אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חמישה ארגוני סביבה ותחבורה לשר האוצר: "עצור את הרכבת לאילת"

22 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

22.
אין שום הגיון כלכלי
מרחו את הציבור עם הבטחות על זה שנחליף את תעלת סואץ. בחיים, אבל בחיים, זה לא יקרה. שום חברת ספנות לא תעדיף לפרוק את כל המטען שלה באשדוד, לשנע אותו לאילת ולהעמיס אותו שוב. זה פשוט הרבה יותר יקר. וחוץ מזה, מי שמתמצא בתכנית יודע שיש עוד פרט קטן ששכחו בתכנון... לא יודעים איך יחברו את המסילה לנמל אילת. יש עכשיו עוד תוכנית דמיונית להעתיק את הנמל לנחל ערבה, וזה כל כך מופרך שאין חשש שזה יתממש.
ירושלמי | 26.05.14
18.
אם בצרפת יש רכבת לכל עיר שקרית בפריפריה שם, אז אין סיבה שכאן לאו
אגב, לא סתם רכבת אלא TGV שידועה כרכבת המהירה בעולם, השנייה רק ל-bullet train ביפאן. העניין כאן לא אמור להיות כלכלי אלא ערכי. לגבי הטענות שצריך בכסף הזה גם שבילי אופניים, רכבות קלות וכו' - הכל נכון, ועל כן צריך שייבנו במקביל ולא זה עח"ש זה. שישברו את הראש כיצד לממן את הפרוייקט, ומצידי שיקצצו בפנסיות של הגנרלים. אני לא מבין בנוסף איך שני פסים של מסילות רכבות יהרסו את הטבע נראה לי חרטא ברטא.
שוזי | 08.05.14
17.
מצב התחבורה באזור המרכז, ירושלים, חיפה, ועתה גם השרון
פרוייקט הרכבת לאילת פשוט לא יעיל בעליל לעומת האלטרנטיבות שהם שיפור יעילות התחבורה באזורי הצפיפות בארץ המשרתים את הרוב המכריע של האוכלוסיה. יעילות באזור המרכז לדוגמא תחסוך מאות מיליוני ש"ח ואולי מעל מיליארד ש"ח בכל שנה.
נדב | 08.05.14
16.
השאלה היא האם האנרציה שזה תפס מספיקה להזיז את הפרויקט הזה
יתכן והסיבה העיקרית של הפרויקט הזה היה האחים המוסלמים במצרים בהקשר של תעלת סואץ עכשיו שמר סיסי החליף אותם הטריגר המקורי כבר לא קיים, אבל לפרויקטים כאלו לפעמים יש מומנטום אנרציה ברגע שהם התחילו מעבר לנקודת זמן מסוימת הם לא יעצרו יותר מידי בעלי כח אינטרסים ומדינות נקשרו לזה, מבחינת גודל וכמות נוסעים אילת לא מצדיקה את הרכבת הזאת מול הפרויקטים האחרים, אבל לפעמים פרויקטים כאלו יוצרים מציאות חדשה וגורמים לפריחה גם תירותית וגם אזרחית של עיר כמו אילת ובעתיד זה יצור מציאות שזה כן משתלם זהו חזון בעל ראיה של הפריפריה כחלק אינטגרלי של מדינת ישראל ולא רק תל אביב כמדינת ישראל, מבחינת הירוקים הם צודקים כל בניה כל כביש כל בית וכל אדם שקיים הוא נזק לסביבה וכמובן שעוד מסילת רכבת שמבתרת את תאי השטח לקטנים יותר עבור בעלי החיים זהו נזק גדול, אין פה תשובה של שחור לבן החיים זה פשרות. יש גם להמשיך להרחיב את הכביש הערבה הקיים כל הדרך עד לדימונה ולא לשכוח לעשות שוליים לכביש לא כמו מה שעשו עד עכשיו מאילת ועד יטבתה. כביש כזה יקצר גם משמעותית את הזמן בנסיעה ויקטין את הסכנה של התנגשות חזיתית.
אזרח | 08.05.14
15.
מדינה מתוקנת חייבת פריסת רכבות לכל מקום , אפילו במדינות עולם שלישי הבינו את זה
אמצעי תחבורה מקיף ויעיל מציל כלכלות , תענוג לראות מה עושה הרכבת במרכז הרבתי ובאיזה תפוסה גבוהה היא. כל העולם משתמש נרקוטי באמצעי תחבורה יעיל זה וכך צריך גם בארץ ולאילת במיוחד ..ישר כוח לשר כץ על העקשנות.
אריק | 08.05.14
14.
די, שגעתם אותנו עם התנגדות לכל צד ממשלתי. אתם שוכחים מהזיהום אוויר מכל משאיות משא
שנוסעות מאילת ואליה. רכבת תחסוך את זה, תחסוך חיי אדם על כביש הערבה, תאפשר פיתוח של דרום, תתן לאנשי עיר הבהדים אפשרות לנפוש באילת בקלות. לא כל דבר זה רע!!! בגלל כל התנגדויות שלכם, תשתית של תחבורה ציבורית בישראל נראת כמו באפגניסטן. שגעתם!!! - עדיף תלחמו שישתנה הסטאטוס קבו ושתחבורה ציבורית תפעל בשבת - כך נחסוך המון זיהום אוויר לנו ולילדנו.
ג'ין | 08.05.14
10.
רכבת לאילת
לא יתכן שאנשים שלא גרים באילתיתנו את דעתם על רכבת לאילת. אנו וילדנו נוסעים בכביש הערבה המון שנים וכל נסיעה כזו מלווה בחששות האם בארץ הזאת צריך ליבנות תחבורה בטוחה רק לתושבי הצפון . הגיע הזמן שתחשבו גם עלינו.ושלא יספרו לי כל יפי הנפש שזה יהרוס להם איזשהו הר.
שלום | 07.05.14
4.
צודקים ארגוני הסביבה וזה לא הפרויקט היחיד
יש לראש הממשלה הערצה לפריסת המסילות הזאת כאילו אנחנו חיים במאה ה-19. הרכבת לאילת, כרמיאל ובית שאן הם פרויקטים מיותרים שלא יניבו כלום. רכבות צריכות לחבר מטרופולינים ולהסיע אנשים בתוך מטרופולין. יש דרכים טובות יותר לתחבורה בין הערים האלו ואין צורך לצלק את הנגב באיזה מסילת רכבת. תרחיבו ותחזקו תשתיות תחבורה קיימות של אוטובוסים ורכבות פנים. למשל רכבת קלה בתוך אילת הייתה מועילה הרבה יותר.
 | 08.05.14
3.
מעניין מה עומד מאחורי ההתנגדות ? כדי ליישב את הדרום חייבים רכבת..
כל יום צצים אינטרסנטים המופיעים כגופים שאכפת להם מאיזה ג'בל או מדרון אך מה שעומד מאחוריהם אילו אינטרסנטים מענף הבנייה .לפי דעתי אם רוצים ליישב את המדינה בכל האזורים חייבים להניח מסילות כבת מהקצה אל הקצה ואז יופיעו ישובים חדשים וצעירים מכל הארץ יישבו את הארץ לאורכה ולרוחבה ושאפו לשר כץ שמתעלם מאותם אינטרסנטים ...
שונר | 08.05.14
2.
פרויקט מטומטם, במקביל בונים שדה תעופה חדש לאילת- בזבוז
אין צורך גם בדרך מסילתית וגם אווירית להגיע לאילת, זה לא לוס אנגלס, פריז או לונדון עם עומס בלתי אפשרי על נמל התעופה או הרכבת. נמל התעופה החדש הוא אולי צורך בטיחותי ברור אבל יהיה שוממם רוב הזמן והרכבת תהיה בכלל מתה (חוץ מאשר כמה חיילים שגרים באילת או משרתים שם). וגם ככה אילת זה יעד נופש מת רוב החורף והטיסות יותר זולות מהאוטובוס, אז מישהו באמת ישלם 500 שקל לרכבת? במקום לחזק את קו המסילות מבאר שבע והדרום למרכז ושם עד לחיפה והצפון עם פיצול לירושלים (ולא שעתיים ואפילו לא שעה)- שיהיה מהיר יותר, יותר רכבות ביותר תדירות אז מבזבזים כסף אנשים רוצים אופציה לגור בעיר גדולה אחת (נגיד באר שבע) ולעבוד בתל אביב, לגור בתל אביב ולעבוד בחיפה ולא לחכות שעה לרכבת, להיגרר עוד שעה עם איחורים ובסוף הנהג מפספס את התחנה
תומר | 07.05.14
1.
אם תשאלו את ארגוני הסביבה, הפרוייקט היחיד שהם אוהבים...
...הוא זה שלא יוצא לפועל. סיבת קיומם היא להתנגד לפרוייקטים, לא משנה במה מדובר. למזלנו, הם אינם קובעי המדיניות, שאם לא כן היינו כולנו גרים בבקתות מקש עד עצם היום הזה, וחורשים את שדותינו בעזרת מחרשה הרתומה לזוג שוורים.
אורן | 07.05.14
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת