמאות. מנגד, קחו את כיכר אתרים שנבנתה על מנת למנוע מה"צ'חצ'חים" להשתלט על החוף. וכל מילה נוספת מיותרת. אף אחד לא באמת רוצה לגור או להסתובב בדיסנילנד מעוצב. היופי של תל אביב שחולדאי טורח להשמיד במשך כעשור הינו הערבוביה, הזמינות, הקרבה. לגור ליד צייר, לפגוש זמר מפורסם ברחוב, לשבת במסעדה ליד קצין ידוע וללכת לכל מקום ברגל, ואפילו לחגוג עד 5 בבקר. ברגע שמבטלים את כל זה, ואין נגישות בגלל עלויות חניה, ואין אפשרות לשבת לקפה במחיר סביר, אין סיבה לצייר או לזמר שלרוב אינם משתכרים מיליונים לחיות במקום כזה. והמיליונרים? - הם יהפכו הכל לשיממון אחד גדול. הכל סטרילי ומהוקצה עד שגם להם ימאס לגור כך. הם יחפשו היכן אלה ש"חיים" ונהנים גרים. איך הייתה ניו יורק ללא גלריות והמוני תיאטראות קטנים? איך הייתה נראית לונדון ללא כל הפארקים החופשיים והמושקעים? כל היופי של הערים התוססות בעולם הוא הערבוביה והמרקם האנושי. תקחו את זה, ולא משנה כמה יפים ומשוחזרים יהיו הבניינים, והם יהפכו לפילים לבנים. עיריית תל אביב הופכת את העיר למתחמים שקטים וסגורים ללא רוח חיה וללא הכיף והצעירות והבוהמיות שהיו בה. היא משמידה את המרקם האנושי כבר למעלה מעשור תוך ראייה לטווח קצר ותוך התכופפות לראיה קצרת הטווח של היזמנים מבלי לאלץ אותם למתחמי תרבות והעשרה. זוהי טעות היסטורית שמכערת את העיר וגורמת לה להפוך את עורה מעיר צעירה ואינטלקטואלית לעיר של אוליגרכים משועממים. זה פשוט כואב לראות את זה.
אורן | 03.05.14
45.
אם אין לך כסף אתה לא קיים= מתחם שרונה. מגינה אוכל יושביה וביבי יותר מכולם גרם להרס המרקם החברתי במדינה.
ביבי גרם נזק יותר מכול מלחמה ופגע אנושות במרקם החברתי במדינה. לפעמים נדמה לי שהוא הובא על ידי האוייב. אין בו חמלה , אין בו צניעות אין בו תכונות אנושיות אשר יכולות להוביל ערכים במדינה
לא קיים | 03.05.14
43.
טומי היפיגר בירת הטמפלרים.
"פעם" פעם היה שם אבא שלי "פקיד ממשלתי" באגף הדיג...בקריה . פעם הייתי שם חיילת שירדה מידי בוקר אל אחד המרתפים. בתים יפהפים לשעבר טובעים בלכלוך והזנחה. בואו ניתן למקום קצת "לעבוד" ריאה ירוקה בלב הכרך. ואולי ילבש ויפשוט צורה אולי יהיה המקום היכל למקומות קטנים ואינטימיים למוסיקה טובה, ,לאמנות,אולי "ענקי התרבות "של הכלכלה יוסיפו גם תוכן? במדינת גאוני ההייטק יש כל כך הרבה רעיונות מופלאים.לא? ההית או חלמתי חלום? טרם ביקרתי שם. "נאיבית שכמותך"
הגרי | 03.05.14
40.
צביעות לשמה
המתחם מדהים ונותן אפשרות לבילוי לכל אחד לפי רצונו.זו התחסדות מוחלטת לטעון שניצלו את המתחם המופלא הזה להוציא כסף מאנשים .בטוח שגם הכתב היקר נוסע בעולם ,אוכל במסעדות ,ונהנה ממה שהוא יכול . לכו לבקר בשרונה טיילו בבונקרים המדהימים שבהם הקימו את צה"ל ,תשבו על הדשא ,תאכלו פיצה או כריך שהבאתם מהבית ופשוט תהנו מהאפשרות שנתנו לכם לעשות מה שאתם רוצים.ושלא יבליבלו לכם את המוח.
דוד  | 02.05.14
36.
אשריך שאתה כותב; אם אני אומר זאת יקראו לי משבית שמחות.
שרונה מקום יפה שהלך בכיוון הלא נכון; במקום כל "השופינג" הזה, היה ראוי לפתוח גלריות ולהציע דברים לנפש ולמוח, לא בגד נוסף לקישוט. אבל העם הזה (ותסלחו לי על ההכללה) אינו שוחר תרבות לא ממש; וזה כולל את התאטרון שמציע מופעים שיפגעו לטעם הכלל.
אני אליטיסטי? בהחלט | 02.05.14
33.
ל-8 היקר
גם בפיתוח הרכבת הקלה הושקעו מיליונים. לך תטייל עם הילדים בג'בלאות. זה שהשקיעו כסף במשהו לא אומר שאתה מרוויח משהו מלהיות נוכח באיזור. את ה"רווח" שלך מללכת למתחם קניות מופלץ עם הילדים אתה תקבל בצורה של ילדים משועממים ומתקרצצים כי אבא שלהם החליט לעקוץ את המערכת ע"י הפגנת נוכחות.
tbh | 02.05.14
29.
לכל אלו שטוענים שגם כך הכל ממוסחר
בעיריית תל אביב עודף תקציבי של 3 מילארד ש"ח ועוד 5% טרחו להוסיף לארנונה. מדוע לא להקצות חלק מהשטח הזה לתרבות, תיאטרון, הרצאות וכו'? ניתן היה להוסיף מוזיאונצ'יק על תרבות הטמפלרים, פרינג' קטנטן, קולנוע באויר הפתוח...קצת לזרוק עצם לאלו שנחנקים מנטל המיסים ההזויים הללו ולא אוכלים פעמיים בשבוע ב-600 ש"ח לזוג. ומה הקשקוש הזה שהיופי של פאריז הוא מכספי מסחר? 85% מס מממנים שם רכבת תחתית עם תחנות מעוצבות, גשרים, שחזור בניינים, פתיחת מוזיאונים חינם (לפחות בימים מיסויימים או בשעות מסויימות) ועוד. כנ"ל לונדון, ועוד רבות מהערים לשימור בעולם. לגבי ניו יורק והונג קונג, המסחור הוא העיקר של המקומות הללו ולכן הערים הללו נראות בחלקים מרבים כמו פח זבל, ולדיירים ולא לתיירים או המיליונרים לא תמיד נעים לצאת מהבית. זו הדוגמא שלכם? אם משלמים פה מיסים כאלה גבוהים, יש להקצות חלק מהם לטובת כלל הציבור, להעשרה, לחינוך, לתרבות, ולא רק למסחר. מה כל כך מוזר לכם בזה? למה זה משונה לכם שמי שלוקח את המיסים (ולא סתם, כי אם 70-80%!!!) שלכם גם צריך לדאוג לכם לפנאי חפשי, להשכלה, ולהעשרה? הטענה ההזויה ש"בכל העולם זה כך" היא לא לגיטימציה לכלום. קודם כל כי זה לא נכון, ושנית, כי זה לא תירוץ לשום דבר. הטענה הזו זהה לטענה ש"כולם גונבים". זה לא הופך את זה לבסדר. אתם מקבלים את השיטה הקיימת, ומרוב הרגל כבר לא רואים מה פסול בה. את וסאלים שחיים בשביל פרנס אצילים ולא מבינים למה זה גרוע עבורכם שהם שודדים אתכם ובתמורה ערך חיים שלכם ושל ילדיכם נהפך לזניח בעינהם וגם בעינכם. החיים זה לא רק קניות. והעולם לא היה מגיע לאן שהוא הגיע רק בגלל מסחר.
אורן | 02.05.14
27.
אותו דבר היה אפשר לכתוב על רחוב הרצל לפני 100 שנה. רק שאז לא הייתה מרירות וקנאה.
גם כשהוקמה ת"א היו מסעדות ומלונות "יוקרה" (פלטין,וכ"ו). אין מה לעשות, כל עוד המדובר בבתי עסק שהכניסה אליהם לא נכפית על האזרח אין בעיה. מאז ימי אברהם אבינו יש עשירין ויש עניים, וזה גם מוסיף עניין ודינמיקה לחברה האנושית, ראינו מה קורה בחברות "שטוחות", סטגנציה ושחיתות. עדיף לרכז את התחמושת של העתונאים במחירי "יוקרה" שנכפים על האזרח, בנדל"ן ,מזון עממי ותקשורת. בעבר מי שלא יכל לגור ברמת אביב ג, היה מוצא דירה זולה בפלורנטין, מי שלא יכל לאכול ב"כתית" היה מוצא מסעדב זולה בכרם התימנים, היום אין דירות זולות בפלורנטין ואין מסעדות זולות בכרם. שם הבעיה.
תמיד היו עשירים ועניים. | 02.05.14
24.
נכון, אבל, היה עדיף לפני השיפוץ? זו הכוס המלאה.
פעם היה שם גיבוב של צריפים ומוסכים של משרד הבטחון ומשרדי ממשלה אחרים. אלמלא איכות הבניה המעולה של הבתים האלה, היו נחרבים מזמן. אז עכשיו החזירו להם את ערכם האסטטי. אז מה אם הבית שאחסן בית דואר ומזללת פיתות עבור החיילים, או הבית ממול ששימש חדר אוכל לקצינים (אוף כמה תורנויות מטבח עמוסות ג'וקים טבועים עשיתי שם), אז מה אם הפכו לחנויות? מה שחשוב הוא שהמתחם מטופח, מבליט את יפי הבתים, מהווה ריאה ירוקה. יתכן שבישראל אי אפשר לממן שיפוץ כזה בלי למסחר אותו. ובכל אופן כדי שיוכלו להשאר שטחים שכאלה אנחנו צריכים לעבור לבניה לגובה.
א | 02.05.14
23.
אנשים, מתי תבינו שתל אביב היא עיר לעשירים!
אמנם היא לא נראית כמו מוסקווה, לונדון, מילנו או ניו יורק.. אבל היא עיר לעשירים, כל הצעירים שמשלמים הון תועפות כדי לגור בדירות מתפוררות עם שותפים הזויים, אתם רק מממנים את אותם עשירים שאם יחכו עוד קצת עד שהבניין כבר יהיה להריסה ובמקומו יבנו בניין שאין סיכוי שתוכלו לגור בו..וזה מה שהולך לקרות ב10 שנים הקרובות.. אבל, בנתיים תהנו כי באמת סבבה שם! :)
דוד | 02.05.14
20.
המתחם ייראה עוד חצי שנה כמו מתחם התחנה ביפו
אחרי שמחצית מהעסקים הפועלים בו כיום יפשטו את הרגל בגלל שכר הדירה הגזלני שנגבה שם... ואחרי שכולם יבינו שקורעים להם את הצורה במחירים יבקרו שם רק קבוצות קטנות של תיירים... המתחם אינו בנוי לתל אביבים אלא רק בסופי שבוע, אין חנייה באיזור במחירים סבירים, ואין מתקני הסעדה למי שאינו בעשירון העליון...
יוסי | 02.05.14
19.
צודק לגמרי, מדובר בפספוס ענק מכל בחינה
אפשר היה להפוך את האזור למקום של תרבות, גלריות, ספריות, אולמות קטנים של הרצאות, הצגות אינטימיות והופעות, שזורים בבתי קפה קטנים. בלי מותגים, חנויות ומסעדות פלצניות שתרבות זה לא ממש ה"קטע" שלהן. השלוחה של הטכניון שם היא דוגמה טובה למה שהיה צריך להיות. ממקור ראשון ידוע לי על ההשקעה העצומה מכל הבחינות של שיקום, שימור ושחזור המבנים. לא הגיוני שחנויות בגדים למיניהן, ומסעדות שונות ומשונות יטרחו לדאוג שכל השימור הזה יתוחזק בקפידה. וגם אם יש מנהלת כלשהי לשרונה - בקרב עמינו אנחנו יושבים, וידוע איך אוכפים פה חוקים, נהלים והחלטות... לכן מדובר בפספוס גדול. חבל. מיותר.
בכייה לדורות | 02.05.14
17.
מילא אם הייתה בארץ תרבות צריכה
כמו בארופה וארה"ב כך גם מבנה הכלכלה היה להשאיר לצרכנים כסף בכיס על מנת שיוכלו לקנות ותוך כדי קניה היו מספקים לצרכן תרבות קולנועית או קולינרית ותעסוקה לילדים. אך בארץ אין תרבות כזאת ומבנה הכלכלה הוא לא להשאיר שקל בכיס הצרכן. אז שיהיה הצלחה אני לא אקנה שם.
נועם | 02.05.14
12.
מה אתה מציע?
האם הכותב מציע להפוך את הבתים הטמפלרים למבני ציבור ולשמר אותם במיליונים שקלים מכספי הארנונה של התושבים? או אולי כוונתו שהיה צריך להרוס אותם? גם החנויות באבן גבירול ובשאנז אליזה רוצות שנכניס את היד לכיס. יש להודות שיופיה של העירוניות מניו יורק ועד הנוג קונג מבוסס על קפטילזם צרכני.
וולפגנג | 01.05.14
10.
כולנו ניצבים בעלילה מומחזת...
All the world's a stage" is the phrase that begins a monologue from William Shakespeare's As You Like לא ברור על מה מקונן הכותב. מה עדיף? לעשות קניות בשוק? בלכלוך, באבק, ברעש, בבלגן, בלי יופי ואסטתיקה? נהדר שעושים מתחם קניות יפה ואסטתי. מה רע בזה? במילא אנשים עושים קניות, אז אם כבר שיהיו במקום יפה ונקי ונעים. כל המטאפורות בטור הזה הן אילוץ. סתם מלל שהודבק במקום הלא נכון. מה לפילוסופיה (בגרוש במיקרה זה) וללכת לקניות במקום יפה ואסטתי? למה לנסות לדחוף אידאיות סוציאליסטיות (בגרוש) למקום לא להן? אפשר לחשוב שבעולם השלישי לאנשים יש זכות קיום בלי כסף? זכות קיום למה? לחיות חיים בלי שיניים ובלי שירותי בריאות, חינוך, רווחה וחיים בכלל.... כל הכבוד לאלו שעמלו ויצרו מתחם קניות יפה . אני אהיה שם בטוח.
V. | 01.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת